Feedback
Alle Keukenzaken Beoordeeld
Plaats
Aantal ervaringen
Haarlem (Noord-Holland)
205 ervaringen (1 week geleden)
Poortvliet (Zeeland)
94 ervaringen (gisteren)
Kesteren (Gelderland)
267 ervaringen (1 maand geleden)
Den Bosch (Noord-Brabant)
45 ervaringen (3 weken geleden)
Nunspeet (Gelderland)
398 ervaringen (vandaag)
6 vestigingen
1535 ervaringen (vandaag)
Sint Annaland (Zeeland)
240 ervaringen (2 weken geleden)
Middelharnis (Zuid-Holland)
150 ervaringen (3 weken geleden)

Annulerinsgskosten bij annuleren keuken

Qasa ontvangt vele ervaringen over het annuleren van een reeds aangekochte keuken. Op deze pagina vindt u een overzicht van hoe het verschillende keukenkopers is vergaan bij het annuleren van de keuken.

Sommige keukenzaken komen zonder probleem tegemoet aan de wens van een keukenkoper om te annuleren. Dit annuleren kan dan kosteloos.

Tegelijkertijd komen wij vaak tegen dat keukenzaken verwijzen naar de eigen voorwaarden of CBW voorwaarden waarin staat dat bij annulering 30% van de aankoopsom betaald moet worden als annuleringskosten. De tekst van de CBW voorwaarden luidt als volgt: "Artikel 12 - De annulering. 1. Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van 30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. [...] 2. De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij de ondernemer kan bewijzen dat zijn schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.

Uit vele reacties op Qasa blijkt dat consumenten het percentage van 30% erg onrechtvaardig en niet in verhouding vinden staan.

In de bij Qasa bekende gevallen waarin een rechter een oordeel heeft geveld over een annulering van een keuken, is de rechter ook niet meegegaan in een schadevergoeding van 30% van de aankoopsom. De rechter vond in die gevallen dat een keukenzaak de concrete schade moest vorderen en niet een abstract percentage mocht vragen.
Bedank voor dit artikel
Reacties
Er zijn 27 reacties op dit artikel. Alle reacties zijn door Qasa gecontroleerd.
Geef ook uw reactie en help anderen bij dit onderwerp.
Door littel op zondag 22 jan 2017 '17
goede middag
een santal maanden geleden bij een keuken zaak geweest voor een offerte goed geholpen en ook een prijs afgesproken maar nog steeds een offerte tot dat wij weg wilde gaan of wij even wilde tekenen dat de offerte goed wat in verbant met de prijs verhoging in 2017 dan bleef de prijs hetzelfde maar ik zij het is een offerte ja dat klopt maar voor ons een zekerheid dat de prijs goed blijf dus voor de offerte getekend nu wil ik het afzeggen maar dat gaat niet zeggen ze je heb getekend
ja maar voor een offerte nu doen ze heel moeilijk . wat moet ik doen
Door A. op vrijdag 18 dec 2015 '15
Tijdens een beurs een voorlopig contract getekend en 200 euro aanbetaald. Overeenkomst gesloten dat dit kosteloos opgezegd kon worden en dat de 200 euro teruggestort zou worden indien er geen massief verouderd eiken keuken naar onze smaak zou zijn. Binnen 2 dagen na bezoek vestiging besloten de overeenkomst te annuleren conform mondelinge overeenkomst (geen verouderd massief eiken mogelijk naar onze smaak). Hiervan bevestiging per e-mail ontvangen. Echter, klantenservice kan ons niet helpen. Aangetekende brief heeft niets geholpen. Ben blij dat ik 'slechts' 200 euro kwijt ben. Wat een service :(
Door Johan op woensdag 2 dec 2015 '15
In september hebben wij een offerte laten maken. Er waren bij ons nog wat onduidelijk heden wat betreft de verbouwing die eerst moet plaatsvinden. Wij hebben expliciet gezegd nergens aan vast te willen zitten. Hij kon ons een prijsgarantie geven tot een bepaalde datum. Na die datum verviel dit. Daarvoor getekend. Voelen ons zo ongelooflijk dom nu....) maar hij garandeert dit.
