Feedback
Alle Keukenzaken Beoordeeld
Plaats
Aantal ervaringen
Woudenberg (Utrecht)
28 ervaringen (5 dagen geleden)
Den Bosch (Noord-Brabant)
54 ervaringen (eergisteren)
6 vestigingen
1624 ervaringen (3 dagen geleden)
Middelharnis (Zuid-Holland)
172 ervaringen (eergisteren)
Numansdorp (Zuid-Holland)
54 ervaringen (5 dagen geleden)
Genemuiden (Overijssel)
25 ervaringen (2 maanden geleden)
Rotterdam (Zuid-Holland)
19 ervaringen (3 weken geleden)
Apeldoorn (Gelderland)
177 ervaringen (1 week geleden)
5,0

Tulp Keukens

Score uit 47 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
11 vestigingen (heel nederland)
Gebruikersfoto: Keuken inmiddels 2 jaar in gebruik
1 / 4
4 foto's
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Tulp Keukens
Tulp Keukens, een sterk merk, dat eruit springt in onze branche. Ons merk bestaat al ruim dertig jaar en in 2010 vierden we bovendien het 25-jarige bestaan van onze fabriek. Tulp is een echt Nederlands product, met internationale allure.
Ervaringen
Er zijn 47 ervaringen over Tulp Keukens. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren11 ervaringen
4 sterren4 ervaringen
3 sterren1 ervaring
2 sterren7 ervaringen
1 ster20 ervaringen

Per vestiging:
“Geen 25 jaar garantie”
Door berry op dinsdag 6 dec 2016 '16 | vestiging Son
Na 3 jaar verzakt de bodeplaat van de bovenkastjes. Dit is duidelijk een constructiefout.Gaf ook de monteur aan die kwam kijken.Nu adverteert TULP met 25 jaar garantie. Maar niet als je iets hebt in ons geval.De dame van de klanten service wist te melden dat het onze schuld is.Belachlijk.Ze willen gewoon onder de garantie uitkomen. ADVIES : koop niet bij TULP of bij andere zaken van DMG
Reactie of foto toevoegen +15 bedankjes
“Keuken gekocht”
Door Ans Werner op maandag 9 jan 2017 '17 | vestiging Son
Wij hebben een complete keuken gekocht bij Tulp in Eindhoven. Deze is in oktober 2016 geplaatst (de jongens die hem hadden geplaatst waren super) , in eerste instantie waren we zeker niet tevreden er waren afspraken niet nagekomen die we hadden gemaakt met de leidinggevende op dat moment. We hadden hier dan ook een klacht over doorgegeven. Uiteindelijk kwam er een heer bij ons thuis (de nieuwe filiaalmanager, als ik het nog goed heb is zijn naam Emiel) hij heeft ons aangehoord en alles samen doorgelopen. Wij hadden een goed gevoel hierover en gaan er dan ook van uit dat wat deze filiaalmanager besproken en beloofd heeft dit ook zeker nagekomen zal worden. Eind januari zal het een en ander in orde gemaakt worden. Hierna zal ik zeker nog een keer mijn verhaal doen, maar zoals deze filiaalmanager vakkundig en integer over kwam bij ons, gaat dit zeker lukken.
Reactie of foto toevoegen +19 bedankjes
8,5
Nolte Keukens Rotterdam
Rotterdam (Zuid-Holland)
“Prima” score uit 8 ervaringen
9,3
Poggenpohl Rotterdam
Rotterdam (Zuid-Holland)
“Uitstekend” score uit 19 ervaringen
“Van alles misgegaan”
Door L.Rutten op vrijdag 20 jan 2017 '17 | vestiging Amsterdam
Er is van het begin tot het eind van alles mis gegaan (te lange lades, extra bijbetalingen aannemer via Tulp, verkeerde afwasmachine ( scharnietren niet sterk genoeg voor de zware deur, enz.)Afspraak was een bedrag en tijdens het proces heb ik veel extra moeten betalen, vrij moeten nemen, enz. Klachtenbrieven geschreven en smartegeld gevraagd. Uiteindelijk is toegezegd 180 euro aan VVV bonnen te krijgen. Ben daar uiteindelijk met tegenzin mee accoord gegaan. Nu is weer de vraag of ik die bonnen wel krijg. (De medewerker van de keukenman werkt er niet meer).Het houdt niet op...Keuken in september 2016 geplaatst.
Reactie of foto toevoegen +16 bedankjes
“Kwaliteit en zorgvuldigheid ontbreekt”
Door MPH Schouwenaar op woensdag 3 mei 2017 '17 | vestiging Heerhugowaard
Ik bestel in december 2015 een keuken. Ik word uitermate prettig geholpen en ben blij met mijn aanschaf in de overtuiging dat ik een keuken heb besteld bij een goed bedrijf en dat ik waar voor mijn geld krijg. Ik december 2016 bevestig ik deze keuken bij een andere werknemer die constateert dat de afzuigkap niet goed is, er moet een andere afzuigkap komen en derhalve een andere mantel. Er komt een meerprijs.

Ik plan een afspraak met een verzoek voor de week voor 18 maart, daar ik de 18e verhuis en de week erna werkafspraken heb. In maart blijkt dit opeens niet mogelijk. volgens de bevestigingsbrief. De keuken wordt geleverd op een vrijdag en maandag 20 maart geplaatst. Wel krijg ik toegezegd dat de keuken s' avonds rond 6 uur gebruiksklaar is.

In een volkomen schoon en ingericht huis wordt er vervolgens van 8 uur s' ochtends tot 10 uur s' avond gezaagd en geboord. De chaos en de vermoeidheid van zowel de monteur als van mij zal ik u besparen. Ik hoor van de monteur dat er eigenlijk twee man op deze klus moeten zitten, maar dat er bezuinigd wordt op mankracht bij levering hoewel er meer dan genoeg aan de keukens verdiend wordt. Dat dit ten kosten gaat van de klant zal evident zijn.

De afzuigkap is niet goed geleverd, er komt een nieuwe zo krijg ik te horen van de monteur. Het keukenkastje is verkeerd berekend, zo blijkt, en kan niet helemaal open. De mantel sluit niet aan op het plafond. Er zit een kier van rond de drie centimeter. Dat wordt opgelost door de stukadoors volgens de monteur. Doodmoe teken ik om 10 uur voor gezien. We wijs ik op twee krassen in mijn nieuwe vloer gemaakt tijdens het leveren van de keuken. Dat was voor rekening van het afleverbedrijf zei de monteur. Ik heb er nooit meer iets van gehoord.

Ik krijg een dag later te horen dat de mantel niet goed is gemaakt. Er moet een nieuwe mantel gemaakt, de levertijd is eind april! Zes weken!!! Inmiddels stond de door Tulp niet afgezegde tegelzetter voor de deur. De man gaat onverrichter zake weg. U zegt toe dat er zo spoedig mogelijk een oplossing komt en dat u contact opneemt met de leverancier in HHW om een oplossing voor het kastje te regelen. Ik heb er niets meer over gehoord.

