Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Tulp Keukens
Tulp Keukens, een sterk merk, dat eruit springt in onze branche. Ons merk bestaat al ruim dertig jaar en in 2010 vierden we bovendien het 25-jarige bestaan van onze fabriek. Tulp is een echt Nederlands product, met internationale allure.
“Tulp: niet aan beginnen”
Door P. Mulder op vrijdag 21 jun 2024 24 | vestiging Son
Het kopen van een nieuwe keuken zou een leuke ervaring moeten zijn. Een grote uitgave die je niet vaak doet. Helaas heeft Tulp er bij ons voor gezorgd dat het hele proces van begin tot einde een nachtmerrie is geworden. De allereerste ontvangst in november 2023 was leuk. We hebben een heel prettig gesprek gehad en de basis voor de keuken besproken. Een belangrijk punt voor ons was dat de keuken op een goede hoogte zou komen omdat we beiden heel lang zijn. Én we wilden een speciale kast die Tulp op maat zou kunnen maken. De adviseur zou nog wat dingen uitzoeken en de week daarop een vervolggesprek plannen voor de puntjes op de i. Ook hadden we nog aanvullende vragen die we de volgende dag per mail hebben gesteld.
Vervolgens was het stil en bleef het stil. Uiteindelijk, na een paar weken, zijn we zelf maar eens gaan informeren of ze überhaupt nog wel een keuken wilden verkopen. Het bleek dat de adviseur die wij gesproken hadden, nu voor een ander filiaal werkte. Blijkbaar neemt dan niemand de lopende zaken over. Heel slordig. Na veel vijven en zessen een nieuwe afspraak met een andere adviseur. Deze meende op eigen houtje ook de tekeningen te moeten veranderen, "want dat was mooier". Geheel voorbijgaand aan wat wij zelf zorgvuldig hadden uitgezocht. De hoogte die beloofd was bleek ook niet gehaald te kunnen worden. Keuken wordt nu 10 cm lager dan was beloofd. En ook de speciale kast kon niet worden uitgevoerd op de manier zoals eerder was beloofd en afgesproken. Uiteindelijk begin januari 2024 toch getekend voor de nieuwe keuken, levering eerste week van juni 2024. (Je moet vandaag tekenen, anders is eerste week juni niet meer haalbaar.) Omdat we voor de keuken een nieuwe aanbouw gingen realiseren zouden we kleurstalen ontvangen zodat we e.e.a. op elkaar konden afstemmen. Daar hebben we heel vaak om moeten vragen, ze kwamen uiteindelijk pas in mei. Dit is voor een oplevering in de eerste week van juni natuurlijk veel te laat. Eind mei zijn we wederom zelf (want we hoorden, zoals gebruikelijk, maar niets) gaan informeren wanneer de keuken volgende week nu precies geleverd zou worden. De respons was: "Oh, hebben ze u niet gebeld?" Blijkt dat de keuken pas in de tweede week van juli komt.... zonder bericht, zonder excuses, gewoon plompverloren verzet. Dus: voor niets 3 weken vakantie opgenomen om de keuken in te richten, 'keuken-warming' kan niet doorgaan én nu 5 weken extra zonder keuken moeten leven.
Tulp staat zich er op voor dat je geen aanbetaling hoeft te doen, maar je moet wel 100% van het bedrag vóór levering voldaan hebben. Dat betekent dat ze ons straks kunnen achterlaten met een slecht gemonteerde keuken en dan zoek je het maar uit. Met alle ervaringen die wij nu hebben met Tulp - want bovenstaande is nog maar het topje van de ijsberg - hebben wij er geen vertrouwen meer dat dit nog goed komt. Je moet overal voor tekenen en ze dreigen met kosten als jij iets wijzigt, maar zij zelf kunnen blijkbaar straffeloos hun eigen plan trekken. De toon en de volkomen onverschillige houding zijn ongelooflijk. Op dit moment hebben we nog steeds de keuken niet, maar we hebben er ook geen vertrouwen meer in en de glans is er ook allang af. Wat een speciale ervaring had kunnen zijn, is nu een hoofdpijndossier geworden.
Als we ooit onze keuken nog krijgen, zal ik een update geven. Misschien kunnen ze dat wél in een keer goed doen, maar ik vrees het ergste.
Reactie of foto toevoegen
“Het sprookje Tulp Keukens”
Door Jolanda op zondag 13 dec 2020 20 | vestiging Rotterdam
Er was eens een familie die de laatste jaren hard had gespaard om de hun droomkeuken te kunnen kopen. Op 21 december 2019 was het dan zover. De familie kon hun dromen waar maken. Op dat moment wisten ze helaas niet dat het een verschrikkelijke nachtmerrie zou worden die pas op 8 december 2020 zou zijn opgelost en door TULP een gebaar werd gemaakt van een diner of wooncheque van € 100,-.
21-dec-19 Keuken gekocht bij Tulp Rotterdam. Geholpen door keukenadviseuse en in samenwerking met vestigingsmanager ontwerp gemaakt.
8-jan-20 Keuken ingemeten op locatie. Vrije dag genomen.
10-jan-20 Laatste dingen besproken met keukenadviseuse
-Bovenkastje de panelen aan de zijkant zelfde kleur
- Bovenkastje lampjes in het kastje niet onder het kastje
- Bovenkastje glasdeur van melkglas
- ATAG Matrix Gaskookplaat met grillplaat. ATAG heeft geen grillplaat dus zelf later gekocht.
- Keukenmengkraan aanpassen met handdouche
- Handgreep uitgezocht
- Plaatsing en montage keuken 10 april 2020
22-jan-20 Mail vestigingsmanager. Aanpassing van verlichtingspunt doorgegeven. Melkglas bestaat niet en krijgen gewoon glas.
10-apr-20 Afspraak plaatsing en montage keuken. Plaatsing en montage geannuleerd omdat de kleur niet goed was.
17-apr-20 Afspraak plaatsing en montage keuken. De frontjes zijn afgekeurd maar de keuken wordt toch afgeleverd en een week later zullen de goede frontjes worden gemonteerd. Vrije dag genomen.
20-4-2020 De keuken wordt geplaatst. Keukenblad - het gasfornuis is op de verkeerde plaats uitgespaard. Vrije dag genomen.
- Keukenblad - de spoelbak past niet in het blad
- Kraan - verkeerde kraan geleverd zonder handdouche
- Kraan - de hals van de kraan schiet eruit als de kraan worden opengedaan.
- Bovenkastje - uitsparing van de lampjes zit onder de kast
- Handgreep - een te weinig
- Spoelkastje - achterwand moet door middel van een uitsparing nog worden geplaatst
-Afzuigkap - advies eerst te tegelen en vervolgens ophangen
- Frontjes
Direct telefonisch contact opgenomen met keukenadviseuse en zij vraagt of ik alles op de mail wil zetten. Afgesproken dat we vrijdag 27 april langskomen om alles door te nemen. Direct aangegeven dat we alles in een keer willen en niet elke keer iets.
21-4-2020 Montage van apparatuur. Nooit verteld dat het twee dagen zou duren en dus ook geen rekening mee gehouden. Vrije dag genomen.
27-4-2020 Alle zaken die niet goed zijn doorgesproken.
- Nieuw keukenblad voor gasfornuis
- Leverancier komt spoelbak passend maken in keukenblad
- Kraan - Er wordt verteld dat er een mail is verstuurd dat de kraan niet meer leverbaar is. Alleen waren ze vergeten de mail te versturen. Vervolgens krijgen we te horen dat we bij moeten betalen.
- Bovenkastjes worden niet meer geleverd met verlichting in het kastje. Afgesproken wordt dat de huidige spotjes in het kastje worden geplaatst en een plank onder het kastje wordt gemonteerd.
- Handgreep is besteld
- In het aanrechtkastje wordt de achterwand geplaatst
- De afzuigkap zal worden opgehangen ondanks advies van de monteur
Afgesproken wordt dat wij een bevestiging per mail krijgen. Wat is ons verbaasd is dat tijdens het hele gesprek de vestigingsmanager achter zijn bureau blijft zitten (zonder klanten) en niet eens de moeite neemt om even langs te lopen en eventueel excuses aan te bieden.
28-apr-20 Keukenadviseuse stuurt een mail. Hierin staat dat alles naar onze tevredenheid zal worden opgelost. We hadden nadrukkelijk gevraagd of zij alle besproken punten op de mail wilde zetten om misverstanden te voorkomen. Uiteindelijk hebben we dat zelf nog maar een keer gedaan. Tevens geeft keukenadviseuse aan dat zij alles heeft doorgegeven aan de serviceafdeling
11-5-2020 Klantenservice gebeld. Gevraagd hoe het met onze keuken staat. Het antwoord is dat er geen mail is binnengekomen van Tulp uit Rotterdam
15-5-2020 Klantenservice belt. Ze hebben de mail van Tulp Rotterdam ontvangen. Bijna 3 weken later.
20-5-2020 Klantenservice mailt. Werkblad, kraan, plaat voor bovenkastje, frontwissel en handgreep zijn besteld
26-5-2020 Klantenservice Bodette van Dijk mailt. Geeft aan dat aankomend service bezoek de afzuigkap wordt opgehangen, de uitsparing voor de kookplaat juist is aangegeven en dat de monteurs een uitsparing maken in de achterwand van de spoelkast voor de afvoer
juni Leverancier spoelboek. Spoelbak is passend gemaakt en tape kan er af. Vrije dag genomen.
22-6-2020 Klantenservice gebeld. Gevraagd hoe het met onze keuken staat. In week 27 verwachten ze dat alles klaar en binnen is.
21-jul-20 Servicemonteurs komen. De monteurs zijn 3/4 dag bezig geweest om de alle frontjes opnieuw te plaatsen, de keukenkraan te vervangen, de afzuigkap op te hangen, het keukenblad te plaatsen en de achterwand van het spoelkastje passend te maken. Wat blijkt het bovenkastje is beschadigd en het frontje van de hoeklade is ook beschadigd. De monteurs maken een formulier voor een nieuw kastje en frontje. Monteurs denken dat het niet lang duurt. Vrije dag genomen.