In tussentijd aannemer geweest, dit viel qua kosten nogal tegen, samen met persoonlijke gezondheidsproblemen besloten wij de aankoop van een keuken met bijbehorende verbouwing voorlopig uit te stellen. Nu blijkt dat zij, als ze niks horen van je, dit als JA beschouwen en dus de keuken bestellen. Wij kregen in november telefoon wanneer de keuken word afgeroepen? Wij waren dus helemaal niet meer bezig met het onderwerp 'nieuwe keuken'. Nu zitten we dus vast aan annuleringskosten a 1420 euro.....
Door Hans Tan op woensdag 25 nov 2015 '15
Zijn bij mandemakers op zoek geweest naar een keuken, op zich meer dan prima geholpen en tevreden over de adviseur. Echter,......voor de beste prijs ....of we daarvoor een papiertje wilden tekenden, om ons uit de markt te houden. Je krijgt dus pas de beste prijs als je wat ondertekend hebt voor hun beste prijs. Jammer ik teken niets voordat alle punten en komma's recht staan. De adviseur, u zit nergens aan vast, mij vraag waarom zou ik dan dit ondertekenen ?
Door B.Meijer op maandag 23 nov 2015 '15
Toen wij niet wilden tekenen en de winkel wilden verlaten kwam de hoofd verkoper erbij praten en praten okee dan beloven wij hier de badkamer te kopen . wij getekend maar toe moesten wij voor een fictieve order 500 euro aanbetalen Wij wilden direct na het tekenen al annuleren. Hebben dat ook aangegeven Wat denk je 10 minuten na het aanmaken van een ordernummer zou je 30 procent kwijt zijn om te annuleren toen kwamen zij ineens met de voorwaarden je voelt je eigen gemanipuleerd ze geven je bewust geen informatie als ze je handtekening maar hebben
Door Jet op woensdag 18 nov 2015 '15
Pas na ondertekening van het koopcontract van de keuken hebben wij de (betalings-)voorwaarden ontvangen. Toen bleek ons pas dat we 100% bij levering van de keuken dienen te betalen, terwijl er juist bij montage van de keuken nog van alles mis kan gaan. Wij hebben meerdere voorbeelden van familie en vrienden die nog weken zo niet maanden hebben gewacht op het definitief afmonteren van hun keuken. Ook al hebben we binnen 24 uur gereclameerd o.a. over het feit dat er op geen enkele wijze tijdens de onderhandeling, nog in de eerder ontvangen offerte melding van is gemaakt van het volledig betalen bij aflevering van de keuken geeft Tulp keukens "niet thuis" op ons verzoek om de keukenbestelling te annuleren krijgen we nu, ca. 3 weken na reclamatie, alleen de reactie dat dan 35% van het aanschafbedrag als boete in rekening wordt gebracht. Al met al worden we door Tulp keukens met de rug tegen de muur gezet onder het motto "slikken of stikken" en daarin voelen wij ons als klant niet serieus genomen. Ons advies aan Tulp .....informeer je klanten vooraf en eerlijk.
Door Yvon op maandag 16 nov 2015 '15
Mijn zoon is binnen gestapt voor een offerte en kwam tot mijn grote schrik met een order terug,incl aanbetaling..hij moet nu een keuken afnemen maar eigenlijk willen we dat niet. Kunnen we nog af van de - agressief door de strot geduwde- keukenorder? Er staan al allemaal - c keus- apparaten op vermeld van Zuid Europese rommel... Dat willen we helemaal niet! Hoe kan t dat je moet aanbetalen voor iets wat nog helemaal niet is uitgezocht en wat nog helemaal niet is besproken? Er is nog geen tekening gemaakt... Hij krijgt er een 3 D led tv bij... En het wordt gratis ingebouwd en ook nog 50 % korting... Ik geloof al lang niet meer in Sinterklaas... Mooie lokkertjes maar ik lees hier overal dat je dan wel eerst een prijs betaalt die veel hoger ligt, we "moeten" de keuken nu dus nog bestellen... Maar zouden daar het liefst gewoon vanaf zien.
