Feedback
3,1

Brugman

Score uit 224 ervaringen | beschrijf uw ervaring
34 vestigingen (heel nederland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Brugman
Al ruim 50 jaar dé adviseur in keukens, badkamers en vloeren. Van ontwerp tot montage, wij helpen gedurende het hele proces. 34 winkels voor inspiratie en advies.
Redactie Qasa.nl
Brugman heeft showrooms in diverse plaatsen in Nederland. Het bedrijf verkoopt complete keukens en badkamers. Brugman richt zich op maatwerkoplossingen voor zowel keuken- als badkamerinrichting.
Alternatieven voor Brugman
Andere goed gewaardeerde keukenzaken zijn onder meer:
•  KeukenCoach
   
( Utrecht Utrecht ) score 9,8 uit 178 ervaringen
•  I-KOOK
   
( Almere Flevoland ) score 9,6 uit 1922 ervaringen
•  REDDY Keukens
   
( Barendrecht Zuid-Holland ) score 9,2 uit 203 ervaringen
•  Bemmel & Kroon
   
( Zoeterwoude Zuid-Holland ) score 9,5 uit 926 ervaringen
•  DB Keukens
   
score 9,7 uit 2570 ervaringen
•  Voortman Keukens
   
( Dordrecht Zuid-Holland ) score 9,7 uit 600 ervaringen
•  Svea Keuken & Bad Eindhoven
   
( Son Noord-Brabant ) score 9,0 uit 92 ervaringen
•  DB Adee Keukens
   
( Rijssen Overijssel ) score 9,8 uit 287 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ keukenzaken bekijken.

Brugman review

Er zijn 224 ervaringen over Brugman. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren 20 ervaringen
4 sterren 5 ervaringen
3 sterren 2 ervaringen
2 sterren 19 ervaringen
1 ster 170 ervaringen

Verdeling: 25 positieve ervaringen | 191 kritische ervaringen

Ervaringen over: keukens, badkamers, actie, annuleren, kwaliteit, korting, montage, prijs, service

Per vestiging:

Sorteer op: meest relevant, nieuwste, met foto
“Een badkamer en keuken”
Karen Schuddeboom | zaterdag 4 apr 2026 26 | Brugman Zaandam
We hebben een badkamer en keuken gekocht bij brugman zaandam geholpen door twee toppers beau en Chanel. We hebben nu onze droombadkamer en keuken. Zo,n goede uitleg en zo meedenkende mensen echt fantastisch
Reactie of foto toevoegen
“De volgende keer zeker geen Brugman”
Veronica | vrijdag 29 mei 2026 26 | Brugman Hoofddorp
Keuken gekocht bij Brugman inclusief inductiekookplaat. Nodig: 2 extragroepen. Blijkt achteraf de externe stroomvoorziening niet toereikend. Koken kan alleen door niet teveel tegelijk aan te zetten. "anders klapt het eruit", was de mededeling. Dat is een aardige beperking. Een vraag vooraf als "kan het wel in het oude centrum van adam", is door Brugman niet gesteld/onderzocht. Voor een oplossing wordt naar anderen verwezen, bv Liander. Brugman vindt het niet hun verantwoordelijkheid. Op mails wordt niet of nauwelijks gereageerd. We wilden ontzorgd worden bij de aanschaf maar we hebben een hoop gedoe gekregen. Een keuken koop je niet snel 2 keer. Een volgende zal echter zeker niet via Brugman gaan
REACTIE VAN VERONICA MIOG
We hebben ook naar aanleiding van het melden van de klacht geen reactie van Brugman gekregen (de klacht is ook rechtstreeks naar hun verstuurd). Mogelijk is de gedachte "het geld is binnen en daarmee is de kous af". Een juridisch proces is een drama maar we overwegen dit wel. Voor nu: koop geen keuken bij Brugman, er is geen nazorg en je wordt niet serieus genomen! ER zijn zeker betere, betrouwbaardere keukenboeren
Reactie of foto toevoegen
“Waarschuwing”
MIC | donderdag 8 sep 2022 22 | Brugman Breda
Bijna 40 opleverpunten niet verholpen bij nieuwe badkamer en wc. Na 6 maanden nog steeds in de ellende. Brugman doet weinig tot niks, prutsers! Poging tot herstel leidt tot nog meer ellende. Dat wat ze hebben geprobeerd is mislukt. Spijt, boosheid, slapeloosheid, spanning, ongeloof, verdriet en stress in ons gezin tot gevolg. Een greep uit de mislukkingen van Brugman bij de installatie en aankoop van onze badkamer en wc: (disclaimer; dit kan schokkend zijn als u dit leest!)
- verkeerde leveringen, beschadigde materialen. Wij kregen de schuld, werden door verkoopster in Breda voor leugenaar uitgemaakt. Uiteindelijk bewezen onze foto's het ongelijk en moesten ze bij Brugman wel toegeven.
- brutale brugman medewerkers, aannemers en bouwbegeleiding.
- scheef tegelwerk
- golvend stucwerk
- gat in plafond
- slordige afwerking stucwerk, over tegels. Plafond lelijk.
- roest op rozetten
- wc's spuit water door de ruimtes
- wc brillen kraken als de pest
- sierranden beschadigd opgeleverd
- douchecabine op meerdere plekken beschadigd en onjuist gemonteerd
- meerdere muren gescheurd
- vloeren beschadigd
-schilderwerk deuren en kozijnen beschadigd
- wasmeubel verkeerd geleverd
- lekkage wasbak
- afvoer douche werkt niet
- tegels beschadigd
- nu al verstoppingen
- doorlopend toilet
- kranen lijken wel hogedrukreinigers
- stopcontacten te laag en onevenredig geïnstalleerd
- plafond begint te scheuren
- plinten beschadigd
- vloertegels stukken uit
- kit zit overal waar het niet moet zitten en niet waar het wel moet zitten
- douchecabine werd met kalk druppels opgeleverd en voldeed niet aan de beschrijving
- rozetten zitten los
- water blijft staan op de afdichting van de afvoer, kalkvorming etc tot gevolg
- etc etc...

Het is een nachtmerrie. Mensen, ga niet met deze lui in zee. Doe het niet.
FOTO VAN MIC
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
C.dankers | dinsdag 3 jun 2025 25 | Brugman Barendrecht
Keuken gekocht bij Brugman Barendrecht alle apparaten van zanussi 2 weken voor aflevering kreeg ik te horen dat de apparatuur electrolux is vaatwasser bovenste mand hangt naar beneden als je hem uittrekt rollen alles naar beneden inductie kookplaat afzuiging krijg allemaal stofdeeltjes in de lades monteur laten komen heeft niks kunnen oplossen deuren moesten allemaal opnieuw afgesteld worden is gebeurd door gebruik zijn de deuren weer uit het lood monteur van aeg voor de afzuiging geweest zegt alles zit goed aangesloten hij kon niet zeggen waar de stof vandaan komt in de lades klanten service zegt kan niks meer voor je betekenen bij aflevering moet je voor de keuken betalen service krijg je dan niet meer vanaf 15 januari 2025 mee bezig en nog niet in orde mensen koop hier geen keuken.
FOTO VAN C.DANKERS
Reactie of foto toevoegen
“A bathroom renovation”
Gurhan Erguler | donderdag 14 dec 2023 23 | Brugman Den Haag
While I had high hopes for my bathroom renovation with Brugman, my experience encountered some unexpected challenges. I want to share my feedback in the hope that it might be helpful for others considering their services. Initially, the sales team at Brugman was very friendly and made enticing promises, which unfortunately were not fully realized during the renovation process. Here are some points that might be worth considering: The choice of a Geberit Toilet with a different brand hidden reservoir raised compatibility concerns, causing some inconvenience. Despite initial reluctance, Brugman eventually allowed me to return the reservoir with a charge. The selection of a larger Inloop Douche than needed was a mistake, and Brugman didn't accept the return. I had to purchase an additional Inloop Douche, and now I'm attempting to sell the extra one. Tile calculations were off, leading to the need to purchase extra tiles during the renovation. A sizing error occurred with the design radiator, which I opted to handle independently without contacting Brugman. Despite my request for a modern and classy mirror with lighting and heating, Brugman delivered a mirror that didn't meet my expectations. Items like primer, plaster, and silicone were provided but proved challenging for the renovator to use effectively. Additional purchases were necessary. For those not well-versed in bathroom renovations, I would advise careful scrutiny of each item received. My material list had 51 items, and not all of them were used, resulting in extra expenses. In conclusion, my experience with Brugman was not without its challenges. While I paid a substantial amount for their services, unforeseen issues led to additional expenses. I recommend potential customers thoroughly review specifications and consider seeking professional advice when undertaking a bathroom project with Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Ivonne | zondag 31 mei 2026 26 | Brugman Venlo
Als je na de oplevering nog een mankement ontdekt, wordt hier niet meer serieus op ingegaan. Een kras op het profiel van de douchedeur die je opmerkt na installatie en je de badkamer hebt gepoetst, willen ze bij de monteur neerleggen, terwijl die hem al niet geïnstalleerd zou hebben, als hij die kras had opgemerkt. De kras heeft al in de doos bij oplevering gezeten. De mannen die alles hebben afgeleverd, hebben het bad en de spiegel en de wasbak gecheckt. De rest was niet nodig zeiden ze, dat kon altijd achteraf nog wel. Niet dus.... Ja binnen 5 dagen na levering. Maar de dozen worden pas opengemaakt na montage en dan ben je 3 weken verder.
Verder hebben we met de verkoper in de winkel duidelijk besproken dat we de lades van de wastafelonderkast in verschillende hoogtes wilden hebben, zodat we in de onderste la een bus haarlak, een fles wc-eend etc. zouden kunnen opbergen. Na oplevering bleek dat niet zo te zijn. Echter is geleverd wat op de bon stond, maar dat is door de verkoper fout in de order verwerkt. Als je de laatste handtekening gezet, wordt de hele offerte nog wel met je doorgenomen, maar niet meer specifiek op de maten. Dus let daar goed op, om dit soort problemen te voorkomen. Als je daar over gaat bellen, is de verkoper al maanden ziek en niet bereikbaar. Er is nog wel naar een alternatief gezocht en toen hebben ze voor ons een geschikte wastafelonderkast gevonden, welke € 2.000 kost en die we dan voor € 1.200 mochten hebben. Zoals je wellicht zult begrijpen, vinden we dat geen passend alternatief. Zelf hadden we al een alternatief voor € 830 gevonden. Maar daar deden zij geen zaken mee. Ook hier wordt verder niets meer mee gedaan. Ook geen vergoeding uit coulance of zo. Helemaal niets. We hebben wel geluk gehad met het montageteam. De slopers, tegelzetter en de aannemer hebben heel goed werk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Geen inlevingsvermogen”
S. Har | woensdag 1 jul 2020 20 | Brugman Capelle aan den IJssel
Meer dan een jaar geleden ons keuken besteld bij Brugman. We waren er heel vroeg bij. In eerdere 2 woningen ook bij hun keukens gekocht. Toen prima ervaring mee gehad met de toenmalige verkoper. Helaas werkt die verkoper niet meer bij Brugman. Voor onze huidige keuken zijn we geholpen door een verkoper die inmiddels ook niet meer werkt daar. Halverwege het traject is ons dossier door een andere verkoper overgenomen. Op een gegeven moment nadat een monteur van Brugman in februari 2020 de keuken had ingemeten, werden we uitgenodigd en kregen we een mededeling dat de gekozen oven niet meer leverbaar was en werden we gedwongen een andere te kiezen. Logisch ook, alleen merkten we totaal geen medeleving bij de verkoper dat we het jammer vonden. Ons gevoel was voor hem niet belangrijk. We merkten meteen al dat hij niet de geschikte persoon is om met klanten om te gaan. Paar weken later belde hij ons op met de mededeling dat de qookerkraan niet bij onze keuken past. Het raam gaat dan niet open als we de qookerkraan behouden. Maar daar had de keukenverkoper tijdens het intekenen beter op moeten letten. Als hij toen had verteld dat het raam niet open kon, dan hadden we voor een andere keukenopstelling gekozen. Ook in deze situatie verliep de communicatie slecht met de huidige verkoper en kwam niet met een goede oplossing. Hij heeft helemaal geen gevoel voor de wensen van de klant, ook al is er een product niet meer leverbaar of dat hun verkoper een foutje heeft gemaakt met het intekenen. Vandaag op 1 juli is de keuken bezorgd en op 2 juli zouden ze monteren. De chauffeurs constateerden op 1 juli in de ochtend dat er een vaatwasserkraantje ontbrak. Dan krijgen we pas aan het einde van de dag van dezelfde verkoper een telefoontje dat de montage morgen niet meer door kan gaan. Tegelijkertijd kreeg ik de gelegenheid om vandaag de aansluiting in orde te maken zodat ze morgen toch gaan monteren. Ik kreeg van hem de tijd om een loodgieter te regelen want anders verplaatsen ze de montage naar een andere dag. Tien minuten later belde ik op met de mededeling dat het vandaag wordt opgelost en dat de montage morgen door kan gaan. Krijg ik van hem de mededeling dat ze de montage geannuleerd hebben en verplaatst hebben. Dit zonder met ons te communiceren terwijl we de gelegenheid kregen om een loodgieter te regelen. De loodgieter heeft binnen anderhalf uur het probleem al opgelost. Ik vind het echt jammer dat ze zonder te communiceren de montage hebben verplaatst en wij een spoed toeslag aan de loodgieter hebben betaald. Zo zijn er tussen tijd meerdere momenten geweest dat het met de verkoper de communicatie niet goed verliep zelfs bijna tot ruzie over de telefoon. Ook een moment dat we de rechtsbijstand moesten raadplegen. We zijn erg boos en teleurgesteld over de gang van zaken hoe het dit keer is gegaan. Jammer dat de toenmalige verkoper daar niet meer werkt. Hij was een topverkoper bij hun. Als hij daar nog zou werken, dan zou het deze keer weer goed zijn gegaan. Maar door de huidige verkoper gaan wij nooit meer terug bij Brugman. Dit is ons ervaring en ons beslissing. De huidige verkoper is naar mijn mening niet geschikt voor deze functie. Totaal niet dienstverlend en geen inlevingsvermogen in het gevoel van de klant. Hij is gevoelloos en kan hem niks schelen of de keuken en het traject zelf voor de klant goed of slecht verloopt. Lijkt wel of het alleen maar telt dat de keuken is verkocht en het geld binnen is bij hun. Als ik voor deze keer voor de dienstverlening minder dan 1 ster kon geven, dan had ik dat gedaan. 1 ster is nog te hoog
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Janina | woensdag 10 aug 2022 22 | Brugman Roermond
Wij hebben een badkamer en toilet uitgezocht. We zijn blij met hetgeen wij uitgezocht hebben, fijn contact in de winkel gehad (hierdoor 2 sterren ipv 1) en daarna met spanning gewacht op montage. Nadat wij bericht kregen wie de aannemer was (Studio 129 B.V. te Weert) en wij enkele recensies hierover vonden die niet goed waren contact met Brugman opgenomen en gevraagd wat de ervaringen met deze partij zijn. Hier werd aangegeven dat ze goede ervaringen hebben en al enkele jaren met deze aannemer samenwerken.

De aannemer blijkt de werkzaamheden echter "verkocht" te hebben aan een onderaannemer. Deze onderaannemer heeft ZZP'ers ingezet die geen woord NL spraken en vreemde werkzaamheden uitvoerde (een hele sleuf in de muur hakken voor elektra waar dat helemaal niet mogelijk was, koppelstukken op leidingen terwijl dit niet mag). Helaas was er te weinig toezicht door de aannemer en onderaannemer. We hebben zelf heel veel tijd gestoken om de juiste werkzaamheden uit te laten voeren, uiteindelijk met de onderaannemer deze ZZP'ers van de werkzaamheden te halen. Helaas was de onderaannemer ook niet capabel om de werkzaamheden uit te voeren waardoor veel werkzaamheden dubbel uitgevoerd moesten worden, we onnodig schade hebben (kleurverschil aan een dorpel omdat ze lijmresten 4 weken hebben laten zitten, voeg kleur verschil omdat alle voegen minimaal 2x gevoegd zijn, olie op de tegels omdat er om onduidelijke reden olie voor hardsteen op betontegels is gedaan die er vooralsnog niet vanaf gaat, tegels die scheef teruggeplaatst zijn nadat ze eruit moesten ivm te lage montage van een kraan bij het bad en de eigen gelegde leiding doorboren).

We hebben Brugman en de aannemer Studio 129 gevraagd toezicht te houden, vervolgens gevraagd voor een gesprek omdat er te weinig toezicht was en daardoor ons inziens niet tijdig ingegrepen werd.

Onze insteek van het gesprek was dat de onderaannemer van het werk gehaald zou worden, omdat wij het vertrouwen volledig kwijt waren. Helaas werd erkend dat het proces en de werkzaamheden beter konden, maar de aannemer had geen oplossing en de werkzaamheden moesten door de onderaannemer opgepakt worden.
Uiteindelijk is de aannemer 1,5 dag op het einde van het traject zelf aanwezig geweest.

Het eindresultaat is dat wij een badkamer en toilet hebben, maar uiteindelijk helaas niet geheel naar tevredenheid (we hebben nog steeds olie op tegels, kitresten die zichtbaar blijven nadat het bad 3x opnieuw gekit is, een dorpel die onnodig verkleurd is door lijmresten 4 weken te laten zitten, tegels die scheef zitten met voegkleurverschil, gat voor luchtafzuiging dat te groot is waardoor je gat blijft zien etc.), ook niet geheel volgens tekening (met name bij het toilet hebben we een muurtje waar we heel specifiek voor gekozen hadden dat dit weg zou zijn in de nieuwe badkamer, maar helaas).

Daarnaast heeft het werk 10 weken in beslag genomen in plaats van 4 en is het proces geheel naar ontevredenheid verlopen. Doordat er echter geen oplossing aangeboden is konden we niet anders dan een onderaannemer te accepteren die vrijwel alles minimaal 2x opnieuw moest doen, mensen indienst of ZZP'ers had waar wij niet mee konden communiceren (maar niet volgens tekening werkten). Doordat de aannemer en onderaannemer er echter niet waren konden we einde van de dag aangeven wat daags erna weer opgelost moest worden en heeft het ons heel veel tijd en frustratie gekost.

Tijdens dit proces ook Brugman betrokken, maar onze verwachtingen van de rol van Brugman kwam niet overeen. Onder andere de verantwoordelijkheid willen afschuiven naar ons door aan te geven dat wij een overeenkomst met de aannemer hebben en niet met Brugman (wat wij overigens niet terugzien in de documenten), losse zaken benoemen en aangeven dat dit binnen de marge is. Ten eerste hadden we dan graag vooraf de marges ontvangen en daarnaast kan dat als er enkele zaken niet goed verlopen, maar niet in onze situatie waar de aannemer erkende dat het niet goed gaat, maar geen andere oplossing aan (kon) bieden.