23-jul-20 Klantenservice gebeld. Het formulier van de monteurs was nog niet binnen. We geven door dat we in het bovenkastje verlichting willen en dat de onderkant van kastje gewoon meegespoten kan worden in de goede kleur. Tevens vragen we of dit bevestigd kan worden via de mail. Helaas zitten we nu nog op de mail te wachten
28-aug-20 Klantenservice gebeld. Gevraagd hoe het met onze keuken staat. Ze wilden net gaan bellen dat alles binnen is. We maken een afspraak voor 12 oktober
12-okt-20 Servicemonteurs komen Ondanks dat we hebben doorgegeven dat we het bovenkastje aan de onderkant gespoten willen hebben in dezelfde kleur, krijgen we toch een kastje waar weer de onderplaat opgeschroeft moet worden. Het frontje wordt geplaatst op de hoeklade. Vrije dag genomen.
13-okt-20 Klantenservice mailt. Vraagt of alles naar wens is. Mail teruggestuurd dat na het inruimen van de hoeklade de lade tegen de de andere lade's aan komt
14-okt-20 Klantenservice belt. Er wordt een afspraak gemaakt om de keukenlade te stellen.
16-okt-20 We kunnen eindelijk de keuken gaan tegelen. De afzuigkap hangt niet waterpas een afwijking van 1 1/2 centimeter en de kraan is los. Zelf de afzuigkap waterpas opgehangen en de kraan weer vastgezet.
19-okt-20 Mail van Klantenservice. Ze nemen contact op na 24 november en als de keuken 100% naar wens is opgeleverd nemen ze telefonisch contact met mij op om een gebaar te maken voor de langlopende service
24-nov-20 De keukenlade zal worden gesteld. Monteur is geweest en zegt dat hij er niets aan kan doen en dat we de lade's met twee handen moeten opdoen. Ik ontplof en heb direct de klantenservice gebeld maar die is 's middags gesloten. Vervolgens heb ik Tulp in Rotterdam gebeld waar ik een keukenadviseur heb gesproken. Monteur heeft contact opgenomen met zijn teamleider. De monteur zegt verder niets te kunnen en alleen een lade te kunnen stellen. Dat heeft geen zin want dan is nog steeds niet het hele probleem verholpen en geeft het advies om de lade met twee handen open te doen? Het voorstel van de keukenadviseur was om naar de winkel te komen maar dat kost me weer een vrije dag en ik heb geen idee wat ik daar moet doen. Keukenadviseur neemt contact op met het hoofdkantoor en zij zullen weer contact met ons opnemen. Vrije dag genomen.
24-nov-20 Mail gestuurd met Excel overzicht en ongenoegen over de monteur
24-nov-20 Klantenservice heeft contact opgenomen. Ze geven dat ze een nieuwe monteur zullen sturen maar dat zal waarschijnlijk pas volgend jaar 2021 worden.
25-nov-20 Gebeld door Klantenservice. De teamleider zal langskomen op 7 december
30-nov-20 Mail van keukenadvisese van showroom in Rotterdam Ze pleit er voor dat het spoedig wordt opgelost en ze heeft navraag gedaan bij de service afdeling en heeft begrepen dat de teamleider komt
7-dec-20 Er komt een monteur en niet de teamleider zoals aangegeven. De monteur is geweest en heeft de lade's gesteld en de lade loopt niet meer tegen de andere lade aan. Wat jammer is, maar niet te verhelpen tenzij er weer nieuwe frontjes worden besteld, is dat de nerven niet gelijk lopen en ook de lade's niet gelijk zijn. Vrije dag genomen.
8-dec De klantenservice belt en vraagt of alles nu naar onze zin is. Ik geef aan dat het jammer is dat Tulp zich weer niet aan de afspraak houdt en een monteur stuurt in plaats van de teamleider. Tevens vraag ik naar het gebaar en er wordt aangegeven dat ik dat per mail zal ontvangen. We ontvangen mail met het gebaar Ik citeer: "Wat ik u aan kan bieden voor de langlopende service is een dinerbon of een wooncheque ter waarde van € 100,-. Graag hoor ik waar uw keuze op is gevallen."
En de familie leefde nog lang en gelukkig!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken niet compleet”
Door Wim Groeneveld op zaterdag 27 mrt 2021 21 | vestiging Veendam
Verkoper in de winkel is goed, vriendelijk, denkt mee en heeft de tijd.
Keuken gekocht op 1 mei 2020. Het lukt het bedrijf niet om de keuken goed gemonteerd te krijgen. Achterwand wordt niet of verkeerd geleverd. Plank boven aanrecht is al vier keer beschadigd geleverd. Op klachten wordt door Veendam niet gereageerd. Excuses kent men niet. Voorstel voor tegemoetkoming wil men niet. Waardeloze houding in de after sales. Na 11 maanden nog steeds een incomplete keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Laat je vooraf goed informeren over extra kosten”
Door Ton van der Horst op vrijdag 12 nov 2021 21 | vestiging Amersfoort
Ik zal kort en zo duidelijk mogelijk zijn,
Eerste ervaring met verkoper jefrey uitstekend. Duidelijke uitleg bezorgt en meedenkend. Vervolg zeer slechte communicatie, geen afspraken nakomen en een zeer onbeschofte man bij de klanten service, die je niet laat uitpraten en gewoon zegt je hebt getekend hiermee is de kous af.
Er zijn bij de aankoop bij Jefrey afspraken gemaakt betreft de kosten voor plaatsen en extra werk ivm extra werk zoals extra groepen, keuken verwijderen, afvoeren leidingen omleggen. Er werd mij heel duidelijk verteld dat dit maximaal 3000 euro extra zou kosten, dit werd ook bevestigt door Jefrey aan de telefoon, nadat ik de rekening had gekregen, je moest ook gelijk tekenen voor akkoord, anders kon ik ook geen afspraken maken om het voorwerk te doen.
De rekening werd in één keer 5500 euro extra werk daar begreep Jefrey ook niks van en zou het uitzoeken, na een week niks gehoord, wat blijkt Jefrey werkt daar niet meer en heeft geen aantekening achter gelaten, Patricia van de klanten service zou voor mij een dossier aanmaken waar ik al mijn klachten in kon opsturen inclusief foto's van rekeningen. Ook van de pannen set die ik extra heb moeten kopen, omdat de braadpannen die ik had gekocht niet de goeie waren en ik na telefonisch overleg met Berghoff de juiste pannen heb moeten kopen, weer een post van 244 euro. Bij de montage was ook 1 handgreep niet voorzien van schroefdraad, dat heeft de monteur gemeld en heeft hem nog wel even vastgekregen, maar zit nu ook los. Er zou ook naar de spoelbak worden gekeken, omdat deze snel krassen vertoonde. Patricia zou dit zorgvuldig oppakken, vervolgens wordt ik vanmorgen gebeld door de klantenservice met een zeer onbeschoft persoon, die mij totaal niet liet uitpraten en alleen maar vroeg wat is er mis met het factuur, mijn kinderen zaten bij dit gesprek op luidspreker en zaten vol verbazing te luisteren. Hij bleef maar zeggen je hebt getekend hiermee is de kous af. Alle afspraken die ik met Jefrey had gemaakt met de vriendelijke receptioniste van de winkel uit Amersfoort hadden geen zin meer, Patricia van de klantenservice heb ik niet meer gesproken. alleen met die onbeschofte vent die niet wilde luisteren, terwijl zijn collega nog zegt, hier moeten we ook zonder Jefrey uit moeten komen. Ik was zo verschrikkelijk boos dat na al mijn moeite om tot een goed einde te komen, foto's en mailverkeer, gesprek met Jefrey dat ik woorden tegen deze man heb gezegd die ik hier niet zou herhalen, maar één ding is mij duidelijk deze man is totaal niet geschikt voor zijn functie, een cursus hostmanship zou op zijn plaats zijn. Hij heeft geen één poging gedaan om mij tegemoet te komen. Ik ben erg teleurgesteld dat juist een zaak zoals Tulp keukens met klachten zo om gaat. Ik hoop dat Jefrey dit bericht leest en begrijpt waarom ik zeer boos en teleurgesteld ben. Zeker ook voor de prijs van het plaatsen van de keuken 1600 euro dit zou gebeuren twee dagen met twee man, dit werd twee dagen 1 man 100 euro per uur dus. Eén opmerking wil ik wel plaatsen wat ik als positief heb ervaren, zijn de mannen die het werk hebben uitgevoerd zoals leidingwerk en de man van de montage dit is perfect verlopen en zeer kundig gewerkt. Nu maar afwachten of er een vervangende handgreep komt. Ik vind dit heel vervelend om dit zo te moeten opschrijven, maar ik wil mensen waarschuwen dat je je goed moet laten informeren over de extra kosten, de verkoper heeft hier dus zeer weinig zicht op en zo voorkom je teleurstellingen, ook al heb je de bevestiging van de verkoper, met zo een on klantvriendelijk persoon van de klantenservice, kom je nergens.
Reactie of foto toevoegen
“Niet mee in zee gaan”
Door Marja Verkuijlen op dinsdag 11 dec 2018 18 | vestiging Son
Afgelopen augustus is onze nieuwe keuken geplaatst. Wat kleine beschadigingen en misser, tja dat kan. Nu 4 maanden later nog niets opgelost. Veel beloftes worden gemaakt nog niets opgelost. 3x werden te vervangen onderdelen beschadigd geleverd. Te schandalig voor woorden. Na de verkoop laat Tulp keukens het flink afweten! Ook zijn er al onderdelen beschadigd, er is een inspecteur langs geweest die ons op alle punten gelijk gaf. Helaas met 0 resultaat. Wat een woonkeuken had moeten zijn is veranderd in een nachtmerrie. Mijn advies: ga NIET met Tulp keukens in zee!