30 % annuleringskosten, voor een keuken waar nog geen gesprek over is geweest, er is nog niets gemeten, geen tekeningen niets gemaakt... Alleen een order binnenhalen! Heb met verbijstering de verhalen gelezen...
Door Ali op donderdag 5 nov 2015 '15
Wat een oplichting en dat dit allemaal mag! Was nog niet eens 2minuten in de winkel en gelijk wordt er hulp geboden. Ook waren ze erg dwingerig en wilden ze meteen een tekening voor je maken. Ik heb meerdere malen aangeven dat ik alleen rond aan het kijken ben en nog niet geintreseert ben in kopen. Nou de verkoper verteld mij dat er 50% korting was en dit anders voor mij voor 1jaar vast kon zetten. Wel moest ik dan handtekening zetten op een formulier. Nou ik vroeg naar de reden waarom ondertekenen verplicht was, waarop de verkoper antw. Dat anders iedereen via via langs gaat komen en gebruik van wilt maken. Maar d.m.v. Formulieren terug kunnen vinden wie allemaal recht op korting heeft. Hier moest wel even zomaar een keuken getekend worden. Hij verzon zomaar een keuken en moest ik daarvoor ondertekenen. Ik heb uit vertrouwen gehandeld en natuurlijk voor in de toekomst als ik ooit van plan was om binnen een jaar keuken aan te schaffen lekker van 50% korting kon profiteren. na paar maanden kom ik erachter dat ik 30% annuleringskosten moest betalen! Dit allemaal omdat ik gewoon een winkel in liep en gewoon benieuwd was hoeveel een keuken kan kosten. En wat nog minder leuk maakte is dat hij een keuken heeft getekend met een prijs van 18.750 euro. mijn gezondheid en vertrouwingsband met mensen is hierdoor erg achteruit gegaan.
Door SLPost op donderdag 3 sep 2015 '15
Omdat wij nog moeste oriënteren en niet dezelfde dag een keuken wilden kopen, stelde de verkoper overeenkomsten voor waarmee wij na 7 juni voor een periode van twee jaar gebruik konden maken van de Brugmania actie. Volgens hem waren de bedragen en artikelen fictief en een standaardprocedure. We moesten €250 per overeenkomst aanbetalen. Na twee vervolgbezoeken en gesprekken bleek dat hij ons foutief heeft geïnformeerd over de Brugmania actie en de overeenkomsten. Daarom zijn wij onder oneerlijke en misleidende omstandigheden overeenkomsten aangegaan. Wij zijn op het verkeerde spoor gezet en daardoor onder dwaling overeenkomsten aangegaan. Hierdoor hebben wij de overeenkomsten vernietigd. Wij kregen te maken met een juridische afdeling die beweert dat wij koopovereenkomsten zijn aangegaan en dat wij annuleringskosten van 30% per overeenkomst (2x€3000) verschuldigd zijn terwijl wij nooit iets hebben besteld. Met ondersteuning van een advocaat hebben wij de situatie in alle details aan Brugman toegelicht. De juridische afdeling gaat niet in op onze argumenten, houdt vol dat we koopovereenkomsten zijn aangegaan en beweert dat we annuleringskosten verschuldigd zijn. Op ons laatste bericht hebben we geen reactie ontvangen. Betalingsherinneringen blijven we echter wel ontvangen. Deze situatie lijkt de normale gang van zaken voor Brugman. Wij zijn verbijsterd en diep teleurgesteld dat Brugman dergelijke signalen oppikt maar niets verbeterd.
