Feedback
Alle Keukenzaken Beoordeeld
Plaats
Aantal ervaringen
Den Bosch (Noord-Brabant)
51 ervaringen (3 weken geleden)
Kesteren (Gelderland)
273 ervaringen (1 week geleden)
Nunspeet (Gelderland)
411 ervaringen (3 weken geleden)
Numansdorp (Zuid-Holland)
53 ervaringen (6 dagen geleden)
Haarlem (Noord-Holland)
210 ervaringen (eergisteren)
6 vestigingen
1586 ervaringen (eergisteren)
Sint Annaland (Zeeland)
251 ervaringen (3 dagen geleden)
Middelharnis (Zuid-Holland)
165 ervaringen (gisteren)
8,1

Ardland Keukens

Score uit 24 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
tel: +495921819030 | Bosinks Kamp 2, 48531 Nordhorn, Duitsland
Gebruikersfoto: Keuken niet af
1 / 7
7 foto's
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Ardland Keukens
Ardland is een familiebedrijf met over 40 jaar ervaring in deze branche. Wat Ardland onderscheid is het zekere gevoel voor exclusieve keukens, het intussen zeldzaam geworden vernuft om klanten een omvangrijke ondersteuning te geven alsmede een meedenkend perfectionisme met betrekking tot planning en montage.
Ervaringen
Er zijn 24 ervaringen over Ardland Keukens. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren16 ervaringen
4 sterren3 ervaringen
3 sterren0 ervaringen
2 sterren1 ervaring
1 ster3 ervaringen
“Aanbeveling”
Door Pennings op donderdag 1 dec 2016 '16
Wij hebben mei 2015 een keuken uitgezocht bij een concurrent van Ardland. Wij waren echter niet tevreden over de werkwijze en toonzetting van dat bedrijf. Vervolgens zijn we naar Ardland gegaan en troffen daar de heer Bokdam, die ons heel goed geholpen heeft bij onze keuzes. De prijs-kwaliteitverhouding van zijn aanbod was ook net iets beter dan bij de concurrentie. Bij het inmeten van de keuken bleek dat een muur niet goed was gestuct. Arland heeft na restauratie de meting nog een keer gedaan: top! Bijzonder positief zijn wij over de afhandeling van het plaatsingstraject. Onze planning ging uit van najaar 2015, maar door veel vertraging in de bouw werd het eind 2016. Dat vond men bij Ardland net zo min leuk als wijzelf, maar Ardland heeft loyaal meegewerkt aan een oplossing voor de vertraging. De keuken staat er nu in en wij zijn bij het eerste gebruik zeer tevreden. Vandaag, 1 december 2016, zijn door Ardland nog enkele kinderziektes verholpen. Wij kunnen Ardland van harte aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen +7 bedankjes
“Showroombezoek”
Door Robert op dinsdag 25 aug 2015 '15
In eerste instantie zeer netjes geholpen. Onder toch wel een verkopende druk niet meteen gekocht. Na een aantal vergelijking zijn we er toch wel achter gekomen dat we veel moeten betalen voor slechte kwaliteit bv de kasten van kunstof en een plint van 18cm. Ook het mail contact was zeer onprofessioneel. Ik zou dit bedrijf nooit aanraden om heen te gaan.
Reactie of foto toevoegen +10 bedankjes
9,6
Svea Keuken & Bad Eindhoven
Son (Noord-Brabant)
“Fantastisch” score uit 28 ervaringen
9,8
Avanti Keukens
Kesteren (Gelderland)
“Fantastisch” score uit 273 ervaringen
“Keurig”
Door jan van der Voort op dinsdag 6 okt 2015 '15
Hierbij schrijven wij onze lof uit naar de firma Ardland. Zoals wij hier geholpen zijn kom je in nederland niet snel tegen. Alle afspraken zijn keurig nagekomen, en het graniet wat niet de juiste maat had is zeer snel vervangen. ook de keukenmonteur was zeer vakbekwaam. Gaat u een keuken kopen kunt u gerust naar de firma ardland gaan, en vragen naar de hr Bokdam. Tevens komen zij na een jaar de keuken nog eens checken.
Reactie of foto toevoegen +9 bedankjes
“Moet zelf de onderdelen van de keuken bestellen”
Door Alex Bouland op woensdag 31 aug 2016 '16
Keuken besteld en laten installeren. In keuze bepalen van de keuken zijn zij behulpzaam, daarna houd het op. Tijdens de installatie is er geen overleg geweest met de monteur hoewel de monteur in zijn rapportage wel melding van maakt. Dit is niet correct.
Verkeerde levering van onderdelen. Daarover gemaild met de gegevens van het gewenste onderdeel. Wéér verkeerd geleverd. Er wordt niet geluisterd en het probleem wordt bij de klant gelegt. Uiteindelijk maar zelf de bedoelde onderdelen besteld bij een Nederlands bedrijf op eigen kosten. Alkoof niet afgewerkt, ligt nog geheel open. Ik denk dat wij dat ook zelf moeten gaan doen. Ardland houd na installatie de boot af met nietszeggende e-mails. Wij zijn klaar met Ardland Küchen! Nooit meer! De keuken staat er al twee weken maar nog geen moment van kunnen genieten. Ik raad dit bedrijf ten sterkste af!
FOTO VAN ALEX BOULAND
Keuken niet af
Reactie of foto toevoegen +2 bedankjes
“Super”
Door Boomkamp op donderdag 17 jul 2014 '14
Wij vonden zeer prettig om een keuken bij jullie uit te zoeken, helemaal niet opdringend, dat was een heerlijke gevoel en zeer eerlijke en duidelijke uitleg. En alles mooi op tijd bezorgd en geplaatst, en ook zeer beleefd, de kwaliteit en de prijs is goed en zeker maak ik graag reclame voor dit bedrijf, in 1 woord super.
Reactie of foto toevoegen +5 bedankjes
“Problemen laminaatvloer na plaatsing keuken”
Door Rob op maandag 25 aug 2014 '14
Apeldoorn 25-08-2015. 15 jaar geleden hebben wij voor de eerste maal een keuken aangeschaft bij Studio Ardland ,wij werden destijds uitstekend geholpen en de keuken is perfect afgeleverd en geplaatst destijds werden wij geholpen door Rudi Stollmeyer niets dan lof over deze man ,heeft zelfs na 2 maanden nog opgebeld of er nog problemen waren.Maart 2014 hebben wij onze tweede keuken bij Ardland gekocht deze werd na 3 keer foutief inmeten geplaatst. De keuken op zich is perfect gemonteerd door Dhr Heinrich echter de vloer is beschadigd er zit een deuk in en er zijn doffe plekken achtergebleven na de montage.Dhr Heinrich is geweest en heeft geprobeerd,de doffe plekken weg te krijgen helaas is dit hierdoor nog erger geworden.Wij hebben diverse malen gebeld en gemaild met Dhr Ripperda en als laatste kregen we van hem op 27 mei een mail was mussch ich tun ?Wij hebben gevraagd de vloer in de oude staat op te leveren echter geen reactie meer .Op 25 juli 2014 heb ik een aangetekende naar de directie gestuurd en wat schetst mijn verbazing ...... geen antwoord! Wij geven Studio Ardland daarom een zeer koude douche .Een zeer verdrietige klant.
Reactie of foto toevoegen +13 bedankjes
“Uiteindelijk opgelost”
Door Petronella op maandag 31 jul 2017 '17
Toevallig lees ik de recenties van Ardland nog een keer en zie mijn eigen naam er nog bij staan. Ik wil dan ook nog even toevoegen, dat de keuken daarna in alle tevredenheid is opgelost. Het heeft wat te lang geduurd, maar uiteindelijk heb ik een prachtige keuken, waar iedereen vol bewondering naar kijkt.

