Feedback
Alle Winkels Beoordeeld
Plaats
Aantal ervaringen
6 vestigingen
1547 ervaringen (gisteren)
Middelharnis (Zuid-Holland)
154 ervaringen (eergisteren)
Rijssen (Overijssel)
214 ervaringen (2 weken geleden)
Genemuiden (Overijssel)
24 ervaringen (2 weken geleden)
3 vestigingen (Gelderland, Overijssel)
21 ervaringen (meer dan 3 maanden geleden)
Apeldoorn (Gelderland)
168 ervaringen (gisteren)
4,7

Lohuis en Zn Badkamers en Keukens

Score uit 20 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
tel: 0547-386170 | Vonderweg 38, 7468 DC Enter
Gebruikersfoto: Douchehoek
1 / 4
4 foto's
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Lohuis en Zn Badkamers en Keukens
Met ruim 20 jaar ervaring in de branche verzorgt het team van Lohuis & Zn. jaarlijks ruim 250 bijzonder betaalbare badkamers en keukens
Ervaringen
Er zijn 20 ervaringen over Lohuis en Zn Badkamers en Keukens. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren4 ervaringen
4 sterren2 ervaringen
3 sterren1 ervaring
2 sterren0 ervaringen
1 ster12 ervaringen
“Heel tevreden”
Door Erna Neurink op zaterdag 18 feb 2017 '17
In september 2016 de keuken badkamer en toilet uitgezocht en in begin januari eerst de renovatie badkamer en toiletruimte gemaakt. Zo blij mee. Ze zijn goed te bereiken ook na werktijd als ik toch een vraag had. Er werd gezegd 3 a 4 weken maar het was binnen 3 weken af. Behalve de glazen wand. Dit hebben ze ook uitgelegd. De keuken zit er nu ook in. En nu midden februari kan ik zeggen dat het een fijne verbouwing is geweest met een geweldig resultaat! Erna Neurink
Reactie of foto toevoegen +25 bedankjes
“Prima opgelost”
Door Eelkje op zondag 26 feb 2017 '17
Vorig jaar heb ik bij Lohuis een badkamer gekocht. Ik had daar tegels bij besteld, die helaas niet meer op voorraad waren. Daarom heb ik twee weken langer moeten wachten dan in de planning stond. Gelukkig werd ik daar op tijd van op de hoogte gebracht en kon er nog iets met de prijs gedaan worden. Prima opgelost en goede service!
Reactie of foto toevoegen +13 bedankjes
9,2
Voortman Keukens
6 vestigingen (heel Nederland)
“Uitstekend” score uit 168 ervaringen
9,4
Keukencentrum de Vries
Genemuiden (Overijssel)
“Uitstekend” score uit 24 ervaringen
“Schnabbelen”
Door Sanders op dinsdag 8 nov 2016 '16
Eerste contact: maart 2016. Begin werkzaamheden (bad/wc en wc) laatste week aug. Dit werd uiteindelijk half okt. (omstandigheden Lohuis .........?) Zou 2,5 a 3 wk. duren. Zou 17 okt. beginnen. Werd 19 okt. Zijn nu 4 wk. bezig. (Geen bad/douche o.i.d.) Nu helft klaar. Uitstel op uitstel. Niet deze klus af maken, maar 'schnabbelen' op meerdere klussen tegelijk en de klant maar aan het lijntje houden, dit tot grote ergenis. Toezegging op toezegging, maar telkens komt/kwam er iets tussen (Lohuis).
Reactie of foto toevoegen +19 bedankjes
“Zeer tevreden”
Door Alex Musch op woensdag 2 aug 2017 '17
Al tijdens het zoeken naar een badkamerwinkel viel het ons op dat er bij Lohuis tijd voor ons werd genomen en de prijs was nergens zo laag. Plus een zeer uitgebreide showroom is erg handig bij het maken van keuzes. De installateurs werkten in overleg, hard en goed. Ook al hadden ze het druk, er werd altijd tijd genomen om te laten zien waar ze mee bezig waren en of we nog aanpassingen wilden. Ook het contact met de winkel was goed, zowel telefonisch als via de mail wisten we telkens waar we aan toe waren. Maar het eindresultaat was natuurlijk het hoogtepunt. We zijn zeer tevreden met het resultaat. Van te voren was er een tekening gemaakt....en het eindresultaat komt precies overeen met die tekening. Erg fijn. Wat het helemaal af maakt is dat de badkamer geplaatst is in één van de drukste periodes van het jaar, net voor de bouwvak. Hier hebben wij niets van gemerkt. Misschien ging niet alles precies volgens schema, maar liever ergens meer de tijd voor nemen dan het afraffelen.