Door Patty op dinsdag 19 mei 2015 '15
2 weken geleden bij Brugman keukens geweest. Er werd verteld dat die dag de laatste dag was dat de actie geldig was op alles 25% korting. Als ik meteen zou tekenen zou de korting 2 jaar vastgezet kunnen worden. Daarna besproken wat voor keuken ik leuk zou vinden maar nog exacte afmetingen en géén apparatuur uitgezocht. Omdat het nog niet bekend was of de koop en financiën door konden gaan werd er een stempel op gezet zodat ik er nog onderuit kon. Nu gaat de koop door maar is er niet genoeg budget voor de verbouwing. En wat blijkt...als we nu annuleren kunnen we 30% van de koopsom vd keuken betalen. En dat voor een keuken die niet eens officieel op papier staat en berekend is! Ze geven je het idee dat je tekent om de korting vast te houden maar ondertussen zit je aan Brugman vast!
Door J.J. op zondag 17 mei 2015 '15
Er werd ons een offerte-achtig blad voorgeschoten, waarin we de "spelregels" te zien kregen, maar niet de echte voorwaarden. Wat bleek, je tekent dus voor die algemene voorwaarden! Dit houdt in: 30% annuleringskosten, ook al besluit u een dag later om de koop niet door te laten gaan. teken dan ook helemaal niets! Ook niet als ze u vertellen dat het niets voorstelt, want dat doet het dus wel! Wilt u hier later onderuit? Niet mogelijk! Sorry voor de hoofdletters, wij zijn dan ook erg gefrustreerd dat we zoveel hebben moeten betalen voor de annulering van een keuken waar eigenlijk niets over afgesproken was.
Door Henk op dinsdag 5 mei 2015 '15
We hebben enkele weken geleden problemen gehad i.v.m. een annulering van een keuken. De annulering vond binnen 24 uur nadat de handtekening was gezet plaats en had te maken met het, bij thuiskomst na ons bezoek aan Kuechenland, geconfronteerd worden met een enorme financiële tegenslag. Het verhaal is bij jullie wel bekent ( er is al over gecorrespondeerd). Kuechenland heeft ons benaderd nadat we jullie hebben ingeschakeld en we zijn, zoals het nu zich laat aanzien, tot een goed compromis gekomen. Ik wilde jullie even de stand van zaken laten weten en houd jullie op de hoogte over het verdere verloop van dit gebeuren. Bij deze toch ook alvast bedankt voor jullie hulp.
Door Anjo op vrijdag 30 jan 2015 '15
Een week voor de kerst 2014, eind van de middag, ben ik de Brugman-vestiging in Leeuwarden binnengelopen. Ruim twee uur later liep ik er weer uit, mét een overeenkomst die ik had ondertekend. Voor een badkamer van 6500 euro, waar ik eigenlijk alleen nog onderuit kon door 30% annuleringskosten te betalen. Een badkamer die bij nader inzien nooit zou hebben gepast. Heel gelukkig had ik toch voet bij stuk gehouden voor één dag bedenktijd en dat onder de overeenkomst op laten nemen. Dat werd nog bijna "vergeten". Simpel, ik wilde eerst met mijn man overleggen en had trouwens het bedrag voor de aanbetaling ook niet klaarliggen. De volgende dag was ik wel wijzer en wist niet hoe gauw ik de boel moest annuleren, per e-mail en met ontvangstbevestiging. Door het oog van de naald dus.
Door Martens op woensdag 28 jan 2015 '15
Op 26-12-2014 (tweede kerstdag) zijn wij bij Brugman Keukens in Venlo geweest ter oriëntatie. Op die dag werd ons door een verkoopmedewerker een aanbod gedaan om bij Brugman zowel keuken, als badkamer als tegels te bestellen en dat we daarbij korting zouden ontvangen. We hoefden nog niet direct te besluiten welke keuken/badkamer exact maar we moesten wel ondertekenen om een kortingspercentage te ontvangen. Volgens de verkoper kochten we enkel de korting, nog geen keuken/badkamer/tegels. Hij schreef wel van alles op om tot een inschatting te komen.
