Feedback
9,6

DB KeukenGroep

Website: www.dbkeukens.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.dbkeukens.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van DB KeukenGroep
Ontdek de grootste collectie keukens. Sterk in dienstverlening van A tot Z met eigen mensen.

“Doen zoals Beloofd”
Juist in een branche die niet altijd even goed bekend staat, onderscheidt DB KeukenGroep zich blijvend door haar correcte benadering van klanten en hoge kwaliteit van dienstverlening. Wij doen wat we beloven. Vanaf het moment dat u uw voet zet in één van onze inspirerende showrooms, tot aan het moment dat onze monteurs een droomkeuken of badkamer bij u komen monteren, zult u aangenaam verrast zijn door onze werkwijze. We realiseren ons, dat u hoge verwachtingen hebt van uw nieuwe keuken of badkamer. We doen daarom dan ook onze uiterste best om deze perfect naar wens te realiseren. Elke medewerker binnen ons familiebedrijf zet zich hier enthousiast en betrokken voor in. Of het nu de verkoper is die zich tot het uiterst inspant om uw wensen te vertalen in een prachtige keuken, de magazijnmedewerker die vol zorg uw bestelling klaar maakt, of onze serviceafdeling die zich volledig inzet om u compleet te ontzorgen. Onze klanten zullen het bevestigen: ook in het traject na handtekening steekt DB KeukenGroep ver boven het maaiveld uit. Wij streven altijd naar ‘keukens met ‘n 9+’. U merkt het aan het eindresultaat!

Keukens volgens actuele woontrends
Bij DB KeukenGroep is een keuken meer dan alleen een combinatie van mooie keukenkasten en moderne apparatuur. Onze diverse opstellingen maken van de keuken het hart van uw woning waar u in thuis komt. Waar koken pas echt kokkerellen wordt. En waar wonen verandert in léven. Maak kennis met onze onuitputtelijke collectie keukens. Alles is mogelijk. Bewonder onze verschillende merken zodat u de keuze hebt uit keukens in alle stijlen, opstellingen en voor ieder budget. Van degelijke standaardkeukens tot exclusief maatwerk. Onze nettoprijzen zijn blijvend laag omdat wij kortingen ontvangen op onze volume-inkoop. Daarbij zijn onze offertes transparant en compleet gespecificeerd. Zo weet u direct waar u aan toe bent. Wij heten u graag welkom in één van onze zeven royale showrooms. We beloven u dat onze keukens u zullen inspireren. En onze medewerkers staan enthousiast klaar om u te adviseren!

Al ruim 25 jaar een begrip
DB KeukenGroep bestaat al ruim vijfentwintig jaar, en daar zijn we, betrokken als we zijn, best heel trots op. Hoge kwaliteit van product en organisatie, hoogste klanttevredenheid en betrokken medewerkers geeft ons familiebedrijf al ruim 25 jaar een geweldige voorsprong. Onze duizenden enthousiaste klanten zijn hiervan de beste ambassadeurs. Dit beloven wij:
• Direct de beste prijs
• 10 jaar garantie op onze montage
• Buitengewoon goed geregeld
• Service op 9+ niveau

Natuurlijk heten wij u graag welkom in een van onze acht vestigingen:
Adee Keukens (Rijssen)
Anovi Keukens (Berkel en Rodenrijs)
Ardi Keukens (Sint-Annaland)
Arma Keukens en Sanitair (Nunspeet)
Artic Keukens (Utrecht)
Avanti Keukens (Kesteren)
Keur Keukens (Haarlem)
Pelma Keukens (Goes)

U kunt een afspraak maken of meer informatie aanvragen via de website van DB Keukens.
Ervaringen
Er zijn 2131 ervaringen over DB KeukenGroep. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren1808 ervaringen
4 sterren200 ervaringen
3 sterren17 ervaringen
2 sterren14 ervaringen
1 ster17 ervaringen
“Planning lastig”
Door Gerwin op maandag 4 apr 2022 22
Arma komt slecht zijn afspraken na en maakt het werk niet af. Monteurs worden weer afgezegd of doen het het werk niet wat is beloofd.

Aanvulling ontvangen 8 april 2022: Ik heb inderdaad een complete keuken gekocht bij Arma. (al in 2020). Vervolgens zijn we ruim een jaar verder en dan blijkt de vaatwasser later te komen. Goed dat kan gebeuren in deze tijden met corona, maar dan moet het wel opgelost worden. Ander punt is dat Arma per ongeluk het stopcontact voor de afzuigkap op de verkeerde plek heeft opgegeven. De bewuste vaatwasser zou 1 a 2 weken later binnenkomen en dan geplaatst worden. Hierover hoorde ik niks meer van Arma dus ik heb na ruim 2 weken zelf maar eens gebeld. Na mijn belletje kwam pas het hele planningsapparaat op gang en wat bleek ruim een maand na dat belletje had Arma wel een uurtje om de vaatwasser te plaatsen. Hierover heb ik mijn onvrede geuit en toen kon het uiteindelijk wel sneller. Toen heb ik gelijk de opmerking gemaakt dat de afzuigkap ook nog afgemaakt moest worden. Nou geen probleem dat kon allemaal. Vervolgens komt er een monteur en het eerste wat die zegt is daar heb ik geen tijd voor. Daarna gelijk weer Arma gebeld en wederom was er pas na een maand tijd. Na lang zeuren toch een gaatje gevonden om de afzuigkap af te maken. Vervolgens komt er een monteur die weer vertrokken is zonder het af te maken omdat die het juiste gereedschap niet bij zich had. Hier heeft Arma ook niks over laten weten. Moest er eind van de dag zelf achter komen dat het niet gelukt was en na het weekend er ook weer zelf achteraan bellen wanneer het nou eens echt afgemaakt zou worden. Dat kon na heel veel gedoe dan op 1 april, zijn we inmiddels ruim 1,5 maand na het plaatsen van de keuken. Vervolgens wordt ik 1 April gebeld met de mededeling dat de monteur ziek is en dat ze 12 april komen. Toen ben ik heel boos geworden en was het opeens toch mogelijk die dag te komen en is de keuken eindelijk afgemaakt. Kortom Arma heeft mooie verkooppraatjes met doen zoals beloofd en je koopt bij ons een topkeuken bla bla bla etc. Maar ze hebben er bij mij zeer weinig van waargemaakt en een keer sorry kon er nog niet vanaf. Ik kreeg alleen een geïrriteerde planner aan de lijn omdat ik perse wou dat de keuken werd afgemaakt. Voor mij is de volgende keuken dus geen Arma.
Reactie of foto toevoegen
“Monteur had veel ervaring”
Door Fam. Riemersma op vrijdag 18 mrt 2022 22
Keuken is geplaatst wij wachten nog op een afronding met betrekking tot de achterplaat. Monteur was kundig, werkte netjes. Iemand met veel ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Viel tegen”
Door Smeets op dinsdag 22 feb 2022 22
Koopproces was prima, goed begeleid door William. Maar vanaf plaatsen begon de ellende. Ze hebben ons wekenlang zonder waterafvoer laten zitten omdat deze 'zoek' was, geen enkele moeite gedaan om dit probleem tijdelijk op te lossen. Uiteindelijk zelf met een goedkope Gamma afvoer het probleem provisorisch opgelost. Enige tijd later was er een deurpaneel kromgetrokken, de afspraak om die te vervangen is 3x lastminute verplaatst. Erg zure nasmaak aan overgehouden, te meer omdat ik maandenlang op zoek ben gegaan naar een betrouwbaar keukenbedrijf met goede service. Jammer want de keuken an sich zijn we erg blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken niet compleet”
Door Marlon Urgert op donderdag 10 feb 2022 22
Eind augustus 2021 hebben we bij Keur Keukens in Haarlem onze droomkeuken besteld die 19 januari 2022 geplaatst zou worden. Aanvankelijk hadden we er een goed gevoel over, maar al gauw ging er van alles mis. Zo konden we onze werkbladen niet zelf kiezen, omdat de verkoper ons niet had aangemeld bij de werkbladenleverancier voor het maken van een afspraak. We hebben dus willekeurige werkbladen gekregen. Erg jammer, want de werkbladen vormen een kostbaar onderdeel van de keuken. Vervolgens werden we een week voor de keukenplaatsing gebeld met de mededeling dat de inductie kookplaat en de combi-oven niet leverbaar waren. Ze beloofden toen een leenkookplaat, maar die afspraak was ruim twee weken (7/2) later dan de plaatsing van de keuken. Ook die afspraak werd op het laatste moment afgezegd. Ze hadden geen leenkookplaat meer?? Niet echt een argument, trek desnoods een kookplaat uit je eigen showroom of bestel een leenkookplaat via internet. De meeste zijn binnen één werkdag leverbaar. Waarom kunnen zij deze noodoplossing niet bedenken?

Afgelopen maandag 7 februari 2022 zou de monteur komen om de plinten te plaatsen en de afzuigkap te monteren. Maandagochtend 7/2 werden we echter gebeld dat de monteur ziek was. We zouden zo spoedig mogelijk teruggebeld worden voor het maken van een nieuwe afspraak. Tot op heden (donderdag 10 februari 2022) hebben we nog niets gehoord. Empathie, meedenken en oplossingsgericht handelen staan niet in het woordenboek van de verkopers van Keur Keukens. Klant is bij deze keukenboer absoluut geen koning. Ze komen telefonisch bot en ongeïnteresseerd over. Eigenlijk zijn er geen woorden voor. We hebben een dure keuken gekocht, die vooraf volledig betaald moest worden, waarvan de afzuigkap, de plinten, de inductiekookplaat en de combi-oven ontbreken. Ons advies? Loop Keur Keukens in Haarlem met een grote bocht voorbij. Uiteraard hopen we dat Keur Keukens alsnog met spoed zijn afspraken nakomt. Een keuken leveren zonder (nood) apparatuur is toch te gek voor woorden!
Reactie of foto toevoegen
“Klein leed”
Door Ilona op zaterdag 29 jan 2022 22
Half jaar gewacht op de keuken, dan krijg je 3 dagen voordat de keuken er komt te horen dat de koelkast er nog niet is. Vervolgens begint de eerste dag van de montage en word er niet door gewerkt want "er moet morgen ook nog wat te doen zijn". Een fout in de tekening waardoor er een stroom punt mist. Of wij dat zelf wel even willen oplossen want niemand van Arma mag aan elektra zitten. "Je keuken is klaar, er mist alleen een filter voor de afzuiging dus die kan je nog niet gebruiken, ik ga het filter ophalen en ben zo terug" monteur nooit meer terug gezien. Dan bel je zelf met het bedrijf en willen ze het een week later pas leveren. Geen oplossingen bedenken, geen tegemoetkoming. Echt een hele slechte service en communicatie wat resulteerde in een hele stressvolle week als vrouw zijnde die zelf niks kan en afhankelijk is van klusjesmannen.
Reactie of foto toevoegen
“Plaatje van een keuken maar mist aftersales”
Door Peter op zaterdag 22 jan 2022 22
In 2020 super goed geholpen met advies en montage van onze nieuwe keuken. Een plaatje!! Sindsdien een paar keer gebeld met klachten over niet goed werkende onderdelen. Een lade die niet mooi sluit en een Le Mans kast die voor de tweede keer niet functioneert. Zo behulpzaam en kundig ze met het advies bij aankoop en montage zijn, op gebied van aftersales moeten ze nog een hoop leren!!!
Reactie of foto toevoegen
“Schmidt keuken”
Door Ellie Eckhardt op woensdag 5 jan 2022 22
We hebben een kleine Schmidt keuken voor ruim €15.000 gekocht en achteraf hadden we deze liever bij een andere keukenzaak gekocht die gespecialiseerd is in Schmidt keukens. De nabestellingen verliepen uiterst traag, deels misschien door de Coronaperiode, deels door slechte onderlinge communicatie bij Arma. Door de verkoper werd al snel gezegd dat iets niet mogelijk was, bijvoorbeeld een houten aanrechtblad en een kast op maat. Ik keek dan in de Schmidt catalogus en het bleek wel mogelijk. Omdat we verschillende facturen hadden gekregen na aanpassingen van kastmaten en werkblad zag ik achteraf dat er wel creatief gefactureerd was om zo rond de €15.000 uit te blijven komen.