Eerdere ervaring van 4 december 2015: 2 Jaar geleden hier een keuken voor mijn dochter gekocht. Alles goed verlopen. Dus zelf ook een mooie keuken uitgezocht. Plaatsingsdatum 2 weken later dan afgesproken. Na veel moeite toch op tijd geleverd. Maar...... Erg veel fouten. De hoekpaslijsten zijn verschillend , ook verschillend in hoogte en allebei totaal verkeerd. De greeploze zilveren lijst zou overal even hoog zijn, maar is dat niet. De afvalbakjes hadden de verkeerde hoogte, ik heb ze nog steeds niet. De kleur van de plinten zijn verkeerd en de lange plint was gebroken. Het is nu 6 weken geleden en er is nog geen fout hersteld en antwoord op de vraag, wanneer ze alles gaan herstellen, komt er niet. Ik heb het deze week 3x gevraagd. Ze mogen de greeplijsten later veranderen, maar de basisfouten horen ze al lang te herstellen. Het ergste is, dat als je een keuken koopt, je meteen antwoord krijgt en na betaling mag je gewoon een week of langer op een antwoord wachten: we hebben de klacht naar de fabriek gestuurd! Ja, daar schiet je wat mee op. Dus after-service: een dikke 0.
FOTO VAN PETRONELLA
Reactie of foto toevoegen +1 bedankje
“Zeer slechte ervaringen goedgemaakt”
Door R.F.M. Dam op dinsdag 13 jan 2015 '15
Helaas hebben wij zeer slechte ervaringen met Ardland Keukens. Een paar maanden na plaatsing van de keuken ontstonden grote blazen in het werkblad rondom de was- bak. Ook begon tegelijkertijd de kraan te roesten. Ardland liet uiteindelijk een nieuw werkblad en kraan plaatsen. En dan: na een paar maanden precies hetzelfde: weer en over een lengte van 1 meter allemaal luchtblazen. Medewerker Andre van Ardland kwam langs probeerde te repareren, maar ging niet. Opnieuw naar Nordhorn, weer een nieuw werkblad uitgezocht. Maar nu reageert Ardland totaal niet meer! Vele emails gestuurd en opgebeld maar Dieter Ardland geeft NIET thuis. Wij vinden dit ronduit schandalig. Wij raden iedereen af daar NOOIT naar toe te gaan. Iedereen kan bij ons thuis de mankementen aan de keuken zien en emails en foto's bekijken.