De oplossing voor de afzuigkap zou gerealiseerd worden op een donderdag om 1/2 8, daar ik om 9 uur moet werken. De monteur komt tien over half negen en zegt dat hij de verandering in zijn rooster te laat heeft doorgekregen. Hij redt het niet om op tijd de afzuigkap klaar te hebben. Inmiddels zijn de stukadoors geweest, zij zouden de dag na plaatsing komen stuken, die verstomd keken naar de kier tussen kap en plafond. De mantel was gewoon te laag opgehangen, als zij die kier moesten dichten zouden er nieuwe platen op de mantel gezet moeten worden. Twee maanden later komt de nieuwe kap en wordt de afspraak een dag van te voren bevestigd op een niet afgesproken tijdstip.Ik werk op dat tijdstip. Ik word er doodmoe van en voel me ongelooflijke belazerd. Ik koop een keuken van 15000 euro en wens kwaliteit en zorgvuldigheid bij het plaatsen en het maken van afspraken. Ik heb betaald voor een top keuken en wil die ook graag binnen een redelijke termijn geleverd krijgen. Duidelijk is dat je dan niet bij Tulpkeukens moet zijn!
Reactie of foto toevoegen +12 bedankjes
“Heel blij mee”
Door André op woensdag 1 feb 2017 '17 | vestiging Amersfoort
In 2014 een keuken uitgezocht en besteld. prijs iets meer dan een 10000 euro inclusief plaatsen. Keurige, meedenkende en vooral niet opdringerige verkoper (Nico Jansen). De keuken was voor nog een nieuw te bouwen huis. Exact volgens afspraak en in de planning van aannemer geplaatst. Dit is keurig gedaan. 2 weken daarna nog een onderdeel van het blad geplaatst. Keuken nu 2 jaar gebruik. We zijn er nog steeds heel blij mee. Mochten we ooit een nieuwe keuken nodig hebben gaan we zeker terug naar Tulp. Hopelijk werkt Nico er nog!
FOTO VAN ANDRÉ
Keuken inmiddels 2 jaar in gebruik
Reactie of foto toevoegen +6 bedankjes
“Blij? Nou nee”
Door Karella op maandag 16 mei 2016 '16 | vestiging Amsterdam
Ik ben het met veel negatieve reacties eens. Ik zou Tulp keukens niet aanbevelen. Ik was wel onder de indruk van de mooie keukens in de showroom en ze beloofden veel. Het heeft veel meer gekost en hun kostenrekening was niet doorzichtig. Ik heb wel na veel zorg en lijd een nieuwe Tulp keuken maar het werkblad bestond uit twee stukken aan elkaar gelijmd waarin het grenenhout patroon niet doorliep. Het zag er idioot en heel lelijk uit. Tulp wou het vervangen maar het bleek dat het werkblad niet in een stuk geleverd kon worden met een egaal patroon. Hadden ze dat niet van te voren kunnen weten toen ik het blad uitzocht? Ze hebben mij niet gerustgesteld dat zij verantwoordelijkheid zouden nemen voor eventuele schade aan de koppelingen en buizen van de wasbak, gasplaat en ingebouwde apparaten en ik vreesde dat de nieuwe tegels ook beschadigd zouden worden als ze het werkblad vervangen moest. Ik had dus nachtmerries dat ik nog verder van huis zou zijn en het nog meer geld zou kosten om te repareren. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en leg mij erbij neer gelegd dat ik een lelijk werkblad heb nadat ik bijna14.500 Euro aan de keuken heb besteed. Voor de rest werkt de keuken wel. Maar echt blij ben ik niet.
FOTO VAN KARELLA
Aan elkaar gelijmd grenenhouten keukenwerkblad
Reactie of foto toevoegen +25 bedankjes
“Geen keuken kopen hier”
Door Rick op donderdag 23 jun 2016 '16 | vestiging Rotterdam
Een dramatische ervaring. Een charmante verkoopster die je vanaf het begin er in luist. Een zeer goed gevoel in het begin is uitgemond in een totaal drama. Toezeggingen die zijn gedaan worden niet geleverd en als je ze er op aanspreekt, geven ze niet thuis. Ik heb vandaag de keuken gemonteerd gekregen en er is veel niet goed gegaan. De verkoopster en de commercieel directeur geven aan er niet veel aan te kunnen doen. Dit traject is nog niet afgrond uiteraard, maar het is een totale fiasco. Ik schrijf nooit reviews, maar dit zijn een stel oplichters. Geen keuken kopen hier
Reactie of foto toevoegen +42 bedankjes
“Positief gestemd”
Door Richard Classens op donderdag 5 jan 2017 '17 | vestiging Son
Afgelopen jaar een keuken bij Tulp Son gekocht voor onze nieuwbouwwoning. In tegenstelling tot sommige andere reviews, heb ik wel degelijk positieve ervaringen en ben ik uiterst tevreden met de keuken.

Ten eerste het verkoopgesprek. Ik wist van te voren wat ik wilde en kwam dus met een helder beeld en idee de winkel binnen. Toch heeft de verkoper mij ook een aantal andere ideeën laten zien welke tevens interessant konden zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de indeling, symmetrie en plaatsing van de boiler van de Quooker. Uiteindelijk heb ik mede door zijn input toch een aantal dingen gewijzigd, waar ik achteraf erg blij mee ben.

Wat betreft prijs heb ik natuurlijk wel onderhandeld, maar ik denk dat dit normaal is bij praktisch iedere keukenzaak. Uiteindelijk ben ik op een prijs uitgekomen waarmee ik erg tevreden ben, zeker als ik kijk naar de apparatuur die erin zit.

Voor de plaatsing hebben we simpelweg duidelijke afspraken gemaakt wat ik zelf zou voorbereiden (bijv. aansluitpunten leidingen) en wanneer het geplaatst zou worden. Dit is vrijwel vlekkeloos gelopen en de keuken is op 1 dag geplaatst.

Tijdens de plaatsing is er wel één foutje gemaakt, er was namelijk één gat te veel geboord voor de spotjes. Dit is echter netjes opgelost door een nieuwe plank te leveren en te plaatsen. Ik werd zelfs aan het eind van de reparatie door de klantenservice gebeld of alles naar wens was en goed opgelost is. Een fout is menselijk, en en wat voor mij belangrijk is is dat dit vervolgens goed opgelost wordt. Ook over nazorg heb ik dus niets te wensen over.

