Feedback
4,7

Roobol Woonwinkels

Score uit 12 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
26 vestigingen (heel nederland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Roobol Woonwinkels
Roobol Woonwinkels is specialist in vloeren (laminaat, lamelparket, marmoleum, pvc vloeren, tapijt en vinyl) en gordijnen en zonwering met ca. 40 woonwinkels in Nederland.
Alternatieven voor Roobol Woonwinkels
Andere goed gewaardeerde vloerenwinkels zijn onder meer:
•  Knulst Vloeren
   
( Utrecht Utrecht ) score 9,8 uit 308 ervaringen
•  LAB21
   
( Amersfoort Utrecht ) score 8,1 uit 973 ervaringen
•  Slingerland Tegels
   
( Hardinxveld-Giessendam Zuid-Holland ) score 9,8 uit 113 ervaringen
•  J&M Vloeren
   
( Leiderdorp Zuid-Holland ) score 7,0 uit 1 ervaringen
•  Het Vloerenhuis
   
( Nijkerk Gelderland ) score 9,8 uit 90 ervaringen
•  Europa Parket
   
( Barneveld Gelderland ) score 9,7 uit 373 ervaringen
•  Luxury Floors
   
( Kampen Overijssel ) score 8,8 uit 228 ervaringen
•  Bebo Parket
   
( Vriezenveen Overijssel ) score 8,1 uit 38 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ vloerenwinkels bekijken.

Roobol Woonwinkels review

Er zijn 12 ervaringen over Roobol Woonwinkels. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren 0 ervaringen
4 sterren 1 ervaring
3 sterren 0 ervaringen
2 sterren 1 ervaring
1 ster 10 ervaringen

