Feedback

Richtlijnen voor het plaatsen van een ervaring

Qasa beoordeelt en controleert alle ervaringen voordat we deze publiceren.

De meeste ervaringen die wij op Qasa ontvangen worden gepubliceerd op de site. Heel in het algemeen gaat het om ervaringen van klanten na levering en montage van de aankoop.

Echter niet alle ervaringen die wij ontvangen worden gepubliceerd. Bepaalde situaties waarin wij ervaringen niet plaatsen komen soms terug en worden bij Qasa op dezelfde manier beoordeeld:
- De reviewer heeft al eerder een ervaring geschreven over hetzelfde bedrijf, of heeft dezelfde ervaring meerdere keren ingestuurd. In dit geval worden de ervaringen eventueel samengevoegd tot één ervaring.
- Het product is aangekocht maar er is nog niet geleverd en gemonteerd. In dit geval zal de reviewer na levering en montage een ervaring kunnen schrijven.
- De contactgegevens van de reviewer kloppen niet. Hierdoor kan Qasa de betrouwbaarheid van de ervaring niet goed controleren.
- De contactgegevens van de reviewer ontbreken. Hierdoor kan Qasa de betrouwbaarheid van de ervaring niet goed controleren.
- De reviewer reageert niet als Qasa probeert contact op te nemen. Hierdoor kan Qasa de betrouwbaarheid van de ervaring niet goed controleren.
- De reviewer is niet de klant van het bedrijf. De klant waar het om gaat kan zelf een ervaring schrijven.
- De ervaring is te lang geleden. Hoe meer een ervaring gaat over iets wat lang geleden is gebeurd, hoe minder die ervaring nog iets zegt over de huidige situatie.
- De ervaring staat niet in verhouding tot de feiten. Lekkere koffie is geen juichende vijf sterren ervaring. Een klein vlekje in de hoek is geen woedende 1 ster ervaring.
- De ervaring sluit niet aan op de feiten. Bijvoorbeeld het gaat om een klacht over een verkeerde levering terwijl de leverancier laat zien dat deze exact heeft geleverd conform afspraak.
- De ervaring wordt gebruikt door de reviewer om een financiële compensatie af te dwingen.
- De ervaring wordt geschreven door de reviewer met als doel een bedrijf te beschadigen.
- De ervaring is geschreven door de reviewer tegen betaling / beloning.
- De ervaring is geschreven door medewerkers, familieleden, vrienden, bekenden, leveranciers, concurrenten, etc. van het bedrijf.
- Het taalgebruik is niet te begrijpen.

Het is onmogelijk om uitputtend alle situaties te beschrijven die zich eventueel zouden kunnen voordoen.

Een bijzondere categorie betreft ervaringen over showroombezoek. Hoe Qasa hiermee omgaat vindt u hier.

De gebruiksvoorwaarden waar u mee akkoord gaat bij het plaatsen van een ervaring staan hier.

Tot slot nog het volgende. Bij de beoordeling van ervaringen speelt het geen rol of een partij al dan niet klant is van Qasa.
Meer artikelen