Al met al ben ik dus erg positief gestemd, en kan ik Tulp niet anders dan aanbevelen.
FOTO VAN RICHARD CLASSENS
Keuken van Tulp
Reactie of foto toevoegen +5 bedankjes
9,8
Velthuizen Keukens
Woudenberg (Utrecht)
“Fantastisch” score uit 28 ervaringen
9,1
Budget Select Keukens
3 vestigingen (Gelderland, Overijssel)
“Uitstekend” score uit 22 ervaringen
“Slecht bedrijf”
Door Jorg Velter op maandag 28 nov 2016 '16 | vestiging Son
Wat een slecht bedrijf, firma list en bedrog. ca 10 gebreken aan het geleverde en oplossen ho maar, met de mond kan alles maar als het er op aan komt is men niet thuis.
Doe jezelf een plezier en kop hier niets. Het zal vast wel eens in 1x goed aan, maar als dit niet het geval is, laten ze je zakken als een baksteen.
Reactie of foto toevoegen +17 bedankjes
“Passend advies”
Door Olivier op maandag 13 feb 2017 '17 | vestiging Amsterdam
Enkele weken geleden is onze keuken geleverd en wil mijn complimenten geven aan de service/advies van Tulp Keukens filiaal Villa Arena. Het was voor ons nog een grote vraag hoe wij onze keuken wilde hebben maar met behulp van verkoopster Kim hebben wij onze droomkeuken ontworpen. Zij had een goede kijk op details en afwerken, tevens kon zij ons ook goed adviseren welke apparatuur/merken bij ons paste. Erg belangrijk, niet het verkopen maar mee denken met de klant! Iedereen die een goed passend advies wilt hebben ga naar Tulp Keukens Villa Arena.
Reactie of foto toevoegen +11 bedankjes
“Goed advies, moet nog geleverd worden”
Door Jan op woensdag 19 apr 2017 '17 | vestiging Amersfoort
Goed advies, er wordt niet geprobeerd de duurste apparatuur te verkopen, maar ze denken erg mee in het praktische gebruik. Geen opdringerig verkooppraatje.
Supermooie keuken, goeie prijs/ kwaliteit verhouding.
Reactie of foto toevoegen +9 bedankjes
“Keuken gekocht bij Tulp”
Door De hoop op donderdag 22 sep 2016 '16 | vestiging Woerden
Wij hebben hetzelfde probleem met handgrepen. Monteurs langs geweest enkele knopjes vastgekit en zitten nu weer met losse handgrepen..... Garantie?? Nee, voorrijkosten 62 euro en dan nog uurloon.... Gewoon dievenbende!!!
Reactie of foto toevoegen +6 bedankjes
“100 procent aanbetaling”
Door Jet op woensdag 18 nov 2015 '15 | vestiging Son
Pas na ondertekening van het koopcontract van de keuken hebben wij de (betalings-)voorwaarden ontvangen. Toen bleek ons pas dat we 100% bij levering van de keuken dienen te betalen, terwijl er juist bij montage van de keuken nog van alles mis kan gaan. Wij hebben meerdere voorbeelden van familie en vrienden die nog weken zo niet maanden hebben gewacht op het definitief afmonteren van hun keuken. Ook al hebben we binnen 24 uur gereclameerd o.a. over het feit dat er op geen enkele wijze tijdens de onderhandeling, nog in de eerder ontvangen offerte melding van is gemaakt van het volledig betalen bij aflevering van de keuken geeft Tulp keukens "niet thuis" op ons verzoek om de keukenbestelling te annuleren krijgen we nu, ca. 3 weken na reclamatie, alleen de reactie dat dan 35% van het aanschafbedrag als boete in rekening wordt gebracht. Al met al worden we door Tulp keukens met de rug tegen de muur gezet onder het motto "slikken of stikken" en daarin voelen wij ons als klant niet serieus genomen. Ons advies aan Tulp .....informeer je klanten vooraf en eerlijk.....ons advies aan aspirant klanten.....koop niet bij Tulp(Son).
Reactie of foto toevoegen +29 bedankjes
“Afbrekende handgrepen”
Door John op dinsdag 16 feb 2016 '16 | vestiging Rijssen
Heb jaren geleden keuken gekocht. Regelmatig breken geïntegreerde handgrepen af. Tot voor kort even naar de vestiging in Rijssen weer een greepje ophalen voor 12 euro. Nu gaat dit via de klantenservice; kosten 47 euro en 9 euro verzendkosten. Is dit klantenservice? Nooit meer een keuken van Tulp!
Reactie of foto toevoegen +12 bedankjes
“Afkoopsom”
Door Nina van Dord op donderdag 18 feb 2016 '16 | vestiging Amsterdam
We hebben een keuken gekocht en wilde er na twee jaar vanaf vanwege privé redenen. Totaal niet flexibel of iets of meedenkend. Ondanks dat de keuken twee jaar geleden is gekocht zonder de algemene voorwaarde getekend te hebben moeten we alsnog 30 % betalen. Dat we iets moeten betalen begrijp ik maar dit... Belachelijk! Voor een tekening en een kop koffie 2800 betalen. Bedankt voor het meedenken!
Reactie of foto toevoegen +31 bedankjes
“Afbrekende handgrepen”
Door Marcel op woensdag 16 mrt 2016 '16 | vestiging Amsterdam
De handgrepen van onze keuken waren heel heel eenvoudig. Daar leek niets aan stuk te kunnen gaan. Echter in de afgelopen paar jaar braken alle handgrepen af die aan de koelkast, vriezer en vaatwasser vastzitten (meermaals) omdat ze niet deugen. Tulp doet alsof zijn neus bloedt. de garantie is afgelopen. dus zoek het maar uit is de feitelijke reactie.
Reactie of foto toevoegen +15 bedankjes
9,5
Keukencentrum de Vries
Genemuiden (Overijssel)
“Fantastisch” score uit 25 ervaringen
8,8
Smits Keukens
2 vestigingen (Noord-Holland)
“Prima” score uit 29 ervaringen
“Ervaringen met aankoop en montage”
Door Chris Okhuijsen op donderdag 9 jun 2016 '16 | vestiging Veendam
Wij kochten bij Tulp keukens, vestiging Veendam, onze nieuwe keuken. Een prima keuken, mooi afgewerkt. Er werd ook goed met ons meegedacht in Veendam. Maar dan. De montage wordt door Tulp helaas uitbesteed aan de zogeheten Keukenman. Eerst komt er een inmeter gehaast langs en meet het keukenblad te groot en de vensterbank te klein in. Op onze aanwijzingen komt er een nieuwe inmeter die netjes en correct inmeet. Na levering komt er een monteur van de Keukenman. De keuken wordt zeer slordig geplaatst. Panelen slecht afgezaagd, plinten niet goed gemonteerd, verpakkingsmateriaal wordt achter de plinten en in de afwasautomaat verborgen. De kraan wordt scheef geplaatst.Onderdelen van de afwasautomaat worden niet gemonteerd, ze worden weer meegenomen of weggegooid. Kastplanken en afdekplaatjes worden niet gemonteerd. Een metalen afdekplaat onder de spoelbak verbogen. De oven wordt scheef neergezet. Een deel van het keukenblad was niet vastgelijmd. De monteur plaatste in zijn eentje een granieten werkblad van 2,5 meter. Dit ging erg moeizaam en hij beschadigde het tegelwerk. Behalve de beschadigingen aan het tegelwerk zorgde Tulp keurig voor herstel. In eerste instantie zou de Keukenman ook het tegelwerk herstellen. Toen bleek dat wij geen bijpassende tegels meer hadden ontkende men dat de beschadiging door hen veroorzaakt was. Met de hulp van de consumentenbond is alles uiteindelijk goed gekomen. Al met al zijn wij ontzettend tevreden over Tulp en over de keuken, alleen met wat meer aandacht en compassie van de Keukenman was ons een hoop frustratie bespaard gebleven. Tip. Als de Keukenman gaat monteren, fotografeer voor en tijdens de montage belangrijke zaken.
Reactie of foto toevoegen +11 bedankjes
“Waardeloos”
Door rooB op dinsdag 10 mrt 2015 '15
Keuken gekocht in 2011. Nadat het betonblad van externe leverancier tot 8x toe vervangen is en de monteurs de nodige ochtendgymnastiek hebben gehad (telkens om 0700 uur 200 kg sjouwen en bijslijpen) ... hebben wij een en al problemen met onze keuken. Kastdeurtjes die afhangen (gebeld maar valt niet onder service, kwaliteit of garantie bij Tulp). Inbouw vriezer? Valt niet onder garantie Tulp, moet je weer bij externe leverancier zijn. Waardeloos bedrijf die Tulp. Je kan beter geen keuken bestellen en laten afleveren. Service, kwaliteit en garantie tot aan de voordeur... jammer dat een bedrijf het zo moet doen anno 2015.
Reactie of foto toevoegen +29 bedankjes
“Ondoorzichtige prijsopgave”
Door JM op dinsdag 30 jun 2015 '15 | vestiging Veenendaal
Ik zou niet in zee gaan met de firma Tulp Keuken. Als eerste komen wij deze winkel binnen om ons te oriënteren naar een nieuwe keuken die geplaatst moet worden. Op het eerste gezicht lijkt het erg vriendelijk personeel die aanwezig is in de winkel. Wij worden door een jongen geholpen die net 3 weken in dienst is en net is afgestudeerd. Geen probleem verder hij hielp ons prima. Tot zijn chef ermee ging bemoeien. Na vele discussies en uitleggen dat er deze dag geen keuken gekocht werd uiteindelijk toch aan de tekentafel plaats genomen. Voor het keukenontwerk was er weinig speelruimte. Onze eigen ideeën werden van tafwl afgeveegd omdat deze chef van symmetrie houd. Lade kast ene zijde. Exact zelfde kast aan de andere zijde.... vla bla bla. Waar is ons idee. Niet op de uiteindelijke tekening. Dan komt meneer met een offerte prijs voor deze keuken. 13.500 euro dat was wel even schrikken. Maar deze chef zal ons tegemoet komen omdat wij geholpen werden door een nieuwe werknemer. 9.500 euro. Want het zou toch mooi zijn als hij vandaag zijn eerste keuken verkocht. 13.500 - 9.500 = 4000 euro van de prijs af binnen 5 minuten. Dan krijg je al de kriebels en aparte gedachtes. Waar zit het addertje onder het gras. Vervolgens moet ik meerdere malen aangeven dat er niet gekocht word vandaag want onder druk doe ik dat niet. Heb aangegeven dat er in prive sferen over nagedacht moet gaan worden. Al met al en 1,5 uur later stemt deze chef er toch mee in. Maar gewacht een dag later wel een terugkoppeling. Hij zou ook dezelfde dag de tekeningen en offerte toe zenden via de mail. 3 dagen later na eerst telefonisch contact gehad te hebben pas de tekeningen en offerte ontvangen. Nu voor 8.300 euro. Dus weer zonder onderhandeling is de prijs verlaagd. Al met al heb ik erover nagedacht en kom ik tot de beslissing dat ik niet met Tulp keukens doorga. Dit i.v.m een keuken van redelijke kwaliteit. Slecht en goedkoop merk scharnieren in de keukenkasten en goedkope apparatuur wat ze willen verkopen onder de noemen A merken.

Vandaag na het kenbaarmaken via de telefoon dat ik niet doorga met Tulp keukens word er eigenlijk op een boze manier gereageerd naar mij vanuit deze chef. Want hun zijn toch echt de beste. En hij dacht dat er een afspraak stond dat wij een keuken bij hem zouden kopen omdat zijn leerling net in dienst was en daarom er een "mooie scherpe prijs" gemaakt kon worden voor deze keuken.... ofterwijl als er geen "leerling" aanwezig kost het dus gewoon de volle pond.....