Naschrift ontvangen op 10 juli 2015: ik refereer aan een door mij opgegeven negatieve beoordeling van Ardland Keukens in Nordhorn Dld. Deze plaatsing had ik ook gemeld aan Ardland Keukens. Tot onze verrassing en ook wel genoegen heeft men naar ons positief gereageerd. Zij erkenden dat ik volkomen in mijn recht stond en dat zij het uitblijven van een reactie aan interne stoornis wijten. Vervolgens kregen we prettige de mededeling dat een nieuw werkblad in productie was gegeven. Uiteraard moesten we even geduld hebben omdat die productie enige tijd in beslag nam. Op 22 juni j.l. is het nieuwe keukenblad geleverd en foutloos gemonteerd. Onze keuken ziet er weer prima uit en wij vinden het nieuwe werkblad zelfs mooier dan wij daarvoor hadden. Hoewel wij in dit proces aanvankelijk ernstige klachten hadden, moeten wij nu volmondig erkennen dat al met al Ardland Keukens zich voorbeeldig heeft gedragen door ons een compleet nieuw werkblad met toebehoren te leveren en foutloos te plaatsen. Wij zijn dus zeer tevreden met deze afhandeling en wij moeten Ardland daarvoor een compliment geven. Wij vinden dat het juist is om deze positieve beoordeling op uw site op te nemen. Als we nu een beoordeling geven dan kunnen we niet anders dan vijf sterren aan te geven. Dit is dan gebaseerd op de prima afwerking van de klachten en het resultaat dat wij beslist als uitstekend kunnen kwalificeren.
Reactie of foto toevoegen +5 bedankjes
8,9
Keukenwarenhuis
2 vestigingen (Zuid-Holland)
“Prima” score uit 130 ervaringen
9,7
Ardi Keukens
Sint Annaland (Zeeland)
“Fantastisch” score uit 251 ervaringen
“Goed gevoel bij dit bedrijf”
Door Syed op maandag 6 jul 2015 '15
Na lang onderzoek naar een leuke keuken in Nederland en keuken verhalen met mega korting, handdoek in de ring, toch besloten om naar Dutsland te gaan. Ik had al eerder veel offertes in NL aangevraagd en had al een indicatieve prijs. In Nordhorn bij 3 Keukenbedrijven langs geweest. Maar bij Ardland had ik gelijk een goed gevoel. Duidelijk verhaal en gelijk een duidelijke offerte, geen opdringende verkopers en geen valse megakorting! We hadden aangegeven dat we de inbouwapparaten zelf willen aanschaffen en dat was ook geen enkele probleem. Meerder keren langs geweest, telkens de tekening aangepast geen enkele probleem of frustratie, we werden netjes geholpen. Uiteindelijk een definitief tekening en definitieve offerte.
Ze waren er voor de inmeten twee keer langs geweest, dan pas is de tekening volledig goed gekeurd. Begin juni is de keuken geplaatst. Alleen maar een persoon is er mee bezig geweest om de keuken in elkaar te zetten. Tot mij verbazing is de keuken in cm nauwkeurig in elkaar gezet, zonder een kleine foutje, respect. Echt een timmerman!
Alle kasten en onderdelen waren van fabriek al gecodeerd. Stevige kasten en prachtige front. Hacker Systemat keuken is echt een top kwaliteit merk, een Duitse en degelijke! Denk aan VW. Na paar weken kwam Ardland monteur langs om achterwand glas te monteren. Deze paste ook exact, helemaal perfect. Super vriendelijke monteurs en spreken ze perfect NL. In NL heb ik voor hetzelfde keuken offerte bij meerder keuken bedrijven aangevraagd. Ik verbaasde me wel over de offertes. Verschil van 4000€ had ik echt niet verwacht. Wel blij dat we naar Nordhorn en Ardland geweest waren. We hebben gekregen wat we besteld hadden een 100% Duitse Systmat. Nog maal dank Dieter en Ardland team en veel succes !!
FOTO VAN SYED
Reactie of foto toevoegen +4 bedankjes
“Fantastische keuken met goede service”
Door Anique Kamp op maandag 14 jul 2014 '14
Wij hebben onze keuken naar volle tevredenheid gekocht bij Ardland. Wij zijn hier een aantal keren geweest om onze wensen met de verkoper, Gert Jan Bokdam, door te spreken. Hij is zeer kundig en neemt uitgebreid de tijd om te adviseren naar aanleiding van de wensen die je zelf hebt als klant. Wij voelden ons serieus genomen en werden met raad en daad terzijde gestaan. Het is erg prettig om door een Nederlander te worden geholpen, omdat je dan geen last hebt van een taalbarrière.

