Feedback
8,6

Grando Keukens & Bad

Website: www.grando.nl
Ervaringen
Beschrijf ook uw ervaring en help tegelijk anderen bij hun keuze
Website
www.grando.nl
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Grando Keukens & Bad
Grando staat voor betaalbaar keuken- en badkamerdesign
Bij Grando wordt over elke keuken en badkamer tot in detail nagedacht, samen met u. Gebruiksgemak, persoonlijke wensen en genieten staan voorop. Of u nu op zoek bent naar een landelijk moderne keuken of sfeervolle badkamer, bij Grando bent u aan het juiste adres.

Zoektocht naar uw droomkeuken en/of -badkamer
Onze adviseurs horen graag wat uw wensen zijn. Het begint met een passend advies op maat, verwerkt in een realistische 3D tekening. Samen met u komen we tot een ontwerp dat perfect bij u past. Wij nemen het werk van A tot Z uit handen, indien u dit wenst. Wij bieden een luisterend oor en monteren uw keuken en/of badkamer vakkundig.


Laat u inspireren en adviseren
Ons inspiratie magazine boek staat boordevol nuttige informatie die u helpt in de zoektocht naar uw nieuwe keuken en/of -badkamer. U kunt het gratis aanvragen via: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek.

Showrooms
Bezoek een van onze prachtige showrooms en u zult versteld staan van de vele mogelijkheden en variaties die op keuken- en sanitairgebied te vinden zijn. Bekijk onze website voor de dichtstbijzijnde Grando vestiging bij u in de buurt: www.grando.nl/vestigingen.
Meer informatie over Grando Keukens & Bad
Grando inspiratatieboek: www.grando.nl/keukens/inspiratieboek
Grando showrooms: www.grando.nl/vestigingen
Ervaringen
Er zijn 2030 ervaringen over Grando Keukens & Bad. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren1024 ervaringen
4 sterren756 ervaringen
3 sterren63 ervaringen
2 sterren56 ervaringen
1 ster107 ervaringen

Per vestiging:
“Tenenkrommend”
Door Bob op woensdag 20 nov 2019 19 | vestiging Zaandam
Badkamer en toilet laten doen. Gestart begin Juli 2019 en tot op de dag van vandaag nog steeds niet af. Van idee tot aankoop prima geholpen maar zodra de logistieke afhandeling begint, van het retourneren van beschadigde goederen en / of ontbrekende goederen en de opvolging daarvan door Grando is tenenkrommend. Maanden lang met een badmeubel in de huiskamer gezeten omdat een spoelbak maar niet geleverd kon worden. Hier moet jezelf achteraan want enig eigen initiatief vanuit Grando niet aanwezig. Er is veel niet goed gegaan en tot op de dag van vandaag wacht ik alweer 1,5 maand op een lampje boven de spiegel, dus vanaf 1 juli tot de dag van vandaag, 20 november, is de badkamer nog steeds niet gereed. Wanneer je dan bedenkt dat er binnen 1 jaar een kantoorpand van 18 etages hoog kan worden gebouwd dan is een half jaar voor maximaal 50m2 werk niet echt goed te noemen.
REACTIE VAN BOB
Uiteindelijk is in dezelfde week als de review gebeld om een afspraak te maken om het laatste lampje te plaatsen, wat ook is gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Redelijk”
Door Rob van Breemen op zaterdag 26 okt 2019 19 | vestiging Epe
Keuken en badkamer gekocht. Vriendelijk en goed geholpen.

Aanvulling ontvangen 28 oktober 2019: Geleverd en gemonteerd. Gematigd positief. Er zijn nog enkele openstaande punten.

