Feedback
9,7

DB KeukenGroep

Website: www.dbkeukens.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.dbkeukens.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van DB KeukenGroep
Ontdek de grootste collectie keukens. Sterk in dienstverlening van A tot Z met eigen mensen.

“Doen zoals Beloofd”
Juist in een branche die niet altijd even goed bekend staat, onderscheidt DB KeukenGroep zich blijvend door haar correcte benadering van klanten en hoge kwaliteit van dienstverlening. Wij doen wat we beloven. Vanaf het moment dat u uw voet zet in één van onze inspirerende showrooms, tot aan het moment dat onze monteurs een droomkeuken of badkamer bij u komen monteren, zult u aangenaam verrast zijn door onze werkwijze. We realiseren ons, dat u hoge verwachtingen hebt van uw nieuwe keuken of badkamer. We doen daarom dan ook onze uiterste best om deze perfect naar wens te realiseren. Elke medewerker binnen ons familiebedrijf zet zich hier enthousiast en betrokken voor in. Of het nu de verkoper is die zich tot het uiterst inspant om uw wensen te vertalen in een prachtige keuken, de magazijnmedewerker die vol zorg uw bestelling klaar maakt, of onze serviceafdeling die zich volledig inzet om u compleet te ontzorgen. Onze klanten zullen het bevestigen: ook in het traject na handtekening steekt DB KeukenGroep ver boven het maaiveld uit. Wij streven altijd naar ‘keukens met ‘n 9+’. U merkt het aan het eindresultaat!

Keukens volgens actuele woontrends
Bij DB KeukenGroep is een keuken meer dan alleen een combinatie van mooie keukenkasten en moderne apparatuur. Onze diverse opstellingen maken van de keuken het hart van uw woning waar u in thuis komt. Waar koken pas echt kokkerellen wordt. En waar wonen verandert in léven. Maak kennis met onze onuitputtelijke collectie keukens. Alles is mogelijk. Bewonder onze verschillende merken zodat u de keuze hebt uit keukens in alle stijlen, opstellingen en voor ieder budget. Van degelijke standaardkeukens tot exclusief maatwerk. Onze nettoprijzen zijn blijvend laag omdat wij kortingen ontvangen op onze volume-inkoop. Daarbij zijn onze offertes transparant en compleet gespecificeerd. Zo weet u direct waar u aan toe bent. Wij heten u graag welkom in één van onze zeven royale showrooms. We beloven u dat onze keukens u zullen inspireren. En onze medewerkers staan enthousiast klaar om u te adviseren!

Al ruim 25 jaar een begrip
DB KeukenGroep bestaat al ruim vijfentwintig jaar, en daar zijn we, betrokken als we zijn, best heel trots op. Hoge kwaliteit van product en organisatie, hoogste klanttevredenheid en betrokken medewerkers geeft ons familiebedrijf al ruim 25 jaar een geweldige voorsprong. Onze duizenden enthousiaste klanten zijn hiervan de beste ambassadeurs. Dit beloven wij:
• Direct de beste prijs
• 10 jaar garantie op onze montage
• Buitengewoon goed geregeld
• Service op 9+ niveau

Natuurlijk heten wij u graag welkom in een van onze acht vestigingen:
Adee Keukens (Rijssen)
Anovi Keukens (Berkel en Rodenrijs)
Ardi Keukens (Sint-Annaland)
Arma Keukens en Sanitair (Nunspeet)
Artic Keukens (Utrecht)
Avanti Keukens (Kesteren)
Keur Keukens (Haarlem)
Pelma Keukens (Goes)

U kunt een afspraak maken of meer informatie aanvragen via de website van DB Keukens.
Ervaringen
Er zijn 2165 ervaringen over DB KeukenGroep. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren1861 ervaringen
4 sterren199 ervaringen
3 sterren13 ervaringen
2 sterren11 ervaringen
1 ster9 ervaringen
“Lang wachten”
Door Robin Smits op vrijdag 21 mei 2021 21
Je kent het wel, de verhalen dat er altijd iets mis gaat en er gedoe ontstaat op het moment dat je een nieuwe keuken koopt. Om deze reden goed onderzoek gedaan naar de diverse leveranciers en op basis van reviews uitgekomen bij Avanti keukens. Wat in eerste instantie een prettig 1e gesprek was, is de beslissing om voor Avant te kiezen uitgelopen op een ware nachtmerrie. Keuken in februari 2020 besteld en geplaatst in augustus. Wachttijd was voor ons geen probleem, we gingen voor kwaliteit en service. Na de koop ontstonden de problemen. Niet terugbellen als dit was beloofd, planken niet tijdig geleverd of een construct bedacht wat volgens hun monteurs niet goed te plaatsen was. En maar wachten en wachten en steeds zelf contact moeten zoeken. Na fout op fout 2 maanden geleden in de winkel geweest om te praten over een oplossing. Nu bijna 2 maanden later zouden de wandplanken eindelijk geplaatst worden en ja hoor, een kwartier voordat ze zouden komen worden we weer gebeld, er ontbreekt een plank dus ze komen niet. Alle begrip vanuit hun kant zogenaamd, maar ondertussen is eind mei 2021 de keuken van ruim 16.000 euro nog niet gereed. Maar ja, ze zijn welwillend zoals ze zelf zeggen en leveren service tot in lengte van dagen. Tja, zo kan je het niet afronden van de afspraken ook noemen. Het duurt inderdaad tot in lengte van dagen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden over communicatie”
Door Joop Assman op donderdag 20 mei 2021 21
Na 25 jaar waren we aan een nieuwe keuken toe, afspraak gemaakt met ARDI, we kregen een goed gevoel bij het verkoopgesprek, er was kennis van zaken en niet opdringerig, na wat heen en weer mailen over de apparatuur de knoop doorgehakt en besteld, tijdens het inmeten kwamen wij er achter dat het beter zou zijn om de wandplaten te veranderen, dit meteen doorgegeven, komt geen bevestiging, de opgegeven contact persoon kan er niets mee omdat de order bij afdeling bestelling is maar het komt goed precies zoals wij het hebben doorgegeven. Een weekeinde voor de montage laat de bezorger meteen twee gebroken planken zien, hij zou dit melden aan ARDI. Op de dag van montage verwachten wij een speciaal opgeleide ARDI monteur maar nee er kwam, zonder dat wij hiervan wisten, een ingehuurd persoon, die nou niet heel enthousiast begroet werd door ons, de man gaat aan de slag en bleek een uitstekend vakman te zijn. De gebroken planken bleken plinten te zijn en de veranderde platen waren niet goed van maat, werd doorgegeven aan ARDI, maar wij hoorde maar niet hoe nu verder, op mails geen reactie. Uiteindelijk werden we gebeld door iemand waar ik een goed gesprek mee heb gehad maar sorry was een stap te ver voor de man, men spreekt dan liever over kan gebeuren, de spullen moeten besteld worden dit kon wel even duren. Een mail van planning, een maand na plaatsing van de keuken kon de monteur langs komen, dus bepaald niet vandaag besteld morgen in huis. De klant beter en sneller op de hoogte houden zou ARDI sieren
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Bouwe Tol op maandag 17 mei 2021 21
Keuken is na bijna een jaar nog steeds niet af! Ik kan iedereen aanraden hier heel duidelijk met Arma over te communiceren voordat je met ze in zee gaat. Inmiddels zijn we 5 servicebeurten verder en wachten wij nog steeds op de laatste onderdelen. Er wordt steeds gezegd dat ze het met spoed oppakken, maar ondertussen hoor ik niks en moet ik er zelf achteraan bellen. Na de laatste servicebeurt zijn we inmiddels alweer ruim twee weken verder en nog steeds geen bevestiging ontvangen wanneer het wordt afgerond. Mijn vertrouwen is inmiddels gedaald tot nul en ik vraag me af of ze ons überhaupt wel serieus nemen en of ze het echt menen als ze zeggen dat ze een spoed opdracht voor de levering van de laatste kastjes bij de leverancier hebben uitgezet. Vorig jaar juli hebben wij onze keuken aangeschaft en in oktober 2020 is er begonnen met de montage. Bij de eerste levering bleken direct al een aantal onderdelen te ontbreken. Daarnaast waren niet alle planken van de kastjes mee geschilderd waardoor de buitenkant van onze keuken deels de kleur van de binnenkant had. De ontbrekende delen zijn later in een volgende aparte servicebeurt gebracht en gemonteerd. Als oplossing voor de niet gespoten kastjes is een schilder langsgekomen. Hij heeft de kastjes overgeschilderd, wat natuurlijk voor een ontzettend kleurverschil zorgt. Daarnaast was het ook niet recht gedaan. Als we überhaupt de juiste kleur hadden gehad, had ik dat nog liever zelf gedaan. Het zag er namelijk erg slordig uit. Inmiddels zijn er al 3 servicebeurten overheen gegaan en wachten we nog steeds op de levering van de juiste kleur kastjes. Twee weken geleden zouden dan eindelijk de juiste kastjes geleverd worden, maar toen was de levering (je raadt het al) wederom niet compleet. Alle bovenkastjes (waarvan de wand ook al was betegeld) zijn er toen uitgesloopt en vervangen, behalve het meest linker kastje. De kroon (die ook al uit meerdere delen bestond ipv uit een geheel) kon niet mooi voor een derde keer geplaatst worden en wordt nu ook vervangen. We wachten daarom nog steeds op de bevestiging wanneer dit allemaal wordt afgerond. Nogmaals, we zijn begonnen met de montage in oktober, de eerste gesprekken waren vorig jaar juni en in juli is de keuken gekocht. Dit proces duurt nu al bijna een jaar...
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door René op donderdag 22 apr 2021 21
Eind vorig jaar een keuken gekocht bij de vestiging van Goes (Pelma) welke i.v.m. onze verhuizing zou worden geplaatst door de vestiging in Nunspeet (Arma). Liefst wilde we dit al in oktober, maar men kon niet eerder plaatsten. In december kwam onze keuken. Tot onze verbazing was deze niet compleet; oven en vaatwasser waren er niet. Dat kán gebeuren, maar had wel zo netjes geweest als wij dat hadden geweten. Ook werd er een verkeerde maat spoelkast geleverd en was de greep lijst te kort. Weken later kwamen de oven en vaatwasser en zijn deze aangesloten. Helaas de vaatwasser niet goed, dus lekkage onder de keuken.. Ook de beloofde duurdere/ luxere lades waren niet geleverd, d.w.z. 1 van de 4 en na meerdere keren bellen en monteurs over de vloer bleek dat deze helemaal niet pasten in onze keuken! Voor niets op gehoopt dus. De juiste spoelkast is later wel geleverd en netjes er in gezet, maar was gewoon verkeerd besteld dus. De kitnaad achter het blad is tot 3 keer over gedaan, omdat deze steeds niet goed/ netjes was en is nu eindelijk goed. Er ontbreekt als sinds het plaatsen een anti slip mat in 1 van de lades en toen men deze wel op zou sturen stuurden ze een verkeerde maat. Vorige week weer een mail gestuurd, 1 lade sluit niet meer goed, de deur van de koelkast piept (hoort niet bij een dure keuken en koelkast van nog geen half jaar!) en ook is ons werkblad niet vlak waardoor de snijplanken liggen te wippen op het blad als ik groente of vlees snijd. Dit is al vaker gemeld, maar nooit wat aan gedaan. Ook op een reactie op mijn laatste mail - afgezien van een 'ik stuur het door naar de service afdeling' - wacht ik nog steeds. Al met al zijn wij zeker niet tevreden over dit bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Verwachting niet waargemaakt”
Door Charles Welling op maandag 19 apr 2021 21
E.e.a. begon al met een onjuist en daarom door mij genegeerd leidingschema voor mijn "Residentic"-keuken. Na de installatie van de keuken door een Ardi-monteur bleken deurtjes en ladenfrontjes krom te zijn, de ladenfronten waren scheef gemonteerd, de ladenbodems kierden en de afzuigkap was defect. Gebeld en foto's gemaakt. De service-afdeling reageerde lauw, geen woord van excuus. Na 14 dagen bleek het defect aan de afzuigkap nog niet gemeld te zijn bij de fabrikant en heb ik dit zelf maar gedaan. De door mij geuite wens zo mogelijk een andere afzuigkap te kopen zou worden doorgegeven aan de afdeling Verkoop. Niet gedaan. Na twee maanden kwam een monteur ("onze beste monteur") om de keuken af te stellen. Het kromme deurtje was weliswaar besteld, maar het was onduidelijk wanneer dit geleverd kon worden. De monteur kon dus alleen de laden afstellen. De laden werden gedemonteerd, weer gemonteerd en waren daarna nog net zo scheef. De monteur maakte foto's en zou een rapport maken. Inmiddels weer drie weken verder en diepe stilte van de zijde van Ardi. Als je de kreten leest waarmee Ardi zichzelf aanprijst, dan word ik een beetje onpasselijk. Een kreet maken ze echter wél waar en dat is "ontzorging van ontwerp tot realisatie". Inderdaad, want ná de realisatie mag de klant het zelf uitzoeken. Het bovenstaande is een sterk verkorte versie van het geheel van telefoontjes en e-mails, want communicatie, zowel naar de klant als tussen hun medewerkers, moet bij Ardi nog worden uitgevonden.