Als ik mijn vrienden nu zou adviseren zou het het volgende worden: Koop geen apparaten bij een keukenzaak, maar kies ze zelf uit. Omdat we bij Arma kochten hebben we twee Pelgrimapparaten gekocht die ik zelf nooit uitgekozen zou hebben. Met beide apparaten vanaf het begin problemen. Bij de inductieplaat is dat verholpen, de combi stoomoven is na 5 x een bezoek van een monteur van Pelgrim eindelijk geruild voor een nieuwe, maar ook deze werkt niet optimaal. Hij ratelt een beetje en de stand van de ovensymbooltjes klopt ook niet altijd. Nu laten we het maar zo want in totaal hebben we zeker 10 x een monteur van Arma en Pelgrim over de vloer gehad. Verschillende keren ook konden ze onverrichter zake weer terug omdat er iets niet goed was doorgegeven en er geen onderdeel meegenomen was. De koelkast is niet de meest energiezuinige, daar had ik wel om gevraagd. Ik had om echte RVS plinten gevraagd, maar het is hardboard met een laagje metaal. Dat is nu niet mooi, want om het hardboard te beschermen zit er een witte strip onder die heel erg afsteekt bij onze houten vloer. Ik heb de strip nu zelf een beetje bijgekleurd. Zo kan ik nog meerdingen opnoemen die niet goed gegaan zijn.

Mijn advies voor toekomstige keuken kopers: verwacht niet dat de verkopers alle materiaal en productkennis hebben, maar denk zelf goed mee. En het is echt niet zo dat het met apparaten beter werkt als je ze allemaal bij de keukenzaak koopt. Wij moesten nog ruim een maand op de vaatwasser wachten terwijl ik zei dat het iedere andere energiezuinige vaatwasser mocht zijn. Ik wilde geen sleepdeur in de koelkast, maar omdat er verkeerde scharnieren waren meegegeven is dat toch een sleepdeur geworden. Omdat we de kleine koelkast steeds vrij vol hebben verzakt die deur snel. Toegegeven, iedereen bij Arma was uiterst vriendelijk, al kon ik dat te vaak gehoorde ' wat vervelend voor u' niet meer aanhoren. Ik had liever gehad dat ze erkenden een fout( je) te hebben gemaakt. Bij een volgende keuken gaan we veel zelf doen, en ja, ook dan zullen we fouten maken en achteraf zeggen dat we bepaalde dingen beter hadden kunnen doen.
Reactie of foto toevoegen
“Gemiddelde score”
Door Fam de Visser op maandag 27 dec 2021 21
Die 9.6 waardering is veel te hoog gegrepen in de revieuws, Ardi keukens scoort gewoon een gemiddelde van 6.5 ! voor ons. in het gehele traject zijn er toch wel wat onvolkomenheden die niet nodig waren geweest! Of de prijs / kwaliteit verhouding in orde is zal de tijd leren??
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
Door B. Harfterkamp op woensdag 22 dec 2021 21
Wij hebben in een jaar tijd twee keukens aangeschaft ivm een onverwachte verhuizing. De eerste keuken was na 9 maanden nog niet helemaal goed afgeleverd zoals we hadden gehoopt maar dat was voor de volgende bewoner. De volgende keuken hadden we voor de aankoop al onze zorgen gedeeld over de aandachtspunten van de eerste keuken. Dit keer zou alles goed gaan. Helaas. We zijn een jaar verder en nog steeds is de keuken niet naar onze wens. Geen vaste contactpersoon voor onze klachten, terugbelverzoeken worden niet opgepakt. Afspraken niet nagekomen. Genoeg excuses ontvangen maar nog steeds geen oplossing. Enorm teleurgesteld dat het voor de tweede keer hierop is uitgelopen maar nog meer teleurgesteld dat er niet één iemand is die dit goed oppakt voor ons.
Reactie of foto toevoegen
“Veel zaken niet goed gelopen”
Door Hilde Wiegerinck op maandag 13 dec 2021 21
Veel dingen gingen niet goed. Levering materialen. Keur houdt zich niet aan afspraken en bij problemen, moeten zelf naar oplossingen zoeken en daarover contact opnemen. Komt niet vanuit bedrijf. Foutief geïnformeerd over schade werkblad. Zou nieuw werkblad komen half december, kwam op eerder tijdstip, maar daar wisten we niets van. Koelkast duurde voor eeuwig, eerst niet leverbaar (kregen we een mail dat het in week 52 geleverd zou worden). Nieuwe koelkast uitgezocht, duurde nog 5 weken ipv 3. Daarna plaatsing, verkeerde spullen mee. Moesten ze weer voor terugkomen. Muur beschadigd bij plaatsing. Zelf aannemer gevraagd om het te repareren. Rekening is wel betaald. Enige positieve dat het uiteindelijk wel een mooie keuken is.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop van 2 pantry's”
Door Wagenaar op vrijdag 5 nov 2021 21
Wij hebben 2 eenvoudige pantry's gekocht. De bouw van het kantoor duurde slechts 7 maanden. Maar inmiddels zijn we 7 maanden met de pantry's bezig en hebben we nog altijd geen afgewerkte pantry's. Steeds opnieuw wordt er van alles beloofd maar de verschillende afdelingen werken compleet langs elkaar. Niemand neemt verantwoording. Bereikbaarheid dramatisch.
Reactie of foto toevoegen
“Veel spullen ontbraken bij levering”
Door Elvira Kits op donderdag 14 okt 2021 21
Helaas is de aankoop uitgelopen op een grote nachtmerrie. Verkoper Bart laat veel steken vallen. Hij is de smetplint vergeten, was de afzuigkap vergeten te offreren en heeft ook de lijst van degene die heeft ingemeten niet gecontroleerd. Afgegeven levertijd klopt niet, 1e factuur klopt niet. Bij montage (planning 1 dag) blijken er 3 fronten te ontbreken (wel hebben ze diverse andere maten fronten bij zich), 2 stollen zijn te kort en de smetplint ontbreekt want die is niet besteld. Dan hoop je als klant dat ze er alles aan doen om eea zsm te herstellen. Er wordt pas opnieuw gepland als alles binnen is want er moet eerst nog gecontroleerd worden (hoezo? dat heb je de eerste keer ook niet gedaan!). Over 4 weken hebben ze tijd. Concreet: totaal 8 weken later komen ze eea herstellen. Het is namelijk heel veel werk. Maar voor 26 fronten, 4 stollen, 2 spoelbakken, een kraan, een aanrechtblad en een afzuigkap reken je 1 dag?? Avanti heeft geen uitleg. Omdat je helaas alles vooruit moet betalen heb ik Avanti in gebreke gesteld. Wat blijkt? Ze hebben de smetplint nog niet besteld, ze wachten tot ik weer vertrouwen heb. Mijn advies: ga naar een bedrijf waar de klant centraal staat ipv heel veel keukens verkopen. De (after)sales is waardeloos!
Reactie of foto toevoegen
“De service kan beter”
Door Frits Nienkemper op vrijdag 17 sep 2021 21
Het bedrijf zou van te voren de cliënt beter moeten informeren over wat de kosten zijn als je op inductie gaat koken. (Aanpassen meterkast en 3 fase aansluiting stedin) daarnaast bij inmeten zorgen dat diepte van de lades goed worden geleverd, verder heeft de service ivm zaken die nog gemaakt/geleverd moesten worden, erg lang geduurd. (4,5 maanden) Als laatste, afzuigunit monteren in plafond was voor de monteurs een moeilijke klus, ik had het idee dat ze hier niet zoveel ervaring mee hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk gegaan”
Door Niek op maandag 2 aug 2021 21
We hebben een op maat gemaakte L-vorm keuken aangeschaft via Avanti. De aankoop werd redelijk begeleid, al beperkte de verkoper zich tot de mogelijkheden van een leverancier in plaats van ons alle opties aan te bieden. De levering was op tijd en volledig. Helaas zijn er wel een paar beschadigingen aan kozijn en muur gemaakt. De montage van de keuken was uitstekend en de apparaten werken naar behoren. Mankementen - een opbollende vloer en beschadigd koelkastfront - zijn helaas niet naar tevredenheid opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie viel tegen”
Door Harro van Ree op zondag 1 aug 2021 21
Zeer positieve ervaring gehad bij de koop van de keuken, ook nog een leuk kerst / oud en nieuw presentje gekregen, maar daar is het helaas een beetje mee opgehouden. Installatiebedrijf is een andere tak van het bedrijf waarschijnlijk. Onzorgvuldig handelen heeft gezorgd voor vlekken op net gestucte / geverfde muren, isolatie strippen koelkast laten los, dop van de ontharder van vaatwasser afwezig, opbouw kasten heeft een geel-achtige kleur wit dat zichtbaar anders is dan glanswitte keuken, ovens na 3 weken nog steeds niet geleverd (keuken 6 maanden geleden besteld). Sorry, maar het geheel is gewoon een teleurstelling. Het zou niet zo moeten zijn dat na betaling van de totale goede kwaliteit keuken zo weinig nazorg / follow up is. Installatie is nog steeds niet gereed, ik hoop dat het beter gaat voor het afronden van de installatie.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met onze mooie keuken”
Door A op zondag 4 jul 2021 21
Aankoop zeer goed verlopen. Bij de levering ontstane problemen werden onze verantwoordelijkheid. Uiteindelijk naar tevredenheid opgelost, helaas met initiatief, discussie en veelvuldig contact onzerzijds. Uiteindelijk heel blij met onze mooie keuken, met mooie materialen en een mooie uitvoering 'op maat' volledig naar onze keuze.
Reactie of foto toevoegen
“Tegengevallen”
Door Mario de Waal op dinsdag 22 jun 2021 21
De keuken werd of afgesproken data geplaatst, maar dit was dan ook de enige positieve ervaring met Ardi ... ok, de oven en magnetron kwamen later door leveringsproblemen. Dat wisten wij van tevoren. De boiler werd helaas verkeerd aangesloten. Na een afspraak gemaakt te hebben voor een monteur die langs zou komen om de boiler goed aan te sluiten kwam deze nooit opdagen !! Altijd leuk als je daar speciaal een dag vrij voor moet vragen. De andere week werd het probleem eindelijk opgelost. Een paar weken later werd er een afspraak gemaakt voor het plaatsen voor de oven en magnetron en een scheef deurtje werd recht gehangen. Dan komt de monteur vervolgens aan met alleen de oven....er is nooit gecommuniceerd naar ons toe dat de magnetron er nog niet was. De oven werd geplaats en het deurtje werd recht gehangen. Maar helaas werd er door de monteur onhandig met de schroevendraaier onze onder plint flink beschadigd. Dus daar moest dan weer een nieuwe voor worden besteld. Eindelijk na 2,5 maand nadat de keuken werd geplaatst kwam de magnetron binnen. Die werd geplaats, maar daardoor raakte de handgreep van het kastje die eronder zat flink beschadigd. Dus nu weer wachtten tot die weer binnen komt.. Ook deed de afzuigkap het niet altijd, dus die had waarschijnlijk een storing oid. Maar de monteur vertelde dat hij daar geen verstand van had en alleen maar dingen kon ophangen.. Serieus..!!? Na een afspraak gemaakt te hebben voor het laatste defect te maken kwam de monteur voor de 3e keer niet opdagen!! Om gek van te worden.. Die kwam een paar dagen later. Ons was beloofd dat het laatste zo snel afgehandeld zou worden omdat alles tegenzat voor ons. Nu na 5 maanden is het laatste defect vervangen. Alleen is het nu nog even wachten op de nieuwe afzuigkap. Want het probleem daarvan was een fout in de printplaat. Hebben we zelf moeten regelen trouwens.. Maar gelukkig komt Pelgrim zelf de nieuwe plaatsen, want die komen wel hun afspraken na. Ik heb nu mijn score verandert van 2 naar 1 ster !! Dit komt door alles wat hierboven beschreven staat. En wat ik het ergste misschien nog vind is dat er vele malen aan ons is gevraagd of dat we de score aub hoger willen zetten...Ja, wat denk je zelf..Het moet natuurlijk niet van 1 kant komen lijkt mij. Na terug gebeld te hebben een tijd geleden over hoe ik over alles denkt, zou degene die ik aan de telefoon had het doorgeven aan de directie. Maar je raad het al... NOOIT meer iets gehoord.. Ze kunnen wel mooi adverteren met: afspraak is afspraak, maar geen idee wat ze daarmee bedoelen. Na goede recensies gelezen en gehoord te hebben gingen wij ervan uit dat dit wel goed zou komen, maar in praktijk blijkt dit ZWAAR tegen te vallen ! Dit is een slechte keuze geweest..
Bij iedere klacht die telkens werd doorgegeven konden ze alleen maar antwoorden met een goedkope "sorry". Voor de rest word er ook niets gedaan naar de klant toe. Al met al dus absoluut geen goede ervaring met Ardi. Mocht er ooit nog een keuken worden geplaatst dan is het iig niet 1 van Ardi.
Reactie of foto toevoegen
“Voelen ons niet serieus genomen”
Door Niels Splinter op vrijdag 18 jun 2021 21
Tot dat alles betaald was ging het goed. Daarna begonnen de problemen. Veel problemen zijn achteraf opgelost, echter de service en communicatie door de betreffende medewerker en DB keukens uit Utrecht zwaar onder de maat. We voelen ons eigen niet serieus genomen en snappen niet wat een energie dit kost om tot een positief resultaat te komen.
Reactie of foto toevoegen
“Lang wachten”
Door Robin Smits op vrijdag 21 mei 2021 21
Je kent het wel, de verhalen dat er altijd iets mis gaat en er gedoe ontstaat op het moment dat je een nieuwe keuken koopt. Om deze reden goed onderzoek gedaan naar de diverse leveranciers en op basis van reviews uitgekomen bij Avanti keukens. Wat in eerste instantie een prettig 1e gesprek was, is de beslissing om voor Avant te kiezen uitgelopen op een ware nachtmerrie. Keuken in februari 2020 besteld en geplaatst in augustus. Wachttijd was voor ons geen probleem, we gingen voor kwaliteit en service. Na de koop ontstonden de problemen. Niet terugbellen als dit was beloofd, planken niet tijdig geleverd of een construct bedacht wat volgens hun monteurs niet goed te plaatsen was. En maar wachten en wachten en steeds zelf contact moeten zoeken. Na fout op fout 2 maanden geleden in de winkel geweest om te praten over een oplossing. Nu bijna 2 maanden later zouden de wandplanken eindelijk geplaatst worden en ja hoor, een kwartier voordat ze zouden komen worden we weer gebeld, er ontbreekt een plank dus ze komen niet. Alle begrip vanuit hun kant zogenaamd, maar ondertussen is eind mei 2021 de keuken van ruim 16.000 euro nog niet gereed. Maar ja, ze zijn welwillend zoals ze zelf zeggen en leveren service tot in lengte van dagen. Tja, zo kan je het niet afronden van de afspraken ook noemen. Het duurt inderdaad tot in lengte van dagen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door René op donderdag 22 apr 2021 21
Eind vorig jaar hebben wij een keuken gekocht bij de vestiging in Goes (Pelma ) welke i.v.m. onze verhuizing zou worden geplaatst door de vestiging in Nunspeet (Arma). Liefst wilde wij dit al in oktober, maar men kon niet eerder plaatsten. In december kwam onze keuken. Tot onze verbazing was deze niet compleet; oven en vaatwasser waren er niet. Dat kán gebeuren, maar had wel zo netjes geweest als wij dat hadden geweten. Ook werd er een verkeerde maat spoelkast geleverd en was de greep lijst te kort. Weken later kwamen de oven en vaatwasser en zijn deze aangesloten. Helaas de vaatwasser niet goed, dus lekkage onder de keuken.. Ook de beloofde duurdere/ luxere lades waren niet geleverd, d.w.z. 1 van de 4, en na meerdere keren bellen en monteurs over de vloer bleek dat deze helemaal niet pasten in onze keuken! Voor niets op gehoopt dus. De juiste spoelkast is later wel geleverd en netjes er in gezet, maar was gewoon verkeerd besteld dus. De kitnaad achter het blad is tot 3 keer over gedaan, omdat deze steeds niet goed/ netjes was en is nu eindelijk goed. Er ontbreekt als sinds het plaatsen een anti slip mat in 1 van de lades en toen men deze wel op zou sturen stuurden ze een verkeerde maat. Vorige week weer een mail gestuurd, 1 lade sluit niet meer goed, de deur van de koelkast piept (hoort niet bij een dure keuken en koelkast van nog geen half jaar!) en ook is ons werkblad niet vlak waardoor de snijplanken liggen te wippen op het blad als ik groente of vlees snijd. Dit is al vaker gemeld, maar nooit wat aan gedaan. Ook op een reactie op mijn zoveelste mail kreeg ik in eerste instantie alleen als reactie "ik stuur het door naar de service afdeling." Wat later - na het plaatsen van een review - kwam er dan toch een inhoudelijke reactie van Pelma keukens. De medewerker die ik sprak wilde oprecht zijn best doen een en ander in orde te maken. Hij erkende dat er bij ons erg veel service meldingen waren, wat duidt op dingen die niet goed gaan. Zoals afgesproken is daarna en monteur bij ons geweest en heeft de door aangedragen punten verholpen, voor zover dat kon. Al met al blijft de deur van onze koelkast piepen en is het werkblad nooit helemaal vlak geworden, maar dat schijnt niet anders te kunnen ofzo? Ik ben inmiddels wel tevreden over het feit dat Pelma wel zijn best doet om hun klanten tevreden te houden of krijgen. De algemene indruk van de keuken valt ons wel tegen. We hadden meer verwacht van (de kwaliteit van) de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Verwachting niet waargemaakt”
Door Charles Welling op maandag 19 apr 2021 21
E.e.a. begon al met een onjuist en daarom door mij genegeerd leidingschema voor mijn "Residentic"-keuken. Na de installatie van de keuken door een Ardi-monteur bleken deurtjes en ladenfrontjes krom te zijn, de ladenfronten waren scheef gemonteerd, de ladenbodems kierden en de afzuigkap was defect. Gebeld en foto's gemaakt. De service-afdeling reageerde lauw, geen woord van excuus. Na 14 dagen bleek het defect aan de afzuigkap nog niet gemeld te zijn bij de fabrikant en heb ik dit zelf maar gedaan. De door mij geuite wens zo mogelijk een andere afzuigkap te kopen zou worden doorgegeven aan de afdeling Verkoop. Niet gedaan. Na twee maanden kwam een monteur ("onze beste monteur") om de keuken af te stellen. Het kromme deurtje was weliswaar besteld, maar het was onduidelijk wanneer dit geleverd kon worden. De monteur kon dus alleen de laden afstellen. De laden werden gedemonteerd, weer gemonteerd en waren daarna nog net zo scheef. De monteur maakte foto's en zou een rapport maken. Inmiddels weer drie weken verder en diepe stilte van de zijde van Ardi. Als je de kreten leest waarmee Ardi zichzelf aanprijst, dan word ik een beetje onpasselijk. Een kreet maken ze echter wél waar en dat is "ontzorging van ontwerp tot realisatie". Inderdaad, want ná de realisatie mag de klant het zelf uitzoeken. Het bovenstaande is een sterk verkorte versie van het geheel van telefoontjes en e-mails, want communicatie, zowel naar de klant als tussen hun medewerkers, moet bij Ardi nog worden uitgevonden.