Al met al zullen wij niemand naar Brugman verwijzen
FOTO VAN JANINA
Reactie of foto toevoegen
“Nooit geen Brugman meer”
Peter Waals | dinsdag 6 apr 2021 21 | Brugman Venlo
Wij hebben een keuken en 2 badkamers gekocht en toilet bij Brugman maar is niet geleverd wat afgesproken was in de winkel. Eerst kan alles als je in de winkel bent en geven ze je een prijs op en daar zit dan alles bij dus ook het monteren, maar dan komt de aannemer die alles klaar moet maken en dan komt er dit nog bij en dan dat dus nog extra onkosten en je hebt geen andere keus want het moet op korte termijn allemaal gemaakt zijn anders kunnen ze niets monteren. Dan komen ze de keuken installeren en dan blijkt dat sommige deurtjes niet goed open gaan en elkaar beschadigen en geen draaicarrousel want dat kon ineens niet en deurtjes schuin hangen en niet goed sluiten. Maar het zou allemaal opgelost worden zeggen ze dan en zijn nu al 3 keer terug geweest om alles te vervangen en af te stellen maar de laatste keer dat ze zijn geweest haalde ze een nieuw kastje uit de wagen en viel hier al ter plekken uit elkaar, nou dank je wel zoiets hoeven wij niet. Ik kan hier niet alles neerzetten want dan ben ik morgen nog bezig en ik wacht nu maar tot ze de 4de keer komen maar niet lang meer want dan ga ik er een zaak van maken want ik vind dit schandalig en blijkt dus dat als ze hun geld hebben je bedankt bent en je maar moet afwachten of het goed komt. Ben nu bijna een jaar bezig met Brugman, nou nooit meer en ik raad niemand Brugman aan en ik zou me zelfs schamen tegenover mijn familie en vrienden als ik dat wel gedaan zou hebben, dus nee nooit geen Brugman meer.
Reactie of foto toevoegen
“Loop met grote boog om Brugman heen”
Fred Vos | dinsdag 30 nov 2021 21 | Brugman Den Bosch
Er is me een wasmachinekast en wasdrogerkast geleverd die niet door het trappegat konden. Daar hebben ze niks mee willen doen. Heb ze weg moeten geven aan de Vincentiusstichting. Dat was een forse kostenpost. Het bouwbedrijf dat ze voor me vonden heeft meerdere bouwtechnische fouten gemaakt, waaronder knelkoppelingen in de muren verwerken. Dat mag niet. Een van die koppelingen lekte. Verder heeft het bouwbedrijf een waterleiding geraakt bij sloopwerkzaamheden, waardoor een tweede lek ontstond, in de buurt van het eerste. Vermoeden van een lek was er al snel bij mij, maar 'deskundige' van Brugman wuifde het bij inspectie weg. Weken later was de hele vloer verzadigd met water, begonnen overal in huis muren vochtig te worden en druppelde er water in de meterkast. Had ik toch gelijk. Douche moest deels worden gesloopt voor vinden en dichten lekken. Mede door de verzadigde vloer en wanden duurde het herstel erg lang. Drie maanden niet thuis kunnen douchen, maar geen enkele interesse bij Brugman voor hoe het ging. Zij stellen dat je een contract hebt met het bouwbedrijf. Toch geven zij de totaalprijs en lijken de klus zelf aan te nemen. Maar zodra de spullen bij je thuis staan en het geld binnen is, doen ze niks meer voor je. Geen hulp bij de oplossing van mijn problemen. Alles op bouwbedrijf gegooid. Ik heb heel veel tijd besteed aan laten uitvoeren van onderzoek, juridische hulp en herstel. Ik kan sinds een paar weken weer thuis douchen, maar overal zijn er wanden aangetast door het vocht en ook het kozijn van mijn keukendeur. Herstel van > 7000 euro moeten verhalen op bouwbedrijf, gelukkig grotendeels al vergoed door zijn aansprakelijkheidsverzekering. Bouwdroger draait al 2 maanden. Hoop dat volgende week de muren droog genoeg zijn, zodat alle stuc- en schilderwerk nog voor einde jaar is gedaan. Deel van herstelkosten moet nog betaald worden door bouwbedrijf, maar dat moet ik ws ook met juridische dwang regelen. Het is een horrorverbouwing geworden. Brugman doet na leveren spullen HELEMAAL NIKS meer voor je. Zelfs een bedrijf zoeken dat de iets verzakkende douchedeur komt rechtzetten doen ze niet. Neem contact op met het bouwbedrijf, zeggen ze. Die wil ik nooit meer zien. De garantie die dat bouwbedrijf me moet leveren is dan wel weer bepaald door Brugman. Brugman bepaalt de prijs voor de plaatsing, zoeken het bouwbedrijf en leggen de garantiebepalingen vast, waardoor het lijkt alsof zij de hele klus aannemen, maar zeggen later dat ze niks met de plaatsing te maken hebben. Ze laten je stikken. Laat nooit de spullen monteren door een bedrijf dat zij voor je vinden. Beter nog: negeer Brugman en elk ander bedrijf van de Mandemakersgroep. Het spul van Ben, hun huismerk, is niet beter dan huismerkspullen van de bouwmarkt, dus koop je net zo goed daar. Kortom, loop met een grote boog om Brugman heen en alles van de Mandemakersgroep.
Reactie of foto toevoegen
“Top keuken”
MHofstra | maandag 3 jan 2022 22 | Brugman Barendrecht
Top keuken, goede kwaliteit ook goed geholpen bij het samenstellen van de keuken De keuken is bezorgd en hebben hem zelf gezet, er ontbrak niets.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerd geïnformeerd”
Van Aanholt | dinsdag 29 okt 2024 24 | Brugman Nijmegen
Bij Brugman een badkamer uitgezocht. Wasbak, spiegel, douchecabine. Tijdens gesprek erop gehamerd dat de douchecabine (VAN 2100 EURO!) 90x90 cm moest zijn ivm schuine afloop naar drain. Geen probleem werd er gezegd. Op de afleveringsbon stond netjes deur en wand van 90x200. En dan ben je bezig en dan blijkt de stelmaat 86x86 te zijn. Hier kom je dus pas achter als men bezig is. Dus nu tussen deur en wand zit 4 cm verschil dus de deur kan niet sluiten. Contact gehad en hun oplossing is een verbreedprofiel die ik dan zelf zou moet betalen a 119 euro. Als men had gezegd dat 90x90 niet haalbaar was had ik deze niet aangeschaft. Ik ging naar Brugman voor professioneel advies, anders was ik wel naar een Bouwmarkt gegaan.
Reactie of foto toevoegen
“Installatie verloopt dramatisch”
FG | maandag 12 jul 2021 21 | Brugman Amersfoort
De mooiste verhalen in de showroom. Ontzorgen, 1 aanspreekpunt etc. Zelfs de grap ''u krijgt zeker geen tandloze bulgaren, haha''. Nou de installatie verliep dramatisch en dus wel door turken/bulgaren met een matras in de kofferbak. Op zich niets op tegen, maar de hele dag discussiëren via Google translate om er nog een redelijke badkamer uit te halen lijkt mij geen ontzorgen. Installatie niet volgens voorschriften en nu met heel veel laatste opleverpunten / discussie en Brugman is niet thuis.

Daarnaast zeer slecht advies uit de showroom. Mooiste voorbeeld: Advies uit de showroom, gebruik geen hoekstrips, het is veel mooier om tegels kops tegen elkaar te plaatsen. Uiteindelijk blijken de tegels zo krom als een hoepel en moeten er wel hoekstrips gebruikt worden. Waarna wij een meerwerk factuur krijgen voor deze lelijke strips. Antwoord brugman: dit is tussen u en de installateur en idd meerwerk.
Wat een oplichters. Zelf je spullen kopen en een tegelzetter regelen kost je echt minder energie, ellende en zeker ook geld.
Reactie of foto toevoegen
“Belabberde service”
V. | vrijdag 9 mrt 2018 18 | Brugman Son
Wij kochten in 2014 een Brugman keuken. Onplezierige behandeling door de onbeleefde verkoper waarbij je het gevoel krijgt onder druk te staan om meteen akkoord te gaan want 'deze prijs geldt alleen als u nu beslist'. Wel gedaan omdat we de keuken zo mooi vonden. Toen er van alles mis bleek met de Boretti kraan en de Boretti combi magnetron bleek dat we dat maar moesten uitzoeken met Boretti. Dat de monteur daarbij tot 3x toe de kraan veel te strak aandraaide zorgde voor een deuk in ons aanrechtblad. Daarvoor geen compensatie gekregen... Uiteindelijk na veel gesoebat wel een andere kraan gekregen. Wij vinden de service van Brugman echt belabberd en kopen hier nooit meer een keuken. Ook nooit meer Boretti trouwens want daar is de service zo mogelijk nog slechter.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer en wc”
Lonneke | maandag 27 jun 2022 22 | Brugman Zaandam
Vorig jaar badkamer en wc hier gekocht
- Met dure douche Handdouche HDDKRBB
- Douchethermostaatkraan LAVIONCDTSKRBB
- Fonteinplug 211BB
- Metalen doucheslang
Is nu al beschadigd, kalk en roest aanslag wat niet weg te krijgen is. Lelijke vlekken op het metaal. Verkoopster had gezegd dat geborsteld van betere kwaliteit is en beter schoon te houden. Ik maak het met dure badkamer spullen van hun merk schoon en zo droog mogelijk. Maar krijg als reactie dat het door mij zelf is veroorzaakt en dat dit niet binnen garantie valt. Heb mijn klacht nu bij rechtbijstand liggen want voel mij niet begrepen wil op deze manier voorkomen dat andere mensen de zelfde fout maken als ik en met brugman in zee te gaan. En twee zwarte wc brillen deze is al op plaatsen beschadigd hier wel een nieuwe voor terug ontvangen.
FOTO VAN LONNEKE
Reactie of foto toevoegen
“Een treurig bedrijf”
Fam Matteman | dinsdag 19 apr 2022 22 | Brugman Almere
Een Brugman keuken? Nooit meer. Wat een slecht bedrijf! Hoewel we met vier partijen te maken kregen, vonden wij dat we met Brugman een overeenkomst hadden, maar dat zag Brugman toch anders. In deze evaluatie spreken we daarom over Brugman, ook al betreft het diverse onderaannemers. Half maart 2021 een keuken gekocht bij Brugman in Almere, verkoper dhr D. Idskes. Redelijk eenvoudig: 13 kastjes, vier apparaten, u-vorm, nagenoeg hetzelfde als de bestaande keuken. Tijdens het eerste verkoopgesprek overlegden wij foto's, (bouw)tekeningen, maten en onze wensen. Wel, alles kon, alles werd duidelijk doorgesproken en vastgelegd. Het zag er goed uit, dus hebben we enigszins onder tijdsdruk, getekend. Dom en helaas, achteraf. In de order zat een bedrag van 3.400 euro voor (de)montage van alles; wij hoefden niks meer te doen! Op 1 juni zou de keuken worden gemonteerd, in één dag! Het uur daarna was het enige uur dat we plezier hebben gehad van onze aankoop. Thuis bleek, ondanks dat we dachten alles goed besproken en doorgenomen te hebben, er veel onvolkomendheden, tekortkomingen en onduidelijkheden in de order zaten. Zowel ten aanzien van geld, materialen, maten, vormen, kleuren, bestelnummers enzovoorts. Een week later bleken wij gewoon belazerd en misleid te zijn ten aanzien van frontkleur en dessin. We moesten verder en dus kwam de inmeter, die we nog maar eens de maten en bouwtekeningen gaven. Daarna kwamen de de-monteurs. Ze verwijderden de oude keuken en grof de oude tegels; lijmresten moesten we zelf maar doen 'want zat niet in de prijs'. Overleg met de verkoper had geen zin meer want hij deed zich er al snel mee af van 'jullie kopen niet bij mij maar bij Brugman', deed nagenoeg niks voor ons en liet ons zelf echt overal achteraan gaan. We hebben toen besloten dat we met deze man in het vervolg traject niets meer te maken wilden hebben; onbetrouwbaar, leugens en klantonvriendelijk. Toen kregen we zomaar een aanvullende offerte van 1.800 euro voor zaken die niet nodig waren en vooraf goed waren besproken met de verkoper. Veel gedoe en dreiging van 'zo gaan we niet verder' door Brugman. Na veel aandringen en 'alles kon toch?' ging Brugman overstag nadat we aangaven dan maar zelf bepaalde dingen te doen! Frustratie. Het was onze keuken maar Brugman gaf daar een heel eigen invulling aan! De dag vóór de montage vond levering plaats, een ramp. Spullen niet geleverd, dingen teveel, tekort of te lang, verkeerde kleuren, enzovoorts. Niet te geloven gewoon. Na die eerste montage dag hadden we een halve keuken en veel teleurstelling. Met elke montage dag was er steeds weer materiaal tekort, verkeerd spul, weer niet de juiste kleur, verkeerde maten enzovoorts. We werden er moedeloos van. En dat terwijl wij (!) elke keer weer, al vanaf na de eerste order, uitwerkingen en e-mails maakten van wat er fout ging, wat er moest gebeuren en wat wel dan niet af was. Het heeft ons vele dagen tijd, papier en toner gekost, los van ons gevoel van woede, onmacht, frustratie en teleurstelling. Wij deden veelal het werk dat Brugman zou moeten doen, maar helaas ontbreekt het bij Brugman intern aan de juiste communicatie, coördinatie en voorbereiding en naar ons als klant oprechte empathie. Hoewel de instelling van elke medewerker vriendelijk en goedbedoeld is, gaat er binnen het bedrijf zakelijk toch heel veel verkeerd. Wij voelden ons als klant niet belangrijk, kregen geen prioriteit en moesten steeds drie maanden wachten tot er bij ons weer wat gebeurde. Terwijl er met nagenoeg elke component van de keuken wel iets fout ging; vele tientallen zaken. Daarbij is het zo frustrerend dat Brugman alle macht heeft, want als je kan drinken en koken, heb je als klant geen enkele juridische weg om dingen te versnellen of schadevergoeding te vragen voor geleden ongemak. Wel, na 13 bezoeken over-en-weer, een inmeet-, een afbreek en vier montagedagen, 17 medewerkers over de vloer gehad, waarvan 14 verschillende, is onze keuken in maart 2022 na ruim een jaar eindelijk af. En dat allemaal in Corona tijd. Helaas heeft Brugman na de realisatie geen contact meer met ons opgenomen noch een reactie gegeven omtrent het afgelopen jaar. Wat een treurig bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Niet te spreken”
Lisanne Kooij | woensdag 13 feb 2019 19 | Brugman Hoofddorp
Wij hebben een ontzettend dure keuken gekocht bij Brugman en bij levering en plaatsing zat er al een beschadiging op het blad. Deze schade is vanaf dag 1 door zowel ons als de leverancier gemeld bij brugman. Lion Stone is geweest om sommige plekken weg te poetsen, maar één beschadiging is een blijvende. Brugman zou contact met ons opnemen maar wij hebben nooit meer iets gehoord. Ook nadat wij zelf contact op hebben genomen, laten zij niets meer van zich horen. Wij zijn totaal niet te spreken over Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Achterwand laat los”
M.C.M Voets | maandag 17 mei 2021 21 | Brugman Son
We hebben in September 2020 een keuken laten plaatsen door brugman, Alles is netjes gemonteerd ,toen kregen we een klacht met de achterwand, deze liet los. Er is een monteur geweest en vertelde dat deze wand niet goed tegen vocht kan en we moesten meer ventilatie in de keuken aanbrengen. Hij is in de auto gaan bellen met brugman mocht dit waarschijnlijk niet horen, na overleg werd er verteld dat dit geen garantie is en we konden een nieuwe wand bestellen en even 200,00 euro betalen.
Diverse malen met brugman gebeld en we zouden teruggebeld worden we zitten nog te wachten op een telefoontje voor een nette afhandeling. Wij krijgen het vermoeden dat als de keuken eenmaal geplaatst is dat je niet met een klacht moet komen want dan zijn ze niet aanspreekbaar. Denk goed na als je bij hun gaat kijken??
Ze kunnen blijkbaar niet met een klacht omgaan.
Reactie of foto toevoegen
“Folieverkleuring”
Naomi | woensdag 4 nov 2020 20 | Brugman Capelle aan den IJssel
In 2014 is er bij mij een hoogglans keuken geplaatst door Brugman. Na 6,5 jaar, helaas na het verlopen van het garantietermijn van 5 jaar, begint de keuken te verkleuren en laat de folie los. Geen service meer! Zou naar mijn idee niet mogen gebeuren. De verkoper heeft mij destijds overgehaald een betere (en duurdere keuken) aan te schaffen omdat de kans op verkleuren dan niet aanwezig zou zijn. Waardeloos!
Reactie of foto toevoegen
“Hele slechte ervaring”
Patrick | zondag 8 okt 2023 23 | Brugman Tilburg
Ons is beloofd dat de badkamer in 3 weken gerealiseerd zou worden. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en de badkamer is nog steeds niet gereed. Veel afspraken zijn niet nagekomen, wij worden van het kastje naar de muur gestuurd, worden slecht geïnformeerd, hebben veel vrij moeten nemen van ons werk, krijgen onze contactpersoon nauwelijks te spreken en er worden discussie gevoerd door de telefoon i.p.v. te zoeken naar een acceptabele oplossing.
- Tijdens verkoop gesprek meerdere malen aangegeven dat de startdatum 3 weken eerder was. Zou steeds aangepast worden totdat het niet meer mogelijk was.
- 2 Weken voor aanvang is er een wisseling van de aannemer geweest. Alles moest opnieuw opgenomen worden en bouwvakkers klaagde over slechte informatie en een ad-hoc klus.
- Op verzoek van Brugman moesten we zelf onze vloertegels inkopen omdat ze deze niet konden leveren. Een week voor levering kregen we te horen dat ze niet onze tegels mochten verwerker en dat ze deze nu ineens wel konden leveren. Wij hebben extra kosten gemaakt omdat tegels niet meer afgezegd konden worden.
- Verkochte onderdelen waren uiteindelijk niet meer te leveren.
- Heel veel problemen met het leveren van spullen omdat het adres niet klopte. We hebben meerdere malen aangeven dat ons adres niet klopte. Steeds werd dat niet aangepast waardoor vrachtwagens en monteurs constant bij ons oude woning stonden of bij ons tijdelijke woning.
- Er is ontzettend veel extra bouwmateriaal geleverd waarvoor wij wel betaald hebben. Veel meer dan nodig was volgens de monteurs. Er is dus veel mee terug genomen of weggegooid.
- Wanneer iets ingemeten was, kwam je onder aan de stapel te liggen. Planning is niet opgesteld dat er al capaciteit is vrijgehouden om je producten te produceren. Ons maatwerk wastafel meubel incl. Extra planken in een nis heeft 3 maanden geduurd na inmeten.
- We hebben veel geld betaald voor maatwerk meubelen. Tijdens montage bleek dat alles met overlengte is geleverd en dat er een timmerman alles op locatie nog moest verzagen om daarna de zaagranden af te kitten. Dit was niet bekend bij de aannemer. Er was dus geen timmerman aanwezig. Daarnaast een hele discussie gehad aan de telefoon dat wij bij maatwerk daadwerkelijk maatwerk verwachten en niet alles op locatie verzagen. Zelfs onze verkoper gaf aan dat maatwerk daadwerkelijk maatwerk moet zijn zonder zagen.
- Veel telefoonverkeer vanaf de ochtend en niet terug gebeld worden en als ze terug bellen 2 min voor 17:00 uur op vrijdagmiddag en zeggen dat ze niets meer voor je kunnen betekenen ivm het weekend en pas na maandagmiddag als de winkel weer open is het probleem kunnen bespreken.
- Vooraf alles moeten betalen, dus nu geen pressie middel om ze te dwingen om naar oplossingen te zoeken.
- Na 4 maanden nog steeds geen 100% werkende badkamer en momenteel geen zicht op oplossingen en geen afspraken hoe verder.