Aanvulling ontvangen 19 mei 2021: Op 19 mei heeft een monteur, die wél op de hoogte was hoe men ladefronten afstelt, de scheve fronten in een handomdraai recht gehangen. Een aantal gebrekkige fronten zal worden vervangen en daar heb ik, dankzij de inmiddels verbeterde communicatie, een bevestiging van ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Ontzorging niet uitgekomen”
Door Mark Prook op woensdag 17 mrt 2021 21
10 maanden na de montage van onze keuken en badkamer lijken dan eindelijk alle restpunten te zijn opgelost en kunnen we gaan genieten van een mooi eindresultaat. Jammer dat we voordat we zover zijn gekomen heel veel onnodige vrije dagen hebben moeten nemen en dat keer op keer weer bleek dat de herstelwerkzaamheden niet werden uitgevoerd, of dat verkeerde / beschadigde spullen werden geleverd en hierdoor veel frustraties. Uiteindelijk is alles opgelost, maar het is zeker niet zo gegaan als je zou verwachten met een beoordeling van 9+, De ontzorgde montage en afterservice was ook de rede waarom we hier meer hebben betaald voor een mooie keuken en badkamer dan elders. Helaas is dit niet zo uitgekomen bij ons.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen bij het plaatsen”
Door Hans en Anita Knoope op vrijdag 29 jan 2021 21
We waren vast overtuigd; onze nieuwe keuken moet weer bij Ardi vandaan komen. Maar om heel eerlijk te zijn is het dit keer tegengevallen. In de showroom verliep alles vlekkeloos. Ontzettend vriendelijk en goed geregeld. Bij het plaatsen van de keuken is er nogal wat mis gegaan, vooral slordige montage. Dit is later wel rechtgezet door iemand van het serviceteam. Ook was er geen blad besteld en ook geen spatblad. Inmiddels zijn we 8 weken verder en de keuken is nog niet geheel af. Ik blijf geloven dat de keuken een plaatje word maar we moeten lang geduld hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld maar uiteindelijk goed opgelost”
Door Merts op zondag 24 jan 2021 21
Afgelopen najaar hebben wij onze keuken laten plaatsen door Keur Keukens in Haarlem mede door de vele positieve reviews van deze website. Verkooptraject was positief bevallen op een aantal punten na. Wat ons niet gemeld was bij de verkoop was dat Keur Keukens blijkbaar geen plinten levert langer dan 280cm. Hierdoor krijg je dus een lelijke naad midden in de plint. Tevens is er een lelijke sparing uit de plint gezaagd om het deurtje van de vaatwasser open te laten gaan. Ook dit is ons niet gemeld. Bij een dergelijke keuken voor een behoorlijk bedrag had ik toch anders verwacht. Helaas bleek bij het plaatsen van de keuken dat het filter voor de afzuigkap niet was meegeleverd. In eerste instantie geen probleem totdat het wel heel erg lang stil bleef. Na een aantal telefoontjes vanuit onze kant bleek dat pas na ruim een maand het filter geleverd en geïnstalleerd kon worden (dat betekende dus een maand lang geen gebruik van de afzuigkap kunnen maken). Daarnaast was het hoekstuk van onze plint beschadigd wat wij direct gemeld hadden na oplevering. Tot op heden (ruim 2 maanden later) hebben wij nog steeds geen vervangend hoekstuk ontvangen. Bij het monteren van de kookplaat is gebleken dat de (door de fabrikant meegeleverde) montage beugels niet gebruikt worden en zijn weggegooid. De kookplaat wordt gewoon los op het aanrecht gelegd waardoor het volledige gewicht van de kookplaat aan het glazen paneel van de kookplaat hangt. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling en is zeker niet conform de montagevoorschriften. Houdt er tevens rekening mee dat wanneer je service nodig hebt je te maken krijgt met zeer lange wachttijden. Kortom tot en met de verkoop van de keuken positief, daarna een behoorlijk slechte ervaring als gevolg door slechte service en lange wachttijden waarbij er zeer weinig gedaan wordt om een goede oplossing te bieden en om de klant tevreden te stellen. Gezien de vele positieve reviews zijn wij blijkbaar een uitzondering geweest, waardoor het alleen maar teleurstellender is dat er dan alsnog geen goede service en oplossingen zijn geboden.
Reactie of foto toevoegen
“Afronding duurt helaas veel te lang”
Door Jan van der vegt op dinsdag 19 jan 2021 21
Na 7 maanden en diverse bezoeken en mailverzoeken is onze keuken nog steeds niet af. Diverse servicemedewerkers beloven zaken op te lossen maar het gebeurt gewoon niet. Wij mailen elke 3 weken en krijgen vriendelijke mailtjes terug maar we worden niet geholpen. Wij zijn al 25 jaar fan van jullie bedrijf maar nu worden wij echt in de steek gelaten. Als iemand de mailwisselingen wil zien dan kun je ze bij ons opvragen. Wij zijn zwaar teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Geheel andere ervaring”
Door Fam. Mol op donderdag 7 jan 2021 21
Ik zie juist in de Eendrachtbode dat Ardi pronkt met de hoge waardering op deze site. De ervaring met onze keuken, nu 1 jaar in gebruik, is geheel anders. Ik kan niet bepaald tevreden zijn als een bedrijf ong. 6 maanden nodig heeft om de zaak op orde te krijgen. 1 van de monteur beaamde dat onze keuken verkocht was door een beginnend verkoper met de nodige fouten en dat had niet mogen gebeuren! Waarschijnlijk ook de reden dat wij nooit uitgenodigd zijn om onze ervaring te delen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelfmontage stelpoten verkeerd geleverd”
Door Denise op dinsdag 17 nov 2020 20
Keuken uitgezocht bij Keur in Haarlem. Prima geholpen met het uitzoeken van een keuken. Keuken werd week 39 geleverd. Eenmaal de keuken geïnstalleerd te hebben kwamen we er achter dat het kookeiland hoger was dan het aanrechtblad tegen de wand. Verkeerde poten waren erbij geleverd. Gelijk gebeld naar Arma keukens want de planning en service gaat via hun. We moesten even foto mailen van de poten die we nodig hadden. Via de post kregen we nieuwe toegestuurd helaas waren dit verkeerde. Contant opgenomen met de service afdeling van Arma keukens. De nieuwe stelpoten waren niet op voorraad en moesten besteld worden. Eenmaal weer nieuwe stelpoten binnengekregen bleken dit weer niet de juiste te zijn (te hoog) opnieuw contact opgenomen met de service afdeling. De nieuwe stelpoten moesten weer besteld worden en als het binnen zou komen zouden ze het extra controleren of dit de juiste zijn. 6 november gebeld of het al binnen was gekomen. Het was inderdaad binnengekomen het zou die vrijdag ook gelijk op de post gaan zou ik het zaterdag binnen hebben. Dinsdag nog niks ontvangen contact opgenomen was het maandag op de post gedaan. Jammer dat het niet gecommuniceerd wordt. Je houdt er toch rekening mee. De 3e nieuwe set stelpoten eenmaal binnen gekregen bleken ook de verkeerde te zijn. De gene van de service afdeling die ik meerdere keren heb gesproken vond ik niet echt vriendelijk ook niet begripvol. Werd telefonisch ook geen excuus aangeboden. Toen heb ik 12 november contact opgenomen met de planning. De meneer van de planning was vriendelijk en begripvol. Hij vroeg ook wat de plint hoogte was en zou er met spoed achteraan gaan. Werd ook even later gebeld dat hij de juiste stelpoten had gevonden en vertelde dat deze de volgende dag gebracht konden worden. Dit is dan de 4e set stelpoten uiteindelijk nu wel de juiste. Baal er wel van dat het toch een tijd heeft geduurd voordat we de juiste hebben binnen gekregen.
Reactie of foto toevoegen
“Uiteindelijk heel mooi”
Door Essen op maandag 10 feb 2020 20
December 2018 een prachtige keuken uitgezocht bij Arma. In het voortraject netjes geholpen en afspraken werden goed nagekomen. September 2019 werd de keuken volgens afspraak gemonteerd.Helaas hadden wij de pech dat we een totaal ongeschikte en asociale monteur kregen. We hebben de dagen na de montage slecht geslapen van het erbarmelijke resultaat. De details willen we iedereen besparen. De eerste montage verdiend niet meer dan een 3!. Gelukkig is dit door Arma goed opgepakt. Er is een deskundige andere monteur bij ons geweest, die viel van de ene verbazing in de andere. Deze top monteur is vervolgens 3,5 dag bezig geweest om de keuken Arma waardig en naar onze wens te maken. In Januari 2020 hebben we uiteindelijk een prachtig keuken gekregen. Het eindresultaat verdiend zeker een 9, maar in totaliteit kunnen we helaas geen 9 geven, daarvoor is te veel gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Zou het niet adviseren”
Door M.R. op dinsdag 4 feb 2020 20
Wij besloten onze 24 jaar oude keuken te vervangen en kwamen terecht bij ARMA. Ons budget was 25k. Over het voortraject waren erg tevreden en in twee sessies verwerkten we onze wensen in de nieuwe keuken. De voorbeeldkeukens in de showroom hielpen daarbij goed. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij en het prijsbeleid werd duidelijk van tevoren gecommuniceerd (vaste prijs, kwaliteit en service). Levertijd was ca. 5 maanden, en we moesten zelf op zoek naar een aannemer voor het voorwerk en verwijderen van de oude keuken. Dat bleek erg lastig (Q3 2019).

Achteraf zijn we wat minder blij over enkele keuzes zoals het werkblad en de achterwand omdat de nadelen daarvan niet duidelijk werden genoemd. Tevens zijn zijn we ook niet blij met een aantal apparaten maar wij hebben die zelf expliciet gekozen na in het Inspiratiehuis te zijn geweest. We zijn wel erg blij met de Hide & Slide oven van NEFF, maar op de één of andere manier passen andere apparaten van hetzelfde merk niet zo goed bij ons (onze koelkast bv. heeft dezelfde netto inhoud als de oude maar er past veeel minder in).