Nadat we de keuken gekocht hadden, werd deze ook goed geplaatst door een van de monteurs van Ardland. Deze man heeft goed werk geleverd en heeft alles naar volle tevredenheid geplaatst. Onze apparatuur, een combi-over, stoomoven, koelkast, inductiekookplaat en quooker, werkt erg goed. We zijn nog steeds erg blij met de keuzes die we hebben gemaakt, die voor een groot deel zijn gebaseerd op het advies van Gert Jan Bokdam.
Reactie of foto toevoegen +2 bedankjes
“Eigen creativiteit”
Door E. Beld op zondag 24 aug 2014 '14
De keukenopstelling en de kleur zijn in onze gedachten en fantasie bedacht. De mensen van Ardland Keukens hebben met ons meegekeken hoe dit gebouwd kon worden. We hebben geen concessies hoeven doen. Deze open keuken loopt perfect over in de kleuren en de stijl van de rest van ons interieur.
FOTO VAN E. BELD
Koken, leven en werken in 1 ruimte
Reactie of foto toevoegen +2 bedankjes
“Fijne keukenzaak waar de klant centraal staat”
Door Stokman op zondag 14 dec 2014 '14
Wij hebben ons in Nederland georiënteerd op het kopen van een keuken, maar konden niet slagen. We hadden continu het gevoel dat we niet serieus werden genomen (niet meedenken, ontransparante prijzen, weinig tijd nemen), dus hebben we onze wensen op de mail gezet en naar Ardland gestuurd. We kregen al snel een reactie en er werd telefonisch contact opgenomen om door te vragen over ons ontwerp en onze wensen. De afspraak op locatie overtrof onze verwachting. De Nederlands sprekende medewerkers (in ons geval zelfs een Nederlander) helpen je echt om je droomkeuken waar te maken en proberen zoveel mogelijk van je wensen te verwezenlijken voor het budget dat je hebt. Ardland is een fijne keukenzaak waar er echt aandacht is voor de klant. Na de levering waren er een paar kleine puntjes op de i die niet helemaal klopten en daar is snel en vakkundig op gereageerd. Ik beveel Ardland dan ook van harte aan.
Reactie of foto toevoegen +6 bedankjes
“Fantastisch geholpen”
Door Jennifer ten Have op woensdag 23 apr 2014 '14
Wij kunnen iedereen Ardland Keukens van harte aanraden. Wanneer je je in de wereld van de keukenbranche begeeft, zie je door de bomen het bos niet meer. Ondoorzichtiger kan het niet. Gegoochel met kortingen en het gevoel dat je teveel gaat betalen of belazerd wordt. Op aanraden van een collega gingen wij bij Ardland kijken. Bij Ardland hadden wij direct een goed gevoel. Onze (Nederlandse) verkoper Gert Jan Bokdam had een eerlijk en transparant verhaal. Hij dacht mee met onze wensen en dacht altijd in mogelijkheden en oplossingen. De plaatsing verliep ook perfect. Duitse grundlichkeit is niet voor niets befaamd. Onze installateur werkte de hele dag door en binnen een dag was onze droomkeuken een feit. Ze zeggen dat er altijd iets mist of misgaat bij plaatsing van een keuken. Bij ons niet. Wij genieten nu al een half jaar van onze prachtige keuken en gunnen andere mensen ook onze ervaring met Ardland en Gert-Jan! En uiteraard zo'n heerlijke keuken als die van ons.
FOTO VAN JENNIFER TEN HAVE
Reactie of foto toevoegen +7 bedankjes
“Gekregen wat wij wilden”
Door Ron op maandag 19 mei 2014 '14
Tijdens de 2 bezoeken aan Ardland zijn we door de verkoopadviseur uitstekend begeleid v.w.b. betreft de mogelijkheden in onze specifieke situatie. Dingen zijn gemotiveerd afgeraden, andere dingen zijn juist weer geadviseerd. Voor alle duidelijkheid: geld speelde wederzijds geen bepalende rol in dit verhaal. De geleverde en uitstekend geïnstalleerde keuken (met noodzakelijke aanpassingen ter plekke) is conform de verwachting.
FOTO VAN RON
De nieuwe Ardland keuken
Reactie of foto toevoegen +7 bedankjes
“Fijn bedrijf!”
Door Maaouane op woensdag 11 jun 2014 '14
Wij fam. Maaouane hebben uitstekende ervaringen met Ardland keukens. Fijne kwaliteit keuken met siemens apparatuur wat in Nederland ruim 3000 euro meer zou moeten kosten. Na 5 jaar is op ons verzoek een monteur langs geweest, heeft enkele kleine aanpassingen gedaan en hij ziet er weer als nieuw uit voor maar 65 euro..Bij elke vraag is direct antwoord en de service kan ik wel als uniek aanduiden. Er wordt altijd meegedacht en bij aanschaf van onze keuken was een kookplaat zonder vragen direct vervangen omdat er een hoekje uit miste. Een bouwmedewerker was waarschijnlijk wat onoplettend. Maar Ardland regelde het binnen een paar dagen. Voor mij geen ander bedrijf als Ardland!!
Reactie of foto toevoegen +1 bedankje
“nieuwe ervaring”
Door NG op zaterdag 14 jun 2014 '14
Ardland heeft bij ons een hele fijne keuken van uitstekende kwaliteit geplaatst. Er werd op een prettige manier meegedacht om de keuken optimaal in te richten en zo goed mogelijk aan onze wensen te laten voldoen. Alle afspraken en geplande data zijn goed nagekomen. De keuken is goed ingemeten en plaatsing vond in één keer plaats, zonder dat naleveringen nodig waren. We werden op alle contactmomenten vriendelijk behandeld.
Enige minpunt is dat de ons toegezegde nacontrole na een jaar niet is uitgevoerd.
Reactie of foto toevoegen +4 bedankjes
9,0
Bemmel en Kroon
3 vestigingen (Zuid-Holland)
“Uitstekend” score uit 523 ervaringen
9,6
Adee Keukens
Rijssen (Overijssel)
“Fantastisch” score uit 218 ervaringen
“Uitstekende service!”
Door Ramon op zondag 15 jun 2014 '14
Wij zijn door een kennis aangeraden om naar Ardland kuechen studio te gaan. Wij zijn daar uitstekend geholpen, verkoper Holger Witte luistert goed naar de klant, geeft daarbij eventuele adviezen waar je wat aan hebt. Tijdens plaatsen van dit soort projecten kan er wel eens iets mis gaan, dat was bij ons ook, maar alles werd super opgelost! Onze complimenten! In Nederland kunnen een hoop bedrijven nog leren, van de manier waarop zei met klanten om gaan.
FOTO VAN RAMON
Het eind resultaat
Reactie of foto toevoegen +2 bedankjes
“perfect”
Door P de Groot op maandag 16 jun 2014 '14
wij zijn zeer tevreden met de keuze van onze keuken de manier waarop wij geadviseerd zijn als zowel het kiezen van het ontwerp.
bij toeval zijn wij bij Ardland terecht gekomen en er was meteen een klik.
Een keuken kopen doe je niet elk jaar en het is daarom een kwestie van gevoel.
Wij denken dat de prijs \ kwaliteit heel goed is en nu na een klein jaar dat we de keuken in gebruik hebben genieten we er nog steeds van.