Per vestiging:
“Spijt”
J. van der Zalm | vrijdag 2 apr 2021 21 | Roobol Woonwinkels Utrecht
Anderhalf jaar geleden een laminaat vloer gekocht bij Roobol met grote spijt super snel beschadigingen zowel krassen als deuken maar wordt gewoon afgescheept. Moet maanden wachten op een antwoord en dan zeggen ze ja vervelend ik denk dat er iets op gevallen is maar daar moet een vloer tegen kunnen ik heb zeker 20 jaar een vloer gehad van Karwei die zag er beter uit dan deze na ruim 20 jaar geen krasje of deukje maar ja je wil ook wel eens wat anders. Ze komen niet eens kijken.
Reactie of foto toevoegen
“Legafpraak niet nagekomen”
Ron Kouwenberg | vrijdag 13 nov 2020 20 | Roobol Woonwinkels Cruquius
Nieuwe PVC vloer inclusief leggen besteld. Bij aankoop meteen legdatum afgesproken. Op dag zelf (ze geven 1 dag van te voren aan dat de tussen 8:30 en 12:30 uur komen) wordt om 10:23 uur gebeld dat ze alleen komen leveren en leggen moet maar eens zien wanneer ze kunnen komen. Geen oplossing geboden. Pas na veel druk gezet maken we een afspraak voor 5 dagen later om 7 uur zodat verdere inrichten kamer doorgang kan vinden. Maar stoffeerders komen rustig pas om 8:30 uur waardoor leverancier meubels op ze moet wachten. Geen enkele medewerking om het door Roobol veroorzaakte probleem fatsoenlijk op te lossen is mijn ervaring. Reactie Roobol: ach kan gebeuren en het is Corona hè. En de reactie pas nadat ik zelf maar weer eens bellen omdat ze ondanks belofte niet terug bellen. Oh ja, ze laten je een grote aanbetaling doen die groter is dan de CBW voorwaarden. Die geven ze pas nadat de deal gesloten is. Reactie als je ze confronteert hiermee: ach, je mag gewoon om meer aanbetaling vragen. Helaas voor Roobol maar kom niet meer terug, de nieuwe volgende vloer van 48m2 zal ik ergens anders kopen en Roobol aan niemand aanraden.
Reactie of foto toevoegen
“Klantvriendelijkheid ontbreekt”
Dirk Zaagman | donderdag 21 okt 2021 21 | Roobol Woonwinkels Zoeterwoude
In de winkel in Zoeterwoude goed geholpen, dus daar zou ik zo 5 sterren voor geven. Voor het PVC laminaat ook 5 sterren. Maar dan..... Plinten leggen: nog maar eens een cursusje doen, 2 sterren. Op eigen initiatief heeft de stoffeerder holle plinten geplaatst terwijl massieve plinten op een aantal plekken waren afgesproken, besteld en betaald. Na het plaatsen van de plinten kwam hij hoek- en eindstukken te kort, zou opgelost worden. Roobol stuurde wel een factuur voor het herstellen van hun eigen fouten. Na bellen werd factuur toch maar ingetrokken. Terugbetaling teveel geleverde materialen, zoals afgesproken: min 1 ster! Mailen, bellen, maanden wachten op het ons toekomende bedrag. Maar toen er geleverd werd en er abusievelijk €4,50 te weinig betaald was stonde Roobol gelijk klaar met de vordering. Eerst dat bedrag overmaken, anders geen uitvoering van het werk. Kortom: winkel goed, back office te triest voor woorden. doe nog maar een cursus klantvriendelijkheid, planning en ga dan nog maar eens solliciteren.
Reactie of foto toevoegen
“Dikke pluim”
Clarie van Opstal | woensdag 15 feb 2023 23 | Roobol Woonwinkels Vlaardingen
Heel blij en tevreden met de snelle en fijne afwikkeling van ons plintenprobleem. Dikke pluim!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Nicolette | donderdag 10 nov 2022 22 | Roobol Woonwinkels Vlaardingen
Nieuwe dure pvc visgraat vloer gekocht. Helaas bij het leggen "klikte" pvc niet goed, waardoor het ging wijken. Leverancier heeft het beoordeeld en gaf aan dat er een fout in produktie zat. Een nieuwe vloer gekregen. Bij de 2e keer plaatsen gaven ze aan dat de vloer niet vlak is, dus ze gaan de vloer niet leggen. Terwijl bij de eerste vloer de ondergrond akkoord was, nu niet. Gevraagd of ze mij kunnen helpen met de Ondervloer? Nee. Plaatsen ? Nee. Geldterug? Nee. Service ronduit slecht!
Reactie of foto toevoegen
“Roobol Woonwinkels”
Kyle Oosterling | maandag 15 jul 2024 24 | Roobol Woonwinkels Sliedrecht
Ik heb een heel nare ervaring gehad met dit bedrijf. Ik gun anderen een leuker traject als zij een nieuwe vloer willen kopen. Doe jezelf een groot kado en sla Roobol over. In het kort mijn ervaring: zeer klantonvriendelijk, niet flexibel in een bijzondere situatie, communicatief slecht en denken niet met je mee.

