Feedback
3,1

Brugman

Score uit 224 ervaringen | beschrijf uw ervaring
34 vestigingen (heel nederland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Brugman
Al ruim 50 jaar dé adviseur in keukens, badkamers en vloeren. Van ontwerp tot montage, wij helpen gedurende het hele proces. 34 winkels voor inspiratie en advies.
Redactie Qasa.nl
Brugman heeft showrooms in diverse plaatsen in Nederland. Het bedrijf verkoopt complete keukens en badkamers. Brugman richt zich op maatwerkoplossingen voor zowel keuken- als badkamerinrichting.
Alternatieven voor Brugman
Andere goed gewaardeerde keukenzaken zijn onder meer:
•  KeukenCoach
   
( Utrecht Utrecht ) score 9,8 uit 178 ervaringen
•  I-KOOK
   
( Amersfoort Utrecht ) score 9,6 uit 1922 ervaringen
•  REDDY Keukens
   
( Barendrecht Zuid-Holland ) score 9,2 uit 204 ervaringen
•  Bemmel & Kroon
   
( Den Haag Zuid-Holland ) score 9,5 uit 926 ervaringen
•  DB Keukens
   
score 9,7 uit 2571 ervaringen
•  Voortman Keukens
   
( Dordrecht Zuid-Holland ) score 9,7 uit 602 ervaringen
•  Svea Keuken & Bad Eindhoven
   
( Son Noord-Brabant ) score 9,0 uit 91 ervaringen
•  Total Home
   
( Lelystad Flevoland ) score 9,8 uit 263 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ keukenzaken bekijken.

Brugman review

Er zijn 224 ervaringen over Brugman. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren 20 ervaringen
4 sterren 5 ervaringen
3 sterren 2 ervaringen
2 sterren 19 ervaringen
1 ster 170 ervaringen

Verdeling: 25 positieve ervaringen | 191 kritische ervaringen

Ervaringen over: keukens, badkamers, actie, annuleren, kwaliteit, korting, montage, prijs, service

Per vestiging:

Sorteer op: meest relevant, nieuwste, met foto
“Afhandeling van fouten is een ramp”
Hans Janssen | dinsdag 13 sep 2022 22 | Brugman Den Bosch
Keuken bij Brugman gekocht, gaat al mis bij inmeten en wijken zelfstandig af van afgesproken producten in levering. Werkblad wordt niet conform order geleverd: 2 naden ipv 1. Geven fouten toe maar qua afhandeling een ramp. Winkel en orderverwerking geven elkaar de schuld maar lossen het voor de klant niet op. Orders zwart op wit komen ze niet na!
Reactie of foto toevoegen
“Aanmaning zonder levering”
Miranda | donderdag 13 jan 2022 22 | Brugman Groningen
Oktober 2020 bij brugman Groningen binnen gelopen omdat wij ons wouden oriënteren op een nieuwe badkamer en keuken voor ons nieuwe huis. Gingen vriendelijk met ons door de winkel en een ontwerp tekening gemaakt. Vervolgens zouden we moeten tekenen om te kunnen profiteren van de kortingen die op dat moment liepen. Aangegeven dat wij nog niet wisten wanneer we het nodig waren en of er nog wat aangepast moest worden,Dit zou geen enkel probleem zijn. Vervolgens getekend en naar huis gegaan. Zijn nog een paar x benaderd wanneer we de keuken en badkamer nodig zouden zijn meerdere keren aangegeven dat wij nog geen datum hebben. Vervolgens gisteren en aanmaning in de bus. Allereerste denk je dan hoe kan je een aanmaning krijgen zonder een herinnering. Bleek dat de herinnering naar een heel verkeerd mail adres gestuurd is. Erg slordig dat dit alleen per mail gebeurt en niet per post. Vervolgens gebeld dat we hier niet van gediend zijn en dat we er vanaf willen. De medewerker van de vestiging gaf aan stuur een mail naar het hoofdkantoor, oke dit hebben we die zelfde dag nog gedaan. Vanmorgen krijg ik een mail terug de orders waren geannuleerd en ik zou een bedrag van 9000 euro moeten betalen. Wel stond er bij als ik binnen 2 jaar een nieuwe offerte liet opmaken van het zelfde order bedrag kon dit als aanbetaling gebruikt worden. Heb ze terug gestuurd het heel vreemd te vinden dat ik moet betalen voor iets waar ik niet aan vast zou zitten ook gevraagd wat voor orderbedrag ik dan een nieuwe offerte moest laten maken. De nieuwe offerte moest een waarde zijn van 30000,- voor de aanbetaling van 9000 euro verrekend kon worden. Hier staat niks over vermeld op hun website en alles en vindt dit dan ook niet normaal. Vervolgens nogmaals een mail gestuurd dat dit niet de bedoeling kon zijn en dat ik het wel met ze wilde oplossen maar niet op de manier wat ze nu benoemde en ook zeker niet voor dat bedrag. Daarna krijg ik zelfs een mail terug dat ik niet meer per mail kan annuleren en dat mijn annulering van de order nu schriftelijk moet. Met andere woorden deze zaken zijn de grootste oplichters en doen we alles aan om een handtekening te ontfutselen om vervolgens aan ze vast te zitten. Hopelijk gaat dit nog opgelost worden alleen heb er een hard hoofd in.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer teleurstellend”
C. | maandag 7 okt 2024 24 | Brugman Alkmaar
Geheel nieuwe badkamer uitgezocht en niet de goedkoopste. Mijn woning in de binnenstad en bereikbaarheid: geen probleem. Tegels (vloer/muren) meubel en toilet worden bezorgd op pallets, die niet naar boven kunnen met de lift, behalve achter de trekhaak van mijn eigen auto naar de parkeergarage :(. Badkamer was toen al verwijderd, dus dan heb je geen keus. Installateur kwam wanneer het hem uitkwam (soms om 11.30 uur) en had veel koffie en rookpauzes, waardoor het eindeloos duurde tot het af was. 1 wasbak lekte, de toiletborstelhouder viel van de muur (gelijmd), 1 kraan liet los en de striping was niet correct aangebracht. Niet alles opgelost. Ik kon zeker niet praten als Brugman......
Reactie of foto toevoegen
“Niet doen”
Ray | zaterdag 6 jun 2026 26 | Brugman Zoeterwoude
Niet doen, mooi verkoop verhaal duurder segment, wat mondeling besproken wordt is na de handtekening snel vergeten. Brugman houdt zich niet aan afspraken! Bij het verkoopgesprek bij de vestiging in Zoeterwoude-Rijndijk een plezierig gesprek gehad. Wel duidelijk doorgevraagd en heel duidelijk aangegeven dat wij alleen aan Brugman wilde betalen en dat alleen daar de verantwoordelijkheid lag! Daar werd omheen gedraaid en er kwam alleen mondeling een antwoord. Puntje bij paaltje toen onze handtekening op de overeenkomst, na een gesprek van 3 uur en er flink werd aangedrongen op het ondertekenen.... in vertrouwen wat er juist mondeling was besproken op papier stond was het verhaal anders. Na ongeveer 2 a 3 weken kregen wij via Brugman de "aanneemovereenkomst" met de geselecteerde aannemer.... Totaal niet volgens afspraak, want wij zouden alles aan Brugman zelf betalen. Bellen met de vestiging had als resultaat een flinke woorden wisseling met de filiaal leider, die tijdens het gesprek bijna meteen dreigde met dat het dossier zou worden doorgestuurd aan juridische zaken... het was niet mogelijk om alles aan Brugman te betalen de spullen moesten sowieso worden afgenomen.... Ook het betalen van de kosten waren besproken een aanbetaling van de spullen die bij Brugman werden afgenomen, waren ineens 50% bij tekenen van de ovk, in de week van leveren moest alles worden betaald... kortom nog niets ontvangen of gedaan aan de badkamer ruim 12000 euro aftikken en nog niets! Hiernaast moest de aannemer ook betaald worden... kortom, is 95% van de totale kosten ruim 27000 euro en er was nog niets gedaan. Mondeling was besproken dat er 10% zou worden aanbetaald... totaan de start.... daarna opbouwende fase qua betaling. Met gods gratie mocht ik van Brugman op het bedrag van ruim 12000 euro, een bedrag van 500 achterhouden als zekerheid dat alles goed geleverd was... Kortom Brugman houdt zich niet aan de mondelinge afspraken en verwijst als de handtekening gezet is naar wat er op papier staat.. wel verzocht om de afspraken toe te voegen, maar dat is nooit gebeurd.. Brugman geeft aan te ontzorgen maar in ons geval gaf het alleen maar kopzorgen. Service nadat er getekend is is ronduit slecht. Er komt niks uit als er door de aannemer meerwerk wordt voorgesteld welke wellicht technisch moet worden beoordeeld. Er waren zoveel meer tegels besteld dat wij een hele andere muur hebben kunnen betegelen, bij navraag houdt men rekening met 20% snij afval, zelf de m2 berekend er is ruim meer dan 20% bij besteld. Bij navraag legt men de verantwoording bij de aannemer. Natuurlijk neemt men de extra bestelde tegels retour (wel mondeling afgesproken), nee dat is handig voor in de toekomst kan je een tegel vervangen als deze stuk is....(ruim 7m2, over) natuurlijk staat dat goed in de regels omschreven, mondelinge afspraken zijn vergeten... Gelukkig hadden wij een zeer competente aannemer Smit BV uit Delft. Die een aantal zaken voor ons kon oplossen. Maar van Brugman kreeg hij alleen de schuld. De tussentijdse controle door Brugman stelt niets voor, binnen 5 minuten en in het bijzijn van de aannemer werden de werkzaamheden beoordeeld... lastig om als leek daar iets van te zeggen. Het was niet eens een medewerker van Brugman... (andere naam op het shirt). Met contact met de klantenservice was per mail werd vooral afgegaan op de regels die op papier stonden...
Lang verhaal kort! Niet doen of zorgen dat de aanvullende mondelinge afspraken op papier staan!
Reactie of foto toevoegen
“Waarschuwing”
MIC | donderdag 8 sep 2022 22 | Brugman Breda
Bijna 40 opleverpunten niet verholpen bij nieuwe badkamer en wc. Na 6 maanden nog steeds in de ellende. Brugman doet weinig tot niks, prutsers! Poging tot herstel leidt tot nog meer ellende. Dat wat ze hebben geprobeerd is mislukt. Spijt, boosheid, slapeloosheid, spanning, ongeloof, verdriet en stress in ons gezin tot gevolg. Een greep uit de mislukkingen van Brugman bij de installatie en aankoop van onze badkamer en wc: (disclaimer; dit kan schokkend zijn als u dit leest!)
- verkeerde leveringen, beschadigde materialen. Wij kregen de schuld, werden door verkoopster in Breda voor leugenaar uitgemaakt. Uiteindelijk bewezen onze foto's het ongelijk en moesten ze bij Brugman wel toegeven.
- brutale brugman medewerkers, aannemers en bouwbegeleiding.
- scheef tegelwerk
- golvend stucwerk
- gat in plafond
- slordige afwerking stucwerk, over tegels. Plafond lelijk.
- roest op rozetten
- wc's spuit water door de ruimtes
- wc brillen kraken als de pest
- sierranden beschadigd opgeleverd
- douchecabine op meerdere plekken beschadigd en onjuist gemonteerd
- meerdere muren gescheurd
- vloeren beschadigd
-schilderwerk deuren en kozijnen beschadigd
- wasmeubel verkeerd geleverd
- lekkage wasbak
- afvoer douche werkt niet
- tegels beschadigd
- nu al verstoppingen
- doorlopend toilet
- kranen lijken wel hogedrukreinigers
- stopcontacten te laag en onevenredig geïnstalleerd
- plafond begint te scheuren
- plinten beschadigd
- vloertegels stukken uit
- kit zit overal waar het niet moet zitten en niet waar het wel moet zitten
- douchecabine werd met kalk druppels opgeleverd en voldeed niet aan de beschrijving
- rozetten zitten los
- water blijft staan op de afdichting van de afvoer, kalkvorming etc tot gevolg
- etc etc...