Reactie of foto toevoegen
“Tulp Keukens”
Door Anja Tak op vrijdag 18 feb 2022 22 | vestiging Rotterdam
Wij zijn al 2 jaar bezig om vervangende keukendeurtjes te krijgen omdat de folie van onze keuken na 3 jaar al los is gekomen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. En worden dingen toegezegd die nooit worden nagekomen. Bij bellen zijn te toevallig in gesprek en bellen nooit terug. Elke medewerker verwijst weer naar een andere medewerker. Ik heb ooit drie deurtjes gekregen(waar ik voor moest betalen) maar die heb ik terug gegeven omdat de afmeting, de kleur en de kader anders waren. Om gek van te worden. Slechte service van Tulpkeukens, ik zal nooit meer iets kopen bij deze slechte zaak.
Reactie of foto toevoegen
“Vreselijk klantonvriendelijk”
Door Dennis Pors & Mariëlle Reijerkerk op dinsdag 19 feb 2019 19 | vestiging Veenendaal
Waardeloze service! Tot aan de verkoop verloopt het allemaal prima. Wel wat pusherig om een keuken te kopen, maar de keuken zag er mooi uit dus wij hebben deze besteld. Aardige mannen die de keuken komen bezorgen (we zouden de keuken zelf plaatsen). Daar begon het mis te gaan: we misten een aantal dingen waar we vreselijk lang op moesten wachten (2 weken voor een verbindingsstuk van de greeplijsten vind ik lang, als zoiets op voorraad ligt). En er was een smetplint niet bijgeleverd en die fout lag zogezegd bij ons. Niet dus, wij laten een expert langskomen om dit in te meten; wij zitten niet in de keukens, dus dan verwacht ik een goed advies. Zij hadden ons moeten attenderen op die laatste smetplint die niet op de offerte stond. Overigens, een expert langs laten komen om de keuken in te laten meten die 2 cm per blad teveel meet, vind ik niet professioneel. We hebben zelf uit de muur moeten bikken zodat het blad nog ruimte heeft om te werken. We hebben 10 weken op die ene plint moeten wachten. Na 6 weken!!!! kregen we een bericht dat de plint nog niet besteld was omdat het ons risico zou zijn. Why on earth wacht je daar 6 weken mee. Elke keer vanuit de showroom verwezen naar de klantenservice. Vreselijk onklantvriendelijk. Nog geen excuses gehad! Achteraf blij dat we de keuken niet via Tulp hebben laten plaatsen gezien alle slechte reviews en schade die ze aanrichten. Voor ons nooit meer een keuken bij Tulp!!
Reactie of foto toevoegen
“Mooie keuken”
Door Auke Ham op woensdag 21 feb 2018 18 | vestiging Amsterdam
Zeer mooie keuken, zeer vakkundig geïnstalleerd en zeer goed advies. Het enige dat wij hebben kunnen ontdekken is dat er een frontje niet kan aansluiten, dat is jammer, maar dat zie je alleen als je met de keuken leeft.
Reactie of foto toevoegen
“Veel pluspunten”
Door I op vrijdag 21 feb 2020 20 | vestiging Breda
Eind 2019 op zoek gegaan naar een keukenleverancier. We wilden graag de welbekende verkoopstrategieën van de grootste keukengroep van Nederland omzeilen omdat dit niet binnen ons beeld past van het creëren van een droomkeuken. Het nadeel hiervan was dat we bij andere leveranciers teveel betaalden voor de kwaliteit die geleverd werd óf dat de kwaliteit super was en de prijs enorm hoog. Na vele winkels bezocht en vergeleken te hebben zijn we toch bij Tulp terechtgekomen. Wat was hiervoor de grootste reden? Tulp is een Nederlands product en kan op maat gemaakte kasten leveren, de keuken in een kleur naar keuze spuiten en de scharnieren en ladegeleiders voelden voor ons degelijker aan dan bij even dure keukens bij andere leveranciers. Dit straalde voldoende vertrouwen uit!
We zijn in de vestiging in Breda erg goed geholpen door de verkoper en de vestigingsmanager. Het voelde als een proces waarbij uiteindelijk onze wensen (financieel, esthetisch en functioneel) gecombineerd zijn tot een keuken waar we erg tevreden mee zijn. Hiervoor hebben we een aantal keer de winkel bezocht, gebeld en gemaild. De communicatie hierbij verliep erg prettig!
Het leveren van de keuken was ook super. Alles netjes verpakt en met zorg in de woonkamer geplaatst. De keuken hebben we zelf gezet en aangesloten. Veel bevestigingsmateriaal bijgeleverd en zelfs een potje lak om eventuele beschadigingen bij te werken. Het enige dat fout geleverd is, is de bestekbak. Hier wordt aankomende week een nieuwe voor geleverd. Is dit dan toch een trucje van de grote keukengroep om de aftersales een 'plusje' te geven? Geen idee. De keuken staat en we zijn erg tevreden over de prijs/kwaliteit!
Deze review is geschreven omdat het niet fijn is om alleen maar de negatieve verhalen te lezen op internet. Misschien hebben wij geluk gehad, of de anderen enorme pech? Zou beide kunnen. Wat we wel weten is dat we iedereen een Tulp keuken aanraden op basis van onze ervaring!
Reactie of foto toevoegen
“Koop hier niet”
Door Martine op dinsdag 12 jun 2018 18 | vestiging Rotterdam
In 2016 heb ik een keuken gekocht bij Tulp, omdat ik met een eerdere keuken uitstekende ervaringen had. Ik wist dat Tulp inmiddels was overgenomen door Mandemakers maar mij werd verzekerd dat desondanks het bedrijf zijn eigen fabriek etc had. Helaas is mijn goede ervaring niet herhaald. Al bij het eerste bezoek heb ik mij laten verleiden te tekenen, omdat de keuken anders niet op tikd geplaatst kon worden. Vanaf dat moment is er van alles mis gegaan. Teveel om hier op te noemen. Ik wilde er al binnen een paar weken onderuit maar dat kon niet meer. Uiteindelijk is de keuken geplaatst, nadat eerst de verkeerde spullen waren geleverd. Het werd een haastklus en de keuken was lelijk geplaatst: afbladderende verf op de bijgezaagde delen, scheef hangende kastjes, de keukenwas niet goed ingemeten waardoor de keukendeur niet goed open kan, hij is niet op de afgesproken hoogte geplaatst, een van de ovens zat te hoog. Na een slepende correspondentie en vele telefoontjes is dit voorjaar een en ander deels verholpen. Echter, een aantal zaken zijn nog steeds niet netjes afgewerkt, de deur kan nog steeds niet open etc. Bovendien gaven de medewerkers die de keuken kwamen afwerken mij het gevoel dat ik onnodig moeilijk deed. Voor 20% van de prijs had ik een prachtige Ikeakeuken kunnen krijgen en voor minder dan de helft een vergelijkbare maar mooi geplaatste keuken bij een betrouwbare keukenzaak. Inmiddels heb ik van een insider begrepen hoe men te werk gaat. De verkopers zijn erop getraind u bij het eerste bezoek te laten tekenen en u te verleiden met zogenaamde kortingen. Mocht u nog zo verstandig zijn dat u toch nog naar een andee zaak gaat, dan is de kans groot dat deze ook van Mandemakers is. Zodra u uw naam noemt kunnen ze in de andere zaak precies zien wat u elders heeft besproken. Mijn advies:koop NIET bij Tulp of een ander bedrijf van Mandemakers. Als u het wel doet, teken dan niet meteen en betaal maximaal de helft van de initiële prijsopgave. Nog beter: bestel een keuken bij Ikea of bij een zelfstandig keukenbedrijf dat u niet verleid met zogenaamde kortingen maar eerlijk ge werk gaat.
Reactie of foto toevoegen
“Duurde veel te lang”
Door De Bruin op donderdag 7 mrt 2019 19 | vestiging Breda
Na 4 x beschadigde kasten geleverd te hebben gekregen. Zou we over een stemmen voor een vergoeding voor een keuken indeling van orgalux. Eerst een goed mee denkende dame gesproken die alles heel vervelend vond en vond dat we recht op vergoeding hadden. Deze dame is nu ziek en degene die overneemt totaal niet mee te overleggen. Zegt dingen die niet gezegd zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Verder kijken”
Door Valkier op vrijdag 20 dec 2019 19 | vestiging Amersfoort
Na drie bezoeken van tulp keuken nog steeds geen volledige keuken. En blijkbaar voelt niemand zich geroepen om dit goed te regelen. Mocht je op het punt staan om hier een keuken te kopen, kijk nog even verder.
Reactie of foto toevoegen
“Koop hier niet”
Door Murali op maandag 21 aug 2023 23 | vestiging Rotterdam
The reason for my low rating is as follows:
1. I received incorrect information during the sales discussion. Additionally, the cost and plan needed to be finalised. following this, I was misled into signing a purchase agreement.
2. The next day when my wife spoke to the sales advisor we became aware that the verbal agreements will not be considered, so we decided to cancel and informed him about the same.
3. As soon as we decided to cancel, they became very unresponsive to our emails and phone calls. They have not yet cancelled contract and its been almost a month since i confirmed cancellation.
My personal advise for people is not to purchase a kitchen with Tulp Keuken as its too tricky to have everything on paper and verbal agreement has no value with them. I feel the main goal of the sales person to get your signature.
Post this signature you are trapped into purchasing a kitchen from them else you might end up loosing 5% if you decide to cancel within 2 days and may be upto 30% post 2 days. It is important for a person or company to do business fairly and ethically.