Aanvulling ontvangen 19 mei 2021: Op 19 mei heeft een monteur, die wél op de hoogte was hoe men ladefronten afstelt, de scheve fronten in een handomdraai recht gehangen. Een aantal gebrekkige fronten zal worden vervangen en daar heb ik, dankzij de inmiddels verbeterde communicatie, een bevestiging van ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Ontzorging niet uitgekomen”
Door Mark Prook op woensdag 17 mrt 2021 21
10 maanden na de montage van onze keuken en badkamer lijken dan eindelijk alle restpunten te zijn opgelost en kunnen we gaan genieten van een mooi eindresultaat. Jammer dat we voordat we zover zijn gekomen heel veel onnodige vrije dagen hebben moeten nemen en dat keer op keer weer bleek dat de herstelwerkzaamheden niet werden uitgevoerd, of dat verkeerde / beschadigde spullen werden geleverd en hierdoor veel frustraties. Uiteindelijk is alles opgelost, maar het is zeker niet zo gegaan als je zou verwachten met een beoordeling van 9+, De ontzorgde montage en afterservice was ook de rede waarom we hier meer hebben betaald voor een mooie keuken en badkamer dan elders. Helaas is dit niet zo uitgekomen bij ons.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen bij het plaatsen”
Door Hans en Anita Knoope op vrijdag 29 jan 2021 21
We waren vast overtuigd; onze nieuwe keuken moet weer bij Ardi vandaan komen. Maar om heel eerlijk te zijn is het dit keer tegengevallen. In de showroom verliep alles vlekkeloos. Ontzettend vriendelijk en goed geregeld. Bij het plaatsen van de keuken is er nogal wat mis gegaan, vooral slordige montage. Dit is later wel rechtgezet door iemand van het serviceteam. Ook was er geen blad besteld en ook geen spatblad. Inmiddels zijn we 8 weken verder en de keuken is nog niet geheel af. Ik blijf geloven dat de keuken een plaatje word maar we moeten lang geduld hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld maar uiteindelijk goed opgelost”
Door Merts op zondag 24 jan 2021 21
Afgelopen najaar hebben wij onze keuken laten plaatsen door Keur Keukens in Haarlem mede door de vele positieve reviews van deze website. Verkooptraject was positief bevallen op een aantal punten na. Wat ons niet gemeld was bij de verkoop was dat Keur Keukens blijkbaar geen plinten levert langer dan 280cm. Hierdoor krijg je dus een lelijke naad midden in de plint. Tevens is er een lelijke sparing uit de plint gezaagd om het deurtje van de vaatwasser open te laten gaan. Ook dit is ons niet gemeld. Bij een dergelijke keuken voor een behoorlijk bedrag had ik toch anders verwacht. Helaas bleek bij het plaatsen van de keuken dat het filter voor de afzuigkap niet was meegeleverd. In eerste instantie geen probleem totdat het wel heel erg lang stil bleef. Na een aantal telefoontjes vanuit onze kant bleek dat pas na ruim een maand het filter geleverd en geïnstalleerd kon worden (dat betekende dus een maand lang geen gebruik van de afzuigkap kunnen maken). Daarnaast was het hoekstuk van onze plint beschadigd wat wij direct gemeld hadden na oplevering. Tot op heden (ruim 2 maanden later) hebben wij nog steeds geen vervangend hoekstuk ontvangen. Bij het monteren van de kookplaat is gebleken dat de (door de fabrikant meegeleverde) montage beugels niet gebruikt worden en zijn weggegooid. De kookplaat wordt gewoon los op het aanrecht gelegd waardoor het volledige gewicht van de kookplaat aan het glazen paneel van de kookplaat hangt. Dit lijkt mij toch niet de bedoeling en is zeker niet conform de montagevoorschriften. Houdt er tevens rekening mee dat wanneer je service nodig hebt je te maken krijgt met zeer lange wachttijden. Kortom tot en met de verkoop van de keuken positief, daarna een behoorlijk slechte ervaring als gevolg door slechte service en lange wachttijden waarbij er zeer weinig gedaan wordt om een goede oplossing te bieden en om de klant tevreden te stellen. Gezien de vele positieve reviews zijn wij blijkbaar een uitzondering geweest, waardoor het alleen maar teleurstellender is dat er dan alsnog geen goede service en oplossingen zijn geboden.
Reactie of foto toevoegen
“Afronding duurt helaas veel te lang”
Door Jan van der vegt op dinsdag 19 jan 2021 21
Na 7 maanden en diverse bezoeken en mailverzoeken is onze keuken nog steeds niet af. Diverse servicemedewerkers beloven zaken op te lossen maar het gebeurt gewoon niet. Wij mailen elke 3 weken en krijgen vriendelijke mailtjes terug maar we worden niet geholpen. Wij zijn al 25 jaar fan van jullie bedrijf maar nu worden wij echt in de steek gelaten. Als iemand de mailwisselingen wil zien dan kun je ze bij ons opvragen. Wij zijn zwaar teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Geheel andere ervaring”
Door Fam. Mol op donderdag 7 jan 2021 21
Ik zie juist in de Eendrachtbode dat Ardi pronkt met de hoge waardering op deze site. De ervaring met onze keuken, nu 1 jaar in gebruik, is geheel anders. Ik kan niet bepaald tevreden zijn als een bedrijf ong. 6 maanden nodig heeft om de zaak op orde te krijgen. 1 van de monteur beaamde dat onze keuken verkocht was door een beginnend verkoper met de nodige fouten en dat had niet mogen gebeuren! Waarschijnlijk ook de reden dat wij nooit uitgenodigd zijn om onze ervaring te delen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken zelfmontage stelpoten verkeerd geleverd”
Door Denise op dinsdag 17 nov 2020 20
Keuken uitgezocht bij Keur in Haarlem. Prima geholpen met het uitzoeken van een keuken. Keuken werd week 39 geleverd. Eenmaal de keuken geïnstalleerd te hebben kwamen we er achter dat het kookeiland hoger was dan het aanrechtblad tegen de wand. Verkeerde poten waren erbij geleverd. Gelijk gebeld naar Arma keukens want de planning en service gaat via hun. We moesten even foto mailen van de poten die we nodig hadden. Via de post kregen we nieuwe toegestuurd helaas waren dit verkeerde. Contant opgenomen met de service afdeling van Arma keukens. De nieuwe stelpoten waren niet op voorraad en moesten besteld worden. Eenmaal weer nieuwe stelpoten binnengekregen bleken dit weer niet de juiste te zijn (te hoog) opnieuw contact opgenomen met de service afdeling. De nieuwe stelpoten moesten weer besteld worden en als het binnen zou komen zouden ze het extra controleren of dit de juiste zijn. 6 november gebeld of het al binnen was gekomen. Het was inderdaad binnengekomen het zou die vrijdag ook gelijk op de post gaan zou ik het zaterdag binnen hebben. Dinsdag nog niks ontvangen contact opgenomen was het maandag op de post gedaan. Jammer dat het niet gecommuniceerd wordt. Je houdt er toch rekening mee. De 3e nieuwe set stelpoten eenmaal binnen gekregen bleken ook de verkeerde te zijn. De gene van de service afdeling die ik meerdere keren heb gesproken vond ik niet echt vriendelijk ook niet begripvol. Werd telefonisch ook geen excuus aangeboden. Toen heb ik 12 november contact opgenomen met de planning. De meneer van de planning was vriendelijk en begripvol. Hij vroeg ook wat de plint hoogte was en zou er met spoed achteraan gaan. Werd ook even later gebeld dat hij de juiste stelpoten had gevonden en vertelde dat deze de volgende dag gebracht konden worden. Dit is dan de 4e set stelpoten uiteindelijk nu wel de juiste. Baal er wel van dat het toch een tijd heeft geduurd voordat we de juiste hebben binnen gekregen.
Reactie of foto toevoegen
“Uiteindelijk heel mooi”
Door Essen op maandag 10 feb 2020 20
December 2018 een prachtige keuken uitgezocht bij Arma. In het voortraject netjes geholpen en afspraken werden goed nagekomen. September 2019 werd de keuken volgens afspraak gemonteerd.Helaas hadden wij de pech dat we een totaal ongeschikte en asociale monteur kregen. We hebben de dagen na de montage slecht geslapen van het erbarmelijke resultaat. De details willen we iedereen besparen. De eerste montage verdiend niet meer dan een 3!. Gelukkig is dit door Arma goed opgepakt. Er is een deskundige andere monteur bij ons geweest, die viel van de ene verbazing in de andere. Deze top monteur is vervolgens 3,5 dag bezig geweest om de keuken Arma waardig en naar onze wens te maken. In Januari 2020 hebben we uiteindelijk een prachtig keuken gekregen. Het eindresultaat verdiend zeker een 9, maar in totaliteit kunnen we helaas geen 9 geven, daarvoor is te veel gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Zou het niet adviseren”
Door M.R. op dinsdag 4 feb 2020 20
Wij besloten onze 24 jaar oude keuken te vervangen en kwamen terecht bij ARMA. Ons budget was 25k. Over het voortraject waren erg tevreden en in twee sessies verwerkten we onze wensen in de nieuwe keuken. De voorbeeldkeukens in de showroom hielpen daarbij goed. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij en het prijsbeleid werd duidelijk van tevoren gecommuniceerd (vaste prijs, kwaliteit en service). Levertijd was ca. 5 maanden, en we moesten zelf op zoek naar een aannemer voor het voorwerk en verwijderen van de oude keuken. Dat bleek erg lastig (Q3 2019).