Let op mensen. Om wat van reden of excuus ze ook gebruiken. Doe goed onderzoek na de kwaliteit en de apparatuur die Tulp keukens wilt plaatsen. Nog een punt. Als er gevraagd word om een specifieke prijsopgaaf is dit niet mogelijk. Zo word er niet gewerkt vanuit het hoofdkantoor... "Mandemakersgroep". Hoe kan en klant nou aan de hand van een prijsopgaaf bezuinigen op eventuele dure dingen waardoor de keuken goedkoper word. Ik heb geen idee wat alles nu kost. Dit vind ik toch wel van belang en zeker om z'n groot bedrag. Tulp Keukens geen aanrader
Reactie of foto toevoegen +21 bedankjes
“Zeker geen aanrader”
Door Gerard op zaterdag 18 jul 2015 '15 | vestiging Amersfoort
De koop ging goed maar dan de levering verkeerd keuken blad verkeerde lade onder de vaatwasser en nu de miele keuken kraan. Tulp keuken zegt dat de quooker kraan verkeerd geplaatst is 4 jaar geleden Miele is zo couland om korting te geven maar Tulp doet niets terwijl notabene Tulp zelf de quooker heeft geïnstalleerd alleen maar vervelende mailtjes om af te schepen vreselijk. Tulp keukens zeker geen aanrader.
REACTIE VAN GERARD
na 6 jaar nog steeds niet opgelost. tulp zeker niet oplossend gericht
Reactie of foto toevoegen +22 bedankjes
“Folie van deurtjes”
Door J.bos op zondag 10 jan 2016 '16 | vestiging Veenendaal
In 2006 een keuken gekocht bij de toenmalige Holland keukens een onderdeel van tulpkeukens, na een paar jaar ging de folie los van 2 paneeldeurtjes , na heel veel problemen toch 2 nieuwe deurtjes gekregen , nu na weer een paar jaar is er weer een deurtje waar de folie van los gelaten is , na een mail naar tulp moest ik een paar foto's opsturen en wat blijkt nu terwijl ze toegeven dat het een productie fout is geweest kan ik een frontje kopen en de kosten..... 281 euro, dit gaat het dus niet worden en dus ook nooit meer een keuken van tulp. Bij deze waarschuw ik iedereen koop nooit een keuken bij tulp want dan vraag je om problemen.
Reactie of foto toevoegen +22 bedankjes
“Heel tevreden ondanks kleine puntjes”
Door Stelvio op zaterdag 6 jun 2015 '15
Enkele maanden geleden een keuken gekocht bij Tulp in Goes. Tevens de montage via Tulp laten lopen (de Keukenman). De Verkoper Maurice is een vriendelijke man, die alles netjes heeft uitgelegd. Op de tekening stonden een paar kleine fouten maar die zijn door de controledienst in de fabriek bijgesteld en opgelost. De afzuigkap was wel een probleem, het bleek dat ik de muuropening bouwtechnisch niet kon wijzigingen zoals op de tekening stond. Ik heb getracht de koop van de afzuigkap (Boretti) te annuleren, maar dat ging toch wel heel erg moeilijk, zeg maar dat het onmogelijk was, dus daarvoor dan ook een minpunt. Ik heb op deze manier zelf een schacht boven de afzuigkap moeten maken, wat misschien met een andere afzuigkap niet nodig was geweest, maar goed de zelfgebouwde schacht is mooi geworden.
De installatie van de keuken is uitgevoerd door de keukenman (via Tulp) op zich is de keuken goed geplaatst, wel kleine beschadiging (buiten zicht), het was best veel werk, de monteur is van 07:30 tot 19:00 bezig geweest. Het bleek dat er een RVS lijst ontbrak en volgens de monteur was de ruimte boven de hangkasten te klein om deze dicht te maken(terwijl ik wel voor het materiaal heb betaald) Ik heb zelf de meegeleverde houten latten boven de kasten bevestigd, zodat de technische dienst van Tulp(Keukenman) de verder afwerking kan doen. Inmiddels is de technische dienst van Tulp geweest, deze heeft de ontbrekende lijst bevestigd en de bovenkant van de hangkasten dichtgemaakt tevens nog de deurtjes nagelopen en afgesteld. De voor plaatsing geleverde tekening met waterleiding, stopcontacten etc. was niet altijd even duidelijk, en een stopcontact stond zelf op de verkeerde plaats! maar goed het is opgelost met een verlengingskabel.

Resumerend, ondanks enkele kleine puntjes en tekortkomingen (die men volgens mij bij elk keukenbedrijf zal meemaken) ben ik heel tevreden met de geleverde keuken en de kwaliteit, ook de contacten zowel met verkoper als met klantenservice verliepen goed tot zeer goed....
Reactie of foto toevoegen +5 bedankjes
“Van alles misgegaan”
Door de Vos op vrijdag 3 jul 2015 '15 | vestiging Amersfoort
De vriendelijke en kundige keukenadviseur te spijt ben ik zeer ontervreden over service en kwaliteiet van geleverde diensten en materialen. Bij plaatsing is er van alles misgegaan en het grootste vraagstuk, een beschadigd hardstenen werkblad is niet opgelost. Het verwijzen naar externe leverancier, geen eigen verantwoordelijkheid zien, de klant niet serieus nemen, niet terugbellen en heel veel tijd nemen is een grote ergenis. De recente overname van Tulp Keukens door Mandemakers Keukens hebben het bedrijf voorlasnog geen goed gedaan.