Aanvulling ontvangen 4 maart 2020: Mijn eerste beoordeling was positief. Wij hebben een nieuwe keuken, badkamer en toilet laten verzorgen door Grando Epe. Helaas nu 4 maanden verder en talloze bezoekjes en emails, is het nog steeds niet compleet.
Reactie of foto toevoegen
“Matige ervaring”
Door Bosman op woensdag 9 okt 2019 19 | vestiging Amersfoort
Op 22 maart 2019 hebben wij onze nieuwe keuken laten ontwerpen bij Grando Amersfoort. Er werd goed meegedacht en een mooie tekening gemaakt. Helaas was de aandrang tot verkopen erg groot en moest er er stevig onderhandel moest worden om tot een reële prijs te komen. 19 juni is de keuken conform afspraak geïnstalleerd. Helaas kregen we een aantal dagen daarvoor een verkeerde factuur, maar die is conform afspraak gecorrigeerd. Bij de montage ontbraken de passtukken en plinten en was 1 kast verkeerd gemaakt. De monteur was hierop niet aan te spreken en werd sjagerijnig. Gelukkig stelde Grando ons gerust dat alles goed zou komen...
22 Juli werd een nieuwe kast geleverd en 1 passtuk. 26 augustus constateert de nieuwe monteur dat de kast wederom niet aan het ontwerp voldeed en de plint nog ontbreekt (hadden wij al door gegeven, maar Grando maar die wil het graag zelf zien..) 4 oktober zou de monteur komen om het allemaal in orde te maken (inmiddels stond er 3 maanden een grote kast in de weg), echter de monteur bleek ziek en kwam daarom op Zaterdag 5 oktober. Hij had overal een oplossing voor en de keuken is netjes afgeleverd, behalve dat 1 deur nu met touchsysteem is uitgerust i.p.v. een greep omdat het ontwerp niet maakbaar was? en de passtukken zijn met de decopeerzaag niet zo recht geworden als onze strakke muren. Al met al zou ik andere mensen aanraden om toch nog even verder te kijken totdat Grando zijn kwaliteitssysteem wat beter op orde heeft!! Fijn dat Grando alles wil oplossen jammer dat er zoveel fouten worden gemaakt en het oplossen zoveel tijd kost en de monteurs de (extra) rommel die zij leveren niet meenemen!
Reactie of foto toevoegen
“Helaas niet tevreden”
Door M. Schingenga op donderdag 29 aug 2019 19 | vestiging Purmerend
De waslijst met gebreken is helaas te lang om op te noemen. Als positief punt kan ik nog benoemen dat de verkoopmedewerkers en een tweetal monteurs wel hun best hebben gedaan om het e.e.a. te herstellen. Plaatsing van de keuken heeft plaatsgevonden op 7 maart en we hopen dat de afronding per 25 september plaats vindt.
Reactie of foto toevoegen
“Matig”
Door Eric op dinsdag 6 aug 2019 19 | vestiging Hengelo OV
Badkamer gekocht. zeer ontevreden over de verkoper (mes op de keel beleid) later wel goed gekomen met de eigenaar van de zaak super monteurs gehad wat een boel goed maakte.
Reactie of foto toevoegen
“Badkameraankoop”
Door A.K. op vrijdag 12 jul 2019 19 | vestiging Amersfoort
Badkamer aankopen was prima. We hadden geluk met een uitstekende monteur, maar van Grando zelf hebben we na de handtekening in de showroom nooit meer iets vernomen. Zelf achter levering, container etc. aan. Ook tijdens het installeren geen contact. We hadden geen speciale dingen dus is de installatie uiteindelijk prima/vlot gegaan, maar dat had alles met de monteur te maken en niet met Grando. Ik denk dat we daar geluk bij hebben gehad.
Reactie of foto toevoegen
“Zelf schilderwerk”
Door M.Palma op zaterdag 6 jul 2019 19 | vestiging Utrecht
In het verkoopgesprek uitdrukkelijk aangegeven dat wij, gezien onze fysieke gesteldheid, enkel voor een compleet afgewerkte badkamer opteerden. Onder die nadrukkelijke wens een compleet nieuwe badkamer gekozen. Pittige prijs. Maar ja Grando zou alles regelen. Badkamer verbouwd. "Tsja gestucte plafond kan niet worden afgewerkt". De afwerking (afkitten en electra) kan pas worden gedaan als het plafond is geschilderd. Tot die tijd wordt ons ivm de loshangende electra, afgeraden om de badkamer te gebruiken. ? Grando maar bellen. "Wij hadden toch een duidelijk afspraak". Reactie: Ja misverstand...wij doen nooit schilderwerk....intern bespreken....geen zorgen maken.... begrip..hier komen we samen uit...anders mijn zwager heeft een schildersbedrijf. Daar sta je dan in de heetste juniweek in eeuwen, een gezin van vier zonder badkamer. Maar gelukkig daar komt de helpende hand van Grando..grijpt ons bij de ballen en knijpt ze fijn: "Normaal vragen wij hier EURO 450 voor, maar voor u EURO 377 exclusief." RUIM EURO 50 PER M2! Grando hoe diep kun je zakken. Hoe ver wil je profiteren van andermans ellende die je zelf hebt veroorzaakt. Je kan geen kant op. Waar vindt je op korte termijn een schilder. Toch maar het bod accepteren? Gelukkig na zoeken een erkend schildersbedrijf gevonden. Geen gedoe, netjes gewerkt met factuur. Nog geen kwart van de "vriendenprijs" van Grando. GRANDO GRAAIERS BAH.
Reactie of foto toevoegen
“Eindresultaat met nasmaak”
Door Jeroen de Kort op maandag 1 jul 2019 19 | vestiging Helmond
Keuken gekocht bij Grando Helmond. De keuken is prima geïnstalleerd, een fijne monteur die kennis van zaken heeft. Echter tijdens het adviesgesprek is gesproken over een deel van de keuken wat wij liever dicht hadden gehad en de adviseur open. Uiteindelijk voor open gegaan maar bij installatie bleek dat dicht toch mooier en beter was voor ons. Dus toen we enkele planken wilden nabestellen (waar van te voren ook over gesproken was) werd hier de hoofdprijs voor gerekend (ruim € 1.500,- voor 6 planken/frontjes). Dit staat niet in verhouding en was zeer teleurstellend. Enig meedenken of meewerken was ver te zoeken, de keuken was immers al verkocht. Enfin, een flinke domper op de feestvreugde. Jammer, want de keuken is in principe prima maar ik kan deze nasmaak maar niet wegkrijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Jammerlijk verloop”
Door Bakker op maandag 7 jan 2019 19 | vestiging Utrecht
In het voorjaar van 2018 opdracht tot vernieuwen badkamer neergelegd bij Grando Utrecht. Hiervoor gekozen na de uitdrukkelijke toezegging dat we geheel ontzorgd zouden worden en de werkzaamheden een week of drie in beslag zouden nemen. Helaas zijn eerder genoemde toezeggingen niet waargemaakt. Gehele traject heeft 14 weken in beslag genomen waarvan de eerst 11 weken Grando de 'struisvogel' tactiek heeft toegepast. Mooie woorden bij verkoop zijn helaas niet omgezet in daden, ik had gehoopt dit te kunnen doorzien maar we zijn er toch 'ingetrapt'. Naast dat we veel langer dan afgesproken in de rotzooi hebben gezeten is de badkamer niet geheel naar wens uitgevoerd door fouten in het installatieproces. Eerlijkheid gebied te zeggen dat Grando na meerdere mails en gesprekken de fouten heeft toegegeven en heeft aangeboden de fouten te herstellen. Dit zou echter betekenen dat de badkamer opnieuw opengebroken zou worden en door herstel van de fouten zouden er weer andere (cosmetische) onvolkomenheden ontstaan. Na lang getouwtrek genomen genoegen genomen met een badkamer (van meer dan € 20.000,-) die helaas niet geheel aan onze wensen voldoet en waaraan wij in de samenwerking met Grando een vervelende nasmaak aan hebben overgehouden. Mijn advies is om niet in de mooie verkoop praatjes te trappen en mocht je toch besluiten met ze in zee te gaan de zaken heel goed op papier vast te leggen en minimaal 10% van het totaalbedrag achter te houden totdat alles naar wens is opgeleverd. Zodra het om geld ontvangen gaat geven ze nml. wel thuis en zitten ze er bovenop en komen ze in actie. Ongetwijfeld krijg je het verhaald dat 10% tot oplevering niet mogelijk is, maar als je dan aangeeft dat de deal niet doorgaat dan is er ineens wel e.e.a. mogelijk. Jammer dat het zo heeft moeten lopen......
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Gerda op dinsdag 27 nov 2018 18 | vestiging Hengelo OV
wij hebben een badkamer gekocht. Er is tijdens koop en aflevering, afspraken veel teleurstelling geweest. ook de maatvoering en de afmetingen hebben veel problemen en aanpassingen gevraagd, die voorkomen hadden kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door Timo op vrijdag 9 nov 2018 18 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht bij adviseur Umit. Typische verkoper, graag verkopen maar after sales kent hij niet. Blijkt een iets ander frontje in de order verwerkt te hebben om binnen budget te blijven. Dit heeft hij niet duidelijk aangegeven. Was zeker niet iets wat we wilden. Gelukkig merkten we dit zelf op tijd. Vervolgens blijft het lang stil om tot een oplossing te komen. Neemt zelf praktisch geen contact op. Nieuwe materiaal keuze is iets duurder en ook dit kost veel moeite om tot overeenstemming te komen wie verantwoordelijk is voor de chaos. Pas na dreigen met advocaten komt er een schappelijke oplossing. Montage ging naar wens. Wel een chagrijnige monteur. Materiaal om plinten vast te zetten wordt er wel tussen gepropt waardoor ze niet netjes vast blijven zitten. Voor mij eens maar nooit meer bij deze keuken zaak.
Reactie of foto toevoegen
“Niet de service die je zou verwachten”
Door Michael Grotentraast op woensdag 31 okt 2018 18 | vestiging Amersfoort
Vanaf de tekentafel in maart en het begin van de werkzaamheden in april! voor onze simpele badkamer van vier vierkante meter zonder leidingen verleggen etc, tot aan nu ruim een half jaar later een groot rampenplan met nauwelijks de service die je wel zou mogen verwachten van een Grando Amersfoort. Lekkages, verkleurde voegen, gebarsten tegels, verwarming die niet meer werkt, om maar een paar zaken te noemen. Het duurt maanden om zelfs kleine problemen op te lossen. twaalf maal is er inmiddels gekit en vijf maal gevoegd. Alles duurt eindeloos lang en er gaat veel mis, wij vinden dat zeven maanden te lang is voor een badkamer. Een maand geleden hebben we de zaak aangemeld bij de Geschillencomissie Wonen. De uitkomst hiervan zal ik t.z.t. meedelen, als het meezit voor het einde van dit jaar.
REACTIE VAN DINESH BIRTANTIE
Beste, Inderdaad na heel veel moeite te hebben gedaan u tevreden te krijgen resulteerde dit in in een zaak bij de geschillencommissie. U liet ons daarin ook geen keus, wat we als Grando Amersfoort ook voor u deden was niet goed of niet goed genoeg. Blijkt ook uit u klacht waarin u pretendeerd dat wij veel zijn langs geweest. Voegkleurverschillen kwamen namelijk door het feit dat u met agressief schoonmaakmiddel te werk bent gegaan. Dit hebben we u meerdere malen verteld, desondanks hebben wij dit kosteloos opgelost voor u. Lekkage?? Geen enkele douchecabine is waterdicht, er druppelt altijd wel water ergens doorheen. Gelukkig hebben wij dat bij u kunnen regelen, die van u is nu lekkage vrij (er komen geen druppels meer door de deuren). Al met al kunt u lezen en zien dat wij met Grando er alles aan doen onze klant tevreden te stellen. Feit is dat we mensen blijven en we fouten maken. Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
Hierboven schrijft Dhr. Birtantie: "Wij zullen de uitspraak zoals vandaag bij de geschillencommissie respecteren en uitvoeren". Uit de rapportage van de door de commissie ingeschakelde deskundige blijkt dat de werkzaamheden nog niet naar behoren zijn afgerond. Op grond van het voorgaande is de commissie van oordeel dat de klacht gegrond is. De commissie zal een vergoeding bepalen die de ondernemer aan de consument dient te betalen indien de ondernemer de werkzaamheden niet of niet tijdig uitvoert.
REACTIE VAN MICHAEL GROTENTRAAST
De herstel werkzaamheden zijn nu inmiddels 14 maanden na de start van de werkzaamheden uitgevoerd. Op sommige plekken klinken de tegels nog steeds hol, maar de garantie is gegeven door het klusbedrijf dat dat geen kwaad kan. Ook zijn bij de werkzaamheden beschadigingen ontstaan. Tot dusver is er geen reactie van Grando op de melding hiervan. In 14 maanden tijd is de badkamer op geen enkel moment 100% in orde geweest.
Reactie of foto toevoegen
“Duurt te lang”
Door Liesbeth op dinsdag 18 sep 2018 18 | vestiging Hoofddorp
Een keuken en een badkamer. Heel goed geholpen tijdens de bezoeken aan de winkel, goed meegedacht, maar uiteindelijk is er in de badkamer en in de keuken iets verkeerds besteld en geleverd. Dit oplossen duurt te lang.
Reactie of foto toevoegen
“Montage niet goed”
Door Ad op maandag 13 aug 2018 18 | vestiging Heerhugowaard
Eind 2016 hebben wij een keuken gekocht toen nog gerund door de vorige eigenaren. We hadden een goed gevoel, niet opdringerig en er werd goed naar onze wensen geluisterd. We hebben toen de koop rondgemaakt. Toen de oplevering van ons huis in zicht kwam hadden we contact met de nieuwe eigenaar (Jeff) en het goede gevoel werd doorgezet. In dit gesprek ging het over planning en overige details (handgrepen, inmeting woning etc.). Alles leek goed geregeld. Toen uiteindelijk de keuken moest worden gemonteerd ging het meerdere keren mis. Planning werd niet nagekomen (allerlei smoezen werden gebruikt), kleine beschadigingen, slordig werk, dingen niet afgemaakt of niet compleet. Ook was ons blad niet helemaal goed (afgekocht), deur in de vaatwasser niet goed gemonteerd waardoor vaatwasser niet helemaal open kon, nieuwe koelkast omdat deze was beschadigd etc. Het is jammer dat wat aan de voorkant zo goed is geregeld door de montage volledig teniet wordt gedaan. Uiteindelijk is wel alles goed opgelost door Jeff en heeft een ander monteur (vorige eigenaar) alle mankementen in 2 zaterdagen opgelost. Als deze monteur direct was betrokken had ik zonder meer een betere beoordeling gegeven.
Reactie of foto toevoegen
“Voorlichting en plaatsing bij badkamer”
Door Linda De Gelder op vrijdag 3 aug 2018 18 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
Badkamer gekocht en laten plaatsen. Voorlichting, met name over aflevering en betaling was heel slecht ( ik moet bekennen dat ik in de winkel niet alle kleine lettertjes had gelezen voordat ik tekende). Het plaatsen is wel heel netjes gedaan, hier ben ik dan ook erg tevreden over
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Door Eric op maandag 30 jul 2018 18 | vestiging Breda
Badkamer gekocht in december 2017. Plaatsing zou zijn in mei 2018. Echter de installateur die het vanuit Grando zou doen had slechte recensies en gaf mij een slechte indruk. Daarom zelf een installateur geregeld, die het erg goed gedaan heeft. Bij levering was badkamerkast en verlichting niet besteld, dit heeft 3 maanden geduurd! Bij de nalevering bleek de verlichting weer niet besteld te zijn. De wastafel bleek een kleine beschadiging te hebben, maar daar wilde Grando niets mee doen. De speciale kit voor de douche-afvoer was keihard in de verpakking, ook hier geen vergoeding, kostte toch €80. Al met al heeft men alleen de materialen hoeven bestellen en afleveren. Niet tevreden. Overigens stonden er destijds heel veel negatieve recensies die nu allemaal verdwenen zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet prettig”
Door Lisanne op vrijdag 27 jul 2018 18 | vestiging Hoofddorp
Keuken gekocht. Voordat de handtekening was gezet was alle aandacht voor jou en werd je overal super mee geholpen. Totdat er na de handtekening problemen optreden. Ik wilde de keuken afroepen, degene die mij had geholpen was op vakantie. Wat opzich niet zo'n probleem is. Daarna meerdere keren gebeld en het zou doorgespeeld worden naar een andere collega. Wat uiteindelijk resulteerde dat ik mijn keuken 2 weken later binnen kreeg. Werd ronduit bot behandeld met name door de eigenaar. Mijn ongenoegen geuit in een mail maar daar uiteraard geen reactie op gehad. Voor de handtekening is de service super, maar daarna als er iets misgaat is de service ronduit slecht.
REACTIE VAN DETLEF KOK
Beste Lisanne, Kunt u misschien even contact met mij opnemen want het kan nooit de bedoeling zijn dat u met het gevoel zit bot behandeld te worden door wie dan ook in onze vestiging. Ik wil graag even kijken waar in deze dit is ontstaan en kijken of ik hierin nog sturing kan geven aan deze situatie. U kunt mij bereiken op 020-4460112 Met vriendelijke groet Detlef Kok Grando Hoofddorp
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met service”
Door Michiel en Sylvia op vrijdag 13 jul 2018 18 | vestiging Rotterdam
Een andere verkoper heeft bij het eerste bezoek een zeer goede indruk gemaakt door zijn vriendelijkheid en goed gegeven eerste informatie met daarbij welwillende aandachtige tijd. Later via andere verkoper een keuken gekocht. Van goede kwaliteit. Zeer ontevreden over verkoper. Een aantal dingen hier weergegeven. De rest achterwege gelaten: Advies werd niet gegeven over de mogelijkheid tot ontzorgen, wat betreft waaraan je allemaal moet denken tot en met zelfs het aanbieden tot uitvoering van installatiewerkzaamheden. Terwijl reclame gemaakt wordt op de brochure voor totaal ontzorgen. Er werd wel gezegd, "dat doen we niet" /"dat moet u zelf doen".