Reactie of foto toevoegen
“Levering koelkast duur zeer lang”
Door W Nobbe op woensdag 23 jun 2021 21 | vestiging Veendam
Keuken in november besteld, en de eerste week april geplaatst, koelkast werd na geleverd en eerst een vervangende gekregen, die heel slecht bevalt, nu bijna juli en zal nog wel wat weken duren, werd een alternatief aangeboden, 150 € duurder, kregen dan voor het ONGEMAK 20 € korting, keuken van 11.000 euro, had ze gewoon omgeruild, dat heet SERVICE.
Reactie of foto toevoegen
“Ervaring in winkel zeer positief maar daarna drama”
Door Coumans op donderdag 1 okt 2020 20 | vestiging Heerhugowaard
1 ster is nog te veel voor jullie service. Ik heb geen enkel goed woord meer over voor jullie. al 5 maanden wacht ik op een onderdeel en tot 3x toe wordt het verkeerd geleverd, worden afspraken niet nagekomen en zijn jullie zeer onprofessioneel! Ik ben jullie zo verschrikkelijk zat en zal NOOIT meer een keuken bij jullie kopen en ik zal zorgen dat iedereen uit mijn netwerk ook met een grote boog om jullie heen loopt. Nog nooit meegemaakt dit. Kom alsjeblieft jullie keuken weer ophalen want ik kan 'm niet meer zien.
Aanvulling ontvangen 1 oktober 2020: Het betreft vestiging Heerhugowaard, maar deze heb ik bewust niet ingevuld omdat de vestiging geen enkele blaam treft en ik ook niet die indruk wil wekken. Het is de aftersales die behoorlijke steken laat vallen. Bij levering in Mei is een verkeerde spoelbak geleverd en een rugwand niet meegeleverd. Er is toen beloofd om deze alsnog met spoed te leveren en monteren. De spoelbak is inmiddels geleverd en geplaatst maar de rugwand laat dus al 5 maanden op zich wachten. In de tussentijd is 2x de verkeerde maat geleverd en vandaag dan eindelijk de juiste maat, tenminste, zo lijkt het (ik heb het niet nagemeten. Echter, afgesproken was dat het ook gemonteerd zou worden en het is enkel bezorgd dus nu moeten we weer wachten op een monteur. We hebben voor morgen een afspraak met onze elektricien staan die de spotjes en stopcontacten behorend bij de wand gaat aansluiten en we kunnen hem niet meer afbellen zonder dat dat geld gaat kosten. Je begrijpt dat we een zeer wrange nasmaak aan onze keuken hebben overgehouden en geen vertrouwen meer hebben in Tulp. Nogmaals, ik wil absoluut niet de winkel in een kwaad daglicht stellen, want daar hebben we juist een prettige ervaring mee. Het is erg jammer dat het vanaf de aankoop totaal het tegenovergestelde is.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Mevr Schilder op maandag 5 okt 2020 20 | vestiging Heerhugowaard
Ruim een jaar geleden hebben wij hier een keuken gekocht. wij hadden te laat beschadigingen doorgegeven waardoor direct de schuld van de beschadigingen aan ons zelf werd gegeven. Na het leveren van bewijs dat de beschadigingen niet door ons toedoen is gekomen, wachten wij na 10 maanden(!!!!) nog steeds op nieuwe frontjes van de keuken. De laatste keer dat de monteur weer kwam, (na wederom heel lang te hebben gewacht en zelf maar weer gebeld te hebben) waren de frontjes weer niet goed en zijn ze zelfs ons andere frontje, die als kleur sample mee gegaan is KWIJT GERAAKT! Na ruim een week maar weer ZELF bellen of deze inmiddels al terecht is. Al met al prachtige keuken, mooie kwaliteit, maar de afhandeling van klachten kan maanden duren, ze zijn slecht te bereiken, niemand neemt verantwoording en het het terug bellen moeten ze duidelijk nog leren. VRESELIJK bedrijf!
Reactie of foto toevoegen
“Een zeer positieve ervaring”
Door Kelly van Waart op woensdag 28 feb 2024 24 | vestiging Amersfoort
Ik heb mijn prachtige Tulp keuken mbv de hele vriendelijke en professionele Marianne Mulder van Tulp Keukens Amersfoort uitgezocht en samengesteld in de showroom. Ik was een beetje huiverig over de betaling die in 1 keer moest plaatsvinden wanneer de onderdelen vd keuken zouden worden geleverd, maar Marianne garandeerde mij een zeer hoog niveau van service en kwaliteit. Tussendoor moest ik de plaatsing 1 maal uitstellen vanwege voorbereidende werkzaamheden die nog moesten worden verricht, dit was geen probleem voor Tulp en de keuken werd voor mij opgeslagen. Tussendoor meerdere malen contact gehad met de showroom en klantenservice Tulp over verschillende onderwerpen. Ik kreeg niet altijd heel snel reactie (door onderbezetting), maar de reactie en hulp kwam uiteindelijk wel. De dag van levering en de installatie verliep erg soepel en in 1 dag hebben 2 de professionele keukenmannen Mustafa en Ricardo de keuken echt zeer netjes geplaatst. Mijn complimenten aan deze twee heren, die onverwacht door zieke collega vanuit Haarlem en A'dam Noord moesten komen. Mijn keukenblad was die dag helaas nog niet klaar, dus kreeg ik een tijdelijk houten noodblad geïnstalleerd. De volgende dag heeft een vriendelijke Stefan van Egdom al mijn electra en apparatuur goed aangesloten. Twee maanden later werd ook het op maat gemaakte keukenblad geleverd en geïnstalleerd, wat dus iets langer duurde dan de installatie vd keuken. Hier was ik graag vtv over ingelicht, maar ik was uiteindelijk wel heel erg tevreden met het eindresultaat. Deze dag kwamen ze met 5 man sterk om de verschillende onderdelen vh blad naar boven te tillen en is alle apparatuur meteen mooi teruggeplaatst (cooker en bora kookplaat) en de wasbak gekit. Was mooi geweest als de keukenbladnaden tegen de muur ook zouden worden afgekit door Tulp keukens. Samengevat: ik heb een zeer positieve ervaring met Tulp keukens gehad, met hun verschillende professionele werknemers van verschillende afdelingen met een prachtige nieuwe keuken als eindresultaat.
Reactie of foto toevoegen
“Bijzonder slechte service”
Door Jaap Wouda op donderdag 8 jun 2023 23 | vestiging Veendam
De klant komt van rechts zou je denken bij tulpkeukens, onderdeel van de Mandemakers groep. Ik bedoel voorrang en de klant centraal. De service is bijzonder slecht. Doe geen zaken met de Mandemakers groep. Uiteindelijk is ons probleem na een een jaar opgelost.
Aanvulling:
In Veendam hebben we een goed gesprek met de verkoopmedewerkster gehad. Deze ging na ons gesprek weg en ook de vestigingsmanager vertrok naar een andere werkgever. Vervolgens kwamen ze bij ons en we moesten gelijk betalen, anders namen ze de spullen weer mee. Helaas waren niet alle spullen er, bijvoorbeeld de afvalbakjes en ook waren ze vergeten om de kastdeurtjes opnieuw te stellen. We werden van het kastje naar de muur gestuurd en dat spel beheerst Mandemakers heel goed. Ze hopen dat je op een gegeven moment het er maar bij laat zitten. Ik heb zeker 5 keer gemaild en vele keren gebeld. We gaan er mee aan de slag, we zijn gehackt, de bouwvak komt eraan.
Reactie of foto toevoegen
“Blijf weg”
Door Ralph Montijn op dinsdag 24 sep 2019 19 | vestiging Amsterdam
Stay away from this company! What an appalling quality of work of their advisors: who ignored our request to equip our new kitchen with the same appliances as in the previous project. And of course they delivered wrong 2 appliances. Apart from that, they handled this situation in a totally non-customer-oriented way. They insisted that we should have checked model numbers of the appliances before signing the offer. When paying 30K EUR for a kitchen, in their opinion, customers are expected to go online and verify model numbers themselves! A rip-off solution was offered (replacement of 1 of the wrong appliances at a basically wholesale price of the new one). There are many other companies specialising on expensive kitchen projects. Choose any but this! They do not acknowledge their mistakes, deliver awful customer service and treat their returning clients (that was our 3rd kitchen with them) badly.
Reactie of foto toevoegen
“Geven niet thuis”
Door Meijer op donderdag 20 jun 2019 19 | vestiging Woerden
Voor onze doen dure keuken gekocht (13K), zelf en door bevriend klusbedrijf laten plaatsen. Maar door diverse meetfouten van Tulp vele uren meer werk. Tulp is niet thuis. Stuurt een bosje tulpen als 'genoegdoening'. De hotwater kraan (geen quooker) zit te dicht op de wand. Daardoor lastig te bedienen. Gat was al in blad geboord door Tulp... reactie Tulp "wen er maar aan". Er kwam een monteur 'de schade opnemen'. Nog nooit zo'n hork als deze man over de vloer gehad. Verschrikkelijk. Totaal onkundig. Was blij dat hij iig niet onze keuken 'gemonteerd' had, want dan was het leed wrs helemaal niet te overzien geweest.... We zijn nu maanden verder, het bosje tulpen is al lang vergaan, maar van Tulp horen we helemaal niets meer. Eerste én laatste keer dat wij een keuken van Tulp aangeschaft hebben. we raden het niemand aan! Want als er wat fout gaat, is Tulp niet thuis.
Reactie of foto toevoegen
“De verkoop is prima, de klantservice drama”
Door Noel op woensdag 15 dec 2021 21 | vestiging Son
Wij hebben half september een Tulp keuken van ruim €30.000 geleverd gekregen, helaas zonder vaatwasser a.g.v. leveringsproblemen. Eindelijk na 3 maanden, werd gisteren de vaatwasser geleverd, maar kon niet geplaatst worden omdat de nis in de betreffende Tulp kast iets te klein blijkt te zijn. Dit moet aangepast worden.