Inmiddels zijn we bij Brugman geweest om een keuken uit te zoeken en blijkt de inschatting van de prijs totaal niet overeen te komen. De ingeschatte kosten zouden 20.000 zijn voor zowel tegels als badkamer als keuken. En nu blijkt de keuken ineens 15.000 te zijn (incl korting). Andere keukens waren niet naar onze smaak en met de aanpassingen om tot een lager bedrag te komen van de desbetreffende keuken, vinden we die keuken ook niet mooi. Echter, toen we aangaven dat we dan toch niet op hun aanbod in willen gaan. blijkt het aanbod van de gekochte korting, een aankoop te zijn. Wanneer we willen annuleren betalen we 30% van het bedrag dat de verkoper heeft ingevuld met producten die we niet eens uitgezocht hebben. Dit ruikt naar oneerlijke handelspraktijken m.a.w. oplichting!
Door GSc op woensdag 19 nov 2014 '14
Na veel overleg en bezoekjes getekend voor een order. Vrij snel de opdracht bevestiging binnen, gecontroleerd, kleine correctie en getekend terug gestuurd. Enkele dagen later een telefoontje dat de bestelde deuren voor de apothekerskast en de koelkast niet kunnen worden geleverd uit 1 paneel. We zijn uitgenodigd om naar alternatieven te kijken. Na 2 weken geen acceptabel alternatief aangeboden. Dus keuken geannuleerd. Voor de regiomanager is de afwijkende panelen geen reden om te annuleren. Voor ons wel. Heel toevallig dat het bedrijf die de keuken zou aanpassen voor installatie, precies hetzelfde heeft meegemaakt, helaas had hij al getekend bij ontvangst en kon dus niet van de koop af. Dus werd door de keukenkampioen de juridische afdeling ingeschakeld en gelden gemaakte afspraken met de verkoper niet meer, alleen wat op papier staat. Voor de Keukenkampioen is de wijziging geen reden en houden nu vast aan 30% annuleringskosten. De keuze was; accepteren dat we gekoppelde deuren krijgen (lelijk), of een lagere kast voor de koelkast met apothekerskast en na 2 maand correspondentie mogen we ook bij de Keukenkampioen om een andere keuken kijken. Wij willen dit niet omdat onze onderhandelingspositie niet erg sterk meer is. Ook willen we geen lagere unit met koelkast, vrieskast en apothekerskast omdat we dan aan bergruimte moeten inleveren. Wij hebben rechtshulp ingeschakeld en wachten nu op het vervolg, kan wel een half jaar duren. Mensen let op, neem de tijd, laat de 3D schets een onderdeel van je contract zijn (handtekening erop), zorg dat je geen 30% annuleringskosten accepteert (kleine letters op achterzijde contract), en laat schriftelijk opnemen dat bij elke wijziging je het recht heb de koop te ontbinden. Betaal bij aflevering en NA controle van je goederen. Ook erg belangrijk omdat ik iemand ken die voor controle heeft betaald en vervolgens een soortgelijk probleem kreeg als wij nu na tekenen van de overeenkomst hebben gehad.
Door AvdH op vrijdag 7 nov 2014 '14
Zaterdag op uitnodiging voor een speciale actie van ma tm zo een orienterend bezoek gebracht aan keukenkampioen. Heel vriendelijk behandeld, maar wel 'gedwongen' meteen te tekenen omdat de actie volgens verkoper alleen op vrijdag gold, maar bij wijze van uitzondering mocht ik daar op zaterdag nog gebruik van maken, mits ik meteen zou tekenen... Thuis lees ik de uitnodiging nog eens door en daar staat toch duidelijk dat de actie van ma t/m zo gold. Ik had dus helemaal niet onder tijdsdruk hoeven tekenen. De afspraak was dat alles nog aangepast kon worden. Maar toen ik de volgende dag meteen probeerde de aankoop te annuleren, bleek dit niet te kunnen omdat de bestelling al was geplaatst...??? Volgens mij spelen hier heel andere motieven ( targets/ prestatiebeloning/...?) dan klanttevredenheid. om reputatieschade maken ze zich blijkbaar niet druk... Jammer dat vertrouwen zo misbruikt wordt en dat men niet in staat is eigen ongelijk toe te geven...