Het is een nachtmerrie. Mensen, ga niet met deze lui in zee. Doe het niet.
FOTO VAN MIC
Reactie of foto toevoegen
“Een slechte ervaring”
Marco | vrijdag 14 jan 2022 22 | Brugman Hilversum
Wij hebben een keuken gekocht. Brugman zorgt van begin tot eind voor een echt slechte ervaring. Van de mensen die ze sturen voor het verrichten van klusjes tot de afwerking en de after service. Het was een nul sterren ervaring. Lekkages, putjes in de parketvloer (afdekken doe je niet), gebruik van de dozen met het servies erin als onderzetter waardoor het servies stuk ging. Afwerking niet goed. Om het goed te krijgen kost nu al meer dan 6 maanden. Het enige waar ze echt goed in waren (en waarschijnlijk ook nog zijn) was het opeisen van het geld terwijl ze al wisten dat ze niet eens konden leveren wat we besteld hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met glaswand”
M. van den Reek | woensdag 12 feb 2020 20 | Brugman Amersfoort
Een badkamer. De glaswand is te smerig. Ziet eruit als 10 jaar oud en nooit schoongemaakt. Commentaar van Brugman: jammer dan
FOTO VAN M. VAN DEN REEK
Glaswand
REACTIE VAN M. VAN DEN REEK
Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. Mijn badkamer is net 2 maanden geleden geplaatst en de glazen douchewand is ronduit smerig en niet schoon te krijgen. Ook niet door de monteur. Ik heb van alles geprobeerd maar de wand is niet schoon te krijgen. De reactie van Brugman:geen reden tot reclamatie
Reactie of foto toevoegen
“Incomplete en verkeerde leveringen”
Els | zondag 4 sep 2022 22 | Brugman Arnhem
September 2021 keuken aangekocht, zou in februari 2022 geleverd en gemonteerd worden. Niet alles was compleet en er was een kastje verkeerd besteld. Daarnaast een ombouw 15 cm te hoog gemonteerd. Weer meerdere nieuwe afspraken gemaakt om te bespreken wat niet klopte. Werden daarin ook tegengesproken. Na 5 afspraken (betekent ook 5x vrij nemen) uiteindelijk na maanden de goede vaatwasser geleverd (eerst kwamen ze afspraken helemaal niet na, toen kwamen ze met een vaatwasser doet niet paste en daarna met de goede) ondertussen verschillende afspraken gehad over de ombouw welke verkeerd gemonteerd was. Uiteindelijk kwamen ze deze maken, maar toen braken ze de natuursteen omlijsting af.... Deze moest dus opnieuw besteld worden, nu... een jaar nadat we de keuken besteld hebben is hij af naar wens. Inmiddels 8 dagen hiervoor vrij moeten nemen. De keuken was al duur, maar hierdoor nog veel duurder. Op de vraag of dit vergoed kon worden, kregen we terug dat ze de vergoeding geven inde service die ze bieden.
Reactie of foto toevoegen
“Achterwand laat los”
M.C.M Voets | maandag 17 mei 2021 21 | Brugman Son
We hebben in September 2020 een keuken laten plaatsen door brugman, Alles is netjes gemonteerd ,toen kregen we een klacht met de achterwand, deze liet los. Er is een monteur geweest en vertelde dat deze wand niet goed tegen vocht kan en we moesten meer ventilatie in de keuken aanbrengen. Hij is in de auto gaan bellen met brugman mocht dit waarschijnlijk niet horen, na overleg werd er verteld dat dit geen garantie is en we konden een nieuwe wand bestellen en even 200,00 euro betalen.
Diverse malen met brugman gebeld en we zouden teruggebeld worden we zitten nog te wachten op een telefoontje voor een nette afhandeling. Wij krijgen het vermoeden dat als de keuken eenmaal geplaatst is dat je niet met een klacht moet komen want dan zijn ze niet aanspreekbaar. Denk goed na als je bij hun gaat kijken??
Ze kunnen blijkbaar niet met een klacht omgaan.
Reactie of foto toevoegen
“Spullen goed geleverd”
Patrick Roovers | zaterdag 11 mei 2019 19 | Brugman Roosendaal
Badkamer gekocht bij brugman Roosendaal. Deskundig geholpen door verkoper Arco. Voor vragen achteraf kon je altijd bij hem terecht. Ook de levering was keurig verzorgd. We hebben nu een schitterende badkamer waar we nog jaren van kunnen genieten.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Ivonne | zondag 31 mei 2026 26 | Brugman Venlo
Als je na de oplevering nog een mankement ontdekt, wordt hier niet meer serieus op ingegaan. Een kras op het profiel van de douchedeur die je opmerkt na installatie en je de badkamer hebt gepoetst, willen ze bij de monteur neerleggen, terwijl die hem al niet geïnstalleerd zou hebben, als hij die kras had opgemerkt. De kras heeft al in de doos bij oplevering gezeten. De mannen die alles hebben afgeleverd, hebben het bad en de spiegel en de wasbak gecheckt. De rest was niet nodig zeiden ze, dat kon altijd achteraf nog wel. Niet dus.... Ja binnen 5 dagen na levering. Maar de dozen worden pas opengemaakt na montage en dan ben je 3 weken verder.
Verder hebben we met de verkoper in de winkel duidelijk besproken dat we de lades van de wastafelonderkast in verschillende hoogtes wilden hebben, zodat we in de onderste la een bus haarlak, een fles wc-eend etc. zouden kunnen opbergen. Na oplevering bleek dat niet zo te zijn. Echter is geleverd wat op de bon stond, maar dat is door de verkoper fout in de order verwerkt. Als je de laatste handtekening gezet, wordt de hele offerte nog wel met je doorgenomen, maar niet meer specifiek op de maten. Dus let daar goed op, om dit soort problemen te voorkomen. Als je daar over gaat bellen, is de verkoper al maanden ziek en niet bereikbaar. Er is nog wel naar een alternatief gezocht en toen hebben ze voor ons een geschikte wastafelonderkast gevonden, welke € 2.000 kost en die we dan voor € 1.200 mochten hebben. Zoals je wellicht zult begrijpen, vinden we dat geen passend alternatief. Zelf hadden we al een alternatief voor € 830 gevonden. Maar daar deden zij geen zaken mee. Ook hier wordt verder niets meer mee gedaan. Ook geen vergoeding uit coulance of zo. Helemaal niets. We hebben wel geluk gehad met het montageteam. De slopers, tegelzetter en de aannemer hebben heel goed werk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken, badkamer, toilet en pvc”
Caroline van der Randen | vrijdag 25 jun 2021 21 | Brugman Venlo
Bij Brugman 2 jaar geleden keuken, badkamer, toilet en pvc vloer gekocht. Verliep toen niet allemaal vlekkeloos. Tot op heden klachten over de keuken. De carouselkast tot op heden niet in orde. Er is al zeker 5 x een monteur geweest maar tot op heden is de klacht niet naar behoren opgelost. Op 23 juni j.l. Zouden ze weer komen. Afspraak met de klantenservice gemaakt en wederom aangegeven dat ze in de middag konden komen. Wat denk je natuurlijk komen ze in de ochtend. Afspraak geannuleerd en ik zou teruggebeld worden. Dit heb ik na een aantal dagen maar weer zelf gedaan. Nu kunnen ze i.v.m de drukte op 3 augustus komen. Dat duurt nog 6 weken, dan wonen we niet meer op dit adres en hebben ze de klacht binnen 2 jaar niet kunnen oplossen. Ze zouden er goed aan doen om hun interne processen eens tegen het licht te houden. Hier kan wel het een en ander aan verbeterd worden. Schandalig om nu weer zo lang te moeten wachten, maar dit wordt nu iets voor de nieuwe bewoner. Al met al zal ik niemand aanraden om bij Brugman iets te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Boze klant”
Frits | donderdag 28 mei 2020 20 | Brugman Heerlen
Als je eenmaal je handtekening heb gezet dan ben je de klos bij Brugman als je een klacht heb.we zijn geholpen bij een verkoper ,een persoon met heel veel praatjes, maar alles pakte heel anders uit, over het monteren raakten we in gesprek met die persoon over een hele goede aannemer die volgens hem perfect werk leverde, na uitdrukkelijk 2 x te vragen of dat wel klopte heeft hij ons in contact gebracht met de aannemer, nou ik kan jullie zeggen dit was voor ons een nachtmerrie, hij was al 14 dagen bezig met de keuken en was nog niet klaar die man heeft meer kapot gemaakt dan gemaakt, en volgens de verkoper een prima vakman ,hij is zelf komen kijken wat deze persoon had gepresteerd,de verkoper schudden alleen met zijn hoofd was aan het grovere en smeet met woorden nou die spreek ik liever niet uit toen vroeg mij man hem wat die dan alzo bij hem had gemaakt en toen kwam er uit hij had was gestuct bij hem en dat was het ,volgens hem had die brugman ook weleens uit geholpen ,maar ook dat bleek niet te kloppen .en zo wat noemt zich verkoper van Brugman heerlen, maar met een oplossing kwam hij niet liet ons gewoon in de kou staan met een onafgemaakte keuken. manager thuis geweest ook niet met een oplossing hij zei maar steeds hadden we het via brugman moeten laten monteren dat snap ik wel ,maar als een verkoper zoiets zegt dan geloof je toch dat het goed is,maar ook hij is niet coulant naar ons toe,nooit meer Brugman voor bijna 20.000 gekocht. 5 weken spatrand met spoed besteld volgens de verkoper nog steeds niet, combimagnetron gaskookplaat nog niet de originele geleverd, anderdeurkastje ook nog niet. dus al met al een nachtmerrie, iets geluisterd hadden ons van tevoren gewaarschuwd, gr een hele boze klant.
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden over de service”
Brouwer | maandag 23 mei 2022 22 | Brugman Capelle aan den IJssel
Slechte raadgever 3 x moeten veranderen, niet nagekomen wat beloofd is en kapotte en verkeerde spullen, die niet nageleverd worden
Reactie of foto toevoegen
“Complete badkamer”
Nick | donderdag 14 okt 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Koop nooit uw badkamer of keuken bij Brugman. In het verkoop gesprek kan alles en is niks een probleem. Zodra het gemonteerd moet worden loop je overal tegen aan en schuiven ze alles af. Verreweg van service gericht denken.
Reactie of foto toevoegen
“Uitermate slechte communicatie”
Jan van Wingerden | maandag 8 apr 2019 19 | Brugman Breda
Wij hebben een badkamer gekocht bij Brugman Breda en ik zal de korte versie hiervan weergeven. In de winkel gaat alles top en prima echter wanneer het aankomt op afspraken en levering dan gaat alles zoals het niet moet. wij zijn nu een jaar verder en nog is niet alles in orde, hoop geld kwijt en veel stress door uitermate slechte communicatie. wat een verschikking om hiermee in zee te gaan. uiteindelijk komen ze met een etensbon van € 75,- om je het zwijgen op te leggen. Mijn advies is om verder te gaan.
Reactie of foto toevoegen
“Een dure les”
Andries | vrijdag 10 apr 2026 26 | Brugman Groningen
Wij zijn bij Brugman geweest voor een oriënterend gesprek over een badkamer. We zijn starters en bezig met de aankoop van ons eerste huis, dus we wilden vooral inzicht in de kosten. Tijdens het gesprek met verkoopster hebben we samen een badkamer samengesteld en kregen we een prijs te horen. Daarna werd ons gevraagd te tekenen. We hebben meerdere keren expliciet gevraagd of we ergens aan vast zouden zitten, omdat we dat absoluut niet wilden. Het antwoord was telkens nee. Op basis daarvan hebben we, achteraf gezien te goedgelovig, getekend. Pas na het gesprek kregen we de papieren mee, inclusief voorwaarden die we vooraf niet hadden gezien. Daarin stond dat annuleren €500 kost. Dit is ons niet duidelijk verteld. We hebben direct gebeld om dit recht te zetten, maar we konden nergens meer onderuit. Uiteindelijk hebben we de €500 moeten betalen. Dit voelt misleidend en totaal niet transparant. Zeker voor starters is dit een vervelende en dure les. Geen prettige ervaring en wij zouden Brugman niet aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service”
R. Hoogland | donderdag 21 mrt 2019 19 | Brugman Almere
In de eerste week van januari 2019 een badkamermeubel gekocht bij Brugman Almere. Aangezien wij al met de verbouwing bezig waren en het snel wilden afronden hebben we gekozen voor een showroom model zodat er geen levertijd was.
Helaas ontbraken er wat onderdelen maar die zouden spoedig na geleverd worden. Dat duurt maximaal twee weken werd mij beloofd. Na twee weken maar eens contact opgenomen. Nee hoor die zijn besteld en komen deze week binnen werd er gezegd. Na vier weken nog niets gehoord. Hoofdkantoor wist ook van niks. Met andere woorden brugman Almere had nog niks geregeld. Na anderhalve maand ontzettend boos geworden. Na twee maanden eindelijk de bestelde onderdelen binnengekregen. Uiteraard u begrijpt het al het waren de verkeerde onderdelen. Direct een mail gestuurd maar tot op heden nog niks gehoord. Brugman Almere heeft wat mij betreft afgedaan. Een waardeloze organisatie zonder enige vorm van service. Te triest voor worden dat je zelf achter je bestelling aan moet bellen. Dit is nog maar een gedeelte van het verhaal. Helaas is de service nog slechter dan dat ik nu schets. Het hoofdkantoor van Brugman kan niks betekenen omdat het een showroom model betreft.
Reactie of foto toevoegen
“Geen zin in garantie”
JM van Aken | maandag 24 dec 2018 18 | Brugman Utrecht
Gekocht badkamer inventaris: wandtegels, vloertegels, wastafelmeubel, spiegel met ledverlichting, douche-set, drain. Brugman Utrecht maakt net als andere keuken- en badkamerspecialisten gebruik van de druk-opvoer-techniek, nl. deze prijs geldt alleen nog tot vanavond 12u. (Wilt u hier maar even tekenen?) Dat viel tegen, maar dit terzijde. Ben diverse keren terug geweest om fouten in de order te laten corrigeren. Problemen met de levering: tegen de gemaakte afspraken in, daardoor kon de plaatsing niet in de afgesproken week gedaan worden.

Na anderhalf jaar begonnen de randen van de spiegel zwart te worden. Hierover contact opgenomen met de klantenservice en foto's van de schade mee opgestuurd. Uitkomst van het intern onderzoek door de leverancier: het ligt aan externe factoren, vocht!

Na nog heel veel meer mailwisselingen uiteindelijk gevraagd of de leverancier specificaties kon overleggen met name:
de specificaties van de fabrikant die, voor dit type spiegel, de tijdsduur van blootstelling aan vocht en de toleranties voor vocht aangeven, waarbij geen schade aan de spiegel zal optreden.
En of de leverancier door middel van gecalibreerde vochtmetingen het bewijs kon leveren, dat op de plek waar de spiegel hangt de toleranties zijn overschreden en dat daardoor de schade aan de spiegel is ontstaan.

Het antwoord was kort en bondig: wij (Brugman) scharen ons achter de bevindingen van de leverancier en zullen niet verder uitwijken van de kwestie. Het aanbod om dezelfde spiegel met een korting van 30% aan te mogen schaffen zou nog een maand gelden. Voor de vorm nog even uitgezocht wat daar dan het voordeel van zou zijn. Het uiteindelijke aanbod lag aanzienlijk hoger dan de prijs die ik voor dezelfde spiegel zou moeten betalen als ik 'm via internet bij Sanidirect kocht. (Is dat niet toevallig de leverancier van Brugman??). Ben niet op het aanbod ingegaan.