Douchehoek
Douchehoek
+ Toon extra foto van Alex Musch
+ Toon extra foto van Alex Musch
Reactie of foto toevoegen +4 bedankjes
“Ging veel fout”
Door Bob Bolscher op woensdag 12 jul 2017 '17
In 2015 een keuken besteld bij dit bedrijf. Werkelijk alles ging fout en helaas werd er geen enkele moeite gedaan on dit op te lossen. Een snelle opsomming:
- ondanks 6 weken lang belletjes, is voorwerk te laat gepland en liep verbouwing weken vertraging op
- keukenfrontjes verkocht in combinatie kleur/design die niet bestond, dit kon niet hersteld worden
- plint verkocht die niet bestaat, door goede monteur na 8 maand een oplossing gevonden
- oven verkeerd ingetekend zodat deze niet volledig open kan
-elektra wel gerekend, maar niet geplaatst door bedrijf zelf. Avond voor stucadoor zelf met spoed alles erin gelegd
- geen warmtewerend materiaal achter gasfornuis geplaatst (nu al schroeiplekken). Argument rob lohuis: je stopt een kat ook niet in de magnetron.
- bellen voor spoedbetaling en vervolgens deel materialen biet leveren, zonder dat dit voor betaling is overlegd
- bij plaatsen is een deel uit een lade gelast vanwege een tekenfout van de gaskraan
- regelmatig uitgescholden via telefoon
- na tientallen telefoontjes en juridisch opgestelde brief wordt 11 maand na aankoop keuken een front met verkeerd boorgat vervangen. Bedrijf levert echter een front met totaal ander design.
- bij navraag hierover volgt gescheld en wordt hak erop gegooid
- probleem front ia nooit verholpen

Helaas ben ik nog veel vergeten. Het meest storende was echter dat men bij het maken van fouten, totaal niet probeert de problemen op te lossen. Pijnlijk is dat ik vlak na het sluiten van de overkomst lohuis bij bekenden heb aangeraden.

De pijnlijke constatering is dat lohuis ondanks een leuk verkooppraatje by far het meest klantonvriendelijke bedrijf is wat ik ooit ben tegengekomen, daarnaast is de vakkennis van keukens nihil. De communicatie met klanten is ronduit schofferend. Koop hier nooit wat en waarschuw uw bekenden die een keuken zoeken. Het bederft de pret van een nieuw huis Flibk
Reactie of foto toevoegen +7 bedankjes
“Heel lang geduurd”
Door Jasper op maandag 25 jul 2016 '16
In eerste instantie leken we goed geholpen door Lohuis, voor onze badkamer, keuken, bijkeuken en toilet. In de uitvoering ging het behoorlijk stroef: afspraken niet nagekomen, verkeerde bestellingen gedaan en vaak boze telefoontjes moeten hebben. Ze gaven aan een aantal (~6) weken nodig te hebben voor alle installatie, echter het heeft bijna 6 maanden geduurd. Dat heeft onze verhuizing behoorlijk vertraagd, om nog maar te zwijgen van het aantal vrije dagen dat me dit heeft gekost. Ik heb het gevoel dat het Lohuis team welwillend is, maar jammergenoeg hebben ze de administratie niet op orde en is er slechte communicatie tussen verkooptak en installatie tak. Dit is de oorzaak van de vertraging, incorrecte leveringen en de ellende waar je doorheen moet. Als kers op de taart: na anderhalf jaar kregen we nog een "laatste aanmaning" voor een openstaande rekening. Naar het verkeerde e-mail adres natuurlijk... want de administratie is nog steeds niet op orde. Advies: ga geen project aan bij Lohuis!