Puntsgewijs ons verhaal:
- Wij hebben onze dijkwoning uitgebreid met een uitbouw. Het huis staat scheef en de uitbouw staat waterpas. Wij wilden de bestaande PVC vloer uit 2017 ook leggen in de uitbouw. Hiervoor zijn wij naar Roobol gegaan en hebben daar een vloer + leggen gekocht. Roobol kon vanaf het begin weten dat het geen doorsnee situatie zou zijn. De vloer zou onmogelijk overal waterpas kunnen zijn. Dat heb je met oude huizen.
-Roobol weigerde de vloer in onze uitbouw te leggen. Dat zou vanwege de overgang van de bestaande naar de nieuwe woning 'onmogelijk' zijn. Het repareren van de oude vloer door een verplaatst deurkozijn 'kon echt niet', al hadden wij nog wat van de oude vloer over. En toen kwam het: een vloer leggen deden ze niet, maar ZE DWONGEN ONS WEL OM DE VLOER TE KOPEN.
- Was het dan echt zo drama met onze uitbouw? Had de aannemer geblunderd? Dat bleek helemaal mee te vallen. We gingen voor een second opinion naar een ander vloerbedrijf (Woonwulp, Hendrik-Ido-Ambacht). Voor hen was het vanaf het begin geen enkel probleem om een PVC vloer in de uitbouw te leggen. Wij hebben daar uiteindelijk een andere vloer gekocht en die ligt er nu in. Zie foto's, wij zijn heel tevreden met hun werk en meedenkende houding. Dit terwijl dit voor Roobol 'ONMOGELIJK' was. Roobol zou een voorbeeld kunnen nemen aan de klantvriendelijkheid en het vakmanschap van de Woonwulp.
Het wordt gekker:
- De vloer die wij moesten kopen van Roobol, zou dezelfde coating/toplaag hebben als ons PVC die wij in 2017 hebben gekocht. Het zou dus precies dezelfde kleur zijn. In de tussentijd is de productie en kleur van dit PVC namelijk veranderd. Roobol vertelde ons dat 'speciaal voor de Duitse markt' de oude kleur van 2017 daar nog werd geproduceerd. Dit bleek een leugen. De gekochte vloer was de NIEUWE VARIANT en door het kleurverschil met de bestaande vloer voor ons ONBRUIKBAAR. De woonwulp heeft voor ons nog contact opgenomen met de fabrikant uit Belgie die deze vloer produceert. De fabrikant noemde het verhaal van Roobol over de productie van de oude versie van de vloer een 'broodje aap verhaal'. Of wij zijn voorgelogen of Roobol heeft geblunderd.
- Roobol heeft geen enkele keer een constructieve oplossing voor het probleem aangedragen. Na herhaaldelijke weigeringen van Roobol om de vloer te leggen zijn wij doorgeschakeld naar een ander bedrijf. Toen Roobol dit wist, konden zij ineens wel de vloer leggen. Mosterd na de maaltijd en juridisch heel berekenend.
- Uiteindelijk gaf Roobol aan dat zij 'tot een vergelijk' wilde komen. Volgens google betekent dat: tot een minnelijke oplossing komen, beide partijen geven iets toe. Dat viel tegen. De man van Roobol die langskwam was autoritair en arrogant. Bleef maar doorgaan op zijn eigen gelijk dat het echt onmogelijk was om bij ons een vloer te leggen. Van een compromis wilde meneer niets weten. We moesten de vloer maar gewoon kopen en het verder uitzoeken. Mijn vrouw kwam tussendoor thuis te zitten met een burnout. Om die reden hebben wij ervoor gekozen om het gedoe met Roobol te laten gaan. Het kostte veel energie en gaf stress. De vloer hebben wij doorverkocht met 600 euro verlies. Om positief te eindigen, de ervaring in de winkel van Roobol was voor ons prima. Daar is voor ons alles mee gezegd. Tot slot een tip: zorg dat de aanschaf van de vloer + arbeid om te leggen op dezelfde offerte staat. Dan is de winkel waar je het koopt juridisch gebonden om beiden uit te voeren. Of dan heb jij als klant het recht om de aankoop volledig te ontbinden als de verkoper een deel van de offerte weigert te leveren. Roobol splitst dit heel bewust uit over twee facturen. Zodat ze makkelijk A kunnen afdwingen en B kunnen weigeren. En juridisch dan gedekt zijn tegen jou als klant.
FOTO VAN KYLE OOSTERLING
+ Toon extra foto van Kyle Oosterling
+ Toon extra foto van Kyle Oosterling
Reactie of foto toevoegen
“Tapijtaankoop”
Ivo Berkhoff | dinsdag 4 aug 2020 20 | Roobol Woonwinkels Barendrecht
Geen service en problemen worden niet opgelost. Alles gaat goed t/m het betalen van de rekening, maar als er dan een internetkabel stuk wordt gesneden en je vraagt om herstel dan geven ze niet thuis. Er wordt niet een rondje gelopen bij de oplevering en als je de handtekening hebt gezet is dat het einde van de relatie. Ze laten je barsten. De winkels doen nog wel hun beest, maar de planner Martin van Slooten van de klusjesmensen op het hoofdkantoor heeft nog nooit van service gehoord. Maakt eerst 2 keer een fout in de planning en wimpelt vervolgens alles af. Nooit meer zaken doen met Roobol!