Dus mensen, doe geen zaken met Brugman zonder uw advocaat mee te nemen naar de besprekingen. Mijn oordeel over Brugman: ondeskundig, klantonvriendelijk, leugenachtig, slordig en bij lange na niet de goede service die het bedrijf 20 jaar geleden nog wel had toen ik daar ook spullen voor een nieuwe badkamer had aangeschaft
Reactie of foto toevoegen
“Zeer klantonvriendelijke klantenservice”
Marc Weijts | donderdag 8 dec 2022 22 | Brugman Roosendaal
In week 36 nieuwe keuken laten plaatsen door Brugman. Bij plaatsing bleken enkele onderdelen niet geleverd, waaronder 2 voorfronten voor de lades. 6 weken later zijn de spullen nageleverd. Men was vergeten de frontpanelen voor te boren, zodat deze niet gemonteerd konden worden. Weer 5 weken laten weer een monteur langsgekomen met een nieuw front. En weer waren ze vergeten het paneel voor te boren, ondanks ons dringend verzoek om het paneel voor levering te controleren. Als je de klantenservice belt word je zeer klantonvriendelijk behandeld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet meer via Brugman gaan”
Karin Bruijnes | vrijdag 29 mei 2020 20 | Brugman Zutphen
Fouten bij bestelling. Zelf coulant opgesteld toen later bleek dat de douchedeur niet op de offerte stond. Is dan gratis voor klant. Om de verkoper niet in verlegenheid te brengen toch voor betaald. (Is toch ff deur ter waarde van 1400 euro). Ook bij installatie bleek hij een verkeerde inbouwset te hebben besteld. Nu is het ons probleem daar onze monteur met installatie al was begonnen daar hij erachter kwam. Nu 4 weken later mogen we het zelf uitzoeken. Met tekening gemaakt met de verkoper past deze inbouwset niet bij de geleverde inbouwset dus echt fout van de verkoper. Kortom,zelf nieuwe set aanschaffen maar nooit meer via Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
Wendy | zondag 28 nov 2021 21 | Brugman Heerlen
Wat een teleurstellende ervaring. Toen wij onze badkamer bestelde in mei hadden wij alle vertrouwen in Brugman. Fijn dat alles onder 1 dak geregeld kon worden, en dat we gebruik konden maken van de expertise van een ervaren verkoper.
Helaas.. Niets is minder waar. Ruim een maand geleden is onze badkamer opgeleverd en wij zijn alles behalve tevreden. Dat er fouten gemaakt worden is 1 ding, maar hoe Brugman hiermee omgaat is schandalig. De communicatie is ronduit slecht, beloftes worden niet nagekomen. Zodra het geld binnen is, kun je van Brugman geen service meer verwachten. Wij worden aan het lijntje gehouden en Brugman neemt geen enkele verantwoordelijkheid.
Geen aanrader dus. Wanneer wij onze keuken gaan vernieuwen wordt dit in ieder geval geen Brugman, deze fout maken wij niet nog eens.
Reactie of foto toevoegen
“Grote gaten in de muur en een missend onderdeel”
Boyen | donderdag 30 mei 2024 24 | Brugman Ede
We hebben een badkamer gekocht. Hoewel de badkamer al lang af had moeten zijn missen wij door een fout van Brugman een onderdeel van ons badkamermeubel. Daarnaast zitten er grote gaten in de muur die niet worden gedicht. Zelfs na herhaaldelijk contact weigert Brugman dit op te pakken. Tijdens de bouw kwam er een elektricien langs die heeft gekeken in de badkamer. Die gaf aan dat er één grote wirwar van was gemaakt. En dat de gekozen oplossing totaal niet onderhoudsvriendelijk is. Brugman gaf dit toe, maar zei dat het voldoet aan de standaard omdat het "renovatie" is. Na een paar dagen kwam een elektricien langs van een externe partij en die gaf aan dat ze er een zooitje van hadden gemaakt.
FOTO VAN BOYEN
Reactie of foto toevoegen
“Van alles foutgegaan”
SGA | dinsdag 24 sep 2019 19 | Brugman Zaandam
Ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring met een leverancier gehad en ik zou als je een nieuwe keuken wilt, brugman ten zeerste afraden! Werkelijk alles is fout gegaan in het traject. Ik heb in februari 2019 een keuken gekocht en nu in september 2019 is nog steeds niet alles opgelost. Erg bijzondere dingen mee gemaakt: metingen klopten niet, had lades bestelt maar deze pasten uiteindelijk niet waardoor ik nu plankjes heb, ik heb een week zonder warm water gezeten, hele slordige montage, er waren onderdelen vergeten, deuren draaien verkeerde kant op, plankjes ontbreken, ik had gaten boven m'n keuken omdat de keuken niet aansloot die ik zelf moest herstellen en betalen, de klantenservice reageert gewoon niet en laat je rustig 14 dagen in onwetenheid, naleveringen duren weken en zo kan ik nog wel even door gaan. Voor mij nooit meer Brugman en ik raad het ook iedereen in mijn omgeving af.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde bestellingen, slechte communicatie”
Meike | woensdag 21 dec 2022 22 | Brugman Den Bosch
Wat je ook doet, koop hier nooit een badkamer. Na een eerste gesprek in de showroom helemaal enthousiast en direct het contract ondertekend. Hierna helaas nooit meer iets gehoord van Brugman tot de verbouwing zou starten. Na het slopen van de badkamer bleek dat de bouwtekening helemaal niet realistisch en haalbaar was. Verbouwing heeft hierdoor stilgelegen en we hebben plotseling een compromis moeten sluiten, we moesten wel; want onze badkamer was al gesloopt. Tijdens het bouwen bleek toen ook dat er verkeerde producten waren besteld, welke opnieuw besteld zijn. Al met al hadden we toen al een vertraging van een maand. Bij communicatie met brugman (/bademann) echt geschrokken hoe niet flexibel ze zijn. Na een officiële klacht uiteindelijk een goed gesprek gehad waar excuses waren aangeboden. Hier bleek dat er in de showroom al diverse fouten waren gemaakt. Echter compensatie voor hun fouten weigeren ze te doen. In eerste instantie hebben ze zelfs geprobeerd ons te laten opdraaien voor hun fouten. Bespaar jezelf ellende, bestel hier alsjeblieft geen badkamer. Voor €13.000 euro verwacht je een prachtige badkamer en niet 2.5e maand ellende zonder enig uitzicht naar oplossingen.
Reactie of foto toevoegen
“Alleen maar ellende”
Jorissen | donderdag 8 okt 2020 20 | Brugman Roermond
Nooit meer! Zeer slecht behandeld,misselijk makende afzuigkap,het gat is verkeerd ingemeten door hun zodat de kap scheef kwam te hangen.2 kastjes die tegen elkaar aan gaan met openmaken,verschillende keren gebeld maar schuiven alles af "lullen als brugman"dat kunnen ze,als het vermaakt moet worden zijn de kosten voor ons.ze praten er steeds omheen.de achterwand is 5 a 6 cm te hoog en als ik deze ingekort wil hebben zijn de overige kosten(gaten in de muur)voor onze rekening. Mensen denk goed na en ga nooit met Brugman in zee, alleen maar ellende
Reactie of foto toevoegen
“Badkameraankoop”
J. Mannaart | vrijdag 12 apr 2019 19 | Brugman Zaandam
We hebben eind vorig jaar een badkamer voor ons zomerhuis gekocht bij Brugman, de montage zou ook door hen gebeuren. We hadden een korting bedongen en deze werd voor de helft afgetrokken van het sanitair en de andere helft van de montage. Nadat we alles hadden getekend zei de verkoper dat de aannemer nog langs zou komen om alles na te meten. Deze aannemer kwam inderdaad en kwam met een herberekening die minimaal €1000 duurder uit kwam. We gingen hier niet mee akkoord en zijn terug gegaan naar de verkoper om ons beklag te doen. Toen kregen we te horen dat we wel van de aannemer af konden, maar niet van het sanitair omdat we immers al getekend hadden. En.. naar de helft van de korting die hij van de montage had afgetrokken konden we fluiten. We hebben toch gekozen om zelf een aannemer in de arm te nemen en dat scheelde, ondanks dat we de korting mis liepen, heel veel geld.
Wat er allemaal fout ging:
-De douchewand was te hoog maar gelukkig hadden we een mailwisseling over de juiste maat. Uiteindelijk wel de juiste maat ontvangen.
- Bij verkoop onjuiste informatie ontvangen over de bevestiging van de schuifwand.
-een hele doos tegels teveel berekend, bij navraag mag niks terug worden gegeven. Er wordt doodleuk gezegd dat je alles zelf had moeten narekenen;
- verkeerde lijm voor tegels geleverd,kon zo bij grofvuil;
- veel te groot badkamermeubel, nam zowat de hele badkamer in beslag. Deze hebben we op Marktplaats gezet en op stel en sprong elders een kleiner meubel en wastafel gekocht.
Ik zou niemand adviseren iets te kopen bij Brugman. Sterker nog, tegen alle vrienden en familie die een nieuwe woning betrekken adviseer ik vooral niet de fout te maken om bij Brugman te kopen. Grootste fout die we hebben gemaakt! Je kan beter bij Sanidump je sanitair kopen. Als daar iets niet past kan je het gewoon omruilen. Bij brugman is na ondertekening niets meer mogelijk.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer van Brugman geleverd”
bb welp | donderdag 1 mrt 2018 18 | Brugman Hoofddorp
Zojuist ontdekt: Saniweb en Brugman zijn allebei van De Badenman. Zelfde producten vanuit hetzelfde depot. Mooie kwaliteit (!) uit Duitsland. Echter, Brugman dubbel zo duur. Verder vonden wij Brugman niet flexibel wat betreft aanpassen, ruilen, terugnemen enzovoorts. De Gamma is klantvriendelijker! Dus voor ons: eens en nooit weer!
Reactie of foto toevoegen
“Keurig gedaan”
A. van Sliedregt- de Haan | dinsdag 17 apr 2018 18 | Brugman Goes
Wij hebben een keuken bij Brugman in Goes gekocht en zijn zeer tevreden over het verkoopteam in Goes, dhr. Boone die ons heel prettig en deskundig heeft geholpen, maar ook de andere mensen die vriendelijk waren als we nog eens telefonisch iets te vragen hadden, niets dan lof! Vervolgens wil ik ook de monteur die de keuken geplaatst heeft een groot compliment maken voor de manier waarop hij zijn werk heeft gedaan, vakkundig en geroutineerd! Wat ons betreft verdienen zowel het team in Goes als Jerry in den Haag beide 5 sterren!
Reactie of foto toevoegen
“De volgende keer zeker geen Brugman”
Veronica | vrijdag 29 mei 2026 26 | Brugman Hoofddorp
Keuken gekocht bij Brugman inclusief inductiekookplaat. Nodig: 2 extragroepen. Blijkt achteraf de externe stroomvoorziening niet toereikend. Koken kan alleen door niet teveel tegelijk aan te zetten. "anders klapt het eruit", was de mededeling. Dat is een aardige beperking. Een vraag vooraf als "kan het wel in het oude centrum van adam", is door Brugman niet gesteld/onderzocht. Voor een oplossing wordt naar anderen verwezen, bv Liander. Brugman vindt het niet hun verantwoordelijkheid. Op mails wordt niet of nauwelijks gereageerd. We wilden ontzorgd worden bij de aanschaf maar we hebben een hoop gedoe gekregen. Een keuken koop je niet snel 2 keer. Een volgende zal echter zeker niet via Brugman gaan
REACTIE VAN VERONICA MIOG
We hebben ook naar aanleiding van het melden van de klacht geen reactie van Brugman gekregen (de klacht is ook rechtstreeks naar hun verstuurd). Mogelijk is de gedachte "het geld is binnen en daarmee is de kous af". Een juridisch proces is een drama maar we overwegen dit wel. Voor nu: koop geen keuken bij Brugman, er is geen nazorg en je wordt niet serieus genomen! ER zijn zeker betere, betrouwbaardere keukenboeren
Reactie of foto toevoegen
“Verlichting kapot bij Brugman keuken”
Henk | woensdag 16 okt 2019 19 | Brugman Zoeterwoude
Nieuwe keukenverlichting. Oorspronkelijke na 2 en een half jaar kapot. Moest eerst betalen, dan kon Brugman bestellen en leveren. Dus eerst betaald en om het verhaal kort te houden, na bijna 2 maanden en meerdere verzoeken om teruggave van mijn betaling, wacht ik nog steeds op mijn geld. Kortom, schandalige behandeling van iemand die al ruim 20 jaar klant is.
Reactie of foto toevoegen
“De badkamer doen we maar niet bij Brugman”
Sebastiaan Dekker | dinsdag 1 feb 2022 22 | Brugman Zoeterwoude
Wij hebben in Juli 2021 onze nieuwe keuken bij Brugman gekocht. Ervaring met de verkoopster was zeer prettig. En na meerdere vergelijkingen besloten we een Brugman keuken te kopen. Op 01-11-2021 zou onze keuken geleverd en geïnstalleerd worden. Wel zo prettig vonden wij, want dan zou het in ieder geval goed gedaan worden. Man, wat zaten wij ernaast. Brugman vraagt absurd veel geld voor aansluiten en monteren. Uiteindelijk komt er 1 man voor dit bedrag je keuken in elkaar trappen, de beste man heeft meer euro per uur verdiend dan de jurist die we later nodig hadden voor dit debacle. Voor deze prijs verwacht je een mooi zwart doek over je keuken heen dat heel langzaam wordt weggetrokken als je binnenloopt. Bij levering werd direct duidelijk dat er een deur ontbrak en dat er lijmresten op ons nieuwe blad zat. Pas bij de daadwerkelijke montage begon het feest pas echt. Werkelijk alles dat Brugman geleverd heeft is vakkundig om zeep geholpen door de monteur: Aanrechtblad beschadigd, aanrechtblad scheef, balk aan de achterkant van het aanrechtblad vergeten (hierdoor kwam de inductieplaat omhoog, kookt heerlijk. Al je vuil en water verdwijnt zo onder je inductieplaat), aanrechtblad niet goed vast waardoor deze gewoon omhoog getild kan worden, plinten en wangen scheef gezaagd, kraan scheef gemonteerd, stuclaag beschadigen, te kort gezaagde greeplijsten, lemans kast vol met lijm en een lelijke houten balk, elektra op de verkeerde plek getekend, etc etc. Uiteindelijk hebben we 2,5 maand moeten wachten op een oplossing en hadden we eindelijk de ontbrekende deur binnen. Helaas presteerde ook deze monteurs het om niet alles op te lossen of erger te maken (ze waren inmiddels met 2 man gezien de vele zaken die vervangen moesten worden). Al met al zitten wij al ruim 3 maanden in een strijd met Brugman en een keuken die nog steeds niet af is. Mijn advies, hou je geld in je zakken en koop hier geen keuken. Het materiaal en de keuken is prachtig, de montage puur verdriet. De klachtenafhandeling is onder de maat en je wordt maanden in de wachtrij gezet. Het volledige bedrag moet vooraf voldaan zijn anders zetten ze de keuken niet bij je binnen. Omdat je al betaald hebt ben je ook geen prioriteit meer. De badkamer doen we maar niet bij Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Van geffen | zondag 9 mei 2021 21 | Brugman Ede
Keuken en badkamer gekocht, nou in de winkel wordt je vriendelijk geholpen maar zodra je getekend hebt is het klaar, badkamer is door een aannemer via Brugman gemonteerd. Wat zijn er veel fouten gemaakt door die prutsers, leidingwerk verkeerd aangesloten warm en koud verkeerd, vloer eruit om het leidingwerk te herstellen vervolgens warm water uit het toilet en ga zo maar door. Bad beschadigd en hersteld nou niet mooi. Bad verkeerd gemonteerd en nu mogen er weer tegels uit. Kranen die blijven lekken enz enz. Ik zal over de keuken nog maar niets zeggen. Heb nu weer een mail gestuurd over de kraan die weer lekt. En het bad moet ook nog hersteld worden. Brugman doe hier iets aan!
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
J. Ritfeld | vrijdag 12 mei 2023 23 | Brugman Utrecht
Nooit iets kopen of gelijk tekenen! Je bent blij met de offerte als je de winkel uitloopt. Je denkt dat je een goede deal hebt gesloten. In tegendeel. Komen elke keer meerkosten bij. Als je hierover belt, krijg je te horen dat dit in kleine lettertjes in de offerte staat. Wanneer je ze belt of mailt omdat dingen niet gaan zoals ze horen te gaan of omdat er dingen niet goed gemonteerd zijn of beschadigingen zijn is er niemand thuis (op de lades van onze badkamermeubel zitten witte strepen. Zeggen ze bij Brugman dood leuk dat wij dit met wasbenzine er moeten afhalen!). Plus daarbij zetten zij slechte aannemers in. Ik raad iedereen af om hier een badkamer te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen worden niet opgelost”
Eli | woensdag 18 okt 2023 23 | Brugman Arnhem
Vorig jaar de nieuwe badkamer laten installeren door Brugman/De Badenman.
Badkamer is schandalig gemaakt en opgeleverd door aannemer van Rekum uit Zoelen. Echt alles is fout gegaan. Met klachten kom je terecht bij de Badenman, deze gasten lossen zo goed als niets op. Op dit moment hebben wij nog steeds een Douchewand met krassen en vlekken, hier wordt gewoon niets mee gedaan. Ze bestoken u met zoveel onzinnige mails, dat ze proberen dat je het eindelijk gaat opgeven. Conclusie koop niets bij Brugman en/of de Badenman.
Reactie of foto toevoegen
“Gewetenloos”
A. | woensdag 14 mrt 2018 18 | Brugman Hoofddorp
Bij Brugman in Hoofddorp door verkoper Paul B. na onder druk te zijn gezet om NU te beslissen om de zogenaamd geboden korting te krijgen die alleen vandaag geldig was getekend en 500€ aanbetaald op een complete badkamer. Na 4 dagen bleek de benodigde verbouwing dermate duur uit te vallen dat icm de toch bij nader inzien te dure materialen de totale uitvoering van de badkamerverbouwing financieel niet haalbaar was. Gevraagd aan de verkoper om de order uit te dunnen en enkele badkamer spullen van de lijst af te halen. Hij bleef echter volhouden dat Brugman alleen complete badkamers wilde leveren en geen incomplete badkamers. Na een zeer moeizaam gesprek dhr Paul B. verteld dat ik dan gedwongen werd om de hele order te annuleren. Op dat moment was er opeens wel mogelijkheid om de orderlijst aan te passen !! Een zeer merkwaardige en kwalijke handelswijze waar Brugman als bedrijf zich zeer voor zou moeten schamen en zich van zou moeten distantiëren. De volgende dag zou ik erop terugkomen. Bij thuiskomst besloten om de kosten van de materialen nog eens te vergelijken met die van andere leveranciers. Toen werd de werkwijze van Brugman mij onaangenaam duidelijk. Zij pompen de prijzen van de meeste artikelen zoals badkamertegels, Grohe douchesets, baden etc eerst met ongeveer eenderde op om daarna in een niet te doorgronden circusact een zogenaamde korting te geven. Bij controle blijkt die uiteindelijke prijs per artikel nog ver boven de redelijke marktprijs te liggen. Besloten na ontdekken van dit kopersbedrog om de hele order te annuleren. De aanbetaling van 500€ bleek ik daarmee kwijt te zijn. Gevraagd of ik dan toch mijn aanbetaling mocht gebruiken voor een deelaankoop. Dat was alleen akkoord bij bepaalde artikelen. Het criterium bleek achteraf te liggen bij artikelen waar zij eerst redelijk onopvallend 500€ konden optellen, zoals de totale hoeveelheid badkamertegels, om daarna na eenzelfde kortingstruc toch alsnog gewoon die 500€ konden binnenharken. Dezelfde tegels in dezelfde hoeveelheid waren elders gewoon zonder korting 250€ goedkoper!
Daarna een ander artikel voorgesteld waarop het niet onopvallend mogelijk was om de prijs met 500€ op te drijven en ja, antwoord was natuurlijk dat dat niet akkoord was, ondanks dat het om een douchesysteem van Grohe ging waarop toch nog 700€ moest worden bij betaald (1200€ totaal). Deze hele communicatie verliep zeer moeizaam via de verkoper Paul B. die niet meer reageerde op emails en telefoon en opeens 1 week op vakantie was. Toen moest het van het hoofdkantoor via de filiaalmanager, die schoof het door naar de regiomanager. De regiomanager presteerde het om überhaupt helemaal niet te reageren. Beloftes van terugbellen werden nooit nagekomen en na 2 weken besloten in een laatste telefonisch contact met verkoper Paul B. dat het duidelijk klaar was. Brugman heeft door de kwalijke handelswijze van diverse personeelsleden laten blijken dat geldelijk gewin belangrijker is dan een goede naam en klanttevredenheid. Brugman beweert pas tevreden te zijn als de klant tevreden is. Dit beleid wordt dan niet uitgevoerd door haar personeel. Ik ben zeer ontevreden en voel mij echt besodemieterd door de handelswijze die ten toon gespreid is door het personeel waar ik mee te maken heb gekregen. Als Brugman een volwassen bedrijf is wat dacht dat het was of is, dan zou een professionele houding haar sieren om dit op een nette manier op te lossen en niet als een gewetenloos bedrijf over de rug van de consument te kiezen voor een miserabele winst van 500€ en daarmee de goede naam te grabbel gooien.
REACTIE VAN MEDEWERKER BRUGMAN
Dit mogen zij niet doen. Zij zouden naar eigen zeggen hun annuleringsregeling aanpassen. Zoek eens op Youtube naar: Robert Coppens Jinek .
REACTIE VAN A.
Zij mogen het niet doen, masr het gebeurt toch. Pas als er een TV programma aan te pas komt, blijkt het allemaal een onschuldig misverstand en is er wel een oplossing mogelijk. Het feit dat de service-afdeling helemaal niet reageerd op dit bericht spreekt boekdelen. Ik overweeg om ook dit voorval bij een van de vele TV programma's die daar aandacht aan geven voor te dragen. Het is toch onacceptabel dat dit soort malafide praktijken gewoon blijft doorgaan ondanks dat men beterschap heeft belooft !
Reactie of foto toevoegen
“Dure les bij badkamer inclusief montage”
Jansen | maandag 29 mrt 2021 21 | Brugman Leeuwarden
Sanitair gekocht bij Brugman Leeuwarden, werk uitgevoerd door installatiebedrijf Terpstra uit Drachten. Werd ons verteld dat het werk net zo duur zou zijn als kosten materiaal. Voor kleine douche en toilet 12000 euro lichter. Veel van hetgeen we hadden uitgezocht was er niet en voor alles een alternatief. Slecht betegeld, niet op de juiste wijze gemonteerd, belachelijk slecht kit-werk slordig, en nu zitten we met lekkage en extern bedrijf bij gehaald en weten ons dus te vertellen dat hier buitengewoon slecht werk is afgeleverd, prutswerk om maar zeggen. Voor ons nooit meer naar Brugman Leeuwarden. Deze les was erg duur, en moeten nu meerkosten gaan maken om het voor elkaar te krijgen
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellende ervaring”
G Jansen | zaterdag 13 nov 2021 21 | Brugman Venlo
Najaar 2020 keuken besteld en in maart 2021 geplaatst. De verkoop en ontwerp gingen vlot en vriendelijk, wij wilden alles in een hand hebben en daar nadrukkelijk om gevraagd. Opmerking van de verkoper, heren u wordt volledig ontzorgd, met deze mededeling en het ontwerp gingen we vol vertrouwen met Brugman in zee. In het ontwerp hadden wij een ander idee over de draairichting van een kastdeur maar de verkoper stelde dat dit niet anders kon. De aannemer zou alles komen opnemen ook wat het meerwerk betreft. Drie weken voor de aflevering/plaatsing Kontakt opgenomen met brugman dat ik nog niets van de aannemer vernomen had, hij zocht telefonisch Kontakt en stelde dat hij tijdens het slopen van de keuken, een week voor de montage wel zou kijken wat er gebeuren moest. Zijn stelling, de lijken vallen pas uit de kast als ik de bestaande keuken gesloopt heb. Bij brugman ook een nieuwe radiator besteld omdat de oude verplaatst moest worden, zou een week voor eerste werkdag aannemer geleverd worden. Niet geleverd dus aannemer kon niet plaatsen, uiteindelijk 5 weken na montage door aannemer gemonteerd. Ook de werkzaamheden door aannemer rommelig uitgevoerd, niet het juiste materiaal bij zich en daar door vaker terug komen. Elektriciteit voor vaatwasser vergeten aan te leggen, wij dachten dat wij de eerste vaatwasser op batterijen kregen in Nederland. Dan de plaatsing/montage, ging voorspoedig behalve dat de door ons bestelde verlichting niet compleet geleverd werd. Komen we later voor terug heren en ja er komt iemand 4 weken later met weer tekort aan materiaal ,en drie uur aan het klungelen geweest. Weer vier weken later alsnog opgelost. Bij het ingebruik nemen van de keuken bleek dat de eerder genoemde draairichting de zoals door ons gewenst en daardoor andere kastinrichting wel mogelijk was. Verder restte er nog een paar restpunten zoals kitranden beschadigde deur, en een niet goed aansluitende achterwand. Omdat de klantenservice bellen een hindernis op zich is, minimaal 30/40 minuten wachttijd zijn we teruggegaan naar het filiaal Venlo en daar op niet mis te verstaan wijze ons beklag gedaan en de vraag gesteld wat Brugman in godsnaam onder ontzorgd verstond. De manager van het filiaal heeft uitgebreid onze klachten gerapporteerd aan de klantenservice en verzocht dit met ons op te lossen. Week later gebeld door de klantenservice en ze zouden alle klachten naar volle tevredenheid oplossen. Op mijn vraag hoe de verkeerde draairichting/kastindeling zou worden opgelost werd het wat ongemakkelijker. In een lastig gesprek waarin gesteld werd dat wij voor het ontwerp getekend hadden heb ik ze duidelijk gemaakt dat ons standpunt in deze is dat het een ontwerpfout is. De verkoper heeft er verstand van wij hebben gevraagd of dat niet anders kon en hij stelde dit is de enige manier. Meteen duidelijk gemaakt dat ik het prijsverschil tussen de geplaatste kast en de prijs van de nieuwe kast graag wil betalen maar geen cent meer en anders de gang naar geschillencommissie of kantonrechter voor ons vast staat. Uiteindelijk durven ze een offerte voor de wijziging te sturen van ruim 500 euro met de brutaliteit het coulance te noemen, waarbij een tweede offerte uitgebracht moest worden omdat de eerste weer wat uitvoering betreft niet juist was. Wij hebben toen maar besloten de offerte te accepteren om van het gedonder af te zijn. Brugman hebben we terug laten melden welke restpunten er nog opgelost moesten worden buiten de vervanging van de kast. Dit betrof de vervanging van een beschadigde kastdeur, kitwerk en het goed aansluiten van de achterwand ter hoogte van de kraan. Deur vervangen maar het richten en kitten van de achterwand daar was volgens de monteur niets aan te doen. Mijn bezwaar dat er dan water tussen zou komen de plaat zou zwellen was zijn antwoord dat wij 5 jaar garantie hebben en gewoon moesten gaan genieten van onze mooie nieuwe keuken. Verder constateerde wij dat een al aanwezige la in de om te wisselen kast gebruikt is in de nieuwe kast en dat de nieuwe lade mee retour genomen is. Wij hebben Brugman inmiddels 6 weken gelden gemaild de rekening aan te passen en absoluut niet akkoord gegaan met niet goed geplaatste achterwand. Kortom een meer als teleurstellende ervaring met brugman, een slechte begeleiding en uitvoering. Voor een keuken van 340 bij 180 17000 euro betaald verwacht je een vlekkeloze uitvoering en geen maanden ellende. Wij hadden tegelijkertijd de verbouwing van badkamer laten offreren, gelukkig niet gelijktijd opdracht verstrekt. Met deze ervaring now way. Bespaar uzelf een berg ellende en loop met een grote boog om deze prutsers heen.
Reactie of foto toevoegen
“Klantenservice onbereikbaar”
Lizette | dinsdag 15 dec 2020 20 | Brugman Hoofddorp
Nooit meer. Er zijn een hoop dingen mis met onze order, en we krijgen weinig tot geen hulp van Brugman. Zo is onder andere het glas van onze oven is kapot geleverd door Brugman. Wij verplaatsen dijken om de klantenservice te kunnen bereiken (slechts een paar uur per dag beschikbaar, 30 minuten in de wacht gestaan), om vervolgens een arrogante medewerker aan de lijn te krijgen dat ze weinig voor ons kan doen omdat dit nou eenmaal de voorwaarden zijn. Ze kunnen als zogenaamde service (pardon?) een nieuwe oven leveren, maar ze kan niet vertellen wanneer dit zal zijn. Daarnaast mogen we hem zelf gaan installeren. Voor de duidelijkheid: wij hebben direct contact opgenomen toen de oven stuk werd geleverd. Ook zit er een verspringing in de kastjes (het loopt niet in één lijn door, één van de kasten zit een paar centimeter hoger), wat NOOIT met ons besproken is. Nooit. We begrijpen ook niet waarom dit zo is want wie tekent en verkoopt er nou een keuken die niet recht loopt? Wij hebben 3D tekeningen gekregen waar alles gewoon keurig gelijk loopt. Maar mevrouw van de klanten"service" verteld ons dat deze tekeningen "helaas" niet leidend zijn. Wij geven tienduizenden euro's uit bij dit bedrijf en wat krijgen we er voor terug? Je zou op z'n minst wat empathie en service verwachten. Het lijkt me dat dit beter op te lossen valt. We zijn zeer teleurgesteld in deze oplichterij. Enthousiast verkopen maar vervolgens achterover leunen en geld tellen zonder daadwerkelijk nog service te verlenen.
Reactie of foto toevoegen
“Annuleren”
Carola | zondag 22 sep 2019 19 | Brugman Nijmegen
Met een hele grote boog om dit bedrijf heen lopen. Dat is mijn advies voor Brugman keukens. Met slimme manipulatie trekken ze een handtekening uit je. Terwijl je eigenlijk niet kwam om al te kopen. (Wat ben ik dom geweest, dacht: het geeft niet heb toch bedenktijd (en het voelde heel onbeleefd om niet te tekenen na alle moeite van de verkoper) Niet dus, geen bedenktijd. Wel 500 euro armer. En dat omdat ik snel gereageerd heb met een aangetekende brief binnen 2 werkdagen en daarna voor bevestiging van de annulering er achteraan ben blijven gaan (want die kwam maar niet en de keuken bleef in het systeem staan). Anders was het bedrag om te kunnen annuleren nog veel hoger geweest. Zo zaken doen, was voor mij onvoorstelbaar. Tot na dat moment. Noem het te goed van vertrouwen. Noem het dom. Snap nu hoe mensen iets kunnen bekennen wat ze niet gedaan hebben. Bij mij was dat met die handtekening net zoiets. Je zit heel lang, ze werken in detail uit, wijzen aan waar je moet tekenen en je doet het als een robot, terwijl je niet wilt. Absurd, hoe de menselijke geest werkt. Spelen ze heel knap op in. Bah. Maar, in ieder geval: les geleerd. Wel een dure les. Een hele vieze smaak in mijn mond.Telkens wanneer ik aan deze geschiedenis terug denk. Dat is wat ik aan dit avontuur over gehouden heb.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
R Jansen | zaterdag 14 mei 2022 22 | Brugman Arnhem
Badkamer gekocht verkoper was top tot er klachten waren van kastje naar de muur gestuurd na 8 Maanden heen en weer gemaild eindelijk een nieuwe douchewand niet degeen die we hadden we moesten het hier maar mee doen, zijn niet tevreden maar kon niet anders en we kregen wel 50 euro retour, we moeten een nieuwe keuken maar nooit meer Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service-afdeling”
Stefan de Jong | donderdag 1 jul 2021 21 | Brugman Alkmaar
Keuken en badkamer gekocht bij Brugman. Over de verkoper, Ben Plomp niets dan goeds, uitstekend zelfs. Door hem ben ik een soort ambassadeur geworden. Dat is over, door de "service" van de Service afdeling badkamers. Na 10 maanden constateerden wij zwarte plekjes op de wastafelplug. Een behoorlijke donkere rand die telkens een stukje groter werd. Volgens de service-afdeling is de plug verweerd. Oorzaak kalk en schoonmaakmiddelen. Het aanbod om een nieuwe aan te schaffen met 20% korting, daar gaan we niet op in want moeten we over 10 maanden dan weer een nieuwe kopen? Als je met Andy niet kunt schoonmaken, waarmee dan wel en een ontkalkingsapparaat aanschaffen lijkt ons niet de oplossing. Inferieure kwaliteit of een productiefout, dat is m.i. de oorzaak.