Iets wat niet zou hoeven te gebeuren, waarover wij informatie vroegen, moest wel degelijk gebeuren: de oude tegelvloer er uit. Volgens verkoper kon er wel doorheen gefreesd worden. Dus een extra kostenpost van €1500,- Door ons verzoek om dit aan de deskundige na te vragen, bleek dit wel degelijk noodzakelijk. De verkoper gaf daarna aan om dan wel wat te regelen. Buiten de offerte om dan. Achteraf was de verkoper niet tot tegemoetkoming bereid. De aannemer die de vloerverwarming kwam leggen heeft het voor ons geregeld. We dachten één type/kleur tegel te hebben besteld. We konden maar één tegel bekijken. Per pak bleken er vier verschillende tegelprinten in te zitten. Geen informatie over gehad. Later in andere zaken dezelfde vloer in hun showroom uitgelegd gezien met het juiste beeld.

Voor een oppervlak van 41 vierkante meter zijn 6 pakken van 60 x 60 cm tegels teveel besteld... bijna 9 vierkante meter. Flink bedrag teveel betaald, wel teruggekregen. Nu nog 2 pakken als reserve in huis. Hierbij het verzoek van dezelfde verkoper als in de zaak, (die aan huis kwam kijken), om deze pakken tegels zelf even bij Grando terug te willen brengen. Terwijl de tegelaar en een collega met een bus in ons huis nog aan het voegen waren. Schandalig.

De monteur voor montage van de keuken gaf aan dat niet op de tekening stond dat de afvoerbuis naar de buitenmuur moest. Sloot deze dus niet aan. Daarbij was deze monteur ook zeer onvriendelijk en nors. Zo gaven ook de aanwezige schilders aan. De monteur die destijds na de gegeven opdracht de keuken kwam inmeten heeft dit wel degelijk vastgelegd. Hebben eeceen kopie van. Maar dit is niet in de tekening verwerkt. Het koste ons moeite om bij de verkoper voor elkaar te krijgen dat het werd opgelost. Dezelfde zeer vriendelijke 'inmeetmonteur' heeft het voor ons in orde gemaakt en hij gaf ons aan dat normaal altijd te doen bij keukenmontages. "Het hoort bij mijn werkzaamheden."

Oude keuken wordt niet weggehaald. Wordt ook niet tegen betaling aangeboden. Moesten we zelf regelen. Dit dus via een sloopbedrijf geregeld. Het verpakkings-/beschermingsmateriaal werd niet afgevoerd/meegenomen. Bij onderzoek/telefonisch vragen bij ander keukenbedrijf blijkt deze service te variëren wat betreft keukenbedrijven. Slechte, minimale service van Grando voor veel betaald geld aan een keuken, en tegelvloer met vloerverwarming. Terwijl Grando dus in brochures middels foto en tekst aangeeft totaal te ontzorgen.
FOTO VAN MICHIEL EN SYLVIA
Reactie of foto toevoegen
“Lades niet handig”
Door E. Veenstra op zaterdag 16 jun 2018 18 | vestiging Hoorn NH
Wij hebben een keuken gekocht. De keuken is erg mooi, maar wij zijn -achteraf gezien- niet goed geïnformeerd. Het gevolg is dat een deurtje en een la niet open kan op het moment dat je de vaatwasser aan het uitruimen bent. Dat is echt niet handig. Ook moet achteraf nog een plint worden besteld. Op het moment dat de adviseur had gezegd dat dat bij een jaren 70 huis altijd moet, dan hadden wij dat natuurlijk direct gedaan.
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden na goede start”
Door vd Berg op dinsdag 1 mei 2018 18 | vestiging Rotterdam
Zeer vriendelijk te woord gestaan bij de aanschaf van badkamer en toiletruimte. Goed meedenken. Uiteindelijk bleken er bij de montage wel fouten in de 3 D-schets te zitten die gelukkig door de monteur opgemerkt werden. Goede monteur. Echter na montage zijn er diverse klachten over het gebruikte materiaal gekomen. Niet alle materiaal werkte naar behoren of ging binnen zeer korte tijd kapot. Na een eerste telefonisch contact en mailcontact wacht ik inmiddels ruim 1 maand op een reactie hoe mijn 5 klachten over het materiaal te verhelpen. Niemand van Grando geeft meer reactie ondanks herhaald verzoek. Na een goede start ben ik dus zeer ontevreden over de afhandeling van mijn klachten en heb Grando helaas nu een laatste kans moeten geven om actie te ondernemen.
Reactie of foto toevoegen
“Klachtenafhandeling badkamer”
Door Sjef van Lieshout op woensdag 28 feb 2018 18 | vestiging Son
In de showroom prima geholpen, maar na levering van de badkamer enkele duidelijke klachten, maar die worden vooralsnog niet opgelost. Er wordt slecht gecommuniceerd over de oplossing die men biedt. Het enige wat men doet is terugverwijzen naar de leverancier. Maar ik heb bij Grando gekocht die moeten het probleem oplossen.
Reactie of foto toevoegen
“Draait om verkoop”
Door Chris op maandag 19 feb 2018 18 | vestiging Zaandam
Mijn ervaring was bij de verkoop en plaatsing was redelijk goed. Tijdens het verkoopgesprek zijn we trouwens wel in de mooie praatjes over de apparatuur getrapt. Dit bleek na plaatsing niet meer 'Gamma' kwaliteit te zijn terwijl dit werd voorgespiegeld als goed kwaliteit. Het ergste is de 'service' na plaatsing bar slecht! Ik zou wel tien keer terug gebeld worden maar helaas tot op heden niets meer gehoord! Als je het voorschot nog niet hebt betaald weten ze overigens wel perfect te vinden. Mijn verhaal is echter geen incident, ik hoor het van meer mensen om mij heen. Kortom Grando Zaandam niet doen, bespaar je de ellende. Het draait puur om verkoop voor de rest waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Prima advies maar slechte plaatsing”
Door A.M. Scholten op donderdag 16 nov 2017 17 | vestiging Zevenbergen
Prima geadviseerd maar bijzonder slecht geplaatst. Fouten nog niet hersteld (bijv. gat in de muur) na 8 maanden.
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken maar levering niet goed”
Door Lagendijk op dinsdag 14 nov 2017 17 | vestiging Hoogvliet Rotterdam
De keuken is mooi, exact als de tekeningen. Helaas is het probleemoplossend vermogen erg bij ons gelegd, terwijl grando een fout in de levering heeft gemaakt. Meer pro-actief met een oplossing komen had ze gesierd.
Reactie of foto toevoegen
“Levering niet goed gegaan”
Door Clements op vrijdag 10 nov 2017 17 | vestiging Groningen
De after-sales is gewoon slecht. Service na een maand extra ongemak. Als je belt en vraagt of je wordt teruggebeld, krijg je een mailtje. Er zou een gesprek volgen na oplevering keuken, we zijn inmiddels 2 maanden verder en nog niks van gekomen omdat we dus niet teruggebeld worden.
Reactie of foto toevoegen
“Gemengde ervaring”
Door Harry Leerkes/Wilma Baltus op zaterdag 21 okt 2017 17 | vestiging Epe
Mooie keuken, goed advies, compleet geleverd en prima en vakkundig geïnstalleerd maar zeer, zeer slechte service!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht en geleverd”
Door G.F.L.Barreveld op vrijdag 13 okt 2017 17 | vestiging Mijdrecht
Levering heeft veel te lang geduurd. Vergeten?
Reactie of foto toevoegen
“Verkoop prima maar communicatie niet goed”
Door J. Wensveen op vrijdag 11 aug 2017 17 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Verkoop keuken ging prima, kundig advies. Over tijdstip van montage ging alles fout. Communicatie over naleveren ging ook niet goed.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie via zzp-er”
Door Smit op vrijdag 14 jul 2017 17 | vestiging Almelo
Vlotte verkoper maar vaag over kosten van de installatie. Er werd niet duidelijk gemaakt dat de installateur een zzp'er is die zijn eigen (hogere) facturen maakt. Dat vond ik heel vervelend. De wastafel was tijdens transport kapot gevallen en we wachten nu al 5 wk op de nieuwe. We worden slecht geïnformeerd over de stand van zaken. Nu hebben we een badkamer zonder wastafel en de verkoper weet niet wanneer geleverd wordt of waarom het zo lang duurt.
Reactie of foto toevoegen
“Blij met badkamer maar stroef gegaan”
Door Emiel Ewald op maandag 10 jul 2017 17 | vestiging Helmond
Ik moet zeggen, met de badkamer zijn we uiteindelijk erg blij. Maar werkelijk alles eromheen gaat zeer stroef. Een aantal voorbeelden; ochtend vrij genomen omdat de badkamer geleverd zou worden. Er kwam echter niemand opdagen. Vrij genomen vanaf maandag 29 mei, krijgen we op vrijdag 26-5 te horen dat ze pas dinsdag beginnen. Toen de tegels geleverd werden direct melding gemaakt dat er niet voldoende tegels waren. Ruim een week later staan we stil omdat er geen tegels zijn. Tegels waren gewoon voorradig op DC. Ik heb zelfs voorgesteld ze zelf te halen. Werkzaamheden lagen stil van donderdag tot dinsdag in de eerste week omdat de persoon die de vloer zou storten niet eerder beschikbaar was. Natuurlijk wel vrij genomen. Spiegel was kapot, desondanks toch gemonteerd (inmiddels netjes vervangen). Nu probeer ik al sinds 13-6 juni mijn geld terug te krijgen voor een kast die niet geleverd is (bijna een maand). Zelf natuurlijk alles netjes op tijd en volledig betaald. Op mijn laatste berichtje van afgelopen donderdag heb ik niet eens antwoord gekregen. Nogmaals, we zijn erg blij met de badkamer, maar de organisatie er omheen kan een stuk beter.
Reactie of foto toevoegen
“Leveringen niet goed verlopen”
Door Nico op zaterdag 1 jul 2017 17 | vestiging Rotterdam
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando Alexandrium. Het verkoopproces verliep in een goede, vriendelijke en ontspannen sfeer. Na ondertekening van de koopovereenkomst werd de ervaring alleen maar slechter. Er werd een verkeerde factuur voor de restantbetaling gestuurd, bij aflevering van de spullen ontbreken een paar items, er zijn verkeerde spullen geleverd, er zijn spullen met incomplete doosinhoud geleverd, er zijn spullen geleverd die niet compatibel met elkaar zijn, muurtegels met verschillende afmetingen geleverd .... complete chaos. Er je kan overal zelf achteraan bellen. Zelfs nalevering van een onderdeel gaat 2x fout en moet je 3 maanden (!) op wachten.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met levering”
Door Astrid Suijkerbuijk op zaterdag 24 jun 2017 17 | vestiging Rotterdam
Badkamer gekocht bij vestiging Rotterdam. Medewerkster leek in eerste instantie goed te helpen. Had leuke ideeën. Werd dwingend toen wij zeiden dat we er over na wilden denken. Uiteindelijk toch getekend. Onze fout. Uitendelijk bij aflevering over veel dingen zelf na moeten bellen, terwijl er beloofd werd, dat zij zouden bellen. 4 pakken tegels over, welke ook al niet het gewenste formaat hadden. Het toppunt vond ik dat wij foto's moesten aanleveren omdat zij een douchewand hadden geleverd i.p.v. een douchedeur! Het distributiecentrum geloofde ons anders niet. En je hebt maar 8 dagen de tijd om aan te geven dat iets niet klopt. Persoonlijk vind ik dat een erg korte termijn, aangezien je best je hoop geld uitgeeft.
Reactie of foto toevoegen
“Showroom goed maar service slecht”
Door Dennis op donderdag 15 jun 2017 17 | vestiging Rotterdam
Na een goede ervaring in de showroom hebben wij besloten zowel onze keuken als badkamer voor ons nieuwbouwhuis te kopen bij Grando. Helaas zijn er fouten gemaakt bij het plaatsen van zowel de keuken als badkamer. Grando heeft de keuken hersteld, de badkamer is nog steeds niet zoals afgesproken. Grando reageert helaas niet op mail of telefoon.
Showroom: goed
Service: slecht
REACTIE VAN DENNIS
Grando heeft dezelfde week nog op deze review gereageerd, en hebben beloofd binnen een week nieuwe afspraken te maken. Helaas zijn we nu 4 maanden verder, en is er nog steeds niks gebeurd.
Reactie of foto toevoegen
“Niet zoals gewenst”
Door P.Nederlof op woensdag 8 mrt 2017 17 | vestiging Zaandam
Niet de keuken zoals ik heb gekocht. Door verkeerde meting van Grando monteur heb ik nu niet de keuken zoals ik zou willen. Ik hoop dat het nog opgelost gaat worden. De keuken zelf is mooi hoor alleen niet helemaal zoals ik wilde. Ik wilde deze tot plafon en nu heb ik een opening van een centimeter.
Reactie of foto toevoegen
“Ging bij aflevering niet goed”
Door Fam. Appelman op zondag 5 feb 2017 17 | vestiging Hoorn NH
Tijdens verkoopgesprek ging alles goed, maar bij de aflevering niet. Aflevertijd was 5 weken ipv 2 tot 3 weken, ook konden bepaalde dingen niet geïnstalleerd worden zoals afgesproken, zoals tegels die niet op elkaar aansluiten met de voeg en accessoires. Ook regelmatig met grando gebeld, en zou terug gebeld worden maar dat gebeurde niet.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurgesteld”
Door Lotte op zaterdag 28 jan 2017 17 | vestiging Rotterdam
Bizarre ervaring. Badkamer gekocht en ook de installatie via Grando geregeld. Voor hen gekozen, omdat zij konden toezeggen de badkamer voor mijn verhuizing te plaatsen. De eerste monteur die aan de slag is gegaan, is ten eerste (tegen vele toezeggingen in) veel te laat begonnen en heeft vervolgens ongeveer alles verkeerd gedaan (denk aan: geen afvoeren, leidingwerk totaal verkloot, heel lelijk getegeld, wc die bijna van de muur kwam en zo kan ik nog wel even doorgaan). Uiteindelijk moest alles overnieuw worden gedaan door een andere monteur. De badkamer is hierdoor weken te laat opgeleverd. Ik heb die weken niet in mijn nieuwe huis kunnen wonen, wat voor veel ellende en vooral stress heeft gezorgd. Communicatie met Grando verliep helaas moeizaam. Beloftes om terug te bellen worden heel vaak niet nagekomen en moest overal zelf achteraan. Er is nu de toezegging gedaan om met een voorstel voor een tegemoetkoming te komen, maar ook daarover geven ze nu niet thuis. Al met al een teleurstellende ervaring. Ik raad het dan ook niet aan met Grando Rdam in zee te gaan. En als je het toch doet, betaal dan niet het gehele restbedrag voor levering (zoals ze eisen). Ik ben helaas zo dom geweest dat wel te doen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Door Kroon op donderdag 5 jan 2017 17 | vestiging Zaandam
In 2016 heb ik bij Grando een keuken gekocht. Niet goedkoop maar ik werd vriendelijke geholpen. Omdat ik aan het verbouwen was en het afmonteren van de keuken zelf deed was er wat werk blijven liggen; het afmonteren van de greeplijsten. Bij het monteren hiervan bleek één kastje niet de benodigde sparing in het hout te hebben waardoor deze niet gemonteerd kon worden. Hierover heb ik meerdere keren moeten bellen en mailen. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat Grando niet kosteloos een nieuw kastje kon leveren... Erg vreemd, ze hebben tenslotte niet het juiste product afgeleverd en voor zover er garantie op een keukenkastje kan zitten was het defect nog altijd binnen een jaar na levering geconstateerd. Je word dus goed geholpen als je iets wilt kopen maar daarna is de service waardeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Negatief gevoel”
Door Fam vd maarel op vrijdag 2 dec 2016 16 | vestiging Rotterdam
Een prachtige badkamer gekocht. Helaas is niet alles goed geleverd waardoor wij nu nog wachten op informatie en levering van deze laatste spullen. Ook communicatie is lastig met Grando na oplevering. Jammer dat het goede gevoel is omgezet in een negatief gevoel.
Reactie of foto toevoegen
“Zelfmontage”
Door Bert op woensdag 30 nov 2016 16 | vestiging Breda
We hebben een mooie strakke keuken in overleg ontworpen, hetgeen erg goed en plezierig ging. Plaatsing zou ik zelf doen, hetgeen geen enkel probleem was, en als er hulp nodig zou zijn dan was dat zo te regelen, Ernst kwam toch dagelijks bij ons langs dus.... Bij het plaatsen waren een aantal zaken niet goed, welke uiteindelijk in het werk opgelost zijn, maar waarvoor ik zelf veel correspondentie en reizen naar de keukenzaak heb moeten maken (als er iemand langs moest komen moest dat betaald worden), terwijl er een hoekstuk met verkeerde afmetingen geleverd is waardoor een aantal dingen niet paste. Van de koelkast waren een paar onderdelen (plastic) kapot, het laatste is pas net, 4 maanden later geleverd. De spatwand, die later ingemeten en geleverd zou worden, heeft heel erg veel moeite gekost, herhaaldelijk bellen, om te laten inmeten en uiteindelijk leveren.