Zoals de planning voor het leveren en plaatsen van de keuken is verlopen kunnen wij alleen met lof spreken voor wat de uitvoering betreft.
Wij hebben geen klachten gehad over de keuken maar de vervolg afspraken voor bepaalde zaken voor wat betreft nalevering heeft men zich stipt gehouden aan de afspraken even zoals een beschadiging werd direct opgelast.
Het advies dat wij mochten ervaren over de inrichting even zoals de achterwand was helemaal goed
Wij zullen en hebben reeds bij meerdere mensen Ardland aanbevolen en onze zeer goede ervaringen medegedeeld.
Wij zijn bij toeval bij Ardland zijn gekomen.
Reactie of foto toevoegen +3 bedankjes
“Geweldige en zeer correcte service!”
Door Rachida El Battioui op zondag 22 jun 2014 '14
Nadat wij diverse keukenwinkels in Nederland bezocht hadden, was het gevoel steeds niet goed. Op een gegeven moment toch maar besloten om over de grens te gaan kijken. Bij Ardland Keukens een afspraak gemaakt en zeer netjes en correct geholpen door Patty en Dieter! Het meedenken, de grapjes tussendoor, de geruststelling en de scherpe prijs heeft ons meteen doen besluiten akkoord te gaan. De afstand naar Den Haag was absoluut geen probleem. Inmiddels is jullie naam bekend in onze familie ;-) Bedankt voor alles! Groet, Familie El Battioui
Reactie of foto toevoegen +4 bedankjes
“uitermate goede service”
Door EF op maandag 4 apr 2011 '11
Wij hebben 3 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht bij Ardland. Goede service, meedenkend, uitstekende kwaliteit en op wat kleine details na 100% compleet en netjes. Binnen 1 week ook de details gerealiseerd. Door bouwomstandigheden moest er een voor voorwand in de keuken geplaatst worden, hierdoor moesten wij opnieuw naar Ardland om de keuken aan te passen. Ardlast stelde voor om op hun kosten ook een achterwand te plaatsen..dat is nu service! We hebben nu weer een nieuwbouwwoning gekocht en we gaan weer naar ARDLAND ! De prijs scheelde bijna 50% met Nederland en i.p.v. Pelgrim nu SIEMENS.
Ook ervaringen met Brugman, maar zeker niet te spreken over Brugman. Dus ARDLAND here we come
Reactie of foto toevoegen +4 bedankjes
“Goede prijs en service en montage”
Door Rob op woensdag 14 dec 2011 '11
Wij zijn hier wezen kijken goede ontvangst in ongedwongen sfeer. Een opstelling getekend die zeer goed en doordacht was waarbij de Nederlandse keukenleveranciers zonder uitzondering de oude opstelling vasthielden. Offerte mee gekregen en na twee weken teruggeweest om af te ronden. De keuken is op tijd geleverd en op zeer deskundige wijze gemonteerd. Wij zeer tevreden met deze keuken en op de manier van verkopen door Ardland. Geen idiote prijzen welke door Nederlandse keuken leveranciers gehanteerd worden waar dan 50 tot 60% korting op word gegeven.
Reactie of foto toevoegen +12 bedankjes
“Grote klasse”
Door Pieter op dinsdag 14 mei 2013 '13
Kort samengevat zijn we heel tevreden met onze nieuwe keuken, met de service en met de prijs die we ervoor moesten betalen. De keuken is voor ons ontworpen door Gert Jan Bokdam, die ook het hele traject van plaatsing heeft begeleid. Zoals zijn naam reeds doet vermoeden is dit een Nederlander en dat vergemakkelijkt de communicatie enorm. Overigens verstaan en spreken de meeste mensen van Ardland Nederlands. Bij Ardland zijn we terecht gekomen na een tip van kennissen. We wilden een nieuwe keuken en hadden geen vertrouwen in de reclames van 70% Korting!! of Alle Apparatuur Gratis!!, zoals we die in Almere wel eens voorbij zagen komen. Kennissen van ons hadden een keuken in Nordhorn, net over de grens bij Oldenzaal, gekocht en waren heel tevreden over prijs en kwaliteit. Eerst hebben we Küchenland Ekelhoff, een hele grote zaak, bezocht. Daar was men heel vriendelijk, maar kon toch niet de keuken ontwerpen die helemaal naar onze zin in ons huis paste. In onze keuken zit ergens een hoek van 135 graden en daar kon men niet mee uit de voeten. Ardland is iets kleiner, maar bleek in de persoon van de heer Bokdam prima in staat met creativiteit en vakkennis een uitstekend passend ontwerp te maken. We hebben ook een betrouwbare leverancier in Nederland een ontwerp gevraagd, maar dat bleek toch zo’n 15% duurder te zijn en ook niet zo goed passend als dat van Ardland. Aan het einde van het ontwerpproces ontstond wel een ongemakkelijk moment. De heer Bokdam verwachtte dat wij ter plekke een positieve beslissing zouden nemen, terwijl wij er nog een nachtje over wilden slapen en ook wegens een familiebijeenkomst weg moesten. We begrijpen wel dat het voor keukenleveranciers ondoenlijk is veel tijd te steken in een goed ontwerp en dan anderen te zien scoren met een iets lagere prijs en dat ontwerp. Aan de andere kant willen wij als koper niet het idee krijgen dat we een overhaaste beslissing nemen of iets opgedrongen krijgen. Hoe dan ook, we hebben ons hierdoor niet laten afschrikken en twee weken later een positieve beslissing genomen, omdat het een prachtig ontwerp was voor een heel redelijke prijs en het bedrijf ook overigens een goede indruk maakte. En eigenlijk hebben ze onze verwachtingen meer dan waargemaakt. In afwachting van de plaatsing van de keuken hadden wij nog wat extra wensen en daar kon aan tegemoet gekomen komen, zonder dat we daar meteen een hoofdprijs voor moesten betalen. Hoewel we veel zorg hadden besteed aan het duidelijk maken van onze wensen, bleek er toch nog een misverstand over de indeling van een oven. Zonder meerkosten kregen wij de –duurdere- inrichting van de oven. Het granieten aanrechtblad brak bij plaatsing (door 3 man!). Zonder enige discussie en met grote voortvarendheid hadden wij nog diezelfde week een nieuw blad. De plaatsing van de keuken gebeurde door een vakman (Björn Liebrecht), ook een prettig mens om een dag in huis te hebben trouwens. Alles werkte meteen zoals het hoorde. Bij gebruik bleek dat de deurtjes van een enkel kastje niet soepel dicht gingen en er een tikje in een ladegeleider zat. Even melden en het werd op korte termijn hersteld. Men verkoopt heel veel keukens in Nederland en er is dus vaak een auto met een servicemonteur in de buurt. In het proces is ons wel duidelijk geworden dat je er als koper ook de nodige energie in moet steken om teleurstellingen te voorkomen:

1. Ga goed na welke eisen je aan apparatuur stelt en oriënteer je van tevoren. Er is ontzettend veel mogelijk en als je in een koopgesprek zit, komt er zoveel op je af dat wij in elk geval niet in staat zijn om alles in een keer te overzien (alle functies van alle apparaten, gebruiksgemak, afmetingen), naast de keuze voor indeling van de ruimte, kleuren, bladen en de prijs.
2. Lees de bevestiging van je bestelling minutieus na en vraag het als er iets niet duidelijk is. Doe dat zoveel mogelijk schriftelijk, zodat het vastligt en de ander nog eens kan nalezen wat je bedoelt op een moment dat daar de tijd voor is.

Kortom: Ardland doet zijn uiterste best om een goed resultaat te bereiken en dat is ook gelukt; als het even tegen zit nemen ze hun verantwoordelijkheid en ze verschuilen zich niet achter kleine lettertjes of vage mailtjes. Het is een betrouwbare partner gebleken. We zijn blij met onze keuken en het was de reis meer dan waard. Met onze vorige keuken hebben we 20 jaar gedaan (zelfde merk kastjes!) en voor zo’n investering willen we wel een eindje rijden.
Reactie of foto toevoegen +13 bedankjes
“Zelfmontage”
Door Irene op donderdag 24 nov 2011 '11
Op 12 maart 2011 zijn wij bij Ardland Keuken Studio langs geweest voor het opmaken van onze droomkeuken. Alvorens langs te komen hebben wij per mail een afspraak gemaakt met een van hun collega’s. Wederom kregen we van mevrouw Patty Mulders en een reactie terug en ja hoor we konden snel langskomen. Wij zijn op die dag geholpen, door dhr. Bernhard Neessen. Hier wij uit Den Haag komen zijn wij bij de gehele dag in Ardland KeukenStudio geweest om onze droomkeuken te zien verwezenlijken. Bij de opstelling hebben wij al onze wensen uitgesproken en deze werd vervolgens ook goed door dhr. Bernhard Neesen in acht genomen. De volgende punten die aan de orde zijn gekomen, waren in het bijzonder een modern strak uitziende greeploze keuken voorzien van alle hedendaagse gemakken. Hierbij is de apothekerskast c.q. door hun te noemen medicijnenkast ook rekening gehouden en daarbij hebben wij de kasten goed doorlopen. Verder zouden de kasten van binnen met een speciaal folie tegen krassen afgewerkt worden. Ook zou er rekening gehouden worden met de Quooker, die onder in de spoelkast geplaatst moet worden. Daarnaast hebben we het uitvoerig gehad over zelfmontage, dit zou volgens Bernhard Neesen geen enkele probleem zijn, hier de kasten op maat en in bouwpakketten wordt geleverd. Volgens dhr. Bernhard Neesen zouden wij een uitvoerig installatiedocumentatie erbij krijgen. Hier we graag onze keukenblad van Royal Stone, kleur Taupe wilden, maar deze niet beschikbaar was in de KeukenStudio, zouden wij deze bij onze tweede bezoek kunnen laten veranderen. Deze is dan ook netjes door dhr. Matthias van Helt verandert, van Cesarstone naar Royal Stone, kleur Taupe.
We gaven dan ook aan, dat we rond juli van dit jaar (2011) nog langs zouden komen om alle puntjes op de i te zetten, met eventueel wat uitbreiding.
Na dit alles te hebben besproken en doorlopen, zijn wij tot een koopovereenstemming gekomen.
Op 30 juli 2011 zijn wij weer langs geweest. Alvorens langs te komen hebben onze afspraak per mail door mevrouw Patty Mulders laten bevestigen. Deze liet echter weten, dat dhr. Bernhard Neesen, Ardland had verlaten. Ergens vonden wij dit erg jammer, hier wij met dhr. Bernhard al onze wensen doorgesproken hadden. Maar ook dan gaan we ervan uit, dat een groot Keuken Studio als Ardland hier rekening mee dient te houden. Bij aankomst werd dhr. Bernhard door dhr. Matthias van Helt waargenomen. Wij hebben hem verteld, dat wij langs zijn gekomen om alles nog eens na te lopen en we wilden graag wat uitbreiding aan onze keuken doen.
De volgende onderdelen zijn toen ter sprake geweest voor uitbreiding.
1. Graag wilden wij i.p.v. een Quooker 3 pro vac. een Combi + 2.2, dit zou volgens dhr. Matthias wat betreft de aanpassing onder in de spoelkast geen probleem hoeven te zijn.
2. Dan hebben voor onze bovenkast een extra legplank gevraagd, zodat ik deze optimaal zou kunnen gebruiken.