Nu moeten we maar wachten tot eind januari volgend jaar, want ze hebben geen tijd en kunnen niets voor ons doen. Dit is niet het eerste probleempje met de installatie. Tulp kan goed verkopen, maar bij de nazorg laten ze de klant in de kou staan. Wij hebben vaak reclame voor ze gemaakt, maar voor ons geen Tulp keuken meer.
Reactie of foto toevoegen
“Gebakken peren”
Door Jacqueline Zandbergen op donderdag 28 mei 2020 20 | vestiging Waalwijk
Wij hebben in februari een keuken gekocht. Het was een prettige service. De prijs viel wel tegen en er was geen enkele mogelijkheid om een extraatje te bieden . Dat was wel even een domper, maar toch, dit was de keuken die we tenslotte graag wilde hebben. Inmiddels hebben we te horen gekregen dat de keuken pas EIND juni geplaatst kan worden! Dit houdt in dat wij 5 weken ZONDER een keuken zitten in een huis wat helemaal verbouwd is. Wij waren al gewaarschuwd door een ander bedrijf dat Tulp keukens vaak erg laat is in zijn levering. Deze opmerking hebben we in eerste instantie nog lacherig weggewuifd. Nu zitten we dus 5 weken ZONDER keuken in een verbouwd, spiksplinternieuw huis en nog kan er NIETS vanaf voor het ongemak. Ik zou zeggen; Ga voor een nieuwe keuken niet naar Tulp keukens, want zelfs gebakken peren zijn weken niet te realiseren!
Reactie of foto toevoegen
“Tulp Keukens”
Door Hilda en Peter Swidde op maandag 7 mei 2018 18 | vestiging Woerden
Vorige week is bij ons een witte hoogglans keuken met composiet blad geinstalleerd.
Zowel het verkoopproces met Bart en Andrea als het bezorgen en monteren door Ad en Bjorn verliepen 100% goed, en wij zijn dan ook zeer tevreden. Met alle plezier zullen wij jullie dan ook aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Annulering”
Door Rvd op dinsdag 29 mei 2018 18 | vestiging Son
Waardeloze winkel ! Ze denken alleen aan de centen en verder interesseert het ze niks , ze lichten je gewoon op! Wij maakte de afspraak met een verkoopster in Son om onze order kosteloos te kunnen annuleren bij financiële tegenslagen. Nou,dit was geen probleem zei de verkoopster... Uiteindelijk hebben wij de keuken geannuleerd en begon de ellende, of we 1000€ wouden overmaken omdat we annuleren. Na 10 telefoontjes en mailtjes was er niemand meer te bereiken in de winkels en verbinden ze elkaar allemaal door! Heeeel slecht. Zo werken ze dus, ze lichten de boel op en besodemieteren je, ze dwingen je om een krabbel te zetten en de voorwaarden thuis even rustig door te lezen. Ik raad tulp keukens dus zwaar af. Wij komen er nooit meer!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
Door Emmen op vrijdag 13 dec 2019 19 | vestiging Breda
Keuken van Tulp keukens. Verkoop in Breda is goed gegaan. Echter daarna houdt het op. Koop hier nooit een keuken mensen! Wat een slechte service. Anderhalf jaar geleden bij Tulp keukens een keuken besteld. 8 maanden geleden geïnstalleerd en nog steeds niet af. Bargedeelte beschadigt en half in elkaar gezet, plinten amateuristisch met schroeven vastgezet, ontbreken van achterwand, enz..enz....Al vijf keer een reparatie afspraak gemaakt en of geannuleerd en of niet compleet of beschadigde onderdelen geleverd. Alsof ik wat beters te doen heb met mijn vrije dagen. Waardeloos! Wat heb ik een spijt dat ik hier een keuken heb gekocht. Verkooptechnisch alles goed in orde. Echter de after sales is een ware ramp! Lijkt dat Ben Mandemakers hier toch wel wat meer aandacht aan mag besteden. Het gaat volgens mij niet alleen om de verkoop, maar ook juist de service achteraf.
Reactie of foto toevoegen
“Prima bij levering helaas mindere service”
Door Y. Karelse op vrijdag 8 dec 2017 17 | vestiging Veenendaal
De aankoop van de keuken verliep prima evenals de levering. Een hele mooie keuken waar we erg blij mee zijn. Helaas viel twee uur na de plaatsing de verlichting onder de kastjes uit, waarschijnlijk een kapotte trafo. Meerdere malen gebeld, na zes dagen kwam een monteur constateren dat het echt kapot was. Er moet een nieuwe set verlichting worden besteld, iets wat blijkbaar zo'n twee weken moet duren. Je krijgt totaal geen contact, men belooft terug te zullen bellen maar houden zich niet aan de afspraken. Inmiddels dus koken bij kaarslicht. Conclusie is dat de na service echt niet goed is!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken niet af”
Door Margaret de Bruin op maandag 3 mei 2021 21 | vestiging Amersfoort
Hele slechte ervaring met klantenservice! We zijn al 6 maanden bezig ( na installatie) om onze keuken af te krijgen. Iedere week bellen met klantenservice die steeds beterschap belooft, maar elke keer gaat het opnieuw fout. Ze komen afspraken niet na en maken loze beloften. Waardeloze service. Geld binnen en nu mogen wij het verder uitzoeken.
Reactie of foto toevoegen
“Factuur voor niet gespecifieerd meerwerk”
Door Ton op zondag 28 feb 2021 21 | vestiging Son
Na aankoop van een Tulp keuken, volgt een soms moeizame afhandeling bij plaatsing en afwerking. Op 10 december 2020 is de klus geklaard, stuurt Tulp een bos bloemen en wenst ons veel plezier met onze keuken. Half februari ontvangen we een niet gespecificeerde werkopdracht die moet vallen onder meerwerk dat € 1050 kost. Een factuur met specificaties krijgen is me nog niet gelukt. De € 1050 is nog niet betaald. Laat er dus geen onduidelijkheid ontstaan want dan kan het fout gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Bij klachten geven ze niet thuis”
Door Siebrand op donderdag 2 dec 2021 21 | vestiging Veendam
Wij hebben vorig jaar een mooie keuken gekocht bij Tulp in Veendam. Wij waren zeer tevreden over het aankoopproces. Bij levering bleek dat het aanrechtblad beschadigd was. Aanvankelijk werd direct gezegd dat wij dat zelf hadden gedaan. Echter, de beschadiging was al gerepareerd met kunsthars, dus toen moest men wel toegeven dat het blad al beschadigd was. Het heeft maanden geduurd voordat wij hier passend voor zijn gecompenseerd.
Deze week bleek dat de meubelpanelen van ons kookeiland aan de onderzijde krom zijn getrokken door vocht. Uit onderzoek bleek dat dit werd veroorzaakt doordat in het eiland, achter het schot onder de wasbak lekkage was ontstaan. De afvoerslang van de Quooker was verstopt geraakt doordat deze - in strijd met de voorschriften van de leverancier - niet onder afschot was geplaatst. Wij zitten dus met lekkage en vernielde panelen en hebben na twee dagen nog niets gehoord. Als je voornemens bent een keuken te kopen, zijn ze dag en nacht bereikbaar, maar als er dan een ernstige klacht is, geeft Tulp geen thuis.
Opvallend is dat Twan, Thea en Inge van de klantenservice heel snel kunnen reageren als er iets op Trustpilot over ze wordt geschreven, maar niet adequaat reageren op mijn drievoudig (per e-mail, brief en formulier) ingediende klacht.
Reactie of foto toevoegen
“Moet er telkens zelf achteraan”
Door Tannetje op dinsdag 19 mrt 2019 19 | vestiging Rotterdam
Keuken gekocht, bij verkoop zijn ze je grootste vriend, maar after sales is echt een drama... ze weten dondersgoed dat de koop eenmalig is en je voorlopig/nooit meer gebruik maak van hun winkel.
Reactie of foto toevoegen
“Hogere wiskunde”
Door huisman op vrijdag 25 mei 2018 18 | vestiging Heerhugowaard
Wij hebben 10 jaar geleden een keuken bij Tulp besteld waar de keuken keurig op tijd kwam en de plinten boven het blad waren stuk bij levering. Dit heeft enige tijd geduurd voordat het opgelost was. Nu hebben wij na onze verbouwing een stukje erbij besteld (koelkast,vriezer, laden kast en een stukje blad erboven), een hele lange levertijd maar de koppelstukjes voor de keukenplint is blijkbaar hogere wiskunde bij de firma Tulp want na 7 maanden zitten we nog steeds te wachten op twee koppelstukken.
Reactie of foto toevoegen
“Treurig”
Door Frank van de Laak op zondag 12 mei 2019 19 | vestiging Breda
Zeer treurig. Slechte monteurs. Slordig geplaatst. Koof afzuigkap ontbrak. Beschadiging plint. Te korte afwerklijst. Stopcontact niet aangesloten. Kieren. Adgezaagde stukken . Drama. Na een maand. 14 mei weten wij nog niets wanneer opgelost. Wel 3 aanmaningen voor laatste betaling.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken niet goed aangesloten”
Door A. Verhagen op dinsdag 13 mrt 2018 18 | vestiging Amersfoort
3 jaar geleden een keuken gekocht bij vestiging Amersfoort als vrouw alleen er is heel veel mis gegaan maar het ergste vind ik dit: het bleef zo naar eten ruiken in huis ondanks het gebruik van de afzuigkap. Vandaag toch maar laten kijken door iemand die er verstand van heeft en wat blijkt? De slang is helemaal niet aangesloten ...zie foto's. En de gebruiksaanwijzing kwam ik tegen in de afzuigkap zelf helemaal onder het vet! Schandalig dit en misbruik maken van dat mensen er niet verstand van hebben. Gewoon de boel belazeren dus.