Aanvulling 14 oktober 2023:
Na mijn voorgaande review blijkt wel dat ze een slechte review belangrijker vinden om op te lossen dan onze badkamer. Zowel vanuit de winkel als het kantoor is de vraag gesteld om deze weg te halen omdat ze het geen nette actie vinden. Wij vinden na 4 maanden geduld te hebben gehad, dat wij nu een hulpkreet mogen uiten. Tot heden nog geen excuus of compensatie mogen ontvangen. De voorgedragen oplossing kwam niet van Brugman, maar hebben wij geopperd. Het streven was om afgelopen vrijdag alles op te lossen. Inmiddels is het alweer 1 week doodstil mbt de opvolging. Geen communicatie geweest of ze wel/ niet zouden komen vrijdags. Wij weten nog steeds niet waar wij aan toe zijn en wanneer de badkamer klaar is. Het komt over dat er totaal geen verantwoordelijkheid of prioriteit wordt gegeven wanneer klanten aan de noodbel trekken.
FOTO VAN PATRICK
Reactie of foto toevoegen
“Afrader”
M. van Balen | woensdag 8 aug 2018 18 | Brugman Barendrecht
Bij Brugman hebben we een badkamer gekocht. We installeren de badkamer zelf, maar met alleen al de levering is ongelooflijk veel fout gegaan. Ik zou iedereen afraden bij Brugman te kopen.
- het bad dat we hadden besteld moest drie keer opnieuw geleverd worden, want tot twee keer toe was het bad ernstig beschadigd
- Brugman was onze betalingen deels kwijtgeraakt. We kregen een sneer dat we zelf maar moesten aantonen dat we alles hadden betaald, want het zou de administratie veel teveel tijd kosten als zij dat moesten uitzoeken. We hadden alles keurig op tijd betaald, toch dreigde Brugman niet de hele badkamer te leveren omdat we niet voldoende betaald zouden hebben
- diverse onderdelen waren niet besteld en moesten na levering opnieuw worden besteld, dat levert uiteraard vertraging op
- diverse onderdelen waren verkeerd besteld, wederom vertraging
- wij hebben vloertegels van 60x 60 gekocht. Dit staat ook zwart op wit in de orderbevestiging De geleverde vloertegels zijn echter kleiner. Brugman houdt zich niet aan de ondertekenende koopovereenkomst en zegt : ja, jammer voor u, maar ja, de tegels die u heeft gekocht zijn nu eenmaal geen 60x60, maar ze zijn kleiner. Vervelend voor u, maar we doen er niets aan. Klantenservice, die inderdaad vaak moeilijk bereikbaar is, is alles behalve klantvriendelijk en weigert de klacht serieus te nemen. We hebben enorme spijt dat wij bij Brugman onze badkamer hebben besteld.
Reactie of foto toevoegen
“Derde aankoop”
FAM.Boon | dinsdag 7 apr 2020 20 | Brugman Wateringen
Dit is onze derde keuken bij Brugman Zijn in Wateringen door Tamara geholpen Wat een fijne ervaring bij ons heeft nagelaten Maar ook als je belde werd je correct te woord gestaan Chauffeurs heel vriendelijk En de keukens die we gehad hebben ook dik tevreden over Dus van ons alle lof.
Reactie of foto toevoegen
“Doe geen zaken met ze”
Marcel | vrijdag 6 dec 2019 19 | Brugman Arnhem
Bij Brugman een complete badkamer gekocht, naar het zetten van je handtekening doen ze werkelijk niets meer voor je. Leveren op een datum die hun uitkomt en verplaatsen is niet mogelijk, Telefonisch wordt je onfatsoenlijk te woord gestaan en letterlijk met de rug tegen de muur gezet. Als we niet thuis zouden zijn wordt er niet leveringsdatum gepland dit zou dan ca. 5-6 weken later zijn. Bij levering is 1 pak tegels gebroken een nalevering van een nieuw pak tegels duurt ruim 2.5 week! De aannemer moet nu later nog een keer terugkomen. Na levering telefonisch contact opgenomen met Brugman om te vragen of we 1 artikel kunnen omruilen, het eerste wat er gezegd word: we verwijzen u naar pagina3.2 bij de leveringsbon. Hierin staat dat geleverde artikelen niet retour worden genomen. ik vraag om een artikel te ruilen! Meedenken of meewerken in oplossingen doen ze niet. Ons advies is om geen zaken te doen met Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenmontage duurt een half jaar”
Nicky Jansen | woensdag 8 sep 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Beste toekomstige klanten van Brugman keukens, Want daar is een review per slot van rekening voor bedoeld. In begin maart 2021 een prachtige keuken geleverd gekregen. Helaas pas in september, een half jaar later af gekomen!!! Omdat er één plankje na besteld werd. Daar hebben wij maanden op moeten wachten. Eerst op het plankje. Daarna op de monteur. De hele bovenkant van de keuken. (plinten) moest nog gemonteerd worden. We hebben maanden tegen een zilverkleurige afzuigkap buis aan gekeken. Het heeft ons vele appjes, telefoontjes en emails gekost om onze keuken alsnog klaar te krijgen. De winkel zelf, Brugman keukens Hengelo stuurde ons iedere keer door naar de klantenservice. Waar ze niet echt klant vriendelijk zijn. De keuken zelf zijn we nu erg blij mee en is ook goed gemonteerd. Maar bestel niets extra's na. Want dan kan je er maanden op wachten. Het is ook erg jammer dat er nooit spontaan contact met ons is opgenomen. Een beetje nazorg was wel op z'n plaats geweest. Maar als je eenmaal de hele keuken hebt betaald, (en dat moet voordat de keuken geleverd wordt) moet je het verder zelf maar uitzoeken.
FOTO VAN NICKY JANSEN
Reactie of foto toevoegen
“Veel misgegaan”
Richard Schneider | dinsdag 6 apr 2021 21 | Brugman Utrecht
Na een goede ervaring met ons aanrechtblad (niet de rest van de keuken), zijn wij in januari 2020 vol vertrouwen bij Brugman Utrecht binnengestapt om bij dit bedrijf ook onze nieuwe badkamer uit te zoeken. Al snel hadden wij in de showroom mooie tegels gezien. Helaas waren deze niet meer te bestellen. Misleidend dat dit niet in de showroom vermeld stond en dat twee weken later nog steeds deze tegels in de showroom hingen. Na andere tegels te hebben gevonden, hebben we samen met de verkoper een ontwerp van onze badkamer gemaakt. Achteraf bleek de verkoper helaas niet alle opties met ons doorgesproken te hebben. Begin juni 2020 is Kodax Klusbedrijf - in opdracht van Brugman - bij ons begonnen met het slopen van de badkamer. In twee weken zouden wij een mooie nieuwe badkamer hebben. Nu - ruim 8 maanden later - is onze badkamer 'klaar'. Nog steeds niet naar volle tevredenheid, maar wij zijn helemaal klaar met zowel Kodax klusbedrijf als Brugman. Er is heel veel misgegaan bij onze badkamer: nieuwe wand en plafond zijn scheef geplaatst, ventilatieschacht kapot gemaakt, scheve tegels, loslatende tegels, lelijk gekit, voegen niet goed dichtgemaakt of ontbreken, lijm op de tegels, sifon verkeerd aangelegd waardoor wij lekkage kregen, leidingen verkeerd gelegd, sierstrips verkeerd geplaatst, etc. Uiteraard hebben wij verschillende keren aangegeven een andere aannemer te willen dan Kodax klusbedrijf. Dit kon niet, omdat een aannemer recht heeft om zijn eigen fouten te herstellen. Blijkbaar gaat dit ook op wanneer een aannemer vier of vijf keer zijn werk verprutst. Wij hebben regelmatig contact opgenomen met de kwaliteitscontroleur van Brugman. Deze was zeer slecht bereikbaar en belde vaak niet terug. Na oplevering hebben wij contact opgenomen met Brugman over een financiële tegemoetkoming voor de slechte montage service. Dit konden wij wel vergeten.
FOTO VAN RICHARD SCHNEIDER
Reactie of foto toevoegen
“Behulpzaam totdat je getekend hebt”
Maria | vrijdag 8 mei 2020 20 | Brugman Venlo
op verkenning voor een keuken, getekend, gerekend en gekocht. Aanpassingen gedaan en alles leek in kannen en kruiken. Dan lijkt dat verkeerd gemeten is, opnieuw gekeken moet worden naar indeling. Kleinere koelkast dan gedacht en gehoopt. Keuken moet betaald bij aflevering, ongeacht of het klopt of niet. De plaatsing is na zes keer in orde. Nu blijkt de magnetron met touchscreen niet te werken. Al twee keer de touchscreen kapot. Brugman kan hier niets aan doen, zeggen ze.Waardeloze service. Behulpzaam totdat je getekend hebt. Geen aanrader. Voor ons nooit geen Brugman meer.
Reactie of foto toevoegen
“Afrader”
Robin | donderdag 3 dec 2020 20 | Brugman Capelle aan den IJssel
Onvoorstelbaar slechte ervaring, bizar. Maanden van gehannes en gedoe, zonder enige vorm van compensatie. Betalingen dienen 100% vooraf plaats te vinden, en ze doen niet wat afgesproken is. Nu zit je als klant met de gebakken peren, en ze zeggen sorry voor het ongemak, maar geven verder niet thuis. Zo zit ik nu met een lekkend toilet en een verkeerd keukenblad. Als ik geluk heb komen ze eind december een nieuw keukenblad brengen plaatsen. Alle tekeningen die gemaakt zijn bij ondertekening van de overeenkomst bleken 'iets te enthousiast' of niet te passen binnen de afmetingen. Gegeven adviezen veelal niet in klantbelang. Geen goed woord over voor deze organisatie. We zaten met tijdgebrek en moesten op korte termijn verhuizen en verbouwen dus we konden halverwege niet meer overstappen naar een andere partij i.v.m. de levertijden, en zaten daardoor vast aan deze wan-partij. Absolute afrader, nooit zaken mee doen! Hoofdprijzen voor 0 service!
FOTO VAN ROBIN
Reactie of foto toevoegen
“Juist wel tevreden”
S van der Linden | vrijdag 22 feb 2019 19 | Brugman Amsterdam
Keuken en badkamer gekocht! Ik snap dat mensen in "the heat of the moment'' als er iets mis loopt of dreigt te lopen reviews als veel terug te vinden over Brugman vila Arena zouden kunnen neerpennen! Ikzelf ben echter de mening toegedaan pas na een gesprek met degene waar ej wellicht gefrustreerd door geraakt bent en even nagedacht te hebben, een review dient te plaatsen! Vanaf eerste telefoontje (zelfs net na sluitingstijd opgenomen en werd ruim de tijd genomen tijdens dit gesprek met vestigingsmanager) tot offerte aanvraag en traject bestellen- plaatsen - opleveren [- alle tijd, persoonlijke aandacht, medewerkers die zelfs niets met de geplaatste orders te maken hadden gingen ''above and beyond'' om alles zo te krijgen als de bedoeling was. Ik kan niet anders dan zeggen dat er wellicht bij klanten iets mis kan gaan, iedere schakel in een keuken dan wel badkamer plaatsing kan natuurlijk een foutje maken - hetgeen menselijk is - maar door deze vestiging (van manager tot all round office manager) werd ik zeer zeer goed geholpen en begeleid!! Ik kan niet anders dan 5 sterren geven en potentiële klanten vragen deze vestiging niet voorbij te lopen! Heb geen ervaring met andere Brigman filialen, maar vestiging vila Arena is qua mensen minstens 5* waard, zo niet 6*!!!!

Ik vind de reviews waarin deze vestiging de volle laag krijgt onterecht. Heb tijdens meerdere bezoeken geconstateerd hoe er met klanten wordt omgegaan:
- Klantvriendelijk
- persoonlijk betrokken en begaan
- zeer kundig en kennis van zaken hebbende
- gedegen advies en zeker oog voor detail, plaatsing in situatie woning klant, voorbeeld schetsen en 3D weergave keuken opties
- begeleiding tijdens vervolg traject
- bezoek showroom is gewoonweg een feestje en je wordt volledig in de watten gelegd en niet alleen voor het ondertekenen maar ook erna!

Conluderend: Ja, elk bedrijf waarin een order wordt neergelegd met zeer veel kleine separate onderdelen en services kan ergens een steekje laten vallen. Dit steekje wordt meer dan opgehaald en klant wordt door vestigingsmanager, medewerkers in het algemeen en deskundige keuken- en badkamer specialisten bij vestiging vila Arena volledig in de watten gelegd, persoonlijk betrokken benaderd, terdege en juist geïnformeerd over (on)mogelijkheden, begeleid en geholpen bij bestel- plaatsings en after sales traject! Ik kan alleen maar stellen dat het kopen van badkamer of keuken. in mijn geval beide, een stressvol project voor mijzelf is. Je zit in de rotzooi en vergt wat uithoudingsvermogen. Maar wanneer je ook belt, 7 dagen per week, is bij Brugman arena iemand bereikbaar en zelfs als degene die op jouw project zit er niet is, pakt een andere medewerker het op en doet er werkelijk alles aan jou tevreden te stellen! Zelfs een medewerkster meegemaakt die uren heeft overgewerkt om mijn order en plaatsing soepel te laten verlopen: TOP! Natuurlijk kan er wat misgaan. Maar op elk vlak werken ze in deze vestiging naar tevreden klanten. Zijn meer dan persoonlijk betrokken, begaan en geïnteresseerd, ook na ondertekening definitieve order. Bij dezen mijn dank aan alle medewerkers die mij geholpen hebben binnen deze vestiging en met name vakspecialist badkamer, office manager en absoluut lekkerste appelflappen van de wereld bakkende mevrouw die zelfs overwerkte voor mij en last but not least de vestigingsmanager! Dank jullie allen voor een bijzondere ervaring en het helpen te komen tot een droomkeuken en badkamer / toilet!

Aan alle potentiële klanten van Brugman Arena mijn advies: Lees de slechte reviews van ontevreden klanten met een korreltje zout! Denk dat veel van deze mensen dit schreven in stressvol moment en hadden ze eerst even contact opgenomen met de vestigingsmanager of accountmanager van hun project alvorens een review te plaatsen, ben ik ervan overtuigd dat het eindoordeel over deze vestiging anders had gelegen en minimaal 4* had bedragen! Vestiging vila Arena is uw bezoek en zuurverdiende centjes meer dan waard!
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken niet nakomen”
Wilco | zaterdag 2 nov 2019 19 | Brugman Amersfoort
Bijzonder slechte ervaring met Brugman Amersfoort. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Geen enkel probleem uiteraard, maar los het dan vervolgens wel klantgericht en adequaat op. Helaas is dit geenszins het geval. Lang verhaal kort, eerst wordt er geen verantwoordelijkheid genomen voor gemaakte fouten en werd ik telefonisch steeds afgewimpeld. Na een face to face gesprek met de vestigingsmanager kreeg ik de toezegging (is per mail bevestigd) dat mijn rekening gecrediteerd zou worden. Dit was op 21/9. Tot op heden en na diverse mails en telefoontjes heb ik nog steeds géén betaling ontvangen.... Afspraken worden dus niet nagekomen, er wordt niet of heel laat gereageerd op mails (en als ik een reactie krijgt, word ik steevast aan het lijntje gehouden en is het overduidelijk dat het nul prioriteit heeft). En toezeggingen om terug te bellen ... Je raadt het al, wordt ook vaak geen gehoor aan gegeven. Mijn ervaring met de klantenservice is helaas niet veel beter, dus rest mij nog om wederom de vestiging te bezoeken en indien nodig mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
Reactie of foto toevoegen
“Dramatisch”
Paul Smit | woensdag 23 apr 2025 25 | Brugman Zutphen
In 1 woord dramatisch. Maanden en maanden langer moeten wachten op een onbeschadigd artikel. Badkamer hierdoor niet kunnen afmaken en niet kunnen verhuizen. 0,0 medewerking van Brugman. Eerst betalen en daarna houdt alle service en medewerking op. Voor iedereen die graag stress, woede en uren aan tijd willen spenderen aan een nieuwe badkamer. Ga dan vooral langs bij Brugman in Zutphen. Zit je hier niet op te wachten, zoek dan s.v.p. een alternatief bedrijf uit waar ze wel snappen dat ze met klanten te maken hebben.
FOTO VAN PAUL SMIT
Reactie of foto toevoegen
“Ga nooit naar Brugman”
Cees Vooijs | maandag 21 jun 2021 21 | Brugman Den Haag
Mijn advies ga nooit naar Brugman, vooral vestiging Den Haag. De verkopers weten het allemaal goed te verkopen, maar zijn niet capabel genoeg en maken teveel fouten.

Voorbeeld:
Ik wilde in mijn keuken een Quooker + Cube en een vaatwasser. Ik wist zelf dat dit mogelijk een extra elektragroep voor aangelegd moest worden. De medewerkster in Den Haag zei dat dit niet nodig was. Intussen had ik al zelf al een elektricien ingeschakeld om een krachtstroomgroep aan te leggen voor mijn inductieplaat. Later komt door Brugman ingeschakelde aannemer een opname doen en vertelde dat er wel een extra elektragroep moest komen, omdat de Quooker en de vaatwasser niet op dezelfde groep konden. Dit heeft mij veel frustratie opgeleverd omdat dit vooraf gewoon voorkomen had kunnen worden hadden er competente personen gewerkt bij de Brugman vestiging in Den Haag. Naar mijn mening is Brugman een te grote organisatie die alles uitbesteed, met alle gevolgen van dien. Leveringsproblemen, slechte klantenservice en opleveringsproblemen.

Het heeft mij zoveel tijd, geld en frustratie opgeleverd dat ik bijna geen goed woord over Brugman kan zeggen. Mocht je wel naar Brugman gaan voor een keuken of badkamer (wat ik overigs niet zou doen), spreek vooral betalingscondities af. Nu is het zo dat je 10% aanbetaald, wat prima is maar daarna wordt voordat de apparatuur geleverd verwacht dat je alles betaald. Doe dit nooit want als er eenmaal iets mis gaat ben je maandenlang bezig om het opgelost te krijgen ,want Brugman heeft jou geld dan toch al binnen. Brugman gaat echt niet harder voor jou lopen als er iets mis gaat.

De betalingscondities die ik af zou spreken in het vervolg zijn: 10% aanbetaling, 40% bij levering en 50% bij oplevering.

Mocht Brugman daar niet akkoord meegaan ga dan vooral lekker een andere keuken of badkamerboer die wel akkoord gaat met deze betalingscondities. Ga vooral lekker naar een lokale keukenboer of bestel zelf een badkamer, want Brugman besteed toch alles uit. Het is eigenlijk niet eens meer de naam Brugman. Je denkt dat je als je Brugman alles laat regelen dat je compleet ontzorgd wordt, maar dat is echt niet zo,
Wat ik wel moet toegeven is dat de kwaliteit van de keukens en badkamers wel goed zijn, maar goed elders zou dat ook wel het geval zijn.

Aannemer cijfers voor montage en oplevering:
- Westnederland bouw krijgt van mij een waarderingscijfer 5.
- De monteur van de Keukeman krijgt van mij een waarderingscijfer 8.
- Visco stuc, tegel en onderhoudsbedr. in Wateringen krijgt van mij een waarderingscijfer 9.
In de toekomst zou ik mijn keuken nog willen uitbreiden, maar Brugman moet denk eerst nog over de brug komen om mij weer als klant binnen te halen.
Reactie of foto toevoegen
“Na anderhalve maand al vochtschade”
C. Ebbe | woensdag 22 feb 2023 23 | Brugman Zaandam
20 jaar gedaan met een zelfgemaakte badkamermeubel gemaakt met IKEA kastjes geen enkel probleem. 1 1/2 maand een brugmanbadmeubel van 1600,00 euro en er ontstaat schade. Jammer meneer uw probleem want dit is vochtschade! Hoe durven ze! Naar Brugman voor uw keuken of badkamer bezint eer ge begint!