3. Dan hebben we gevraagd, of onze keukenblad van 80 cm verbreed kon worden naar 90
cm, ook dit zou geen probleem zijn.
4. Als laatste hebben wij gevraagd voor een houten besteklade, allemaal geen probleem, uiteraard zou de eerder afesproken prijs verhoogd worden, dus van 16.500,- naar een nog onbekende bedrag, Let op deze later per mail verstuurde offerte hebben we nooit ondertekend... kom hier later op terug.
Maar helaas zijn wij het plaatsen van de keuken aanzienlijk wat gebreken tegen gekomen.
1. Allereerst valt ons de kast op, waar de vriezer in komt, deze is zoals aangegeven in onze koopovereenkomst geen 578 mm diep, maar 685 mm.
2. Daarnaast klopt de kast niet in verhouding met koelkast, zoals deze op tekening en doorbesproken met dhr. Bernhard.
Beiden kasten met koel en vries hebben nu 3 belijningen i.p.v. de getekende 2 belijningen. Hierop hebben wij toen akkoord gegeven, omdat dit kon.
3. Dan mist de kast waar onze Quooker in komt de ruimte voor de Quooker.
4. Ook is de rechterzijkant van deze kast niet uitgefreesd, waardoor we de profielen niet kunnen plaatsen.
5. Dan missen we de apothekers/voorraadkast.
6. Dan missen we de juiste kast wij zouden een kast krijgen zoals aangegeven op tekening, met twee onderlades, met daarboven de oven en magnetron en een boven kast. De kast bij ons afgeleverd heeft enkel 1 onderlade en 1 bovenkast. Ook vinden we het uiterst vreemd dat de tussenafwerking kunststof is, hier we duidelijk hebben gekozen voor een gespoten front.
7. Dan missen wij de afwerking kasten binnenkant, deze zijn niet, zoals verteld krasbestendig.
8. Ook missen we een handleiding installatie document.
Hier wij dit alles hebben gemeld voelen wij ons niet begrepen door Keuken Studio Ardland. We ervaren het allemaal als uiterst vervelend en hebben het idee dat Ardland niet de ernst van de situatie inziet, hier wij op korte termijn moeten verhuizen.
Ik hoop dat u zich enigszins kunt voorstellen, wat het aankopen van een keuken met zich allemaal meebrengt. We waren dan ook zeer verheugd door de prettige sfeer en de hartelijke ontvangst door uw collega’s.
Hierdoor kregen wij sterk het gevoel, dat we bij het goede adres waren. Graag zien wij dat ook terug in hun service. Dat er iets mis kan gaan is begrijpelijk, maar wanneer we dan ook de juiste service verwachten, laat Ardland zich hierin in gebreke.
Op dit moment hebben wij mede door de afhandeling een andere kijk gekregen op Ardland Keuken Studio.
Dit alles netjes omschreven te hebben krijgen wij het volgende antwoord terug en daar word je dan behoorlijk verdrietig van. En zoals door de andere familie al aangegeven, ze schuiven het van hun af leggen de schuld bij jouw neer. Hier volgt wedereom een reactie van mevrouw Patty Mulders:
Geachte familie Ramdihal Jagai,
in reactie op uw schrijven van van 20 november het volgende.
t.a.v. van de punten :
1) Omdat het bij om een greeploze keuken gaat, dient deze 1,5 cm van de muur te worden geplaatst
( zoals al besproken met onze monteur) i.v.m. de plaatsing van de kraan, Quooker en zeepdispenser.
2) Veranderingen zijn in latere gesprekken n.a.v. uw wensen aangebracht bv. dat u de vriezer hoger
geplaatst wilde hebben. Dan is een andere belijning niet mogelijk. Dit is met u doorgesproken.
3) zie punt 1. De keuken dient 1,5 cm van de wand geplaatst te worden.
Dit is géén probleem als de keuken door een ervaren monteur zou worden geplaatst.
Mogelijkheid is dan alleen nog een korter binnenlade te bestellen van 45 cm. i.p.v. 56 cm, die nu
nu heeft. Hier komen natuurlijk weer meerkosten overheen.
4) Dit profiel moet in het midden van de kast worden geplaatst, zoals eveneens met de monteur is besproken.
5) Van een apothekerskast is nog op de opdrachtsbevestiging, de rekening en de leverbon geen sprake.
6) Alles is besteld en geleverd volgens de opdrachtsbevestiging, waarvan u een en meerdere updates hebt gekregen. Die dient de klant aandachtig door te lezen om verwarring en misverstanden te voorkomen.
7) Een handleiding bestaat bij ons niet, omdat wij inbouwkeukens leveren.
Wij betreuren het zeer dat u deze problemen ervaart bij de opbouw van uw keuken.