Helaas, in deze argumenten kan Brugman zich niet vinden. Het gaat slechts om een bedrag van 40 euro maar misschien wel juist daarom ben ik maar geen ambassadeur van Brugman meer. Mijn zoon die bezig is met de aankoop van een keuken kon ik nog net behoeden voor een gang naar de winkel maar dat ligt niet aan de afdeling verkoop, integendeel. Jammer dat ze aan de achterkant (service-afdeling) "afbreken" wat aan de voorkant (verkoop) zo mooi hebben opgebouwd.
Reactie of foto toevoegen
“Dramatisch”
Paul Smit | woensdag 23 apr 2025 25 | Brugman Zutphen
In 1 woord dramatisch. Maanden en maanden langer moeten wachten op een onbeschadigd artikel. Badkamer hierdoor niet kunnen afmaken en niet kunnen verhuizen. 0,0 medewerking van Brugman. Eerst betalen en daarna houdt alle service en medewerking op. Voor iedereen die graag stress, woede en uren aan tijd willen spenderen aan een nieuwe badkamer. Ga dan vooral langs bij Brugman in Zutphen. Zit je hier niet op te wachten, zoek dan s.v.p. een alternatief bedrijf uit waar ze wel snappen dat ze met klanten te maken hebben.
FOTO VAN PAUL SMIT
Reactie of foto toevoegen
“Klantgerichtheid is ver te zoeken”
Jan Opdam | donderdag 21 apr 2022 22 | Brugman Zaandam
Ik zou ook niemand aanraden om ooit een Brugman Keuken aan te schaffen. Op 28 September 2021 is mijn keuken geleverd. Na 7 maanden(!) en ontzettend veel frustratie, nog steeds niet afgemaakt. Als ze eenmaal je geld hebben, in mijn geval ongeveer € 18.000, moet je constant achter ze aanzitten om de te herstellen gebreken af te maken. Ga dus niet met ze in zee, mensen! In de showroom lijkt het leuk en kan van alles. In 1e instantie gekozen achterplaat niet meer leverbaar. Daarna omdat er geen keus was andere achterplaat gekozen. Deze tot 3 x toe foutief gemonteerd of hadden foutieve delen mee. Hopenlijk komt het nu 5 mei 2022 wel goed. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerd geïnformeerd”
Van Aanholt | dinsdag 29 okt 2024 24 | Brugman Nijmegen
Bij Brugman een badkamer uitgezocht. Wasbak, spiegel, douchecabine. Tijdens gesprek erop gehamerd dat de douchecabine (VAN 2100 EURO!) 90x90 cm moest zijn ivm schuine afloop naar drain. Geen probleem werd er gezegd. Op de afleveringsbon stond netjes deur en wand van 90x200. En dan ben je bezig en dan blijkt de stelmaat 86x86 te zijn. Hier kom je dus pas achter als men bezig is. Dus nu tussen deur en wand zit 4 cm verschil dus de deur kan niet sluiten. Contact gehad en hun oplossing is een verbreedprofiel die ik dan zelf zou moet betalen a 119 euro. Als men had gezegd dat 90x90 niet haalbaar was had ik deze niet aangeschaft. Ik ging naar Brugman voor professioneel advies, anders was ik wel naar een Bouwmarkt gegaan.
Reactie of foto toevoegen
“Moet niet kunnen”
Jessica | woensdag 5 mei 2021 21 | Brugman Arnhem
Gekocht in november 2020 2 x badkamer 1x toilet 1x keuken voor een bedrag van 52000,- euro Na inmeten van de badkamers en toilet blijkt dat het geheel niet geplaatst kan worden zoals bedacht! Er komt een nieuw plan ! Om niet teveel te hoeven bij te betalen kiezen we voor de goedkoopste oplossing. Toch komt brugman met het feit dat er nog eens 5000,- bij moet! Dit willen we niet dus geven we aan dat het oude schakelmateriaal mag blijven ook de oude designradiatoren en de toilet mag komen te vervallen! Ze gaan nogmaals rekenen en ook na onze concessies moet er weer een bedrag van 5000 euro bij. Wij geven aan annuleren die badkamers..... Maar dan moeten wij boete betalen We worden gebeld door brugman met de mededeling dat het toch goed gaat komen..... Op donderdag ( voor de maandag dat ze zouden gaan beginnen.....) Worden we gebeld door de aannemer die de boel zou gaan plaatsen dat hij geen akkoord heeft van brugman en dus maandag niet komt. Inmiddels heeft hij een andere klus aangenomen. Wij bellen met brugman maar niemand die ons kan helpen.... we moeten wachten tot maandag (terwijl ze dan zouden beginnen...) Na lang heen en weer bellen en mailen annuleert brugman de order. We hoeven geen boete te betalen maar krijgen uiteraard ook geen tegemoetkoming.... Eenrichtingsverkeer dus. De keuken laten we wel doorgaan! Afgesproken brugman sloopt de oude keuken draagt zorg voor het elektra en leidingwerk. Ook hier komt iemand inmeten.... alles lijkt goed maar er moet "krachtstroom" komen voor de kookplaat! Gek want dit hebben we bij het verkoop gesprek nog gevraagd was niet nodig. Handig om te weten is dat we de gehele woning hebben verbouwd en we dit dus met de verbouwing hadden kunnen regelen.... Wij besluiten zelf de keuken te slopen en willen gebruik maken van ons huidige stopcontacten boven het aanrecht! Vloer netjes gelegd en er is gestukadoord. De mannen van het leidingwerk beginnen en geven aan dat er krachtstroom moet komen! En dit nu niet mogelijk is aangezien er net verbouwd is en we geen kruipruimte hebben!!! ( irritant want dit hebben we nadrukkelijk gevraagd!!) Mannen leggen het leidingwerk verder aan maken sleuven en zijn weer weg.... Sleuven worden niet dichtgemaakt en ook geen krachtstroom.... Gelukkig loopt onze elektricien van de verbouwing hier nog rond en hij regelt krachtstroom omdat anders de boel niet kan worden aangesloten. Uiteraard hebben we brugman via verschillende kanalen proberen te bereiken om met de mannen van het leidingwerk in gesprek te gaan....uiteraard wederom geen gehoor. Je wordt gewoon genegeerd en degene die erover gaat is er nooit! De keuken wordt geplaatst en ook nu wordt bevestigd dat we wel krachtstroom nodig hebben! Twee of drie fasen stroom maakt niet uit. Beiden vragen om een aparte groep dikke kabel en speciale stekker! We besluiten brugman nogmaals te benaderen en geven aan dat zij de rekening van het krachtstroom mogen betalen! Wij betalen de Stucadoor voor het dicht maken van de gleuven. Ook nu na meermaals mailen geen gehoor. Vandaag gebeld door brugman zij gaan niks betalen punt! Is de mededeling. Conclusie: Bij brugman moet je dus altijd meer betalen dan afgesproken! Je moet zelf de fouten die zij maken oplossen. Ze zijn niet bereikbaar en geven op geen enkel punt gehoor! Wij gaan nooit meer naar brugman! Zoveel beloftes gedaan maar geen enkele nagekomen. Communicatie is zeer slecht! En wij zijn als klant de dupe! Dit kan toch niet!
Reactie of foto toevoegen
“Keuken gekocht met montage”
Inge van `t Veen | woensdag 13 jan 2021 21 | Brugman Amsterdam
Keuken is 1 september geplaatst door een monteur van Brugmans dat was niet de afspraak. Je wordt overrompeld en wil graag dat je keuken geplaatst wordt.
Dag van te voren gebeld om na te vragen of de keuken door 2 personen geplaatst zou worden. De ZZP'er werkte van 9.00 uur tot 20.00 uur. Keuken was nog niet af, maar wij moesten al tekenen dat alles goed was, anders kreeg hij problemen! Kwam volgende dag terug om het af te maken. Na controle zat de vaatwasser los en een beschadigde muur kras op kastje gootsteen, hoek uit bovenkastje. Dit over de monteur nu naar de keuken geen ventilatierooster onder koelkast een groot gedecoupeerd gat, geen dempers op de scharnieren kastjes knallen dicht. Wachten nu 4 maanden op reparatie gaat steeds iets mis. Dan komt er een monteur met een nieuw deurtje zit ipv een kras een deuk in. Wachten nu al bijna 4 maanden. Donderdag 14 januari zou een monteur komen krijgen de 12e een mail monteur komt de 19e ? wordt vervolgd.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop losse afzuigkap”
G.Hoogland | donderdag 13 feb 2020 20 | Brugman Zaandam
Een siemens afzuigkap, bij de aankoop is nadrukkelijk gesproken over de wijze waarop de afgezogen lucht verwerkt /afgevoerd zou worden ,type buis en wandrozet . Geen probleem , de monteur heeft alle benodigde materialen bij zich in de montage auto. Niet dus . Ook na herhaald klagen is tot op heden niet voldaan aan de toezeggingen tijdens de verkoop ,ook niet na bezoeken van monteurs ,die het wel even kwamen oplossen , maar tot op heden na 6 maanden , NOG NIETS OPGELOST.
Reactie of foto toevoegen
“Beneden peil”
Rinus Slump | zondag 13 okt 2019 19 | Brugman Groningen
Slechte ervaring met Brugman omtrent de garantie en aftersale na de aankoop van de badkamer (mei 2019). Het begon met de leverdatum van de badkamer. De afgesproken afleverdatum kon door Brugman niet worden gehaald omdat een onderkast niet op tijd leverbaar was. Dat er al afspraken waren gemaakt met de aannemer / installateur voor de installatie was niet hun probleem. In overleg met de aannemer / installateur de werkzaamheden een aantal maanden verschoven. De reactie van Brugman was dat de extra kosten van opslag in hun magazijn voor onze rekening zou zijn. Brugman niet op tijd leveren en wij de daaruit voortvloeiende kosten betalen. Door tussenkomst van het filiaal in Groningen werd dit te niet gedaan. Na levering en installatie bleek dat de douchekraan een productiefout had. Onze installateur heeft hierover contact gehad maar werd afgepoeierd met de opmerking dat hij de douchekraan foutief had gemonteerd. Vervolgens werd na veel heen en weer gebeld en gemaild met de servicedienst van Brugman een eigen monteur van Brugman langs gestuurd. Ook deze constateerde dat de douchekraan een productiefout was. Aangezien de servicedienst volhoudend was dat de oorzaak bij de installateur lag had de monteur geen nieuwe kraan ter vervanging meegekregen. 2 weken later werd de kraan alsnog door een monteur van Brugman vervangen. We hadden een coldtouth kraan besteld maar hebben die niet bij de bestelling gekregen. Werd ons doodleuk medegedeeld dat wij die niet hadden besteld maar dat zij uit coulance een nieuwe kraan wilden voor leveren voor € 498,--. Binnen een jaar vertoonde het chroom van de douchekraan vlekken. Hierover contact gehad met de servicedienst en die kwamen met de conclusie dat dit door hetzij door kalkaanslag of door een externe factor kwam. Uitgelegd dat wij een waterontharder installatie bezaten en dat geen enkel apparatuur in de badkamer, keuken en toilet door vlekken waren aangetast en het wel aan de kraan zelf moest liggen. Wederom hetzelfde antwoord van de servicedienst van Brugman dat zij bij hun conclusie bleven; kalkaanslag of een externe factor en dat zij de kraan niet gaan vervangen. De service en aftersale van Brugman is ver beneden peil. Voor ons de laatste keer dat we iets bij Brugman hebben gekocht.
Reactie of foto toevoegen
“Geen oog voor de klant”
Van Ginkel | vrijdag 29 mei 2020 20 | Brugman Zutphen
Geen oog voor de klant. Omdat wij een ander bedrijf de badkamer hebben laten installeren bleek er door de verkoper een fout te zijn gemaakt. Bij filiaal aangegeven wat er fout was besteld kregen we na 3 weken te horen dat brugman niets kan doen. Gebeurd per mail zonder direct contact met de klant op te nemen. Dus op eigen kosten de juiste materialen besteld bij onze installateur.
Reactie of foto toevoegen
“Geen goede ervaring”
Fam B | woensdag 21 aug 2019 19 | Brugman Groningen
Wij hebben geen goede ervaring over de levering en afhandeling van onze badkamer artikelen . We worden van het kastje naar de muur gestuurd. Zo missen we de bevestiging van onze toiletbril en de bevestiging van onze radiator. Voor het laatste hebben we voor niets €70 voorrijkosten moeten betalen aan onze installateur. Helaas zonder dat de verwarming hangt, want de bevestiging is er nog steeds niet. Voor de bevestiging van de toiletbril moeten we betalen. Belachelijk als je voor duizenden euro's hebt uitgegeven bij Brugman. We zijn met de toiletbril onder de arm naar de winkel in Groningen gegaan. De verkoper gaf zelf toe dat het belachelijk was dat we hiervoor moesten betalen en dat het opgelost zou worden, maar helaas weer een mail gekregen dat we de toiletbril bevestiging moeten betalen. Helaas dus meneer Angelo Boots. We wachten nu alweer enkele weken.. Geen aanrader dus om iets aan te schaffen bij Brugman keukens en badkamers te Groningen
Reactie of foto toevoegen
“Belabberde kwaliteit”
Jjp van't Foort | zondag 9 dec 2018 18 | Brugman Amsterdam
Complete badkamer,keuken en vloer bij ze gekocht en al niet tevreden over hoe alles geïnstalleerd was er nu ook achter gekomen dat we voor A kwaliteit betaald hebben en niet B, maar C kwaliteit hebben gekregen!! Als je opgelicht wilt worden, ga vooral naar Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Ging niet goed”
M. Derikx | maandag 24 jun 2019 19 | Brugman Son
Tot de aankoop verliep alles goed. In oktober alles gekocht en dit zou in begin maart geleverd worden. Uiteindelijk pas in mei de laatste spullen gekregen. Verder verschillende keren via mail een klacht ingediend, maar geen reactie op gehad. Dit telefonisch ook gedaan, maar tot op heden ook geen oplossing gekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden niet nagekomen”
Maria ceelen | dinsdag 6 dec 2022 22 | Brugman Venlo
Order; 4 douche ruimten met wastafel en 3 wc's ruim € 40.000,-. Wastafels: 2 stuks te groot, moest zelf nieuwe kleinere kopen en bevestigen op eigen kosten. Lekkage door slecht kitwerk douche bovenverdieping, werd niets aangedaan. Tegels breken in 1 vd douches, aannemer is na 3 jaar van beloften en afspraken nog niet geweest. Stoppen met kitten als tegelwerk aansluit op hout of ijzer - word je niet van op de hoogte gesteld waardoor lekkages. Uitvoerende bedrijven werken een paar uur bij je en gaan dan weg naar de vlgde klant zo kunnen ze vele werken aannemen waardoor jouw opdracht een eindeloos gebed wordt. Bij klachten moet jezelf de aannemer zien te bereiken die dus wel bereikbaar is afspraken maakt maar die nooit nakomt. Een grote ellende dat hele Brugman bedrijf!
Reactie of foto toevoegen
“Maat van de tegels klopt niet”
Tanja | zondag 17 nov 2024 24 | Brugman Son
Beste mensen, koop niet bij Brugman. Als er iets misgaat zijn ze echt niet thuis. Veel winst maken en geen service. Het heeft ons de afgelopen weken zoveel stress en oponthoud gekost en nu ook veel extra onkosten: nieuwe tegels, extra werkuren, tegellijm etc. En het extra werk moet nog gedaan worden dus echt heel vervelend allemaal. We hadden bij Brugman tegels besteld in twee tinten zoals het te zien was in de showroom. De tegels werden geleverd toen er al flink gewerkt werd. Toen we de lichte tegels op de muur hadden zitten met 2 mm voeg en we wilde beginnen aan de donkere tegels op de andere 2 muren en vloer (dezelfde tegels wel) bleek dat de deze tegels zodanig groter waren dat we dit niet konden aansluiten want de kleinere zaten er al op met 2 mm voeg. We moesten dus dezelfde maat donkere tegels hebben (op de bestelling staat 60 bij 60 overigens, verder niets). Maar Brugman gaf meteen niet thuis en waren zakelijk en duidelijk, het was niet hun schuld. Na veel discussie en vervelende telefoontjes met veel stress bleek dat de donkere tegels ook niet verkrijgbaar waren in de maat van de lichte tegels. Dat moesten we maar zelf oplossen. De lichtgrijze tegels hadden dus een maat/ afmeting die niet meer bestaat. Wat doe je op zo'n moment. Opnieuw andere tegels uitzoeken terwijl we deze zo zorgvuldig uitgezocht hadden. De kleinere lichte tegels zaten al op de muur. De donkere tegels waren nergens verkrijgbaar in de maat van de lichtere tegels, ook niet in de fabriek. Toen zijn we uiteindelijk zelf gaan kijken of we dan de lichte tegels in de maat van de donkere tegels konden krijgen. We moeten verder en we weten geen betere oplossing. En gelukkig kon dat wel. We moeten dus de lichte tegels eraf slopen en daarna de wanden opnieuw gaan stuccen en opnieuw betegelen. We vroegen aan Brugman of ze ons tegemoet konden komen aangezien hun bedrijf aansprakelijk is voor deze situatie en de schade groot is. Maar ze wilde de nieuwe tegels niet kosteloos of met korting voor ons bestellen. Nog winst maken op onze ellende, schandalig. Dus bleef er geen andere keus voor ons dan ze bij een ander bedrijf te bestellen en de correcte maat tegels zelf te betalen. Knap gedaan Brugman, geen onkosten voor jullie maar wel een hele slechte naam en op naar de volgende handtekening onder een order in de showroom. Vanmorgen nog eens om een vergoeding gevraagd maar nee. Ze weigeren nu een bijdrage te leveren omdat we de tegels bij een ander besteld hebben, absurd. Past wel helemaal in het patroon van alle andere reacties de afgelopen weken. Bestel dus gewoon niet bij Brugman en bespaar je de nare ervaring. Ze hebben een tegelboer die het allerlaatste restant van een niet meer gemaakte grootte kwijt wilde en die maat doodleuk met de donkere variant in een andere maat ( die ook nog in de lichte maat verkrijgbaar is) aan ons leverde, terwijl deze maten niet samen gebruikt kunnen worden. En Brugman heeft schijt aan de veroorzaakte ellende bij de klant, ze zijn koud en zakelijk, ze besteden hun tijd en service niet aan mensen die al betaald hebben. En wij zitten met veel extra onkosten, stress, oponthoud en extra werk en een hele nare ervaring met Brugman. Dus niet doen mensen, je staat er alleen voor na betaling. We hebben nog netjes gewacht met deze review maar het laatste woord is dus echt gezegd.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenmontage duurt een half jaar”
Nicky Jansen | woensdag 8 sep 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Beste toekomstige klanten van Brugman keukens, Want daar is een review per slot van rekening voor bedoeld. In begin maart 2021 een prachtige keuken geleverd gekregen. Helaas pas in september, een half jaar later af gekomen!!! Omdat er één plankje na besteld werd. Daar hebben wij maanden op moeten wachten. Eerst op het plankje. Daarna op de monteur. De hele bovenkant van de keuken. (plinten) moest nog gemonteerd worden. We hebben maanden tegen een zilverkleurige afzuigkap buis aan gekeken. Het heeft ons vele appjes, telefoontjes en emails gekost om onze keuken alsnog klaar te krijgen. De winkel zelf, Brugman keukens Hengelo stuurde ons iedere keer door naar de klantenservice. Waar ze niet echt klant vriendelijk zijn. De keuken zelf zijn we nu erg blij mee en is ook goed gemonteerd. Maar bestel niets extra's na. Want dan kan je er maanden op wachten. Het is ook erg jammer dat er nooit spontaan contact met ons is opgenomen. Een beetje nazorg was wel op z'n plaats geweest. Maar als je eenmaal de hele keuken hebt betaald, (en dat moet voordat de keuken geleverd wordt) moet je het verder zelf maar uitzoeken.
FOTO VAN NICKY JANSEN
Reactie of foto toevoegen
“Beetgenomen”
Marianne | vrijdag 19 jun 2020 20
Ook ik heb níets goeds te melden over Brugman keukens. En ook ik was gewaarschuwd. Mensen, als je de winkel binnenkomt is alles mogelijk. Bij Brugman zin ze van; veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Ik heb mijn keuken, badkamer, toilet en vloer gekocht. De stress van wat er allemaal niet goed is gegaan heeft mij alle plezier van mijn nieuwe start ontnomen. Het is echt te veel om allemaal te benoemen maar voel mij behoorlijk beet genomen! Nooit meer Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Vage meerprijzen en slechte afwerking en nazorg”
GJ | vrijdag 4 jul 2025 25 | Brugman Amersfoort
Ik heb bij Brugman in Amersfoort een complete keuken en badkamer gekocht. In de showroom werd mij verteld dat alles geregeld zou worden en dat ik volledig ontzorgd zou worden. Dat gaf in eerste instantie vertrouwen. Helaas begon het gedoe al bij de sloop van de badkamer. Er kwamen direct extra kosten bij, waarvan ik dacht dat die inbegrepen waren. Daarna volgden nog twee andere vage meerprijzen. Iedere keer kreeg ik tijdens de verbouwing – terwijl de badkamer open lag – weer nieuwe kosten voorgeschoteld. Dat gaf mij het gevoel dat ik geen keuze had en telkens maar moest instemmen. Uiteindelijk liep de prijs op van €15.000 naar €22.000. Na de oplevering begon een stroperig en frustrerend nazorgtraject dat nu al maanden duurt. Meerdere onderdelen zijn dubbel gefactureerd, wat ik zwart-op-wit heb aangetoond, maar Brugman blijft dit ontkennen. In plaats van verantwoordelijkheid te nemen, word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik liever zelf een betrouwbare aannemer wil kiezen voor het herstelwerk – iemand die ik begrijp en waarmee ik een vertrouwensband kan opbouwen. Toch blijft Brugman vasthouden aan hun eigen aannemers, terwijl mijn wens volledig wordt genegeerd. Tot slot is ook de afwerking ronduit ondermaats. Er zijn op meerdere plekken scherpe hoekprofielen geplaatst, die zó scherp zijn dat kinderen zich eraan kunnen snijden als ze niet goed opletten. Dat mag je absoluut niet verwachten in een badkamer van €22.000. Voor een bedrijf dat zich presenteert als kwaliteitsmerk is dit niveau van service en afwerking zwaar teleurstellend. Geen aanrader.
FOTO VAN GJ
Reactie of foto toevoegen
“Na anderhalve maand al vochtschade”
C. Ebbe | woensdag 22 feb 2023 23 | Brugman Zaandam
20 jaar gedaan met een zelfgemaakte badkamermeubel gemaakt met IKEA kastjes geen enkel probleem. 1 1/2 maand een brugmanbadmeubel van 1600,00 euro en er ontstaat schade. Jammer meneer uw probleem want dit is vochtschade! Hoe durven ze! Naar Brugman voor uw keuken of badkamer bezint eer ge begint!