Reactie of foto toevoegen +50 bedankjes
“Reparatie afspraken lukken niet”
Door R. Wildeboer op woensdag 26 okt 2016 '16
Eergisteren een negatieve recensie geschreven over onderhavig bedrijf. Dit bericht heeft even op internet gestaan maar was al vrij snel weer verdwenen. De recensie was kort samengevat ongeveer gelijk aan de voorgaande: aardige mensen maar planning onder de maat en beloftes worden niet of te laat nagekomen.

Eerdere ervaring van 25 oktober 2016: Negen jaar geleden bij aanleg badkamer en toilet bleek al dat communicatie en planning veel te wensen overlieten. Ook beloftes werden vaak niet nagekomen. Ook nu weer: een reparatie en een levering gingen weer helemaal fout. Er werd weer van alles beloofd maar weer niet nagekomen. Helaas. Aardige mensen , is mijn indruk, maar daar heb je niet heel veel aan , blijkt. Ik zal niet meer met hen in zee gaan.
Reactie of foto toevoegen +25 bedankjes
“Uiteindelijk naar volle tevredenheid”
Door Aten Peze op vrijdag 21 apr 2017 '17
Vorig jaar januari hebben wij bij Lohuis twee badkamers en een keuken besteld. Het contact is goed en ze hebben ons goed kunnen adviseren bij de keuze voor de materialen. Het verbouwen zelf begon voorspoedig. Ze zijn echter niet heel duidelijk in hun communicatie en planning. Zeker als dingen anders gaan dan gepland geven ze te weinig door van de planning dit heeft tot zekere frustratie geleid. Lohuis heeft aangegeven dat dit probleem nu is opgelost en ze hebben ons hiervoor een passende compensatie gegeven. Het werk is nu af en alles zit er naar volle tevredenheid in. Alles is goed afgewerkt met goede materialen. Mocht u met Lohuis in zee gaan willen we als tip mee geven dat u goede afspraken maakt omtrent planning en contact.
Eindresultaat badkamer
Eindresultaat badkamer
Reactie of foto toevoegen +6 bedankjes
9,2
Tegelhuys Wijhe
Wijhe (Overijssel)
“Uitstekend” score uit 40 ervaringen
9,5
Adee Keukens
Rijssen (Overijssel)
“Fantastisch” score uit 214 ervaringen
“Badkamer is hele investering”
Door Linde op donderdag 18 mei 2017 '17
Eigenlijk hebben we niets toe te voegen aan de negatieve recensies die vorig jaar al over dit bedrijf geschreven zijn. De verkoop is prima verlopen. Zelfs erg goed geholpen om de verzekering in orde te maken. Daarna wordt je aan je lot overgelaten. Planning op zeer korte termijn, slechte communicatie, te weinig materialen en een telefoniste die van niets weet. Erg ontevreden personeel en veel te weinig personeel. Vreselijk. Bij het plaatsen van de douchedeur was er een tegel geknapt. Daar kun je niets aan doen. Het is echter beneden peil om dit weg te moffelen met kit, in de hoop dat de klant niets ziet. Als gereedschap valt op een nieuwe tegel, waardoor er een beschadiging ontstaat, zal de klant het volgens de heren Lohuis wel gedaan hebben. Ook moet je goed opletten dat alle werkzaamheden volgens tekening plaatsvinden. Als je dat niet doet, krijg je een grote mond van de eigenaar dat je beter had moeten opletten en dreigementen dat er geëscaleerd gaat worden. Verder is het kozijn in één keer uit het loot gesmeerd met cement. Het linker kozijn is ineens een stuk smaller dan rechts. Volgens de tegelzetter mocht dit geen probleem zijn, omdat er toch wel decoratie voor zou komen. Firma Lohuis bood als "coulance" aan de decoratie voor ons op maat te maken. Dit hebben we niet laten doen, want we hadden geen idee hoe lang dat project wel niet zou gaan duren.