Uw reactie tegemoet ziende.
Mit freundlichen Grüßen,

Patty Mulders

Hier volgt onze reactie:

Geachte mevrouw Mulders,

Ten eerste betreuren wij het ten zeerste, dat wij niet van de Dhr. Ingo Ardland zelf hebben vernomen,wij gaan ervan uit dat hij achter staat hetgeen u ons heeft gemaild.
Dat betekent nu voor ons, dat Ardland alles op ons bord afschuift en aangeeft dat wij zelf het een en ander hebben veranderd.
Wanneer wij gaan kijken naar onze geplaatste bestelling op 12 maart door dhr. Bernhard Neessen, wordt deze door Ardland maar als een korreltje zout
gezien, terwijl wij hier onze handtekening op hebben gezet.
Het aangepaste door Matthias van Helt, die amper goed Nederlands spreekt kunt u of wij zeker niet als de juiste offerte zien, deze hebben wij dan ook nooit of te nimmer ondertekend.
Een ieder zou dit dus zonder onze toestemming gedaan kunnen hebben.
Verder noemt u maar een aantal punten op, terwijl ik in mijn brief vele andere punten kenbaar heb gemaakt.
Dit laat overigens weer zien hoe u als bedrijf uw klanten uw service verleent.
Wij betreuren het enorm, dat wij in Ardland ons vertrouwen hebben getoond, maar zullen ons hier zeker niet bij neerleggen.

Na onze duidelijke uitleg, rest ons helaas niets anders dan dit via de juridische weg af te handelen.

Hoogachtend,

Fam. Jagai en Ramdihal

En trouwens een bezoek vanons op korte termijnzullen ze zeker nog krijgen!!
In ieder geval willen onze collega's, die een woning hebben gekocht na onze onprettige aftersale ervaring, niks met Ardland te maken hebben. In ieder geval zijn ze ervan behoed om er ook dupe van te worden.

Dus beste mensen, spijt krijgen is alijd achteraf, maar om laat je niet gaan door de mooie reclames die ze nu hebben, zoals hotelovernachting graties bij lange reis. wij komen verdomme helemaal uit Den Haag, nooit iets aangeboden gekregen en ga zo maar door.

Natuurlijk ligt de keuze bij u zelf.

Met vriendelijke groet,

Fam. Ramdihal
Reactie of foto toevoegen +32 bedankjes
“Verschuilen achter anderen en de kleine lettertjes”
Door Jasper op donderdag 5 mei 2011 '11
Keuken van 30.000 besteld. Door Ardland op het contract de afwerking van het nat. stenen aanrechtblad getekend. Bij levering volledig afgerond blad. Stond in de tekst van het contract ('ronde afwerking'). Verder weigerden ze het keukenblad naar binnen te tillen. We hebben zelf mensen moeten regelen om te helpen.
Ik heb verhalen gehoord dat Ardland keukenbladen gewoon in het portiek van een flat lieten staan. Eerste gesprek met Ingo Ardland gaat over koetjes en kalfjes, paar mooie schetsjes, kopje koffie. Tweede hadden we met H. Witte. Alles wat u met Ingo bespreekt, wordt niet 1 op 1 overgenomen door de tweede persoon. Uiteindelijk hebben we een keuken uitgezocht voor € 30.000. Keuken vooruitbetaald. Sfeer is meteen omgeslagen. Keuken zou in twee dagen geplaatst worden. Natuurstenen keukeblad (in totaal > 600 kg) was niet geleverd zoals afgesproken. Randen waren volledig afgerond. Op de overeenkomst was destijds de afwerking van het blad met de hand getekend door 'Witte'. Ardland verwees naar de contracttekst ('halbrund') en zei dat de tekening een 'halfrond' blad moest voorstellen...en dat wij alle tijd hadden om de stukken vooraf door te lezen. De tekening vertoonde duidelijk een kraaienbek! Bij Ardland kregen we de wind van voren (Witte)! Ze reageren niet via de mail/schriftelijk, heel slim, dan kun je achteraf niet bewijzen hoe onredelijk/onbeschoft ze zijn. Na twee dagen was de keuken nog niet klaar omdat ze onvoldoende materiaal hadden. Na drie weken zelf maar gebeld naar de uitvoerende persoon (Duitse ZZP-er/NL sprekend) die de keuken had geplaatst....geen gehoor...Na aandringen (meer dan 6 weken later!) is weer een deel van de keuken afgerond, alleen de bestekbak was veel te klein/ondiep. Zou die ZZP-er nog voor terugkomen...weer niks gehoord. Zelf met Ardland gemaild, weer hadden wij het gedaan! Je krijgt dus een kunstof bestekbakje die nog niet half zo diep is als de lade! EUR 30.000!!!! Weer met het vingertje naar ons verwezen....stond in het contract! Diep triest. Ik ben nog niet klaar met Ardland! Service = 0, als de buit binnen is, is het gedaan. Zij weten ook dat je niet even naar Duitsland rijdt om verhaal te halen. Ik kan er echt niet tegen dat ze steeds de schuld bij iemand anders neerleggen.
Reactie of foto toevoegen +38 bedankjes
Vestiging Ardland Keukens
aNordhorn, Bosinks Kamp 2, 48531 Nordhorn, Duitsland, tel +49 59 21 81 90 30
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor keukens in Duitsland