Naschrift ontvangen op 1 december 2016: Wat een slechte organisatie. Nooit meer een reactie op mijn klacht gekregen. Mijn advies aan iedere potentiële koper, niet doen! Er zijn genoeg keukenbedrijven die wel doen wat ze beloven. Tulp doet dat in ieder geval niet.
Reactie of foto toevoegen +22 bedankjes
“Niet gaat zoals het hoort”
Door Gerda veldhuizen op dinsdag 21 jul 2015 '15 | vestiging Veenendaal
Koop nooit een keuken bij tulp keukens. Kan er niks positiefs over zeggen een regelrechte ramp. Dus gewoon niet doen.niks gaat zoals het hoort. Helemaal klaar mee. We hebben nu een halfcomplete keuken.
Reactie of foto toevoegen +34 bedankjes
8,4
Total Home Concept
Lelystad (Flevoland)
“Goed” score uit 7 ervaringen
9,7
DB Keukens
6 vestigingen
“Fantastisch” score uit 1624 ervaringen
“Geen aanrader”
Door Evans op zondag 9 okt 2016 '16
"Hard sell" verkoper maar dat was niet de issue bij ons. De levering van de keuken werd gedaan door een tulpkeukens "mannetje" die in ons huis rookte, zijn shaggy op onze nieuwe vloer uit drukte en o.a. de lampen onder de kastjes niet goed aansloot. Meerdere klachten gedaan maar kreeg geen excuses of reperaties..alleen een lullig en lelijk bosJE bloemen. Nu valt ook de folie van onze kastjes eraf maar na garantie dus gaan op zoek naar vervanging maar niet bij Tulp Keukens. Geen aanrader.
Reactie of foto toevoegen +17 bedankjes
“Goeie tips gehad”
Door F Schoorl op zaterdag 25 jun 2016 '16 | vestiging Heerhugowaard
Goede informatie perfecte montage en op tijd geleverd goede nazorg. Kan dit bedrijf cq filiaal ten zeerste aanbevelen . Zeker geen klachten Informatie bij het eerste gesprek was goed verlopen de mensen is Heerhugowaard nemen de tijd voor je wensen en geven je nog goeie tips ook.
Reactie of foto toevoegen +7 bedankjes
“Service totdat er betaald is”
Door Saskia op woensdag 4 okt 2017 '17 | vestiging Amersfoort
We kochten een keuken bij Tulpkeukens (kwamen er later pas achter dat dit onderdeel van Mandemakers was). Tot aan het betalen kregen we alle service. In de showroom stond een robuuste eiken keuken als voorbeeld. Er is ons nooit verteld dat dit een dubbele fineerkeuken was. Er zaten geen gaten in de fronten, maar alles was mooi afgewerkt. We kozen voor deze keuken. De verkoper vertelde dat hij nog nooit een slechte ervaring had gehad in de 23 jaar dat hij voor het bedrijf werkte. Hij was toen uiterst behulpzaam. In mei hebben we onze keuken gekregen, vanaf het moment dat we betaald hadden, werd er geen enkele service meer verleend. In de fronten zaten grote gaten (diepte 1,5 cm) en er was een kastdeur scheef (aan de bovenkant breder als aan de onderkant). Men deed het af met dat dit in natuurlijk hout zo hoort. Toen we met de fronten teruggingen naar Amersfoort wilde de verkoper de fronten niet zien en begon alle gaten in de vloeren aan te wijzen als natuurlijk (behorend in hout). Hij stelde voor om de gaten op te vullen met een bepaalde olie (repareren dus). Daar gingen we niet mee akkoord. Ook kon hij ons niet vertellen hoe het gaat als je een geschil aanmeldt bij de geschillenboer (maar wel 23 jaar ervaring hebben). Om een lang verhaal kort te maken, dankzij onze rechtsbijstandadvocaat kregen we na een half jaar (!) nieuwe mooie fronten en een nieuwe deur (waarvan de lijnen nog steeds niet recht lopen met de deur die er op aan sluit). Ons advies: koop NOOIT bij Tulpkeukens in geen enkele vestiging. Het zijn oplichters. Jammer dat je niet 2/3 kunt betalen bij aanschaf en pas het resterende bedrag als alles goed is geleverd, dan zou de service heel wat beter zijn. Tulpkeukens jullie kunnen nog heel wat leren wat service is. Geen enkele medewerking alleen een klantenservicemedewerker die steeds hetzelfde verhaaltje afsteekt.
Reactie of foto toevoegen +3 bedankjes
“niet tevreden”
Door mark tibbe op dinsdag 20 jan 2015 '15 | vestiging Rijssen
We hebben in rijssen een keuken gekocht bij tulp. Verkoop ging redelijk goed, maar omdat we de keuken echt mooi vonden en tulp schermt met alles uit eigen fabriek dus goed, hebben we de keuken gekocht. Maar de nazorg is bijzonder slecht. Ik heb de keuken zelf geplaatst en dat ging goed tot dat we nog ergens een laatje bij in wouden hebben. Vragen ze direct de hoofdprijs. Ook de handelings kosten zijn bijzonder hoog. Aan gegeven dat we zelf wel het laatje willen ophalen uit rijssen, wat blijkt handeling en transport kosten blijven belachelijk hoog. We hebben een zwarte keuken gekocht maar wat blijkt in gebruik, de grond laag verf is wit. Dus elke beschadiging die ontstaat valt direct erg op om dat er wit onder zit We hebben bijzonder veel spijt dat we de keuken hebben gekocht bij tulp drama.
Reactie of foto toevoegen +25 bedankjes
“Positieve ervaring”
Door R.Zomerhuis op dinsdag 15 sep 2015 '15
Keuken nu 3 jaar in gebruik. Na lang zoeken en vergelijken van diverse keukens uiteindelijk de keuze laten vallen op een gelakte Tulp keuken, gekocht bij de vestiging in Velserbroek. Verkoper Harold had tijdens meerdere bezoeken in alle rust, zonder opdringerig te zijn de verschillende mogelijkheden doorgenomen waardoor wij uiteindelijk de juiste keuzes konden maken. De prijs, inclusief apparatuur was zeer redelijk en concurrerend. Aflevering en plaatsing zijn precies volgens afspraak verlopen hoewel het bestelde gasfornuis niet kon worden geleverd. Men stelde voor om de 100 euro duurdere versie, met timer, te installeren voor de zelfde prijs. Via telefoon en mail werd altijd op tijd gecommuniceerd. Een paar maanden geleden zagen wij tot grote schrik dat de lak van de koelkastdeur begon op te bollen! Foto's gemaakt en naar de vestiging in Velserboek gegaan. Er werd direct een mail verstuurd naar Tulp keukens waarna we dezelfde dag nog telefonisch zijn benaderd! Het probleem werd waarschijnlijk veroorzaakt door de magnetron/hete lucht oven die de warme lucht er aan de voorkant, onder uitblaast. Een nieuwe deur zou maar liefst 700 euro kosten echter het probleem was hiermee uiteraard niet opgelost. We zijn overeengekomen dat Tulp het probleem intern zou bespreken. Na een week werden we weer telefonisch benaderd: Tulp had besloten er een nieuwe deur in te laten zetten alsmede een onopvallende rvs strip onder de oven te plaatsen zodat het probleem zich niet meer voor zou doen. Deze strip moest nog worden ontworpen en dat zou enige tijd duren. Vijf weken later was de nieuwe deur met strip geplaatst onder garantie,grote klasse. Uiteraard is dit wat je verwacht van een gerenommeerde keukenfabrikant. Ik kan niet anders zeggen dan dat wij alleen maar positieve ervaringen hebben met Tulp keukens: meedenkende niet opdringerige verkopers, goed direct contact met verkoper en hoofdkantoor, prima plaatsing van de keuken, goede service en last but not least een mooie strakke, kwalitatief hoogwaardige keuken die er na 3 jaar nog als nieuw uitziet!
Reactie of foto toevoegen +9 bedankjes
“Slechte service”
Door Sandy Breel op woensdag 30 sep 2015 '15
Zeer slechte service, na een jaar is onze keuken nog niet compleet. Beantwoorden de mail niet, beloven terug te bellen ook dat word niet gedaan. Je hoort gewoon niks van tulp keukens!! Zo gaan er maanden voorbij en de keuken is nog niet compleet. Jammer want het zijn geen goedkope keukens.
Reactie of foto toevoegen +13 bedankjes
“Slecht advies”
Door Keek op maandag 3 nov 2014 '14 | vestiging Amsterdam
Keuken is mooi en correct geplaatst. Helaas is alle door Tulp geadviseerde Bosch apparatuur waardeloos en zit het gasfornuis op een onhandige plek. Nadat ik zo vriendelijk ben geweest om dit te melden; geen reactie. Tweede keer aan directie geschreven weer niks. Wat onbeschoft! Alleen een korte reactie in de trend van, sorry wat vervelend we zullen er in vervolg rekening mee houden zou genoeg zijn geweest, maar blijkbaar ben je nadat je gekocht hebt niet meer belangrijk. Nou dat zal niet meer gebeuren.
Reactie of foto toevoegen +29 bedankjes
“geen aanrader”
Door CV op donderdag 4 dec 2014 '14 | vestiging Woerden
In he begin ging alles perfect. Ik had een andere offerte van Rotpunkt keukens en ik was supper happy met de offerte enige reden waarom ik naar Tulp ging- Rotpunkt had de cognac kleur in hun collectie. Tulp keukens heeft voor EUR 1500 extra mijn wensen waar gemaakt. Toen tijden de verbouwing bleek dat de keuken niet volgens wens kan ingericht worden. Omdat de bestelling nog niet in de productie is gegaan- zijn de wijzigingen mogelijk geweest. Ik moest 1 sprekende meter graniet aanrechtblad en 1m graniet achterwand inleveren en ervoor van 60 cm bovenkast 80 cm kast laten maken. volgens Tulp keukens deze aanpassing koste meer dan 3000 EUR! Mijn volledige keuken meer dan 5 m aanrechtblad van graniet, Miele apparatuur en botert fornuis bij elkaar incl alle kasten en verlichtingen zijn 12500 gewest, nu komen ze met een verhaal dat van een kas van 60 cm een kast van 80 cm maken kost 3000! Om lang verhaal kort te maken: alle wijzigingen telefonisch zijn besproken en er was geen enkele word over meerprijs gesproken. op moment wanneer niks meet gewijzigd kon worden kreeg ik de rekening over de meerprijs en verhaal dat ze oh zo vriendelijk zijn geweest om niet de volledige 3000 door te berekenen maar alleen 600! Hoofdkantoor beloofde met de regio- manager dit te bespreken, ze zijn met me eens geweest dat ik over de meerprijs geïnformeerd moest worden, maar.... niks gebeurde. Achteraf heb ik heel veel spijt dat ik niet met de Rotpunkt ben verder gegaan.
Reactie of foto toevoegen +26 bedankjes
7,4
Keukenvision
3 vestigingen (Zuid-Holland, Utrecht)
“Redelijk” score uit 17 ervaringen
5,5
Eigenhuis Keukens
6 vestigingen (heel Nederland)
“Matig” score uit 71 ervaringen
“Nazorg van Tulp: Ga naar Ikea!!!”
Door Gerard Huisman op dinsdag 23 dec 2014 '14 | vestiging Son
Nazorg van Tulp: ga naar Ikea! Na plaatsing van onze bij Tulp Son gekochte keuken bleek dat bij het openen van een deurtje het handvat hiervan het andere deurtje kon beschadigen. Na vraag bij Tulp voor een nette oplossing hiervoor kreeg ik het advies om bij Ikea er een dopje voor te kopen. Wij zijn verder wel tevreden met de keuken. Gr, Gerard Huisman
Reactie of foto toevoegen +18 bedankjes
“Kwalitatief goede keuken”
Door George op woensdag 18 feb 2015 '15 | vestiging Amersfoort
In augustus 2013 is onze Tulp keuken geplaatst. Tot nu toe helemaal tevreden. We genieten nog elke dag van de kwalitatieve goede keuken maar ook van de manier hoe die in elkaar gezet is door Jan van Rootselaar. Vakmanschap!!! In eerste instantie zijn we op een zondag bij Tulp Keukens in Villa Arena (Amsterdam) geweest. En daarna zijn we in het filiaal Amersfoort verder gegaan.