Bij de levering (en montage) van de keuken ging er wel erg veel mis (foute kast, te kleine deur, foute zijkant, geen achterwand, verkeerde strip) en het duurde ook erg lang (2 maanden) voordat dat werd opgelost. Naar mijn mening had de communicatie wel transparanter gekund. Kleine beschadigingen werden niet gemeld en bij aflevering werd niet verteld dat de keuken niet compleet was. Op mijn verzoek aan de monteur tot openheid (op de tweede dag) werd pas verteld dat er bv. geen vaatwasser was. De monteur dacht "dat ik dat liever nog niet had willen weten". Foute inschatting dus! Uiteindelijk werd de vaatwasser op de laatste dag toch nog geleverd en geïnstalleerd maar deze was helaas niet geheel compleet. Lichte lekkages werden direct na het weekend al door ARMA hersteld en ook missende onderdelen van de vaatwasser werden door ARMA snel voor ons geregeld. Wij zijn iets minder blij met onze nieuwe keuken dan we vooraf hadden gedacht maar alle fouten zijn inmiddels opgelost. Ik zou ARMA niet adviseren aan anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Montageperikelen”
Door S Halters op dinsdag 4 feb 2020 20
Wij hebben recent een keuken gekocht bij dit bedrijf, met name door de goede recensies. Onder het mom beter iets duurder dan gedoe er omheen. Helaas hebben wij hier nu enorme spijt van. De keuken (kleine omvang) duurde drie keer langer om te installeren dan gepland. Vervolgens past de inbouwapparatuur niet goed en is eea zonder overleg en niet volgens de tekening aangebracht. Met als resultaat dat bij een eerste herstelpoging een deel opnieuw is geleverd en gemonteerd; met als resultaat: 1 deels niet goed geleverd en 2 deels opnieuw fout geïnstalleerd waardoor de keuken niet kan worden gebruikt zonder dat meer schade wordt gedaan. Ongeveer alles wat fout kan gaan, gaat fout en hoewel eea wel opnieuw gepland wordt om te herstellen duurt dit lang en gefragmenteerd. Met als resultaat: nog langer wachten en dagen! verloren werktijd (opnemen verlof om weer thuis te zijn). Enige vorm van begrip (en herstel) hiervoor is er niet.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie kon beter”
Door Robert van Kempen op donderdag 28 nov 2019 19
Ardi Keukens communiceert gebrekkig, negeert Nederlands consumentenrecht en schuift verantwoordelijkheid af op de fabrikant. Een volgende keuken koop ik niet bij Ardi.

De verkoopgesprekken waren prima, en de montage is ook goed verlopen, maar bij oplevering van onze keuken bleek het inbouwkoffiezetapparaat niet te werken. De monteur heeft dit probleem genoteerd en het zou later worden verholpen. Na twee weken niks te hebben vernomen, heb ik Ardi zelf maar gebeld. Men gaf als excuus dat de fabrikant (ATAG) traag reageerde. Geheel toevallig belde ATAG een paar uur later om een reparatieafspraak te maken. Op z'n vroegst zou er na 3 weken een ATAG-monteur langs kunnen komen. Dat vond ik veel te laat, dus ik heb Ardi weer gebeld om te vragen of men het eerder wilde verhelpen. Mijn argument dat ik met Ardi een overeenkomst heb, en niet met ATAG, was aan dovemansoren gericht. 35 dagen voor het opleveren van een werkend apparaat in een nieuwe keuken is mijns inziens te lang. Niemand van Ardi heeft zich verontschuldigd, of geprobeerd het op te lossen, of ook maar een beetje begrip getoond.

Bij het uitzoeken van het composietaanrechtblad was de communicatie ook niet op orde. Dit moest bij de fabrikant gebeuren, en bij het verkoopgesprek werd verteld dat we dat 5 maanden van tevoren moesten regelen. Toen we de fabrikant belden voor een afspraak, werden we nog net niet uitgelachen; het uitzoeken kon wel wachten tot 2 weken voor plaatsing. Een paar weken later kregen we van Ardi twee gespannen e-mails omdat we nog geen afspraak hadden gemaakt met de aanrechtfabrikant. We hebben teruggemaild naar Ardi dat dat volgens de fabrikant nog niet hoefde, maar geen reactie hierop gekregen.

De bolussen bij het verkoopgesprek waren overigens wel lekker.
Reactie of foto toevoegen
“Kromtrekkende deuren en kaal blad”
Door Fam. A op maandag 25 nov 2019 19
We hebben een keuken gekocht is in juli geplaatst. Front van vaatwasser is na 3x eindelijk steeds verkeerde front bij montage. Deur van koelkast trekt steeds krom inmiddels al 2 nieuw deuren en nog niet goed. Aanrechtblad bij spoelbak op 3 plaatsen beschadigd en bij kraan wordt deze kaal ondanks verzorging volgens advies. Nu kan dit behandeld worden maar gaat dit ons na 3 maanden dat keuken staat gewoon weer €99,- kosten hoe durf je dit te vragen want dit is toch gewoon slecht dat dit zo snel beschadigd en lelijk wordt! Een zeer ontevreden en teleurgestelde klant die Pelma niemand zal adviseren en er ook nooit meer wat gaat kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Leimeng op vrijdag 22 mrt 2019 19
Monteren na 3 maanden nog niet af. Bij eerst montage, was de werkblad kapot gegaan, volgens hun door de transportatie. Zonder eerder overleg, kwam een werkblad met twee geplakt stukken! Qua esthetische aspect en kwaliteit is het absoluut niet acceptabel. Service waarschuwen ons dat het dan volledig op eigen risico is als we nog een nieuwe werkblad zou willen bestellen! Bovendien is de monteur al vier keer (drie maanden) geweest voor een lekkage onder de wastafel. We hebben de keuken nog niet gebruikt. Tot nu nog geen goed opties/oplossing aangeboden. Ik ben heel erg teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met installatie”
Door S brouwer op vrijdag 1 mrt 2019 19
Wij hebben een prachtige keuken bij Arma gekocht. Alleen waren de installateurs erg onvriendelijk en onprofessioneel. Ze gaven erg af op het voorwerk noemden het broddelwerk. Dat terwijl wij het voorwerk bij een door Arma aangeraden bedrijf hadden laten doen. Ook had Arma aangegeven dat de keukens door eigen monteurs geplaatst zou worden. Maar dit waren gewoon mannen met een eigen bedrijfje... Door het gemopper van de mannen waren het voor ons erg stressvolle dagen. En dat hadden we juist willen voorkomen door voor een gerenommeerd keuken bedrijf te gaan. Kortom geen aanrader al leveren ze wel netjes werk.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met verloop”
Door Martijn Martens op zondag 27 jan 2019 19
Vorig jaar einde zomer een keuken besteld bij Ardi die in November gemonteerd is.
Best wat zaken die niet helemaal goed waren. Deels wat foutjes bij Ardi, maar ook bij de leverancier. Dit ook met Ardi uitgebreid besproken en ben ervan overtuigd dat zij hiervan gaan leren. De keuken en het afwerken hiervan heeft best wat voeten in aarde gehad maar nu in april is de keuken dan helemaal klaar na best wat service bezoeken die niet meer op 1 hand te tellen zijn.Als ik uiteindelijk naar de keuken kijk vind ik het eerlijk gezegd niet de prijs waard die we voor de keuken hebben betaald. Als we in de toekomst een nieuwe keuken uit gaan zoeken gaat het er waarschijnlijk niet meer een van Ardi zijn ondanks dat alle onjuistheden prima zijn opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel servicemeldingen”
Door P. Poortvliet op maandag 17 dec 2018 18
Vorige week (10 december 2018) is onze keuken eindelijk gereed gekomen. De keuken is geplaatst op 28 mei 2018, maar er bleken diverse onderdelen beschadigd. Eén kast is zelfs driemaal geleverd omdat deze telkens beschadigd werd geleverd en de laatste keer bovendien verkeerd werd gesteld. Overigens is wel een pluspunt dat de monteurs de meeste beschadigingen zelf hebben geconstateerd en ook op eigen initiatief al vervanging gingen regelen. Hiernaast heeft Pelma desgevraagd kostenloos een plint voor het formuis geleverd. Uiteindelijk zijn we 20 servicemeldingen verder, waarvan er overigens twee geen betrekking hadden op beschadigingen / defecten. De begeleiding in de winkel en het maken van het ontwerp was prima. Nu de keuken eindelijk klaar is, is er ook niets meer op aan te merken. Wel jammer dat dit ruim zes maanden heeft geduurd. Het personeel is vriendelijk, meedenkend en behulpzaam, ze vonden het allen (we hebben tien monteurs gezien) erg vervelend dat dit zo is gelopen. Een verbeterpunt is wel dat vanuit de organisatie zelf wel een bericht had kunnen komen, zowel naar ons als ook naar het personeel dat werd ingepland. Geen van de monteurs was ervan op de hoogte dat dit al zo lang liep. Conclusie: tevreden met het eindresultaat, maar zeker niet met de weg hier naar toe.
Reactie of foto toevoegen
“Wet van Murphy”
Door Gijsbert op donderdag 8 nov 2018 18
Mede door de goede score op Qasa een keuken bij Keur Keukens gekocht. Helaas zelf geen goede ervaring. Bij het plaatsen van de keuken bleek dat wij het verkeerde (definitieve) aansluitschema hadden ontvangen. Hierdoor het blad anders gelegd dan verwacht (gemolenwiekt, ipv twee symetrische/synchrone naden) en de koof (deze hebben we zelf laten maken door een vakman en zelf geplaatst) zat niet op de goede plek. Eerste reactie vanuit Keur Keukens: 'het blad is beter zo'. Maar het tegengestelde is ons geadviseerd. Een knullige fout (verkeerde bijlage gestuurd), maar met grote gevolgen. Het duurde vervolgens lang, voordat Keur Keukens actie ondernam en hebben wij geruime tijd met een incomplete keuken gezeten. In de eerste maanden kwamen ook andere problemen naar boven: lekkage (kraan was niet goed aangesloten), de wasmachine kantelde naar voren en de strip van de koelkast kwam steeds los te zitten. Deze zijn vervolgens goed verholpen. Na verloop van tijd pakte de serviceafdeling de problemen adequaat op, maar het volgende blad dat besteld was bleek wederom niet goed. Ook een knullige fout, er was 2,13 genoteerd, terwijl het blad 2,31 moest zijn. Daardoor nog langer moeten wachten totdat de keuken voltooid was. Uiteindelijk heeft het vier maanden geduurd en zijn monteurs vier keer langs gekomen. Waarschijnlijk wet van Murphy, uitzondering op de regel etc... Tevreden met de keuken en alternatieve oplossing vanuit serviceafdeling, maar al met al een matige ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Snel gegaan”
Door J. van Wierst op dinsdag 17 apr 2018 18
Nieuwe keuken gekocht met apparatuur. Bij Keur in Haarlem goed ontvangen en geholpen met ontwerp. Achteraf is alles wel wat wel erg snel gegaan en ben ik te snel akkoord gegaan met Keur's suggesties/ aanbevelingen voor de apparatuur. Ben met Pelgrim fornuis en magnetronoven niet zo tevreden. Heb -omdat de aandacht lag op ontwerp en keuze (materialen) keuken geen andere opties voor apparatuur bekeken of prijzen en recencies van deze apparatuur vergeleken. Installatie ging vlot en volgens afspraak. Wel forse beschadiging aan een van de kastjes. Kastje is 7 weken later netjes vervangen. Al met al een mooie keuken waar ik blij mee ben.
Reactie of foto toevoegen
“Mondelinge garantie wordt niet schriftelijk”
Door Corinne op dinsdag 27 mrt 2018 18
We hadden een keuken besteld omdat de verkoper had ons verzekerd dat er een 20 jaar garantie was op de keukenmeubels. Na steeds schriftelijk bevestiging van de beloofde garantieregeling te vragen moesten we ontdekken dat het een verkooppraatje was. We hebben ons keuken bestelling moeten annuleren.
Reactie of foto toevoegen
“Goede plaatsing maar slechte nazorg”
Door Versloot op dinsdag 20 mrt 2018 18
Wij hebben bij Arma een keuken, badkamer en toilet gekocht. Het plaatsen e.d. is goed verlopen. Er was een verkeerd gat geboord op het aanrechtblad. Na aandringen van onze kant kwamen ze eindelijk over de brug met een oplossing. Al snel zaten er krassen in de spoelbak. Ook kraakt het bad heel erg als je erin stapt. We hebben het aangegeven bij de monteur. Hij heeft foto's gemaakt en doorgestuurd naar Arma. Na een paar maanden nog steeds niets van gehoord. Tussendoor nog een keer aangegeven aan een dame die belde of we tevreden waren, maar je hoort niets. De nazorg is super slecht! Je betaalt een hoop geld voor spullen die hier verkocht worden, maar de kwaliteit laat te wensen over. Als je er vervolgens over begint, komen ze er niet op terug. Helaas hebben we die ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Aandachtspunten”
Door Linda van Dam op vrijdag 2 mrt 2018 18
Prima ontvangst en goed geholpen met de aankoop van onze keuken. Alleen na akkoord offerte zijn er wel 3 a 4 telefoontjes geweest wat er niet kon en toch anders moest. Ook was het toch beter om een andere vaatwasser te doen welke geadviseerd was toch niet zo goed. Het is misschien toch handiger om alle verkopers dat van tevoren te zeggen. Bij plaatsing ging alles voorspoedig alleen bleek onze afzuigkanaal niet op de goede plek te zitten, terwijl bij inmeten van de keuken het wel goed zat, maar door schuiven van kastjes na het inmeten omdat iets niet kon was de schouw ook verschoven. Wij hebben zelf niet meer op dat punt gelet, maar er is ook niet op gewezen. En dat vinden wij jammer. We hebben met avanti overlegd hoe op te lossen aangezien de pijp verleggen bij ons huis niet zo'n makkelijke optie is. Eerst werden we nooit meer teruggebeld ze waren de 'klacht' vergeten door te geven, nogmaals gebeld en toen is de oplossing gegeven om een grotere schouw te plaatsen voor de helft van het geld wat die zou kosten , want we hadden het zelf ook kunnen zien. We zouden er over nadenken. Vond het geen goede oplossing want dan waren wij veel duurder uit dan de schouw eigenlijk koste. We hebben toen zelf met een loodgieter gebeld en een andere oplossing gezocht. Helaas heeft avanti nooit meer wat van zich laten horen. Al met al wel een hele mooie keuken en we zijn daar ook heel blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken voor nieuwbouwwoning”
Door Fam. B. op dinsdag 6 jun 2017 17
We hebben de keuken voor onze nieuwbouwwoning bij Pelma gekocht. De eerste indruk was super. De zaak is prachtig, alles is keurig netjes. De keukens zien er geweldig uit. De verkoper was transparant, we hadden een heel duidelijk beeld van de kosten. Geen verborgen kosten of onaangename financiële verrassingen achteraf. Erg prettig! Ook over de communicatie waren we te spreken. We hebben de keuken ruim een jaar eerder gekocht dan dat hij daadwerkelijk geplaatst zou worden, dit in verband met de bouw van ons huis. Op 20/21 april 2017 is de keuken eindelijk geplaatst, iets waar we erg naar uit keken. Door de goede eerste indruk van Pelma waren onze verwachtingen hoog gespannen. Maar het is helaas allemaal behoorlijk tegengevallen. Het aanrechtblad bleek niet goed, ook was er een front van een kastje niet goed. De kookplaat was beschadigd. Plinten waren niet goed geplaatst. Dit betekende dat de keuken op 20/21 april niet afgemaakt kon worden. Het verkeerde aanrechtblad is wel geplaatst zodat we de keuken wel konden gebruiken. We zouden namelijk een paar dagen daarna gaan verhuizen. Uiteraard kan er iets mis gaan. Daar hebben we alle begrip voor. Wat we daarentegen erg jammer vinden van Pelma, is dat er geen excuses gemaakt zijn. Een kleine moeite lijkt ons. Deze excuses zijn pas gemaakt nadat we er zelf haast om gevraagd hebben. Ook is de communicatie ná het plaatsen van de keuken minimaal. We moeten voortdurend zelf informeren hoe het ervoor staat. Nu, 6 juni 2017, is onze keuken nog steeds niet helemaal af. We wachten nog steeds op het juist front van de kast en op een nieuwe kookplaat. Na per mail informeren hoe het er met bovenstaande zaken voor staat, kregen we geen antwoord van de verkoper maar de verkoper stuurde het mailtje wat hij naar zijn desbetreffende collega's die hier blijkbaar over gaan, aan ons door. Geen reactie naar ons dus, dat komt erg onpersoonlijk en onaardig over. Alsof wij nu geen klant meer zijn en alsof we er nu niet meer toe doen. En dat terwijl we een flink bedrag hebben besteedt bij Pelma Keukens. Kortom, jammer dat Pelma dit zo afrond en dat onze goede eerste indruk daardoor eigenlijk verdwenen is.
Reactie of foto toevoegen
“Review”
Door André op vrijdag 10 jun 2016 16
Vriendelijke verkoper. Maar kennis van zaken (bleek achteraf) was matig. Vaak zelf moeten bellen voor juiste tekening. Ging te vaak verkeerd. Montage goed en professioneel. Opleverpunten bleven lang zitten. Werden na klacht hierover wel meteen opgelost!
Reactie of foto toevoegen
“Voor niets gereden”
Door Dick op zaterdag 16 apr 2016 16
We hadden een voorstel achtergelaten. Op basis daarvan kon de verkoper verder. Hij belde nog of de afspraak naar voren gehaald kon worden. Dat kon van onze kant niet. Toen belde hij dat hij de offerte niet van te voren kon sturen. Geen probleem. Wij komen op het afgesproken moment aan. De verkoper laat ons doodleuk nog een half uur wachten. Vervolgens zegt hij dat hij nog geen offerte had. Er waren andere klanten tussengekomen. Wat zijn wij dan? Geen klanten? Waarom had hij niet even gebeld? 70 km voor niets gereden. De bedrijfsleider erbij gehaald. Uiteraard excuses gekregen. Willen de zaak nog 1 kans geven. Over een paar dagen verwachten we een offerte. Uiteraard tegen een haarscherpe prijs. Dan kunnen we achteraf nog onze beoordeling aanpassen. Maar op dit moment zijn we nog sceptisch.
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met de keuken”
Door Fam. Koers op woensdag 10 feb 2016 16
We werden hartelijk ontvangen bij Adee Keukens, het personeel is vriendelijk en persoonlijk. Helaas was er wel een moeizame onderhandeling over de uiteindelijke kosten. We hadden gehoopt dat een keuken kopen toch een leukere ervaring is, waarbij je minder hoeft te knokken voor je (bescheiden) wensen. Het gaat om een groot geldbedrag en je wilt er toch enig plezier aan beleven dit te gaan spenderen. Heb je geen heel groot budget dan kan men bij Adee je (wellicht onbedoeld) het gevoel geven dat je onrealistische verwachtingen hebt of dat je ergens niet helemaal serieus genomen wordt. Dit vonden we het enige minpuntje aan het proces van de aankoop. We begrijpen dat dit ook wel een beetje bij het 'spel' van verkopen hoort, er zijn vast genoeg mensen die hier zich prima bij voelen. We zijn inmiddels heel blij met onze keuken en de service lijkt tot nu toe goed (er moeten nog wat kleine zaken aangepast worden). De monteur communiceert helder, is vriendelijk en Adee is altijd goed per mail of telefonisch bereikbaar voor vragen en opmerkingen. Over het geheel genomen zijn wij redelijk tevreden over het aankoopproces en héél blij met de prachtige nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Verkooptaktiek”
Door Mersad op woensdag 3 feb 2016 16
Ik plaats mijn verhaal voor de derde keer op deze site, aangezien het geven van een slechte score door Qasa niet wordt gewaardeerd. Probeer mijn ervaring zo te omschrijven dat deze wel wordt geaccepteerd.