Oorspronkelijk ervaring van 23 april 2016: Er is in samenspraak een superkeuken ontworpen, waarbij onze wensen helemaal opgenomen zijn. Heel erg goed. Klein minpuntje was de foute locatie van het stopcontact voor de afzuiging, maar dat is eenvoudig opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde levering”
Door ina op vrijdag 25 nov 2016 16 | vestiging Middelburg
badkamer verkeerd meubel geleverd. keuken na 4 weken nog niet compleet, lijsten en plinten ontbreken. de recirculatie afzuigkap werkt niet naar behoren, de volgende morgen ruik je precies wat je de avond ervoor gegeten hebt!
Reactie of foto toevoegen
“Mooie badkamer maar slechte naservice”
Door robert markerink op dinsdag 4 okt 2016 16 | vestiging Utrecht
Wij kregen een prettige en heldere uitleg over de renovatie van onze badkamer in de winkel door de verkoper. Het resultaat is nu een mooie strakke badkamer geheel naar onze wens. Wat we jammer vinden is dat we 4 weken moesten wachten op een kraan die gelijk lekte bij de oplevering.Jammer genoeg stond de container voor het bouwafval ook weken voor de deur. Uiteindelijk kwam alles wel in orde....maar je moet wel regelmatig er achteraan bellen.Tijdens het werken aan de badkamer was er prima overleg mogelijk met de monteurs,prima vakwerk!,tegels is een mooi patroon op de wanden en de vloer.
Reactie of foto toevoegen
“Levering tegels”
Door Priscilla op woensdag 3 aug 2016 16 | vestiging Son
Keuken en badkamer gekocht bij Grando Son. We zijn tot nu toe erg tevreden over de producten, echter hadden wij de pech van een minder fijne keuken installateur. Afzuigkap is niet juist geïnstalleerd en door vakantieperiode moeten we 6 weken wachten op de reparatie. Bij de badkamer waren de verkeerde kleur mozaïek tegels geleverd, waarbij de eigenaar van Grando Son tot 2 keer toe reageerde met "voldoet het niet aan uw verwachting", en werd niet erkend dat er een verkeerde levering had plaatsgevonden. Echter kregen we licht beige tegels en hadden we donkergrijze tegels besteld. Met een beetje tegenzin kregen we excuses aangeboden. De juiste tegels werden te laat geleverd waarvoor we wel een compensatie hebben ontvangen (hebben we om gevraagd). Tevens veel te veel mozaïek tegels ontvangen (6 dozen ontvangen en we hebben meer dan 2 dozen over...). We zijn nu in onderhandeling over het terug nemen van de tegels.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken keurig maar garantie is minpunt”
Door Henk op donderdag 30 jun 2016 16 | vestiging Breda
Bij aankoop keurig te woord gestaan, ook plaatsen van de keuken prima en netjes verlopen. Afspraken keurig nagekomen. Min punt bij aanspraak maken op garantiebepalingen na betaling, wordt er niet gereageerd. Garantie stelt klaarblijkelijk weinig voor. Jammer.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie”
Door Walter op maandag 27 jun 2016 16 | vestiging Rotterdam
Communicatie over levering is ronduit slecht. Communicatie met klanten is essenteel, vooral met klanten die een nieuwbouwwoning bezitten en met strakke planning werken. Uiteindelijke badkamer is erg mooi geworden. Uitvoerder / monteur heeft uitstekend werk geleverd. Grando daarentegen zou daar iets van kunnen leren.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer renovatie”
Door Fam. Hoornstra op vrijdag 24 jun 2016 16 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Door te late levering van douchewand, radiator, wastafelmeubel en kasten tevens doordat er een fout zat in de tekening van de badkamer zat heeft onze renovatie van de badkamer twee extra weken geduurd. De radiator wordt nageleverd waardoor we nog twee weken extra moeten wachten op de eind oplevering. De door Grando ingehuurde monteurs van Fa. De Nie leveren goed werk en denken goed mee en zijn oplossingsgericht. Het lijkt er op dat Grando veel effort steekt in het verkopen van badkamers (en keukens) maar dat zodra de koop is beklonken de support een beetje stopt / stroperig wordt. Op de installateur De Nie hebben geen op of aanmerkingen, prima support.
Reactie of foto toevoegen
“Positieve vs negatieve punten”
Door Sylvia hondsmerk op zaterdag 19 mrt 2016 16 | vestiging Breda
positief: prima monteur en prima levering
Negatief: grando houdt zich niet aan uitgebrachte offerte en wil achteraf alsnog extra kosten in rekening brengen voor betonstuc en glazen douchewand
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Sylvia, bedankt voor uw reactie. We hebben uw opmerking doorgestuurd naar de ondernemer van Grando Breda. We gaan ervan uit dat hij even contact met u zal opnemen om bovenstaande te bespreken. Nogmaals bedankt voor uw review.
Reactie of foto toevoegen
“Verkoop goed aflevering minder”
Door Chris op maandag 22 feb 2016 16 | vestiging Middelburg
Het verkooppraatje en de tussentijdse gesprekken zijn zeer goed. Het afleveren en na komen van afspraken een stuk minder. Bij levering van de keuken ontbrak de koel/vriescombinatie en een passtuk. Hierover was niks van tevoren gemeld. Bij montage bleek dat er een apparaat niet naar behoren werkte. We moesten uiteindelijk ruim 3 weken wachten tot dat er een monteur kwam van het desbetreffende merk. Dit had ook anders opgelost kunnen worden door het apparaat zo snel mogelijk te vervangen. Verder wachten nog op 3 passtukken en montage hiervan. We worden verder op de hoogte gebracht, maar we moeten er zelf telkens achteraan. We waren bereid om wat meer uit te geven voor kwaliteit en service, maar uiteindelijk valt het ons behoorlijk tegen. De monteur is wel super. Hij heeft de keuken zeer netjes gemonteerd (zover hij kon). En problemen perfect opgelost.
Reactie of foto toevoegen
“Had betere service verwacht”
Door W. ter Weele op vrijdag 5 feb 2016 16 | vestiging Hoofddorp
- Adviseur was niet consistent in de prijzen die werden genoemd voor producten.
- Een medewerker van de vestiging had toegezegd dat een kapot geleverd product, opnieuw voor ons besteld zou worden. De adviseur sprak hierover alsof het een gunst was voor ons en dit product is nooit aan ons geleverd.
- De adviseur noemde hoge bedragen voor een gedeelte extra werk dat noodzakelijk was voor onze badkamer(dit was dus geen onderdeel van de offerte). Met de monteur was dit geregeld voor 1/5 van de prijs die de adviseur had berekend.
- Voor extra tegels werd de hoofdprijs gevraagd, ik kon ze voor de helft ergens anders krijgen. Erg klantonvriendelijk gezien ik bij dit bedrijf al een hoog bedrag had neergelegd.