Achteraf zijn we wat minder blij over enkele keuzes zoals het werkblad en de achterwand omdat de nadelen daarvan niet duidelijk werden genoemd. Tevens zijn zijn we ook niet blij met een aantal apparaten maar wij hebben die zelf expliciet gekozen na in het Inspiratiehuis te zijn geweest. We zijn wel erg blij met de Hide & Slide oven van NEFF, maar op de één of andere manier passen andere apparaten van hetzelfde merk niet zo goed bij ons (onze koelkast bv. heeft dezelfde netto inhoud als de oude maar er past veeel minder in).

Bij de levering (en montage) van de keuken ging er wel erg veel mis (foute kast, te kleine deur, foute zijkant, geen achterwand, verkeerde strip) en het duurde ook erg lang (2 maanden) voordat dat werd opgelost. Naar mijn mening had de communicatie wel transparanter gekund. Kleine beschadigingen werden niet gemeld en bij aflevering werd niet verteld dat de keuken niet compleet was. Op mijn verzoek aan de monteur tot openheid (op de tweede dag) werd pas verteld dat er bv. geen vaatwasser was. De monteur dacht "dat ik dat liever nog niet had willen weten". Foute inschatting dus! Uiteindelijk werd de vaatwasser op de laatste dag toch nog geleverd en geïnstalleerd maar deze was helaas niet geheel compleet. Lichte lekkages werden direct na het weekend al door ARMA hersteld en ook missende onderdelen van de vaatwasser werden door ARMA snel voor ons geregeld. Wij zijn iets minder blij met onze nieuwe keuken dan we vooraf hadden gedacht maar alle fouten zijn inmiddels opgelost. Ik zou ARMA niet adviseren aan anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Montageperikelen”
Door S Halters op dinsdag 4 feb 2020 20
Wij hebben recent een keuken gekocht bij dit bedrijf, met name door de goede recensies. Onder het mom beter iets duurder dan gedoe er omheen. Helaas hebben wij hier nu enorme spijt van. De keuken (kleine omvang) duurde drie keer langer om te installeren dan gepland. Vervolgens past de inbouwapparatuur niet goed en is eea zonder overleg en niet volgens de tekening aangebracht. Met als resultaat dat bij een eerste herstelpoging een deel opnieuw is geleverd en gemonteerd; met als resultaat: 1 deels niet goed geleverd en 2 deels opnieuw fout geïnstalleerd waardoor de keuken niet kan worden gebruikt zonder dat meer schade wordt gedaan. Ongeveer alles wat fout kan gaan, gaat fout en hoewel eea wel opnieuw gepland wordt om te herstellen duurt dit lang en gefragmenteerd. Met als resultaat: nog langer wachten en dagen! verloren werktijd (opnemen verlof om weer thuis te zijn). Enige vorm van begrip (en herstel) hiervoor is er niet.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie kon beter”
Door Robert van Kempen op donderdag 28 nov 2019 19
Ardi Keukens communiceert gebrekkig, negeert Nederlands consumentenrecht en schuift verantwoordelijkheid af op de fabrikant. Een volgende keuken koop ik niet bij Ardi.

De verkoopgesprekken waren prima, en de montage is ook goed verlopen, maar bij oplevering van onze keuken bleek het inbouwkoffiezetapparaat niet te werken. De monteur heeft dit probleem genoteerd en het zou later worden verholpen. Na twee weken niks te hebben vernomen, heb ik Ardi zelf maar gebeld. Men gaf als excuus dat de fabrikant (ATAG) traag reageerde. Geheel toevallig belde ATAG een paar uur later om een reparatieafspraak te maken. Op z'n vroegst zou er na 3 weken een ATAG-monteur langs kunnen komen. Dat vond ik veel te laat, dus ik heb Ardi weer gebeld om te vragen of men het eerder wilde verhelpen. Mijn argument dat ik met Ardi een overeenkomst heb, en niet met ATAG, was aan dovemansoren gericht. 35 dagen voor het opleveren van een werkend apparaat in een nieuwe keuken is mijns inziens te lang. Niemand van Ardi heeft zich verontschuldigd, of geprobeerd het op te lossen, of ook maar een beetje begrip getoond.

Bij het uitzoeken van het composietaanrechtblad was de communicatie ook niet op orde. Dit moest bij de fabrikant gebeuren, en bij het verkoopgesprek werd verteld dat we dat 5 maanden van tevoren moesten regelen. Toen we de fabrikant belden voor een afspraak, werden we nog net niet uitgelachen; het uitzoeken kon wel wachten tot 2 weken voor plaatsing. Een paar weken later kregen we van Ardi twee gespannen e-mails omdat we nog geen afspraak hadden gemaakt met de aanrechtfabrikant. We hebben teruggemaild naar Ardi dat dat volgens de fabrikant nog niet hoefde, maar geen reactie hierop gekregen.