Door Margaretha op dinsdag 15 jul 2014 '14
Heb na 3 werkdagen mijn keuken geannuleerd. Dan lees je bij thuiskomst pas de achterkant van de aankoopovereenkomst dat je bij annulering 30% moet betalen. Wordt bij verkoop niet medegedeeld. Er was nog niet ingemeten. Dit alles sinds oktober 2012. Heb daarna wel nog een aantal facturen gekregen die ik uiteraard niet heb betaald. Wel dreigen met een deurwaarder. Heb nu na 1 1/2 jaar niets meer gehoord. Op mails en of telefoontjes krijg je geen antwoord.
Door Aniel op vrijdag 11 apr 2014 '14
Bende van ellende bij Tulp Keukens Arena! Waarom? De verkoper wilde vooral datgene in de offerte hebben wat hij zelf mooi vond. Alle details zoals handgrepen, type spoelbak, materiaal frontjes etc. werden in het eerste gesprek helemaal niet besproken. Volgens hem was Constructa inbouwapparatuur hetzelfde als Bosch inbouwapparatuur maar dan goedkoper. Aan het eind van het gesprek werd er flink aangedrongen om te tekenen. Desnoods vrijblijvend tekenen met een bedenktijd van 7 dagen. Ik heb toen getekend en gevraagd naar het addertje onder het gras maar die was er niet volgens de verkoper. In het weekend heb ik besloten van de offerte af te zien. De eerstvolgende werkdag een aangetekende brief gestuurd en de zaak gebeld en uitgelegd dat ik niet vast wilde zitten aan de offerte. De manager vertelde dat dit niet kon omdat ik een koopcontract getekend had. Volgens de manager kon de verkoper nooit gezegd hebben dat ik een bedenktijd had. Later in het gesprek zegt de manager dat ik het verkeerd begrepen heb. De verkoper zou alleen gezegd hebben dat ik onder voorbehoud van financiering kon tekenen en niet dat ik een bedenktijd had. En als de verkoper gezegd had dat ik een bedenktijd had dan had de verkoper daarmee bedoeld te zeggen dat ik ervan kon afzien als ik een financiering van de keuken niet rond kon krijgen. De manager was overigens niet bij het gesprek aanwezig geweest. De manager wilde graag nog een keer om de tafel zitten om het geheel naar wens te maken. Ik had enkel een Tulp Keuken gekocht verder kon alles nog naar wens aangepast worden. Toen ik vertelde dat het niet goed voelde kwamen er dreigementen over de rechtszaken die Tulp nooit verloren zou hebben. En dat er 30% annuleringskosten berekend zou worden als ik van de “offerte” zou afzien omdat de verkoper toch een hoop tijd gestoken had in het opmaken van de tekeningen etc. Uiteindelijk hebben wij in overleg met onze rechtsbijstandsverzekering een boete van 30% van de eerste offerte van 7.500 euro betaald om van Tulp Keukens af te komen.