Avanti Keukens is een zaak waar je met een fijn gevoel binnen loopt en ook op deze wijze wordt opgewacht. Er worden kosten noch moeite gespaard, koffie, gebak, broodjes, voor alles wordt gezorgd tijdens je verblijf. Als je zo ver bent om een keuken te gaan samenstellen krijg je eerst een verhaal te horen over Avanti, dit is nogal uitgebreid maar hoort blijkbaar bij de verkooptactiek. Vervolgens word je gevraagd wat voor budget je voor ogen hebt en hoe de keuken er uit dient te zien. In ons geval hadden we een heel goed beeld van de keuken en een budget van 10.000 EUR. Door de adviseur werd aangegeven dat dit geen probleem zou moeten zijn gezien onze wensen. Vervolgens word de keuken voor je getekend en in een 3-d tekening weergegeven. Daarop wordt een afspraak met je gemaakt voor de volgende keer, want de prijzen werden nooit bij de eerste afspraak gegeven (volgens de adviseur).

Bij onze 2e afspraak kregen we de prijs te horen, deze lag rond de 15.500 EUR. Voor ons was dit niet acceptabel en we begrepen ook niet waarom er in het begin werd aangegeven dat de keuken waarmee wij 'lekker waren gemaakt' binnen ons budget pastte. Er word je door Avanti een worst voorgehouden en alles is mogelijk om vervolgens achteraf te horen dat het eigenlijk allemaal niet kan. Een vreemde verkooptechniek die zeker geen super score verdient!
Reactie of foto toevoegen
“Irritatie”
Door Van Lingen op maandag 4 jan 2016 16
Na een tijdje blijkt de irritatie toch nog aanwezig, zeker omdat wij met anderen over onze ervaring spraken. Dus nu, na een jaar, toch een score en die is uiteindelijk "matig". Wij hebben een Siemens keuken gekocht. Het design leek OK, echter er zijn ons een paar zaken niet vermeld. Zo moest de aannemer de keuken passend maken, toch weer serieus geld bij een verbouwing. De houten panelen konden vervolgens niet in de kleur van de keuken geschilderd worden omdat de kleurcodering niet bestond! De service was lousy. Wij werden een paar keer "on hold" gezet mbt de planning, nadat de keuken eerst geplaatst zou worden toen de sloper nog in het pand was. De rekeningen werden wel al verstuurd. Dit gaf nog wat meer irritatie onzerzijds. Het bedrijf dat de keuken uiteindelijk plaatste deed dit naar eer en geweten. Jammer dat er een paneel niet bijgeleverd werd waardoor zij terug moesten komen. Herhaaldelijk hebben wij contact gehad met de mensen van Keur maar geen enkel excuus of sorry of geste vanuit Keur Keukens. Enfin, de keuken stond en eigenlijk wilden wij geen contact meer maar wilden toch nog een afval bakje a raison van ongeveer 50 euro bestellen. Dat kon! Wat zou het mooi geweest zijn als dit afvalbakje aan ons " geschonken" zou zijn ivm al het gedoe over zaken die niet goed waren gegaan. Maar nee: de rekening werd verstuurd. En door ons betaald. In het gebruik blijkt pas wat werkt en handig is en wat niet. Nu is de stoomoven boven de oven geplaatst. Super onhandig met schoonmaken. Voor zowel langere als kleine mensen. Gemaild met de vraag om een oplossing. Na nogmaals vragen om een antwoord krgen wij een oplossing die weer een paar honderd euro gaat kosten, eigenlijk werd ons een nieuwe kast geadviseerd, maar een opmerking van: goh wat vervelend, niet juist ingeschat van ons of hadden wij anders moeten adviseren, kon er niet af. De mail voor kennisgeving aangenomen en niet erg veel tijd gehad om hier iets mee te doen. Keur keukens ook niet. Zij zijn er niet op teruggekomen .......
En last but not least een andere irritatie. Wij hebben een Miele afwasautomaat geleverd gekregen (gekocht op advies) zonder signaal dat het programma klaar is. Geen rood lampje op de vloer of tijdsaanduiding van hoe lang het programma nog loopt. Al met al irritant, we weten niet hoe lang de vaat nog draait. Teruggaan naar Keur? Is van een koude kermis thuis komen. De irritatie willen wij niet meer, maar wel anderen laten weten wat er ook kan gebeuren. Het lijkt mooi en je gelooft er bijna in maar de praktijk wijst anders uit.
Reactie of foto toevoegen
“Bij aflevering betalen”
Door Ria Guiljam op maandag 3 aug 2015 15
Goede verkooppraatjes. Goede en prettige plaatsing. Helaas ontbrak 1 kastje en de stoomoven. Kastje werd de week later geplaatst. Ook jammer dat we de hele keuken voor aflevering moesten betalen, terwijl hij niet in 1 keer afgewerkt werd. Wij hebben de ervaring dat er beloftes gedaan worden die niet nagekomen kunnen worden. Wij genieten van onze nieuwe keuken maar gezien onze ervaringen zouden we niet nog eens bij Pelma een keuken kopen.