De bolussen bij het verkoopgesprek waren overigens wel lekker.
Reactie of foto toevoegen
“Kromtrekkende deuren en kaal blad”
Door Fam. A op maandag 25 nov 2019 19
We hebben een keuken gekocht is in juli geplaatst. Front van vaatwasser is na 3x eindelijk steeds verkeerde front bij montage. Deur van koelkast trekt steeds krom inmiddels al 2 nieuw deuren en nog niet goed. Aanrechtblad bij spoelbak op 3 plaatsen beschadigd en bij kraan wordt deze kaal ondanks verzorging volgens advies. Nu kan dit behandeld worden maar gaat dit ons na 3 maanden dat keuken staat gewoon weer €99,- kosten hoe durf je dit te vragen want dit is toch gewoon slecht dat dit zo snel beschadigd en lelijk wordt! Een zeer ontevreden en teleurgestelde klant die Pelma niemand zal adviseren en er ook nooit meer wat gaat kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Leimeng op vrijdag 22 mrt 2019 19
Monteren na 3 maanden nog niet af. Bij eerst montage, was de werkblad kapot gegaan, volgens hun door de transportatie. Zonder eerder overleg, kwam een werkblad met twee geplakt stukken! Qua esthetische aspect en kwaliteit is het absoluut niet acceptabel. Service waarschuwen ons dat het dan volledig op eigen risico is als we nog een nieuwe werkblad zou willen bestellen! Bovendien is de monteur al vier keer (drie maanden) geweest voor een lekkage onder de wastafel. We hebben de keuken nog niet gebruikt. Tot nu nog geen goed opties/oplossing aangeboden. Ik ben heel erg teleurgesteld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met installatie”
Door S brouwer op vrijdag 1 mrt 2019 19
Wij hebben een prachtige keuken bij Arma gekocht. Alleen waren de installateurs erg onvriendelijk en onprofessioneel. Ze gaven erg af op het voorwerk noemden het broddelwerk. Dat terwijl wij het voorwerk bij een door Arma aangeraden bedrijf hadden laten doen. Ook had Arma aangegeven dat de keukens door eigen monteurs geplaatst zou worden. Maar dit waren gewoon mannen met een eigen bedrijfje... Door het gemopper van de mannen waren het voor ons erg stressvolle dagen. En dat hadden we juist willen voorkomen door voor een gerenommeerd keuken bedrijf te gaan. Kortom geen aanrader al leveren ze wel netjes werk.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met verloop”
Door Martijn Martens op zondag 27 jan 2019 19
Vorig jaar einde zomer een keuken besteld bij Ardi die in November gemonteerd is.
Best wat zaken die niet helemaal goed waren. Deels wat foutjes bij Ardi, maar ook bij de leverancier. Dit ook met Ardi uitgebreid besproken en ben ervan overtuigd dat zij hiervan gaan leren. De keuken en het afwerken hiervan heeft best wat voeten in aarde gehad maar nu in april is de keuken dan helemaal klaar na best wat service bezoeken die niet meer op 1 hand te tellen zijn.Als ik uiteindelijk naar de keuken kijk vind ik het eerlijk gezegd niet de prijs waard die we voor de keuken hebben betaald. Als we in de toekomst een nieuwe keuken uit gaan zoeken gaat het er waarschijnlijk niet meer een van Ardi zijn ondanks dat alle onjuistheden prima zijn opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel servicemeldingen”
Door P. Poortvliet op maandag 17 dec 2018 18
Vorige week (10 december 2018) is onze keuken eindelijk gereed gekomen. De keuken is geplaatst op 28 mei 2018, maar er bleken diverse onderdelen beschadigd. Eén kast is zelfs driemaal geleverd omdat deze telkens beschadigd werd geleverd en de laatste keer bovendien verkeerd werd gesteld. Overigens is wel een pluspunt dat de monteurs de meeste beschadigingen zelf hebben geconstateerd en ook op eigen initiatief al vervanging gingen regelen. Hiernaast heeft Pelma desgevraagd kostenloos een plint voor het formuis geleverd. Uiteindelijk zijn we 20 servicemeldingen verder, waarvan er overigens twee geen betrekking hadden op beschadigingen / defecten. De begeleiding in de winkel en het maken van het ontwerp was prima. Nu de keuken eindelijk klaar is, is er ook niets meer op aan te merken. Wel jammer dat dit ruim zes maanden heeft geduurd. Het personeel is vriendelijk, meedenkend en behulpzaam, ze vonden het allen (we hebben tien monteurs gezien) erg vervelend dat dit zo is gelopen. Een verbeterpunt is wel dat vanuit de organisatie zelf wel een bericht had kunnen komen, zowel naar ons als ook naar het personeel dat werd ingepland. Geen van de monteurs was ervan op de hoogte dat dit al zo lang liep. Conclusie: tevreden met het eindresultaat, maar zeker niet met de weg hier naar toe.
Reactie of foto toevoegen
“Wet van Murphy”
Door Gijsbert op donderdag 8 nov 2018 18
Mede door de goede score op Qasa een keuken bij Keur Keukens gekocht. Helaas zelf geen goede ervaring. Bij het plaatsen van de keuken bleek dat wij het verkeerde (definitieve) aansluitschema hadden ontvangen. Hierdoor het blad anders gelegd dan verwacht (gemolenwiekt, ipv twee symetrische/synchrone naden) en de koof (deze hebben we zelf laten maken door een vakman en zelf geplaatst) zat niet op de goede plek. Eerste reactie vanuit Keur Keukens: 'het blad is beter zo'. Maar het tegengestelde is ons geadviseerd. Een knullige fout (verkeerde bijlage gestuurd), maar met grote gevolgen. Het duurde vervolgens lang, voordat Keur Keukens actie ondernam en hebben wij geruime tijd met een incomplete keuken gezeten. In de eerste maanden kwamen ook andere problemen naar boven: lekkage (kraan was niet goed aangesloten), de wasmachine kantelde naar voren en de strip van de koelkast kwam steeds los te zitten. Deze zijn vervolgens goed verholpen. Na verloop van tijd pakte de serviceafdeling de problemen adequaat op, maar het volgende blad dat besteld was bleek wederom niet goed. Ook een knullige fout, er was 2,13 genoteerd, terwijl het blad 2,31 moest zijn. Daardoor nog langer moeten wachten totdat de keuken voltooid was. Uiteindelijk heeft het vier maanden geduurd en zijn monteurs vier keer langs gekomen. Waarschijnlijk wet van Murphy, uitzondering op de regel etc... Tevreden met de keuken en alternatieve oplossing vanuit serviceafdeling, maar al met al een matige ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Snel gegaan”
Door J. van Wierst op dinsdag 17 apr 2018 18
Nieuwe keuken gekocht met apparatuur. Bij Keur in Haarlem goed ontvangen en geholpen met ontwerp. Achteraf is alles wel wat wel erg snel gegaan en ben ik te snel akkoord gegaan met Keur's suggesties/ aanbevelingen voor de apparatuur. Ben met Pelgrim fornuis en magnetronoven niet zo tevreden. Heb -omdat de aandacht lag op ontwerp en keuze (materialen) keuken geen andere opties voor apparatuur bekeken of prijzen en recencies van deze apparatuur vergeleken. Installatie ging vlot en volgens afspraak. Wel forse beschadiging aan een van de kastjes. Kastje is 7 weken later netjes vervangen. Al met al een mooie keuken waar ik blij mee ben.
Reactie of foto toevoegen
“Mondelinge garantie wordt niet schriftelijk”
Door Corinne op dinsdag 27 mrt 2018 18
We hadden een keuken besteld omdat de verkoper had ons verzekerd dat er een 20 jaar garantie was op de keukenmeubels. Na steeds schriftelijk bevestiging van de beloofde garantieregeling te vragen moesten we ontdekken dat het een verkooppraatje was. We hebben ons keuken bestelling moeten annuleren.
Reactie of foto toevoegen
“Goede plaatsing maar slechte nazorg”
Door Versloot op dinsdag 20 mrt 2018 18
Wij hebben bij Arma een keuken, badkamer en toilet gekocht. Het plaatsen e.d. is goed verlopen. Er was een verkeerd gat geboord op het aanrechtblad. Na aandringen van onze kant kwamen ze eindelijk over de brug met een oplossing. Al snel zaten er krassen in de spoelbak. Ook kraakt het bad heel erg als je erin stapt. We hebben het aangegeven bij de monteur. Hij heeft foto's gemaakt en doorgestuurd naar Arma. Na een paar maanden nog steeds niets van gehoord. Tussendoor nog een keer aangegeven aan een dame die belde of we tevreden waren, maar je hoort niets. De nazorg is super slecht! Je betaalt een hoop geld voor spullen die hier verkocht worden, maar de kwaliteit laat te wensen over. Als je er vervolgens over begint, komen ze er niet op terug. Helaas hebben we die ervaring.
Reactie of foto toevoegen
“Aandachtspunten”
Door Linda van Dam op vrijdag 2 mrt 2018 18
Prima ontvangst en goed geholpen met de aankoop van onze keuken. Alleen na akkoord offerte zijn er wel 3 a 4 telefoontjes geweest wat er niet kon en toch anders moest. Ook was het toch beter om een andere vaatwasser te doen welke geadviseerd was toch niet zo goed. Het is misschien toch handiger om alle verkopers dat van tevoren te zeggen. Bij plaatsing ging alles voorspoedig alleen bleek onze afzuigkanaal niet op de goede plek te zitten, terwijl bij inmeten van de keuken het wel goed zat, maar door schuiven van kastjes na het inmeten omdat iets niet kon was de schouw ook verschoven. Wij hebben zelf niet meer op dat punt gelet, maar er is ook niet op gewezen. En dat vinden wij jammer. We hebben met avanti overlegd hoe op te lossen aangezien de pijp verleggen bij ons huis niet zo'n makkelijke optie is. Eerst werden we nooit meer teruggebeld ze waren de 'klacht' vergeten door te geven, nogmaals gebeld en toen is de oplossing gegeven om een grotere schouw te plaatsen voor de helft van het geld wat die zou kosten , want we hadden het zelf ook kunnen zien. We zouden er over nadenken. Vond het geen goede oplossing want dan waren wij veel duurder uit dan de schouw eigenlijk koste. We hebben toen zelf met een loodgieter gebeld en een andere oplossing gezocht. Helaas heeft avanti nooit meer wat van zich laten horen. Al met al wel een hele mooie keuken en we zijn daar ook heel blij mee.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken voor nieuwbouwwoning”
Door Fam. B. op dinsdag 6 jun 2017 17
We hebben de keuken voor onze nieuwbouwwoning bij Pelma gekocht. De eerste indruk was super. De zaak is prachtig, alles is keurig netjes. De keukens zien er geweldig uit. De verkoper was transparant, we hadden een heel duidelijk beeld van de kosten. Geen verborgen kosten of onaangename financiële verrassingen achteraf. Erg prettig! Ook over de communicatie waren we te spreken. We hebben de keuken ruim een jaar eerder gekocht dan dat hij daadwerkelijk geplaatst zou worden, dit in verband met de bouw van ons huis. Op 20/21 april 2017 is de keuken eindelijk geplaatst, iets waar we erg naar uit keken. Door de goede eerste indruk van Pelma waren onze verwachtingen hoog gespannen. Maar het is helaas allemaal behoorlijk tegengevallen. Het aanrechtblad bleek niet goed, ook was er een front van een kastje niet goed. De kookplaat was beschadigd. Plinten waren niet goed geplaatst. Dit betekende dat de keuken op 20/21 april niet afgemaakt kon worden. Het verkeerde aanrechtblad is wel geplaatst zodat we de keuken wel konden gebruiken. We zouden namelijk een paar dagen daarna gaan verhuizen. Uiteraard kan er iets mis gaan. Daar hebben we alle begrip voor. Wat we daarentegen erg jammer vinden van Pelma, is dat er geen excuses gemaakt zijn. Een kleine moeite lijkt ons. Deze excuses zijn pas gemaakt nadat we er zelf haast om gevraagd hebben. Ook is de communicatie ná het plaatsen van de keuken minimaal. We moeten voortdurend zelf informeren hoe het ervoor staat. Nu, 6 juni 2017, is onze keuken nog steeds niet helemaal af. We wachten nog steeds op het juist front van de kast en op een nieuwe kookplaat. Na per mail informeren hoe het er met bovenstaande zaken voor staat, kregen we geen antwoord van de verkoper maar de verkoper stuurde het mailtje wat hij naar zijn desbetreffende collega's die hier blijkbaar over gaan, aan ons door. Geen reactie naar ons dus, dat komt erg onpersoonlijk en onaardig over. Alsof wij nu geen klant meer zijn en alsof we er nu niet meer toe doen. En dat terwijl we een flink bedrag hebben besteedt bij Pelma Keukens. Kortom, jammer dat Pelma dit zo afrond en dat onze goede eerste indruk daardoor eigenlijk verdwenen is.
Reactie of foto toevoegen
“Review”
Door André op vrijdag 10 jun 2016 16
Vriendelijke verkoper. Maar kennis van zaken (bleek achteraf) was matig. Vaak zelf moeten bellen voor juiste tekening. Ging te vaak verkeerd. Montage goed en professioneel. Opleverpunten bleven lang zitten. Werden na klacht hierover wel meteen opgelost!
Reactie of foto toevoegen
“Voor niets gereden”
Door Dick op zaterdag 16 apr 2016 16
We hadden een voorstel achtergelaten. Op basis daarvan kon de verkoper verder. Hij belde nog of de afspraak naar voren gehaald kon worden. Dat kon van onze kant niet. Toen belde hij dat hij de offerte niet van te voren kon sturen. Geen probleem. Wij komen op het afgesproken moment aan. De verkoper laat ons doodleuk nog een half uur wachten. Vervolgens zegt hij dat hij nog geen offerte had. Er waren andere klanten tussengekomen. Wat zijn wij dan? Geen klanten? Waarom had hij niet even gebeld? 70 km voor niets gereden. De bedrijfsleider erbij gehaald. Uiteraard excuses gekregen. Willen de zaak nog 1 kans geven. Over een paar dagen verwachten we een offerte. Uiteraard tegen een haarscherpe prijs. Dan kunnen we achteraf nog onze beoordeling aanpassen. Maar op dit moment zijn we nog sceptisch.
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met de keuken”
Door Fam. Koers op woensdag 10 feb 2016 16
We werden hartelijk ontvangen bij Adee Keukens, het personeel is vriendelijk en persoonlijk. Helaas was er wel een moeizame onderhandeling over de uiteindelijke kosten. We hadden gehoopt dat een keuken kopen toch een leukere ervaring is, waarbij je minder hoeft te knokken voor je (bescheiden) wensen. Het gaat om een groot geldbedrag en je wilt er toch enig plezier aan beleven dit te gaan spenderen. Heb je geen heel groot budget dan kan men bij Adee je (wellicht onbedoeld) het gevoel geven dat je onrealistische verwachtingen hebt of dat je ergens niet helemaal serieus genomen wordt. Dit vonden we het enige minpuntje aan het proces van de aankoop. We begrijpen dat dit ook wel een beetje bij het 'spel' van verkopen hoort, er zijn vast genoeg mensen die hier zich prima bij voelen. We zijn inmiddels heel blij met onze keuken en de service lijkt tot nu toe goed (er moeten nog wat kleine zaken aangepast worden). De monteur communiceert helder, is vriendelijk en Adee is altijd goed per mail of telefonisch bereikbaar voor vragen en opmerkingen. Over het geheel genomen zijn wij redelijk tevreden over het aankoopproces en héél blij met de prachtige nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Verkooptaktiek”
Door Mersad op woensdag 3 feb 2016 16
Ik plaats mijn verhaal voor de derde keer op deze site, aangezien het geven van een slechte score door Qasa niet wordt gewaardeerd. Probeer mijn ervaring zo te omschrijven dat deze wel wordt geaccepteerd.