Samengevat, veel discussie over wat recht en krom is. En veel ergernis wat netjes is en wat niet netjes is. Blijkbaar liggen de normen en waarden van de heren Lohuis over kwaliteit en omgang met je klanten anders dan bij een gemiddeld mens. Uiteindelijk via rechtsbijstand de laatste kapotte kraan en een geknapte voeg laten vervangen/herstellen. Het ging nergens meer over, maar we leken geen garantie te krijgen op de kapot geplaatste kraan. En de boel netjes afwerken was er ook niet meer bij. Radiostilte geen reactie meer, niets. Gelukkig heeft DAS, Lohuis op de juiste manier benaderd, waardoor alles uiteindelijk opgeleverd is. Vervolgens dien je dan uiteraard het restantbedragje wel met spoed over te maken. Al met al heeft dit project vanaf moment van verkoop tot de laatste werkzaamheden meer dan een jaar geduurd! De planning was bij verkoop 3 weken. We waren erg blij op het moment dat we onze badkamer hadden uitgezocht. Dit is een hele investering. Achteraf hadden we nooit met firma Lohuis/Veldhof in zee moeten gaan. Heel, heel erg jammer dat ze zo met hun klanten omgaan. We zijn blij dat we nu eindelijk van Lohuis af zijn, dit heeft enorm veel negatieve energie gekost. Nu eindelijk genieten van onze mooie badkamer, de bittere nasmaak zal hopelijk snel verdwijnen.
Reactie of foto toevoegen +14 bedankjes
“Recensie”
Door Dick Bosch op maandag 22 mei 2017 '17
Ook wij zijn helaas genoodzaakt een zeer slechte recensie over de Fa. Lohuis' Enter te schrijven. Bij ons is bijna alles fout gegaan. Alles keuken, badkamer en toilet veel te laat geleverd de afspraak was voor de bouwvak 2016 maar werd pas ruim erna. Onderstaand een kort overzicht van wat niet goed gegaan is. Betegeling slecht geen rekening met structuur van tegels gehouden, de hele achterwand van het toilet moest er weer uit. Luchtafvoer bedrading verwijderd en dicht geplamuurd verkeerde afzuigkap van €900,00 terwijl het een motorloze moest zijn. Diverse onderdelen verkeerd besteld en maat niet goed o.a plafond toilet, glazendeur badkamer en afvalemmer keuken. Ook de rekening was niet goed het bedrag van de offerte was anders dan de rekening, bij navraag kon geen van de gebroeders daar een afdoende antwoord op geven. Twee maal een toilet met accessoires opgevoerd terwijl er maar een geleverd is. Ook hier een ergerlijk antwoord, doe ik wel vaker maar jullie hebben toch voor het bedrag getekend, ik geef wel een diner bon en dat voor een bedrag van € 1138,00 ex btw. Kortom een grote puinhoop zijn er uiteindelijk via een advocaat vanaf gekomen ondanks dat ons dat extra geld gekost heeft, ondanks het tegoed wat wij van Lohuis moeten hebben. Waarschuwing, Ga niet met deze firma in zee want het wordt een fiasco. wij kunnen nog veel meer opnoemen dit is nog maar klein gedeelte.
Reactie of foto toevoegen +9 bedankjes
“Super tevreden”
Door Fam. Bollerman op donderdag 6 jul 2017 '17
Super tevreden, fijne samenwerking met de fa.Lohuis te Enter. Wij zijn zeer tevreden over onze nieuwe keuken van de fa.Lohuis. Meerdere keren hebben we de showroom bezocht en er was altijd tijd voor ons. Lohuis heeft op een creatieve wijze meegedacht over de inrichting van onze moderne keuken waarbij niets is opgedrongen. De keuken is met vakmanschap geplaatst en afgewerkt. We kunnen iedereen aanraden Lohuis te bezoeken. Wij zelf gaan in de toekomst zeker naar Lohuis voor een nieuwe badkamer.
Reactie of foto toevoegen +9 bedankjes
“Onze ervaring is goed”
Door CAM van Reisen op dinsdag 25 jul 2017 '17
Wij hebben een badkamer met aparte inloopdouche en WC gekocht . Dit alles met AA kwaliteit. Onze ervaring is goed. Onze wensen zijn netjes uitgevoerd. Wij bevelen Lohuis aan als sanitair leverancier.