Kortom; geen aanrader. Als dit soort bedragen neergeteld worden verwacht ik een betere service, anders kan je veel beter rechtstreeks met een capabele monteur om de tafel gaan zitten.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste heer/mevr ter Weele, Bedankt voor het delen van uw ervaring. We vinden het erg vervelend om te horen dat niet alles is gelopen. zoals u van ons dient te verwachten. Ik heb uw gegevens doorgestuurd naar betreffende vestiging, zodat ze dit intern kunnen oppakken. Nogmaals bedankt voor het delen.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht”
Door Boukje op vrijdag 13 nov 2015 15 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht bij Grando, algemene indruk is dat Grando nonchalant tot slordig met de klant en de bestelling om gaat. Er zaten veel slordigheden in de bestelling, waardoor we veel zelf hebben veel moeten corrigeren (eiken fineer i.p.v. wit hoogglans!). Op de tekening voor de monteur was de hoogte van het werkblad verkeerd opgenomen, waardoor de monteur de keuken opnieuw moest plaatsen. Opvallend is dat Grando geen goed 3D-tekenprogramma heeft waardoor het lastig is de keuken goed in beeld te krijgen. Verder missen we nu, weken na levering, nog steeds een kastje, plinthoeken, een achterwand van een kast en bleek de besteklade niet te passen. Jammer.
REACTIE VAN GRANDO RETAIL
Beste Baukje, Erg bedankt voor het delen van uw ervaring. Wij als Grando hechten een grote waarde aan goede service en tevreden klanten. We vinden het daarom erg vervelend om te horen dat uw ervaring met Grando Rotterdam niet goed zijn. Vanuit het hoofdkantoor zullen we deze week contact opnemen met de vestiging in Rotterdam om bovenstaande te bespreken. Vriendelijke groet, Grando Retail
Reactie of foto toevoegen
“Matig tot slecht”
Door G. Leupen op maandag 20 jul 2015 15 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Matig tot slecht; maak ik ervan. Na de handtekening op de vestiging, verliep de rest van de keuken renovatie zeker niet naar tevredenheid;
-Onduidelijke afspraken met oa. eigen werknemer(s) en bedrijven waaraan uitbesteed werd.
-Communicatie on-professioneel: afspraken en de evt. wijzigingen daarin, werden niet via de mail gecorrespondeerd! Maar werden telefonisch gemaakt door voor ons onbekenden.
-Wel werd, vóór het totaal afronden van de renovatie, herhaaldelijk gemaild! en Gebeld! over de betaling.
_ het bedrijf heeft de laatste betaling ontvangen, waarna er, tegen de afspraken in, geen contact meer is geweest om het resultaat met elkaar door te nemen.
_ de reclame van Grando suggereert dat ik een tevreden klant ben.
Niemand heeft dat ooit uit mijn reactie kunnen opmaken!

met groet,
Reactie of foto toevoegen
“Geen offerte”
Door SKers op donderdag 18 jun 2015 15 | vestiging Doetinchem
Enkele weken geleden hadden wij een keukenbrochure aangevraagd bij Grando. Al snel werd ik gebeld voor een afspraak, die heb ik toen gemaakt. Toen wij op de afspraak kwamen bleek deze niet in de agenda te staan en er was maar 1 verkoper die bezig was! Jammer... Na een tijdje wachten werden we toch nog geholpen, maar het moest wel snel want ze gingen dicht. In de wachttijd kregen we wel koffie en een hapje van een heel vriendelijke meneer. Uiteindelijk werden we heel goed geadviseerd, en waren erg enthousiast en plande daarom een tweede afspraak. Op de tweede afspraak was helaas de tekening niet klaar en moesten we nog dingen uitzoeken, er moest nog gerekend worden. Maar uiteindelijk hadden we onze keuken en waren er heel blij mee, we wilden er alleen nog even over nadenken, is dit het? En is de prijs naar onze zin? De verkoper beloofde na het weekend de tekening en de offerte toe te sturen. Helaas hebben we nooit meer wat van hem gehoord. We voelden ons niet serieus genomen, erg jammer.
De week daarop hebben we exact dezelfde keuken besteld bij een ander bedrijf, dat ons gelijk hielp, gelijk een mooie tekening en prijs gaf. Kortom: een heel goede verkoper die weet waar hij het over heeft, maar hij neemt zijn klanten niet serieus en komt zijn afspraken niet na. Voor de badkamer hadden we ook al een begin plaatje gemaakt, maar gaan niet terug naar Grando!
Reactie of foto toevoegen
“Winkel voldoende daarna zelf uitzoeken”
Door YK op vrijdag 12 jun 2015 15 | vestiging Hilversum
Wij zochten een compleet nieuwe badkamer. Alles moest nog aangelegd worden, waarvoor wij een aannemer hadden. Op zich was de dienst in de winkel zelf, bij het uitzoeken, voldoende. Grando liet ons zien wat er mogelijk was. Bij de levering gingen echter wat dingen mis. Het badmeubel liet buitensporig lang op zich wachten (8 weken), waardoor we in de problemen kwamen met de planning van de aannemer. Een aantal onderdelen bleken niet besteld, zoals put en dergelijke. Dit was onvoldoende duidelijk met ons gecommuniceerd en moest toen alsnog door de aannemer zelf aangeleverd worden.
Achteraf hadden we nog 3 pakjen tegels over, deze kon/wilde Grando niet terug nemen. Kortom: in de winkel was de service voldoende, is er eenmaal gekocht en betaald, dan moet je het zelf maar uitzoeken.
Reactie of foto toevoegen
“grando garantie”
Door R. de Boer op zondag 18 jan 2015 15 | vestiging Zaandam
Ruim twee jaar geleden een complete keuken gekocht en laten installeren. Plaatsing was al ongeveer een half jaar later dan afgesproken. In het begin zag ik een klein luchtbelletje achter het melkglas van een dure wandkast. Pas na twee jaar was dat veel erger (meerdere luchtbellen) geworden en deed ik een beroep op garantie/service. Via de fabrikant werd een nieuwe klep geleverd, maar de plaatsing moest € 105 kosten en zou volgens Grando Zaandam niet onder garantie mogen van de branche-organisatie. Onder protest is door mij betaald. Het inhangen van de deur duurde 10 minuten (staat ook op het formulier van de monteur, die zich waarschijnlijk hevig schaamde voor dit bedrag en slechte service. Ik zag dat op de site van Grando staat dat zij 100% tevreden klanten hebben. Dit maakt mij vreselijk kwaad en gemotiveerd om alle kennissen en relaties te waarschuwen om zeker geen zaken te doen met Grando.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellend”
Door G.J.S. op dinsdag 30 dec 2014 14 | vestiging Wormerveer
Badkamer gekocht. Enthousiast geholpen. Maar daarna niets meer vernomen. Door omstandigheden van de zzp-er die de badkamer plaatste duurde het twee weken langer, voordat de badkamer klaar was. Hierdoor dus twee weken langer behelpen zonder badkamer. Wastafel lag in 2-en en moest opnieuw besteld worden, luchtrooster niet geplaatst, doucheraam kan niet soepel meer open, omdat de tegels te dik waren. Daarbij komt dat we een dag zelf bezig zijn geweest met slopen van de oude badkamer, wat aanzienlijk zou schelen in de kosten. Niet waar! Moesten gewoon alles betalen! Geen enkele nazorg. Bevalt de badkamer, wat vervelend dat het veel langer geduurd heeft etc.
Kortom een zeer teleurstellende ervaring!
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door JW op maandag 10 nov 2014 14 | vestiging Uden
Goed gesprek gehad totdat we getekend hadden. Daarna vreemde ervaring met dingen die wel op de voorstellen stonden maar er niet bij zaten. Op de gepresenteerde computerfoto was de keuken in een koof geplaatst met verlichting. In het eindgesprek bleek deze niet in de begroting te zitten en kostte € 600 extra. De oplevering werd telefonisch gedaan waardoor er misverstand ontstond over aanvullingen. Aftersales erg slecht en zeer klant onvriendelijk. Klant wordt niet serieus genomen bij telefoongesprekken. Lekkende kraan werd na 6 weken opgelost. Levering van extra lade weer 6 weken later. Afwasautomaat slecht geplaatst waardoor lekkage. Al met al na vier maanden eindelijk alles afgewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Agressieve verkoop”
Door S. vd Horst op donderdag 31 okt 2013 13 | vestiging Helmond
Voor ons nieuwe huis waren wij op zoek naar een nieuwe keuken. Vele keukenzaken bezocht maar die verkopers zijn allemaal hetzelfde. Ze proberen je allemaal een keuken te verkopen op hun manier. Een manier die ons weliswaar niet aanstaat. Maar goed, we hadden toch een keuken nodig, dus ontkomt je er niet aan. We besloten om een bezoekje te brengen aan Grando Helmond. Eerste indruk; wat een rommel! De showroom stond op zijn kop. Daar maar even doorheen gekeken aangezien we toch al wisten wat we mooi vonden. Om een lang verhaal kort te maken; voordat de offerte werd opgemaakt kregen wij te horen dat de prijs van de keuken ruim boven ons budget zou komen. De verkoper oftewel de adviseur zoals hij zichzelf noemde, zou een goede aanbieding kunnen doen als we een dag later terug zouden komen en dan ook gelijk zouden beslissen! Voor dat soort verkoop zijn wij allergisch en dat hebben wij hem ook even duidelijk gemaakt. Uiteindelijk hadden wij een afspraak kunnen maken voor een andere dag echter was ons gevoel al niet meer zoals het moest zijn en hebben wij deze afspraak afgezegd en onze droomkeuken elders gekocht. Dezelfde keuken voor de prijs passend bij ons budget en waar we wel een goed gevoel bij hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Super strak”
Door joep op donderdag 26 mrt 2020 20 | vestiging Heerhugowaard
Wij hebben een keuken gekocht bij grando heerhugowaard, we zijn zeer goed geholpen door de verkoper Jeff, hij dacht heel goed mee en kwam met goede iedeen en zeer mooie inbouw apparatuur. De prijs van de keuken was erg goed en de kwaliteit is ook toppie, het montage team heeft keurig werk afgeleverd en wij zijn nu super blij met een super strakke keuken! grando heerhugowaard is echt een aanrader om bij langs te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenaankoop”
Door Swan hurkmans op donderdag 26 mrt 2020 20 | vestiging Amersfoort
Hele aardige adviseurs die meedenken en doen wat ze zeggen. Ook bij levering en montage ging alles vlot en zeer netjes afgewerkt. Kan deze partij bij iedereen aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Enthousiast”
Door Koen en Nicole op dinsdag 24 mrt 2020 20 | vestiging Zwolle
Enthousiaste ondernemer. We hebben onze nieuwe badkamer gekocht bij Grando in Zwolle. Ook de installatie heeft Grando voor ons verzorgd. Handige mannen hebben op een nette wijze onze aankopen gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Top gegaan”
Door Murat & Hatice op zondag 22 mrt 2020 20 | vestiging Hengelo OV
Recentelijk nieuwe keuken gekocht bij Grando in Hengelo. Wij zijn heel erg tevreden. Service en kwaliteit was super. Monteur was gewoon top. Grando beveel ik zeker aan.
Reactie of foto toevoegen
“Aanbeveling”
Door Rob Vernooij op woensdag 18 mrt 2020 20 | vestiging Amersfoort
Wij hebben een badkamer en twee toiletten laten verbouwen door Grando Amersfoort. We zijn zeer tevreden over het eindresultaat. We werden uitstekend geadviseerd door Dinesh. Hij weet wat kwaliteit en stijl is, heeft aan één woord genoeg en zorgt ervoor dat je gedurende het project volledig ontzorgd wordt. Van inmeten tot de laatste kitrand: aan alles wordt gedacht en er wordt goed geluisterd naar je wensen. Dat alles heeft geresulteerd in een fantastische badkamer en toiletten. Wij bevelen Grando Amersfoort van harte aan!
FOTO VAN ROB VERNOOIJ
Fotocollage
Reactie of foto toevoegen
“Soepel”
Door Sheri op maandag 16 mrt 2020 20 | vestiging Utrecht
Bij kopen van keuken en badkamer ontzettend goed geholpen. Ook wanneer dingen vergeten waren werd dit direct goed afgehandeld door risza. Fijn om 1 contactpersoon te hebben, die uitgebreide kennis heeft van zaken en ons nieuwe inzichten kon geven. Daarnaast kon hij goed middelen in de smaak van ons allebei.