Na het monteren van de smetplinten bleek dat die niet hetzelfde waren als het blad (wat wij wel besteld hadden). Maar na een week of wat (de juiste smetplinten moesten besteld worden)werden de juiste plinten geleverd en gemonteerd.
Voor wat betreft de inbouw apparatuur daarvoor zijn we naar het Bosch Inspiratiehuis in Hoofddorp geweest. Daar alle apparatuur uitgezocht en dat lijstje vervolgens aan Tulp gegeven. Ik kan dat iedereen aanraden. Bij dat Inspiratiehuis verkopen ze niets maar hebben ze alle Bosch apparaten waaruit je dan met een adviseur, speciaal voor jouw behoeften, een keuze maakt.
Al met al een hele goede service van Tulp en een zeer vriendelijke behandeling in de winkel. Ik kan me dan ook helemaal niet vinden in sommige negatieve reacties op deze site.
Reactie of foto toevoegen +15 bedankjes
“Vervangen frontjes”
Door Jetten op donderdag 16 jul 2015 '15 | vestiging Rijssen
Als je van plan bent om een Tulp keuken te kopen is het verstandig rekening te houden met het volgende. Mijn combimagnetron ging stuk. De Bosch combi van 2700,- Gulden die Tulp destijds had aangeraden heeft een nishoogte nodig van 40 cm. Kwam toen mooi uit voor onder de inductiekookplaat. Ben nu op zoek gegaan naar een nieuwe combi. De meeste combimagnetrons hebben nu een nishoogte nodig van 45 cm. Om die te kunnen plaatsen is het nodig dat het front van de lade onder de huidige combi 4 cm lager wordt naar 595 x 208 mm en een passtukje van 595 x 45 mm voor boven de combi. Bij navraag bleek de kleur en model nog steeds te worden verkocht. Een week nadat de aanvraag was ingediend of het mogelijk wat die verandering aan te brengen krijg je de prijs te horen. 395,00 Euro incl. portokosten voor twee kleine frontjes van totaal 25 x 60 cm aan materaal. Moet je ze er zelf nog opzetten. Voor dat geld heb je een complete combimagnetron. 5 jaar geleden zijn alle fronten van de keuken vervangen, 21 stuks voor de prijs van 850,- Euro. Was toen nog met de oude eigenaar geregeld. U bent gewaarschuwd mocht je in de toekomst nog wat veranderen aan je keuken of een frontje wordt per ongeluk beschadigd en moet vervangen worden, je wordt flink getild bij Tulp Keukens. Zou het door de nieuwe eigenaar komen? Overigens heb ik mijn keuken gekocht in Veenendaal maar als je daarna iets geregeld wilt hebben moet je contact opnemen met Rijssen en niet meer met Veenendaal
FOTO VAN JETTEN
Reactie of foto toevoegen +11 bedankjes
“prima service”
Door M. op dinsdag 26 aug 2014 '14
Wij hebben nu 4 jaar onze keuken en alles naar volle tevredenheid. Goede tips bij het uitkiezen. Monteurs die erg kundig zijn. Goede kwaliteit. Afdingen is wel een must (maar dat is bij alle keukenzaken zo) Wij hadden knoppen die na een jaar los gingen zitten.. Na dit gemeld te hebben kregen we diezelfde week nieuwe knoppen( door monteurs gemonteerd )met de mededeling dat deze waarschijnlijk ook los gingen zitten ondanks dat ze manier van bevestigen hadden aangepast. Omdat tulp niet de stijl knop meer had kregen we ons geld terug, de waarde van de knoppen, om elders nieuwe te kopen. Dit aanbod kregen we vanzelf zonder erom gevraagd te hebben. Alles wordt zeer snel en correct afgehandeld. Wij zijn zeer tevreden over TULP!
Reactie of foto toevoegen +6 bedankjes
“Klacht wordt stelselmatig afgewezen + toch opgelost”
Door C. VAlk op woensdag 19 nov 2014 '14 | vestiging Rijssen
Wij hebben in juni een prachtige keuken besteld en geleverd gekregen. De tafel die we er bij hebben besteld wijkt af van hetgeen we hebben uitgezocht. Tulp weigert de klacht op te lossen en vindt het normaal dat een houten tafelblad dwarsstrepen heeft terwijl het monster dat wij meekregen deze strepen niet heeft. Het ziet er uit als een beschadiging. Vriendelijk tot na het zetten van de handtekening, daarna lijken ze alles maar gezeur te vinden en reageren met heel veel moeite. Klachten kunnen ze oplossen van achter het bureau ipv even te komen kijken wat er aan de hand is. Geen aanrader aangezien de aftersales onbehoorlijk is. Tulp heeft inmiddels contact met ons opgenomen maar het is nog niet opgelost.