Naschrift ontvangen op 23 oktober 2015: Naar aanleiding van mijn bericht op 3 augustus werd er direct contact opgenomen door de directeur van Pelma. Als compensatie van de dingen die minder goed gegaan zijn, werd er aangeboden dat de kok Johan (huiskok van Pelma) een diner voor ons zou komen bereiden in onze eigen keuken. Dit was een prima avond, heerlijk gegeten! We vonden dit een erg leuk gebaar! Bedankt. Onze keuken is nu helemaal in orde en we genieten ervan.
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Marjon op dinsdag 3 mrt 2015 15
We hebben een nieuwe keuken gekocht. We zijn tevreden over het resultaat. In eerste instantie waren we helemaal niet tevreden over de klantvriendelijkheid van de verkopers en hebben we bij andere bedrijven verder gekeken. Toen we al heel ver waren met het idee zijn we nog een keer naar Arma gegaan, omdat we van vrienden en bekenden hoorde dat ze goede ervaringen hebben. De levering was op tijd en compleet. Wel was er beschadiging en het heeft lang geduurd voordat dit was verholpen. De montage was op tijd, maar wel wat kleine dingen die niet goed waren. En al snel wat problemen die we hebben gemeld. Daar moesten we zelf achteraan bellen en toen bleek dat het niet op de plek is gekomen waar het had moeten zijn. Dat is allemaal na lange tijd opgelost. (bijna 3 maand later) Had wel eerder gekund. Ook ontdekten we toen de vriezer er stond dat daar een wateraansluiting op had moeten zijn, omdat de vriezer een ijsblokjesautomaat heeft. Wel jammer dat het niet is meegenomen in de aansluitingen die Arma heeft aangeleverd. Nu hebben we de keuken drie maanden, we zijn tevreden en hopen dat in de toekomst ook te blijven.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken”
Door Patricia M E Alblas-Zebregs op zaterdag 19 jun 2021 21
Mooie keuken met goede apparatuur van Neff. Perfect geplaatst alweer een paar jaar geleden. Klein probleempje op zaterdag met de afzuigkap en na een telefoontje stond er binnen 20 minuten een medewerker op de stoep, niet van de technische dienst, maar toch wist hij de storing te verhelpen. Niets dan lof voor deze weekend service.
Reactie of foto toevoegen
“Perfect begeleid”
Door Tom Aartman op vrijdag 18 jun 2021 21
Bij Keur Keukens was het gevoel direct correct en wat je hoopt te krijgen bij een nieuwe keuken. Ondanks de corona werden we digitaal en thuis perfect begeleid in het proces. Leuke en doordachte ideeën hebben voor ons tot een droomkeuken geleid. Ook tijdens het ontwerp- en bestelproces verliep alles naar wens. Ons werkblad real-life in de fabriek zien geeft een extra dimensie. Montage conform planning en keurig nette vaklieden met passie voor hun werk om onze droomkeuken te monteren.
Reactie of foto toevoegen
“Enorm blij met de nieuwe keuken”
Door Jorn op vrijdag 18 jun 2021 21
Bij Pelma een nieuwe keuken gekocht. Wegens Corona is het erg druk maar krijg je zeker de service waar ze zo bekend om staan. Wij zijn enorm blij en zijn goed geholpen door Arjen in Goes! De keuken is reeds geleverd en geplaatst door deskundige monteurs. Wij zijn enorm blij er mee!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door Izak op vrijdag 18 jun 2021 21
Zowel keuken (Voor 2e keer) als badkamer bij Arma gekocht. Dan weet je dat het goed komt. Ze werken heel netjes en leveren kwaliteit. Monteur bij ons was perfectionist.
Reactie of foto toevoegen
“Super blij”
Door Familie Kunst op donderdag 17 jun 2021 21
Bij het bezoek aan de showroom zijn we goed ontvangen en kregen we een verkoper die wist waar hij het over had. Aan de hand van wat schetsen die we gemaakt hadden en duidelijke adviezen over materialen e.d. zijn we tot een mooie keuken gekomen die helemaal voldoet aan de wensen die we hadden. Ook het plaatsen is heel zorgvuldig gebeurd, de monteur werkte heel precies en vakkundig. Er waren nog een paar opleverpunten die keurig door de monteur gerapporteerd zijn en verholpen worden. Kortom we zijn super blij met onze nieuwe keuken en genieten daar nog elke dag van.
Reactie of foto toevoegen
“Een dikke aanrader”
Door Lisa Marie Kooijman op woensdag 16 jun 2021 21
Wat een fijn bedrijf! Van het uitzoeken in de showroom tot het plaatsen van de keuken. Wij zijn ontzettend tevreden en prijzen Ardi aan bij iedereen. Bij het uitzoeken van onze keuken werd er fijn meegedacht en aan onze wensen voldaan. De verschillende opties werden besproken maar werden ook laten zien in de showroom waardoor wij meteen een idee hadden wat het resultaat in onze keuken zou zijn. Hierbij was een nee vanuit ons ook echt nee voor de verkoper, dat is prettig.

Tijdens het wachten op de sleutel van onze nieuwbouwwoning mochten wij nog eens terugkomen in de winkel om te zien wat we uitgezocht hadden. Ook de verkoper maakt dan even tijd om ons te zien en wist stalen voor ons te regelen. In communicatie zijn wij vanuit Ardi netjes op de hoogte gehouden over onze keuken. Het zetten van de keuken werd professioneel gedaan met veel aandacht voor detail. Alles hing netjes recht en er werd zuinig omgegaan met onze spullen en apparatuur! Ook het werken van de monteur zelf ging heel netjes en georganiseerd, dozen en verpakkingsmateriaal wordt opgeruimd en meegenomen.

Kortom: een dikke aanrader! Voor je geld veel keuken een een goede en vriendelijke service.
FOTO VAN LISA MARIE KOOIJMAN
Reactie of foto toevoegen
“Elke dag genieten”
Door Fam. Kuipers op maandag 14 jun 2021 21
Erg tevreden, geen verkoper met pusherig gedrag maar juist erg meedenkend. Inmiddels hebben wij een maand de keuken staan (die trouwens conform afspraken zeer netjes is gezet) en genieten er echt elke dag van.
Reactie of foto toevoegen
“Naar tevredenheid”
Door familie Nijsink op maandag 14 jun 2021 21
wij wilden de keuken uitbreiden met een kastenwand inclusief een oven, de adviseur is bij ons langs geweest voor advies en inmeten. Alles is naar tevredenheid geplaatst, we zijn blij met de extra opbergruimte, ziet er prachtig uit
Reactie of foto toevoegen
“DB KeukenGroep”
Door Rianne Tax en Guus Wismans op donderdag 10 jun 2021 21
Bij het uitzoeken van een keuken was Robin onze "gastheer". Hij dacht mee, adviseerde, was coöperatief en gaf alle tijd en ruimte voor vragen en gedachten. De offerte, complete map en overige informatie was compleet. We werden uitstekend op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Ook in de tijd tussen kopen en plaatsen werden we altijd vriendelijk, snel en deskundig geholpen als we vragen hadden. Dus ook de service-afdeling en de planning is van dezelfde kwaliteit. En als klap op de vuurpijl werd de keuken vakkundig geplaatst door Wim en Remco. Ook tijdens het plaatsen werden adviezen gegeven. Kortom......de volgende keuken kopen we weer bij hen maar wellicht in de nabije toekomst door mensen die deze ervaring lezen.
FOTO VAN RIANNE TAX EN GUUS WISMANS
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door F. Ait Zaid op donderdag 10 jun 2021 21
Keuken voor onze nieuwbouwwoning gekocht bij Cornelis van Keur Keuken in Haarlem. Gewoonweg geweldig. Hij dacht goed mee, nam alle tijd, geen vraag teveel. De levering kon op het gewenste moment. De communicatie omtrent de oplevering super. De monteur deskundig en vriendelijk. Al met al gewoonweg top!, ik raad iedereen Cornelis van Keur Keuken Haarlem dan ook aan. Dit na hele slechte ervaring van Brugman Keuken. Cornelis en collega's; dank!
Reactie of foto toevoegen
“Super geregeld”
Door J. van Ommen op dinsdag 8 jun 2021 21
Wij hebben zeven jaar geleden een keuken bij Adee gekocht, onlangs was de rubberen ring van de afvoerstop/zeef versleten. Op ons verzoek om een nieuwe ring werd ons per omgaande én gratis een geheel nieuwe afvoerstop/zeef toegezonden! Super geregeld Adee!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Ab en Marjolein Gebuis - Klapwijk op maandag 7 jun 2021 21
Op ons verlanglijstje stond een nieuwe keuken. In 2020 zijn wij ons gaan oriënteren bij Ardi Keukens in St. Annaland. Het ontvangst was erg vriendelijk en vrijblijvend. "Kijk gerust rond en als u vragen heeft horen wij dat graag! In onze demo keuken kunt u een kop koffie/thee en een broodje/soepje nuttigen" werd ons verteld....en dat terwijl we nog niets gekocht hadden. Nou dat bleef hangen en was een goed visitekaartje! Zo volgde er een tweede bezoek aan Ardi keukens. We wisten wel ongeveer wat we wilden....zo viel ons oog voor de tweede maal op een RESIDENTIC MASSIEF EIKEN (super white) KEUKEN, maar zou dat wel haalbaar zijn binnen ons budget? We hadden nl. best wel een verlanglijstje met wensen: een zwart natuurstenen groot werkblad en industriële stoeren handgrepen, veel bergruimte in de vorm van meerdere laden en binnen laden, want we wilden geen bovenkastjes meer, een inbouw koel/vrieskast en een grote combi/magnetron oven, een afzuigkap..... Tijdens deze grote aankoop en puzzel werden wij geholpen door de zeer vriendelijke medewerker, Buck. Aangezien er zoveel mogelijkheden waren betreft deze keuken werd het er niet makkelijker op voor ons. Met alle geduld werden de verschillende mogelijkheden/afmetingen uitgelegd en uitgetekend. Op alle fronten werd er met ons meegedacht, bv. over een bepaalde hoek in de keuken waar we zelf niet uitkwamen, maar ook het wakend oog om binnen ons budget te blijven.

Het werkblad werd uiteindelijk een kunststof blad (HuisSelectie, Toplaminaat Raw Black DE 2617), waar we heel blij mee zijn. Betreft de industriële handgrepen van Ardi Keukens vonden wij mooi, maar te smal voor de onze brede laden. Zo hebben wij de industriële handgrepen van 40cm ,60cm, 100cm breedte custum made laten maken door een kennis. Dit was geen enkel probleem bij Ardi, er werd zelfs aangeboden om de hangrepen op de laden te monteren. De inbouw apparatuur is van de HuisSelectie, het merk Pelgrim (de koel/vriescombinatie, de combi oven/magnetron (72 ltr), inductiekookplaat (77cm breed) en de afzuigkap). De vaatwasser was nog vrij nieuw en ook dat was geen enkel probleem om door de monteur weer te herplaatsen. De afzuigkap wilden wij graag in een schouw met blank eiken balken verwerken, dus deze werd op een later tijdstip door Aannemer Kievit uit Dirksland in de schouw geplaatst. Een aandachtspunt is zeker ook Anton, de monteur, die met veel zorg, geduld, precisie en plezier de keuken heeft weten te plaatsen, niets was hem te veel. Dankjewel Anton, maar ook Buck en medewerkers van Ardi Keukens dankjewel!!!!