Aanvulling 12 mei 2023:
Na een zeer geïrriteerde woordenwisseling nieuwe panelen gekregen die na vijf weken dezelfde klachten gaven. Ongelooflijk dezelfde reactie van Brugman!!! Mijn buik meer dan vol met dit bedrijf. Eigenlijk zeg je tegen je klant u liegt als je vertelt hoe zorgvuldig je omgaat met je nieuwe spullen.
Reactie of foto toevoegen
“Beetgenomen”
Marianne | vrijdag 19 jun 2020 20
Ook ik heb níets goeds te melden over Brugman keukens. En ook ik was gewaarschuwd. Mensen, als je de winkel binnenkomt is alles mogelijk. Bij Brugman zin ze van; veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven. Een gewaarschuwd mens telt voor 2! Ik heb mijn keuken, badkamer, toilet en vloer gekocht. De stress van wat er allemaal niet goed is gegaan heeft mij alle plezier van mijn nieuwe start ontnomen. Het is echt te veel om allemaal te benoemen maar voel mij behoorlijk beet genomen! Nooit meer Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Doen helemaal niets”
Hollander | vrijdag 17 mei 2019 19 | Brugman Emmen
Wij hebben een keuken en badkamer gekocht bij Brugman, vestiging Emmen, in de winkel zijn we super goed geholpen en voorgelicht, tot het contract was getekend toen was er van enige service geen sprake meer! wat er allemaal mis ging een kastje te weinig ingetekend, de kosten waren voor ons het aanrechtblad was te kort de kosten waren voor ons en we hebben zelf de oplossing bedacht en betaald natuurlijk bij plaatsing ging ook heel veel mis waaronder, eiland stond scheef de afdichtplaatjes voor de gaatjes in de kastjes zijn weggegooid de gaten waar een snoer doorheen moest hadden een doorsnee van ongeveer 15 cm de afzuigkap maakte lawaai en de reactie was niet aanzetten mevrouw en ze zijn weggegaan de plank tegen de vloer van de keuken was scheef afgezaagd zat wel een halve centimeter verschil in het heeft een anderhalf jaar geduurd voordat alles opgelost was! Met de badkamer ging het iets beter die hebben we zelf geplaats! daar hadden we alleen te weinig tegels wat uiteraard ook onze eigen schuld was! We hebben alles nu ongeveer 3 jaar in gebruik, en er komt in een hoek van de badkamerspiegel een beetje roest, en wat is de reactie van Brugman dat is uw eigen schuld dat is vocht en u heeft de spiegel niet afgedroogd ze hebben niet gekeken naar de situatie, maar wij hebben niet ingemeten! er zit nl een raam in de badkamer die bijna altijd open is en ook de deur is open na het douchen! Het ergste is eigenlijk wel dat ons een etentje is geboden voor een goede review! Ik heb toen geen review geschreven, ik doe het nu omdat ze weer geen garantie geven op de spiegel! wij raden echt niemand aan om bij Brugman aan, om een keuken of badkamer te kopen!
Reactie of foto toevoegen
“Bak ellende”
Paul de Groot | dinsdag 26 jan 2021 21 | Brugman Son
Eigenlijk zou geen sterren meer op zijn plek zijn! Van A tot Z een bak ellende.
De gevallen van fouten en miscommunicatie (lees geen communicatie) zijn er te veel om op te noemen, maar voor het idee een kort overzicht.

De winkel en het ontwerp:
- Zodra men merkt dat je een serieuze klant (melkkoe) bent kan alles. En dat geldt ook bij het maken van een ontwerp, maar dan.....
- Eenmaal een handtekening gezet onder de opdracht, dan begint de ellende. Ineens kunnen ze producten die zijn opgenomen niet meer leveren. Kleuren en stijlen waarop het ontwerp is gebaseerd zijn er niet meer, tot aan de tegels aan toe.
- Op een afspraak horen dat er in de situatie omtrent de levering niets is veranderd t.a.v. de vorige afspraak. Dus niet even de afspraak annuleren, terwijl de verkoper wist dat het niet goed ging met de ondergetekende.
- Te laat verschijnen op afspraken in de winkel en niet of veel te laat reageren op een mail.

Montage:
- Ook daar zijn behoorlijke fouten gemaakt door de aannemer. Verkeerde of geen afstemming tussen de verschillende werkuitvoerders. Een lekkage na de aflevering wegens niet goed afkitten.
- Na een goed half jaar scheuren in de tegels. Alle wandtegels in de badkamer worden op dit moment vervangen en dat betekent weer twee weken in de puin met drie sportende kinderen.
- Sommige producten moesten wij zelf montageklaar maken (folie die er niet goed afkwam in het bad).

Klantenservice:
- Het eerste contact over de scheuren is gelegd eind januari/begin februari 2020 en nu (8 december 2020) wordt de klacht verholpen.
- Gedurende deze periode werd er door de klantenservice meermaals beloofd contact op te nemen tijdens een door mij geïnitieerd telefoongesprek. Maar deze afspraak werd vaker niet dan wel nagekomen....het gevolg was dat ik er weer achterna moest bellen om meer informatie van de status te krijgen.
- Over een compensatie voor alle ellende wordt nog niets gezegd door de klantenservice; eerst de herstelwerkzaamheden afwachten zeggen ze dan.
- Vandaag (18-12-20) schuiven ze in een telefoongesprek zelfs de verantwoordelijkheid helemaal naar de aannemer en wassen zij hun handen schoon. En uiteraard moest ik er zelf weer achteraan bellen, na twee keer niet teruggebeld te zijn.

Bijna 15.000 euro voor een nieuwe badkamer uitgegeven, maar we hebben er al anderhalf niet volledig van kunnen genieten!! Maar goed Brugman heeft de knaken weer binnen.....

Oooww en een maand later ook nog niets van de oooh zo bezorgde webcare vernomen. Ze blijven mij negatief verbazen bij Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Een dure les”
Andries | vrijdag 10 apr 2026 26 | Brugman Groningen
Wij zijn bij Brugman geweest voor een oriënterend gesprek over een badkamer. We zijn starters en bezig met de aankoop van ons eerste huis, dus we wilden vooral inzicht in de kosten. Tijdens het gesprek met verkoopster hebben we samen een badkamer samengesteld en kregen we een prijs te horen. Daarna werd ons gevraagd te tekenen. We hebben meerdere keren expliciet gevraagd of we ergens aan vast zouden zitten, omdat we dat absoluut niet wilden. Het antwoord was telkens nee. Op basis daarvan hebben we, achteraf gezien te goedgelovig, getekend. Pas na het gesprek kregen we de papieren mee, inclusief voorwaarden die we vooraf niet hadden gezien. Daarin stond dat annuleren €500 kost. Dit is ons niet duidelijk verteld. We hebben direct gebeld om dit recht te zetten, maar we konden nergens meer onderuit. Uiteindelijk hebben we de €500 moeten betalen. Dit voelt misleidend en totaal niet transparant. Zeker voor starters is dit een vervelende en dure les. Geen prettige ervaring en wij zouden Brugman niet aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Waanzinnig blij”
Harriët Bremer-de Maar | zaterdag 2 mei 2020 20 | Brugman Alkmaar
Een paar dagen geleden is bij ons de nieuwe keuken geplaatst, en we zijn er ongelofelijk blij mee! Wij danken de mensen die hem geleverd en geplaatst hebben! Ook de mensen bij Brugman zelf danken wij voor het meedenken zodat wij nu een droomkeuken hebben!! We zijn ontzettend goed geholpen en alles ging zoals het moest gaan, bedankt!
FOTO VAN HARRIËT BREMER-DE MAAR
Droomkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
j.brouwer | dinsdag 26 feb 2019 19 | Brugman Leeuwarden
Badkamer en separate wc uitgezocht, goed advies gehad, en levertijd was lang , maar dat wisten we van tevoren.Het installatie bedrijf dat namens Brugmans de klus kwam opnemen, was top , snel, en zeer kundig. Kortom zeer tevreden met de aankoop.
FOTO VAN J.BROUWER
Resultaat
Reactie of foto toevoegen
“Heel goed proces geweest”
Jan Holtslag | donderdag 5 dec 2019 19 | Brugman Roermond
Begin september 2019 op een zaterdag Brugman keukens in Roermond bezocht, waar we - na goed rondgekeken te hebben - met de heer Souren onze keukenwensen hebben gedeeld. Hierbij werd er een keukenplan gemaakt bestaande uit twee blokken met natuurstenen bladen, waarbij vele mogelijkheden werden besproken en we uiteindelijk - na wat afdingen – de keuken kochten. Na een nacht geslapen te hebben, vonden we de gekozen kleur 'wit' en de daarbij behorende randafwerking niet naar wens, zodat we de zondagmorgen weer teruggingen. Samen met de heer Souren de alternatieven bekeken die direct werden verwerkt (het front werd de YGL-REYES-140-F)

Tijdens de inmeting maakte de inmeter me erop attent dat een muurtje niet precies haaks stond, waardoor er een probleem met het natuurstenen blad zou kunnen ontstaan. Door deze attendering kon ik een sponning ter hoogte van het blad in de afwerking van de muur maken, waardoor er een haakse aansluiting ontstond.

Van het natuursteenbedrijf Lion Stone kregen we een uitnodiging om de natuursteenplaat te beoordelen, waarvan de bladen en de achterwand van gemaakt zouden gaan worden (Steel Grey gepolijst). Bij Lion Stone werden we vriendelijk ontvangen, konden de plaat beoordelen en kregen een uitgebreide toelichting op de maatvoering, de afwerking van de platen en het onderhoud.

De levering van de keuken verliep volgens afspraak, waarbij ook de plaatsingsruimte werd bekeken om te vermijden dat er bij de keukeninstallatie problemen zouden kunnen optreden. Tevens werden de natuursteenbladen gecontroleerd op een juiste randafwerking en mogelijke schade. De plaatsing vond de dag na levering plaats, waarbij de monteur Marco snel en zeer nauwkeurig bleek te werken. Bij de eindbeoordeling konden we zeer tevreden zijn over de zeer goede afwerking van de keuken en de zeer goede montage.

Terugkijkend kunnen we zeggen dat het gehele proces – van 'kijken' tot en met montage – zeer goed is verlopen. De geleverde producten hebben bovendien een hoogwaardige afwerking en zijn van hoge kwaliteit.
FOTO VAN JAN HOLTSLAG
Geleverde keuken
Reactie of foto toevoegen
“Ging niet goed”
M. Derikx | maandag 24 jun 2019 19 | Brugman Son
Tot de aankoop verliep alles goed. In oktober alles gekocht en dit zou in begin maart geleverd worden. Uiteindelijk pas in mei de laatste spullen gekregen. Verder verschillende keren via mail een klacht ingediend, maar geen reactie op gehad. Dit telefonisch ook gedaan, maar tot op heden ook geen oplossing gekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
Wendy | zondag 28 nov 2021 21 | Brugman Heerlen
Wat een teleurstellende ervaring. Toen wij onze badkamer bestelde in mei hadden wij alle vertrouwen in Brugman. Fijn dat alles onder 1 dak geregeld kon worden, en dat we gebruik konden maken van de expertise van een ervaren verkoper.
Helaas.. Niets is minder waar. Ruim een maand geleden is onze badkamer opgeleverd en wij zijn alles behalve tevreden. Dat er fouten gemaakt worden is 1 ding, maar hoe Brugman hiermee omgaat is schandalig. De communicatie is ronduit slecht, beloftes worden niet nagekomen. Zodra het geld binnen is, kun je van Brugman geen service meer verwachten. Wij worden aan het lijntje gehouden en Brugman neemt geen enkele verantwoordelijkheid.
Geen aanrader dus. Wanneer wij onze keuken gaan vernieuwen wordt dit in ieder geval geen Brugman, deze fout maken wij niet nog eens.
Reactie of foto toevoegen
“Een zeer ontevreden klant”
Bram | zondag 9 jan 2022 22 | Brugman Utrecht
Een badkamer van Brugman; daar komen gegarandeerd problemen van. Op een enkele uitzondering na hebben wij tijdens onze badkamerrenovatie alleen maar te maken gehad met incompetente, onbetrouwbare en klantonvriendelijke Brugman medewerkers. De door Brugman ingeschakelde aannemer (The Craftman Projects uit Woudenberg) bleek echter het toppunt van alle rampspoed te zijn. Niet op komen dagen, strooien met valse beloftes, kwalitatief zeer slecht werk leveren en het uiten van dreigementen; deze aannemer kon er wat van.

Uiteindelijk heb ik zelf de aannemer de toegang tot de woning moeten ontzeggen; Brugman bleef hem maar kans op kans geven. Week in week uit dezelfde valse beloftes vanuit de aannemer en Brugman greep maar niet in. Brugman is financieel zelf ook flink de boot ingegaan; een andere aannemer heeft de badkamerrenovatie afgerond, onderdelen moesten opnieuw worden besteld omdat de aannemer deze had gesloopt en de uren die door binnen- en buitendienst aan mijn badkamerrenovatie zijn besteed maken het dat het een verliesgevende renovatie is geweest. En dat had voorkomen kunnen worden. Allereerst natuurlijk door niet met deze 'aannemer' in zee te gaan. Daar zijn ze nu eindelijk ook achter gekomen, want Brugman heeft besloten de samenwerking met The Craftman Projects te stoppen.

Maar deze financiële strop en een zeer ontevreden klant had met name voorkomen kunnen worden door adequaat op te treden. Daar schort het echter binnen heel de organisatie aan. Geen pro-activiteit, in veel gevallen niet terugbellen, geen reactie op mails, te slap en te laat ingrijpen, je bent aan de goden overgeleverd als je via Brugman een badkamer laat monteren. Dit zit tot diep in de haarvaten van de organisatie.

Aan eenieder die twijfelt om bij Brugman een badkamer af te nemen: Niet doen. Je doet jezelf er geen plezier mee. En sterker nog. Je doet er de medewerkers binnen Brugman (buiten Sales die een mooie provisie opstrijken voor de badkamer die je daar koopt) ook geen plezier mee. Die zitten namelijk helemaal niet te wachten op klanten.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Paul | donderdag 3 sep 2020 20 | Brugman Zaandam
Na begin dit jaar bij Roy Gromme van Brugman Zaandam een badkamer te hebben besteld is deze afgelopen week geïnstalleerd door aannemer Unal Cosgun. Het resultaat is schitterend, ook de communicatie met Brugman was uitstekend, Roy dacht goed mee met onze wensen. Tussendoor nog een ander bedieningspaneel besteld en dit is allemaal zonder problemen geleverd. Ook de mannen van de levering waren zeer behulpzaam. Al met al een hele goede ervaring en niks dan lof ook zeker voor Unal die de badkamer heeft geïnstalleerd met zijn neef. Hij is echt een vakman, alles super netjes en strak afgewerkt.
FOTO VAN PAUL
REACTIE VAN PAUL
.
Reactie of foto toevoegen
“Klantenservice onbereikbaar”
Lizette | dinsdag 15 dec 2020 20 | Brugman Hoofddorp
Nooit meer. Er zijn een hoop dingen mis met onze order, en we krijgen weinig tot geen hulp van Brugman. Zo is onder andere het glas van onze oven is kapot geleverd door Brugman. Wij verplaatsen dijken om de klantenservice te kunnen bereiken (slechts een paar uur per dag beschikbaar, 30 minuten in de wacht gestaan), om vervolgens een arrogante medewerker aan de lijn te krijgen dat ze weinig voor ons kan doen omdat dit nou eenmaal de voorwaarden zijn. Ze kunnen als zogenaamde service (pardon?) een nieuwe oven leveren, maar ze kan niet vertellen wanneer dit zal zijn. Daarnaast mogen we hem zelf gaan installeren. Voor de duidelijkheid: wij hebben direct contact opgenomen toen de oven stuk werd geleverd. Ook zit er een verspringing in de kastjes (het loopt niet in één lijn door, één van de kasten zit een paar centimeter hoger), wat NOOIT met ons besproken is. Nooit. We begrijpen ook niet waarom dit zo is want wie tekent en verkoopt er nou een keuken die niet recht loopt? Wij hebben 3D tekeningen gekregen waar alles gewoon keurig gelijk loopt. Maar mevrouw van de klanten"service" verteld ons dat deze tekeningen "helaas" niet leidend zijn. Wij geven tienduizenden euro's uit bij dit bedrijf en wat krijgen we er voor terug? Je zou op z'n minst wat empathie en service verwachten. Het lijkt me dat dit beter op te lossen valt. We zijn zeer teleurgesteld in deze oplichterij. Enthousiast verkopen maar vervolgens achterover leunen en geld tellen zonder daadwerkelijk nog service te verlenen.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde levering”
verheggen | woensdag 28 aug 2019 19 | Brugman Hulst
DRAMA!! Badkamer gekozen ter plaatse maar verkeerde maat geleverd, wij hebben dit pas gezien na het in elkaar zetten van het kastje aangezien het niet veel scheelt van maat en je er vanuit gaat dat het de goede maat was. Ze hadden wel de juiste formaat plankjes geleverd voor erin te leggen. Dit is een fout van de verkoper!! Ondertussen zijn we maanden verder, telefoontjes, mails maar je komt geen stap verder met dit bedrijf. We laten het hier dan ook niet bij zitten.
Reactie of foto toevoegen
“Erg slecht”
Willem | vrijdag 3 jul 2020 20 | Brugman Hengelo OV
Nadat de keuken nu 3 jaar in gebruik is al bijna aan een andere toe. Delen van de koelkast die kapot gaan doordat het slecht materiaal is worden als schade door gebruik omschreven en dus niet vergoed. Scharnieren die stuk zijn moeten worden vervangen door scharnieren van een ander type.(dus extra gaten in je kastjes en deuren). Afbladderende deur van de vaatwasser is de schuld van het vocht van de vaatwasser en wordt dus ook niets aan gedaan. (zou fijn zijn wanneer deze voorwaarden voor de koop worden vermeld). Wanneer er dan toch iets zou moeten worden verholpen dan krijg je een dag van te voren te horen op welk dagdeel ze komen, want dat komt hun beter uit. En wanneer je je beklag wil doen bij de klantenservice wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en bij de winkel doen ze al helemaal niks voor je. Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met een aankoop van deze grootte.
FOTO VAN WILLEM
Reactie of foto toevoegen
“Ga niet naar Brugman”
Jeroen | zondag 20 apr 2025 25 | Brugman Ede
Heel nare ervaringen met de service van Brugman in Ede. Wij hebben daar de keuken, vloerverwarming en vloer gekocht. Toen we de rekeningen van de vloer bij elkaar optelden, bleek er 1800 euro meer in rekening gebracht te zijn dan waar we voor getekend hadden. Daar moest ik zelf achter komen, en heb toen vriendelijk gebeld of ze het uit wilden zoeken hoe dat kwam. Ik kreeg een mail terug dat Brugman een fout gemaakt had en of we het zsm konden betalen. Ik opnieuw vriendelijk bellen dat ik het gek vond als wij alles moesten betalen, en of ze een voorstel konden maken hoe het netjes opgelost kon worden. Dat moest ze even met de manager bespreken. Vervolgens kwam er een dreigmail binnen van Brugman dat "optie 1: je krijgt helemaal geen vloer meer, of optie 2: een paar honderd korting". Zeker de dreigende toon was erg vervelend; Brugman had hier veel vriendelijker kunnen zijn, zeker gezien de fout bij hen lag en wij eigenlijk in ons recht stonden omdat het afgesproken bedrag zwart op wit stond. Je voelde dat ze gewoon het mes op de keel zetten, omdat door de strakke planning je toch geen keus had behalve het te accepteren. Uiteindelijk na heel wat geonderhandel akkoord gegaan met 50:50 plus een keukenmachine erbij, hopende dat het zo dan opgelost was. Maar helaas, hier stopte de slechte service niet. Bij het invrezen van de vloerverwarming, kwam er een groepje lompe monteurs die instructies negeerden (erg krap langs de deurpost gevreesd waardoor er nooit meer een taatsdeur in kan komen) en op meerdere plekken de elektra, internet en tv kabels in het beton doorgesneden. Er werd nergens eerst gemeten of er wat liep, en na de eerste schade gingen ze gewoon door. Pas toen er op meerdere plekken de kabels doorgefreesd waren, kwamen ze mij halen met de boodschap "teken hier dat we mogen doorgaan, anders laten we de andere helft van de woonkamer zitten en pakken we onze spullen". Daarna hadden ze het apparaat iets minder diep gezet en kwam er geen nieuwe schade bij. Ik diezelfde maandag naar Brugman toe om te overleggen, want vrijdag zou beton gestort worden en dan kun je er nooit meer bij als die pijpjes vollopen van de elektra en internet. Brugman was meteen heel stellig dat dat bedrijf het moest oplossen (niet ik) en pakte onmiddellijk de telefoon. Nadat hij ophing zei hij; het is geregeld en voor vrijdag heb je kostenloos een monteur thuis die alles oplost, en vanmiddag krijg je een schriftelijke bevestiging. Een dag later kwam de bevestiging, maar nog geen ingepland moment. Die dinsdag, woensdag en donderdag elke dag drie keer bellen naar welk moment ze zouden komen, want ik moest iedere keer vergaderingen op kantoor ervoor verzetten. "Het komt allemaal goed, het zit in de planning, dus ze komen zeker voor vrijdag en we laten nog weten wanneer". Donderdagavond nog niemand geweest, dus opnieuw gebeld. "We hebben nu meer duidelijkheid, ze komen of morgenochtend vroeg om het te repareren, en anders dinsdag maar dan verzetten wij de betonstort afspraak voor u". Je raadt het al, niemand kwam, niks verzet, dus de betonstort mensen stonden voor de deur en wisten van niks. Ik Brugman weer opgebeld en die man laat me doodleuk weten dat ze niks meer regelen voor ons, want zijn manager vond de kosten te hoog. Dus ik moest het of zelf regelen of 1850 euro betalen. Meerdere keren met elkaar in gesprek of we daar ook niet 50:50 konden, maar ook hier werd misbruik gemaakt van de strakke planning en het mes op de keel gedrukt. Deze keer ging het me echt te ver, dus ik heb zelf een bevriende elektricien gevraagd en die had het diezelfde avond in een half uur nog opgelost. Maarrr, de vloeren en beton mensen hadden ons inmiddels uit de planning gegooid. Net voor kerst, dus zie maar een nieuwe afspraak te krijgen. En de huur van ons oude huis was opgezegd, dus dikke stress of we uberhaupt wel leefbare woonruimte konden hebben. Uiteindelijk zelf maar met de vloerenpersonen gesproken, en na het uitleggen van de situatie kon ik een week later gelukkig nog ertussen gepropt worden in de planning. De brutaliteit van Brugman is misselijkmakend. En het kost ze nu al klanten, want twee gezinnen uit onze families stonden ook op het punt zaken te doen met Brugman, maar hebben een andere keukenboer gekozen na het horen van dit verhaal. Als je stressvrij van een keuken en/of vloer wilt genieten, zou ik je adviseren om niet naar Brugman te gaan!
Reactie of foto toevoegen
“Annuleren”
Carola | zondag 22 sep 2019 19 | Brugman Nijmegen
Met een hele grote boog om dit bedrijf heen lopen. Dat is mijn advies voor Brugman keukens. Met slimme manipulatie trekken ze een handtekening uit je. Terwijl je eigenlijk niet kwam om al te kopen. (Wat ben ik dom geweest, dacht: het geeft niet heb toch bedenktijd (en het voelde heel onbeleefd om niet te tekenen na alle moeite van de verkoper) Niet dus, geen bedenktijd. Wel 500 euro armer. En dat omdat ik snel gereageerd heb met een aangetekende brief binnen 2 werkdagen en daarna voor bevestiging van de annulering er achteraan ben blijven gaan (want die kwam maar niet en de keuken bleef in het systeem staan). Anders was het bedrag om te kunnen annuleren nog veel hoger geweest. Zo zaken doen, was voor mij onvoorstelbaar. Tot na dat moment. Noem het te goed van vertrouwen. Noem het dom. Snap nu hoe mensen iets kunnen bekennen wat ze niet gedaan hebben. Bij mij was dat met die handtekening net zoiets. Je zit heel lang, ze werken in detail uit, wijzen aan waar je moet tekenen en je doet het als een robot, terwijl je niet wilt. Absurd, hoe de menselijke geest werkt. Spelen ze heel knap op in. Bah. Maar, in ieder geval: les geleerd. Wel een dure les. Een hele vieze smaak in mijn mond.Telkens wanneer ik aan deze geschiedenis terug denk. Dat is wat ik aan dit avontuur over gehouden heb.
Reactie of foto toevoegen
“Veel stress rondom de installatie”
Sebastiaan | zaterdag 27 apr 2024 24 | Brugman Son
Afspraken worden niet nagekomen. Tot twee keer toe wordt een toezegging gedaan om een bestaande kraan te monteren, tot twee keer toe wordt de keutel ingetrokken. Nu hebben wij anderhalve dag tot de keuken komt om de montage van de kraan te regelen. Wij betalen overigens wel €2.200 voor de montage van de keuken, maar de mensen van Brugman gaan straks dus een keuken zonder kraan achterlaten. Verder het gebruikelijke; honderd keer van het kastje naar de muur gestuurd, "ik bel u voor 16:00 terug" (niet terugbellen uiteraard). Bespaar jezelf een hoop stress en gedoe en ga ergens anders heen voor je keuken of badkamer.