Aanvulling ontvangen 18 maart 2020: Hij is geleverd en grotendeels gemonteerd (door onze eigen aannemer). Er wordt nog 1 onderdeel geleverd. Dit was wel besproken maar niet in offerte opgenomen, dus dat hebben we via het filiaal nog geregeld. Ging heel soepel eigenlijk.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde en gemonteerde keuken”
Door Nicole van Sloten op maandag 16 mrt 2020 20 | vestiging Utrecht
We gingen naar Grando om nog eens te kijken of we de keuken die we eerder hadden gezien nog steeds mooi vonden. Door de verkoper werden we aangesproken en vier uur later hadden we een keuken gekocht. Prima en enthousiast geholpen, goed meegedacht, ja erg tevreden! ook nu er wat dingen niet goed/kapot zijn goede service.

Aanvulling ontvangen op 18 maart 2020: De keuken is geleverd en gemonteerd, dit is goed bevallen. Helaas wel wat apparaten die niet voldeden maar dat wordt/is al verholpen.
Reactie of foto toevoegen
“Schitterende keuken”
Door Jacqueline en Matthieu de Graaf op zaterdag 14 mrt 2020 20 | vestiging Hilversum
Er wordt meegedacht, alles is mogelijk, afspraken worden keurig nagekomen, problemen worden zonder gedoe opgelost, er wordt gewerkt met echte vakmensen die ook tijdens de plaatsing van de keuken en apparatuur ruimte laten voor door ons gewenste wijzigingen. Door dit alles hebben we nu een schitterende keuken waar we nog elke dag van genieten.
Reactie of foto toevoegen
“Vakwerk”
Door AW van Arkel op vrijdag 13 mrt 2020 20 | vestiging Utrecht
Prima geholpen om een oplossing te vinden voor al onze badkamer wensen in de beperkte ruimte. Vakwerk geleverd bij de plaatsing, kortom super tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door Harm op donderdag 12 mrt 2020 20 | vestiging Zwolle
Wij hebben een badkamer en toilet gekocht, waar wij super tevreden mee zijn! Van het ontwerp van de badkamer tot de plaatsing aan toe zijn wij heel goed geholpen. Wij hebben een relatief kleine badkamer en er is goed met ons meegedacht over hoe dit op een efficiënte manier in te richten. Ook over de plaatsing zijn wij heel tevreden, het ziet er heel mooi uit en alles is netjes afgewerkt.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Door J Bertens op donderdag 12 mrt 2020 20 | vestiging Breda
In november bij Grando keukens en badkamers een vrijblijvend rondje door de winkel gelopen omdat we op zoek waren naar een keuken en badkamer. We werden vrijblijvend aangesproken door een verkoper die onze wensen aanhoorde en enkele additionele opmerkingen maakte waardoor we onze wensen meer realistisch vorm konden geven. Enkele dagen later terug, nu om definitief over een keuken te gaan praten en keuzes te maken. De verkoper herkende ons nog en samen met hem hebben we het plaatje van de strakke keuken vorm kunnen geven. Door de samenwerken met Keukenbouwersplus kon Grando ook zijn leus waarmaken: ontzorgen van A tot Z.