Reactie of foto toevoegen
“Situatie bij directe annulering”
Door Jan Meeuws op zondag 23 dec 2018 18 | vestiging Son
We waren op zondag 16 december van plan om ons te oriënteren op een nieuwe keuken in Son. We begonnen bij Tulp keukens. We gaven duidelijk aan dat ons alleen wilde oriënteren, maar ze begonnen meteen met tekenen en noteren van alle gegevens. Ze deden alles om ons zo goed mogelijk naar de zin te maken en hielden ons zo lang mogelijk daar. Daarna werd het plaatje compleet gemaakt met apparatuur die er snel werd bijgezocht. Eerst met NEFF apparatuur omdat volgens de verkoper de beste was en later toen we aangaven werd dat we goede ervaringen hadden met ATAG werd alles snel verruild door ATAG. Toen wilde we naar huis moesten we nog wachten op de prijs. Op de bruto prijs werd een kleine korting gegeven en ze wilde graag zaken doen omdat ze die dag nog niet veel verkocht hadden en ik vandaag goede zaken zo kunnen doen. Ik gaf een paar aan dat ik eerst alles thuis wilde doorlezen. Maar ze bleven maar aandringen, want we konden nog later nog alles wijzigen en ze alles wel goed zo komen, totdat ik me uiteindelijk liet verleiden tot een tegenbod. Dat vonden ze wel heel laag, maar toen ik daar aan vast hield waren ze toch akkoord en hebben we de getekend. Na het tekenen kregen ook nog de GBW levereringsvoorwaarden. Ze hadden tijdens het gesprek daar geen uitleg over gegeven. Toen we thuis alles nog eens alles rustig na konden lezen wilde we toch nog veel veranderen en voelde we ons erg onder druk gezet om te tekenen. We hadden spijt van de koop en hebben meteen een mail gestuurd om de koop te annuleren, maar dat gaat niet meer. We moeten nu 5% annuleringskosten betalen, maar we willen er toch vanaf omdat we geen vertrouwen meer hebben, ze blijken namelijk ook een onderneming te zijn van de mandemakers groep terwijl ze dat tijdens de verkoop nog ontkende. Ik hoop dat mijn rechtsbijstand verzekering deze kosten nog kan verkomen. Ik zal nooit meer iets direct kopen bij een onderdeel van de mandemakers groep die volgens de recensies allemaal dezelfde verkooppraktijen hebben.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer slechte ervaring”
Door Edwin op woensdag 14 okt 2020 20 | vestiging Son
Na een zeer prettig voortraject wachten wij vol spanning op de levering van onze keuken. Op 28 augustus werd de montage uitgevoerd en meteen bleek al dat er meerdere zaken niet goed waren. De hoekkast was te groot, de bovenkast te klein, een lade beschadigd, verkeerde poten voor het formuis, een beschadigde afzuigkap ,de monteurs hadden geen montage tekeningen en onvoldoede montage materiaal bij zich. Om het geheel passend te maken werd ter plekke een kast uitelkaar gehaald en afgezaagd. Aan de einde van de dag was er een keuken die niet af was. Nog steeds vertrouwend op de ervaringen in het voortraject namen wij aan dat het snel verholpen zou worden. Maar toen bleek het echter karakter van Tulp Keukens, de Tulp verkoper verwees naar de klantenservice, de klantservices verwees weer naar de monteurs (De Keukenman) en zij verwezen weer naar de Tulp fabriek waar het lang zou duren. Samengevat niemand pakt iets op en je wordt rond gespeeld tussen de Mandenmakersgroep bedrijven. Nu 7 weken verder en uren aan de telefoon en vele mails verder hebben we eindelijk een datum voor de herstel acties op 25 november dus weer 7 weken verder. Al met al een zeer slechte ervaring met de service van Tulp Keukens, zou je hier toch iets kopen zorg dan dat je nooit 100% betaald van te voren dan heb je nog enig middel om ze te laten bewegen.
Reactie of foto toevoegen
“Na 2 jaar is de keuken nog niet af”
Door JP op donderdag 21 apr 2022 22 | vestiging Amersfoort
De aanschaf van onze keuken was een uiterst prettige ervaring. Stap voor stap werden onze wensen verwezenlijkt en zijn we van degelijk advies voorzien om de juiste beslissingen te nemen. Helaas blijft het daarbij wat betreft de positieve ervaring. Inmiddels zijn wij twee jaar verder en de keuken is nog steeds niet af. Gemiddeld bel ik een a twee keer week om te horen wat de status is van de resterende werkzaamheden, dit omdat ik nog geen één keer teruggebeld ben. Sterker nog, pas geleden werd nog maar eens gevraagd op welk nummer de klantenservice mij kan bereiken. Dit vat de 'service' mooi samen. De openstaande werkzaamheden zijn voornamelijk afwerking-gerelateerd. Daarom zijn in die afgelopen jaren geregeld mannen van Keukenman (montagepartij voor Mandemakers) over de vloer geweest. Veelal waren zij niet of slechts deels geïnformeerd over de werkzaamheden waardoor vaak geen materiaal beschikbaar was. Daarnaast blijkt de lak van de keuken uiterst broos te zijn. De keuken zag er daardoor na een week (normaal gebruik) niet meer uit. Op verschillende plekken laat de lak los en is deze alles behalve krasbestendig. Leunen tegen de keuken veroorzaakt al krassen of butsen. Dit heb niet alleen ik geconstateerd, maar is meermaals bevestigd en gerapporteerd door Keukenman. Zij spreken zelfs van "uiterst slechte kwaliteit". Na lang aandringen is bij godsgratie een kastdeurtje opgehaald om deze te laten inspecteren door de leverancier. Dit onderzoek (reeds 2 maanden onderweg) loopt nog. Hoewel een vervangend deurtje eraan komt lost dat feitelijk niks op. Nagenoeg alle gelakte oppervlakten zijn beschadigd. Met dit tempo zal het mij omgerekend 10+ jaar kosten om de keuken in orde te maken. Helaas voor mij loopt de garantie na 5 jaar af en heb ik sterk het vermoeden dat Tulp hierop wacht. Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat er een constructieve oplossing komt. De klantenservice beaamt dat dit alles behalve een ideale situatie is. Daarom is mij een compensatie aangeboden: 150 EUR. Omgerekend is dat nog geen procent van de aanschafprijs van de keuken. Een hard gelag en voor mij opnieuw een bevestiging dat ik als klant niet serieus genomen wordt. Ik voel me echt in de zeik genomen. Samengevat is onze leefkeuken dankzij Tulp erg stil. Het is een ruimte om te vermijden, niet alleen omdat gebruik direct sporen nalaat, maar vooral omdat er zoveel negatieve associatie aan kleeft. Ik wens niemand dit toe en hoop werkelijk dat dergelijk leed anderen bespaard is gebleven.
Reactie of foto toevoegen
“Geplaatste keuken”
Door Jenny Waggeveld op woensdag 8 jul 2020 20 | vestiging Rijssen
Onze ervaring met Tulp keukens was prima, goed geholpen door Monique, ze dacht erg met ons mee, goede tips, professioneel! We zijn erg blij met onze keuken!
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde fronten geleverd”
Door R. Sugen op donderdag 21 mrt 2019 19 | vestiging Waalwijk
Keuken gekocht bij TULP keukens in Waalwijk. Tot aan het tekenen zijn het je beste vrienden en doen ze er alles aan om te kunnen verkopen. We hadden een mooi keuken gezien die in de showroom stond, die hadden we ook graag gewild. Maar helaas kwamen we met het monteren erachter dat we toch niet de juiste fronten hadden gekregen als wat er in de showroom te zien was. Dus zijn we met de fronten terug naar de winkel gegaan. Helaas konden ze ons hier niet helpen omdat de verkoper niet aanwezig was. Paar dagen later telefonisch contact gehad met de verkoper, tijdens het gesprek beweerde hij doodleuk dat we voor de geleverde fronten hadden gekozen en hadden ondertekend. Wat het nog leuker maakt is dat we een aantal keer terug zijn geweest naar het filiaal voor het kiezen van de handgrepen etc.. Deze handgrepen zijn gekozen aan de hand van de keuken die mooi in het showroom te zien is. Maar ons is er natuurlijk nooit verteld dat we een totaal ander keuken voor zullen krijgen. Hierover hebben we klacht ingediend en zijn we terug gebeld met een voorstel waarbij we extra moeten betalen om als nog de fronten te kunnen krijgen. Ons advies: koop NOOIT een keuken bij Tulpkeukens in Waalwijk. Dit zijn stel oplichters ze beloven je van alles maar kunnen niks waar maken.
Reactie of foto toevoegen
“Klantenservice”
Door Fam. Busker op maandag 31 aug 2020 20 | vestiging Rotterdam
Helaas hebben wij ook slechte ervaringen met Tulp keukens, niet met het verkooppunt in Rotterdam maar met de Klantenservice op het hoofdkantoor. Door een fout van Tulp kregen wij een wandkast die niet goed open kon omdat het plafond in de keuken te laag was. (Wat het voor zin heeft dat er een keukenopmeter komt is ons een raadsel). De keuken werd in februari 2020 geplaatst en op 29 augustus 2020 werd dan eindelijk de juiste kast geleverd. De kontakten met de Klantenservice waren bedroevend. Geen enkele vorm van empathie. Als we belden bleek de ondertekenaar van de mail ons 'geval' niet meer te behandelen en de nieuwe kontaktpersoon was er nooit die dag. 3-4 x andere kontaktpersoon 'gehad' en uiteindelijk stond er helemaal geen naam meer onder de mails. Als we het van tevoren hadden geweten waren we nooit met Tulp in zee gegaan. Tot op heden zelfs geen enkel excuus gehad voor de belabberde gang van zaken. Dit was eens maar nooit meer!
Reactie of foto toevoegen
“Veel fout gegaan bij plaatsing keuken”
Door Marc op vrijdag 31 jul 2020 20 | vestiging Waalwijk
In oktober 2019 is er bij ons een nieuwe keuken door Tulp geïnstalleerd. Zo'n beetje alles dat fout kon gaan, is ook fout gegaan!!! De keuken lijkt nu in orde na diverse reparaties en plaatsing van een nieuwe koel/vriescombinatie in mei 2020. Hierna toch nog een klein probleempje met de plaatsing ervan, maar dit kan pas medio augustus 2020 worden opgelost (geen personeel beschikbaar)!