FOTO VAN IVO BERKHOFF
Gelegd tapijt
Reactie of foto toevoegen
“Een ster is te veel”
Michael | dinsdag 26 mei 2020 20 | Roobol Woonwinkels Tilburg
Een ster is eigenlijk al te veel wanneer je met een bedrijf te maken hebt die niet naar de klant maar alleen naar zijn eigen wensen handelt. In de winkel waren we goed en netjes geholpen waardoor je besluit alles door hun te laten regelen ondanks de prijs. Dus laminaat vloer, gordijnen en rolgordijnen besteld met in het achterhoofd dat alles dan in een keer goed zou zijn. Maar dan begint de ellende. Ook wel service en communicatie genaamd. Dit zijn echt de onderdelen waar dit bedrijf nog nooit van heeft gehoord. Probeer maar eens een afspraak te maken, dit kan wel maar alleen wanneer het hun uitkomt. En als je zegt dat het niet uitkomt in de ochtend dan zeggen ze nog doodleuk kun je dan niet 's middags gaan werken. Zelfs de laatste afspraak gaat weer niet door, bellen een dag van te voren tegen 18.00 uur met de vraag of ze een week later kunnen afspreken. Daar gaat je vrije dag. Dat jij speciaal vrij neemt interesseert ze ook voor geen meter. Excuses kennen ze niet, laat staan dat ze je iets aanbieden ter compensatie van de onnodig genomen vrije dag. Kortom ga aub niet met dit bedrijf in zee wanneer je service belangrijk vind.
Reactie of foto toevoegen
“PVC vloer”
John | donderdag 8 mrt 2018 18 | Roobol Woonwinkels Almere
Wij hebben exact dezelfde problemen met onze pvc vloer en ja u raad het al, ook bij ons zou het aan het stookprotocol liggen of een bouwkundige oorzaak hebben. De arrogantie en service (niet) waarmee Roobol ons heeft behandeld is ver beneden peil. Wij geven nog geen eurocent meer uit bij dit bedrijf!!!! We zitten nu met een vloer die er totaal niet uit ziet en gaan vervangen.
Reactie of foto toevoegen
“Overloop met streep in het midden”
wessel goedman | vrijdag 15 mrt 2019 19 | Roobol Woonwinkels Spijkenisse
Hebben hier tapijt gekocht en is door de stoffeerders verkeerd gelegd. na onze onvrede hierover te hebben geuit werd het naar meerdere keren om terugkoppeling over de klacht zo van tafel geveegd. uiteindelijk kregen we een aanbieding om het tegen 50% korting te vervangen. echt onacceptabel! Bedrijf word door de zoveelste generatie geleid en is vergeten waar het allemaal om draaide "service"' voor ons NOOIT meer!
Reactie of foto toevoegen
“Jammer”
Sandra | donderdag 13 dec 2018 18 | Roobol Woonwinkels Breda
Wij hebben een marmoleum vloer gekocht in Breda maar hij is buiten breda gelegd, waardoor mijn review meer voor Roobol in totaal is dan de vestiging Breda. Als je eenmaal een vloer (van 2400 euro) hebt gekocht, heeft Roobol binnen wat ze willen en daarna wordt het lastiger. Ze moeten sowieso al meerdere keren langs komen, maar dat wisten we van te voren. Tot 2 keer toe kwamen ze echter niet op afgesproken moment opdagen. Waardoor we voor niets 2 x een dag vrij hebben genomen en Roobol het schijnbaar normaal vindt dat je op de dag zelf als ze er al hadden moeten zijn nog afbelt. Dat vinden wij dus niet normaal. Wij woonden ook nog niet op die plaats. Dus heeft ons eindeloos reiskosten, 2 vrije dagen en een heleboel ergernis gekost. De Roobol snapte er niets van dat wij daar over klaagden. Zij konden er toch ook niets aan doen (ehm wat dacht je van beter plannen?). Daarbij zijn ze ook nog twee keer terug gekomen voor reparatie, waarbij de eerste keer niets is gebeurd. Ook dan weer, mensen dit kost ons elke keer een vrije dag en wederom 1 keer dus weer voor niets thuis gezeten. Voor de prijs die je betaalt vind ik geleverde service uiteindelijk ver beneden peil. Omdat het ons op deze manier bizar veel tijd en stress heeft gekost, kom ik slechts tot 1 ster voor deze zaak. Allemaal erg jammer.
Reactie of foto toevoegen
“PVC vloer”
Doorn | donderdag 20 sep 2018 18 | Roobol Woonwinkels Utrecht
Wij hebben vloeren en vitrage voor een appartement gekocht de pvc vloer zit vol met krassen nu er problemen zijn zijn ze niet thuis. Zal ze niet aanbevelen zijn gewoon oplichters. Rennen om te verkopen maar met klachten niet thuis roobol Kanaleneiland loop die winkel maar voorbij
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto null
1 / 4