Door de goede ervaringen met de keukenafdeling van Grando ook hier de badkamer bestelt. In samenspraak met de verkoper kunnen regelen dat de plaatsing wat naar voren gehaald kon worden, zodat het beter in ons verhuisschema paste. Helaas was ons bij de levering niet duidelijk gemaakt dat de tegels buiten moesten blijven staan....! De chauffeurs mogen die niet afladen. Ook hier wist Grando een prima oplossing uit de 'hoge hoed' te toveren. Misschien als feedback/tip: communiceer dat beter met de klant. Kortom prima ervaringen met Grando en een strakke keuken en mooie warme badkamer binnen ons budget. Een echte aanrader!
FOTO VAN J BERTENS
Reactie of foto toevoegen
“Top gedaan”
Door Jennie op woensdag 11 mrt 2020 20 | vestiging Zwolle
Grando Zwolle ( Peter Paul) heeft erg goed mee gedacht, om onze wensen te realiseren. Op het laatste moment nog wat wijzigingen aangebracht, ook dit was geen enkel probleem. Het kookgedeelte onder de trap is super geworden. We zijn ontzettend blij met onze nieuwe keuken. De keuken werd precies op afgesproken tijd afgeleverd, daarna kon de monteur de keuken installeren. Super netjes ( ondanks dat hij niet lekker was, heeft hij heel lang doorgewerkt om de keuken bedrijfs klaar te maken), 2 dagen later kwam hij zoals afgesproken terug om de laatste puntjes op de i te zetten. Top gedaan!
FOTO VAN JENNIE
Reactie of foto toevoegen
“Goede en fijne samenwerking”
Door Gert van den Berg op dinsdag 10 mrt 2020 20 | vestiging Barendrecht
Eind december een badkamer besteld bij Grando Barendrecht. Samen met Evert de badkamer samengesteld. Hierbij werden zijn kwaliteiten zoals kennis en vakmanschap al snel duidelijk. Zo ook bij Martin en Leroy die de badkamer hebben geinstalleerd, vakmensen op hoog niveau! De badkamer is snel geleverd en er was vanaf het begin tot het eind een goede en fijne samenwerking. Bedankt team van Grando Barendrecht
FOTO VAN GERT VAN DEN BERG
Wastafel met spiegel
REACTIE VAN GERT VAN DEN BERG
De badkamer is precies geworden zoals ik bedoeld had.
Reactie of foto toevoegen
“Rode keuken”
Door Marjolein en Frank op dinsdag 10 mrt 2020 20 | vestiging Utrecht
Wij genieten met volle teugen van onze mooie rode keuken. Van het deskundige advies van de goed meedenkende en enthousiaste Iris Boering en het inmeten tot het plaatsen (in één dag!) verliep alles op rolletjes. De kastjes die op maat waren gemaakt, passen precies en de lastige hoek in onze keuken is keurig weggewerkt. We lopen iedere keer met een grote smile de keuken binnen!
FOTO VAN MARJOLEIN EN FRANK
Grote smile
Reactie of foto toevoegen
“Secuur”
Door G.Fluit op zaterdag 7 mrt 2020 20 | vestiging Amersfoort
We kwamen hier voor een badkamer en zijn hier in geslaagd. Het advies van de heer Isik was goed en duidelijk. Ook het hele plan van uitvoering verliep zeer goed. Alle wensen die we hadden werden vervuld en zelfs meer dan dat. Het montage werkt snel, secuur en netjes.
FOTO VAN G.FLUIT
Gemonteerde badkamer
Reactie of foto toevoegen
“De wow factor”
Door Ingrid de Groot op zaterdag 7 mrt 2020 20 | vestiging Utrecht
Supertevreden ben ik met de keuken die ik kocht bij Grando in Utrecht. Staat nu sinds een week en heeft voor mij echt de wow-factor. Ik koos voor een lange rechte keuken (in een ruimte van 4 x 2 meter). Hoogglans wit, met twee ladeblokken (2 x 90) en twee rechte kastjes. Greeploos. Erg Lang getwijfeld over het aanrechtblad (hout of marmer??) en uiteindelijk gekozen uit praktisch oogpunt voor marmer. Dat is goed uitgepakt. Mijn aanrechtblad is een echte eyecatcher, ben er heel heel blij mee. Verder inductie en een kraan die gaaf is. Met geen bovenkastjes, maar een witte plank over de volle breedte en Smeg koelkast ernaast. Ik koos opnieuw voor Grando in Utrecht omdat ik al eerder echt heel goed door ze geholpen ben en inmiddels dus weet dat ze door en door betrouwbaar zijn en ik als klant in goede handen bent; stipt met de afspraken, meedenken, leuke ideeen en de sfeer tijdens de verkoop is persoonlijk en gewoon goed.
Reactie of foto toevoegen
“Heel betrokken”
Door J. Rebbens op dinsdag 3 mrt 2020 20 | vestiging Breda
Onlangs heb ik samen met Vera van Grando Breda mijn "wenskeuken" op maat samengesteld. Ontzettend fijn hoe zij vanuit de beschikbare ruimte die ik heb en mijn ideeën heeft meegedacht en meteen is gaan tekenen voor mij. Ook een aantal goede suggesties waar ik zelf nog niet over na had gedacht. Ook de plaatsing en installatie heb ik via Grando laten verlopen door goede keukenexperts. Van A tot Z heel betrokken en ik ben ontzettend blij met mijn keuken! Ik beveel Vera en Grando dan ook van harte aan.
FOTO VAN J. REBBENS
Keukenresultaat
Reactie of foto toevoegen
“Blij met resultaat”
Door Ferry op dinsdag 3 mrt 2020 20 | vestiging Utrecht
Prettig koopadvies badkamer gehad met Iris Boering, daarna nog enkele keren via telefoon en mail contact gehad over details plaatsing. Oude badkamer naar volle tevredenheid laten weghalen en nieuwe laten plaatsen. Binnen de gestelde periode. Ervaren monteur Peter heeft klus zeer vakkundig naar wens uitgevoerd, rekening houdend met de wasmachine waterafvoer vanuit andere kamer. Grando ervaren als goed team. Ben heel blij met resultaat, had het 10 jaar eerder moeten laten doen haha.
FOTO VAN FERRY
Opgeleverde badkamer
Reactie of foto toevoegen
“100% tevreden”
Door Fam. van Alphen op dinsdag 3 mrt 2020 20 | vestiging Barendrecht
Wij zijn geslaagd voor onze droomkeuken bij Evert en zijn team, na heel veel wikken en wegen wist Evert precies op papier te zetten wat wij voor ogen hadden! De plaatsing door Rene verliep vlekkeloos. Er zat helaas een kras op 1 lade front deze is direct opnieuw besteld! Ik zou iedereen aanraden om naar Grando Barendrecht te gaan! Wij zijn 100% tevreden!
FOTO VAN FAM. VAN ALPHEN
Droomkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Secuur gewerkt”
Door Fam Knappers op dinsdag 25 feb 2020 20 | vestiging Breda
Keuken aangeschaft . Verkoop was ontspannen zonder druk. Goed en flexibel meedenken. Klein foutje met de grepen maar snel goed opgelost. Begeleiding en montage was echt super. Zeer secuur. Echt blij met resultaat.
FOTO VAN FAM KNAPPERS
Keuken met neonlicht
Reactie of foto toevoegen
“Aanraden”
Door Yvon op donderdag 20 feb 2020 20 | vestiging Son
Ik heb een geheel nieuwe badkamer laten plaatsen. Ben super goed geholpen en er is ook goed naar me geluisterd. Aan andere zou ik hun zeker aanraden!
Reactie of foto toevoegen
“Droomkeuken”
Door Marja op dinsdag 18 feb 2020 20 | vestiging Utrecht
Ik heb een compleet nieuwe keuken gekocht met inbouwapparatuur. In de keuken moest het nodige verplaatst worden. Ketel op een andere plek en ingebouwd, muurtjes verbreed en ingekort. Met de hulp van Kevin van Grando in Utrecht zijn we uiteindelijk na heel veel passen, meten en heel veel goede tips tot een mooi ontwerp gekomen. Tussen bestellen en plaatsen zijn er nog wat wijzigingen geweest, die konden worden doorgevoerd. Gisteren is de keuken geplaatst. In een dag door Frans. Vakwerk. In het echt is de keuken nog mooier dan op de 3 d foto. Ik heb hem nog niet gebruikt, maar heb er alle vertrouwen in dat dat ook goed gaat komen. Kortom, mede dankzij Grando heb ik mijn droomkeuken.
Reactie of foto toevoegen
“Supermooie keuken”
Door Ferdinand Garib op dinsdag 18 feb 2020 20 | vestiging Zwolle
Een keuken, we hadden geen ervaring met Grando maar door de klantvriendelijkheid waren we meteen geïnteresseerd. Toen we andere keukenzaken bezocht hadden wisten we meteen het wordt Grando keukens uit Zwolle. Ik zou ook iedereen Grando aanraden de deskundigheid, geduld en vriendelijkheid was voor ons enorm doorslaggevend we hebben een super mooi keuken.
FOTO VAN FERDINAND GARIB
Keuken met halfhoge stoelen
+ Toon extra foto van Ferdinand Garib
Reactie of foto toevoegen
“Mooi resultaat”
Door A Voskuilen op vrijdag 14 feb 2020 20 | vestiging Amersfoort
Wij hebben een keuken gekocht. Zeer deskundig geholpen, er werd alle tijd genomen. Er werd ons niets opgedrongen. De levering en plaatsing van de keuken verliep vlot. De keukenbouwer was betrouwbaar, beleefd en kundig. Waar nodig dacht hij mee en was niet te beroerd iets extra te doen. Wij zijn superblij met het mooie resultaat.
FOTO VAN A VOSKUILEN
Keuken met verlichting in koof
Reactie of foto toevoegen
“Deskundig advies”
Door LH Lufting Sleen op woensdag 12 feb 2020 20 | vestiging Emmen
Wij hebben hier een keuken gekocht. Deskundig advies gekregen. Prima prijs kwaliteit verhouding. Gemoedelijke sfeer. Problemen werden zeer snel en correct opgelost! Wij zouden dit bedrijf zeker aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Veel geduld getoond”
Door Monique op dinsdag 11 feb 2020 20 | vestiging Amersfoort
Wij hebben onze badkamer gekocht bij grando In amersfoort! Super geholpen in de winkel en veel geduld met goed advies. Onze badkamer is een plaatje geworden.
FOTO VAN MONIQUE
Plaatje
Reactie of foto toevoegen
“Ontzorgd”
Door E. Peelen op zondag 9 feb 2020 20 | vestiging Amersfoort
Recent een nieuwe keuken gekocht bij Dinesh en zijn team. We zijn zeer tevreden over het advies en vooral het volledig ontzorgen bij de werkzaamheden rondom het plaatsen van de keuken is top. We zijn dan ook erg blij met onze nieuwe keuken.
FOTO VAN E. PEELEN
Nieuwe keuken
Reactie of foto toevoegen
“Verdiend”
Door Gerrit Zoet op zondag 9 feb 2020 20 | vestiging Zwolle
We hebben een keuken bij Grando gekocht. Nadat we binnen kwamen, werden we geholpen door een verkoper. Helaas waren voor ons toen een aantal dingen nog niet duidelijk. Daar kwamen we thuis achter en hebben we nog met een andere verkoper gesproken binnen dit filiaal. Bij deze verkoper hadden we wel een goed gevoel bij. Bij aflevering van de keuken bleek het aanrechtblad van de keuken helaas beschadigd. De volgende dag kwam de monteur en deze bleek niet op de hoogte van dit feit, maar ook een aantal gemaakte afspraken met de verkoper waren niet bij hem bekend. Gelukkig heeft de monteur toch uitstekend werk afgeleverd. De eigenaar was inmiddels van een aantal zaken op de hoogte en heeft direct alles in het werk gesteld om alle zaken goed te regelen en dit is ook zeker gelukt. Het is jammer dat er een aantal zaken niet goed ging, maar binnen 3 dagen was alles toch opgelost en hebben we een geweldige keuken. Grando Zwolle heeft ons dus niet in de kou laten staan, maar heeft alles gedaan om het voor ons als klant op te lossen. Dit geeft ons dan toch echt een goed gevoel en zijn de 5 sterren dan dus toch echt verdiend.
Reactie of foto toevoegen
“Super positief”
Door Joyce B. op donderdag 6 feb 2020 20 | vestiging Utrecht
Super goed geslaagd voor mijn keuken en badkamer! Echt een aanrader qua kwaliteit en service! Hoe kies je een goede winkel uit vroeg ik mij af. Al snel vielen de prijsstunters voor mij af omdat ik kwaliteit van de spullen belangrijk vind maar ook de (te) dure winkels vielen af omdat je m.i. weer teveel betaald vanwege de 'image'. Na eerst online gezocht te hebben zag ik diverse positieve reviews over Grando en besloot ik naar de vestiging in Utrecht te gaan. Ik ben goed geholpen door Vincent bij het uitkiezen van de keuken. Ook zijn collega Kevin dacht heel goed mee bij het uitkiezen van de badkamer (en deels keuken) en hij had originele oplossingen waardoor ik uiteindelijk een mooie keuken en badkamer kon samenstellen dat voldoet aan mijn wensen. Zelfs wijzigingen achteraf werden goed opgepakt en ook daarbij werd proactief meegedacht. Het is fijn om als klant serieus genomen te worden. Er was geen druk om meteen te moeten tekenen en omdat ik zo tevreden was heb ik dat bij de 2e afspraak gedaan. Inmiddels is de keuken afgeleverd en de plaatsing door Grando was in 1 dag (i.p.v. 2 dagen was gepland was). Ook de spullen voor de badkamer zijn goed geleverd en worden op mijn verzoek momenteel door een aannemer geplaatst (vanwege verbreding badkamer). Kortom, mijn ervaring met Grando Utrecht is super positief. Inmiddels heeft een familiedlid bij een Grando vestiging dichterbij hun huis ook een keuken besteld. Ook zij zijn zeer tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Top”
Door Willem op woensdag 5 feb 2020 20 | vestiging Amersfoort
Wij hebben hier een super mooie en een zeer goede kwaliteit keuken gekocht. Zeer snelle levering en alles compleet! De jongeman die ons heb geholpen was er meedenkend en gaf tips die zeker geholpen hebben. Kortom voor een nieuwe keuken of badkamer zeker daar heen gaan. Top zaak! Ps en betaalbaar.
FOTO VAN WILLEM
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Top service”
Door P. Delsing op dinsdag 4 feb 2020 20 | vestiging Helmond
Keuken gekocht. Goed verkoopadvies en alles goed geleverd en geplaatst. Kortom top service.
Reactie of foto toevoegen
“Super goed geholpen”
Door HJ van Breukelen op zondag 2 feb 2020 20 | vestiging Utrecht
Nieuwe keuken met miele apparatuur en bora inductie kookplaat. Super goed geholpen door Iris Boering. Top adviseuse met inzicht en begrip voor de klant!
FOTO VAN HJ VAN BREUKELEN
Reactie of foto toevoegen
“Helemaal blij ermee”
Door Broker op donderdag 30 jan 2020 20 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wij zijn bij deze vestiging geholpen door Gert kropf. Maar iedereen daar op de werk vloer waren super gezellig en vriendelijk. Was best spannend om een droom keuken te vinden met het geld wat er te besteden was. Maar Gert kropf heeft het zo weten te maken dat al onze wensen werden gerealiseerd. Onwijs bedankt. Ook de service achteraf koelkast bromt word goed opgenomen. Was zelf best wantrouwig maar raad grando zeker aan we zijn super tevreden
FOTO VAN BROKER
Droomkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Keuken voor nieuwbouwwoning”
Door David op vrijdag 24 jan 2020 20 | vestiging Breda
Een complete keuken voor een nieuwbouw woning aangeschaft via Grando. De algemene indruk nu de keuken geplaatst is zijn super. Het gehele traject wordt er met je meegedacht. Want mijn inziens zijn er altijd zaken die wat tegen zitten. Maar belangrijkste is dat de verkoper denkt in oplossingen. En die werden ook altijd snel aangedragen als er een puntje was wat tegen zat. De verkoper was voor mij altijd goed bereikbaar voor vragen die ik gaande het traject had. Tijdens het plaatsen werd er secuur gewerkt. En de woning was na plaatsen ook netjes achter gelaten. En na het plaatsen van de keuken blijft Grando correct en snel reageren op vragen. Dus al met al kan ik Grando aanbevelen voor de aanschaf van een keuken. Niet alleen tijdens het verkoop gesprek denken ze met je mee maar het gehele traject.
Reactie of foto toevoegen
“Lof”
Door Erwin en Petra op maandag 13 jan 2020 20 | vestiging Tilburg
Complete badkamerinrichting aangeschaft bij Grando Tilburg. Zowel sanitair als vloer- en wandtegels. Perfect geholpen op een rustige niet opdringerige wijze. Alle tijd werd genomen om onze wensen aan te horen en direct verwerkt in een tekening. Niets dan lof over Grando Tilburg.
Reactie of foto toevoegen
“Boven verwachting”
Door Annelies Hoens op maandag 13 jan 2020 20 | vestiging Helmond
Ik heb een keuken, badkamer en toilet laten verzorgen door Grando Helmond en ben uitstekend geholpen. Zowel bij het kiezen van de juiste materialen als bij het uitwerken van de tekening. En dit alles binnen mijn budget. De service van Peter en Cristel oversteeg mijn verwachtingen. Altijd welkom om verdere vragen te stellen en zaken te bespreken. Klasse!
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Door Brenda Kamperveen op zaterdag 4 jan 2020 20 | vestiging Heerenveen
We hebben een nieuwe keuken gekocht. De service was echt supergoed. Ik zou dit bedrijf ook aan anderen adviseren!