Reactie of foto toevoegen +7 bedankjes
“Uitgelopen op fiasco”
Door S. op dinsdag 4 okt 2016 '16
Verbouwing van keuken en badkamer wordt fiasco! Lohuis en Zn Badkamers en Keukens Enter heeft er een puinhoop van! Dit lees je terug in eerdere recensies, maar helaas ook in deze. In Mei is Lohuis en Zn Badkamers en Keukens Enter begonnen met de verbouwing van onze badkamer, keuken, bijkeuken en toilet. De gehele klus zal in 4 á 5 weken volledig afgerond zijn, aldus één van de eigenaren van Lohuis Enter. Nu (begin oktober) zijn eindelijk de laatste openstaande punten afgewerkt. Tijdens de verbouwing werden keer op keer afspraken niet nagekomen, verkeerde materialen geleverd, of defecte materialen geleverd. Gevolgen waren dat wij 3,5 weken geen gebruik hebben kunnen maken van de badkamer en ruim 6 weken zonder keuken hebben gezeten! Als je vervolgens je beklag maakt over alle onjuistheden volgt er een zeer ongebruikelijk en klantonvriendelijk telefoongesprek, waarin bijvoorbeeld gezegd word "Je moet niet zo verwend doen, er gaat niemand dood". Keurige uitspraak van een bedrijf, is het niet!? Klant is koning kennen ze bij Lohuis uit Enter niet! Wij willen iedereen waarschuwen voor dit bedrijf, doe er AUB geen zaken mee, je krijgt er namelijk spijt van! Daarnaast weet ik inmiddels uit betrouwbare bronnen dat er nog veel meer zeer ontevreden klanten zijn die zelfs rechtszaken hebben lopen. Ik wil dan ook iedereen oproepen zijn/haar slechte ervaring met Lohuis en Zn Badkamers en Keukens Enter te delen op deze pagina, om andere potentiële klanten te waarschuwen. Ook heb ik inmiddels vernomen dat een aantal personeelsleden ontslag hebben genomen bij dit "geweldige" bedrijf.. Niet bepaald verrassend als je als werknemer alleen maar gezeur van klanten over je heen krijgt.... Dus nogmaals: Doe geen zaken met dit bedrijf!
Reactie of foto toevoegen +46 bedankjes
“Lang geduurd”
Door martin bruijn op woensdag 5 okt 2016 '16
Wij hebben hier een badkamer aangeschaft. Vooraf kon alles, na de handtekening kon niets! Heeft in totaal 3.5 maand geduurd. Het is trouwens wel keurig geplaatst.
Voornamelijk was de communicatie zeer zeer slecht, onderling en richting klant. Om het luchtig te houden een paar quotes:
... een EIGENAAR die zegt "maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor";
... een planner die huilend aan de telefoon zegt dat ze door haar collega's niet wordt begrepen en gewaardeerd;
... monteurs die bij de koffie het kantoor afvallen "en ze nemen maar werk aan en ze beloven maar wat".
We mochten achteraf 50€ aan bad accessoires aanschaffen, maar ik wilde liever deze recensie schrijven :)
Reactie of foto toevoegen +32 bedankjes
“Badkamer en toilet”
Door M. op zondag 16 okt 2016 '16
Badkamer en toilet laten plaatsen. Communicatie onderling, afspraken nakomen en administratie zijn een drama! Ook op te vangen tussen de collega's onderling. Mensen, ga niet in zee met dit bedrijf u krijgt er spijt van. Na verloop van tijd uit het niets een "LAATSTE aanmaning" ontvangen is dan ook heel normaal zoals bij meerdere recenties te lezen is.
Reactie of foto toevoegen +28 bedankjes
“Badkamer gekocht”
Door Marlies op donderdag 20 okt 2016 '16
Ik sluit me volledig aan bij de vorige recensies! Het zijn niet de medewerkers die niet mee willen werken. Het zijn de twee eigenaren die de boel absoluut niet op orde hebben. Communicatie zeer slecht, afspraken niet nakomen, nooit uit zichzelf terugbellen. Je wordt er doodmoe van. Ik vind het jammer dat ik de recensies niet eerder gelezen heb. Was anders zeker niet met ze in zee gegaan.