Aanvulling 12 mei 2023:
Na een zeer geïrriteerde woordenwisseling nieuwe panelen gekregen die na vijf weken dezelfde klachten gaven. Ongelooflijk dezelfde reactie van Brugman!!! Mijn buik meer dan vol met dit bedrijf. Eigenlijk zeg je tegen je klant u liegt als je vertelt hoe zorgvuldig je omgaat met je nieuwe spullen.
Reactie of foto toevoegen
“Hele slechte ervaring”
Patrick | zondag 8 okt 2023 23 | Brugman Tilburg
Ons is beloofd dat de badkamer in 3 weken gerealiseerd zou worden. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en de badkamer is nog steeds niet gereed. Veel afspraken zijn niet nagekomen, wij worden van het kastje naar de muur gestuurd, worden slecht geïnformeerd, hebben veel vrij moeten nemen van ons werk, krijgen onze contactpersoon nauwelijks te spreken en er worden discussie gevoerd door de telefoon i.p.v. te zoeken naar een acceptabele oplossing.
- Tijdens verkoop gesprek meerdere malen aangegeven dat de startdatum 3 weken eerder was. Zou steeds aangepast worden totdat het niet meer mogelijk was.
- 2 Weken voor aanvang is er een wisseling van de aannemer geweest. Alles moest opnieuw opgenomen worden en bouwvakkers klaagde over slechte informatie en een ad-hoc klus.
- Op verzoek van Brugman moesten we zelf onze vloertegels inkopen omdat ze deze niet konden leveren. Een week voor levering kregen we te horen dat ze niet onze tegels mochten verwerker en dat ze deze nu ineens wel konden leveren. Wij hebben extra kosten gemaakt omdat tegels niet meer afgezegd konden worden.
- Verkochte onderdelen waren uiteindelijk niet meer te leveren.
- Heel veel problemen met het leveren van spullen omdat het adres niet klopte. We hebben meerdere malen aangeven dat ons adres niet klopte. Steeds werd dat niet aangepast waardoor vrachtwagens en monteurs constant bij ons oude woning stonden of bij ons tijdelijke woning.
- Er is ontzettend veel extra bouwmateriaal geleverd waarvoor wij wel betaald hebben. Veel meer dan nodig was volgens de monteurs. Er is dus veel mee terug genomen of weggegooid.
- Wanneer iets ingemeten was, kwam je onder aan de stapel te liggen. Planning is niet opgesteld dat er al capaciteit is vrijgehouden om je producten te produceren. Ons maatwerk wastafel meubel incl. Extra planken in een nis heeft 3 maanden geduurd na inmeten.
- We hebben veel geld betaald voor maatwerk meubelen. Tijdens montage bleek dat alles met overlengte is geleverd en dat er een timmerman alles op locatie nog moest verzagen om daarna de zaagranden af te kitten. Dit was niet bekend bij de aannemer. Er was dus geen timmerman aanwezig. Daarnaast een hele discussie gehad aan de telefoon dat wij bij maatwerk daadwerkelijk maatwerk verwachten en niet alles op locatie verzagen. Zelfs onze verkoper gaf aan dat maatwerk daadwerkelijk maatwerk moet zijn zonder zagen.
- Veel telefoonverkeer vanaf de ochtend en niet terug gebeld worden en als ze terug bellen 2 min voor 17:00 uur op vrijdagmiddag en zeggen dat ze niets meer voor je kunnen betekenen ivm het weekend en pas na maandagmiddag als de winkel weer open is het probleem kunnen bespreken.
- Vooraf alles moeten betalen, dus nu geen pressie middel om ze te dwingen om naar oplossingen te zoeken.
- Na 4 maanden nog steeds geen 100% werkende badkamer en momenteel geen zicht op oplossingen en geen afspraken hoe verder.

Aanvulling 14 oktober 2023:
Na mijn voorgaande review blijkt wel dat ze een slechte review belangrijker vinden om op te lossen dan onze badkamer. Zowel vanuit de winkel als het kantoor is de vraag gesteld om deze weg te halen omdat ze het geen nette actie vinden. Wij vinden na 4 maanden geduld te hebben gehad, dat wij nu een hulpkreet mogen uiten. Tot heden nog geen excuus of compensatie mogen ontvangen. De voorgedragen oplossing kwam niet van Brugman, maar hebben wij geopperd. Het streven was om afgelopen vrijdag alles op te lossen. Inmiddels is het alweer 1 week doodstil mbt de opvolging. Geen communicatie geweest of ze wel/ niet zouden komen vrijdags. Wij weten nog steeds niet waar wij aan toe zijn en wanneer de badkamer klaar is. Het komt over dat er totaal geen verantwoordelijkheid of prioriteit wordt gegeven wanneer klanten aan de noodbel trekken.
FOTO VAN PATRICK
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel toestanden”
van Zomeren | donderdag 2 mei 2019 19 | Brugman Arnhem
Augustus 2018 voor het eerst bij Brug man geweest. Vol vertrouwen daar een keuken uitgezocht en mijn handtekening gelijk moeten zetten. Het was niet mogelijk om een offerte te krijgen.(Iets wat je bij normale keukenzaken wel krijgt.). Er is niet echt besproken buiten de apparatuur (en dan hebben we het niet over de keuze wat voor een type er in zou komen) om wat er in mijn keuken zou komen en ook geen tekening. Nadat het mij toch allemaal niet lekker zat ben ik terug gegaan en heb toen een andere keuken uit gezocht, Maar ook toen is er niet besproken hoe en wat. Met gevolg dat na dat alles al besteld was en ik toen pas de tekening zag was het duidelijk dat ik absoluut mijn idee was van hoe de keuken er uit had moeten zien. Reactie van Brug man was dat 80 % van de mensen in goed vertrouwen een keuken bij hun bestellen maar geen idee hebben van hoe en wat en dat het aan de mensen zelf is om alles in de gaten te houden en na te vragen. En het is dus niet aan Brugman om je hier op te attenderen En dus dikke pech voor de koper. In dit geval dus voor mij. Dus als je nooit eerder een keuken hebt gekocht hoe kan je dan weten waar je allemaal rekening mee moet houden. Met vragen hoef je ook al niet te komen bij Brugman want aan terug bellen doet hij niet of nauwelijks. De spreuk klant is koning gaat al helemaal niet op want ik was gewoon een zeer lastige klant die veel tijd heeft gekost en die zich maar beter had moeten inlezen voordat ik een keuken zocht. Mijn keuken zou begin nov 2018 geplaatst worden die is uiteindelijk 31-01-2019 geplaatst. Dit komt omdat er niemand van hun mannetjes het aan durfde om mijn oude keuken er uit te slopen ivm het behouden van het aanrechtblad. Met het gevolg dat ik ruim 2 2/1 maand zonder keuken heb gezeten. De details zal ik jullie verder besparen maar het enige wat ik wel wil mee geven koop nooit een keuken bij Brugmanwant je krijgt geen waar voor je geld.
Reactie of foto toevoegen
“Meerdere fouten en geen oplossing”
Marcel | dinsdag 26 apr 2022 22 | Brugman Alkmaar
Bij de aankoop kon er van alles geregeld worden en luisterden ze echt naar onze wensen. Nu 8 maanden verder door meerdere fouten (verkeerde wasbak in het werkblad) en vele andere fouten wordt je nu met een kluitje het riet ingestuurd.
Er moet een volledige nieuw werkblad en wasbak geplaatst worden waarbij de oude kitrand eraf moet en een nieuwe kitrand erop. Probleem is zij gaan niet kitten. Oftewel extra kosten komen eraan buiten onze schuld en geen vergoeding. We zijn er nog wel even zoet mee helaas.
Reactie of foto toevoegen
“Serieuze problemen”
Muysers Dirk | vrijdag 29 jul 2022 22 | Brugman Hulst
Afgelopen weken zijn ze onze badkamer komen renoveren, en ik moet zeggen...deze mensen hebben topwerk geleverd...het resultaat mag gezien worden. Hetgeen zeker NIET kan gezegd worden van de service die wij namens Brugman gekregen hebben.
Wij zouden de afbraak werken zelf uitvoeren en hebben meermaals gevraagd wat wij allemaal moesten uitbreken. Zowel bij Brugman in de showroom als bij de aannemer werd ons gezegd dat ALLES moest worden uitgebroken...tegels en bepleistering tot op de ruwe steen...vloertegels en chape, want alle leidingen en afvoerbuizen zouden worden vervangen. Groot was onze verbazing op de tweede dag toen de controleur bij ons langs kwam en ons zei dat de muren wel heel scheef stonden en of het niet mogelijk geweest was om enkel de tegels af te kappen, want nu zouden wij 150€ per muur extra moeten betalen!!! Natuurlijk was dat mogelijk geweest...maar moesten ALLES afbreken. Wij hebben nu een dag meer werk gehad...extra puin moeten wegvoeren en betalen en daar bovenop dus nog eens 600€ voor extra bepleistering.
Ook werd er gezegd dat het in België verplicht is om een waterdicht doek achter de douche te plaatsen...dat wil ik wel geloven, maar dan zou dat mijn inziens vooraf wel in de prijs moeten verrekend zijn...dus weer 400€ extra kosten. Ook hadden wij gevraagd of het mogelijk was om losse panelen bij te bestellen om zelf een kast voor de boiler te maken...bij levering blijkt dat het wasbakplaten zijn van 4cm dik, hetgeen wij zeer zeker niet gevraagd hadden...maar Brugman wil niks terugnemen.
Tot slot dan, toen de betegeling gedaan was, bleek dat er maar liefst bijna acht dozen kleine tegels (350 stuks) en 10 grote muurtegels van 90x45 teveel geleverd zijn!!! Op een kleine badkamer van 2,5m op 2,5m vind ik dat wel een redelijke misrekening...en natuurlijk kan Brugman deze tegels niet meer terug nemen....dus weer extra kosten. Achteraf bleek dan dat wij meer dan 2000€ extra kosten moesten betalen. Een kleine tegemoetkoming of zelfs een sorry kon er nog niet af. Aan iedereen die een keuken of badkamer wil vernieuwen...GA ZEKER NIET LANGS BIJ BRUGMAN want je bent zeer zeker bedrogen. Van mij krijgt Brugman een dikke 0/10
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Joop | zondag 2 mei 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
Fout op fout op fout. Geen enkele coulance, zelf van alles regelen/rechttrekken. Nooit meer Brugman, echt ik ben er wel zo klaar mee. En het ergste is nog dat ze "verbaast" zijn dat dit ergernis bij mij heeft veroorzaakt. Als ze dat na alle telefoontjes niet gemerkt hebben, moeten ze toch echt eens kijken of ze wel op de goede plek zitten.

Aanvulling ontvangen 4 mei 2021: Ik heb een badkamer gekocht en laten installeren. Alles is nu afgeleverd en gemonteerd. Montage ging goed (aannemer). Het hele traject werden er fouten gemaakt door Brugman die de aannemer weer oploste. Aannemer is top, Brugman een flop.
Reactie of foto toevoegen
“Ga niet naar Brugman”
Elien Engels | dinsdag 4 jan 2022 22 | Brugman Heerlen
Zeer slecht behandeld - denk 3x na alvorens hier een keuken te kopen!

Wij hebben bij Brugman een losstaande hoogglans kast besteld met een inbouwkoelkast en een combimagnetron. Lijkt vrij rechttoe rechtaan... We kozen ervoor deze kast zelf in elkaar te zetten, dit leek ons niet zo moeilijk en we hebben ruime kluservaring.