Aanvulling ontvangen 8 januari 2019: Keuken is in juli 2019 gemonteerd. We zijn heel tevreden hierover!
Reactie of foto toevoegen
“Totaalverbouwing”
Door Hans op donderdag 26 dec 2019 19 | vestiging Enschede
Als onderdeel van een totale interne verbouwing van ons huis kwamen wij na een selectie van meerdere keuken-, en badkamerleveranciers uit bij Grando Enschede. Zij toonden belangstelling voor ons als klant en dachten hardop mee over onze keuzevraagstukken. In een paar bezoeken kwamen wij tot een mooi pakket van voorstellen voor onze keuken, badkamers en het nodige tegelwerk. De uitlevering van de verschillende onderdelen vond plaats volgens de planning en de installatiewerkzaamheden werden geheel naar behoren uitgevoerd. De ruimten werden opgeleverd zoals wij dat voor ogen hadden, kleine tegenslagen onderweg werden prima opgevangen, kortom wij zijn zeer tevreden over Grando Enschede. En bovenal: gedurende het hele traject was de samenwerking zakelijk, op maat, plezierig en persoonlijk.
Reactie of foto toevoegen
“Tot volle tevredenheid”
Door piet v.d.Leeden op donderdag 26 dec 2019 19 | vestiging Barendrecht
wij hebben een badkamer gekocht en zijne er zeer tevreden over. in de keuken/badkamer jungle is GRANDO Barendrecht een uitzondering. Super geholpen en met ons meegedacht, iets van de bestelling er af halen geen probleem iets bij bestellen snel geleverd. Ook over de prijs kunnen onderhandelen en er uit gekomen
Reactie of foto toevoegen
“Supertevreden”
Door fam. Harink Rouveen op donderdag 26 dec 2019 19 | vestiging Zwolle
Wij hebben een badkamer gekocht bij Grando Zwolle. Vriendelijk ontvangst en meedenken van Bas hebben wij als prettig ervaren. Alle materialen zijn op tijd geleverd en de afspraken is Grando nagekomen. We zijn supertevreden, een aanrader!
Reactie of foto toevoegen
“Vakman”
Door Willem op woensdag 25 dec 2019 19 | vestiging Zwolle
Mooie keuken gekocht bij Grando in Zwolle. Erg tevreden over alles. In de showroom erg prettig geholpen en naar tevredenheid een keuken gekocht. Montage van de keuken was ook top, echt een vakman!
FOTO VAN WILLEM
Hoekkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Naar tevreden”
Door R.Mooij op maandag 23 dec 2019 19 | vestiging Heerhugowaard
Zojuist de vragenlijst ingevuld bijna alleen maar tienen we zijn dan ook bijzonder tevreden over de hele gang van zaken zoals het advies de aankoop het inmeten de gemaakte afspraken het afleveren en de montage deze mensen zijn vakkundig en komen hun afspraken na. Werkelijk fantastisch. Fam R Mooij Heerhugowaard
FOTO VAN R.MOOIJ
Reactie of foto toevoegen
“Alles wordt opgepakt”
Door Kris op maandag 23 dec 2019 19 | vestiging Hazerswoude-Dorp
Wij hebben gekozen voor Grando Hazerswoude- Dorp, omdat Rutger Groenendijk vertelde dat hun kracht ligt bij het 'ontzorgen'. En dat hebben ze gedaan! Wij hebben de hele woonkamer verbouwd, van plafond tot vloer en alles wat daartussen zit. De keuken en vloer hebben wij bij Grando gekocht en zij werken samen met zeer vakkundige bedrijven die de gehele verbouwing hebben verzorgd. Wij hebben ons niet druk hoeven maken over planning, dat werd allemaal geregeld. Het liep allemaal naadloos op elkaar over waardoor de verbouwing soepel is verlopen. Communicatie verliep ook heel prettig. Alles wordt opgepakt, afspraken zijn nagekomen. Kortom, Grando Hazerswoude is een absolute aanrader!
FOTO VAN KRIS
Gerealiseerde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door Hans deen op vrijdag 20 dec 2019 19 | vestiging Hoorn NH
Ik ben zeer tevreden met mijn keuken en hoe ik begeleid ben van het begin tot het eind. Met hulp van Bas heb ik een keuken gekozen, die volledig aan mijn smaak is aangepast. De tekeningen gaven een goed beeld van hoe de keuken eruit is komen te zien. De demontage en montage gebeurde door dezelfde vaklieden, die uitmuntend hun werk deden. Ook de electriciens, stucadoor en installateur deden hun werk goed en deskundig.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Adresgegevens Grando Keukens & Bad
Website: www.grando.nl
aAlmelo (42 ervaringen), Woonboulevard 24, 7606 JA Almelo, tel 0546 - 85 13 04
bAmersfoort (88 ervaringen), Euroweg 93, 3825 HB Amersfoort, tel 033 - 494 61 70
cAssen (31 ervaringen), Borgstee 10B, 9403 TV Assen, tel 0592 - 74 90 09
dBarendrecht (49 ervaringen), Van 't Hoffstraat 18, 2991 XP Barendrecht, tel 0180 - 72 6 802
eBergambacht (38 ervaringen), Transportstraat 28, 2861 DZ Bergambacht, tel 0182 - 35 23 31
fBreda (90 ervaringen), Kruisvoort 68, 4814 RZ Breda, tel 076 - 531 95 26
gDelft (30 ervaringen), Schieweg 3, 2627 AN Delft, tel 015 - 261 19 94
hDen Helder (20 ervaringen), Ravelijncenter 29, 1785 LX Den Helder, tel 0223 - 66 86 80
iDoetinchem (29 ervaringen), Nijverheidsweg 12, 7005 BJ Doetinchem, tel 0314 - 36 86 30
jEmmen (34 ervaringen), Cornelis Houtmanstraat 41, 7825 VH Emmen, tel 0591 - 64 67 00
kEnschede (12 ervaringen), Hendrik ter Kuilestraat 175, 7547 SK Enschede, tel 053 - 431 81 41
lEpe (31 ervaringen), Hoofdstraat 118, 8162 AN Epe, tel 0578 - 62 08 84
mGroningen (33 ervaringen), Hoendiep 97B, 9718 TE Groningen, tel 050 - 318 14 11
nHazerswoude-Dorp (119 ervaringen), Frankrijklaan 4, 2391 PX Hazerswoude-Dorp, tel 0172 - 23 63 23
oHeerenveen (16 ervaringen), Beurtschip 37, 8447 CL Heerenveen, tel 0513 - 65 05 35
pHeerhugowaard (39 ervaringen), H.P. Berlageweg 7, 1703 DG Heerhugowaard, tel 072 - 574 42 07
qHelmond (36 ervaringen), Engelseweg 202, 5705 AJ Helmond, tel 0492 - 54 55 35
rHengelo OV (60 ervaringen), Holtersweg 17, 7556 BS Hengelo, tel 074 - 291 91 37
sHilversum (53 ervaringen), 2e Loswal 1, 1216 BC Hilversum, tel 035 - 621 91 29
tHoofddorp (90 ervaringen), Kruisweg 771-773, 2132 NG Hoofddorp, tel 020 - 446 01 12
uHoogvliet Rotterdam (88 ervaringen), Nieuwe Langeweg 41, 3194 DC Hoogvliet, tel 010 - 490 44 70
vHoorn NH (104 ervaringen), De Factorij 55, 1689 AK Zwaag, tel 0229 - 23 03 33
wLelystad (19 ervaringen), Zuiderpoort 23, 8239 AB Lelystad, tel 0320 - 26 81 88
xMiddelburg (87 ervaringen), Mortiereboulevard 42, 4336 RA Middelburg, tel 0118 - 72 49 05
yMijdrecht (18 ervaringen), Industrieweg 38g, 3641 RM Mijdrecht, tel 0297 - 25 04 94
zNaaldwijk (75 ervaringen), Hovenierstraat 127, 2671 DB Naaldwijk, tel 0174 - 62 37 63
a1Purmerend (28 ervaringen), Edisonweg 17, 1446 TM Purmerend, tel 0299 - 22 35 80
b1Rotterdam (65 ervaringen), Watermanweg 33, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 479 31 85
c1Son (109 ervaringen), Ekkersrijt 4084, 5692 DA Son, tel 0499 - 49 17 92
d1Tilburg (93 ervaringen), Hestiastraat 2, 5047 VA Tilburg , tel 013 - 571 11 80
e1Uden (63 ervaringen), Vluchtoord 39, 5406 XP Uden, tel 0413 - 26 20 93
f1Utrecht (135 ervaringen), Kaap de Goede Hooplaan 100a, 3526 AR Utrecht, tel 030 - 288 92 72
g1Wormerveer (41 ervaringen), Samsonweg 5B, 1521 RA Wormerveer, tel 075 - 646 11 70
h1Zaandam (59 ervaringen), Pieter Ghijsenlaan 15, 1506 PW Zaandam, tel 075 - 614 75 83
i1Zevenbergen (61 ervaringen), Blokweg 7a, 4761 RA Zevenbergen, tel 0168 - 37 37 00
j1Zwolle (41 ervaringen), Marsweg 33, 8013 PE Zwolle, tel 038 - 720 08 68
Kaart
Website
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.