Het geheel is een prachtige keuken geworden, met een natuurlijke en stoere uitstraling, precies wat we wilden. We zijn er heel erg "happy" mee. Met vriendelijke groeten, Ab en Marjolein Gebuis - Klapwijk uit Stellendam
FOTO VAN AB EN MARJOLEIN GEBUIS - KLAPWIJK
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Jan en Loura op zaterdag 5 jun 2021 21
In 2015 een huis gekocht met een Pelma keuken uit 2004. Keuken is door ons gespoten in andere kleur. Toen er een uitzetter van een kastdeurtje kapot ging de stoute schoenen aangetrokken en Pelma gebeld. Heel vriendelijk te woord gestaan en het werd gratis gemaakt! Wat een service. Nu alle apparatuur laten vernieuwen, natuurlijk door Pelma, en wederom goed geholpen, prima service, duidelijke communicatie en netjes afgewerkt. Onze keuken is aan zijn volgende leven begonnen, ziet er uit als nieuw en we zijn er heel blij mee!
Reactie of foto toevoegen
“Van ons krijgen jullie een dikke 10”
Door Robin en Claudia Heurter op donderdag 3 jun 2021 21
Op 20 december hadden we i.p.v. een gebruikelijk showroom bezoek een online gesprek i.v.m. de strenge coronamaatregelen. Tijdens dit online gesprek hebben wij onze wensen kenbaar gemaakt. De verkoper heeft deze perfect uitgewerkt. Eén week later volgde het 2e online gesprek. In principe hebben we toen onze keuken "online" gekocht, onder één voorwaarde dat alles pas echt definitief zou zijn als wij het bezoek aan de showroom hadden gebracht en alles daadwerkelijk hadden gezien. Een bezoek aan de showroom was helaas in februari nog steeds niet mogelijk. De verkoper heeft toen besloten om met de frontjes en samples van aanrechtbladen naar ons te komen. Geweldig! Uiteindelijk hebben we in maart een bezoek kunnen brengen aan de showroom en ook daar bleek alles exact zo te zijn, van wat wij ervan hadden verwacht. In mei is de keuken geplaatst. Ook dit is weer uiterst vakkundig gedaan. Wat een vakmensen, van verkoop, levering tot plaatsing. In een woord TOP!!! "Keukens met een 9+" Van ons krijgen jullie een dikke 10.
FOTO VAN ROBIN EN CLAUDIA HEURTER
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Gerrit Schilstra op dinsdag 1 jun 2021 21
Zeer prettige eerlijke keuken zaak. Mooie producten eerlijke open prijzen en communicatie. Uiteindelijk zeer blij met het eindresultaat er zijn een paar kleine dingen niet goed geleverd en dit is direct opgepakt en wordt zsm aangepast. We bevelen dit bedrijf absoluut aan.
Reactie of foto toevoegen
“Complete keuken”
Door M&MBeek op dinsdag 1 jun 2021 21
Netjes volgens afspraak geregeld, geleverd en gemonteerd. Alles in overleg en niets was teveel.
FOTO VAN M&MBEEK
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door J van Zweden op donderdag 27 mei 2021 21
Wij hebben voor een 3e keer een keuken bij Ardi gekocht omdat we zeer tevreden zijn over het plaatsen en de service. Prettig direct contact, afspraken worden nagekomen.
Tijdens plaatsing voortdurend overleg met monteur en eventuele aanpassingen worden direct uitgevoerd.
FOTO VAN J VAN ZWEDEN
Reactie of foto toevoegen
“Landelijk klassieke keuken”
Door Dhr./mevr. van der Plas-van Luijk op maandag 24 mei 2021 21
Wij zochten een landelijk klassieke keuken. Gevonden bij ARDI KEUKENS. Op al onze wensen klonk een: "Ja". Vanaf moment één kregen wij een zeer betrouwbare indruk. Deze betrouwbaarheid hebben de verkoper en monteurs waar gemaakt... Nu genieten wij elke dag van onze mooie nieuwe keuken!
FOTO VAN DHR./MEVR. VAN DER PLAS-VAN LUIJK
Reactie of foto toevoegen
“Elke cent waard”
Door Robert Smid op maandag 24 mei 2021 21
Wij hebben onze keuken bij Arma Keukens en Sanitair gekocht. Eerst vonden we de showroom wat overdonderend. Zoveel luxe! Daar toch een afspraak kunnen maken. Ondanks de online manier een mooi ontwerp gekregen en dezelfde middag nog de offerte. We hebben de "goedkope" variant gekocht, maar het is nu hij er staat een echt luxe gevoel. Zelfs de monteurs vinden het een mooie en degelijke keuken!! Straks nog de goede greepjes en de afzuigkap wordt nog gerepareerd/vervangen en dan werkt alles super! Je krijgt gewoon een goed gevoel als je een keuken hebt gekocht en dat is elke cent waard. Ze hebben echter zoveel werk dat je wel een paar maanden geduld moet hebben, maar de planning is verder fantastisch!!
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Familie van Iwaarden op maandag 24 mei 2021 21
Oktober 2020 hadden wij een afspraak in Sint-Annaland bij Ardi Keukens. We werden vriendelijk ontvangen in de showroom en kregen een zeer uitgebreid advies over onze droomkeuken. Daarnaast kregen we een uitleg door de enthousiaste huiskok over de inductiekookplaat die we graag wilden. No nonsense, afspraak is afspraak en dat blijkt. Want toen onze keuken geleverd werd bleek dat de kopse kanten van de kastjes wit waren, terwijl dit zwart zou moeten zijn. Na een telefoontje werd dit direct opgepakt en is dit snel hersteld. Wij zouden iedereen Ardi Keukens aanraden!
FOTO VAN FAMILIE VAN IWAARDEN
Reactie of foto toevoegen
“Dik tevreden”
Door Henk van de Vuurst op zaterdag 15 mei 2021 21
Betrouwbare, vriendelijke en deskundige mensen die doen wat ze zeggen.

Aanvulling ontvangen 20 mei 2021: We hebben een complete keuken gekocht en door Arma laten plaatsen. Ze hebben keurig werk geleverd. We moesten een aantal weken wachten op de stoomoven i.v.m. levering maar dat is inmiddels ook afgehandeld. We zijn dik tevreden
Reactie of foto toevoegen
“Alle lof”
Door Iris en Frank op vrijdag 14 mei 2021 21
Onze tweede keuken van Avanti, terug naar Kesteren omdat wij zeer tevreden waren na plaatsen van onze eerste keuken. Advies en offerte zijn uit de kunst. Klant is écht koning met hoofdletter K. Er is fantastisch meegedacht. Een hele dikke pluim naar verkoop adviseur Mathijs ! Plaatsing meer dan professioneel, enthousiaste nette jonge gasten met verstand van zaken. Anton en maatje Maurice verdienen alle lof en meer veren op de spreekwoordelijke plaats dan past !
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij”
Door Willem van der Meij op woensdag 12 mei 2021 21
Wij hebben een nieuwe badkamer gekocht bij Arma, zowel ontvangst en uitleg was prima . Wij zij ontzettend blij met de badkamer , en raden iedereen Arma aan . Ook de mannen die het kwamen plaatsen, werkten netjes en de communicatie was ok prima . Na een aantal weken was er een klein mankement, die na een telefoontje zo was hersteld. Wat op hun bus staat klopt inderdaad (afspraak is afspraak)

Eerdere ervaring van 19 december 2020: Wij zullen iedereen die van plan is een keuken te kopen, Arma aanraden. Je hoort om je heen dat mensen bij andere leveranciers soms maanden moeten wachten op onderdelen. Bij Arma alles in 1 keer geleverd. Goede monteurs met veel kennis van zaken en beide waren hele harde werkers .Wij zullen iedereen die van plan is een keuken te kopen, Arma aanraden. Je hoort om je heen dat mensen bij andere leveranciers soms maanden moeten wachten op onderdelen. Bij Arma alles in 1 keer geleverd. Goede monteurs met veel kennis van zaken en beide waren hele harde werkers .
Reactie of foto toevoegen
“Chapeau”
Door Syl van Zoen op zondag 9 mei 2021 21
Door verhuizing in korte tijd 2e keuken hier gekocht. Net als de eerste keer door Cornelis perfect geholpen. Hij denkt met je mee en zorgt ervoor dat alles klopt! We moesten best even geduld hebben voordat de keuken geplaatst kon worden. Helaas ging toen ook niet alles meteen perfect. Maar daar hoefden we niet nerveus over te zijn; je weet dat als je hier een keuken aanschaft alles (maar dan ook echt alles!) goed gaat komen. De monteur die onze eerste keuken had geplaatst (Erwin) kwam samen met een collega een hele dag om te zorgen dat onze droomkeuken er nu net zo uitziet als we gehoopt hadden. Een hele klus, maar klasse gedaan. Chapeau! De nazorg bij Keur keukens is er eentje waar andere keukencentra een voorbeeld aan kunnen nemen! We zijn (weer) bijzonder tevreden en gelukkig met onze prachtige keuken. Ook het telefoontje van Cornelis nadat de keuken geplaatst was, stellen wij zeer op prijs. Wij willen dan ook Keur keuken bijzonder aanbevelen aan toekomstige keukenkopers.
FOTO VAN SYL VAN ZOEN
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door Els en Alex op zaterdag 8 mei 2021 21
Keuken gekocht bij Anovi berkel, mooie showroom en duidelijke prijs erbij. Na een goed verkoopgesprek waarbij prijsonderhandelingen niet nodig was in afwachting van de uiteindelijke keuze en resultaat. Bij installatie ging alles volgens plan, later afgekit door nieuwbouw en oven later geleverd door Corona. Al met al hebben wij nu een moderne keuken met een acceptabele prijs, een aanrader dus!
FOTO VAN ELS EN ALEX
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken”
Door fam. Van Gelder op woensdag 5 mei 2021 21
Al bij de verkoop werden we prettig geholpen en goed voorgelicht door Martijn. Hij nam uitgebreid de tijd om ons netjes te helpen en alle vragen te beantwoorden. De materialen waren van goede kwaliteit en werden op de juiste dag bezorgd. Ik had een 10 gegeven voor de keuken als alle materialen de juiste waren. Het was namelijk zo dat de smetplint te kort was en de plankdragers te klein. De nalevering hiervan liet een kleine drie maanden op zich wachten. Al met al is het een prachtige keuken geworden. Ik zou Ardi keukens dan ook zeker aanbevelen!
FOTO VAN FAM. VAN GELDER
Reactie of foto toevoegen
“Kundig en betrouwbaar in service”
Door Sjouke op dinsdag 4 mei 2021 21
Enkele jaren geleden onze badkamer door Arma laten renoveren. Twee man hebben bijna een week lang heel hard en kundig gewerkt. Vriendelijk in de omgang en klantvriendelijk. Arma belde ons nadien spontaan op om te vragen naar onze ervaring die, op wat kleinigheidjes na, zeer positief was. Die kleinigheidjes heeft Arma daarna, uit eigen beweging, verholpen. Niet de goedkoopste, maar inderdaad wel kundig en betrouwbaar.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Jeanne en Frans Esser op maandag 3 mei 2021 21
Wij zijn ontzettend goed en deskundig geholpen door Gerhard. Hij wist onze wensen meteen om te zetten in een digitale tekening zodat we meteen zichtbaar hadden hoe de keuken er uit kwam te zien en hij kwam zelf ook met ideeën. Wat een geduld heeft hij ook met ons gehad want we zijn echt meerdere malen terug geweest. Afleveren en plaatsen verliep allemaal netjes volgens afspraak. Er waren wel wat puntjes die niet goed waren maar die zijn uiteindelijk allemaal netjes en deskundig opgelost, de laatste keer door een zeer bekwame en vriendelijke medewerker van Pelma zelf. Zeer tevreden met het eindresultaat.
FOTO VAN JEANNE EN FRANS ESSER
Reactie of foto toevoegen
“Perfect”
Door J. van Doorn op zaterdag 1 mei 2021 21
Zeer goede afhandeling van een fout in de bestelling. Perfect! Pelma keukens is een aanrader.

