Feedback
Alle Keukenzaken Beoordeeld
Plaats
Aantal ervaringen
Volendam (Noord-Holland)
39 ervaringen
Den Bosch (Noord-Brabant)
68 ervaringen
Kesteren (Gelderland)
315 ervaringen
Nunspeet (Gelderland)
490 ervaringen
Haarlem (Noord-Holland)
276 ervaringen
Middelharnis (Zuid-Holland)
185 ervaringen
Poortvliet (Zeeland)
123 ervaringen
Numansdorp (Zuid-Holland)
66 ervaringen
4,9

KuechenWelt

Score uit 4 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
7 vestigingen (Overijssel, Noord-Holland, Gelderland & Utrecht)
Gebruikersfoto: Foto van het blad
1 / 1
1 foto's
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van KuechenWelt
K├╝chenWelt is een keukenorganisatie welke is overgekomen bij onze oosterburen. Het is geen geheim meer dat keukens uit Duitsland goedkoper zijn, om die reden gaan er veel consumenten op een zaterdag naar Duitsland om voor een nieuwe keuken te kijken. Vanaf september 2015 is dit niet meer noodzakelijk. Wij komen naar Nederland met diverse showrooms.
Ervaringen
Er zijn 4 ervaringen over KuechenWelt. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
“Wazige communicatie”
Door Cindy op vrijdag 9 mrt 2018 '18 | vestiging Bussum
Via keukencowboys belande ik plots op een afspraak bij Kuchenwelt. De verkoper Michel, was heel aardig en dacht goed mee en ik had een goede indruk. Ik zat er 2,5 uur en moest nog wel een keer terug komen. We zaten er weer 2,5 uur maar kwamen eruit. Het spelletje van onderhandelen werd pittig maar leuk gespeeld. We zijn hier niet zo vatbaar voor. Ik was zeer tevreden met de keuken die ik kocht, met de prijs en met de leverdatum. Vervolgens werd het een nachtmerrie. Als extra service komt er een "styliste" deze kon pas een maand later worden ingepland, dit maakte voor ons niet uit. Nu bleek echter dat dan pas de keuken wordt besteld en de leverdatum toen opeens enorm lang was. De eerdere geplande afspraak was dus een wassen neus. Ook bleken we een keuken te hebben gekocht die niet bestond! Moesten we opnieuw de keuken gaan ontwerpen en beslissen. Weer langs Bussum. De keukentekeningen ontvingen we ook niet en het bedrijf lag er een week uit en was telefonisch niet bereikbaar, lekker als je aannemer op de tekeningen wacht. Zeer stressvol. Vanaf het fijne moment in de keuken zaak is dat niet meer je aanspreekpunt maar heb je te maken met de "styliste". Die overigens erg vriendelijk is maar zich niet verantwoordelijk voelt voor de fouten die de verkoper maakt. Net of je met een compleet andere organisatie te maken hebt. Tot op heden is onze leverdatum onbekend en de communicatie wazig. Gelukkig hebben we nog niets betaald. We overwegen de hele koop te annuleren en opnieuw te starten elders.
REACTIE VAN CINDY
Na mijn vorige bericht hebben we gekozen toch de levertijd af te wachten. Ee kregen een tijdelijke kleine pantry zodat we wel 2 pitjes en koud water hadden. Afzien, maar beter dan niets. Ipv 31 maart 2018 werd gisteren (2 maanden later) eindelijk onze keuken geleverd. Zou om 08.00 komen en kwam om 10.45. Vervolgens bleken de maten totaal niet te kloppen. Ook een verkeerd front geleverd. Nu staan alle dozen hier, de koelkast is geïnstalleerd en verder hebben we niets behalve een puinhoop. Hopelijk snel wordt de verkeerde keuken geïnstalleerd en dan moeten we weer 3 (?) maanden wachten op de juiste keuken. Het loopt niet lekker tussen de verschillende schakels in dit bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
9,8
Kex Keuken Expert Volendam
Volendam (Noord-Holland)
“Fantastisch” score uit 39 ervaringen
9,8
Poggenpohl Den Bosch
Den Bosch (Noord-Brabant)
“Fantastisch” score uit 68 ervaringen
“Geen aanrader”
Door Timmer op maandag 7 aug 2017 '17 | vestiging Harderwijk
Keuken gekocht tijdens opening, achteraf absoluut geen aanrader. (kopen tijdens opening). Product is letterlijk door de "strot'' gedrukt waarbij onderdelen vergeten zijn die naderhand erbij gekocht moesten worden. Tevens is de aftersales ronduit onder de maat en issues zijn niet aan een geschillen commissie voor te leggen omdat zij daarbij niet aangesloten zijn.(zoals het CBW). Veel problemen gehad (en nu nog) met hun KWHS keukenapparatuur.