Aanvulling 16 mei 2024
De keuken is uiteindelijk geleverd en de Quooker is gemonteerd. De hele gang van zaken heb ik toch als erg vervelend ervaren.
Reactie of foto toevoegen
“Teleurstellende ervaring”
G Jansen | zaterdag 13 nov 2021 21 | Brugman Venlo
Najaar 2020 keuken besteld en in maart 2021 geplaatst. De verkoop en ontwerp gingen vlot en vriendelijk, wij wilden alles in een hand hebben en daar nadrukkelijk om gevraagd. Opmerking van de verkoper, heren u wordt volledig ontzorgd, met deze mededeling en het ontwerp gingen we vol vertrouwen met Brugman in zee. In het ontwerp hadden wij een ander idee over de draairichting van een kastdeur maar de verkoper stelde dat dit niet anders kon. De aannemer zou alles komen opnemen ook wat het meerwerk betreft. Drie weken voor de aflevering/plaatsing Kontakt opgenomen met brugman dat ik nog niets van de aannemer vernomen had, hij zocht telefonisch Kontakt en stelde dat hij tijdens het slopen van de keuken, een week voor de montage wel zou kijken wat er gebeuren moest. Zijn stelling, de lijken vallen pas uit de kast als ik de bestaande keuken gesloopt heb. Bij brugman ook een nieuwe radiator besteld omdat de oude verplaatst moest worden, zou een week voor eerste werkdag aannemer geleverd worden. Niet geleverd dus aannemer kon niet plaatsen, uiteindelijk 5 weken na montage door aannemer gemonteerd. Ook de werkzaamheden door aannemer rommelig uitgevoerd, niet het juiste materiaal bij zich en daar door vaker terug komen. Elektriciteit voor vaatwasser vergeten aan te leggen, wij dachten dat wij de eerste vaatwasser op batterijen kregen in Nederland. Dan de plaatsing/montage, ging voorspoedig behalve dat de door ons bestelde verlichting niet compleet geleverd werd. Komen we later voor terug heren en ja er komt iemand 4 weken later met weer tekort aan materiaal ,en drie uur aan het klungelen geweest. Weer vier weken later alsnog opgelost. Bij het ingebruik nemen van de keuken bleek dat de eerder genoemde draairichting de zoals door ons gewenst en daardoor andere kastinrichting wel mogelijk was. Verder restte er nog een paar restpunten zoals kitranden beschadigde deur, en een niet goed aansluitende achterwand. Omdat de klantenservice bellen een hindernis op zich is, minimaal 30/40 minuten wachttijd zijn we teruggegaan naar het filiaal Venlo en daar op niet mis te verstaan wijze ons beklag gedaan en de vraag gesteld wat Brugman in godsnaam onder ontzorgd verstond. De manager van het filiaal heeft uitgebreid onze klachten gerapporteerd aan de klantenservice en verzocht dit met ons op te lossen. Week later gebeld door de klantenservice en ze zouden alle klachten naar volle tevredenheid oplossen. Op mijn vraag hoe de verkeerde draairichting/kastindeling zou worden opgelost werd het wat ongemakkelijker. In een lastig gesprek waarin gesteld werd dat wij voor het ontwerp getekend hadden heb ik ze duidelijk gemaakt dat ons standpunt in deze is dat het een ontwerpfout is. De verkoper heeft er verstand van wij hebben gevraagd of dat niet anders kon en hij stelde dit is de enige manier. Meteen duidelijk gemaakt dat ik het prijsverschil tussen de geplaatste kast en de prijs van de nieuwe kast graag wil betalen maar geen cent meer en anders de gang naar geschillencommissie of kantonrechter voor ons vast staat. Uiteindelijk durven ze een offerte voor de wijziging te sturen van ruim 500 euro met de brutaliteit het coulance te noemen, waarbij een tweede offerte uitgebracht moest worden omdat de eerste weer wat uitvoering betreft niet juist was. Wij hebben toen maar besloten de offerte te accepteren om van het gedonder af te zijn. Brugman hebben we terug laten melden welke restpunten er nog opgelost moesten worden buiten de vervanging van de kast. Dit betrof de vervanging van een beschadigde kastdeur, kitwerk en het goed aansluiten van de achterwand ter hoogte van de kraan. Deur vervangen maar het richten en kitten van de achterwand daar was volgens de monteur niets aan te doen. Mijn bezwaar dat er dan water tussen zou komen de plaat zou zwellen was zijn antwoord dat wij 5 jaar garantie hebben en gewoon moesten gaan genieten van onze mooie nieuwe keuken. Verder constateerde wij dat een al aanwezige la in de om te wisselen kast gebruikt is in de nieuwe kast en dat de nieuwe lade mee retour genomen is. Wij hebben Brugman inmiddels 6 weken gelden gemaild de rekening aan te passen en absoluut niet akkoord gegaan met niet goed geplaatste achterwand. Kortom een meer als teleurstellende ervaring met brugman, een slechte begeleiding en uitvoering. Voor een keuken van 340 bij 180 17000 euro betaald verwacht je een vlekkeloze uitvoering en geen maanden ellende. Wij hadden tegelijkertijd de verbouwing van badkamer laten offreren, gelukkig niet gelijktijd opdracht verstrekt. Met deze ervaring now way. Bespaar uzelf een berg ellende en loop met een grote boog om deze prutsers heen.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken worden niet nagekomen”
Maria ceelen | dinsdag 6 dec 2022 22 | Brugman Venlo
Order; 4 douche ruimten met wastafel en 3 wc's ruim € 40.000,-. Wastafels: 2 stuks te groot, moest zelf nieuwe kleinere kopen en bevestigen op eigen kosten. Lekkage door slecht kitwerk douche bovenverdieping, werd niets aangedaan. Tegels breken in 1 vd douches, aannemer is na 3 jaar van beloften en afspraken nog niet geweest. Stoppen met kitten als tegelwerk aansluit op hout of ijzer - word je niet van op de hoogte gesteld waardoor lekkages. Uitvoerende bedrijven werken een paar uur bij je en gaan dan weg naar de vlgde klant zo kunnen ze vele werken aannemen waardoor jouw opdracht een eindeloos gebed wordt. Bij klachten moet jezelf de aannemer zien te bereiken die dus wel bereikbaar is afspraken maakt maar die nooit nakomt. Een grote ellende dat hele Brugman bedrijf!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer ontvreden”
Semra en Jacky Regeling | dinsdag 14 dec 2021 21 | Brugman Hulst
Zeer ontevreden. Keuken kon je makkelijk zelf plaatsen als je een beetje handig was. Je krijgt planken schroeven en van alles waar je achteraan moet bellen wat hoort wat wat is. Greeploze keuken besteld toen ze de keuken bestellen moest er toch op 1 kast handgreep op omdat het anders niet pastte en kon niet anders. Uiteindelijk toen we niet akkoord gingen kon het toch greeploos. Wasmachine wilden we in de kast was allemaal geen probleem maar bij de keuken bestellen werd ons verteld dat we van 3 delen een kast zelf moesten maken en zelf voor scharnieren moesten zorgen. Greeplijsten wilden we zwart op de tekening is het zoals we wilden, maar ze hebben rvs besteld en wij natuurlijk ondertekend en niet op gelet. Dat is onze fout schijnbaar, maar zij hebben de lijst met ons niet doorgenomen. De wand achter de keuken moest 8cm naar voren omdat we alles op 1 lijn wilden hebben, toen moest de wand van wasmachine ook 4 cm naar voren. Keuken is zo goed als geplaatst maar de wand is uiteindelijk 24cm voren
Reactie of foto toevoegen
“Serieuze problemen”
Muysers Dirk | vrijdag 29 jul 2022 22 | Brugman Hulst
Afgelopen weken zijn ze onze badkamer komen renoveren, en ik moet zeggen...deze mensen hebben topwerk geleverd...het resultaat mag gezien worden. Hetgeen zeker NIET kan gezegd worden van de service die wij namens Brugman gekregen hebben.
Wij zouden de afbraak werken zelf uitvoeren en hebben meermaals gevraagd wat wij allemaal moesten uitbreken. Zowel bij Brugman in de showroom als bij de aannemer werd ons gezegd dat ALLES moest worden uitgebroken...tegels en bepleistering tot op de ruwe steen...vloertegels en chape, want alle leidingen en afvoerbuizen zouden worden vervangen. Groot was onze verbazing op de tweede dag toen de controleur bij ons langs kwam en ons zei dat de muren wel heel scheef stonden en of het niet mogelijk geweest was om enkel de tegels af te kappen, want nu zouden wij 150€ per muur extra moeten betalen!!! Natuurlijk was dat mogelijk geweest...maar moesten ALLES afbreken. Wij hebben nu een dag meer werk gehad...extra puin moeten wegvoeren en betalen en daar bovenop dus nog eens 600€ voor extra bepleistering.
Ook werd er gezegd dat het in België verplicht is om een waterdicht doek achter de douche te plaatsen...dat wil ik wel geloven, maar dan zou dat mijn inziens vooraf wel in de prijs moeten verrekend zijn...dus weer 400€ extra kosten. Ook hadden wij gevraagd of het mogelijk was om losse panelen bij te bestellen om zelf een kast voor de boiler te maken...bij levering blijkt dat het wasbakplaten zijn van 4cm dik, hetgeen wij zeer zeker niet gevraagd hadden...maar Brugman wil niks terugnemen.
Tot slot dan, toen de betegeling gedaan was, bleek dat er maar liefst bijna acht dozen kleine tegels (350 stuks) en 10 grote muurtegels van 90x45 teveel geleverd zijn!!! Op een kleine badkamer van 2,5m op 2,5m vind ik dat wel een redelijke misrekening...en natuurlijk kan Brugman deze tegels niet meer terug nemen....dus weer extra kosten. Achteraf bleek dan dat wij meer dan 2000€ extra kosten moesten betalen. Een kleine tegemoetkoming of zelfs een sorry kon er nog niet af. Aan iedereen die een keuken of badkamer wil vernieuwen...GA ZEKER NIET LANGS BIJ BRUGMAN want je bent zeer zeker bedrogen. Van mij krijgt Brugman een dikke 0/10
Reactie of foto toevoegen
“Niet ingesteld op service na aankoop”
Jaco | donderdag 15 jul 2021 21 | Brugman Barendrecht
Enkele jaren geleden een complete badkamer gekocht en veel plezier van gehad in de tussentijd. Tot zover positief. Inmiddels lekt inbouwkraan van de douche. Brugman geeft aan dit niet op te kunnen lossen en hierin niets te kunnen betekenen (behalve het los opsturen van een onderdeel) Mijn voorstel om mee te denken in een oplossing en iemand langs te sturen (uiteraard gewoon betaald) wuiven ze weg omdat ze daar geen mensen voor hebben. Kortom lekkage in badkamer en zoek het maar uit. Waardeloze aftersales.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer zeer slecht”
Schachtschabel | donderdag 30 jan 2020 20 | Brugman Barendrecht
Voorstel aan Brugman Barendrecht is de naam te wijzigen in Ali Baba en de 40 rovers, dan weten de mensen in ieder geval van te voren dat het niet goed zit. Tot het moment van de handtekening alles goed maar daarna begint de ellende. Communicatie ronduit belabberd. Wist niet dat keukenleveranciers zo'n vergadercultuur hadden. De mensen die je wilt spreken lijken welhaast heel de dag in vergadering te zitten. Trap er niet in !! Ronduit slecht te noemen nadat je je handtekening hebt gezet. Schaamteloos. Doe het niet.

Aanvulling ontvangen 5 februari 2020: Wij hebben een keuken incl. demontage en montage gekocht. Tevens 2 badkamers excl. demontage en montage. Montage is deels gebeurd, zeer slechte service. € 25.000 uitgegeven aan alleen de keuken en een service die ronduit beschamend te noemen is. Oplevering heeft formeel nooit plaatsgevonden.. Alles is erin geramd en monteurs zijn verdwenen, formele oplevering nooit plaatsgevonden. Over de badkamers kan ik alleen maar zeggen dat geleverd is waarvoor betaald is, geen klachten. Eindscore 1, zeer, zeer slecht. Communicatie gedurende demontage, montage, oplevering en daarna praktisch onmogelijk, betreffende personen bij Brugman lijken welhaast de gehele dag te vergaderen. Hebben tot heden geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Annelet Troch | zondag 24 nov 2019 19 | Brugman Den Haag
Wij hebben een volledige badkamer van €10.000 bij Brugman gekocht. Bij plaatsing al een hoop gezeik. Uiteindelijk na veel klachten hier een dinercheque voor aangeboden gekregen. Nu een jaar later zitten er weer plekken op onze spiegel van €400,-. De reactie van Brugman: komt omdat hij in een vochtige kamer hangt. Ja rug, waar dacht je dat ik de badkamerspiegel zou hangen? Ik kan 30% korting op een nieuwe spiegel krijgen. Maar daar bedank ik voor. Voor ons NOOIT meer Brugman.
FOTO VAN ANNELET TROCH
Vochtige spiegel
Reactie of foto toevoegen
“Van alles foutgegaan”
SGA | dinsdag 24 sep 2019 19 | Brugman Zaandam
Ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring met een leverancier gehad en ik zou als je een nieuwe keuken wilt, brugman ten zeerste afraden! Werkelijk alles is fout gegaan in het traject. Ik heb in februari 2019 een keuken gekocht en nu in september 2019 is nog steeds niet alles opgelost. Erg bijzondere dingen mee gemaakt: metingen klopten niet, had lades bestelt maar deze pasten uiteindelijk niet waardoor ik nu plankjes heb, ik heb een week zonder warm water gezeten, hele slordige montage, er waren onderdelen vergeten, deuren draaien verkeerde kant op, plankjes ontbreken, ik had gaten boven m'n keuken omdat de keuken niet aansloot die ik zelf moest herstellen en betalen, de klantenservice reageert gewoon niet en laat je rustig 14 dagen in onwetenheid, naleveringen duren weken en zo kan ik nog wel even door gaan. Voor mij nooit meer Brugman en ik raad het ook iedereen in mijn omgeving af.
Reactie of foto toevoegen
“Grote gaten in de muur en een missend onderdeel”
Boyen | donderdag 30 mei 2024 24 | Brugman Ede
We hebben een badkamer gekocht. Hoewel de badkamer al lang af had moeten zijn missen wij door een fout van Brugman een onderdeel van ons badkamermeubel. Daarnaast zitten er grote gaten in de muur die niet worden gedicht. Zelfs na herhaaldelijk contact weigert Brugman dit op te pakken. Tijdens de bouw kwam er een elektricien langs die heeft gekeken in de badkamer. Die gaf aan dat er één grote wirwar van was gemaakt. En dat de gekozen oplossing totaal niet onderhoudsvriendelijk is. Brugman gaf dit toe, maar zei dat het voldoet aan de standaard omdat het "renovatie" is. Na een paar dagen kwam een elektricien langs van een externe partij en die gaf aan dat ze er een zooitje van hadden gemaakt.
FOTO VAN BOYEN
Reactie of foto toevoegen
“Plafondpanelen passen niet”
Marcel | dinsdag 5 apr 2022 22 | Brugman Utrecht
Via deze weg willen wij iedereen waarschuwen die de intentie heeft een keuken/badkamer te kopen bij Brugman. Doe het niet! Zodra je wat gekocht heb is de communicatie / service ver te zoeken. Nadat we een mooie badkamer hadden uitgezocht hoorde we een andere verkoper iets uitleggen over een Luxalon plafondpanelen. Na vraag gedaan bij onze verkoper na de opties ivm een dakkapel. Deze plafond kon zonder probleem geplaatst worden (volgens de verkoper). Er word alleen niet bij gezegd, dat de minimaal hoogte van dit plafond minimaal 8 cm betreft.
Nadat we hier zelf achter zijn gekomen, hebben we gelijk contact op genomen met de verkoper. Deze zei dat de aannemer het had moeten controleren of er wel een verlaagd plafond mogelijk was. Na div mail verkeer hoe we het konden oplossen, komen ze met een briljant idee om zelf eens langs te komen '' om de situatie van dichtbij te bekijken en te meten?'' Datum 1: Een dag voor de afspraak toch maar even mailen hoe laat ze verwachte te komen. 3 uur later een mailtje: Wegens corona onder de collega's, komen wij hier op een ander moment op terug. Datum 2: Er word een week later weer een afspraak ingepland. Deze word 5 min voor de afspraak afgebeld ivm een dubbele afspraak. Datum 3: Weer div e-mails verstuurd en getracht te bellen om een nieuwe afspraak te maken, eindelijk een reactie en een afspraak in gepland. Deze word op de dag zelf 2 uur na de afspraak afgebeld door omstandigheden. Datum 4: Hij is er. Na even wat te kijken naar het plafond komt deze tot de conclusie dat een plafond van minimale hoogte 8 cm niet gaat passen. De beste man wist genoeg en zou de zelfde week er nog op terug komen met een oplossing. Die week weer geen bericht, toch maar weer mailen (want bellen heeft geen zin als ze niet opnemen). Eindelijk een reactie: ze gaan er niks mee doen omdat het de verantwoording van de aannemer is om te controleren of dit past. Hun eigen verantwoording om de klant goed te informeren over wat ze kopen vergeten ze voor het gemak! Er was bekend dat er een dakkapel geplaatst zou worden en een goede verkoper had geweten dat het niet zou passen. Dus we raden ieder aan NOOIT bij Brugman te kopen want verkopen willen ze wel maar zodra er wat is lossen ze het niet op! Dan krijg je onderstaande reactie!