Aanvulling ontvangen 4 mei 2021: Complete keuken gekocht. is geplaatst.
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt”
Door Frans en Pauli Borgo op vrijdag 30 apr 2021 21
Wij zijn met toeval in contact gekomen met pelma keukens en is prima uitgepakt. Wij zijn super geholpen door Marie Louise en dacht erg mee. Ook voor,tijdens en na de plaatsing was er veel aandacht vanuit Pelma. Er zijn nog een paar dingen die moeten gebeuren maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt. Trouwens ook de monteur waren we erg content over en dacht met ons mee. Al met al ga gerust naar Pelma en je zult ervaren dat we echt niet overdrijven. Pelma bedankt!
FOTO VAN FRANS EN PAULI BORGO
Reactie of foto toevoegen
“Zeer positief”
Door Jeannette Krejenzang op vrijdag 30 apr 2021 21
Erg fijne en behulpzame verkoper bij het uitzoeken van de keuken. Zeer vakbekwame en aardige installateurs bij het plaatsen van de keuken. Ik ben zeer positief over dit bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Dik tevreden”
Door Jan en Miranda de Bonte op dinsdag 27 apr 2021 21
We zijn erg gastvrij ontvangen bij Ardikeukens in Sint-Annaland. We werden geholpen door een hele vriendelijke verkoopster, die goed met ons mee dacht en deskundig advies gaf. Uiteindelijk hebben wij een voor ons betaalbare keuken gekocht met als blikvanger een Italiaans fornuis. Ook de montage was helemaal naar wens. Tot nu toe zijn we dik tevreden met onze aankoop.
FOTO VAN JAN EN MIRANDA DE BONTE
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken met kookeiland”
Door Ine op zaterdag 24 apr 2021 21
We hebben onze keuken totaal verbouwd. We zijn door Adee met engelengeduld behandeld en hebben net zo lang gepuzzeld en gewijzigd tot het goed was.
Supersympatieke verkoper die zeker niet opdringerig was. De monteurs waren ook heel netjes, punctueel en erg professioneel. We hebben nu een prachtige keuken met een kookeiland van 4.50 m.
FOTO VAN INE
Reactie of foto toevoegen
“Zeer positieve ervaring”
Door Margreet de Jong op vrijdag 23 apr 2021 21
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht en onze ervaringen zijn zeer positief. Deskundig advies, afspraken worden nagekomen en de monteurs werken stuk voor stuk zeer netjes en deskundig. Grappig ook dat de monteurs allemaal zo vrolijk aan het fluiten zijn tijdens de werkzaamheden. Ik vertaal dat naar ze doen hun werk met plezier.
Reactie of foto toevoegen
“Service bij oudere keuken”
Door Warntjes op donderdag 22 apr 2021 21
Alweer konden we rekenen op de voortreffelijke service. Fantastisch
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 10”
Door Karin Steenbakkers op donderdag 22 apr 2021 21
Wat zijn we gastvrij ontvangen in de Ardi zaak in Sint Annaland ondanks het Corona virus. Onze afspraak was om 6 uur s'avonds en mee eten was geen probleem :) we zijn echt zo in de watten gelegd door het personeel, ook de uitleg en informatie omtrent onze nieuwe keuken was ontzettend fijn, niks was teveel gevraagd. Onze nieuwe keuken is sinds kort vakkundig geplaatst en we zijn er zo blij mee! Alles ziet er piekfijn uit en we hebben een hele fijne en mooie keuken. Ardi bedankt voor de mooie keuken, het fijne contact, en natuurlijk ook bedankt voor de fijne samenwerking! Jullie krijgen van ons een dikke 10.
FOTO VAN KARIN STEENBAKKERS
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door K van Dalen op maandag 19 apr 2021 21
We hebben een keuken gekocht en zijn super tevreden.

Aanvulling ontvangen 22 april 2021: De keuken is gemonteerd. Het is voorspoedig verlopen, tot volle tevredenheid.
Reactie of foto toevoegen
“Wereld van verschil”
Door Bettie Blankendaal op maandag 19 apr 2021 21
In november 2020 een nieuwe keuken gekocht bij Keur Keukens. Gaat om een keuken in U opstelling. Het verkoopgesprek heb ik als zeer positief ervaren. Geen agressieve verkoop, geen tijdsdruk; maar een verkoper die actief met je mee denkt en alternatieven voorstelt om binnen de financiële ruimte te blijven die je hebt aangegeven. Wat prijs betreft weet je meteen waar je aan toe bent. Geen gedoe met onderhandelingen. Ook na het tekenen van de opdracht was er nog alle ruimte om af te stemmen. Zo heb ik nog voor een ander model koelkast gekozen en toch nog even gekeken naar ander mogelijkheid voor bovenkastjes. Was allemaal geen probleem. Communicatie over definitieve bestelling en levering was continue heel duidelijk en netjes. Afleveren op voorhand ging in goed overleg en was zorgvuldig. Monteur was een topper. Er is echt heel netjes gewerkt. Ik snap niet dat er ook keukenleveranciers zijn die een grote keuken als dit in een halve dag erin rammen. Afwerking van de keuken is keurig en alles ging in overleg. 2 deurtjes hebben een fabricagefoutje. Dit heb ik gemeld en ze zijn direct opnieuw besteld. Hier ook weer keurig een bevestiging van ontvangen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat laatste stukje goed zal komen. Als ik ooit nog eens een nieuwe keuken moet gaan kopen dan ga ik direct naar hen. En nee ik heb geen aandelen;-) Echter deze ervaring is voor mij zo een enorme verademing vergeleken bij mijn vorige keukenaanschaf 19 jaar terug. Een wereld van verschil.
Reactie of foto toevoegen
“Dikke 9,5”
Door Familie van Bruchem op maandag 19 apr 2021 21
Prima korte lijntjes bij aankoop keuken met verkoper ondanks de maatregelen Corona. Uitstekende monteurs, vriendelijk, zorgvuldig en nette werklui. Wellicht als enige tip nog een stuk aftersales vanuit de verkoper na plaatsing had het helemaal perfect gemaakt! Maar een dikke 9,5 vanuit ons.
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal blij”
Door Marieke van Schaijk op vrijdag 16 apr 2021 21
Nette monteurs in de kost zeer vriendelijk goede service!
Reactie of foto toevoegen
“Netjes”
Door Mevr. W. Uijttenboogaart op vrijdag 16 apr 2021 21
Bij het plaatsen van de nieuwe badkamer en wat andere werkzaamheden is uitstekend werk afgeleverd. Bij vragen werd altijd keurig overlegd. Na afloop is alles netjes achtergelaten. Wat wil je nog meer!
Reactie of foto toevoegen
“Perfect werk”
Door Fam. Mulder op woensdag 14 apr 2021 21
Vanaf de eerste afspraak heeft Arma perfect werk geleverd. De eerste afspraak was goed bereid, ze denken heel goed mee, geven eerlijk advies en een transparante offerte. Het contact is vlot, regelmatig en altijd correct. Geen vraag is teveel en verkoper Karst zoekt alles tot aan de bodem voor je uit en koppelt snel en correct terug. Ook was dit het enige bedrijf wat goed mee dacht over de bar, die konden we laten staan en er is niet geprobeerd om ons een nieuwe te verkopen. We zijn vooral super tevreden over de montage, we hebben een oud huis (jaren 30, alles scheef) en de monteur ging met een uiterste precisie te werk om de keuken perfect te installeren. Afspraak is afspraak komen ze echt na en we hebben echt geen punt wat anders of beter zou moeten.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken”
Door Fam. van der Hart op dinsdag 13 apr 2021 21
We zijn een prachtige keuken rijker, die we bij Pelma Keukens Goes hebben gekocht. Een hoekkeuken uit de lijn DBSelect in betonlook. Voor ons een mooie stap. Na tientallen jaren nu eindelijk inductiekoken en een vaatwasser! Al onze apparatuur is van het merk Pelgrim. We hebben daarvoor gekozen omdat we ook in onze vorige keuken goede ervaringen met dit merk hebben gehad. Er werd uitgebreid de tijd genomen voor advies in de ruim opgezette showroom en er was een ruime keuze aan kleuren, modellen en accessoires. Kwaliteit/prijs verhouding is wat ons betreft prima.

Aanvulling ontvangen 13 april 2021: We zijn ook zeer tevreden over de monteurs bij het plaatsen en afmonteren van de keuken. Er is netjes en vakkundig gewerkt.
We bevelen Pelma daarom ook aan bij ieder die op zoek is naar een nieuwe keuken.
FOTO VAN FAM. VAN DER HART
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Gerard en Sophie Syperda op dinsdag 13 apr 2021 21
Wij hebben ons voortreffelijk laten adviseren door Peter Tijssens voor een complete keuken. Ook de werkzaamheden die voor de plaatsing van de keuken moesten gebeuren zijn door zeer ervaren mensen gedaan. Over de 2 monteurs die de keuken hebben geïnstalleerd waren wij zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Aanrader”
Door Marijn en Grietje Nefs, Bergen op Zoom op dinsdag 13 apr 2021 21
Onze keuken was na 30 jaar door en door versleten en we zaten al jaren tegen de aanschaf van een nieuwe te hikken. Bang geworden door alle verhalen in de media van keukencowboys die van alles beloven en in recordtijd een keuken aan je willen verkopen om vervolgens vergeten dat service naar de klant een van de belangrijkste dingen is. Door mond op mond reclame en de goede reviews op internet uiteindelijk bij ARDI keukens in St. Annaland terecht gekomen. Dit blijkt een gouden keuze geweest te zijn. Na ons in de winkel te hebben georiënteerd een afspraak gemaakt met verkoper Robin van den Bos. Hij heeft alle tijd voor ons genomen en heeft ons totaal niet onder druk gezet. Hij heeft ons prima begeleid om tot een uiteindelijk keukenontwerp te komen binnen het door ons gestelde budget. We voelen ons gewaardeerd als klant. De plaatsing van de keuken is door eigen vakmensen gedaan en niet uitbesteed aan een klusbedrijf. In ons geval door ZZP-er Jacco en leermeester Anton Oversluizen (wat een vakman) Er wordt in oplossingen gedacht en niet in problemen. Helaas waren er leveringsproblemen bij de inbouwapparatuur van NEFF. Dit is niet aan ARDI te wijten. Zij hebben hun uiterste best gedaan om alles op te lossen, wat uiteindelijk ook gebeurd is. De service is geweldig en ARDI maakt hun slogan meer dan waar. Ze doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen! We hebben geen moment spijt van onze keuze voor ARDI gehad en we kunnen dit bedrijf oprecht aan iedereen aanraden!
Reactie of foto toevoegen
“Professioneel”
Door Thijs op zondag 11 apr 2021 21
Vorig jaar een keuken uitgezocht bij Ardi. Goed geholpen bij de aanschaf door de verkoper. Dit jaar de keuken laten installeren door eigen monteur van Ardi (vonden wij wel een belangrijk punt). De installatie van de keuken binnen 1 dag gedaan! Super snel en professioneel in elkaar gezet.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtig”
Door Hans en Marijke van Dijke op zaterdag 10 apr 2021 21
We hebben een keuken gekocht en zijn er erg blij mee. Onze neef heeft de keuken erin gezet. We werden heel goed geholpen door Gerhard. Hij nam ruim de tijd voor ons. We kregen zelfs hapjes en drankjes. We hebben alles in één middag uitgezocht. Best spannend hoe alles zou staan....maar het is prachtig geworden. Gerhard gaf goede adviezen, een top verkoper!
FOTO VAN HANS EN MARIJKE VAN DIJKE
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Jan & Jan de Jonge-de Reu Middelburg op zaterdag 10 apr 2021 21
Vandaag hebben de mannen van Pelma keukens onze keuken, een door hun geplaatste keuken in 2006, een update gegeven naar 2021. Door de bestaande kastjes in te korten werd de keuken weer geschikt voor grotere, nieuwe apparatuur. Echt vakwerk, we zijn zeer tevreden met het resultaat. Onze complimenten!
FOTO VAN JAN & JAN DE JONGE-DE REU MIDDELBURG
Reactie of foto toevoegen
“Nieuwe keuken”
Door Peter Bosman op dinsdag 6 apr 2021 21
Wij hebben de nieuwe keuken bij Ardi gekocht; mooie showroom, heldere prijsvorming. Netjes geplaatst.
Reactie of foto toevoegen
“Complete keuken”
Door Ankie op maandag 5 apr 2021 21
Alles stipt op tijd en perfect geplaatst! Meegedacht in het proces!
Reactie of foto toevoegen
“Prachtig eindresultaat”
Door Greet en Jan Keizerwaard op zondag 4 apr 2021 21
Na wat omzwervingen kwamen we bij Arma-keukens in Nunspeet terecht. De eerste keer kregen we gelijk een goed gevoel, na een rondgang door de showroom maakten we een advies-afspraak. We werden te woord gestaan door Jan van Kranenborg, een gezellige, maar ook kundige verkoper, die goed aanvoelde wat onze wensen waren,en meedacht en toonde wat mogelijkheden waren. Met een voorlopig plan gingen we naar huis,om alles op een rijtje te zetten. Een vervolgafspraak volgde,en daar werden de laatste puntjes op de i gezet. Tussentijds was er goede communicatie over de vorderingen,en geheel volgens afspraak begon op 29 maart 2021 de plaatsing van de nieuwe keuken. Deze werd gedaan door 2 ervaren monteurs, alles in één keer perfect afgemaakt. Het eindresultaat is prachtig, we zijn heel erg blij met het mooie geheel en hopen er nog heel lang van te mogen genieten
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door A.W.Robertson op vrijdag 2 apr 2021 21
Keuken en bad gekocht. Uiteindelijk zeer goed werk verricht. Veel zorg en aandacht geleverd. Alles functioneert zoals we wensen en hopen dat eventuele latere ongemakken uitblijven. De laatste klus, spatschermen door de gehele keuken, door volgens mij Jens als ik me goed herinner, fantastisch afgewerkt. Gedaan op 2 april jl..
Klein minpuntje blijft de tegelzetting in de keuken. Grote tegels zijn niet overal even goed op elkaar aansluitend. Hier en daar ongeveer een halve tot hele mm hoogteverschil. Mijn vrouw had daar toch ietwat moeite mee. Maar natuurlijk moeilijk te corrigeren anders dan dat de hele vloer opnieuw gelegd zou moeten worden. Jullie nadeel is dat Roel in de door jullie verzorgde badkamer het tegelwerk zodanig gelegd had dat het letterlijk strak als een liniaal geplaatst leek te zijn. Deze standaard zat vooral bij mijn vrouw in het hoofd en ze was verbaasd dat dat in de keuken niet geëvenaard werd. Voor mij over all zeer goed werk en zeer aan te raden aan derden.
Reactie of foto toevoegen
“Super ervaring”
Door Ed van Harskamp op vrijdag 2 apr 2021 21
Super ervaring bij Arma. In Augustus 2020 hebben wij na zeer deskundig advies bij Arma in Nunspeet een keuken gekocht. De adviseur nam echt de tijd, was zeker niet opdringerig en vertelde in duidelijke taal waar het totaal bedrag uit opgebouwd was. Na het (definitief) kopen van de keuken krijg je een informatiemap mee, met daarin een aantal 3D foto's van je net gedane aankoop. Ondanks dat we de keuken in Augustus 2020 hadden gekocht, wilde we hem pas in Februari 2021 geplaatst hebben. Was geen enkel probleem. En nadat ik eind Augustus de planning had doorgegeven voor wat betreft het leveren en plaatsen van de keuken, werd deze planning tot op de week nauwkeurig gevolgd. Chapeau voor dat, want je hoort nog wel eens anders van diverse keukenzaken ....