Reactie of foto toevoegen
9,8
Avanti Keukens
Kesteren (Gelderland)
“Fantastisch” score uit 315 ervaringen
9,7
Arma Keukens en Sanitair
Nunspeet (Gelderland)
“Fantastisch” score uit 490 ervaringen
“Waarschuwing”
Door A.Spijkhoven op vrijdag 3 aug 2018 '18 | vestiging Bussum
In het voorjaar van 2018 langsgegaan bij Michel in de vestiging Bussum. Michel leek goed mee te denken en had al snel een schets op papier. Al snel hadden we een deal.
De styliste kwam een aantal weken later pas langs, waardoor de keuken ook pas een aantal weken later besteld werd. Hierdoor liep de levertijd uit. Styliste was aardig en dacht ook goed mee. Ze gaf aan dat de bestelde kastjes helemaal niet besteld konden worden zoals Michel ze had opgeschreven. Het materiaal van de kastjes kon alleen als werkblad worden besteld. Ter plekke met de styliste dus de kastjes aangepast wat materiaal en uiterlijk betrof. Minpuntje voor verkoper Michel dus. De styliste had een aantal voorbeeld stalen bij zich, maar gaf aan geen voorbeeld van het door mij bestelde keuken/werkblad bij zich te hebben. Op zich geen probleem leek het, want ik had een foto in de winkel gemaakt van hetgeen ik besteld had. Dit liet ik haar ook zien. Een gepolijst, composieten werkblad, glad dus. Dit was te zien op de foto en zo had ik het ook tegen Michel gezegd in de winkel. Op de dag dat mijn keuken geleverd werd, was ik kort thuis om hem aan te nemen en ging de aannemer aan de slag nadat ik weer was gaan werken. De aannemer liet al snel weten dat er enkele producten ontbraken, waardoor hij de keuken niet volledig kon installeren. Onder andere de RvS wandplaat ontbrak, waardoor hij de afzuigkap niet kon plaatsen en er geen tegelafwerking kon plaatsvinden. De aannemer moest dus een andere dag weer terugkomen als alles compleet was... Plankdragers ontbraken ook deels en een koolstoffilter voor de afzuigkap. Het meest vervelende echter was toen ik thuis kwam en ik constateerde dat het werkblad niet hetgeen was wat ik had besteld. Het leek wel van kunststof in de eerste instantie. Naar kort onderzoek en contact met de keukenondersteuning van Kuchenwelt, bleek het wel te gaan om composiet, echter was het niet gepolijst, maar 'gezoet'. Deze had een ribbelige structuur en niet een gladde zoals ik bij Michel had aangegeven in de winkel. En warempel, op de koopovereenkomst stond inderdaad 'gezoet'. Een term die ik tot die dag nog nooit had gehoord als keukenterm en dus nooit enige aandacht aan had besteed. Zelfs de styliste had hier niet op aangeslagen bij haar huisbezoek, nadat ik de duidelijke foto van het gepolijste werkblad aan haar had laten zien. Michel had in de winkel een fout gemaakt en de verkeerde benaming opgeschreven. Gelukkig had ik een foto gemaakt bij de bestelling en kon ik mijn klacht onderbouwen. Het gezoete blad zou ik nooit hebben gekozen en had ik ook nooit overwogen in de winkel. Na veel gesteggel met Ilona van keukenondersteuning, die de aftersalea regelen voor Kuchenwelt, een huisbezoek van Michel, die ineens deed alsof zijn neus bloedde en alle schuld ontkende, kreeg ik te horen dat mijn klacht was afgewezen. De getekende koopovereenkomst was heilig en daarmee was de kous af! Ik had een heel net compensatievoorstel neergelegd. Gezien het blad gelijmd en wel al lag, zag ik weinig in het los slopen en plaatsen van een nieuwe, met alle kosten en moeite van dien voor Kuchenwelt. Ik vroeg de kosten van de installateur (2 dagen à 950,-) als compensatie terug. Ik dacht enorm mee met hen, maar dit mocht niet baten...
Men wilde mij wel tegemoet komen met een nieuw blad 50/50 prijs. Kennelijk zagen ze wel een fout in, maar wilde er toch nog een slaatje uit slaan! Op dit moment loopt de zaak via de rechtsbijstand en zijn ze aangeschreven. Kuchenwelt heeft nog niet gereageerd na binnenkomt van de aangetekende brief. Mochten ze alsnog reageren zal ik de reactie hier jog plaatsen, maar vooralsnog raad ik een ieder af om zaken te doen met Kuchenwelt Bussum en eigenlijk Kuchenwelt in het algemeen, gezien je na de koop altijd te maken zult hebben met hun aftersales keukenondersteuning. Wees gewaarschuwd...