Op 26 november 2014 heeft Qasa de volgende aanvulling ontvangen: Naar aanleiding van onze klacht, zie recensie 19 november 2014, is er contact opgenomen door iemand van de directie. De volgende dag is er iemand komen kijken die aangaf dat de strepen toch echt zo hoorden, maar dat hij een en ander zou bespreken. Gisteren, dinsdag 25 november 2014, zijn we gebeld met de mededeling dat we een nieuw tafelblad krijgen. De afspraak om dit blad uit te zoeken is al gemaakt. Het heeft even geduurd, maar het probleem wordt nu toch naar onze tevredenheid opgelost.
Reactie of foto toevoegen +5 bedankjes
“rampenplan”
Door jaap op woensdag 17 sep 2014 '14 | vestiging Veenendaal
Na twee jaar hangt keuken scheef en toen ik vroeg of men mee wilde kijken gaf men doodleuk aan dat garantie net was verlopen via een kort briefje. We zijn er echt ingetrapt en door onze onervarenheid met keukens keuken kopen te snel getekend. Prijs kwaliteit en service is bedroevend. De prijs kwaliteit verhouding van de keuken valt ons achteraf tegen. Tot de handtekening werd gezet was het contact plezierig en daarna werd het onpersoonlijk. Mijn advies koop geen Tulp keuken.
Reactie of foto toevoegen +27 bedankjes
“nazorg bij storing met afzuiginstallatie”
Door Foliant op vrijdag 12 dec 2014 '14 | vestiging Rotterdam
Klantvriendelijkheid bij verkoop prima. Offerte duidelijk. Levering prima. Montage zeer goed. Prijs kwaliteit heel goed. Bij klachten slecht kontakt met verkoper. Totaal geen antwoord bij melding probleem.
Reactie of foto toevoegen +9 bedankjes
“Yeah.. 1 jaar de keuken”
Door Marjolein op dinsdag 27 jan 2015 '15 | vestiging Amersfoort
Wij hebben onze keuken gekocht bij Pim in Amersfoort. Inmiddels staat de keuken er alweer een jaar maar nog steeds ontzettend blij mee! Er werd goed nagedacht over de mogelijkheden in onze beperkte ruimte en de ruimte in ons budget! Plaatsing is ook voorspoedig gegaan en netjes afgewerkt. Achteraf was er nog een klein detail niet in orde maar dit werd netjes opgelost.
Reactie of foto toevoegen +10 bedankjes
9,5
Keuken at Home
Numansdorp (Zuid-Holland)
“Fantastisch” score uit 54 ervaringen
9,8
Poggenpohl Den Bosch
Den Bosch (Noord-Brabant)
“Fantastisch” score uit 54 ervaringen
“Bende van ellende bij Tulp Keukens (Arena)”
Door Aniel op vrijdag 11 apr 2014 '14 | vestiging Amsterdam
Bende van ellende bij Tulp Keukens Arena! Waarom? De verkoper (Andre van Wort) wilde vooral datgene in de offerte hebben wat hij zelf mooi vond. Alle details zoals handgrepen, type spoelbak, materiaal frontjes etc. werden in het eerste gesprek helemaal niet besproken. Volgens hem was Constructa inbouwapparatuur hetzelfde als Bosch inbouwapparatuur maar dan goedkoper. Aan het eind van het gesprek werd er flink aangedrongen om te tekenen. Desnoods vrijblijvend tekenen met een bedenktijd van 7 dagen. Ik heb toen getekend en gevraagd naar het addertje onder het gras maar die was er niet volgens de verkoper. In het weekend heb ik besloten van de offerte af te zien. De eerstvolgende werkdag een aangetekende brief gestuurd en de zaak gebeld en uitgelegd dat ik niet vast wilde zitten aan de offerte. De manager (Rijsberg of Rijsbergen) vertelde dat dit niet kon omdat ik een koopcontract getekend had. Volgens de manager kon de verkoper nooit gezegd hebben dat ik een bedenktijd had. Later in het gesprek zegt de manager dat ik het verkeerd begrepen heb. De verkoper zou alleen gezegd hebben dat ik onder voorbehoud van financiering kon tekenen en niet dat ik een bedenktijd had. En als de verkoper gezegd had dat ik een bedenktijd had dan had de verkoper daarmee bedoeld te zeggen dat ik ervan kon afzien als ik een financiering van de keuken niet rond kon krijgen. De manager was overigens niet bij het gesprek aanwezig geweest. De manager wilde graag nog een keer om de tafel zitten om het geheel naar wens te maken want tijd was geen enkel probleem. Ik had enkel een Tulp Keuken gekocht verder kon alles nog naar wens aangepast worden. Toen ik vertelde dat het niet goed voelde kwamen er dreigementen over de rechtszaken die Tulp nooit verloren zou hebben. En dat er 30% annuleringskosten berekend zou worden als ik van de “offerte” zou afzien omdat de verkoper toch een hoop tijd gestoken had in het opmaken van de tekeningen etc.
Ik heb op mijn lippen moeten bijten en heb toen besloten nog een keer te kijken of we eruit konden komen. Omdat ik helemaal niet blij was met het advies tijdens het eerste gesprek met meneer Van Wort ben ik naar een ander filiaal gegaan van Tulp en heb daar een andere offerte laten opmaken. Met alle wensen dit keer wel besproken te hebben kwam ik uit op een keuken waarvoor ik ongeveer 10.500,- euro kwijt zou zijn inclusief montage. Inbouwapparatuur van Constructa werd mij in het andere filiaal door een verkoopster afgeraden omdat het vrijwel alleen in wit plastic uitgevoerd werd en veel gebruikt werd voor huurwoningen door woningbouwverenigingen.

Dezelfde keuken heb ik toen door Andre van Wort laten tekenen en ik heb gevraagd om een nieuwe offerte. Het ging totaal niet van harte. Meneer van Wort vond het allemaal maar onzin de aanpassingen die ik voorstelde. Ik wilde namelijk zuinige inbouwapparatuur, geen Constructa maar een ander merk apparatuur, andere fronten, een natuurstenen werkblad en een rechte spoelbak, de bovenzijde van de keuken afgewerkt met een plank en verlichting in de keuken. Meneer van Wort had overal bezwaren tegen. De eerste tekening bleek een tekenfout te bevatten en toen ik hem daarop wees kreeg ik sterk de indruk dat hij het niet wilde wijzigen. Na een aantal keer aandringen veranderde hij de tekening. Toen ik een andere spoelbak voorstelde hield hij me voor dat de wijziging minimaal 600 euro zou toevoegen aan de prijs. Een rechte spoelbak was bovendien helemaal niet handig omdat het moeilijk schoon te houden is vanwege de rechte hoeken. Rechte spoelbakken zijn ook anders gemaakt en daardoor minder sterk. Toen ik naar de exacte prijs vroeg en hij mopperend een map erbij pakte bleek dat het zonder meerprijs gewijzigd kon worden naar een rechte spoelbak. De door mij voorgestelde apparatuur vond van Wort ook maar niks, vooral veel te duur. Ik zou met zuinige apparatuur hooguit 30 euro per jaar besparen, later in het gesprek werd het besparingsbedrag slechts 3 euro per jaar. Het vermogen van de voorgestelde afzuigkap volgens Van Wort overdreven (790 m³/h). Andere fronten was ook niet nodig want ik kon beter voor dunnere goedkopere fronten kiezen. Dezelfde kwaliteit maar dan goedkoper. Het natuurstenen werkblad was ook niet goed. Hij had zelf ook een plastic werkblad en hij en zijn vrouw waren daar dik tevreden mee. Met de prijsbesparing gingen ze liever op vakantie.
Toen ik vroeg of ik anders zelf de apparatuur kon kopen ging hij helemaal dwars liggen. Want alles wat je via internet zelf zou kopen was grijze import apparatuur zonder Nederlandse garantie. Ik kon het beter bij Tulp Keukens afnemen. De inbouw van eigen apparatuur zou de installatiekosten bovendien duurder maken. Want voor inbouwapparatuur die ik zelf zou kopen wordt een uurloon gerekend bovenop de vaste installatiekosten terwijl voor dezelfde inbouwapparatuur van Tulp één vast bedrag werd gerekend. Toen ik doorvroeg waarom dat zo was zei hij dat het lag aan de materialen die zouden ontbreken als ik zelf de apparatuur zou bestellen. Ik heb toen gevraagd of Tulp dan kon aangegeven welke materialen benodigd waren. Maar daar had meneer Van Wort geen zin in.

De verlichting in de keuken zou meneer van Wort niet in de eerste offerte getekend hebben omdat klanten dat te duur zouden vinden. Klanten zouden liever eigen spotjes kopen bij de IKEA. Bij het andere filiaal werden de spotjes standaard toegevoegd zonder de verhalen. Het afwerken van de opening aan de bovenkant van de keuken zou ook onnodig veel geld kosten want alles moest op maat gemaakt worden. Ik dacht dat ze bij Tulp alles op maat maakten maar dat blijkt achteraf helemaal niet waar. Toen ik een kast wilde laten doorlopen tot het plafond kwam er ook een extra bedrag bij voor het aanpassen van de standaard kast.

Na een aantal weken belde meneer van Wort op en vertelde mij dat de keuken 13500 euro zou kosten. Toen ik vertelde dat ik dat de duur vond en dat ik dan misschien zelf de apparatuur via internet wilde kopen bleef hij weer volhouden dat het allemaal grijze import apparatuur uit Polen is zonder garantie. Ik rekende de prijs van de keuken uit zonder de apparatuur en vergeleek de prijs van de apparatuur met de internetprijzen en was daarmee goedkoper uit. Alleen toen maakte meneer van Wort de prijs van de keuken duurder en begon hij met allemaal getallen te goochelen. Was 13500 euro eerst het bedrag inclusief inbouw later was het exclusief inbouw van de keuken. Later in het gesprek zat de kraan plotseling ook niet meer in de offerte. Hij had zelfs het lef om tegen mij te zeggen; “nu moet je niet boos worden maar als je dat (kopen via internet) goedkoper vindt dan kun je niet rekenen”. Bovendien was hij vergeten te zeggen dat het mij vrij stond om eigen apparatuur te kopen maar dat de 15 jaar garantie van Tulp Keukens dan kwam te vervallen. Toen ik hierop doorvroeg zei hij dat ik dat maar van hem moest aannemen. Ik heb toen aangedrongen dat hij mij zou uitleggen waarom de garantie zou vervallen. Ik kreeg toen als antwoord:” ik heb geen idee maar het is gewoon zo en als je wilt weten waarom dan moet je dat maar aan mijn baas vragen”. De prijs van het inbouwen was plotseling ook hoger dan in de eerste offerte want met een natuurstenen werkblad installeren was meer werk gemoeid dus was de vaste prijs voor het inbouwen hoger. De prijs voor het inbouwen was overigens hoger dan bij het andere Tulp filiaal.