Door van der Heide op maandag 8 apr 2013 '13
Zeer slechte ervaring met keukenkampioen drachten. Als je in de winkel komt zijn ze heel vriendelijk, alles kan en is mogelijk. Als je na offerte akkoord gaat, dan gaat het mis. Ineens zijn ze helemaal niet zo vriendelijk en kan er bijna niets meer. Wij hadden een aanbieding van 50% korting op de gehele keuken incl. apparatuur. Hierbij werd gezegd dat alles mogelijk was en voor de apparatuur konden we kijken op de internetsite en daar werd bij verteld dat ze altijd de goedkoopste internetprijs nemen. We hebben een tekening laten maken van de keuken en we hebben gesproken over de kleur. Op de dag dat wij alle details gingen bespreken bleek ineens veel niet mogelijk te zijn. De kleur die eerder wel kon, kon nu niet meer. Maar je kan wel een bepaalde lamp aanschaffen zodat de kleur anders lijkt, aldus keukenkampioen. De deurtjes waren lastig. Budget en keukenkeuze waren bekend, maar ineens werd het te duur. Ook zouden die deurtjes eruit gaan en als er dan iets kapot gaat, kunnen ze het niet vervangen. Helaas voor keukenkampioen geven ze 5 jaar garantie. De keuze van apparaten was ineens zeer beperkt en bovendien gelde ineens niet 50% korting op de internetprijs, maar op de adviesprijs, waardoor de apparatuur bijna niets goedkoper werd dan de internetprijs. De montage is geen montage, maar plaatsing van de keuken. Dit is wel degelijk een verschil. Bij de "montage" wordt er niets aangesloten en je moet zelf nog leidingen e.d. aanschaffen. Via de keukenkampioen kost dit €375,- Zelf doen is goedkoper, maar wel weer een onverwachte kostenpost. Goed opletten of er op de bon staat dat je softclose deuren krijgt! De kwaliteit durf ik nu niet meer te zeggen. Ik hou mijn hart vast. Achteraf had ik liever de kosten gehad van de annulering, dan de kosten die er allemaal bijkomen, slecht slapen en de stress die ik nu heb gehad. Voor mij is de keukenkampioen, kampioen in verdraaien van de waarheid en oplichten.
Door piet op vrijdag 5 apr 2013 '13
Was langs geweest voor keuken kijken. En na op een gegeven moment hebben ze alles gedaan om mij te laten tekenen. Wel zit je dan vast aan 30% boete bij annuleren. Na 2 uur alles aanhoren ben ik opgestaan en weg gegaan. Ze wilden mij keuken aansmeren met merk fagon ofzo. Nooit gehoord slechte merk blijkbaar. Als ik had getekend zat ik wel vast.
Door dirkjan op zaterdag 30 mrt 2013 '13
Zet nooit je handtekening bij p. klerkx ik ging voor een mooie keuken zette mijn handtekening waarop vervolgens de gemaakte afspraken nooit meer zijn nagekomen, heb vervolgens na 2 maanden keuken geannuleerd en zit nu met aanmaningen van 30% annuleringskosten. dit heb ik nog eens in de rondte gevraagd en ben er achter gekomen dat dit regelmatig voorkomt. is ook erg makkelijk geld verdienen zo. ik adviseer echt iedereen blijft alstublieft weg bij deze organisatie....
Door loesje op donderdag 1 nov 2012 '12
Je bent Koningklant tot er een handtekening onder het voorlopig koopcontract staat, daarna is alle service weg. Al ga je je alleen maar oriënteren, blijf stevig in je schoenen staan! Teken vooral niet voor je helemaal zeker bent van je zaak en laat je niet verleiden door aantrekkelijke prijzen, acties en aanbiedingen van de verkoper. Acties waar je niet om heen kunt gaan zijn: Als je vandaag tekent, wordt de keuken de helft goedkoper. De keuken staat op afroep en die kan wel tot drie jaar aanhouden. De apparaten worden volgens de laatste serienummers geleverd, je kunt nog van front wisselen, alles is mogelijk, je zit nergens aan vast enz. VERGEET HET MAAR. De verkopers zijn speciaal getraind om een handtekening te ontfutselen en daarna ben je in het web terecht gekomen. Afspraken worden niet na gekomen en je bent een nummer geworden, een van velen. Als je uiteindelijk de keuken annuleert om wat voor reden dan ook, moet je de helft van de overeen gekomen prijs van de keuken betalen. Aanvechten bij de rechter heeft dan geen zin…JE VERLIEST HET…omdat je hebt getekend. Beste mensen, neem deze waarschuwing van mij aan.