FOTO VAN A.SPIJKHOVEN
Foto van het blad
Reactie of foto toevoegen
“Na een jaar nog niet af”
Door Simone op zondag 3 dec 2017 '17 | vestiging Harderwijk
Begin februari 2017 werd onze keuken geplaatst. Nuna bijna een jaar is onze droomkeuken nog steeds niet af! Destijds de installatiemonteur geleverd door kuchenwelt, onze keuken geplaatst. Afwerking echt bar en bar slecht en geen verstand van zaken. (ook al beweerd de monteur van wel) Hotfill verkeerd aangesloten, afwasmachine niet goed afgesteld en nog ergste de bovenrand van de keuken heel slordig afgewerkt, zit er allemaal schuin, ongelijk en een dikke scheur in 1 van de platen. Betreffende monteur ruzie mee gehad bij ons in huis en gaf daarbij toe dat het haast werk was. Hij zou het in orde maken en de benodigde materialen bestellen en dan contact met ons opnemen. hij vertelde steeds dat het besteld was, maar dat levering lang duurde... Na 4 maanden aan het lijntje gehouden , waren wij er klaar mee en met kuchenwelt contact gezocht. Deze wisten niks van bestelde materialen! Zei zouden het oppakken en regelen, dit duurde natuurlijk ook weer even. En dan krijg je een uur voordat zei de zomerstop ingaan een mailtje dat de fabriek waar zei materialen afnemen failliet is en dus de vraag is of de materialen geleverd gaan worden nog..... Na de zomerstop meteen weer contact met hun moeten leggen(uit hun zelf doen ze dat niet echt).Ze konden via via toch wel leveren en las de materialen binnen zouden zijn zou de destijds onprofessionele monteur het wel herstellen!. Nou ons vertrouwen weg in die vent, dit ook aangegeven bij kuchenwelt. Het heeft heel wat telefoontjes en mailtjes nodig gehad, om hen duidelijk te maken dat wij iemand anders wilde, dit was lastig, aangezien ze niet een andere monteur hadden voor onze regio... Uiteindelijk omdat het allemaal al zolang duurde zijn ze uiteindelijk met het voorstel (begin september 2017)gekomen dat wij het door een ander bedrijf mochten laten herstellen en de factuur toe te sturen naar kuchenwelt. Vertrouwen in uitbetalen is er bij ons niet, dus wij wilde het geld van te voren hebben. Na weer tig belletjes werd het geld eind november eindelijk gestort. Alleen de monteur heeft nog niet het gehele bedrag overgemaakt. Hier weer over gebeld en ze zouden mij dezelfde week nog de stand van zaken laten horen. natuurlijk niks gehad...dus dit word weer vervolgt.... Genieten van de nieuwe keuken nee absoluut niet. Alleen maar extra kosten, doordat wij de hotfill en afwasmachine al hebben laten herstellen door iemand anders. Spaargeld + meer geld op en absoluut geen droomkeuken! Tip: a;s je regelmatig beld, en ze nemen niet meer op, bel dan even met een andere telefoon, dan zijn ze opeens meteen bereikbaar!
REACTIE VAN SIMONE
Na mijn recensie in december is Ronald de baas langs geweest. En heeft ons in het gelijk gesteld en alle gebreken netjes op papier gezet en dat het zsm hersteld gaat worden. Nu bijna 4 mnd later alweer is het nog steeds niet hersteld. En sinds afgelopen woensdag krijg ik hen ook niet meer telefonisch aan de lijn of reageert men op mailtjes........ K.. Bedrijf!!! Begin er niet aan!!!
Reactie of foto toevoegen
Vestigingen KuechenWelt
aBussum (2 ervaringen), Landstraat 67, 1404 JH Bussum, tel 085 - 303 15 91
bDoetinchem , Nispenlaan 16A, 7001 BS Doetinchem, tel 085 - 303 15 91
cEde , Maanderweg 48, 6711 NE Ede, tel 085 - 303 15 91
dEnter , Vonderweg 28B, 7468 DC Enter, tel 085 - 303 15 91
eHarderwijk (2 ervaringen), Kuipwal 41, 3841 KP Harderwijk, tel 085 - 303 15 91
fHeerhugowaard , HP Berlageweg 3, 1703 DG Heerhugowaard, tel 085 - 303 15 91
gMijdrecht , Industrieweg 42a, 3641 RM Mijdrecht, tel 085 - 303 15 91
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor keukens
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.