Maar: geen enkele afmeting van de kast klopt! De wanden zijn te diep waardoor de kast verder van de muur komt te staan dan nodig. Dit was nog wel op te lossen door de zijpanelen naar achter uit te laten steken. Echter, het grootste probleem is de afdekplaat ("deksel"). Deze is in totaal 10 mm te breed (aan beide kanten 5 mm)! Toen we hierachter kwamen zijn we meteen terug gegaan naar de winkel. De verkoper aldaar zei meteen dat dit niet kon kloppen en dat we de klantenservice hiervoor moesten benaderen. Dit hebben we gedaan... De klantenservice blijft volhouden dat het zo hoort en dat we dat ook in de showroom kunnen zien... dit zou "normale marge" zijn...

Wij hebben de hele showroom doorzocht, maar dit is natuurlijk echt nergens te zien. Hoogstens 1 a 2 mm oversteek, meer echt niet! Weer terug naar de klantenservice met fotobewijs, maar de klantenservice verandert zijn verhaal steeds (bij onze eerste email zou 5 mm speling *in totaal* normaal zijn, daarna werd het 5 mm *per kant*... Alles om er maar voor te zorgen dat zij niets fout gedaan zouden hebben.

Oftewel, je krijgt een keuken die je helemaal niet hebt besteld en waarvan maten niet kloppen. Dus... wil je een fatsoenlijke keuken en niet een waar een plank zomaar een volle centimeter te breed is, ga dan vooral NIET naar Brugman Keukens!
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken gaan in lucht op”
frans van den Hurk | zondag 7 feb 2021 21 | Brugman Nijmegen
Brugman Nijmegen, oplichters. Mijn tip koop geen keuken bij brugman, ik kan er een spanend boek over schrijven en heb alle mail als bewijs bewaard. In aug 2020 lopen wij bij Brugman Nijmegen naar binnen voor een nieuwe keuken, leuke bijkomstigheid gratis een mobiele airco bij aankoop van een keuken wij hebben eens rond gekeken en komen in gesprek met een verkoper[ naam bij ons bekend] alles kan alles mag en zelfs 1ste week van Jan 2021 leveren en plaatsen zal geen probleem zijn misschien levering laatste week van 2020 maar daar komen wij wel uit volgens verkoper. Dan de prijs best aan de hoge kant dus wij besluiten er in het weekend over na te denken en op dinsdag contact op te nemen , dus in het weekend goed over nagedacht en besproken. Dinsdag bel ik dat de keuken echt onze smaak is maar de prijs veels te hoog is en dat daar wat aan gedaan moet worden, volgens verkoper kan dat ook en de prijs zakt best wel maar ik ben nog niet tevreden er volgt van mij een hoger bod op voorwaarden dat de bestaande keuken verwijderd wordt door Brugman en de nieuwe geplaatst wordt dus all in zonder verassingen . De verkoper doet of dit moeilijk is maar gaat akkoord, ik ben dus op dat moment tevreden.
Contract volgt via de mail en ik kijk wat wij besteld hebben en de totaal prijs inclusief verwijderen en plaatsen van keuken klopt, mijn fout ik lees niet alle kleine letters in het contract. Twee weken later weer naar Brugman om alles nog een door te spreken de wettelijke bedenktijd is om de vriendelijkheid is ver te zoeken wij hebben een andere verkoper en hij heeft minder kennis en plaatsing in 1 ste week Jan 2021 is niet mogelijk en bij levering alles betalen [ de kleine letters in contract] alles bij elkaar ben ik hier niet over tevreden want dit is in het 1 ste gesprek toch afgesproken de sfeer wordt er niet beter op dus ik besluit van de koop af te zien en mijn keuken ergens anders te kopen dan wordt er met een proces en zeer veel kosten gedreigd toch loop ik de winkel uit. Na een paar dagen nadenken en te bang voor een juridisch gevecht met bijkomende kosten besluit ik toch met de voorwaarden akkoord te gaan. Vanaf dat moment diversen keren gebeld en gemaild voor de levering en plaatsing,s datum want er moeten nog andere partijen werkzaamheden in het huis uitvoeren krijg geen reactie op mail of wij laten het nog weten als ik bel. dan belt de onderaannemer van Brugman voor een datum om de keuken te verwijderen komen wel extra kosten bij om de tegels van de muur te verwijderen , ik vertel dat het een all-in contract is dus dat ik geen extra kosten hoef te betalen dat hij dat met Brugman moet regelen spreek met hem af dat ik Brugman zal verzoeken dit aan hem te bevestigen daarna hoor ik een tijd niets dus doe de aanname dat dit geregeld is. In dec 2020 bel ik nogmaals voor de plaatsing,s datum en 2 dagen later weet ik na zoveel tijd eindelijk de correcte datum ik vraag nog of bij de levering van de keuken ook de airco geleverd word maar krijg te horen dat deze niet geleverd word want ik heb korting op de keuken gekregen [ hier is in de prijs ondergandeling door verkoper nooit over gesproken] ik leg mij hier maar bij neer want op service rekening al lang niet meer. 6 jan 2021 komen 2 verschillende onderaannemers op de afgesproken tijd [ die door de eerste onderaannemer zijn ingehuurd ] de keuken verwijderen en leiding werk verleggen dit wordt keurig en vakkundig gedaan of ik wel even € 150 contant wil afrekenen voor meerwerk , leg nog een keer uit dat dit niet hoeft en dat ik Brugman een mail heb gestuurd om dit te bevestigen later die dag belt de eerste aannemer weer en hij heeft van Brugman niets meer gehoord en hij moet nog een stukadoor zoeken die tijd heeft en dat kost zonder bon € 500,00 en officieel € 675.00 dus ik neem met de klantenservice van Brugman en leg het verhaal uit. De volgende dag belt de verkoper van filiaal Nijmegen dat ik het allemaal niet snap en dat hij bij de prijs onderhandeling heeft verteld dat de airco niet zou worden geleverd bij de keuken en dat het stukadoors werk niet bij de prijs inzat anders moet dat er apart op staan. ik vertel hem dat ik zeer goed weet wat ik afgesproken heb en dat hij niet correct handelt , en dat hij er dingen bij verzind hij raakt wederom geïrriteerd en maakt een einde aan het gesprek. Na een evaluatie te hebben ontvangen die ik niet positieve heb beoordeeld belt de klantenservice van Brugman ik vertel nogmaals mijn irritatie maar zij kunnen niets voor mij beteken alleen de verkoper in de winkel maar ja hij liegt alles bij elkaar dus ik ga zelf op zoek naar een stukadoor en neem wederom mijn verlies. Twee dagen later belt de eerste aannemer weer of ik zijn mail heb ontvangen, vertel dat ik geen mail heb ontvangen maar hij heeft een stukadoor gevonden en zal de prijs even doorsturen € 765,00 stuur een mail terug dat dit niet klopt dat er over andere bedragen is gesproken zijn reactie nee dit is het juiste bedrag. Een dag later belt hij weer of het door gaat maar ondertussen heb ik besloten om zelf iemand in te schakelen zodat er geen 3 partijen op hoeven te verdienen. Alles bij elkaar brugman belooft veel maar na bedenktijd en ondertekening van contract kan er veel minder en komen zij hun afspraken niet na, ik zal dan ook aan iedereen die het wil horen vertellen dat een keuken van brugman een zeer slechte keus is.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte nazorg”
Pieter/Maria | dinsdag 18 jun 2024 24 | Brugman Goes
Cijfer 3,1 voor Brugman. Dat is niet best en dat bleek ook (achteraf).
De aanschaf van de keuken was helemaal oké; de verkoper nam uitvoerig de tijd om alles te bespreken. En het lage cijfer was volgens hem vooral te wijten aan de andere vestigingen. Ook het plaatsen en aansluiten van de keuken was prima in orde. Er werd goed meegedacht en geadviseerd. We kochten een energieverdeler voor de quooker / vaatwasser, maar besloten daarna alsnog een aparte groep aan te leggen. De monteur adviseerde de energieverdeler aan Brugman terug te verkopen (immers nieuw en ongebruikt in doos). Maar dan de service: reken op minimaal 15 minuten wachttijd voordat je met de klantenservice kunt spreken. Terug kopen van de energieverdeler werd niet gedaan. Toen kwamen we er na een paar dagen en 2 keer koken achter dat er een kras op de nieuwe inductieplaat zat. Nauwelijks zichtbaar en dan alleen nog bij de juiste verlichting. 'Maak er maar een foto van' adviseerde de klantenservice. Dit was best lastig, maar de kras zat er en was ook goed te voelen. Antwoord van Brugman: 'bij levering zat de kras er nog niet'. Op de door de monteur gemaakte foto was alleen een spiegelende plaat te zien met de afzuigkap in beeld in plaats van de inductieplaat. Onmogelijk om hier een kras in te herkennen. Brugman adviseerde de verzekering in te schakelen en kon verder niets voor ons doen. Deze ervaring over de nazorg van Brugman heeft ons doen besluiten deze review te schrijven met als cijfer (zeer)'matig'.
Tevens willen we iedereen die bezig is met de aanschaf van een nieuwe keuken waarschuwen om niet met Brugman in zee te gaan. Verkoop en plaatsing waren prima, maar zodra er iets mis blijkt te zijn en je doet een beroep op hun (klanten)service, is Brugman niet thuis. Wij zijn zeer teleurgesteld geraakt in Brugman.
FOTO VAN PIETER/MARIA
Reactie of foto toevoegen
“Slechte kwaliteit”
Peeters | donderdag 29 okt 2020 20 | Brugman Heerlen
Een liegende verkoper, die snel geïrriteerd raakt, maar pas nadat je je handtekening hebt gezet. Hij liegt over de materialen en tovert "handig" met een aanbiedingen boek. Hij raakt geïrriteerd als je hem mededeelt, dat je je keuken zelf plaatst en hem confronteert met zijn leugen. Hij laat je bij een reclame ook nog eens ruim een half uur wachten, als hij het dossier moet ophalen. Na een schriftelijke aangetekende klacht niets meer gehoord van Brugman. Pas na een klacht bij consumenten contact kwam er een reactie. Maar ... nog steeds afwachtend nu na maanden!

Aanvulling ontvangen 30 oktober 2020: de keuken is vorig jaar al geleverd en ik heb ze zelf gemonteerd. Ik had eerdere ervaringen in keuken montage. De eigen montage was tot ongenoegen van die verkoper. De frictie is eigenlijk al begonnen vanaf dat moment. Qua kleur en inrichting is 't de keuken waarvoor we gekozen hadden. Echter de materialen zijn niet de materialen die we verwacht hadden.
REACTIE VAN PEETERS
Twee mensen van Brugman (een dezer heren kwam onverwachts mee en stelde zich ook niet voor bij binnenkomst) bezochten mij en spraken over de keuken. Gesprek verliep niet prettig, maar NN bood tegen inkoopsprijs (!) een nieuw stenen blad te kunnen regelen. Wijzend op de leugens, werd NN boos en is weggelopen. Andere meneer zette gesprek voort en beloofde vier dagen later terug te bellen net een antwoord. Heden, 04 november nog steeds GEEN antwoord. Brugman neemt niet zijn verantwoording maar loopt weg ! Wordt vervolgd.
REACTIE VAN PEETERS
Omdat Brugman keukens een zeer kwetsbaar aanrechtblad had geleverd (kostprijs € 1591.-), kreeg ik na een klacht daarover het voorstel om een nieuw blad te bestellen. Kostprijs € 3200.- Ook in dit voorstel gesprek spreekt de vertegenwoordiger (aantoonbaar) zichzelf tegen! Laat ik het voor 't gemak maar geen leugens noemen. Brugman keukens blijft een niet te vertrouwen instantie.
Reactie of foto toevoegen
“Geeft weinig vertrouwen”
Fatima | vrijdag 22 nov 2019 19 | Brugman Zaandam
Keuken van €20.000 gekocht. Verkopen kunnen ze, service waardeloos. Na een half jaar zijn de gebreken nog niet opgelost. Lades die niet werken, blad verzakt, vaatwasser zeepbakje defect. Kasten tot 2keer toe beschadigd geleverd. Weinig vertrouwen op een goede afloop
Reactie of foto toevoegen
“Geen klantenservice maar klantontvriendelijkheid”
Jessy Middelhoven | woensdag 11 apr 2018 18 | Brugman Almere
Een badkamer kopen bij Brugman, waar moet ik beginnen... Omdat wij totaal geen kennis hebben van badkamers etc. gingen wij naar Brugman. Zo'n grote firma, die moet toch wel alles weten van badkamers en de levering daarvan, toch??

Het aankoopgesprek bij Brugman Almere verliep soepel, aardige verkoper en vriendelijke dame achter de kassa die ons koffie en thee gaf. Wij hadden gekozen voor badkamernummer 13, dus exact dezelfde badkamer als in de showroom. De verkoper maakte voor ons een tekening (zonder afmetingen) en de koop was rond. Wij kregen, achteraf gezien, een onvolledig rapport mee naar huis. Onze aannemer vroeg naar een tekening met afmetingen, maar deze hadden wij niet gekregen en wij dachten dat dat normaal was. Dus onze aannemer moest zelf nog alle afmetingen bij de tekening plaatsen.

Ongeveer 6 weken later werd de badkamer geleverd, ik heb alle serienummers en artikelcodes vergeleken met de dozen en de factuur. Alles leek in orde. Een week later werden wij gebeld door de tegelzetter; ik kom 30 tegels te kort, dus ik kan nu niet aan de slag.. ik bellen met Brugman, en zij zeiden; ''de tegelberekening klopt inderdaad niet, maar u moet wel alle 30 tegels alsnog betalen en wij kunnen deze over een week leveren''. U begrijpt, wij zijn ons hele huis aan het verbouwen dus onze aannemer heeft een strak schema, een week later die tegels bezorgen was geen optie. Na lang zeuren en boos worden heb ik besloten om zelf die tegels om 07:00 's ochtends te gaan halen in Waalwijk (3 uur rijden heen en terug en een ochtend vrij moeten nemen) anders duurde de oplevering een week langer en hadden wij extra kosten aan onze aannemer.

In Waalwijk moest ik €126,- afrekenen en ''dit wordt vast wel vergoed door Brugman, aldus de verkoper in Almere die de fout had gemaakt''. Na 3 dagen zaten de tegels er in en kwamen wij kijken. Tot onze schrik, bleek de vloer een totaal verkeerde kleur tegels te hebben (zwart in plaats van licht grijs). Wij schakelde gelijk met Brugman Almere; ''ach wat vervelend, ik ga dit intern overleggen als de manager terug is van zwangerschapsverlof''. Een week later spraken wij eindelijk de manager (in de tussentijd was de badkamer klaar en kwamen wij er ook nog achter dat er een hoek uit de spiegel was). Deze manager was erg klantonvriendelijk en herhaalde constant zijn standpunten over waarom wij niks vergoed kregen. ''de tegelkleur kan verschillen door lichtdoorval (zwart en lichtgrijs is niet te veranderen door licht)'' ''nee mevrouw, de tegels die u heeft opgehaald krijgt u niet vergoed omdat u deze in eerste instantie al niet heeft betaald''.

Hierna nog 20x gebeld te hebben met het hoofdkantoor en 4x langs te zijn geweest bij Brugman in Almere, zijn wij nog geen steek verder en blijven zij herhalen dat wij niks vergoed krijgen. Nu zitten wij met een badkamer waar wij niet tevreden mee zijn aangezien er een totaal verkeerde kleur vloer in zit, wij een kapotte spiegel hebben, extra geld kwijt zijn en heel veel bloed zweet en tranen hierin hebben zitten. Ik raad het iedereen af om zaken te doen met Brugman. De klantenservice is geen klantenservice maar een klantontvriendelijke service die niks willen oplossen en nergens over meedenken.
FOTO VAN JESSY MIDDELHOVEN
Grijze tegels
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden met advies voor afzuigkap”
Bouwmeester | dinsdag 1 mei 2018 18 | Brugman Emmen
Een keuken gekocht moet toe geven goed geregeld maar toen de keuken geplaatst was top monteur blijkt het advies van de verkoper een koolstoffilter afzuiging te plaatsen een crime bij een beetje uitgebreid koken staat de hele keuken en woonkamer in rook moeten de tuin en voordeur open zetten ook in de winter ga terug naar de winkel vraag om een oplossing niet dus alleen als ik een nieuwe afzuigkap koop krijg een voorstel kan vooe die prijs overal een afzuigkap kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Géén kennis in huis”
J. Joosten | maandag 16 jul 2018 18 | Brugman Utrecht
Slechte service, géén kennis in huis, alleen maar verdienen willen ze en vervolgens de klant in de kou laten staan. Alles wat er fout kon gaan.. ging ook fout, géén oplossingen!! Niet voor niks staat deze pagina en het internet vol met negatieve reacties. Deze ervaringen zijn inmiddels ook bij mij helaas bevestigd en heb enorme spijt dat ik mijn badkamer bij Brugman heb uitbesteed! Zit nu met slecht afgewerkte badkamer en daar moet ik het dus mee doen! Helaas moet ik, net zoals veel gedupeerde voor mij, het nu ook zeggen: Ga niet in zee met Brugman keukens & badkamers!
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerd inmeten”
Frans | zondag 21 okt 2018 18 | Brugman Barendrecht
Keuken een grote ellende het begon al met verkeerd inmeten verkoper gebeld Adri dejongh om opnieuw intemetenging niet gebeuren de keuken stond al klaar ik bleef aandringen hij werd kwaad engooide de Hoorn op de haakom een lang verhaal kort te maken Adri jebent een eikel koop nooitbij brugman
Reactie of foto toevoegen
“Een badkamer en keuken”
Karen Schuddeboom | zaterdag 4 apr 2026 26 | Brugman Zaandam
We hebben een badkamer en keuken gekocht bij brugman zaandam geholpen door twee toppers beau en Chanel. We hebben nu onze droombadkamer en keuken. Zo,n goede uitleg en zo meedenkende mensen echt fantastisch
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service en nazorg”
Sara | donderdag 19 feb 2026 26 | Brugman Almere
Vanaf de levering waren er meerdere problemen en onduidelijkheden, vooral met het afvalsysteem. Onderdelen ontbraken, waaronder de deur van het afvalsysteem die pas maanden later werd nageleverd. Toen de keuken uiteindelijk gemonteerd kon worden, bleek opnieuw dat het afvalsysteem niet correct was. De geleverde deur was niet montage klaar. Daarnaast bleek dat de geleverde bakken niet bij de kast passen. Ze zijn in verhouding super klein, vergelijkbaar met toilet prullenbakken, zoals door hun eigen montageafdeling wordt aangegeven. In plaats van het probleem structureel op te lossen, werd dit telkens weggezet als "ontevredenheid" en werd alleen een betaalde vervanging aangeboden. Kosteloos herstel werd geweigerd, ondanks dat het probleem al sinds levering speelt en meerdere keren is gemeld. Er wordt nu enkel een monteur gestuurd om een onderdeel te bevestigen, terwijl de kern van het probleem blijft bestaan. De communicatie verliep moeizaam en oplossingen bleven uit. Al met al veel tijd, moeite en frustratie voor iets wat netjes opgelost had kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Heel lang wachten als er iets niet goed gaat”
Yasser | maandag 26 jul 2021 21 | Brugman Zaandam
Via een vriend hier gekomen omdat hij tevreden was over Brugman Zaandam. Gesprek was goed, vriendelijk en behulpzaam. Maar toen de keuken geleverd werd zijn de problemen begonnen.