Inmiddels doet de ATAG vaatwasser het sinds afgelopen zondag niet meer. Tulp is telefonisch niet bereikbaar (volgens de website wel) en als je de klantenservice een e-mail stuurt, volgt er geen reactie. Inmiddels donderdagochtend gebeld met de winkel in Waalwijk. Zij zouden dit intern opnemen en terugbellen. Donderdagmiddag zelf maar teruggebeld ("ze hadden gebeld met ons"; dus niet!!!) en ze zouden de spoeddienst inschakelen. Wij konden natuurlijk ook zelf ATAG, de leverancier van de vaatwasser, bellen... Inmiddels is het vrijdagochtend en nog steeds niets vernomen...waardeloze service!!! Ik adviseer iedereen dan ook om nooit een keuken bij Tulp Keukens aan te schaffen. In het verkoopproces kan veel, maar de uitvoering en de service is zeer amateuristisch!!
Reactie of foto toevoegen
“Niet goed gegaan”
Door berenpas op woensdag 1 jul 2020 20 | vestiging Rijssen
keuken gekocht .leek uitstekend.Bij montage keuken verprutst.En ook nog de nieuwe vloer beschadigd. Nu na ruim 3 mnd nog niets opgelost en we hebben ook niet de indruk dat men er moeite voor doet .Fouten maken kan maar doe dan ook alles om het te herstellen.Helaas stopt hun goede bedoeling dus als je betaald hebt
Reactie of foto toevoegen
“Kritisch”
Door J. Boersma op zaterdag 25 apr 2020 20 | vestiging Rijssen
Wees kritisch als je een keuken wilt kopen bij Tulp. Leg ook alles vast en vraag ook de specificaties van de leveranciers van werkbladen en apparatuur op. Het zijn namelijk dozenschuivers. Na één bezoek willen ze je al een contract laten tekenen en betalen hoef je pas bij aflevering zeggen ze. Nou vergeet het maar, voor de aflevering dwingen ze je al tot het betalen van de volle som. Gelukkig kon ik ze nog bewegen wel het werkblad te tonen voordat er uitgeladen (en betaald) zou worden. Nou, de chauffeur had nog maar net de deur opengedaan of ik zag al dat het niet goed was. Wat nu vroeg ik aan de chauffeur. Ja, als u niet heeft betaald dan kan ik de keuken ook niet afleveren en het is alles of niets. Bovendien is er niets mis met het blad zei de chauffeur. Nou neem dan maar weer mee. Na een boze mail, vervolgens een maand lang niets vernomen en toch nog maar eens gebeld met de regiomanager. Ja, de keuken die wij wij willen leveren is precies wat op papier staat. Nou daar hebben wij een hele ander interpretatie aan vam dan Tulp. Nog maar eens opgesomd wat er allemaal mis was aan het blad. Er werd vervolgens gedreigd met de juridische afdeling en alle kosten zouden voor ons zijn. We hoopten dat we dan betere gesprekspartners zouden hebben, maar we wachten nu al een half jaar op de gekochte keuken, maar tot op heden niets meer vernomen. Er moet daar in Rijssen nog een hele mooie keuken staan te verstoffen. Jammer dat we er zoveel energie in hebben moeten steken, maar we weten nu wel waar we niet moeten zijn.
Reactie of foto toevoegen
“Super slecht”
Door Anita op dinsdag 7 mei 2019 19 | vestiging Heerhugowaard
Keuken gekocht voor onze dochter, enorme spijt dat we dit bij Tulp keukens hebben gedaan. Zijn klant onvriendelijk zeer slechte service beloven alles maar komen niks na. Alles wat fout is gegaan geven ze ons de schuld van zelfs het verkeerd inmeten van de achterwand in natuursteen. Tijdens de koop van de keuken zijn ze aller vriendelijks alles kan ze willen alles doen totdat de handtekening is gezet en dan liegen ze over alles en zijn zelfs onbeschoft! Doen net of wij alles niet begrepen of gehoord hebben. En de prijs doen ze volgens mij ook maar wat.. voor dezelfde keuken hebben andere €4000 minder betaald. Kortom ik zou Tulp keukens absoluut niet aanraden.. super slecht bedrijf!
Reactie of foto toevoegen
“Al 23 weken wachtend op een niet beschadigd kastje”
Door Carolien op vrijdag 23 dec 2022 22 | vestiging Woerden
Het is jammer dat ik niet 0 sterren kan uitdelen! Juli 2022 is mijn keuken gemonteerd en daarbij is een kastje beschadigd geleverd of beschadigd tijdens het plaatsen. Dat kan gebeuren, als het maar netjes opgelost wordt. Nou, op die oplossing zit ik nu nog steeds te wachten! Er zijn nu al 4 kasten geleverd, allen beschadigd! Ondanks toezeggingen van het hoofdkantoor dat de kast gecontroleerd zou worden, is deze vandaag weer beschadigd geleverd en dus weer niet geplaatst. Uiteindelijk zit ik nu al meer dan 23 weken te wachten op een niet beschadigd kastje en kan ik nu alweer voor de derde keer de timmerman en tegelzetter verplaatsen om mijn keuken af te maken. Oplossing van het hoofdkantoor? Weer een nieuw kastje bestellen, met levertijd van 6 tot 8 weken wat waarschijnlijk weer uitloopt op langer (dat is wel gebleken uit het verleden) of wat wisselgeld als doekje tegen het bloeden. Iets wat niet in verhouding staat tot de totale keukenorder. En wij? Wij zitten deze kerst nog steeds met een keuken die niet af is. Advies? Ga ergens anders heen en bespaar je deze ellende. Je verwacht van een duurder keukenbedrijf toch meer service dan dit.
Reactie of foto toevoegen
“Laat ze links liggen”
Door JH op vrijdag 30 apr 2021 21 | vestiging Amsterdam
De ontvangst en voorstel was prima geregeld maar direct tekenen is wel het credo want immers vandaag is er korting maar nu blijkt dat er altijd wel een korting in de lucht hangt. Voor het geld wat je hier uiteindelijk besteed kun je beter een locale keukenmaker zoeken of een alternatief echt Keukenmerk. Het meerwerk was een drama en niet goed opgeleverd en weken achteraan moeten bellen, plinten passen niet en moest ik zelf oplossen. Kortom een waardeloze samenwerking en uiteindelijk door zelf oplossingen te bedenken en door derden te laten uitvoeren in het eindresultaat nog redelijk. Uiteindelijk adviseer ik om dit bedrijf links te laten liggen ze verkopen immers genoeg rommelkeukens vanuit hun andere merken (mandenmakers rommelaars)
Reactie of foto toevoegen
“Montageperikelen”
Door Carla op vrijdag 2 aug 2019 19 | vestiging Amsterdam
Wij hebben een keuken gekocht bij Tulp keuken in Amsterdam zuidoost. De verkoopster denk met ons mee. De service is klant vriendelijk en behulpzaam. De montage is uitbesteed aan keukenman. Het monteren duurt 2 dagen omdat op de eerste dag maar monteur aanwezig kan zijn. Op de eerste dag blijkt 1 deur paneel te ontbreken. Volgens de monteur heeft hij deze doorgegeven. Op de 2 dag kwamen er 2 monteurs om de keuken af te maken. Deze waren geen vakmensen. De wandpanelen zijn niet recht aangebracht. De inbouw voor de afzuiger is schot en scheef. Afsluitprofiel is niet de afgesproken kleur en is niet goed vastgemaakt waardoor het niet waterdicht is. Emails naar de klanten service worden niet behandeld, wij hebben paar keer gebeld moeten bellen helaas is aan ons doorgegeven dat er pas over 4 weken ( na plaatsing) iemand beschikbaar zal zijn en nu zitten wij nog met een kast zonder deur.