Avanti Keukens is een zaak waar je met een fijn gevoel binnen loopt en ook op deze wijze wordt opgewacht. Er worden kosten noch moeite gespaard, koffie, gebak, broodjes, voor alles wordt gezorgd tijdens je verblijf. Als je zo ver bent om een keuken te gaan samenstellen krijg je eerst een verhaal te horen over Avanti, dit is nogal uitgebreid maar hoort blijkbaar bij de verkooptactiek. Vervolgens word je gevraagd wat voor budget je voor ogen hebt en hoe de keuken er uit dient te zien. In ons geval hadden we een heel goed beeld van de keuken en een budget van 10.000 EUR. Door de adviseur werd aangegeven dat dit geen probleem zou moeten zijn gezien onze wensen. Vervolgens word de keuken voor je getekend en in een 3-d tekening weergegeven. Daarop wordt een afspraak met je gemaakt voor de volgende keer, want de prijzen werden nooit bij de eerste afspraak gegeven (volgens de adviseur).

Bij onze 2e afspraak kregen we de prijs te horen, deze lag rond de 15.500 EUR. Voor ons was dit niet acceptabel en we begrepen ook niet waarom er in het begin werd aangegeven dat de keuken waarmee wij 'lekker waren gemaakt' binnen ons budget pastte. Er word je door Avanti een worst voorgehouden en alles is mogelijk om vervolgens achteraf te horen dat het eigenlijk allemaal niet kan. Een vreemde verkooptechniek die zeker geen super score verdient!
Reactie of foto toevoegen
“Irritatie”
Door Van Lingen op maandag 4 jan 2016 16
Na een tijdje blijkt de irritatie toch nog aanwezig, zeker omdat wij met anderen over onze ervaring spraken. Dus nu, na een jaar, toch een score en die is uiteindelijk "matig". Wij hebben een Siemens keuken gekocht. Het design leek OK, echter er zijn ons een paar zaken niet vermeld. Zo moest de aannemer de keuken passend maken, toch weer serieus geld bij een verbouwing. De houten panelen konden vervolgens niet in de kleur van de keuken geschilderd worden omdat de kleurcodering niet bestond! De service was lousy. Wij werden een paar keer "on hold" gezet mbt de planning, nadat de keuken eerst geplaatst zou worden toen de sloper nog in het pand was. De rekeningen werden wel al verstuurd. Dit gaf nog wat meer irritatie onzerzijds. Het bedrijf dat de keuken uiteindelijk plaatste deed dit naar eer en geweten. Jammer dat er een paneel niet bijgeleverd werd waardoor zij terug moesten komen. Herhaaldelijk hebben wij contact gehad met de mensen van Keur maar geen enkel excuus of sorry of geste vanuit Keur Keukens. Enfin, de keuken stond en eigenlijk wilden wij geen contact meer maar wilden toch nog een afval bakje a raison van ongeveer 50 euro bestellen. Dat kon! Wat zou het mooi geweest zijn als dit afvalbakje aan ons " geschonken" zou zijn ivm al het gedoe over zaken die niet goed waren gegaan. Maar nee: de rekening werd verstuurd. En door ons betaald. In het gebruik blijkt pas wat werkt en handig is en wat niet. Nu is de stoomoven boven de oven geplaatst. Super onhandig met schoonmaken. Voor zowel langere als kleine mensen. Gemaild met de vraag om een oplossing. Na nogmaals vragen om een antwoord krgen wij een oplossing die weer een paar honderd euro gaat kosten, eigenlijk werd ons een nieuwe kast geadviseerd, maar een opmerking van: goh wat vervelend, niet juist ingeschat van ons of hadden wij anders moeten adviseren, kon er niet af. De mail voor kennisgeving aangenomen en niet erg veel tijd gehad om hier iets mee te doen. Keur keukens ook niet. Zij zijn er niet op teruggekomen .......
En last but not least een andere irritatie. Wij hebben een Miele afwasautomaat geleverd gekregen (gekocht op advies) zonder signaal dat het programma klaar is. Geen rood lampje op de vloer of tijdsaanduiding van hoe lang het programma nog loopt. Al met al irritant, we weten niet hoe lang de vaat nog draait. Teruggaan naar Keur? Is van een koude kermis thuis komen. De irritatie willen wij niet meer, maar wel anderen laten weten wat er ook kan gebeuren. Het lijkt mooi en je gelooft er bijna in maar de praktijk wijst anders uit.
Reactie of foto toevoegen
“Bij aflevering betalen”
Door Ria Guiljam op maandag 3 aug 2015 15
Goede verkooppraatjes. Goede en prettige plaatsing. Helaas ontbrak 1 kastje en de stoomoven. Kastje werd de week later geplaatst. Ook jammer dat we de hele keuken voor aflevering moesten betalen, terwijl hij niet in 1 keer afgewerkt werd. Wij hebben de ervaring dat er beloftes gedaan worden die niet nagekomen kunnen worden. Wij genieten van onze nieuwe keuken maar gezien onze ervaringen zouden we niet nog eens bij Pelma een keuken kopen.

Naschrift ontvangen op 23 oktober 2015: Naar aanleiding van mijn bericht op 3 augustus werd er direct contact opgenomen door de directeur van Pelma. Als compensatie van de dingen die minder goed gegaan zijn, werd er aangeboden dat de kok Johan (huiskok van Pelma) een diner voor ons zou komen bereiden in onze eigen keuken. Dit was een prima avond, heerlijk gegeten! We vonden dit een erg leuk gebaar! Bedankt. Onze keuken is nu helemaal in orde en we genieten ervan.
Reactie of foto toevoegen
“Van begin tot eind goed geholpen”
Door Attinger op donderdag 19 mei 2022 22
Onze ervaring bij Ardi Keukens is erg goed. Van begin (bezoek aan showroom) tot eind (plaatsen keuken) ontzettend goed geholpen. Vriendelijke, kundige mensen die de klant op 1 zetten.
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg tevreden”
Door Joke op maandag 16 mei 2022 22
Wij hebben een keuken renovatie gedaan. Heel erg tevreden hoe alles is gegaan.
Kundige monteur + monteur in opleiding. Alles keurig aangepast en vernieuwd.
Reactie of foto toevoegen
“Echt vakmanschap”
Door Jeroen op zondag 15 mei 2022 22
In het aankoopproces is er alle tijd voor ons genomen! De aankoop van de keuken begon al in december 2020 (in verband met een nieuwbouwwoning). Door coronamaatregelen toen digitale gesprekken gehad. Daarna konden we een aantal keren in de zaak komen waar ook weer alle tijd voor ons genomen werd. We hebben soms wel wat miscommunicatie gehad, maar dat werd opgelost. Heel fijn dat er door de verkoper echt gekeken werd of de keuken helemaal bij ons paste. We zijn zeer tevreden over de monteur. Hij ging heel precies te werk en alles in overleg. Alles werd netjes opgeruimd. Echt vakmanschap. Zeer tevreden over het resultaat!
Reactie of foto toevoegen
“Super service”
Door Jacques Martens op donderdag 12 mei 2022 22
Een lade met bevestiging was losgeraakt. Na een belletje werd binnen enkele dagen een afspraak gemaakt. De monteur heeft GRATIS gerepareerd terwijl de keuken 5 jaar oud is! Tevens heeft hij een sierstrip aan inductieplaat opnieuw vastgekit. Super
Reactie of foto toevoegen
“Blij dat we voor Keur hebben gekozen”
Door Marc Mergeay en Mirjam Roël op zondag 8 mei 2022 22
We zijn erg blij, dat we voor Keur Keukens hebben gekozen! De service van het begin tot het eind vonden we echt uitstekend. Ook dat we via Keur de rest van de verbouwing van onze keuken door Fred Buné en zijn team van Keukenwerk hebben kunnen laten uitvoeren, is ons heel erg goed bevallen. Alles was perfect op elkaar afgestemd en het liep allemaal als een geoliede machine! Er werd ook door iedereen keurig en met veel verstand van zaken gewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Erg blij met onze keuken”
Door Ferry van Nimwegen, Tineke van Schoonhoven op zaterdag 7 mei 2022 22
Wij hebben vorig jaar een prachtige, excellent keuken laten plaatsen. De keuken bevalt heel goed en is perfect afgewerkt. Het blad (jetstone composiet raven satin) heeft een stoere uitstraling en de gootsteen en apparatuur zijn van zeer goede kwaliteit. Fijn dat we de afzuigkap in konden laten bouwen. Nergens spijt van. De service van het team in Kesteren is erg goed (ook in Coronatijd) en het plaatsen werd uitstekend door drie monteurs uitgevoerd. Wij zijn erg blij met onze keuken! Met dank aan Stephanie en anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Door Wilfred Nab op vrijdag 6 mei 2022 22
Wij zijn erg tevreden met onze nieuwe keuken. Genieten er elke dag van.
Reactie of foto toevoegen
“Iedere dag genieten”
Door Leny Munter op vrijdag 6 mei 2022 22
We zijn heel blij met onze keuken geniet er iedere dag van.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken, maar aanrechtblad valt tegen”
Door Wim ter Velde op donderdag 5 mei 2022 22
Aankoop was goed, montage prima. Bij montage bleek koof niet goed berekend waardoor bovenkast niet geheel open kan. Verder is aanrechtblad vlekkerig, terwijl dit op de staal niet of nauwelijks zichtbaar was. Als we dat wel gezien hadden zouden wij niet voor dit blad zijn gegaan.
Reactie of foto toevoegen
“Een droomkeuken”
Door Stephan Groot op woensdag 4 mei 2022 22
Wij zijn zeer tevreden over de service en de deskundigheid van Arma Keukens. Bij het kopen van de keuken werd er goed meegedacht over de verschillende opties, en werd er goed geluisterd naar onze wensen. Waarbij Arma voor ons echt het verschil maakt is de montage. De deskundige monteurs namen echt de tijd voor het monteren van de keuken, en dat is dubbel en dwars terug te zien in het eindresultaat. Het afwerkingsniveau van de montage en de kwaliteit van de materialen maken samen onze droomkeuken compleet.
Reactie of foto toevoegen
“Geweldige service, een dikke 10”
Door familie Visch op woensdag 4 mei 2022 22
Onze inmiddels bijna 9 jaar oude keuken is inmiddels probleemloos voorzien van nieuwe fronten. Wat 2 jaar geleden begon met enkele fronten, inmiddels zijn ze allemaal vervangen. Wat een service! Daarbij nog even een kitrandje vernieuwd, zonder kosten, moeiteloos! Geweldig service, wat is dat belangrijk. Een dikke 10! Keurig personeel, vriendelijk en correct!
Reactie of foto toevoegen
“Een fijne keuken”
Door Kievit op maandag 2 mei 2022 22
We hebben een fijne keuken. Koelkast kon pas later geleverd worden. Was wel jammer, maar we hadden een leenkoelkast. Voor de koop werd er veel via internet gedaan, i.v.m. de coronamaatregelen. Is allemaal goed gelukt.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door liesbeth blom op maandag 2 mei 2022 22
wij hebben een keuken gekocht, zijn heel goed geholpen en is keurig geleverd en gemonteerd...ondanks dat er 2x wat deurtjes beschadigd waren. Zijn deze weer netjes op tijd geleverd en gemonteerd. Al met al zijn wij zeer tevreden.
FOTO VAN LIESBETH BLOM
Reactie of foto toevoegen
“Een 10+”
Door Janine op zaterdag 30 apr 2022 22
Ondanks mijn beperkte budget heeft Levi een heel mooie en praktische keuken voor me getekend. Hij voelde aan wat ik wilde en gaf goede en creatieve adviezen.
Alle lof voor iedereen bij Artic waarmee ik te maken heb gehad. Het contact was prettig, hulpvaardig en betrouwbaar. Al meer dan ruim van te voren kreeg ik een werkschema, zodat ik mijn eigen werk er om heen kon plannen. Dit schema is ook daadwerkelijk zo uitgevoerd. En niet alleen dat, maar de keuken is in werkelijkheid ook zo geworden als gepresenteerd. Ik heb jarenlang opgezien tegen het kopen van een nieuwe keuken, maar Artic heeft inderdaad ervoor gezorgd dat het soepel is verlopen en ik er weinig stress van heb gehad. Een 10+.
Reactie of foto toevoegen
“Prima service”
Door Henk Van Riele op donderdag 28 apr 2022 22
Prima contact en erg nette en nauwkeurig werkende monteurs.
Reactie of foto toevoegen
“Prima verlopen”
Door S. Verweij op dinsdag 26 apr 2022 22
Vanaf het eerste bezoek tot het oplossen van enkele nagekomen werkzaamheden is alles prima verlopen. Ik gebruik de keuken met plezier en denk hierbij ook met een fijn gevoel terug op de hele periode van aankopen tot nu.
FOTO VAN S. VERWEIJ
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer nog iets uitgebreid”
Door Arbman op dinsdag 26 apr 2022 22
Een super fijn bedrijf en de service is top .De medewerkers zijn zeer vriendelijk en behulpzaam en er word netjes gewerkt.