- vestiging manager heeft een berekeningsfout gemaakt met openslaande hoge kasten, deze komen tegen de inbouwkasten. Hij had hier geen rekening mee gehouden. Kasten zijn ingekort, was geen andere optie en nu passen er minder dingen in. Na veel aandringen worden de kasten opnieuw besteld maar hier gaat maanden overheen. We krijgen dus korte kasten en moeten het daarmee doen omdat iemand een fout heeft gemaakt.
- verkeerde boiler is geleverd, wederom fout vestiging manager. Het is dat ik het eea op mail heb betreft de boiler want anders moest ik zeker betalen omdat de boiler die wij wilden hebben duurder is.
- we zitten nu al een week zonder boiler dus zonder water in de keuken, wordt ik gebeld door Brugman: ze hebben een afspraak gemaakt met spoed om de boiler te monteren. Afspraak is 5 augustus, keuken is 19 juli geleverd. Dat noemen ze spoed.
- vestiging manager Zaandam doet niets voor ons, hij schuift alle schuld af bij de klantenservice en het moet daar maar opgelost worden.

Ik ben zowat elke dag aan het bellen met Brugman, lange wachttijden en niemand die helpt.. hele lange wachttijden bij klantenservice. koop hier geen keuken, hoe aardig of behulpzaam ze eerst zijn. Dat verdwijnt zodra er iets moet gebeuren.
FOTO VAN YASSER
Reactie of foto toevoegen
“Veel stress rondom de installatie”
Sebastiaan | zaterdag 27 apr 2024 24 | Brugman Son
Afspraken worden niet nagekomen. Tot twee keer toe wordt een toezegging gedaan om een bestaande kraan te monteren, tot twee keer toe wordt de keutel ingetrokken. Nu hebben wij anderhalve dag tot de keuken komt om de montage van de kraan te regelen. Wij betalen overigens wel €2.200 voor de montage van de keuken, maar de mensen van Brugman gaan straks dus een keuken zonder kraan achterlaten. Verder het gebruikelijke; honderd keer van het kastje naar de muur gestuurd, "ik bel u voor 16:00 terug" (niet terugbellen uiteraard). Bespaar jezelf een hoop stress en gedoe en ga ergens anders heen voor je keuken of badkamer.

Aanvulling 16 mei 2024
De keuken is uiteindelijk geleverd en de Quooker is gemonteerd. De hele gang van zaken heb ik toch als erg vervelend ervaren.
Reactie of foto toevoegen
“Geen garantie”
Anja | zondag 12 mei 2019 19 | Brugman Goes
Na 3 jaar schade aan badkamer, 9 weken door de klantenservice aan het lijntje gehouden en de ene leugen na de andere leugen werd verteld. Uiteindelijk helpen ze niet om de schade te herstellen, ze adverteren met 5 jaar garantie, maar niets blijkt minder waar, ook als jezelf de herstelkosten wilt betalen helpen ze je niet. Voor mij NOOIT geen brugman meer!!
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Gert en Anja Beuving | woensdag 9 sep 2020 20 | Brugman Ede
Wij zijn erg blij met onze nieuwe badkamer. De service van Brugman was prima. Er kwam een paar keer een controleur lang om de vorderingen te bekijken en om vragen te beantwoorden. Ook over het montagebedrijf Pelkmans die van Brugman de opdracht had gekregen, waren wij heel tevreden.
FOTO VAN GERT EN ANJA BEUVING
Geplaatste badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Niet leveren op afgesproken dag”
Ron | maandag 21 jan 2019 19 | Brugman Wateringen
Vorig jaar een spullen uitgezocht voor een badkamer en 2 wc's. Prima geholpen door de verkoper daar ter plekke. Aangegeven dat we de spullen pas begin van dit jaar geleverd wilden hebben i.v.m. het gereedkomen van de nieuwbouw woning. Dat was uiteraard geen probleem, en zou geschiedde in week 6. Echter in de loop van het jaar enkele keren gebeld door Brugman dat ze de spullen wilde komen leveren. Aangegeven dat de nieuwbouw woning pas in week 4 gereed was, dus dat er gewoon in week 6 geleverd kon worden. Nu is bijna het moment van leveren aangebroken ( week 6)( nieuwbouw woning gereed), en als wij dan een afspraak proberen te maken voor de leverdag, wordt er bijna lacherig verteld, dat dit zeker niet gaat lukken , want ze hebben "zogenaamd" ( sorry verzin gewoon een betere smoes) logistieke problemen, en kunnen niet eerder als week 8 leveren ( misschien dat brugman zelf te laat is met bestellen?). Daar sta je dan. Alle aannemers e.d. staan op scherp, en kunnen nu ff 2 weken wachten. ( dit krijgt nog een staartje). Als je al deze problemen voorlegd aan Brugman, dan hebben ze daar totaal geen boodschap aan, en van het meedenken met de klant, en een beetje service hebben ze al helemaal niet gehoord. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en de juiste personen zijn allemaal ineens niet meer te bereiken of vrij. Hoeveel vrije dagen krijgt het personeel wel niet bij brugman? Ben zelf ondernemer, en weet wel dat je met service en klantvriendelijkheid heel veel klanten aan je kan binden, maar dat kwartje is bij brugman nog niet gevallen denk ik.
Reactie of foto toevoegen
“Klachten worden afgewimpeld”
Kitty | dinsdag 24 okt 2023 23 | Brugman Ede
Na oplevering lekt de douchedeur. Klachten worden afgewimpeld en krijg je geen antwoord op. Brugman vraagt bizar veel geld voor het plaatsen van een badkamer. Ze hebben geen eigen monteurs maar laten alles door derden doen. Lang verhaal kort: Brugman niet doen!
Reactie of foto toevoegen
“Niet te spreken”
Lisanne Kooij | woensdag 13 feb 2019 19 | Brugman Hoofddorp
Wij hebben een ontzettend dure keuken gekocht bij Brugman en bij levering en plaatsing zat er al een beschadiging op het blad. Deze schade is vanaf dag 1 door zowel ons als de leverancier gemeld bij brugman. Lion Stone is geweest om sommige plekken weg te poetsen, maar één beschadiging is een blijvende. Brugman zou contact met ons opnemen maar wij hebben nooit meer iets gehoord. Ook nadat wij zelf contact op hebben genomen, laten zij niets meer van zich horen. Wij zijn totaal niet te spreken over Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Fijne monteurs maar verkeerd blad”
J Den Boer | vrijdag 11 okt 2019 19 | Brugman Goes
Hebben daar in juni een keuken gekocht werden goed en prettig geholpen.Keuken is 26 sept geplaatst door 2 fijne monteurs die hard en keurig hebben gewerkt.(hoop dat deze 2 mannen weer komen voor herstel van aanrechtblad!) Door fout van fabriek is er een verkeerd aanrechtblad geleverd. Dit is nu ons enige minpunt jegens brugman waarom of dit maar liefst 5 weken moet duren? Weliswaar is de keuken wel zo gemonteerd dat we hem kunnen gebruiken maar geen gezicht omdat het blad niet diep genoeg is en ook de achterwand niet afgemaakt kan worden! Dit zou ons inziens veel sneller afgehandeld kunnen worden!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte installatie”
Leon Broere | maandag 11 aug 2025 25 | Brugman Utrecht
Installatie badkamer dramatisch. Bij verwijderen oude badkamer dwars door 2 muren heen met de kangoo. Ook dwars door de scheidingsmuur met buren naar slaapkamer. Installatie knullig inclusief vlijmscherpe randen bad. Meerkosten stucen kleine strook muur E 2500. Bedreiging door uitvoerder. Nul hulp en compensatie door Brugman en Mandemakers.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Janina | woensdag 10 aug 2022 22 | Brugman Roermond
Wij hebben een badkamer en toilet uitgezocht. We zijn blij met hetgeen wij uitgezocht hebben, fijn contact in de winkel gehad (hierdoor 2 sterren ipv 1) en daarna met spanning gewacht op montage. Nadat wij bericht kregen wie de aannemer was (Studio 129 B.V. te Weert) en wij enkele recensies hierover vonden die niet goed waren contact met Brugman opgenomen en gevraagd wat de ervaringen met deze partij zijn. Hier werd aangegeven dat ze goede ervaringen hebben en al enkele jaren met deze aannemer samenwerken.

De aannemer blijkt de werkzaamheden echter "verkocht" te hebben aan een onderaannemer. Deze onderaannemer heeft ZZP'ers ingezet die geen woord NL spraken en vreemde werkzaamheden uitvoerde (een hele sleuf in de muur hakken voor elektra waar dat helemaal niet mogelijk was, koppelstukken op leidingen terwijl dit niet mag). Helaas was er te weinig toezicht door de aannemer en onderaannemer. We hebben zelf heel veel tijd gestoken om de juiste werkzaamheden uit te laten voeren, uiteindelijk met de onderaannemer deze ZZP'ers van de werkzaamheden te halen. Helaas was de onderaannemer ook niet capabel om de werkzaamheden uit te voeren waardoor veel werkzaamheden dubbel uitgevoerd moesten worden, we onnodig schade hebben (kleurverschil aan een dorpel omdat ze lijmresten 4 weken hebben laten zitten, voeg kleur verschil omdat alle voegen minimaal 2x gevoegd zijn, olie op de tegels omdat er om onduidelijke reden olie voor hardsteen op betontegels is gedaan die er vooralsnog niet vanaf gaat, tegels die scheef teruggeplaatst zijn nadat ze eruit moesten ivm te lage montage van een kraan bij het bad en de eigen gelegde leiding doorboren).

We hebben Brugman en de aannemer Studio 129 gevraagd toezicht te houden, vervolgens gevraagd voor een gesprek omdat er te weinig toezicht was en daardoor ons inziens niet tijdig ingegrepen werd.

Onze insteek van het gesprek was dat de onderaannemer van het werk gehaald zou worden, omdat wij het vertrouwen volledig kwijt waren. Helaas werd erkend dat het proces en de werkzaamheden beter konden, maar de aannemer had geen oplossing en de werkzaamheden moesten door de onderaannemer opgepakt worden.
Uiteindelijk is de aannemer 1,5 dag op het einde van het traject zelf aanwezig geweest.

Het eindresultaat is dat wij een badkamer en toilet hebben, maar uiteindelijk helaas niet geheel naar tevredenheid (we hebben nog steeds olie op tegels, kitresten die zichtbaar blijven nadat het bad 3x opnieuw gekit is, een dorpel die onnodig verkleurd is door lijmresten 4 weken te laten zitten, tegels die scheef zitten met voegkleurverschil, gat voor luchtafzuiging dat te groot is waardoor je gat blijft zien etc.), ook niet geheel volgens tekening (met name bij het toilet hebben we een muurtje waar we heel specifiek voor gekozen hadden dat dit weg zou zijn in de nieuwe badkamer, maar helaas).

Daarnaast heeft het werk 10 weken in beslag genomen in plaats van 4 en is het proces geheel naar ontevredenheid verlopen. Doordat er echter geen oplossing aangeboden is konden we niet anders dan een onderaannemer te accepteren die vrijwel alles minimaal 2x opnieuw moest doen, mensen indienst of ZZP'ers had waar wij niet mee konden communiceren (maar niet volgens tekening werkten). Doordat de aannemer en onderaannemer er echter niet waren konden we einde van de dag aangeven wat daags erna weer opgelost moest worden en heeft het ons heel veel tijd en frustratie gekost.

Tijdens dit proces ook Brugman betrokken, maar onze verwachtingen van de rol van Brugman kwam niet overeen. Onder andere de verantwoordelijkheid willen afschuiven naar ons door aan te geven dat wij een overeenkomst met de aannemer hebben en niet met Brugman (wat wij overigens niet terugzien in de documenten), losse zaken benoemen en aangeven dat dit binnen de marge is. Ten eerste hadden we dan graag vooraf de marges ontvangen en daarnaast kan dat als er enkele zaken niet goed verlopen, maar niet in onze situatie waar de aannemer erkende dat het niet goed gaat, maar geen andere oplossing aan (kon) bieden.

Al met al zullen wij niemand naar Brugman verwijzen
FOTO VAN JANINA
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Jacqueline | maandag 29 jun 2020 20 | Brugman Zaandam
Keuken bij Brugman gekocht. Zeer slechte ervaring. Er was een verkeerde maat voor de bovenkastjes doorgegeven waardoor mijn oude tegels niet aansloten. Zij boden aan dit op te lossen maar dan moest ik wel bijbetalen, terwijl dit hun fout was. Later bleek dat dit volgens de consumentenwet helemaal niet had gemogen. Dit heb ik ook aangegeven maar mijn geld niet teruggekregen. Bovendien deed mijn nieuwe vaatwasser het na drie keer niet meer. Meer dan twee maanden moeten wachten voordat er een monteur kwam, waaronder twee keer voor niets een dag vrij genomen omdat zij niet kwamen opdagen. Daarna bleek de vaatwasser niet meer te repareren waardoor ik uiteindelijk een nieuwe kreeg. Naar mijn mening had dit meteen moeten gebeuren. Bovendien moet je zelf contact opnemen met de leverancier van de apparaten (want dit staat in hun algemene voorwaarden) terwijl dit helemaal niet mag volgens de consumentenwet. Het contract is afgesloten met Brugman en zij dienen dit op te lossen. Had ik dit van tevoren geweten dan had dit mij heel veel tijd en ellende bespaard.
Reactie of foto toevoegen
“Derde aankoop”
FAM.Boon | dinsdag 7 apr 2020 20 | Brugman Wateringen
Dit is onze derde keuken bij Brugman Zijn in Wateringen door Tamara geholpen Wat een fijne ervaring bij ons heeft nagelaten Maar ook als je belde werd je correct te woord gestaan Chauffeurs heel vriendelijk En de keukens die we gehad hebben ook dik tevreden over Dus van ons alle lof.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Fred M. Martens | vrijdag 7 feb 2020 20 | Brugman Zwolle
Wij hebben in september 2019 bij Brugman Zwolle een keuken en een badkamer gekocht. Wij zijn daar vriendelijk en gastvrij ontvangen door verkoopster Linda van Opijnen. Zij showde ons haar grote deskundigheid op het gebied van keukens en badkamers. De badkamer hebben wij zelf geplaatst. De keuken werd in november 2019 door vakkundig personeel bij ons thuis geplaatst. Wij zijn zeer tevreden over de ontvangst te Zwolle, de plaatsing en de kwaliteit van de geleverde spullen. Wij zullen Brugman Zwolle zeker aanbevelen bij anderen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet kopen”
Maaike | vrijdag 25 jan 2019 19 | Brugman Zwolle
Badkamer, toilet & keuken. Vreselijk! Koop hier niets. Praten als Brugman gaat hen erg goed af. Maar afspraken nakomen is daarentegen wel heel erg lastig voor deze mensen. Al bijna een half jaar bezig om de badkamer af te krijgen. Erg veel gezeur gehad, met alles. Installatie keuken, levering goederen, etc. Ze zeggen terug te bellen, maar doen dit vervolgens niet. Als ik hen dan bel met de vraag wanneer ik wat hoor, worden ze zelfs boos. Sorry hoor, maar zo werkt het niet. Ik kan een heel boek schrijven over Brugman, maar er is maar 1 conclusie: KOOP NOOIT IETS BIJ BRUGMAN!!
Reactie of foto toevoegen
“Twee compleet nieuwe badkamers gekocht”
Mevrouw Heijstek | zaterdag 16 okt 2021 21 | Brugman Den Haag
2 compleet nieuwe badkamers gekocht, tekening, bestelling alles volgens plan, verkoop werkt idd prima en vriendelijk maar daarna problemen oplossen is idd onmogelijk. Reacties duren weken of maanden. De spiegelkast past niet, gloednieuw maar mag niet geruild worden, wie zijn fout dat is, verkeerd ingeschat en ingetekend plus geadviseerd door verkoop, doet er niet toe. 2 kranen lekken Kastje muur verhaal tussen aannemer brugman nu nog een derde fout ontdekt maar wat heeft t voor zin contact te zoeken kost alleen maar tijd energie en geen oplossing. Kortom alles zelf maar oplossen en nooit meer bij brugman iets kopen
Reactie of foto toevoegen
“Deco stuc werk in badkamer”
Koenraad | dinsdag 16 mrt 2021 21 | Brugman Breda
Drama after sale. Stuc werk is niet goed aangebracht en de heer Rob Luijten van Brugman probeert met allerlei onzin onder claim uit te komen. Net rechtsbijstands verzekering ingeschakeld. Ben hier vanaf september mee bezig. Zelfs deskundigen op advies van |Brugman hierbij gehaald en nu de grootse onzin verkopen....

Aanvulling ontvangen 16 maart 2021: Betreft complete badkamer incl plaatsing Deco stuc... waar vanaf het begin veel problemen mee waren omdat het voor brugman een nieuw product was en ze niet wisten hiermee om te gaan en contant niet thuis gaven...
FOTO VAN KOENRAAD
Reactie of foto toevoegen
“Keuken renovatie”
conny de vrijer | maandag 30 nov 2020 20 | Brugman Capelle aan den IJssel
Keuken renovatie. Nieuw werkblad, luifel, plinten, plaat op een kast, afzuigkap, spoelbak en kraan. Goed opgemeten. Werkblad verkeerd geleverd. Luifel plaat tekort, plinten scheef afgezaagd in keuken en hele kamer onder het stof. Plaat op kast: kast aan binnenkant vernield; afzuigkap AEG zonder logo? klopt dit dan of leveren ze spullen merkloos? Motor enorm lawaai. Spoelbak ontbreekt plaatje en logo van. Dus ook merkloos? Kraan helemaal top!. Na sturen van mails en foto's en bellen: u wordt teruggebeld!. Als ik allerlei reviews lees, ben ik zeer benieuwd of ze alles gaan herstellen en leveren op een redelijke tot korte termijn.
FOTO VAN CONNY DE VRIJER
REACTIE VAN CONNY DE VRIJER
Nog een plintfoto
Reactie of foto toevoegen
“Installatie verloopt dramatisch”
FG | maandag 12 jul 2021 21 | Brugman Amersfoort
De mooiste verhalen in de showroom. Ontzorgen, 1 aanspreekpunt etc. Zelfs de grap ''u krijgt zeker geen tandloze bulgaren, haha''. Nou de installatie verliep dramatisch en dus wel door turken/bulgaren met een matras in de kofferbak. Op zich niets op tegen, maar de hele dag discussiëren via Google translate om er nog een redelijke badkamer uit te halen lijkt mij geen ontzorgen. Installatie niet volgens voorschriften en nu met heel veel laatste opleverpunten / discussie en Brugman is niet thuis.