Door Emma op woensdag 9 mei 2012 '12
Mijn moeder had een keuken uitgezocht bij Brugman Keukens Groningen. Was nog niet rond. Maar verkoper zei; wil je aub tekenen púúr om aan te geven dat het een serieuze zaak is. Ze heeft dit in goed vertrouwen gedaan, maar steeds gezegd dat ze er nog niet uit was. De verkoper zei; je kan er altijd nog vanaf. NIET DUS. Deze werd ziek. Kwam iemand anders opmeten. Aanrecht was ook nog niet rond, verlichting, betimmering en keukenkastjes ook nog niet. Moest ze ook voor tekenen. Heeft ze niet gedaan. Man zei; daar krijg je spijt van. Ze heeft toen geannuleerd. Maar moet nu voorkomen voor de rechter en 30% annuleringskosten (2200 Euro) betalen. Dus teken nooit!
Door Rob op woensdag 15 jun 2011 '11
In de verkoopvoorwaarden staat vermeld dat de annuleringskosten gelijk zijn aan 30% van de aanschafwaarde van de keuken! Dit wordt niet specifiek vermeld bij het verkoopgesprek (waar de nadruk op de "speciale dag aanbieding" ligt). Voor enkel een met de hand gemaakt ontwerp kunt u dus zomaar een paar duizend euro moeten betalen bij annulering. Normaal zou zo'n 15% redelijk zijn bij annulering... Zeker als er nog geen bestellingen zijn geplaatst (de apparatuur, de afmetingen en het materiaal kan allemaal nog worden aangepast). Vraag om de voorwaarden, ook al ligt de nadruk van de verkoper op de "speciale dag aanbieding".
Door Gerard op dinsdag 26 apr 2011 '11
Keuken uitgekozen en een handtekening gezet. 2 weken later bleek deze keuken niet meer leverbaar te zijn / alternatief wat ze aanboden leek totaal niet op de keuken die wij gekocht hadden... Dus wilde wij de overeenkomst ongedaan maken en annuleren. Toen ging brugman met 50% annuleringskosten drijgen en eventueel rechtzaken. Achteraf bleek dat wij een wurg-contract ondertekend hadden. In de geschreven voorwaarden (kleine lettertjes) kwamen zij er juridisch mee weg. Nu hebben we dus gedwongen een keuken die niet onze smaak is!
Door Shaan op donderdag 27 jan 2011 '11
In eerste instantie een heel prettige indruk. Er is goed geluisterd en geadviseerd en we hebben een mooie keuken met dito prijs gekocht. Toen is ook de offerte ondertekend met daarop vermeld 'keuken zoals besproken incl.inmeten' en 'montagekstn'. Erg summier omschreven, geen boekje meegekregen met gekozen apparatuur. De keuken zou na ongeveer 9 weken geleverd worden en één week daarvoor zouden wij gebeld worden over de betaalwijze etc.En dan blijft het stil... Na een paar dagen wilden wij wat wijzigen in de keuken en een groter blad (1,5 meter). Dan is het ineens kassa. Zonder enige inzicht in een berekening, kostenplaatje oid is de keuken ineens ruim 2d(!) duurder. In totaal dus dezelfde prijs als bij de concurrenten, alleen hier geen inzicht. Wij hebben de keuken dan ook geannuleerd. Dat kon kennelijk ook gewoon en zo is het vermoeden van vage afspraken ook bevestigd ondanks een getekende offerte. Voor professionaliteit en vooral weten waar je aan toe bent, moet je hier niet zijn.
Door sandra op donderdag 23 dec 2010 '10
moest tekenen om te vragen of de keuken voor bepaald prijs kon krijgen. maar meneer zegt u bent nergens aan verbonden. heb het zelfs nog nagevraagd. zit ik echt nergens aan verbonden. nee luidde het antwoord. nu wil ik het toch annuleren, want als er wat tussen kwam was het geen probleem zegt ie. nu moet ik ff 30% betalen. terwijl ze het niet eens besteld hebben. en ze kunnen het niet besteld hebben want ze zijn hier niet eens geweest om het op te meten. Dit is te gek van woorden. dit noemen ze nou service.
Reageer op dit artikel
Uw naam
Uw e-mail
Uw bericht
 
Meer artikelen