Roobol Woonwinkels vestigingen

  Roobol Woonwinkels Almere (1 review), Bostonweg 25, 1334 KN Almere, tel 036-5370926
  Roobol Woonwinkels Amersfoort, Amsterdamseweg 49, 3812 RP Amersfoort, tel 033-4618642
  Roobol Woonwinkels Barendrecht (1 review), Van 't Hoffstraat 6, 2991 XP Barendrecht, tel 010-4796677
  Roobol Woonwinkels Breda (1 review), Kruisvoort 12, 4814 RZ Breda, tel 072-5220838
  Roobol Woonwinkels Cruquius (1 review), Cruquiusplein 26, 2142 EV Cruquius, tel 023-5479040
  Roobol Woonwinkels Delft, Leeuwenstein 30, 2627 AM Delft, tel 015-2620022
  Roobol Woonwinkels Den Haag, Waldorpstraat 210, 2521 CE Den Haag, tel 070-3884319
  Roobol Woonwinkels Dordrecht, Mijlweg 53d, 3316 BE Dordrecht, tel 078-6119563
  Roobol Woonwinkels Gouda, Korte Tiendeweg 1, 2801 JS Gouda, tel 0182-511785
  Roobol Woonwinkels Hellevoetsluis, Struytse hoeck 51, 3224 HA Hellevoetsluis, tel 0181-318011
  Roobol Woonwinkels Huizen, Eemlandweg 13, 1271 KR Huizen, tel 035-5258907
  Roobol Woonwinkels Katwijk ZH, Ambachtsweg 7, 2222 AH Katwijk, tel 071-4079179
  Roobol Woonwinkels Leiden, Lammenschansweg 130k, 2321 JX Leiden, tel 071-5125302
  Roobol Woonwinkels Leiderdorp, Zijlbaan 6, 2352 BN Leiderdorp, tel 071-3031235
  Roobol Woonwinkels Lisse, Kapelstraat 4, 2161 HD Lisse, tel 0252-417117
  Roobol Woonwinkels Naaldwijk, Warmoezenierstraat 11, 2671 ZP Naaldwijk, tel 0174-641502
  Roobol Woonwinkels Roosendaal, Oostplein 15a, 4706 NL Roosendaal, tel 0165-550597
  Roobol Woonwinkels Rotterdam, Watermanweg 31, 3067 GA Rotterdam, tel 010-2203043
  Roobol Woonwinkels Sliedrecht (1 review), Brouwerstraat 21, 3364 BE Sliedrecht, tel 0184-417077
  Roobol Woonwinkels Spijkenisse (1 review), Lucebertstraat 22, 3202 SW Spijkenisse, tel 0181-621511
  Roobol Woonwinkels Tilburg (1 review), Aabe-straat 35, 5021 AV Tilburg, tel 013-7514000
  Roobol Woonwinkels Utrecht (2 reviews), Vrieslantlaan 10, 3526 AA Utrecht, tel 030-2895434
  Roobol Woonwinkels Vlaardingen (2 reviews), Gerard Burgerlaan 2, 3131 KZ Vlaardingen, tel 010-4355411
  Roobol Woonwinkels Zeist, 1e Hogeweg 2, 3701 HK Zeist, tel 030-6921534
  Roobol Woonwinkels Zoetermeer, Coppeliaschouw 20, 2726 JA Zoetermeer, tel 079-3420460
  Roobol Woonwinkels Zoeterwoude (1 review), Rijndijk 2a, 2394 AH Zoeterwoude, tel 071-3415207
Kaart
Roobol Woonwinkels review
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.