Beste heer Van Ommeren,
Het spijt ons dat de afspraken met u verzet moesten worden. Dit hadden wij ook graag anders gezien maar gezien de omstandigheden wat dit helaas niet mogelijk waarvoor onze excuses. Wat betreft het plafond, hiervoor is mijn collega bij u thuis geweest om te kijken voor een technische oplossing. Hij heeft geconcludeerd dat dit niet mogelijk was. Hierop geeft u aan dat u het plafond wenst te retourneren. Wij kunnen uw wens niet inwilligen omdat wij het plafond alleen hebben geleverd. De verantwoordelijkheid ligt in dit geval geheel bij u en uw aannemer. Tevens wil ik u hiervoor ook verwijzen naar de voorwaarden op uw aankoopbon betreft het retourneren. Met vriendelijke groet, Brugman Keukens badkamers
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service en nazorg”
Sara | donderdag 19 feb 2026 26 | Brugman Almere
Vanaf de levering waren er meerdere problemen en onduidelijkheden, vooral met het afvalsysteem. Onderdelen ontbraken, waaronder de deur van het afvalsysteem die pas maanden later werd nageleverd. Toen de keuken uiteindelijk gemonteerd kon worden, bleek opnieuw dat het afvalsysteem niet correct was. De geleverde deur was niet montage klaar. Daarnaast bleek dat de geleverde bakken niet bij de kast passen. Ze zijn in verhouding super klein, vergelijkbaar met toilet prullenbakken, zoals door hun eigen montageafdeling wordt aangegeven. In plaats van het probleem structureel op te lossen, werd dit telkens weggezet als "ontevredenheid" en werd alleen een betaalde vervanging aangeboden. Kosteloos herstel werd geweigerd, ondanks dat het probleem al sinds levering speelt en meerdere keren is gemeld. Er wordt nu enkel een monteur gestuurd om een onderdeel te bevestigen, terwijl de kern van het probleem blijft bestaan. De communicatie verliep moeizaam en oplossingen bleven uit. Al met al veel tijd, moeite en frustratie voor iets wat netjes opgelost had kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel partijen”
Arjan van Hal | zaterdag 3 mrt 2018 18 | Brugman Hoofddorp
Het bestellen van de badkamer ging prima, mooie tekening en een uitgebreid gesprek over de gekozen materialen. Helaas blijkt al snel dat onze keuze om alles uit te besteden bij 1 partij verkeerd uitvalt: we hebben nu dus te maken met veel verschillende partijen.
- de verkoper
- de aannemer
- de stucadoor
- de plafondspecialist
- de afdeling montage.
En daarnaast nog de collega's van de verkoper, de receptioniste en de vestigingsmanager. Er is niet aanspreekpunt, geen case-manager / projectleider / oid. De badkamer is nu geïnstalleerd, maar helaas niet volledig. Het bad is mogelijk verkeerd geïnstalleerd, dat moet nog uitgezocht worden. De badspatwand is verkeerd geleverd, en het blijkt technisch niet mogelijk te zijn om dit type plafond bij ons te installeren. Dit had al door de verkoper gezien moeten worden, maar ook de aannemer en de kwaliteitscontroleur hadden dit moeten zien. Helaas zag niemand het, waardoor we nu zonder plafond zitten. Ondanks vele telefoontjes van onze kant, worden we -op 1 keer na- nooit teruggebeld. En de keer dat ze terugbelden, was het om te melden dat er geen nieuws was. Brugman is zeer laks in het terugbellen, maar de verkoop afdeling is altijd wel bijzonder vriendelijk terwijl ze verwijzen naar de montage. De aannemer zegt niets te kunnen doen, en is afhankelijk van de montage. De montage-servicelijn zelf is vrijwel onbereikbaar: ze nemen gewoon niet op, en er is geen e-mailadres. We hopen dat er snel wat veranderd, maar voor zoveel geld verwacht je toch meer... We houden hoop, we kunnen niet anders.
Reactie of foto toevoegen
“Dure les bij badkamer inclusief montage”
Jansen | maandag 29 mrt 2021 21 | Brugman Leeuwarden
Sanitair gekocht bij Brugman Leeuwarden, werk uitgevoerd door installatiebedrijf Terpstra uit Drachten. Werd ons verteld dat het werk net zo duur zou zijn als kosten materiaal. Voor kleine douche en toilet 12000 euro lichter. Veel van hetgeen we hadden uitgezocht was er niet en voor alles een alternatief. Slecht betegeld, niet op de juiste wijze gemonteerd, belachelijk slecht kit-werk slordig, en nu zitten we met lekkage en extern bedrijf bij gehaald en weten ons dus te vertellen dat hier buitengewoon slecht werk is afgeleverd, prutswerk om maar zeggen. Voor ons nooit meer naar Brugman Leeuwarden. Deze les was erg duur, en moeten nu meerkosten gaan maken om het voor elkaar te krijgen
Reactie of foto toevoegen
“Brugman werkt erg slordig”
Saihol Lu | maandag 17 okt 2022 22 | Brugman Arnhem
Brugman werkt enorm slordig! Afspraken worden niet nageleefd, communicatie winkel/ hoofdkantoor Waalwijk is slecht! Als je als klant 90 procent aanbetaald, is dat voor brugman niet voldoende alvorens ze gaan monteren en dreigen ze met boetes etc. Ik heb spijt dat we de keuken/badkamer door hun hebben laten uitvoeren.

Aanvulling 20 oktober 2022:
Ik weet niet waar ik moet beginnen, allereerst dan maar het probleem met facturen.
Bij de keuken was er sprake van wat meerwerk, dat brengt natuurlijk kosten met zich mee. De brugman had mij een factuur gestuurd zonder meerwerk, met het verzoek dat bedrag te betalen. Dat heb ik vervolgens gedaan, 3/4 dagen daarna kreeg ik een ander factuur in de mail met meerwerk met het verzoek dat te betalen.
Ik belde ze op (waalwijk) dat ik de eerste factuur al verwerkt had middels een bouwdepot, en dat ze het verschil maar op papier moesten zetten zodat ik dat ook kon verwerken. Dat ging dus niet! Ze moesten eerst het bedrag ontvangen hebben voordat ze het verschil op factuur konden zetten! 2 dagen voordat de keuken gemonteerd zou worden kreeg ik de factuur, wat ongeveer 8 procent is van het totaalbedrag. Met het verzoek op tijd te betalen, want anders kon de montage niet doorgaan en kon het zijn dat ik een boete moest betalen omdat alles verzet moest worden. Oftewel omdat zij niet capabel zijn een factuur tijdig op te sturen naar mij ben ik de dupe dat het niet gemonteerd zou worden! Terwijl ik al meer dan 90 procent heb aanbetaald!

Badkamer montage:
Aannemer zegt: jouw dorpel vd wc staat laag, ik kan dat voor je ophogen dat staat namelijk mooier. Ik vond dat prima, maar vervolgens kreeg ik via mn vriendin te horen dat hij de dorpel kapot had gemaakt. En dat het €55 ging kosten om het te vervangen, en blijkbaar heeft hij ook iets zwaars laten vallen. Want onze net geplaatste pvc Vloer was daar beschadigd en een tegel vd wc. Ik meld dit bij een medewerkster van Brugman Arnhem. Zij vindt dat vervelend en zegt dat dat raar is dat wij voor de kosten opdraaien en gaat daar achteraan. Niet dus! Want ik kreeg uiteindelijk een factuur voor de dorpel, ik meld me bij brugman Arnhem, de medewerkster vind t vervelend bla bla. Mail alles maar weer door, want dan ga ik er naar kijken, vervolgens krijg ik te horen dat het hoofdkantoor (Waalwijk) hierover moest beslissen en dat ze alles had doorgestuurd. Na een week niks gehoord te hebben Waalwijk gebeld, je raad t al: ze wisten van niks! Intussen is de aannemer aan het wachten op z'n geld. Ik heb brugman Arnhem laten weten dat het een kansloze bende is! En dat zij zich niet aan hun afspraken houden!

Badkamer tekening:
Op papier en ontwerp is gesproken over een muurtje wat visgraat betegeld moest worden, daar is rekening mee gehouden met het bestellen vd tegels ivm snijverlies.
Aannemer zegt: het staat niet op een "lijst" aangevinkt dat het zo gelegd moet worden. Gevolg ik kan dus opdraaien voor het meerwerk, Brugman zegt vreemd. Wij intussen onzeker over eventuele meerwerk/ kosten en vertragingen. Uiteindelijk hebben we besloten beneden wel visgraat te doen en boven (badkamer) verticale betegeling. Qua kosten heb ik gelukkig niks meer over gehoord. Dus daar hou ik mn mond maar over.

En dan nog wat over de producten: 1e badkuip kwam beschadigd binnen, moest retour lever tijd kon wel 3/4 weken duren, gelukkig toch op tijd binnengekomen.
1e spiegel kwam beschadigd binnen, moest retour, 2e spiegel was beschadigd tijdens de montage, 3e spiegel was beschadigd tijdens de montage, 4e spiegel werd door een ander partij goed gemonteerd.

U begrijpt wel dat we dit hele proces afschuwelijk vonden. En ik wist niet dat een bedrijf als brugman zoveel steken laat vallen. Vooral niet empatisch en oplossingsgericht denken en goed communiceren. Echt te triest voor woorden!
Reactie of foto toevoegen
“Maat van de tegels klopt niet”
Tanja | zondag 17 nov 2024 24 | Brugman Son
Beste mensen, koop niet bij Brugman. Als er iets misgaat zijn ze echt niet thuis. Veel winst maken en geen service. Het heeft ons de afgelopen weken zoveel stress en oponthoud gekost en nu ook veel extra onkosten: nieuwe tegels, extra werkuren, tegellijm etc. En het extra werk moet nog gedaan worden dus echt heel vervelend allemaal. We hadden bij Brugman tegels besteld in twee tinten zoals het te zien was in de showroom. De tegels werden geleverd toen er al flink gewerkt werd. Toen we de lichte tegels op de muur hadden zitten met 2 mm voeg en we wilde beginnen aan de donkere tegels op de andere 2 muren en vloer (dezelfde tegels wel) bleek dat de deze tegels zodanig groter waren dat we dit niet konden aansluiten want de kleinere zaten er al op met 2 mm voeg. We moesten dus dezelfde maat donkere tegels hebben (op de bestelling staat 60 bij 60 overigens, verder niets). Maar Brugman gaf meteen niet thuis en waren zakelijk en duidelijk, het was niet hun schuld. Na veel discussie en vervelende telefoontjes met veel stress bleek dat de donkere tegels ook niet verkrijgbaar waren in de maat van de lichte tegels. Dat moesten we maar zelf oplossen. De lichtgrijze tegels hadden dus een maat/ afmeting die niet meer bestaat. Wat doe je op zo'n moment. Opnieuw andere tegels uitzoeken terwijl we deze zo zorgvuldig uitgezocht hadden. De kleinere lichte tegels zaten al op de muur. De donkere tegels waren nergens verkrijgbaar in de maat van de lichtere tegels, ook niet in de fabriek. Toen zijn we uiteindelijk zelf gaan kijken of we dan de lichte tegels in de maat van de donkere tegels konden krijgen. We moeten verder en we weten geen betere oplossing. En gelukkig kon dat wel. We moeten dus de lichte tegels eraf slopen en daarna de wanden opnieuw gaan stuccen en opnieuw betegelen. We vroegen aan Brugman of ze ons tegemoet konden komen aangezien hun bedrijf aansprakelijk is voor deze situatie en de schade groot is. Maar ze wilde de nieuwe tegels niet kosteloos of met korting voor ons bestellen. Nog winst maken op onze ellende, schandalig. Dus bleef er geen andere keus voor ons dan ze bij een ander bedrijf te bestellen en de correcte maat tegels zelf te betalen. Knap gedaan Brugman, geen onkosten voor jullie maar wel een hele slechte naam en op naar de volgende handtekening onder een order in de showroom. Vanmorgen nog eens om een vergoeding gevraagd maar nee. Ze weigeren nu een bijdrage te leveren omdat we de tegels bij een ander besteld hebben, absurd. Past wel helemaal in het patroon van alle andere reacties de afgelopen weken. Bestel dus gewoon niet bij Brugman en bespaar je de nare ervaring. Ze hebben een tegelboer die het allerlaatste restant van een niet meer gemaakte grootte kwijt wilde en die maat doodleuk met de donkere variant in een andere maat ( die ook nog in de lichte maat verkrijgbaar is) aan ons leverde, terwijl deze maten niet samen gebruikt kunnen worden. En Brugman heeft schijt aan de veroorzaakte ellende bij de klant, ze zijn koud en zakelijk, ze besteden hun tijd en service niet aan mensen die al betaald hebben. En wij zitten met veel extra onkosten, stress, oponthoud en extra werk en een hele nare ervaring met Brugman. Dus niet doen mensen, je staat er alleen voor na betaling. We hebben nog netjes gewacht met deze review maar het laatste woord is dus echt gezegd.
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
J. Ritfeld | vrijdag 12 mei 2023 23 | Brugman Utrecht
Nooit iets kopen of gelijk tekenen! Je bent blij met de offerte als je de winkel uitloopt. Je denkt dat je een goede deal hebt gesloten. In tegendeel. Komen elke keer meerkosten bij. Als je hierover belt, krijg je te horen dat dit in kleine lettertjes in de offerte staat. Wanneer je ze belt of mailt omdat dingen niet gaan zoals ze horen te gaan of omdat er dingen niet goed gemonteerd zijn of beschadigingen zijn is er niemand thuis (op de lades van onze badkamermeubel zitten witte strepen. Zeggen ze bij Brugman dood leuk dat wij dit met wasbenzine er moeten afhalen!). Plus daarbij zetten zij slechte aannemers in. Ik raad iedereen af om hier een badkamer te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Broken sink”
katja | vrijdag 7 apr 2023 23 | Brugman Amsterdam
Terrible terrible customer service, rude to the core, arguing and yelling at the customer who bought a 20000€ kitchen with them a year earlier. Sink that came with the kitchen broke in 6 months. Sink that apparently you can hit with a hammer and it would not brake (according to the salesperson) broke because of too hot water!? They replaced it after we waited for 2 months -just to brake again in a month. We called customer service (sink is still under warranty) who was unprofessional and rude, said it is our own fault it broke and we should pay 400€ for a new one. We will get a new one indeed but not with Brugman and after being treated how we were treated by them, will never ever buy anything in Brugman! Btw, sink is supposed to be made for washing pans and pots in it in hot water, shouldn't break because water is too hot or you hit it with a pot while washing it. Ridiculous. And warranty ? It's there for the show seems like. Unprofessional!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer teleurstellend”
C. | maandag 7 okt 2024 24 | Brugman Alkmaar
Geheel nieuwe badkamer uitgezocht en niet de goedkoopste. Mijn woning in de binnenstad en bereikbaarheid: geen probleem. Tegels (vloer/muren) meubel en toilet worden bezorgd op pallets, die niet naar boven kunnen met de lift, behalve achter de trekhaak van mijn eigen auto naar de parkeergarage :(. Badkamer was toen al verwijderd, dus dan heb je geen keus. Installateur kwam wanneer het hem uitkwam (soms om 11.30 uur) en had veel koffie en rookpauzes, waardoor het eindeloos duurde tot het af was. 1 wasbak lekte, de toiletborstelhouder viel van de muur (gelijmd), 1 kraan liet los en de striping was niet correct aangebracht. Niet alles opgelost. Ik kon zeker niet praten als Brugman......
Reactie of foto toevoegen
“Bedankt juist wel goed gegaan”
A.j burgers barsch | dinsdag 27 aug 2019 19 | Brugman Nijmegen
In 2015 een keuken gekocht bij brugman keukens .Na heel veel tegenslag "Wat niet de schuld van brugman was " hebben ze alles op gelost .niets was hun teveel .de service is zo goed een dikke 10 onze ervaring met brugman is top. ook de badkamer en toilet door hun laten doen. bedankt brugman
Reactie of foto toevoegen
“Ga nooit naar Brugman”
MM | maandag 28 sep 2020 20 | Brugman Zaandam
Heel erg slecht. Trap niet in de mooie verkooppraatjes! Alles wat fout kan gaan is bij ons fout gegaan, 3 maanden zonder badkamer gezeten, 2 aannemers gehad, stankoverlast, offerte waar nog van alles bij kwam en nu een belachelijk dure toiletpot (hoe dom konden we zijn) die onderhoudsvrij zou zijn met een kalkstreep. Elke 2 weken 24 uur een doek met schoonmaakazijn er in leggen (waar moet ik dan naar toilet?) Vind ik niet onderhoudsvrij. Mijn toiletpot van de bouwmarkt is na 10 jaar schoon en kalkvrij! Ze komen ons niet eens tegemoet terwijl dit in de garantieperiode als is aangegeven! Dus ga nooit naar Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Annulering kostte 1000 euro”
Grietje | maandag 22 jun 2020 20 | Brugman Amersfoort
Helaas hebben wij alle ervaringen met Brugman keukens te laat gelezen. De algemene consensus is toch wel dat ze net iets te graag verkopen. Dit op zichzelf is geen straf, maar eerlijk is het allemaal niet! Gewoon een aantal tips; ze azen op een handtekening, teken dus pas als je echt zeker weet dat dit de keuken is die je wil kopen en belangrijker nog teken pas als deze compleet samengesteld is. Na het tekenen kan je vanzelfsprekend dingen nog wijzigen. Maar dit draait dan waarschijnlijk wel op een meerprijs uit. En als je dan nog wilt annuleren zit binnen 2 dagen vast aan 5% annuleringskosten en na 2 dagen aan 30% dus annuleren is dan niet goedkoop. De lopende actie loopt altijd bijna af dus moet je wel snel tekenen om van de korting gebruik te maken..... Trap hier niet in. De actie liep alleen deze week nog zeiden ze. Wij zijn overgehaald om te tekenen anders zou de actie korting niet meer gelden. Toen wij een paar dagen later in de showroom kwamen was de actie net verlengd.... heel toevallig allemaal. Wij hadden alle maten zelf aangeleverd zodat er een goede tekening en offerte gemaakt kon worden. Na het tekenen thuis helaas moeten concluderen dat ook hier weinig van klopte. Alle kasten waren minder hoog dan gevraagd. Bel je dan om dit aan te geven wordt gezegd bel aan het einde van de week maar terug dan is de betreffende verkoper er wel weer. Gelukkig hadden we toen wel de algemene voorwaarden gekregen (welke je pas krijgt nadat je getekend hebt) waarin de annuleringsvoorwaarden vermeld staan. Want na 2 dagen zijn de kosten dus 30%, dit kan natuurlijk toeval zijn...... Maar zo voelt het niet. Wij hebben de keuken geannuleerd omdat er net iets teveel dingen voelde als misleiding en oneerlijkheid. Dit kost ons bijna €1000!, maar wel een wijze les rijker! Persoonlijk kopen wij er nooit geen keuken meer. Gaat u dit wel doen..... Laat een memorecorder mee lopen met uw verkoopgesprek. Want na het tekenen weten ze van de gemaakte afspraken plots niks meer af. Ik hoop dat u wat heeft aan mijn ervaringen!
Reactie of foto toevoegen
“Zelf montage”
Pieter en Carla | maandag 2 sep 2019 19 | Brugman Leeuwarden
Wij hebben begin dit jaar een badkamer gekocht bij Brugman Leeuwarden. Wij zijn erg tevreden over hoe wij zijn geholpen / geadviseerd! Wij willen daarvoor Martijn de Jong nogmaals hartelijk bedanken! Het is erg mooi geworden!