De mannen die de keuken kwamen leveren waren duidelijk ervaren in het leveren van een complete keuken. De drempel werd netjes afgedekt. In de ruimte waar de keuken moest komen werd de vloer netjes afgedekt op de plaatsen waar apparaten werden gelost. En alles werd wel 2X gechecked. Het plaatsen van de keuken is in 1 woord fantastisch te noemen. Wat een vakmensen hebben ze bij Arma in dienst. Ik kan werkelijk geen enkel punt vinden waarvan ik kan zeggen dat het niet naar mijn zin is. Enig minpunt (als je dan toch iets moet noemen...) is dat er een achterplaat van de bar misbesteld is. Deze moet nageleverd worden. Maar ook daarmee, moet ik zeggen dat de communicatie top verloopt. We zijn er al 2X over gebeld, en worden perfect op de hoogte gehouden.

Ik weet dat ik met deze keuken zo'n 20 jaar zal doen minimaal, maar als ik er ooit weer 1 nodig heb, weet ik naar wie ik zal gaan. Arma Keukens...!!!
FOTO VAN ED VAN HARSKAMP
Reactie of foto toevoegen
“Alle lof”
Door Hilda Drooger op vrijdag 2 apr 2021 21
Na goed geholpen te zijn door de verkoper van Ardi hebben we besloten onze keuken bij hen te kopen. Alle afspraken die we gemaakt hebben zijn op tijd nagekomen en naar alle tevredenheid verlopen. Het plaatsen is door een vakman gedaan, super! Door corona kwam er een klein probleempje, maar ook dit was snel verhopen en door een andere vakman opgelost. Kortom alle lof aan Ardi!
FOTO VAN HILDA DROOGER
Reactie of foto toevoegen
“Tevreden met resultaat”
Door victor de pan op donderdag 1 apr 2021 21
Ik heb een keuken met bar gekocht en ben erg tevreden over het resultaat, planning en levering is allemaal ruim op tijd.
Reactie of foto toevoegen
“Superblij met eindresultaat”
Door Jan Bijsterbosch op woensdag 31 mrt 2021 21
Vorige week is onze nieuwe keuken geplaatst door Avanti. Wij zijn super blij met het eindresultaat. Het hele proces van uitzoeken, bestellen en installeren is zonder problemen en op een uiterst plezierige wijze verlopen. Al het personeel van verkoop tot montage is zeer vriendelijk en service gericht. Kortom een echte aanrader dit bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Anne Baan op dinsdag 30 mrt 2021 21
We hebben een keuken gekocht bij Anovi, onze 2e keuken inmiddels en opnieuw erg tevreden over de begeleiding bij aankoop, service en plaatsen. Alles erg goed geregeld, we werden ook vooraf goed geïnformeerd over alles. Keuken in 1 keer goed afgeleverd en compleet. Zelfs na een paar maanden, toen al een groot gedeelte van de keuken besteld was, konden we nog een belangrijk item wijzigen: van een losse oven en inductieplaat naar een inductiefornuis, erg blij mee!
Reactie of foto toevoegen
“Deskundig advies”
Door irma op maandag 29 mrt 2021 21
Uitstekende inventarisatie van de wensen van de klant gecombineerd met deskundig advies, helder en transparant service/begeleiding en montage super. Juiste prijs/kwaliteit verhouding. Vertrouwd adres!
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer en toilet”
Door Marika Ruiter op zondag 28 mrt 2021 21
Een aantal weken geleden heb ik mijn badkamer en toilet laten renoveren. Er is door Gert-Jan tijdens mijn eerste overleg goed meegedacht en er werd rekening gehouden met mijn wensen. Er werd alle tijd genomen om materialen uit te kiezen en ik kreeg hier prima advies in. Wat een fijne eerste kennismaking, dit gaf een heel goed gevoel. Begin maart was het zover! Gerben en Michiel kwamen elke dag keurig op tijd. Zij hebben heel netjes en hard gewerkt, er werd overlegd hoe ik bepaalde dingen wilde hebben en er werd ook elke dag keurig opgeruimd. Ik ben super tevreden over het eindresultaat, het heeft mijn verwachtingen nog overtroffen! Ik kan dit bedrijf bij iedereen aanbevelen! Nogmaals, heel erg bedankt!
Reactie of foto toevoegen
“Vakkundig en keurig”
Door H van Mechelen op zaterdag 27 mrt 2021 21
Dit is onze tweede keuken die we bij Ardi gekocht hebben. Evenals voorheen werden wij professioneel geholpen en er werd volop tijd besteed aan het uitzoeken van de keuken en apparatuur. Levering volgens afspraak en de keuken is vakkundig en uiterst keurig geplaatst.
Reactie of foto toevoegen
“Prachtige keuken”
Door Mirjam Damen op donderdag 25 mrt 2021 21
We hebben bij Avanti uitstekend advies gekregen van Kees, en hebben zonder gedoe of onderhandelingsspelletjes een prachtige keuken uitgezocht. Die bij levering nog mooier bleek dan op de plaatjes. Ook de installatie werd heel kundig en vriendelijk gedaan door onder meer Jesse. Wij zijn heel tevreden en raden Avanti dan ook van heel harte aan.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldige service”
Door Arna Taale op donderdag 25 mrt 2021 21
Vanaf het moment van uitzoeken van onze keuken tot en met het plaatsen ervan was de service geweldig! Doen zoals beloofd maakt Ardi echt waar!
FOTO VAN ARNA TAALE
Reactie of foto toevoegen
“Mooie landelijke keuken”
Door Karin KN, haarlem op dinsdag 23 mrt 2021 21
Wij hebben na jaren zoeken, wikken en wegen bij Keur keuken een hele mooie landelijke keuken gekocht. Super blij met de persoonlijke begeleiding en duidelijkheid over wat een keuken kost. Geen handje klap, dit is de prijs. Van de inmeting, tot de plaatsing top geregeld.
FOTO VAN KARIN KN, HAARLEM
Reactie of foto toevoegen
“Precies zoals afgesproken”
Door Paul Schollaardt op maandag 22 mrt 2021 21
Arma heeft onze badkamer compleet gerenoveerd. Het keuzeproces is super begeleid door deskundig personeel. De realisatie liep top. Alles was er op tijd en twee monteurs werkten netjes, op tijd, grondig en leverden geweldig werk af! Alles precies zoals afgesproken met oog voor details.
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door Fam van der Putten op maandag 22 mrt 2021 21
Geweldig geholpen en geadviseerd door Ton Stolker van Keur Keukens Haarlem. We zijn heel blij met onze mooie keuken

Aanvulling ontvangen 23 maart 2021: De keuken is reeds geleverd er was een frontje beschadigd daar is ter plekke een nieuwe voor besteld en inmiddels geleverd. We hebben de keuken zelf geplaatst. De service in de showroom was heel erg goed en bij het leveren ook, we zijn heel tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Positieve gevoel terecht”
Door Maarten en Mirella op maandag 22 mrt 2021 21
In oktober 2020 op afspraak naar de winkel gegaan. Zeer prettig geholpen door adviseur Eline. Zij maakte duidelijk wat wij van Arma konden verwachten. Wat ons aansprak was de transparantie, de toegezegde service van de montageploeg en de garantie. Eline heeft haar best gedaan ons te begeleiden bij de keuze. Onze voorkeur ging uit naar een landelijke keuken en een terrazzo werkblad. Een keramische spoelbak past mooi zo'n werkblad, maar werd ons afgeraden vanwege de kwetsbaarheid. De apparatuur die in onze oude keuken stond is nog goed. Om verspilling te voorkomen wilden wij die in de nieuwe keuken laten plaatsen. Dat was geen probleem. We hebben een voorlopige keuze gemaakt en zijn daarna nog tweemaal teruggekomen met aanvullende wensen. Tussendoor hebben wij met Arma een aantal malen contact gehad om een aantal zaken af te stemmen. Communicatie is steeds prettig geweest. In maart is de keuken geplaatst, alles helemaal volgens afspraak. Omdat de plaatsing meer tijd vergde dan voorzien, zijn de monteurs op zaterdagochtend teruggekomen om de werkzaamheden af te ronden. Over een paar weken komt de monteur langs met betere plankenleggers en hij vervangt de koelkastdeur die licht beschadigd is. De keuken ziet er prachtig uit. Wij zijn erg blij met de keuken. En blij dat het positieve voorgevoel dat wij hadden bij Arma terecht blijkt te zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Cornelisse op zaterdag 20 mrt 2021 21
Na verschillende reviews gelezen te hebben besloten naar avanti gegaan. Nette zaak en onze wensen besproken. Geen onderhandelingen en grote kortingen maar eerlijke transparante offerte. Installatie en montage verliep prima en wij zijn zeer tevreden over onze grote eilandkeuken.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Website
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.