Reactie of foto toevoegen
“Fouten niet toegeven”
Door EJB op woensdag 20 mei 2020 20 | vestiging Veendam
Koop hier NOOIT een keuken. November 2018 willen we ons oriënteren op een nieuwe keuken. Eenmaal binnen bij TULP staat verkoopster Anja ons gelijk al in de nek te hijgen. We moesten maar even plaats nemen en er werd koffie aangeboden. Ze begon gelijk gegevens te vragen en hoe groot onze huidige keuken was. Volgens ons geschatte afmeting begon ze te tekenen. Ze liet ons wat stalen zien en we zochten iets uit wat ons erg mooi leek. Ze wilde een offerte maken maar alleen als we dan niet meer gingen shoppen. We hadden gelijk moeten weglopen maar we waren wel benieuwd. Eenmaal gemaakt werden wij onder druk gezet door Anja en meneer Jacco om te tekenen. Alleen die dag was er korting. Wij waren wel enthousiast dus getekend. Eenmaal thuis zien wij dat er voorwaarden in de map zitten (deze zijn ons in de zaak niet getoond) en lezen wij dat je er niet meer af kan komen na ondertekening. We zijn dus misleid maar we wilden toch verder. De maatvoering van de keuken klopte niet dus nieuwe maten doorgestuurd en nieuwe tekening gekregen. Echter het was de indeling zoals wij de oude keuken hadden en we wilden toch iets anders. Zo zijn er nog 2 tekeningen gemaakt en we moesten dan wel akkoord gaan. Wij hadden het idee dat wij aan het zeuren waren, zo kwam het over. Er was bij het eerste gesprek gezegd dat wij een 3d tekening konden krijgen. Dus deze wilden wij graag maar er werd gezegd dat ze het niet ging maken want het haalde toch niets uit. Waarschijnlijk kon ze het helemaal niet maken want tekenen was ook al moeilijk. Inmiddels waren wij verscheidene malen naar de zaak geweest om de stalen weer te zien. Het lukte niet. Zo kregen wij een totaal andere kleur van werkblad te zien. Verkeerd nummer opgeschreven. Nog 2 stalen waren niet te vinden. Na 4 keer de stalen nog niet gezien te hebben (er was nog een staal met een verkeerd nummer opgeschreven dit gaf ze zelf toe) waren wij het vertrouwen totaal kwijt. Anja had alleen maar haast om in te meten en te bestellen, hoe wil je dat doen met nummers die niet bestaan, en wij wilden thuis de kleuren bekijken. Wij hebben de overeenkomst toen ontbonden wegens wanprestatie. Toen begon de ellende. We moesten een boete van 30% van het aankoopbedrag betalen. Zo kan je wel groot worden niets leveren en toch geld vragen. De procedure heeft een jaar geduurd. Wij hebben een advocaat ingeschakeld en kende dit soort praktijken vooral binnen de Mandemakersgroep. Zo bleef Tulp maar volhouden dat ze alles konden leveren. Nog een keer Anja gebeld en gevraagd om de stalen bij elkaar te zoeken en foto's te maken en naar ons te sturen. Dit wilde ze niet doen want wij hadden alles al 1 keer gezien. Dit zegt genoeg. Uiteindelijk heeft Tulp een incassobureau ingeschakeld. Hierop hebben wij een voorstel gedaan maar natuurlijk moest en ze iets meer hebben. We hebben geld met zeer veel tegenzin betaald. Het is zeer onterecht dat hier zo gehandeld is. Anja heeft veel fouten gemaakt en wilde eigenlijk niets meer voor ons doen toen de handtekening gezet was. Het ergste is dat ze zo blijft liegen en haar fouten niet toegeeft. Gelukkig zijn er nog keukenzaken die niet aangesloten zijn bij DMG en waar ze echt verstand van keukens hebben. Ons advies is dus ook koop NOOIT een keuken bij TULP of ook maar enig zaak die hier bij aangesloten is. Lees vooral internet hierover. Tot slot DMG heeft afgelopen september een boete van 1 miljoen euro van het ACM gekregen voor het misleiden van klanten. Dit zegt genoeg.
Reactie of foto toevoegen
“We worden van het kastje naar de muur gestuurd”
Door Anton de Tender op donderdag 11 jun 2020 20 | vestiging Breda
Mooie keuken gekocht, monteurs vertrekken na montage en laten alle verpakkingstroep achter. Kost 150 euro om het af te voeren.
Verder zitten wij sinds december 2019 met een inbouw vriezer die dag en
nacht lawaai maakt. We worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Eindeloos bellen, beloven terug te bellen, doen ze niet. Loopt nu al bijna
6 maanden, hopeloos!
Zodra je betaald hebt, heeft Tulp s....t aan je.
Reactie of foto toevoegen
“Showroomkeuken”
Door Joke van Ginkel op woensdag 25 sep 2019 19 | vestiging Veenendaal
Wij hebben een showroomkeuken gekocht. Goede service en erg blij met onze keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Van het kastje naar de muur”
Door P. Nouwen op vrijdag 31 aug 2018 18 | vestiging Breda
Wij hebben daar een keuken gekocht. Plaatsing 18 juli. Dat stuk is gebeurd, echter door fout in de technische tekening zitten we nog steeds zonder vaatwasser. Deze moet nog geplaatst worden. We blijven maar bellen en mailen om ons probleem opgelost te krijgen. We zijn nu 6,5 week later, maar nog geen stap verder gekomen. Beloften over terugbellen worden meer niet dan wel nagekomen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Reactie of foto toevoegen
“Communicatie verloopt moeizaam”
Door Roger op woensdag 22 jan 2020 20 | vestiging Breda
In het begin (voor de verkoop) goed. Daarna heel wat minder qua informatie over levering en montage.
Aanvulling ontvangen 2 februari 2020: Na levering en montage, veel frustratie en weinig informatie over het wel leveren van de bestelde spatrand. Eindeloos wachten op de klantenservice, en van ieder persoon een ander verhaal over het wat en waarom. Voor een leuke ervaring vraag naar een supervisor of manager. Hij/zij was in volgorde:
• niet aanwezig
• niet beschikbaar wegens een meeting
• in ieder geval niet bespreekbaar
Tulp keukens heeft geen klachten omdat zij weigeren te luisteren en/of te lezen wat de klant heeft ervaren. Dat is naar mijn mening niet slim want zij leren ook niet hoe zij beter kunnen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet zo netjes gegaan”
Door C op donderdag 25 jul 2019 19 | vestiging Amsterdam
Ik heb inbouwapparatuur en nieuw aanrechtblad gekocht. Maar de heren die dit hebben ingebouwd hebben daar beschadigingen aan plafond en tegels onderaan de kastjes gemaakt. Ik heb dit doorgegeven maar omdat het bij hun te druk was om daar iemand voor te laten komen om te herstellen. Werd mij gevraagd om zelf offertes op te vragen. Ik heb dit na een lange tijd kunnen realiseren omdat alle klusjesmannen/bedrijven daar niet zo enthousiast voor waren om dit te komen maken. Uiteindelijk de offertes opgestuurd en nu willen ze niet het totale bedrag aan mij voldoen maar een gedeelte (wat minder dan de helft betreft). Dus er worden dingen beschadigd door de heren die zijn ingehuurd door Tulp keukens en dan moet de klant maar genoegen nemen met een gedeelte van het geld om het probleem op te lossen en zelf de rest betalen. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld. ZEER SLECHT GEHOLPEN EN ZOU HIER NOOIT MEER NAARTOE GAAN EN OOK NIET AANBEVELEN...........
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door WR op woensdag 12 sep 2018 18 | vestiging Amsterdam
Nieuwe keuken gekocht. Ging allemaal heel goed totdat er een offerte vd keuken werd aangeboden werd dat 10000 boven budget lag. Binnen 3 zinnen was die eraf maar moesten we wel meteen tekenen... Tijdens afhandeling bleek dat de kleur die ik wilde helemaal niet meer verkrijgbaar was. "Ohja dit is de opvolgkleur werd laconiek gezegd". Na ondertekening moesten er tekeningen komen voor de aannemer en dat duurde 3 wkn langer dan werd beloofd. 4 x zelf over moeten nabellen. Geen excuses vanuit Tulp op welk front dan ook. Uiteindelijk werd dossier overgenomen door een andere collega. Die wel de boel toen goed afhandelde. verkoper is een flapdrol. nazorg bij Tulp is waardeloos en dat maakt klanten alleen maar bozer. Ik ga daar nooit meer een keuken kopen.
Reactie of foto toevoegen
“1 ster is te veel”
Door Yvette op donderdag 13 feb 2020 20 | vestiging Son
1 ster is eigenlijk al teveel. Nog nooit zo'n onprofessionele bende bij elkaar gezien. Als je de winkel binnen komt ben je koning, maar wanneer je hebt afgerekend ben je stront. Keuken wordt niet correct geleverd, afspraken worden niet nagekomen, je wordt elke keer afgescheept met smoesjes. Waardeloos! Ik raad niemand aan om hier een keuken te kopen!
Reactie of foto toevoegen
“Prima geholpen”
Door Antoon op woensdag 22 jan 2020 20 | vestiging Breda
Alles is zeer prettig gelopen ook met de aftersales. Onze verkoper André heeft er alles aan gedaan ons zo goed mogelijk te helpen, ook achteraf toen we nog wat vragen hadden en er een kleine oneffenheid met de plint was die netje is opgelost. De prijs/kwaliteit verhouding van de keuken was in vergelijking met de concurrentie ook in orde. Niets dan lof dus voor Tulp Breda.
Reactie of foto toevoegen
“Blikje verf voor kleurafwijking”
Door Frans op dinsdag 24 apr 2018 18 | vestiging Woerden
Na een positieve eerste ervaring met Tulp zeer bewust wederom voor Tulp gekozen. De kwaliteit van de keuken was top en na 16 jaar en een verhuizing was de keuze snel gemaakt. Niet te zuinig geweest en voor een bedrag van meer dan 25K€ (na korting) een keuken besteld. De bovenkastjes in een afwijkende kleur besteld waarvoor nog eens bijna 1000€ mocht worden neergeteld...maar dan heb je ook wat... Nou niet dus. De kopse kanten zijn wit en dat zie je als je voor de kast staat (de rest is staalblauw). Na hierover gereclameerd te hebben komt Tulp met de oplossing. Voor 250€ sturen ze een blikje verf zodat ik het zelf kan inkleuren... Wat een bagger service... Hoop dat ze bij zinnen komen...maar als dit de oplossing is dan is het mijn laatste Tulp keuken en ook de laatste reclame die ik voor ze maak...wordt vervolgd.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Door HAG op woensdag 21 nov 2018 18 | vestiging Amersfoort
Ik heb een keuken gekocht bij Tulp keukens in Amersfoort.
Aanvulling ontvangen op 22 november 2018: Keuken is geleverd. Van alles en nog wat mis gegaan. In juni geplaatst en oktober eindelijk afgemaakt. Nooit geen Tulp keukens meer.
Reactie of foto toevoegen
“Kwaliteitskeuken”
Door Westerdijk C. op zondag 30 jun 2019 19 | vestiging Amersfoort
Prachtige keuken gekocht. Goede service en hulp van Nico Jansen. Prima prijs-kwaliteit en mooi maatwerk. Zoek je een Hollandse kwaliteitskeuken met goede garantie, dan zou ik zeker eens bij Tulp langs gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Goed geholpen”
Door Egging op vrijdag 5 jan 2018 18 | vestiging Son
We hebben onze keuken bij Tulp gekocht. Fantastisch geholpen met adviezen en keuzes. Ook de 'nazorg' is zeer goed!
Reactie of foto toevoegen
Het
helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.
Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens.
Geef hier uw wijziging door.