Daarnaast zeer slecht advies uit de showroom. Mooiste voorbeeld: Advies uit de showroom, gebruik geen hoekstrips, het is veel mooier om tegels kops tegen elkaar te plaatsen. Uiteindelijk blijken de tegels zo krom als een hoepel en moeten er wel hoekstrips gebruikt worden. Waarna wij een meerwerk factuur krijgen voor deze lelijke strips. Antwoord brugman: dit is tussen u en de installateur en idd meerwerk.
Wat een oplichters. Zelf je spullen kopen en een tegelzetter regelen kost je echt minder energie, ellende en zeker ook geld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet geleverd wat besteld is”
S. Emadi | woensdag 29 mei 2019 19 | Brugman Amersfoort
Een keuken gekocht. Ik heb betaald voor grote app. (vaatwasser, inductieplaat, koelkast en vriezer) en ik heb alles in kleiner maat gekregen. Het is een oplichting praktijk. je krijgt een contract met codes van de app. maar die zijn niet van de app. die je hebt gekozen.
Reactie of foto toevoegen
“Service na koopmoment was stroef”
Dennis Neeleman | zaterdag 19 mei 2018 18 | Brugman Barendrecht
Als 'leek' stapten wij bij Brugman Barendrecht binnen voor een nieuwe badkamer. Zijn netjes geholpen ook qua keuze prima begeleid alleen toen we op het onderwerp 'montage' kwamen kregen we te horen dat Brugman zelf geen montageservice had. Het kon wel via een aannemer gaan die Brugman dan zou regelen. Uiteindelijk hebben we zelf een uitstekende installateur uit de buurt gevonden die de badkamer geplaatst heeft. Verdere contacten na de aankoop van de badkamer verliepen wel wat stroef en terugbellen was ook niet een hele grote prio voor ze, dus wel een aantal keer zelf in de telefoon moeten klimmen, dat kan dus beter. Tijdens het tegelzetten kwam de installateur een pak tegels tekort, 2 dagen later om 6.30 was het extra pak tegels al geleverd, en we hoefde er niet eens voor te betalen. Dat was dan weer wel een goede service!!
Reactie of foto toevoegen
“Aanrechtblad veel te kort”
Westerhuis | vrijdag 27 jan 2023 23 | Brugman Leeuwarden
Oktober 2022 keuken gekocht, helaas bij levering (december) het aanrechtblad veel te kort. Direct gebeld, men zou er achteraan. Nooit weer wat gehoord vanuit Brugman! Alle keren zelf moeten bellen en mailen maar nooit hebben wij wat gehoord van Brugman zelf. Inmiddels eind januari nog geen nieuw werkblad en nog steeds niets vernomen van Brugman, schandalig!
Reactie of foto toevoegen
“Waardeloze service”
M van der Schaft | maandag 4 jan 2021 21 | Brugman Hilversum
Ga niet in zee met Brugman badkamers. Er kan van alles tot je een handtekening hebt gezet. Er worden verkeerde producten besteld en geannuleerd. Je zit weken zonder goede badkamer en de juiste producten. Na 5 weken nog niks compleet. Waardeloze service!
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Vosmeer | maandag 13 jul 2020 20 | Brugman Utrecht
Wij Zijn niet tevreden over de gang van zaken m.b.t. onze keuken. De keuken zelf zal mooi zijn als die helemaal af is wanneer, dat kan op zijn vroegst pas in september 2020 zijn. Wij zijn bij het filiaal in Utrecht geweest om onze nieuwe keuken te bestellen wij zijn toen door een medewerker geholpen. Tevens hebben wij via Brugman ook de aannemer geregeld zodat alles via 1 bedrijf zou gaan. Een stukje ontzorgen dachten wij maar niets is minder waar, wij moesten zelf met de aannemer alles regelen. De eerste tekening werd gemaakt en we hebben afspraken gemaakt over welk apparatuur we erin wilde. Toen kwam de kraan ter sprake wij wilde voor een Quooker gaan maar we werden geadviseerd om een kokend waterkraan te nemen voor onze doeleinden, wij wisten niet een van het bestaan. En deze zou heel makkelijk passen op de plaats waar wij de hem op de tekening wilde. Echter een paar weken later kregen we te horen dat de kokend waterkraan niet zou kunnen vanwege de verlengstukken die niet leverbaar zijn voor de heet waterkraan. Maar de Quooker zou dat wel hebben en daarom kunnen, oké dus gingen we weer voor een Quooker. Toen wij naar het 1e bezoek thuis kwamen en de tekeningen gingen bekijken kwamen we erachter dat er nog 1 bovenkast zou bij kunnen. Dus hebben we een 2e afspraak gemaakt bij het filiaal Utrecht. Toen wij daar kwamen was de verkoper die ons als 1e geholpen heeft er niet en werden we geholpen door een andere collega deze heeft voor ons de extra kast erbij getekend en alles in orde gemaakt. Echter deze collega heeft een schrijf fout gemaakt in de lengte van de keuken. Dit was ons niet opgevallen. Wij kregen een bericht van Brugman dat de keuken geleverd en geplaatst zou worden in week 21 . Dus WIJ de aannemer gebeld en afspraak gemaakt voor het meerwerk en alles wat voor de keukenplaatsing nodig is. Het enige wat Brugman heeft gedaan is met de aannemer is de tekening doorsturen. Maar niet de veranderde datum gegeven van de uitstel van plaatsing die wij later kregen. Vervolgens kregen wij een bericht van Brugman dat de keuken pas geleverd gaat worden in week 26 en geplaatst in week 27. Daar wij al wat vrije dagen hadden opgenomen voor de plaatsing in week 21. Dit was dus voor niets en erg zonde van de dagen. De aannemer is begonnen met zijn klussen aan de hand van de tekening die hij van Brugman heeft gekregen. Deze heeft hij netjes gemaakt en ook de ander wensen die wij hadden aan de hand van de tekening zoals een verlaagd plafond en muren slopen plavuizen vloer aanhelen op maat van de tekening. De keuken werd eind week 26 geleverd op vrijdag. Op maandag in week 27 kwam de monteur van de keuken en deze ging de keuken plaatsen het zou een klus zijn van 1 dag werd ons gezegd bij de koop van de keuken maar het werden er 2 dagen. Bij het plaatsen van de keuken kwam de monteur erachter dat de afvoer van de gootsteen te kort was aangelegd en dat de maten niet klopten. Ik heb toen de aannemer gebeld en deze met de monteur laten praten waar de fout zit, dit bleek echter een FOUT te zijn van Brugman de monteur had de goede tekening van ons 1e bezoek en de aannemer had de 2e tekening van ons 2e bezoek waar een schrijffout in zat en dat scheelde 7 cm. Dus ons verlaagd plafond was 7 cm te kort deze moet ook worden verlengd de plavuizen kwamen niet uit en moesten worden extra worden aangeheeld. De monteur heeft alles geplaatst en aangesloten maar bij het aansluiten van de Quooker heeft de monteur de waterleidingen Koud en Warm verwisselt maar alles had hij dicht gemaakt kasten erin aanrechtblad erop en alles toen kwam hij erachter dat de ze verkeerd om zaten. Hij heeft toen de aannemer gebeld en gezegd dat hij de leidingen even moest omwisselen omdat het voor hem veel werk werd om alle kasten en aanrechtblad eraf te halen om het goed aan te sluiten. Ook zijn de verlengstukken van de Quooker niet geleverd waardoor de monteur professorische op flexibele waterleidingen een koperen waterleiding heeft aangezet om het verlengt te krijgen terwijl de aannemer een koppelkraan erop had gezet zodat de slagen van de Quooker er zo opgedraaid konden worden . Dit heeft hij telefonisch gezegd tegen de aannemer maar de aannemer heeft ontdekt dat de monteur bij het buigen van de flexibele de leidingen heeft gedraaid waardoor ze verkeerd zij aangesloten. De monteur kwam erachter dat de er 3 deuren in de verkeerde kleur zijn geleverd, een greeplijst te kort is en het hoekprofielstuk niet de juiste maat heeft en vloer plint in 2 delen is terwijl dit 1 plint had moeten zijn. Tevens is de afzuigkap niet geleverd dit was ons wel al medegedeeld. Echter telefonisch contact genomen met de leverancier van de afzuigkap over hoe en wat, deze vertelde ons dat als deze geleverd wordt zullen ze hem leveren aan de keukenleverancier ( brugman) . Brugman echter zegt dat de leverancier de afzuigkap direct aan ons levert en plaatst. Dus wie moeten we nu geloven. De monteur was klaar en we hebben alles doorgenomen wat er geplaatst was en nog moet gebeuren. Ik vroeg hem wat er met het afval van de keuken ging gebeuren daarop antwoordde hij dat is niet mijn zorg staat niet op de lijst dat wij dat moeten meenemen. Ik vroeg hem welke lijst hij zei waarop staat dat wij vuil afvoeren. Deze lijst hebben wij helemaal niet in ons bezit en gezien, dus ik belde het filiaal in Utrecht weer op om te vragen hoe en wat en wat bleek de 1e verkopen had deze lijst niet met ons besproken en hij gaf toe dat het zij fout is geweest, en hij zou gaan kijken wat hij alsnog voor ons kon betekenen. Het zou volgens de monteur heel simpel zijn een mailtje sturen voor het ophalen van het vuil naar Brugman. De 1e verkoper zou dezelfde dag nog terug bellen maar dit heeft hij niet gedaan. En de monteur is weggegaan. De volgende dag kwam de aannemer om het plafond te verlengen en de plavuizen aan te helen en de waterleidingen door te knippen en te verwisselen. Hij zag ons ook zitten met een berg afval waar de paus u tegen zou zeggen, en vroeg wat ermee ging gebeuren. Ik heb toen weer telefonisch contact gezocht met het filiaal Utrecht en gevraagd naar de 1e verkoper maar hij was vrij en hij had de dag ervoor tot na sluitingstijd nog een klant waardoor hij het niet heeft kunnen regelen en ook niet heeft kunnen bellen ook niet naar ons om te zeggen dat het niet gelukt is. Hierdoor hebben wij een gevoel aan de kant gezet te zijn, zo van oh die zijn niet belangrijk meer, ze hebben toch al betaald, een nieuwe klant binnenhalen is belangrijker. Vervolgens zei de receptioniste dat zij contact met de filiaalmanager contact zou opnemen om het alsnog te gaan regelen, dit zou betekenen dat wij het hele weekend met een huis vol afval zouden zitten. De aannemer hoorde dit en bood aan om het afval mee te nemen. Dit tegen het filiaal in Utrecht gezegd en het enige wat we kregen als antwoord is geweldig en de groeten aan de aannemer. Het had wel op zijn plaats geweest als er vanuit Brugman contact met ons was opgenomen omtrent alle teleurstelling en tegenslagen. Kortom Service is zwaar negatief en ik zal Brugman zeker niet aanbevelen aan kennissen en vrienden en familie. Deze brief ook naar brugman zelf gestuurd en het enige waar zij mee kwamen is een VVV bon van 100 euro als compensatie voor alle ongemakken. Maar voorlopig hebben wij nog geen complete keuken. Ik zou zeggen neem GEEN Brugman keuken.
Reactie of foto toevoegen
“Annulering kostte 1000 euro”
Grietje | maandag 22 jun 2020 20 | Brugman Amersfoort
Helaas hebben wij alle ervaringen met Brugman keukens te laat gelezen. De algemene consensus is toch wel dat ze net iets te graag verkopen. Dit op zichzelf is geen straf, maar eerlijk is het allemaal niet! Gewoon een aantal tips; ze azen op een handtekening, teken dus pas als je echt zeker weet dat dit de keuken is die je wil kopen en belangrijker nog teken pas als deze compleet samengesteld is. Na het tekenen kan je vanzelfsprekend dingen nog wijzigen. Maar dit draait dan waarschijnlijk wel op een meerprijs uit. En als je dan nog wilt annuleren zit binnen 2 dagen vast aan 5% annuleringskosten en na 2 dagen aan 30% dus annuleren is dan niet goedkoop. De lopende actie loopt altijd bijna af dus moet je wel snel tekenen om van de korting gebruik te maken..... Trap hier niet in. De actie liep alleen deze week nog zeiden ze. Wij zijn overgehaald om te tekenen anders zou de actie korting niet meer gelden. Toen wij een paar dagen later in de showroom kwamen was de actie net verlengd.... heel toevallig allemaal. Wij hadden alle maten zelf aangeleverd zodat er een goede tekening en offerte gemaakt kon worden. Na het tekenen thuis helaas moeten concluderen dat ook hier weinig van klopte. Alle kasten waren minder hoog dan gevraagd. Bel je dan om dit aan te geven wordt gezegd bel aan het einde van de week maar terug dan is de betreffende verkoper er wel weer. Gelukkig hadden we toen wel de algemene voorwaarden gekregen (welke je pas krijgt nadat je getekend hebt) waarin de annuleringsvoorwaarden vermeld staan. Want na 2 dagen zijn de kosten dus 30%, dit kan natuurlijk toeval zijn...... Maar zo voelt het niet. Wij hebben de keuken geannuleerd omdat er net iets teveel dingen voelde als misleiding en oneerlijkheid. Dit kost ons bijna €1000!, maar wel een wijze les rijker! Persoonlijk kopen wij er nooit geen keuken meer. Gaat u dit wel doen..... Laat een memorecorder mee lopen met uw verkoopgesprek. Want na het tekenen weten ze van de gemaakte afspraken plots niks meer af. Ik hoop dat u wat heeft aan mijn ervaringen!
Reactie of foto toevoegen
“Goede service en uitmuntende levering”
Arjan Steffner | woensdag 2 sep 2020 20 | Brugman Nijmegen
Allereerst wil ik de receptioniste van Brugman Nijmegen bedanken voor het regelen van allerlei zaken zoals vooraf leveren van spullen en dergelijke. Wel even een kritische noot: de technische tekeningen hebben we via Brugman Eindhoven/Son moeten verkrijgen terwijl we in Nijmegen besteld hadden. Dus een tip voor toekomstige badkamer kopers: vraag op tijd om de technische tekeningen, om teleurstellingen te voorkomen. Wat service betreft, wij hadden het geluk dat de eerste verkoper in een andere vestiging is gaan werken omdat deze in eerste instantie wat (kleinere) fouten had gemaakt zoals bijvoorbeeld geen rooster bij ons bubbelbad. Dit is door de uiteindelijke verkoper gelukkig rechtgezet. Verder nog een tip: regel zelf een aannemer als je de badkamer niet kunt monteren, omdat de prijs via brugman onnodig hoog is. Wat betreft de levering; de chauffeur en bijrijder hadden alles netjes in onze garage gezet en de spiegels, bad en wastafels grondig gecontroleerd. Top gedaan jongens !
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto null
1 / 52

Brugman vestigingen

  Brugman Alkmaar (7 reviews), Noorderstraat 7, 1823 CS Alkmaar, tel 072-5156793
  Brugman Almere (6 reviews), Miamistraat 72, 1334 KX Almere, tel 036-5328252
  Brugman Amersfoort (11 reviews), Euroweg 95, 3825 HB Amersfoort, tel 033-4613448
  Brugman Amsterdam (6 reviews), Johan Cruijf Boulevard 106, 1101 DJ Amsterdam, tel 020-5673000
  Brugman Arnhem (10 reviews), Heerlenstraat 3, 6845 AD Arnhem, tel 026-3812112
  Brugman Assen (1 review), Borgstee 31, 9403 TS Assen, tel 0592-340822
  Brugman Barendrecht (14 reviews), Pesetastraat 20, 2991 XT Barendrecht, tel 010-2922011
  Brugman Breda (5 reviews), Kruisvoort 32, 4814 RZ Breda, tel 076-5202058
  Brugman Capelle aan den IJssel (10 reviews), Hoofdweg 46, 2908 LC Capelle aan den IJssel, tel 010-2587555
  Brugman Den Bosch (4 reviews), Reitscheweg 14, 5232 BZ Den Bosch, tel 073-6411595
  Brugman Den Haag (7 reviews), Binckhorstlaan 113, 2516 BA Den Haag, tel 070-3477985
  Brugman Ede (6 reviews), Galvanistraat 59, 6716 AE Ede, tel 0318-631855
  Brugman Emmen (4 reviews), Nijbracht 80, 7821 CA Emmen, tel 0591-729000
  Brugman Goes (4 reviews), Marconistraat 34, 4461 HH Goes, tel 0113-246080
  Brugman Groningen (5 reviews), Peizerweg 82, 9727 AK Groningen, tel 050-5250553
  Brugman Heerlen (10 reviews), In de Cramer 166, 6412 PM Heerlen, tel 045-5754240
  Brugman Hengelo OV (3 reviews), Holtersweg 55, 7556 BS Hengelo OV, tel 074-2506366
  Brugman Hilversum (4 reviews), Verlengde Zuiderloswal 34, 1216 BX Hilversum, tel 035-5448092
  Brugman Hoofddorp (12 reviews), Kruisweg 785c, 2132 NG Hoofddorp, tel 020-6533462
  Brugman Hulst (5 reviews), Industrieweg 4b, 4561 GH Hulst, tel 0114-320080
  Brugman Leeuwarden (8 reviews), De Centrale 13, 8924 CZ Leeuwarden, tel 058-2130383
  Brugman Nijmegen (8 reviews), Wijchenseweg 168, 6538 SX Nijmegen, tel 024-3442805
  Brugman Purmerend (1 review), Einsteinstraat 4, 1446 VG Purmerend, tel 0299-460200
  Brugman Roermond (5 reviews), B. Lindanussingel 2, 6041 LV Roermond, tel 0475-311501
  Brugman Roosendaal (4 reviews), Rucphensebaan 1-1a, 4706 PH Roosendaal, tel 0165-569852
  Brugman Son (6 reviews), Ekkersrijt 4024, 5692 DA Son, tel 0499-474481
  Brugman Tilburg (2 reviews), Ringbaan Zuid 378, 5022 GA Tilburg, tel 013-4609020
  Brugman Utrecht (12 reviews), Hollantlaan 14, 3526 AM Utrecht, tel 030-2888471
  Brugman Venlo (10 reviews), Nijmeegseweg 4, 5916 PT Venlo, tel 077-3101262
  Brugman Wateringen (5 reviews), 's-Gravenzandseweg 25, 2291 PE Wateringen, tel 0174-225850
  Brugman Zaandam (15 reviews), Pieter Ghijsenlaan 20, 1506 PV Zaandam, tel 075-6157867
  Brugman Zoeterwoude (4 reviews), Hoge Rijndijk 195, 2382 AJ Zoeterwoude, tel 071-5892086
  Brugman Zutphen (4 reviews), Gerritsenweg 10, 7202 BP Zutphen, tel 0575-517025
  Brugman Zwolle (4 reviews), George Stephensonstraat 4, 8013 NK Zwolle, tel 038-4601440
Kaart
Brugman review
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.