Eerdere ervaring van 19 april 2019: Nadat Arma onze badkamer netjes heeft gerenoveerd (2017) was nu ons toilet beneden nog aan de beurt.Dit is gedaan door Eddy van de Ruitenbeek.Wij zijn zeer tevreden over de nette manier van werken en aflevering.Dikke pluim voor de monteur.

Eerdere ervaring van 4 september 2017: Afgelopen week is onze gerenoveerde badkamer opgeleverd.Na een vervelende ervaring 3 jaar geleden bij een ander bedrijf zijn wij nu super tevreden over onze badkamer gedaan door Arma. Er werd heel netjes gewerkt .Alles keurig afgeplakt en toen het klaar was werd het weer netjes op achter gelaten (een verschil met het andere bedrijf die liet een puinhoop achter).Barend en Jan super bedankt wat hebben jullie goed werk afgeleverd en ondanks de tegenslag die er was bleven jullie positief .
Reactie of foto toevoegen
“Een aanrader”
Door Edwin Mud op maandag 25 apr 2022 22
Erg blij met de aankoop van de keuken bij Arma Keukens en Sanitair in Nunspeet.
Deskundige en meedenkende verkopers en monteurs. Zeker aan te raden bij de aankoop van een keuken of badkamer.
FOTO VAN EDWIN MUD
Reactie of foto toevoegen
“Mooi geworden”
Door J.G. Wibbelink op maandag 25 apr 2022 22
We hebben onze keuken laten renoveren en het is een mooie keuken geworden. We zijn door iedereen vriendelijk en deskundig geholpen. De slogan "wij doen wat we beloven " is zeker waar.
Reactie of foto toevoegen
“Heel erg blij”
Door Witteman op zondag 24 apr 2022 22
Echt heel erg blij zijn wij met onze nieuwe keuken van Keur Keukens. De keuken is met heel veel zorg en oog voor detail bedacht, afgeleverd en in elkaar gezet. Constant werd er meegedacht door de mensen van Keur keukens. Het is in het echt nóg mooier dan we durfden te dromen!
Reactie of foto toevoegen
“100% aanbeveling”
Door Sander en Daphne Janssen op zondag 24 apr 2022 22
In december 2020 een keuken besteld onder begeleiding van Gerben en Cornelis. Beide mannen hebben geweldig en tot in detail meegedacht over de inrichting en afmeting van onze keuken. Na enkele maanden hebben we toch nog een wijziging willen doorvoeren en dat ging bijzonder vlot en zonder gedoe.