Aanvulling ontvangen 5 september 2019: Aankoop is geleverd maar hebben zelf verder alles gemonteerd.
Reactie of foto toevoegen
“Service is ver te zoeken”
Mick | dinsdag 9 nov 2021 21 | Brugman Zutphen
Begin dit jaar een badkamer gekocht bij brugman. Met de verkoop werden we zeer vriendelijk geholpen. Bij het leveren van de materialen was het bad beschadigd (kan gebeuren), maar dit werd nadat de chauffeurs een zetje nodig hadden goed opgelost. Toen we onze badkamer hadden afgemonteerd, op het scherm na, ontstond het probleem. Helaas hebben we zelf een fout gemaakt en een sierstrip van de douchewand beschadigd. Dit leek ons geen probleem, dit moet wel te vervangen zijn. Hierover contact gehad met de service afdeling die ons vertelde dat we een heel nieuw scherm moesten bestellen voor een 'zachte" prijs van 500 euro. Dit vinden wij belachelijk, 500 euro voor een strip van misschien 20 euro. Als we vragen waarom we een nieuw scherm moeten kopen, krijgen we het antwoord dat er geen losse onderdelen geleverd worden. BELACHELIJK!!
Tijdens onze zoektocht naar onze badkamer kwamen we een mooie keuken tegen bij brugman, maar door deze onredelijke afhandeling gaan we op zoek naar een andere.
Reactie of foto toevoegen
“Keuken en badkamer”
Van geffen | zondag 9 mei 2021 21 | Brugman Ede
Keuken en badkamer gekocht, nou in de winkel wordt je vriendelijk geholpen maar zodra je getekend hebt is het klaar, badkamer is door een aannemer via Brugman gemonteerd. Wat zijn er veel fouten gemaakt door die prutsers, leidingwerk verkeerd aangesloten warm en koud verkeerd, vloer eruit om het leidingwerk te herstellen vervolgens warm water uit het toilet en ga zo maar door. Bad beschadigd en hersteld nou niet mooi. Bad verkeerd gemonteerd en nu mogen er weer tegels uit. Kranen die blijven lekken enz enz. Ik zal over de keuken nog maar niets zeggen. Heb nu weer een mail gestuurd over de kraan die weer lekt. En het bad moet ook nog hersteld worden. Brugman doe hier iets aan!
Reactie of foto toevoegen
“Klant is geen koning”
Anja van Asselt | maandag 14 sep 2020 20 | Brugman Amersfoort
Laat ik voorop stellen dat dit alleen over de badkamer gaat. Met de keuken is alles keurig geregeld. Fijne verkoper in Amersfoort. Ook de verkoop van de badkamer ging prima. Voor de badkamer hadden wij zelf een installateur geregeld. Wij hadden een bad met whirlpool systeem gekocht. Deze kwam compleet geïnstalleerd bij ons binnen. Daar hoefde onze installateur dus niets aan te doen. Het bad is geplaatst en werkte goed. Totdat we na een paar weken het bad leeg wilde laten lopen omdat de badkamer klaar was. Het water moest er een poos in blijven staan om problemen van krimp en dergelijke te voorkomen. Helaas werkte toen de stop niet meer. We kregen met geen mogelijkheid het bad meer leeg. De draaiknop aan de zijkant van het bad draaide compleet door. De installateur heeft behoorlijk gezocht naar een oplossing. Kwam er helaas niet uit, immers het bad werkte toen het geplaatst was. Je gaat er dan niet van uit dat er al zo snel iets mis is met dat bad dat al geïnstalleerd binnen kwam. Brugman gebeld. Werd direct op een zeer onbeleefde manier afgescheept dat dat het probleem van de installateur was. Zij hadden immers alleen maar verkocht. Zit er dan geen garantie op al gemonteerde producten? De installateur is weer op zoek gegaan. De enige manier om er achter te komen is er weer een tegel uit slopen wat weer kosten met zich mee brengt. Weer met Brugman gebeld. Dezelfde dame was nu nog onbeleefder. Uiteindelijk heb ik nu een paar tegels thuis gestuurd gekregen en verder waren alle problemen voor ons zelf, moesten we ophouden met zeuren en het maar uitzoeken. Bij haar is de klant zeker geen koning.
Reactie of foto toevoegen
“Aanbetaling verplicht”
Jan peelen | maandag 4 dec 2023 23 | Brugman Almere
Pas op bij aanbetaling bij Brugman. Bij Brugman is 100 procent verplicht. De aanbetaling is in 2 delen. Bij levering van de bestelde spullen moet 100 procent betaald zijn, anders ben je het eerste deel van de aanbetaling kwijt. Wettelijk is 50 procent aanbetaling toegestaan. De tegels moet je zelf naar boven brengen.
FOTO VAN JAN PEELEN
+ Toon extra foto van Jan peelen
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Jennifer Hilmans-Meij | maandag 29 nov 2021 21 | Brugman Heerlen
Eind augustus een complete badkamer gekocht en gekozen ervoor om alles via brugman te laten verlopen. Wij kregen toen bijna 4 weken later een brief dat we een afspraak moesten maken voor het inmeten van de badkamer. Ik kreeg de brief op woensdag en die vrijdag erna moest het meetrapport al klaar zijn. Dat ging de aannemer niet lukken, begrijpelijk.

27/9/2021 had ik de afspraak voor het inmeten van de badkamer gepland om 18.00 uur. Toen er om 18.30 nog niemand was geweest heb ik de aannemer gebeld. Hij was de afspraak vergeten, dat kan gebeuren. Een uurtje later dan gepland stond de aannemer alsnog op de stoep. Ik kan niet zeggen dat deze meneer enthousiast was over de klus. Ik kreeg er al meteen een slecht gevoel bij, maar goed ik wilde de aannemer niet afrekenen op het te laat komen en niet enthousiast zijn. Hij kan ook een slechte dag of week hebben. Na het inmeten beloofde de aannemer dat we na 1 a 2 weken de offerte zouden ontvangen.

Na 4 weken had brugman het meetrapport, ietsje later dan 1 a 2 weken, maar het is druk in bouwland. Echter had ik nog geen offerte. Verkoper bij brugman vertelde telkens dezelfde smoes "aannemers zijn goed met hun handen, maar niet met hun administratie". Dus nogmaals gewacht. Het is inmiddels al 9 weken geleden dat de aannemer geweest is, maar een offerte heb ik nog steeds niet ontvangen. Vorige week, nadat ik pas 8 weken op een offerte zat te wachten, gebeld met brugman. De verkoper zou erachteraan gaan. Inmiddels heb ik mijn verwachtingen gigantisch naar beneden bijgesteld. Ik hoop dat ik midden januari een keer een offerte mag ontvangen, want op dit tempo duurt het nog eens 9 weken. Ik heb noch van brugman, noch van de aannemer iets vernomen. Een volgende ga ik bij een goedkopere badkamer aanbieder, want duurder betekent niet dat je betere service krijgt.
Reactie of foto toevoegen
“Geen goede ervaring”
Fam B | woensdag 21 aug 2019 19 | Brugman Groningen
Wij hebben geen goede ervaring over de levering en afhandeling van onze badkamer artikelen . We worden van het kastje naar de muur gestuurd. Zo missen we de bevestiging van onze toiletbril en de bevestiging van onze radiator. Voor het laatste hebben we voor niets €70 voorrijkosten moeten betalen aan onze installateur. Helaas zonder dat de verwarming hangt, want de bevestiging is er nog steeds niet. Voor de bevestiging van de toiletbril moeten we betalen. Belachelijk als je voor duizenden euro's hebt uitgegeven bij Brugman. We zijn met de toiletbril onder de arm naar de winkel in Groningen gegaan. De verkoper gaf zelf toe dat het belachelijk was dat we hiervoor moesten betalen en dat het opgelost zou worden, maar helaas weer een mail gekregen dat we de toiletbril bevestiging moeten betalen. Helaas dus meneer Angelo Boots. We wachten nu alweer enkele weken.. Geen aanrader dus om iets aan te schaffen bij Brugman keukens en badkamers te Groningen
Reactie of foto toevoegen
“Geen klantenservice maar klantontvriendelijkheid”
Jessy Middelhoven | woensdag 11 apr 2018 18 | Brugman Almere
Een badkamer kopen bij Brugman, waar moet ik beginnen... Omdat wij totaal geen kennis hebben van badkamers etc. gingen wij naar Brugman. Zo'n grote firma, die moet toch wel alles weten van badkamers en de levering daarvan, toch??

Het aankoopgesprek bij Brugman Almere verliep soepel, aardige verkoper en vriendelijke dame achter de kassa die ons koffie en thee gaf. Wij hadden gekozen voor badkamernummer 13, dus exact dezelfde badkamer als in de showroom. De verkoper maakte voor ons een tekening (zonder afmetingen) en de koop was rond. Wij kregen, achteraf gezien, een onvolledig rapport mee naar huis. Onze aannemer vroeg naar een tekening met afmetingen, maar deze hadden wij niet gekregen en wij dachten dat dat normaal was. Dus onze aannemer moest zelf nog alle afmetingen bij de tekening plaatsen.

Ongeveer 6 weken later werd de badkamer geleverd, ik heb alle serienummers en artikelcodes vergeleken met de dozen en de factuur. Alles leek in orde. Een week later werden wij gebeld door de tegelzetter; ik kom 30 tegels te kort, dus ik kan nu niet aan de slag.. ik bellen met Brugman, en zij zeiden; ''de tegelberekening klopt inderdaad niet, maar u moet wel alle 30 tegels alsnog betalen en wij kunnen deze over een week leveren''. U begrijpt, wij zijn ons hele huis aan het verbouwen dus onze aannemer heeft een strak schema, een week later die tegels bezorgen was geen optie. Na lang zeuren en boos worden heb ik besloten om zelf die tegels om 07:00 's ochtends te gaan halen in Waalwijk (3 uur rijden heen en terug en een ochtend vrij moeten nemen) anders duurde de oplevering een week langer en hadden wij extra kosten aan onze aannemer.

In Waalwijk moest ik €126,- afrekenen en ''dit wordt vast wel vergoed door Brugman, aldus de verkoper in Almere die de fout had gemaakt''. Na 3 dagen zaten de tegels er in en kwamen wij kijken. Tot onze schrik, bleek de vloer een totaal verkeerde kleur tegels te hebben (zwart in plaats van licht grijs). Wij schakelde gelijk met Brugman Almere; ''ach wat vervelend, ik ga dit intern overleggen als de manager terug is van zwangerschapsverlof''. Een week later spraken wij eindelijk de manager (in de tussentijd was de badkamer klaar en kwamen wij er ook nog achter dat er een hoek uit de spiegel was). Deze manager was erg klantonvriendelijk en herhaalde constant zijn standpunten over waarom wij niks vergoed kregen. ''de tegelkleur kan verschillen door lichtdoorval (zwart en lichtgrijs is niet te veranderen door licht)'' ''nee mevrouw, de tegels die u heeft opgehaald krijgt u niet vergoed omdat u deze in eerste instantie al niet heeft betaald''.

Hierna nog 20x gebeld te hebben met het hoofdkantoor en 4x langs te zijn geweest bij Brugman in Almere, zijn wij nog geen steek verder en blijven zij herhalen dat wij niks vergoed krijgen. Nu zitten wij met een badkamer waar wij niet tevreden mee zijn aangezien er een totaal verkeerde kleur vloer in zit, wij een kapotte spiegel hebben, extra geld kwijt zijn en heel veel bloed zweet en tranen hierin hebben zitten. Ik raad het iedereen af om zaken te doen met Brugman. De klantenservice is geen klantenservice maar een klantontvriendelijke service die niks willen oplossen en nergens over meedenken.
FOTO VAN JESSY MIDDELHOVEN
Grijze tegels
Reactie of foto toevoegen
“Geeft weinig vertrouwen”
Fatima | vrijdag 22 nov 2019 19 | Brugman Zaandam
Keuken van €20.000 gekocht. Verkopen kunnen ze, service waardeloos. Na een half jaar zijn de gebreken nog niet opgelost. Lades die niet werken, blad verzakt, vaatwasser zeepbakje defect. Kasten tot 2keer toe beschadigd geleverd. Weinig vertrouwen op een goede afloop
Reactie of foto toevoegen
“Niet doen”
Ray | zaterdag 6 jun 2026 26 | Brugman Zoeterwoude
Niet doen, mooi verkoop verhaal duurder segment, wat mondeling besproken wordt is na de handtekening snel vergeten. Brugman houdt zich niet aan afspraken! Bij het verkoopgesprek bij de vestiging in Zoeterwoude-Rijndijk een plezierig gesprek gehad. Wel duidelijk doorgevraagd en heel duidelijk aangegeven dat wij alleen aan Brugman wilde betalen en dat alleen daar de verantwoordelijkheid lag! Daar werd omheen gedraaid en er kwam alleen mondeling een antwoord. Puntje bij paaltje toen onze handtekening op de overeenkomst, na een gesprek van 3 uur en er flink werd aangedrongen op het ondertekenen.... in vertrouwen wat er juist mondeling was besproken op papier stond was het verhaal anders. Na ongeveer 2 a 3 weken kregen wij via Brugman de "aanneemovereenkomst" met de geselecteerde aannemer.... Totaal niet volgens afspraak, want wij zouden alles aan Brugman zelf betalen. Bellen met de vestiging had als resultaat een flinke woorden wisseling met de filiaal leider, die tijdens het gesprek bijna meteen dreigde met dat het dossier zou worden doorgestuurd aan juridische zaken... het was niet mogelijk om alles aan Brugman te betalen de spullen moesten sowieso worden afgenomen.... Ook het betalen van de kosten waren besproken een aanbetaling van de spullen die bij Brugman werden afgenomen, waren ineens 50% bij tekenen van de ovk, in de week van leveren moest alles worden betaald... kortom nog niets ontvangen of gedaan aan de badkamer ruim 12000 euro aftikken en nog niets! Hiernaast moest de aannemer ook betaald worden... kortom, is 95% van de totale kosten ruim 27000 euro en er was nog niets gedaan. Mondeling was besproken dat er 10% zou worden aanbetaald... totaan de start.... daarna opbouwende fase qua betaling. Met gods gratie mocht ik van Brugman op het bedrag van ruim 12000 euro, een bedrag van 500 achterhouden als zekerheid dat alles goed geleverd was... Kortom Brugman houdt zich niet aan de mondelinge afspraken en verwijst als de handtekening gezet is naar wat er op papier staat.. wel verzocht om de afspraken toe te voegen, maar dat is nooit gebeurd.. Brugman geeft aan te ontzorgen maar in ons geval gaf het alleen maar kopzorgen. Service nadat er getekend is is ronduit slecht. Er komt niks uit als er door de aannemer meerwerk wordt voorgesteld welke wellicht technisch moet worden beoordeeld. Er waren zoveel meer tegels besteld dat wij een hele andere muur hebben kunnen betegelen, bij navraag houdt men rekening met 20% snij afval, zelf de m2 berekend er is ruim meer dan 20% bij besteld. Bij navraag legt men de verantwoording bij de aannemer. Natuurlijk neemt men de extra bestelde tegels retour (wel mondeling afgesproken), nee dat is handig voor in de toekomst kan je een tegel vervangen als deze stuk is....(ruim 7m2, over) natuurlijk staat dat goed in de regels omschreven, mondelinge afspraken zijn vergeten... Gelukkig hadden wij een zeer competente aannemer Smit BV uit Delft. Die een aantal zaken voor ons kon oplossen. Maar van Brugman kreeg hij alleen de schuld. De tussentijdse controle door Brugman stelt niets voor, binnen 5 minuten en in het bijzijn van de aannemer werden de werkzaamheden beoordeeld... lastig om als leek daar iets van te zeggen. Het was niet eens een medewerker van Brugman... (andere naam op het shirt). Met contact met de klantenservice was per mail werd vooral afgegaan op de regels die op papier stonden...
Lang verhaal kort! Niet doen of zorgen dat de aanvullende mondelinge afspraken op papier staan!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte installatie”
Leon Broere | maandag 11 aug 2025 25 | Brugman Utrecht
Installatie badkamer dramatisch. Bij verwijderen oude badkamer dwars door 2 muren heen met de kangoo. Ook dwars door de scheidingsmuur met buren naar slaapkamer. Installatie knullig inclusief vlijmscherpe randen bad. Meerkosten stucen kleine strook muur E 2500. Bedreiging door uitvoerder. Nul hulp en compensatie door Brugman en Mandemakers.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde bestellingen, slechte communicatie”
Meike | woensdag 21 dec 2022 22 | Brugman Den Bosch
Wat je ook doet, koop hier nooit een badkamer. Na een eerste gesprek in de showroom helemaal enthousiast en direct het contract ondertekend. Hierna helaas nooit meer iets gehoord van Brugman tot de verbouwing zou starten. Na het slopen van de badkamer bleek dat de bouwtekening helemaal niet realistisch en haalbaar was. Verbouwing heeft hierdoor stilgelegen en we hebben plotseling een compromis moeten sluiten, we moesten wel; want onze badkamer was al gesloopt. Tijdens het bouwen bleek toen ook dat er verkeerde producten waren besteld, welke opnieuw besteld zijn. Al met al hadden we toen al een vertraging van een maand. Bij communicatie met brugman (/bademann) echt geschrokken hoe niet flexibel ze zijn. Na een officiële klacht uiteindelijk een goed gesprek gehad waar excuses waren aangeboden. Hier bleek dat er in de showroom al diverse fouten waren gemaakt. Echter compensatie voor hun fouten weigeren ze te doen. In eerste instantie hebben ze zelfs geprobeerd ons te laten opdraaien voor hun fouten. Bespaar jezelf ellende, bestel hier alsjeblieft geen badkamer. Voor €13.000 euro verwacht je een prachtige badkamer en niet 2.5e maand ellende zonder enig uitzicht naar oplossingen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet flexibel bij grote aankoop”
P.H. | donderdag 30 jul 2020 20 | Brugman Assen
Op goed vertrouwen kies je de spullen voor de sanitair uit. Deze is onlangs bij mij bezorgd. Ik was niet tevreden over het bad. En wel de lengte. De tekening gaf niet de werkelijkheid aan. Met de bedrijfsleider Marco de Graaf hierover gesproken. Of ik het bad kon ruilen met een andere bad met andere lengtemaat. Dat kon niet want zij werken op commissie basis. Wat een uiterst onvriendelijke man! Hij was totaal niet in staat om probleemoplossend te werken. Ik had niet alleen het sanitair maar ook de keuken bij hun gekocht. Dus het gaat wel om best veel geld. Helaas is de vorige bedrijfsleider weggegaan. Het is dus zo, zij helpen jou met de tekening en met sanitair opzoeken. Ben je achteraf niet tevreden er over, dan is alle risico van jou. Dan heb je dus pech. Vestiging Hengelo is daar en tegen veel klantvriendelijker. Dus niet naar Assen gaan maar naar Hengelo.
Reactie of foto toevoegen
“Na 5 maanden keuken nog niet af”
Sluijter | donderdag 9 jun 2022 22 | Brugman Almere
Eind januari 2022 is onze nieuwe keuken geplaatst maar nog steeds niet af! Ze zijn zo gochem geweest om tot 3X aan toe het verkeerde profiellatje mee te nemen! Waardoor wij nog steeds met losse muurpanelen zitten in de keuken! Inmiddels is het juni en zijn we het zat om tegen een keuken aan te kijken die niet af is! En is ons keukenblad ook nog eens beschadigd! 3 X 4weken moeten wachten, ben bang dat daar nog 4 weken bij gaan komen. Hoe gaan we dit oplossen?
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde leveringen”
Mathias Bruin | dinsdag 24 nov 2020 20 | Brugman Alkmaar
Wij hebben voor 10.000,- een keuken besteld. Wij zijn begonnen met het verbouwen van de keuken ergens in Juni van dit jaar. Na de levering bleek de oven niet te werken, de koelkast deur was niet meegeleverd en de vriezer deur had ophang gaten aan de verkeerde kant. Nu zouden zij het komen fixen, wat overigens meerdere maanden duurde (een maand of 3-4), maar inderdaad kwam er een monteur de keuken fixen ergens in oktober. Hij was de koelkastdeur ophangstukjes vergeten, had een deur voor de vriezer mee waarvan de nerf van het hout verticaal liep in plaats van horizontaal en kon de plinten niet leggen omdat deze nog bewerkt moesten worden (wat overigens ook in de opdracht stond). Nu hebben wij net bericht gehad dat ze 24 November weer langskomen om alles te fixen. Ik ben benieuwd. EDIT: Ja hoor het is weer zo ver... Inmiddels 24 november en ze hebben weer het verkeerde deurtje voor de vriezer mee! Lekker kansloos!
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Joop | zondag 2 mei 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
Fout op fout op fout. Geen enkele coulance, zelf van alles regelen/rechttrekken. Nooit meer Brugman, echt ik ben er wel zo klaar mee. En het ergste is nog dat ze "verbaast" zijn dat dit ergernis bij mij heeft veroorzaakt. Als ze dat na alle telefoontjes niet gemerkt hebben, moeten ze toch echt eens kijken of ze wel op de goede plek zitten.