Reactie of foto toevoegen +23 bedankjes
9,7
DB Keukens
6 vestigingen
“Fantastisch” score uit 1547 ervaringen
9,6
Tieleman Keukens
Middelharnis (Zuid-Holland)
“Fantastisch” score uit 154 ervaringen
“Onprettige communicatie”
Door Jansen op dinsdag 6 dec 2016 '16
Op basis van meerdere aangevraagde offertes, waaronder bij de firma Lohuis uiteindelijk besloten om de verbouwing door een ander bedrijf te laten uitvoeren. Redenen waren de meer dan dubbele kosten die de firma Lohuis in rekening bracht in combinatie met andere slechte reviews op internet. Normaal is hiermee de communicatie dan ten einde. Bij de firma Lohuis echter niet. Via app, mobiele telefoon en mail wordt er druk gezet om alsnog met Lohuis in zee te gaan. Dit gaat vanzelfsprekend nooit meer gebeuren! Zeer onprettige communicatie, agressief en inhoudelijk volledig onjuist. Nooit mee in zee gaan! Gaat hoe dan ook fout.
Reactie of foto toevoegen +21 bedankjes
“Installatie”
Door Poestkoke op zondag 22 mei 2016 '16
Een keuken en badkamer. De installatie van de keuken, prutswerk. Verkeerde materiaal wat niet was besteld. Een stelletjes amateurs. Zagen een stuk uit de la omdat men geen rekening met de afvoer had gehouden. Plinten worden met een schroefje geklemd. Koelkastdeur verkeerd, spatrand scheef gezaagd. Spijker in de plint laten zitten en dan zeggen dat de muur scheef is. Ze doen maar wat. amateurs.
Hallo "Poestkoke", vervelend om dit zo te lezen. Deze klachten en uw naam komen ons niet bekent voor. Waarschijnlijk is dit een misverstand en heeft u het verkeerde bedrijf voor ogen. Zou contact met ons op willen nemen ? Dan kunnen we kijken of we een oplossing voor uw problemen kunnen vinden. We horen graag van u. Info@lohuis.com REACTIE VAN RON LOHUIS
Het klopt dat ik niet bij u in het systeem onder mijn meisjesnaam sta. Ik heb mij niet vergist in het bedrijf waar ik een keuken, badkamer en tafel heb gekocht. Het bedrijf Lohuis uit Enter raad ik iedereen af. REACTIE VAN M.POESTKOKE
Reactie of foto toevoegen +55 bedankjes
“Zeer tevreden”
Door Mirjam en Benno Vaanholt op zondag 6 aug 2017 '17
Een drietal jaren geleden heeft de firma Lohuis onze badkamer geplaatst. Vanaf het eerste contact met Ron Lohuis t/m de uiteindelijke plaatsing zijn we zeer tevreden. We wisten in het begin niet wat we precies wilden, maar we zijn uitstekend geadviseerd en het uiteindelijke resultaat was echt geweldig. De firma Lohuis heeft zowel onze oude badkamer verwijderd als de nieuwe geplaatst. Om eerlijk te zijn zagen we nogal tegen dat "gebreek" op, maar geen centje pijn. De hal, de trap, de overloop, alles werd keurig afgeplakt en 'savonds werd alles netjes weer schoongemaakt en zelfs onze oprit werd elke avond geveegd ... in één woord, voorbeeldige medewerkers ! En ja, van het eindresultaat genieten we nog élke dag !
Reactie of foto toevoegen +4 bedankjes
“Zeer ontevreden”
Door John op donderdag 20 jul 2017 '17
Badkamer en WC laten doen. Het begint allemaal met mooie praatjes, lekker amicaal. Vervolgens begint de ellende.... veel te laat begonnen, steeds lange pauzes (weken!) tussen de werkzaamheden door. Steeds ander personeel en zelfs uitzendkrachten die er niks van bakken. Uiteindelijk opgeleverd met een hele lijst gebreken (verschillende kleuren voegen en gebroken tegels onder andere). Nu in juridische strijd verwikkeld, waarbij Lohuis beweert dat wij zelf de tegels kapot gemaakt hebben en met een agressief schoonmaakmiddel de voegen hebben laten verkleuren. Te schandalig voor woorden!
Reactie of foto toevoegen +2 bedankjes
Vestiging Lohuis en Zn Badkamers en Keukens
Website: www.lohuis.com
aEnter, Vonderweg 38, 7468 DC Enter, tel 0547 - 38 61 70
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven in Overijssel