Feedback
Alle Vloerenwinkels Beoordeeld
Plaats
Aantal ervaringen
Hardinxveld-Giessendam (Zuid-Holland)
86 ervaringen (2 weken geleden)
Barneveld (Gelderland)
211 ervaringen (5 dagen geleden)
Putten (Gelderland)
49 ervaringen (1 week geleden)
Nunspeet (Gelderland)
166 ervaringen (eergisteren)
Vriezenveen (Overijssel)
161 ervaringen (1 maand geleden)
Zoetermeer (Zuid-Holland)
5 ervaringen (meer dan 3 maanden geleden)
7,5
LAB21
Kruisland (Noord-Brabant)
2 ervaringen (meer dan 3 maanden geleden)
6,0

Eemland Parket

Score uit 1 ervaring | beschrijf ook uw ervaring
tel: 033-4612991 | Nijverheidsweg Noord 55, 3812 PK Amersfoort
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Eemland Parket
U vindt bij Eemland Parket in Amersfoort de grootste collectie traditioneel parket (tapis), lamelparket in breedstrook en 3-strooks uitvoering.
Ervaringen
Er is 1 ervaring over Eemland Parket. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
“Absoluut vermijden”
Door Joris op woensdag 25 okt 2017 '17
Eemland Parket zou bij ons een parketvloer in het hele (nieuwbouw)huis leggen. Allereerste moet je, in tegenspraak tot de CBW voorschriften, 50% (!) aanbetalen. Dit is zogenaamd om de materiaalkosten te dekken, maar als ze, zoals bij ons, hun afspraken niet nakomen, dan zit je er wel aan vast. Op de geplande eerste legdag was de begane grondvloer bij ons namelijk nog te nat. Dat kan gebeuren, al is het vreemd dat de parketteurs van geen van onze nieuwbouwburen dit probleem leken te hebben. Daarbij komt dat, als Eemland de legvoorschriften na zou leven en op onze uitnodigingen voor een voorinspectie in zou zijn gegaan, het vochtprobleem nog ruim voor oplevering opgelost had kunnen worden. Nu is er ineens een probleem tijdens de (toch al strakke) planning na oplevering. De oplossing van Eemland... geen. Ons probleem. Na heel veel bellen en mailen kwam Eemland eindelijk de vloer daadwerkelijk inspecteren. Het oordeel: twee jaar laten drogen of de vloerverwarming 6 maanden laten draaien op permanent 45 graden kamertemperatuur. Dat het verse stuckwerk en het houten skelet van het huis daardoor zouden beschadigen, was weer niet hun probleem.

De eerste etage en zolder wilden ze wel leggen (met ondertussen 6 maanden vertraging), al moesten we daarvoor nog wel een paar duizend euro bijbetalen. Ze hadden bij de offerte met allerlei kosten geen rekening gehouden. De afgesproken vaste prijs, was volgens Eemland nooit bedoeld als vaste prijs...Voor beneden moesten we volgens Eemland maar gewoon 2 jaar wachten; heel normaal volgens hen. Ontbinding voor de nog niet gelegde benedenvloer was voor Eemland niet acceptabel, of we moesten ook daar flink bijbetalen. Een compromis was niet bespreekbaar.

Omdat we ondertussen al (op het beton) in het huis woonden en contractueel vastzaten, accepteerden we dat Eemland de eerste etage en de zolder zou leggen. De parketvloer zou bij bestelling zo glad als een balzaal worden gelegd. Na het leggen waren echter overal legnaden en –kieren zichtbaar. Eemland reageerde geheel niet op de onze klacht daarover. Daarbij verschenen binnen een maand na het leggen ook al de eerste vlekken in het hout, hoewel de vloer daar niet intensief wordt gebruikt. Ook op deze melding reageerde Eemland niet.

Ondertussen waren we wel klaar met Eemland en zijn naar de geschillencommissie gegaan. Dit traject heeft nog ruim 1 jaar heeft geduurd, maar we hebben op alle punten gelijk kregen. Enkele opvallende fouten van Eemland die door de commissie zijn gecorrigeerd:
- De ondervloer op de begane grond bleek volledig anders te zijn en veel eenvoudiger te drogen dan door Eemland beweerd, hoewel Eemland dezelfde informatie had als de expert van de geschillencommissie. Ook de ondervloer op de zolder bleek anders dan door Eemland na inspectie beweerd.
- De 'fabrieksmatig' geoliede vloer was te schraal geolied. Wij zagen dat en hebben dat Eemland gemeld. Eemland zag dat, zelfs na inspectie, niet. De geschillencommissie gelukkig wel.
- Een parketvloer als een balzaal, is bij Eemland een parketvloer met gapingen en hoogteverschillen. Op een klacht daarover wordt door Eemland (in het geheel) niet gereageerd, hoewel het achteraf door een ander bedrijf vrij simpel op te lossen is gebleken.
- Eemland neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Bij verkoop hebben ze mooie verhalen, maar service, of zelfs het nakomen van afspraken, zit bij Eemland echt niet in het assortiment. Dat zijn ze volgens de geschillencommissie echter wel toe verplicht.
- Ook al wil Eemland je anders laten geloven, met een vaste prijsafspraak hoef je later niet nog eens bij te betalen.
Eemland heeft hard gewerkt voor deze negatieve review. Gezien de fouten die ze hebben gemaakt en de manier waarop zij met opmerkingen en klachten om zijn omgegaan, dan zijn wij echter zeker niet de eerste (maar hopelijk wel de laatste) ontevreden klant van Eemland
Reactie of foto toevoegen +2 bedankjes
Vestiging Eemland Parket
aAmersfoort, Nijverheidsweg Noord 55, 3812 PK Amersfoort, tel 033 - 461 29 91
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor vloeren in Utrecht