Aanvulling ontvangen 4 mei 2021: Ik heb een badkamer gekocht en laten installeren. Alles is nu afgeleverd en gemonteerd. Montage ging goed (aannemer). Het hele traject werden er fouten gemaakt door Brugman die de aannemer weer oploste. Aannemer is top, Brugman een flop.
Reactie of foto toevoegen
“Onbetrouwbaar bedrijf”
J van Kempen | maandag 29 mrt 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
Men verkoopt een totaal concept inclusief volledige installatie. Achteraf blijkt dat betreft de installatie vele uitzonderingen zijn en dat de klant moet opdraaien voor het meerwerk. Men liegt niet, maar ze verzwijgen veel. Onbetrouwbaar bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Uitgebreide aankoop”
juliska | donderdag 16 jul 2020 20 | Brugman Hulst
Zeer ontevreden over personeel Brugman Hulst. 1 keuken besteld, blad niet meer leverbaar, moesten maar iets anders uitkomen kiezen. 2 badkamers besteld, tot 2 x aan toe kon de tekening die de dame had getekend niet uitgevoerd worden. douche drains niet op de geplande week geleverd, monteur moeten afbestellen. pvc vloer besteld, montage berekening akkoord gegeven komen ze na 5 maanden er achter dat nadat wij een handtekening hadden geplaatst een mis berekening hadden gemaakt, of we € 4000,- meer wilde betalen.... geen excuus geen tegemoetkoming, wij zullen de rechtsbijstand in schakelen om dit prijs verschil door hun fout,en meerdere fouten, geen korting ontvangen op uberhaubt de keuken die wij afnemen en 2 badkamers, en een pvc vloer, blijkbaar is voor Brugman Hulst € 4000,- een misverstandje....
Reactie of foto toevoegen
“Geen spijt”
Leo Kersten | dinsdag 20 dec 2022 22 | Brugman Nijmegen
6 jaar geleden bij deze vestiging een keuken en badkamer gekocht. Had nu problemen met de korfafsluiter van de gootsteen. Zonder er om te vragen kreeg ik het vervangende onderdeel gratis toegezonden. Top Brugman. Geen spijt van mijn keuze destijds !
Reactie of foto toevoegen
“Meerdere fouten en geen oplossing”
Marcel | dinsdag 26 apr 2022 22 | Brugman Alkmaar
Bij de aankoop kon er van alles geregeld worden en luisterden ze echt naar onze wensen. Nu 8 maanden verder door meerdere fouten (verkeerde wasbak in het werkblad) en vele andere fouten wordt je nu met een kluitje het riet ingestuurd.
Er moet een volledige nieuw werkblad en wasbak geplaatst worden waarbij de oude kitrand eraf moet en een nieuwe kitrand erop. Probleem is zij gaan niet kitten. Oftewel extra kosten komen eraan buiten onze schuld en geen vergoeding. We zijn er nog wel even zoet mee helaas.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer klantonvriendelijke klantenservice”
Marc Weijts | donderdag 8 dec 2022 22 | Brugman Roosendaal
In week 36 nieuwe keuken laten plaatsen door Brugman. Bij plaatsing bleken enkele onderdelen niet geleverd, waaronder 2 voorfronten voor de lades. 6 weken later zijn de spullen nageleverd. Men was vergeten de frontpanelen voor te boren, zodat deze niet gemonteerd konden worden. Weer 5 weken laten weer een monteur langsgekomen met een nieuw front. En weer waren ze vergeten het paneel voor te boren, ondanks ons dringend verzoek om het paneel voor levering te controleren. Als je de klantenservice belt word je zeer klantonvriendelijk behandeld.
Reactie of foto toevoegen
“Spullen goed geleverd”
Patrick Roovers | zaterdag 11 mei 2019 19 | Brugman Roosendaal
Badkamer gekocht bij brugman Roosendaal. Deskundig geholpen door verkoper Arco. Voor vragen achteraf kon je altijd bij hem terecht. Ook de levering was keurig verzorgd. We hebben nu een schitterende badkamer waar we nog jaren van kunnen genieten.
Reactie of foto toevoegen
“Erg tevreden”
Ton Bouw | zondag 6 jun 2021 21 | Brugman Arnhem
Alles is perfect afgeleverd en gemonteerd. Duidelijke communicatie, aflevering volgens afspraak en erg mooi geplaatst. Verkoper Wesley heeft alle moeite gedaan om ons goed en volledig te adviseren. We zijn erg tevreden met het hele verkoop-traject en met de keuken zelf.
FOTO VAN TON BOUW
Reactie of foto toevoegen
“Slechte keuken”
Els van Lopik | woensdag 3 jun 2020 20 | Brugman Barendrecht
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Uitleg apparatuur wordt niet gegeven want daar gaat iemand anders over wie is mij nog onduidelijk. Verder beschadigingen aan keukenblad is onze eigen schuld, moet je de keuken maar niet gebruiken, bij stoten tegen het blad schieten de stukjes eraf en xe fabrikant zegt dat je dat niet mag doen!! Nog nooit zo'n slechte keuken gehad voor zoveel geld.
Reactie of foto toevoegen
“Incomplete en verkeerde leveringen”
Els | zondag 4 sep 2022 22 | Brugman Arnhem
September 2021 keuken aangekocht, zou in februari 2022 geleverd en gemonteerd worden. Niet alles was compleet en er was een kastje verkeerd besteld. Daarnaast een ombouw 15 cm te hoog gemonteerd. Weer meerdere nieuwe afspraken gemaakt om te bespreken wat niet klopte. Werden daarin ook tegengesproken. Na 5 afspraken (betekent ook 5x vrij nemen) uiteindelijk na maanden de goede vaatwasser geleverd (eerst kwamen ze afspraken helemaal niet na, toen kwamen ze met een vaatwasser doet niet paste en daarna met de goede) ondertussen verschillende afspraken gehad over de ombouw welke verkeerd gemonteerd was. Uiteindelijk kwamen ze deze maken, maar toen braken ze de natuursteen omlijsting af.... Deze moest dus opnieuw besteld worden, nu... een jaar nadat we de keuken besteld hebben is hij af naar wens. Inmiddels 8 dagen hiervoor vrij moeten nemen. De keuken was al duur, maar hierdoor nog veel duurder. Op de vraag of dit vergoed kon worden, kregen we terug dat ze de vergoeding geven inde service die ze bieden.
Reactie of foto toevoegen
“Een incomplete keuken”
Stephanie Bertram | donderdag 24 feb 2022 22 | Brugman Hoofddorp
Een uitgebreide zeer luxe keuken gekocht en het bekende verhaal: Tot het moment dat je getekend hebt zijn ze vriendelijke maar vanaf het moment dat de handtekening staat, niet te bereiken, met een receptioniste die als een soort schild functioneert en telefoontjes tegenhoudt.
De keuken is incompleet geleverd, er ontbraken onderdelen en de koelkast is niet goed gemonteerd, die sluit niet. Inmiddels 1 maand verder en na alle telefoontjes vanuit mijn kant nog niks van Brugman vernomen. De telefonistes van de klantenservice zijn wel zeer vriendelijk die dames proberen hun best te doen, maar kunnen uiteraard ook niet veel. We hebben een case contactpersoon gekregen die ik nog nooit gesproken heb, sterker nog hun eigen klantenservice kan deze ook niet bereiken. De onderdelen staan nog in backorder dus voorlopig blijf ik met een incomplete keuken zitten!
Ook moeten we een nieuwe badkamer, ik wilde dit aanvankelijk tegelijk doen maar besloot toch eerst de keuken af te ronden en kijken hoe dat verliep. Na deze ervaring geef ik geen euro meer uit bij dit bedrijf. Echt waar alles wat u hier leest op deze pagina herken ik en verloopt precies zo slecht bij ons.
Reactie of foto toevoegen
“Niet leveren op afgesproken dag”
Ron | maandag 21 jan 2019 19 | Brugman Wateringen
Vorig jaar een spullen uitgezocht voor een badkamer en 2 wc's. Prima geholpen door de verkoper daar ter plekke. Aangegeven dat we de spullen pas begin van dit jaar geleverd wilden hebben i.v.m. het gereedkomen van de nieuwbouw woning. Dat was uiteraard geen probleem, en zou geschiedde in week 6. Echter in de loop van het jaar enkele keren gebeld door Brugman dat ze de spullen wilde komen leveren. Aangegeven dat de nieuwbouw woning pas in week 4 gereed was, dus dat er gewoon in week 6 geleverd kon worden. Nu is bijna het moment van leveren aangebroken ( week 6)( nieuwbouw woning gereed), en als wij dan een afspraak proberen te maken voor de leverdag, wordt er bijna lacherig verteld, dat dit zeker niet gaat lukken , want ze hebben "zogenaamd" ( sorry verzin gewoon een betere smoes) logistieke problemen, en kunnen niet eerder als week 8 leveren ( misschien dat brugman zelf te laat is met bestellen?). Daar sta je dan. Alle aannemers e.d. staan op scherp, en kunnen nu ff 2 weken wachten. ( dit krijgt nog een staartje). Als je al deze problemen voorlegd aan Brugman, dan hebben ze daar totaal geen boodschap aan, en van het meedenken met de klant, en een beetje service hebben ze al helemaal niet gehoord. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en de juiste personen zijn allemaal ineens niet meer te bereiken of vrij. Hoeveel vrije dagen krijgt het personeel wel niet bij brugman? Ben zelf ondernemer, en weet wel dat je met service en klantvriendelijkheid heel veel klanten aan je kan binden, maar dat kwartje is bij brugman nog niet gevallen denk ik.
Reactie of foto toevoegen
“Houden zich niet aan afspraken”
A. Ganpat | maandag 22 okt 2018 18 | Brugman Capelle aan den IJssel
Wij hebben een keuken, badkamer en toilet gekocht bij Brugman. In de showroom zijn wij prima geholpen, op advies en maatwerk valt niets op te merken. De ellende begint daarna bij het hoofdkantoor, men houdt zich niet aan leverafspraken en data. Op het hoofdkantoor is er GEEN leidinggevende die beschikbaar is om je te woord te staan. Als je eenmaal gekocht hebt is er GEEN service meer! Het lijkt erop dat men helemaal niet geïnteresseerd is in de beleving van de klant. Koop dus nooit, nooit bij Brugman keukens en badkamers.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
R Jansen | zaterdag 14 mei 2022 22 | Brugman Arnhem
Badkamer gekocht verkoper was top tot er klachten waren van kastje naar de muur gestuurd na 8 Maanden heen en weer gemaild eindelijk een nieuwe douchewand niet degeen die we hadden we moesten het hier maar mee doen, zijn niet tevreden maar kon niet anders en we kregen wel 50 euro retour, we moeten een nieuwe keuken maar nooit meer Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Ook korting op garantie”
Soppe | dinsdag 5 okt 2021 21 | Brugman Emmen
Wat een circus van een winkel 2017 daar een badkamer gekocht. Naar wat wikken en wegen deze badkamer koste voor ALLEEN materiaal wat in het zicht komt (dus geen lijm voeg kit of alles achter de tegel.) 12.000,- !!! U leest het goed hier ging ik natuurlijk niet in mee 2 dagen later kon het in één x voor 6.000,- euro gewoon 50% korting dit kan natuurlijk nooit.!! Maar jong en onbezonnen hebben we er toch akkoord op gegeven destijds hebben ze mij naar een mooie spiegel toe gedrukt met tijd alles er in (lekker makkelijk onder het douchen) deze ging wel 15 jaar mee zonder problemen en 5 jaar garantie op het klokje. EN nu komt het natuurlijk vertoont het klokje nu kuren en ben ik er mee terug gegaan.. tuurlijk garantie af lopend eerste jaar 60% garantie en daarna aflopend ik geloof mijn oren niet nu heb ik nog maar 40% garantie waardoor ik meer moet betalen dan hun OP EEN PRODUCT MET GARANTIE dus als je iets koopt en het gaat direct stuk moet ie zelf 40 % betalen voor een ander product. Wees verstandig en ga niet naar brug man al helemaal niet in EMMEN.!! hier lachen ze je gewoon in je gezicht uit als je hier voor langs komt.
FOTO VAN ROBEET
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto null
1 / 52

Brugman vestigingen

  Brugman Alkmaar (7 reviews), Noorderstraat 7, 1823 CS Alkmaar, tel 072-5156793
  Brugman Almere (6 reviews), Miamistraat 72, 1334 KX Almere, tel 036-5328252
  Brugman Amersfoort (11 reviews), Euroweg 95, 3825 HB Amersfoort, tel 033-4613448
  Brugman Amsterdam (6 reviews), Johan Cruijf Boulevard 106, 1101 DJ Amsterdam, tel 020-5673000
  Brugman Arnhem (10 reviews), Heerlenstraat 3, 6845 AD Arnhem, tel 026-3812112
  Brugman Assen (1 review), Borgstee 31, 9403 TS Assen, tel 0592-340822
  Brugman Barendrecht (14 reviews), Pesetastraat 20, 2991 XT Barendrecht, tel 010-2922011
  Brugman Breda (5 reviews), Kruisvoort 32, 4814 RZ Breda, tel 076-5202058
  Brugman Capelle aan den IJssel (10 reviews), Hoofdweg 46, 2908 LC Capelle aan den IJssel, tel 010-2587555
  Brugman Den Bosch (4 reviews), Reitscheweg 14, 5232 BZ Den Bosch, tel 073-6411595
  Brugman Den Haag (7 reviews), Binckhorstlaan 113, 2516 BA Den Haag, tel 070-3477985
  Brugman Ede (6 reviews), Galvanistraat 59, 6716 AE Ede, tel 0318-631855
  Brugman Emmen (4 reviews), Nijbracht 80, 7821 CA Emmen, tel 0591-729000
  Brugman Goes (4 reviews), Marconistraat 34, 4461 HH Goes, tel 0113-246080
  Brugman Groningen (5 reviews), Peizerweg 82, 9727 AK Groningen, tel 050-5250553
  Brugman Heerlen (10 reviews), In de Cramer 166, 6412 PM Heerlen, tel 045-5754240
  Brugman Hengelo OV (3 reviews), Holtersweg 55, 7556 BS Hengelo OV, tel 074-2506366
  Brugman Hilversum (4 reviews), Verlengde Zuiderloswal 34, 1216 BX Hilversum, tel 035-5448092
  Brugman Hoofddorp (12 reviews), Kruisweg 785c, 2132 NG Hoofddorp, tel 020-6533462
  Brugman Hulst (5 reviews), Industrieweg 4b, 4561 GH Hulst, tel 0114-320080
  Brugman Leeuwarden (8 reviews), De Centrale 13, 8924 CZ Leeuwarden, tel 058-2130383
  Brugman Nijmegen (8 reviews), Wijchenseweg 168, 6538 SX Nijmegen, tel 024-3442805
  Brugman Purmerend (1 review), Einsteinstraat 4, 1446 VG Purmerend, tel 0299-460200
  Brugman Roermond (5 reviews), B. Lindanussingel 2, 6041 LV Roermond, tel 0475-311501
  Brugman Roosendaal (4 reviews), Rucphensebaan 1-1a, 4706 PH Roosendaal, tel 0165-569852
  Brugman Son (6 reviews), Ekkersrijt 4024, 5692 DA Son, tel 0499-474481
  Brugman Tilburg (2 reviews), Ringbaan Zuid 378, 5022 GA Tilburg, tel 013-4609020
  Brugman Utrecht (12 reviews), Hollantlaan 14, 3526 AM Utrecht, tel 030-2888471
  Brugman Venlo (10 reviews), Nijmeegseweg 4, 5916 PT Venlo, tel 077-3101262
  Brugman Wateringen (5 reviews), 's-Gravenzandseweg 25, 2291 PE Wateringen, tel 0174-225850
  Brugman Zaandam (15 reviews), Pieter Ghijsenlaan 20, 1506 PV Zaandam, tel 075-6157867
  Brugman Zoeterwoude (4 reviews), Hoge Rijndijk 195, 2382 AJ Zoeterwoude, tel 071-5892086
  Brugman Zutphen (4 reviews), Gerritsenweg 10, 7202 BP Zutphen, tel 0575-517025
  Brugman Zwolle (4 reviews), George Stephensonstraat 4, 8013 NK Zwolle, tel 038-4601440
Kaart
Brugman review
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.