In oktober 2021 is de keuken geplaatst. Wat een plaatje is het geworden. Wel ontbraken de kookplaat en twee ovens ivm leveringsproblemen. Na telefonisch contact heeft Keur (in de persoon van Ton Stolker) hier een prima oplossing voor gevonden door een leenkookplaat en leenovens te regelen. In de tussentijd zijn wij uitstekend en zeer klantvriendelijk op de hoogte gehouden door Ton over de nog te leveren apparaten. Inmiddels (apr 2022) compleet en genieten wij met volle teugen van onze nieuwe keuken. Keur keukens doet er alles aan om de klant koning te laten zijn. Kan ik Keur aanbevelen? 100%
FOTO VAN SANDER EN DAPHNE JANSSEN
Reactie of foto toevoegen
“De service is top”
Door Eloise op woensdag 20 apr 2022 22
We hebben een prachtige keuken. Half bedrijfskeuken en half eigen gebruik. Er werd flink meegedacht. Vriendelijke bekwame mensen, zowel in de showroom als de monteurs. Achteraf waren er een paar dingetjes mis gegaan (kan gebeuren), maar de service van dit bedrijf is Top, Top, Top! Ze komen om het goed op te lossen. Ik beveel dit bedrijf bij iedereen aan.
Reactie of foto toevoegen
“De klant staat centraal”
Door Gerrit en Willeke van Dijk op maandag 18 apr 2022 22
Wij hebben onlangs een keuken gekocht bij Arma Keukens. Er werd ruim de tijd voor ons genomen en alle opties werden op tafel gelegd en besproken. Kwaliteit en deskundigheid staan bij Arma keukens hoog in het vaandel. En niet onbelangrijk: 'De klant staat centraal!'
Reactie of foto toevoegen
“Keurige geregeld en duidelijk uitgelegd”
Door R. Boer op zaterdag 16 apr 2022 22
We delen heel graag onze ervaring met Anovi. Niet alleen is de keuken die wij afgelopen december gekregen hebben, boven verwachting, maar dat is de hele ervaring met Anovi. Alles wordt keurig en duidelijk uitgelegd. Er wordt echt tijd genomen. Er is ruimte voor overleg, geen druk of ander onprettig verkoop gedoe. Service van verkoop tot aflevering is echt prima. Alle Anovi mensen die we hebben ontmoet waren even hartelijk en klantgericht. Wij hebben oprecht ervaren dat afspraak ook echt afspraak is. Ik zou vanuit onze ervaring willen aangeven dat Anovi een prima overweging als u van plan bent om een keuken aan te schaffen!
Reactie of foto toevoegen
“Heel blij met de nieuwe keuken”
Door W van Opdurp op vrijdag 15 apr 2022 22
Wij hebben bij Pelma Keukens een keuken gekocht en daar zijn we heel blij mee. De monteurs hebben perfect werk geleverd. Alles zo wij die hebben besteld.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Piet vd Bosch op vrijdag 15 apr 2022 22
Mooie witte keuken gekocht, zeer netjes door vriendelijke ervaren monteurs geïnstalleerd, zeer tevreden over het resultaat, mooier dan verwacht, feest om er in te werken.
Reactie of foto toevoegen
“Een goede ervaring”
Door Stijn op donderdag 14 apr 2022 22
Adee Keukens, dit is een mooi bedrijf met vriendelijke werknemers, ze ondersteunen en helpen je goed om zelf je droom keuken te ontwerpen. Ze nemen alle tijd en ruimte om dit mogelijk te maken. Ik het een goede ervaring en samenwerken mee gehad tot aan de montage toe.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met de nieuwe keuken”
Door Van der Meij op donderdag 14 apr 2022 22
Nieuwe keuken gekocht. Er werd goed meegedacht en bij 1e bezoek werd er alle tijd genomen. Samenwerking met Keukenwerk beviel super. Alle werkzaamheden sloten op elkaar aan, prettige vaklui, werken netjes. Montage is zeer netjes. Compliment aan Johan. Enige minpuntje: bij uitkiezen keuken wordt eerst geprobeerd je de duurste apparatuur te laten kiezen, ook als je aangeeft geen hightech spullen wilt.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden met keuken, badkamer en vloer”
Door Jacco op donderdag 14 apr 2022 22
Zeer vakbekwame monteurs, zeer goede service en Arma komt altijd z'n afspraken na. Verder viel op de zeer goede, meedenkende en geduldige adviseurs bij het aankoopproces.
Reactie of foto toevoegen
“Complimenten”
Door Egbert ter Heine op maandag 11 apr 2022 22
Zeer tevreden over het advies, de levering en plaatsing van de keuken. De communicatie met de verschillende medewerkers van Avanti Keukens was buitengewoon goed. Alleen maar complimenten dus.
FOTO VAN EGBERT TER HEINE
Reactie of foto toevoegen
“Super blij met het gehele traject”
Door Nicole Wezelman op zondag 10 apr 2022 22
Wij zijn super bij met het gehele traject dat we doorlopen hebben met Artic keukens. Bij de start van het traject werd er goed geluisterd naar onze wensen en werd er goed meegedacht. Toen we al een keuze hadden gemaakt en er toevallig een nieuwe kleur front beschikbaar kwam wat erg dicht bij onze wensen lag, werd deze ook nog aan ons getoond om te kijken of we die niet toch liever wilden. Dit was een schot in de roos, want wij vonden deze nog mooier dan de keuze die we eerst gemaakt hadden. Wij hebben ook gekozen om het voorwerk (oude keuken slopen, elektra & leidingen herleggen, stucen, schilderen) door Keukenwerk te laten doen, een bedrijf waar Artic mee samenwerkt. De afstemming tussen Artic en Keukenwerk was ideaal. We hoefden zelf niets te doen. De planning voor alle werkzaamheden werd tussen hen afgestemd, alsmede het delen van alle technische tekeningen. Wij kregen van te voren een heldere planning waar men zich ook voor 100% aan gehouden heeft. Dit was erg prettig in verband met wanneer wel en niet thuiswerken. De werkzaamheden zijn allemaal perfect afgerond, waarbij er door de installateur zelf was opgemerkt dat er een klein krasje zat op 1 van de fronten, waarvoor meteen een nieuwe is besteld. Zodra deze binnen is wordt deze gratis geïnstalleerd. Door het wereldwijde chip tekort waren er wat leveringsproblemen met de apparatuur, waarbij Artic zich goed aan het principe 'underpromise and overdeliver' heeft gehouden. Wij zijn maanden van tevoren al op de hoogte gesteld dat er mogelijk problemen zouden zijn en er werd meegedacht over alternatieven. Op dat moment leek het erop dat bijna alle apparatuur vertraagd zou zijn, maar uiteindelijk zijn alleen de 2 ovens er nog niet. Wanneer zij binnenkomen worden deze gratis alsnog geïnstalleerd. Het ontbreken van deze apparatuur is overmacht aan Artic zijde en zij hebben zeer goede oplossingen geboden om de hinder hiervan zoveel mogelijk te beperken.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer is heel mooi geworden”
Door A. van Acker op vrijdag 8 apr 2022 22
Zeer tevreden over onze nieuwe (gerenoveerde) badkamer. De monteur is kundig en overlegt met ons waar nodig en geeft tips. We hebben een nieuwe douchecabine en wastafelmeubel laten plaatsen. Ook is de radiator vervangen en zijn er op twee wanden nieuwe tegels geplaatst. Het is een mooi geheel geworden.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer goede ervaring”
Door Fam Harkink op donderdag 7 apr 2022 22
Ervaring met Arma was zeer goed, uitgebreide voorlichting over de keuken- meubelen, apparatuur, achterwand en werkblad. Montage vd keuken verliep zeer goed, heel fijn, aardig personeel, wat ook veel uitleg gaf over de werkwijze en de apparatuur. De 2 dingetjes, die niet goed waren (1 kastdeurtje verkeerd voorgeboord en 1 lade wil maar niet goed sluiten en worden beide vervangen en zijn inmiddels opnieuw besteld). Wij zijn in ieder geval tot nu toe heel tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Een mooie keuken”
Door Marijke van seters op woensdag 6 apr 2022 22
Super goed geregeld. Keurige afwerking en plaatsing.
Reactie of foto toevoegen
“Droomkeuken”
Door Jeroen en Gerianne op dinsdag 5 apr 2022 22
Wij hebben onze droomkeuken uitgezocht bij Ardi keukens. We zijn ontzettend fijn geholpen door Marjolein, er werd goed meegedacht en geluisterd naar onze wensen. De communicatie is van begin tot eind heel fijn, ook nadat de keuken was geplaatst werden we nogmaals gebeld met de vraag of alles naar wens was. Kortom: alleen maar lof en zeker een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Een prachtige houten keuken”
Door Steven Emmens op maandag 4 apr 2022 22
Fijne zaak die niet pusht bij de verkoop en mooie spullen levert. Staat nu een prachtige houten keuken in ons huis waar we elke dag van genieten. Monteurs zijn vriendelijk en hebben verstand van zaken.
FOTO VAN STEVEN EMMENS
Reactie of foto toevoegen
“Het hele proces is soepel verlopen”
Door Piet en Joke Theunisse op maandag 28 mrt 2022 22
Al weer een week genieten wij van onze nieuwe keuken. Elke dag weer een genot om er te zijn. Het hele proces van uitzoeken tot plaatsen is soepel verlopen. Geen enkele dissonant was er. Kees Visser heeft ons zeer goed geadviseerd. Jesse en Sven werkten hard en secuur tijdens de plaatsing van de keuken. Ook het overleg over sommige dingen verliep prettig. Al met al hebben wij een goede herinnering aan het hele gebeuren. We hopen lange tijd plezier te hebben van de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Geheel naar ons zin”
Door Van Vliet op maandag 28 mrt 2022 22
Nieuwe keuken voor plaatsing in een huis dat pas verbouwd is. Het proces is heel prettig verlopen. Keuken indeling een paar keer gewijzigd, wat gelukkig op tijd en geen probleem was. Het proces voor de materiaal en kleurkeuze ging wat moeizaam bij ons. We hadden wat meer inspiratie nodig dan beschikbaar was qua showroom opstellingen. Eindresultaat is geheel naar ons zin.
FOTO VAN VAN VLIET
Reactie of foto toevoegen
“Buitengewoon tevreden”
Door fam. Dijkema op zondag 27 mrt 2022 22
Buitengewoon tevreden over aankoop van onze keuken. Dit betreft het gehele proces van orientatie, ontwerpen, bestellen en plaatsen. Administratief werd alles goed en snel verwerkt. Het uiteindelijk plaatsen van de keuken door Henk en Maurits is met grote zorg en vakmanschap uitgevoerd. Avanti keukens in Kesteren is top en raden we derhalve sterk aan.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer positieve ervaring”
Door Mireille Visschers op zondag 20 mrt 2022 22
Heel erg tevreden over alle facetten van dit integere bedrijf. Goede communicatie, vakkundig en zeer net personeel van verkoper naar planner naar aannemer tot aan de vakmensen die uiteindelijk de keuken hebben geplaatst. Echt alles is perfect verlopen en we zijn zeer tevreden met de keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Alle lof”
Door Derk op zaterdag 19 mrt 2022 22
Hier op basis van de goede reviews geinformeerd en uiteindelijk ook onze keuken gekocht. Overtuigende argumenten:
- Je krijgt wat je vraagt
- Eigen apparatuur geen enkel probleem (wel zelf inbouwen, uiteraard)
- Heerlijk heldere prijzen zonder vage kortingen
Wij wisten vrij precies wat en hoe we het wilden in onze keuken, en dan komen zaken als kwaliteit, contact en service om de hoek kijken. Keuken initieel niet helemaal goed opgeleverd, maar men doet alle moeite om dit zo snel en goed mogelijk op te lossen. Ook na dit bezoek nog een op te lossen uitdaging en ook daar alle lof voor het meedenken en zoeken naar oplossingen.
Reactie of foto toevoegen
“Een fantastische keuken”
Door Suus op donderdag 17 mrt 2022 22
Avanti levert een zeer goede, mooie keuken met een prima prijs-kwaliteit verhouding. De medewerkers denken perfect mee in het maken van de keuzes die horen bij het kopen van een nieuwe keuken. Aanpassingen konden worden gedaan. Er was duidelijkheid over het tijdpad. Afspraken worden nagekomen. Contact werd zowel telefonisch als via de mail gedaan. Mijn ervaring met de medewerkers is ook helemaal goed; de verkoopadviseur, de inmeter, de keuken bezorgers, de administratie maar alle lof voor de keukenmonteurs. Die laatsten hebben een fantastische keuken geplaatst waarbij zorgvuldigheid en netheid uitgangspunt is. Kortom, het bedrijf is zeer aan te bevelen bij het kopen van een nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Bij Keur is de klant koning”
Door W.J. Monster op zondag 13 mrt 2022 22
In het voorjaar van 2020 bij Keur Keukens een keuken aangeschaft voor onze nieuwbouw woning in Veenendaal welke in maart 2021 is opgeleverd. Juist ja volop in "Corona tijd". Keur is een keurig bedrijf waar de klant nog koning is, niets is te gek en er is heel goed meegedacht met de wensen en mogelijkheden van ons als klant. M.a.w. de verkoop hebben wij als prettig ervaren. Vervolgens de levering en installatie in 2021, geweldig! De monteurs zijn pas tevreden wanneer de klant dat ook is, ook bij de installatie wordt goed meegedacht en indien nodig naar oplossingen gezocht. Het was noodzakelijk dat er iets nageleverd moest worden, maar ook dat is naar volle tevredenheid uitgevoerd. Ervaren mensen die de klant centraal zetten in al hun doen en laten. Kortom een bedrijf waarvoor wij zeker een goede review willen achterlaten. Een aanrader voor iedereen die voor kwaliteit gaat.
Reactie of foto toevoegen
“Duidelijke communicatie en flexibele instelling”
Door Martinus op donderdag 10 mrt 2022 22
Volledig nieuwe keuken gekocht met inbouw apparatuur. Persoonlijke en vriendelijke aandacht gedurende het gehele process van orientatie tot levering en plaatsing. Duidelijke communicatie rondom het gehele proces. Uitstekende flexibele instelling alle medewerkers van Adee. Super tevreden!
Reactie of foto toevoegen
“Een mooie keuken”
Door D Verburg op maandag 7 mrt 2022 22
Mooie keuken en goed advies gekregen over de ruimte en indeling.
Reactie of foto toevoegen
“Niets was teveel”
Door André en Petra van der Beek op donderdag 3 mrt 2022 22
Het was voor ons de eerste keer dat we een keuken uit gingen zoeken. Een nieuwe ervaring dus, die ons bij Ardi heel goed is bevallen! Vanaf het eerste bezoek aan de showroom, waarbij Gerhard ons rondleidde en adviseerde, hadden we een goed gevoel over dit bedrijf. In alle rust bespraken we de mogelijkheden en wensen die we hadden. Van sommige zaken hadden we nog geen duidelijk beeld, maar Gerhard hielp ons goed om de juiste keuze te maken. Het was een mooi moment toen we de eerste 3d-afbeelding zagen. We hebben in een aantal etappes de keuken compleet gemaakt. We voelden ons geen moment opgejaagd. Niets was teveel. Ook de montage van de keuken is prima verlopen. We hebben na het zetten van de keuken een nieuwe vloer laten leggen. Dit was vooraf afgestemd, maar de monteur was vergeten dat de nieuwe vloer wat hoger zou komen te liggen, waardoor de keukenplinten niet meer pasten. Dit is kort daarna netjes opgelost. Wij bevelen Ardi van harte aan!
FOTO VAN ANDRÉ EN PETRA VAN DER BEEK
Reactie of foto toevoegen
“We genieten van onze prachtige keuken”
Door Annemarie de Groot op woensdag 2 mrt 2022 22
We zijn vanaf het begin heel tevreden over Ardi. Ze gaan uit van je wensen en zijn daar heel realistisch in, ook qua financiën. Ze hebben ons steeds netjes geïnformeerd over de gang van zaken. We hebben echt onze eigen keuzes kunnen maken en zijn goed geïnformeerd zonder druk! Toen er na een week nog een paar kleine dingetjes waren (bv instellen van de vaatwasser) hebben ze dit ook keurig opgelost. En we genieten nu van onze prachtige keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Eigen monteurs waren aardig en vakkundig”
Door Scharphof op dinsdag 1 mrt 2022 22
Goed en meedenkend geholpen tijdens het uitzoeken van de keuken. Monteurs waren prima op tijd aardig en zeer vakkundig. Zij werken met eigen monteurs wat erg fijn is.
Reactie of foto toevoegen
“Fantastisch geholpen”
Door Daan S. op maandag 28 feb 2022 22
Artic heeft ons fantastisch geholpen bij het ontwerp, uitwerking en keuze voor de nieuwe keuken. Geen verkoopfabriek, maar klantgericht. Geen gedoe over prijsonderhandelingen. Je weet wat je krijgt, en dan krijg je waar voor je geld.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Door Evert van brenk op dinsdag 22 feb 2022 22
Super tevreden over de service van Avanti. We zijn super tevreden over de levering en kwaliteit van de keuken
Reactie of foto toevoegen
“Keuken is een plaatje”
Door Rene Otterlo op zondag 20 feb 2022 22
In juli heeft Bart Huigens een mooie keuken ontworpen. We hadden gelijk een goed gevoel bij Avanti Kesteren in vergelijking met andere waar we geweest waren. Nadat we alles uitgekozen hadden kregen we gelijk een mooie geplastificeerde uitdraai mee. Nog een keer terug geweest om de puntjes op de i te zetten en apparatuur uit te zoeken. Vriendelijk geholpen en goede service. Alles is mogelijk. Omdat we nog niet helemaal klaar waren met de verbouwing hebben we het plaatsen uitgesteld wat geen probleem was. Afgelopen week is de keuken gemonteerd door Henk en Maurits. Goede vakmensen. Keuken is een plaatje. Alles compleet. Ziet er perfect uit. Een super bedrijf. Goede kwaliteit.
Reactie of foto toevoegen
“Alles prima verlopen”
Door Anita Disco op maandag 14 feb 2022 22
Wij hebben onze keuken bij Anovi keukens gekocht. Alles prima verlopen. Van de verkoop tot plaatsen van de keuken. Henry gaf onze goede adviezen en er werd veel tijd en aandacht geschonken om een mooie keuken uit te zoeken. De levering en het plaatsen van de keuken verliep soepel en vakkundig. Vriendelijke monteurs die netjes en vakkundig te werk gingen. Wij zijn heel blij met onze nieuwe keuken.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Website
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.