Later heeft meneer van Wort gebeld en op mijn voicemail ingesproken om te zeggen dat de garantie helemaal niet verandert als je eigen inbouwapparatuur koopt. Maar dat ik vooral geen apparatuur via internet moest kopen want het was allemaal grijze import. De prijs van de inbouwapparatuur kon nog wel wat omlaag. Als ik het te duur vond kon ik beter twee legplanken uit de keukenofferte verwijderen want die waren toch vrij duur bij Tulp. Ik kon beter zelf twee planken verven en ophangen. Ik heb alle bezwaren nadien met de manager besproken en die verlaagde de prijs van 13500 euro plotsklaps naar 12000 euro. Hij kon Andre van Wort niet afvallen maar wilde best opnieuw(!) om de tafel. Ik kreeg, alles bij elkaar genomen, een heel slecht gevoel over Tulp Keukens. Toen ik vertelde dat ik dezelfde keuken bij een ander Tulp filiaal voor 10500 euro inclusief montage kon kopen bleef hij bij hoog en laag volhouden dat dit niet mogelijk was. Hij zat namelijk in het bestuur van Tulp Keukens en wist dat het voor dat bedrag nooit mogelijk was. Uiteindelijk hebben wij in overleg met onze rechtsbijstandsverzekering een boete van 30% van de eerste offerte van 7.500 euro betaald om van Tulp Keukens af te komen.
Reactie of foto toevoegen +86 bedankjes
“heel tevreden”
Door Marion op zaterdag 31 mei 2014 '14 | vestiging Amersfoort
Wij hebben nu een jaar een keuken van Tulp in Amersfoort. Zeer goed geholpen, alle tijd werd er genomen. Keuken is prachtig! Kortom alle lof en ook voor de mensen die hem geplaatst hebben.
Reactie of foto toevoegen +20 bedankjes
“monteur”
Door J. Veen op vrijdag 20 jun 2014 '14 | vestiging Veenendaal
Prima keukens, maar neem 1 ding van mij aan, neem geen eigen monteur in de arm. Veelal vervalt de garantie bij problemen als je een eigen monteur hebt. En die problemen had ik dus wel... klantenservice heeft mij altijd prima te woord gestaan en geholpen, en zijn ook qua oplossen van problemen flexibel geweest.
Vandaag monteurs van Tulp gehad en hebben mij enorm geholpen fouten weer te herstellen. Bedankt!
Kortom: koop je een keuken, neem de monteur van Tulp, die weten hoe hun product het beste gemonteerd kan worden.
Reactie of foto toevoegen +11 bedankjes
“prima aflevering”
Door jvdwvd op zaterdag 13 apr 2013 '13 | vestiging Rotterdam
Tulp keuken deze week geleverd en geplaatst. Alles precies volgens afspraak. Zeer zorgvuldig verpakt is de keuken compleet geleverd. Geen enkel onderdeel ontbrak. Bij het zelf plaatsen was geen vraag teveel en werd ik door de firma goed te woord gestaan. Kwaliteit en matvoering perfect. En de prijs is zeer billijk te noemen naar de kwaliteit die ik nu in huis heb. Ik kan Tulp keukens zeker aanbevelen en het verkoopfiliaal in Rotterdam was zeer correct in de advisering en prijsstelling. Zo kreeg ik op extra apparatuur na de opmaak van de offerte ook dezelfde korting als op de keuken.
Reactie of foto toevoegen +73 bedankjes
“Prima advies, waardeloze aflevering en service”
Door RG op woensdag 30 okt 2013 '13 | vestiging Heerhugowaard
Het keukenadvies van Tulp in de vestiging Heerhugowaard was prima. Bij de aflevering ging het echter helemaal mis; geen enkele afgesproken afleverdatum is nagekomen, smetplinten (notabene achteraf-) verkeerd ingemeten, overige bestelde accessoires werden incompleet afgeleverd, foutieve bestellingen worden niet met spoed alsnog afgeleverd en er wordt doodleuk verteld dat tegenover deze irritatie geen enkele compensatie wordt aangeboden zonder verdere uitleg. Terwijl in de algemene voorwaarden staat opgenomen dat wanneer de klant een afgesproken afleverdatum zou willen aanpassen er een boete van zo'n 10% van de aankoopprijs in rekening wordt gebracht. Schandalig.
Reactie of foto toevoegen +54 bedankjes
“Schandalige behandeling & slechte kwaliteit”
Door NS op vrijdag 10 jan 2014 '14 | vestiging Son
Tulp beschrijft zichzelf als een bedrijf met hoogstaande kwaliteit en service... Laat dat nou nèt de punten zijn waarop ze bij ons faliekant de mist zijn ingegaan: al bij de verkoop was duidelijk dat ze puur op verkoop uit zijn door ons een deadline van 1 dag te geven. Bij het plaatsen van de keuken hebben ze vervolgens prutswerk afgeleverd en inmiddels zijn we 5 maanden verder en het is nog steeds niet naar behoren afgewerkt. En het ergste van alles is: ze hebben nog geen enkele keer hun excuses aangeboden, maar schuiven de schuld alleen maar naar ons of naar de externe monteurs en leveranciers... Mijn tip: betaal pas nadat alles naar wens is. Wij hebben nog niet alles betaald, maar wat mij betreft kunnen ze naar het geld fluiten en dan heb ik nog teveel betaald voor deze IKEA-keuken...
Reactie of foto toevoegen +66 bedankjes
“Slechte service”
Door M. Romo op zondag 9 jun 2013 '13
In 2006 heb ik mijn eerste keuken naar tevredenheid gekocht. Deze is ook geleverd en geplaatst. Nu heb ik de keuken deels verplaatst en bij Tulp een nieuwe kast besteld. In de winkel heb ik duidelijk de wensen uitgelegd en hebben ze zelfs nog naar mijn oude bestelling gekeken zodat de kast dezelfde look en design zou hebben. De verkoper vroeg mij de bestelling te tekenen en ik ging er natuurlijk van uit dat alle codes (v/d artikelen)de juiste zouden zijn. Na levering bleek dat de afdekpanelen van de kast de verkeerde kleur en look hadden. Ik heb direct gebeld en kreeg de mededeling dat ik ervoor heb getekend en dat ik de verkeerde kleur etc heb uitgezocht. Kortom geen geld terug of enige andere oplossing. Ongelofelijk... de verkoper heeft het samen met mij uitgezocht. Slotsom is dat ik zelf nieuwe panelen heb moeten kopen en met een stel witte panelen zit waar ik niets mee kan.
Reactie of foto toevoegen +48 bedankjes
Vestigingen Tulp Keukens
aAmersfoort (8 ervaringen), Brabantsestraat 6, 3812 PJ Amersfoort, tel 033 - 464 05 88
bAmsterdam (7 ervaringen), Arena Boulevard 110, 1101 DJ Amsterdam, tel 020 - 567 54 20
cBreda (0 ervaringen), Kruisvoort 54a, 4814 RZ Breda, tel 076 - 207 00 02
dBunschoten Spakenburg (0 ervaringen), Zuidwenk 19, 3751 CA Bunschoten-Spakenburg, tel 0332 - 99 51 84
eHeerhugowaard (3 ervaringen), J.J.P. Oudweg 4, 1703 DE Heerhugowaard, tel 072 - 576 03 33
fRijssen (4 ervaringen), Ambachtsstraat 2, 7461 TP Rijssen, tel 0548 - 53 06 00
gRotterdam (3 ervaringen), Watermanweg 223, 3067 GA Rotterdam, tel 010 - 220 56 33
hSon (7 ervaringen), Ekkersrijt 4022, 5692 DA Son, tel 0499 - 32 31 50
iVeendam (1 ervaring), Transportweg 3, 9645 KZ Veendam, tel 0598 - 63 23 63
jVeenendaal (5 ervaringen), Groeneveldselaan 35a, 3902 HA Veenendaal, tel 0318 - 52 99 44
kWoerden (2 ervaringen), Jaap Bijzerweg 25, 3446 CR Woerden, tel 0348 - 46 25 00
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor keukens