Feedback
3,1

Brugman

Score uit 224 ervaringen | beschrijf uw ervaring
34 vestigingen (heel nederland)
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van Brugman
Al ruim 50 jaar dé adviseur in keukens, badkamers en vloeren. Van ontwerp tot montage, wij helpen gedurende het hele proces. 34 winkels voor inspiratie en advies.
Redactie Qasa.nl
Brugman heeft showrooms in diverse plaatsen in Nederland. Het bedrijf verkoopt complete keukens en badkamers. Brugman richt zich op maatwerkoplossingen voor zowel keuken- als badkamerinrichting.
Alternatieven voor Brugman
Andere goed gewaardeerde keukenzaken zijn onder meer:
•  KeukenCoach
   
( Amersfoort Utrecht ) score 9,8 uit 178 ervaringen
•  I-KOOK
   
( Almere Flevoland ) score 9,6 uit 1922 ervaringen
•  REDDY Keukens
   
( Barendrecht Zuid-Holland ) score 9,2 uit 204 ervaringen
•  Bemmel & Kroon
   
( Den Haag Zuid-Holland ) score 9,5 uit 926 ervaringen
•  DB Keukens
   
score 9,7 uit 2571 ervaringen
•  Voortman Keukens
   
( Bunnik Utrecht ) score 9,7 uit 602 ervaringen
•  Svea Keuken & Bad Eindhoven
   
( Son Noord-Brabant ) score 9,0 uit 91 ervaringen
•  Total Home
   
( Lelystad Flevoland ) score 9,8 uit 263 ervaringen

U kunt ook de lijst met de beste 10+ keukenzaken bekijken.

Brugman review

Er zijn 224 ervaringen over Brugman. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
Bekijk ervaringen per score:
5 sterren 20 ervaringen
4 sterren 5 ervaringen
3 sterren 2 ervaringen
2 sterren 19 ervaringen
1 ster 170 ervaringen

Verdeling: 25 positieve ervaringen | 191 kritische ervaringen

Ervaringen over: keukens, badkamers, actie, annuleren, kwaliteit, korting, montage, prijs, service

Per vestiging:

Sorteer op: meest relevant, nieuwste, met foto
“Ga niet naar Brugman”
Jeroen | zondag 20 apr 2025 25 | Brugman Ede
Heel nare ervaringen met de service van Brugman in Ede. Wij hebben daar de keuken, vloerverwarming en vloer gekocht. Toen we de rekeningen van de vloer bij elkaar optelden, bleek er 1800 euro meer in rekening gebracht te zijn dan waar we voor getekend hadden. Daar moest ik zelf achter komen, en heb toen vriendelijk gebeld of ze het uit wilden zoeken hoe dat kwam. Ik kreeg een mail terug dat Brugman een fout gemaakt had en of we het zsm konden betalen. Ik opnieuw vriendelijk bellen dat ik het gek vond als wij alles moesten betalen, en of ze een voorstel konden maken hoe het netjes opgelost kon worden. Dat moest ze even met de manager bespreken. Vervolgens kwam er een dreigmail binnen van Brugman dat "optie 1: je krijgt helemaal geen vloer meer, of optie 2: een paar honderd korting". Zeker de dreigende toon was erg vervelend; Brugman had hier veel vriendelijker kunnen zijn, zeker gezien de fout bij hen lag en wij eigenlijk in ons recht stonden omdat het afgesproken bedrag zwart op wit stond. Je voelde dat ze gewoon het mes op de keel zetten, omdat door de strakke planning je toch geen keus had behalve het te accepteren. Uiteindelijk na heel wat geonderhandel akkoord gegaan met 50:50 plus een keukenmachine erbij, hopende dat het zo dan opgelost was. Maar helaas, hier stopte de slechte service niet. Bij het invrezen van de vloerverwarming, kwam er een groepje lompe monteurs die instructies negeerden (erg krap langs de deurpost gevreesd waardoor er nooit meer een taatsdeur in kan komen) en op meerdere plekken de elektra, internet en tv kabels in het beton doorgesneden. Er werd nergens eerst gemeten of er wat liep, en na de eerste schade gingen ze gewoon door. Pas toen er op meerdere plekken de kabels doorgefreesd waren, kwamen ze mij halen met de boodschap "teken hier dat we mogen doorgaan, anders laten we de andere helft van de woonkamer zitten en pakken we onze spullen". Daarna hadden ze het apparaat iets minder diep gezet en kwam er geen nieuwe schade bij. Ik diezelfde maandag naar Brugman toe om te overleggen, want vrijdag zou beton gestort worden en dan kun je er nooit meer bij als die pijpjes vollopen van de elektra en internet. Brugman was meteen heel stellig dat dat bedrijf het moest oplossen (niet ik) en pakte onmiddellijk de telefoon. Nadat hij ophing zei hij; het is geregeld en voor vrijdag heb je kostenloos een monteur thuis die alles oplost, en vanmiddag krijg je een schriftelijke bevestiging. Een dag later kwam de bevestiging, maar nog geen ingepland moment. Die dinsdag, woensdag en donderdag elke dag drie keer bellen naar welk moment ze zouden komen, want ik moest iedere keer vergaderingen op kantoor ervoor verzetten. "Het komt allemaal goed, het zit in de planning, dus ze komen zeker voor vrijdag en we laten nog weten wanneer". Donderdagavond nog niemand geweest, dus opnieuw gebeld. "We hebben nu meer duidelijkheid, ze komen of morgenochtend vroeg om het te repareren, en anders dinsdag maar dan verzetten wij de betonstort afspraak voor u". Je raadt het al, niemand kwam, niks verzet, dus de betonstort mensen stonden voor de deur en wisten van niks. Ik Brugman weer opgebeld en die man laat me doodleuk weten dat ze niks meer regelen voor ons, want zijn manager vond de kosten te hoog. Dus ik moest het of zelf regelen of 1850 euro betalen. Meerdere keren met elkaar in gesprek of we daar ook niet 50:50 konden, maar ook hier werd misbruik gemaakt van de strakke planning en het mes op de keel gedrukt. Deze keer ging het me echt te ver, dus ik heb zelf een bevriende elektricien gevraagd en die had het diezelfde avond in een half uur nog opgelost. Maarrr, de vloeren en beton mensen hadden ons inmiddels uit de planning gegooid. Net voor kerst, dus zie maar een nieuwe afspraak te krijgen. En de huur van ons oude huis was opgezegd, dus dikke stress of we uberhaupt wel leefbare woonruimte konden hebben. Uiteindelijk zelf maar met de vloerenpersonen gesproken, en na het uitleggen van de situatie kon ik een week later gelukkig nog ertussen gepropt worden in de planning. De brutaliteit van Brugman is misselijkmakend. En het kost ze nu al klanten, want twee gezinnen uit onze families stonden ook op het punt zaken te doen met Brugman, maar hebben een andere keukenboer gekozen na het horen van dit verhaal. Als je stressvrij van een keuken en/of vloer wilt genieten, zou ik je adviseren om niet naar Brugman te gaan!
Reactie of foto toevoegen
“Niet doen”
Ray | zaterdag 6 jun 2026 26 | Brugman Zoeterwoude
Niet doen, mooi verkoop verhaal duurder segment, wat mondeling besproken wordt is na de handtekening snel vergeten. Brugman houdt zich niet aan afspraken! Bij het verkoopgesprek bij de vestiging in Zoeterwoude-Rijndijk een plezierig gesprek gehad. Wel duidelijk doorgevraagd en heel duidelijk aangegeven dat wij alleen aan Brugman wilde betalen en dat alleen daar de verantwoordelijkheid lag! Daar werd omheen gedraaid en er kwam alleen mondeling een antwoord. Puntje bij paaltje toen onze handtekening op de overeenkomst, na een gesprek van 3 uur en er flink werd aangedrongen op het ondertekenen.... in vertrouwen wat er juist mondeling was besproken op papier stond was het verhaal anders. Na ongeveer 2 a 3 weken kregen wij via Brugman de "aanneemovereenkomst" met de geselecteerde aannemer.... Totaal niet volgens afspraak, want wij zouden alles aan Brugman zelf betalen. Bellen met de vestiging had als resultaat een flinke woorden wisseling met de filiaal leider, die tijdens het gesprek bijna meteen dreigde met dat het dossier zou worden doorgestuurd aan juridische zaken... het was niet mogelijk om alles aan Brugman te betalen de spullen moesten sowieso worden afgenomen.... Ook het betalen van de kosten waren besproken een aanbetaling van de spullen die bij Brugman werden afgenomen, waren ineens 50% bij tekenen van de ovk, in de week van leveren moest alles worden betaald... kortom nog niets ontvangen of gedaan aan de badkamer ruim 12000 euro aftikken en nog niets! Hiernaast moest de aannemer ook betaald worden... kortom, is 95% van de totale kosten ruim 27000 euro en er was nog niets gedaan. Mondeling was besproken dat er 10% zou worden aanbetaald... totaan de start.... daarna opbouwende fase qua betaling. Met gods gratie mocht ik van Brugman op het bedrag van ruim 12000 euro, een bedrag van 500 achterhouden als zekerheid dat alles goed geleverd was... Kortom Brugman houdt zich niet aan de mondelinge afspraken en verwijst als de handtekening gezet is naar wat er op papier staat.. wel verzocht om de afspraken toe te voegen, maar dat is nooit gebeurd.. Brugman geeft aan te ontzorgen maar in ons geval gaf het alleen maar kopzorgen. Service nadat er getekend is is ronduit slecht. Er komt niks uit als er door de aannemer meerwerk wordt voorgesteld welke wellicht technisch moet worden beoordeeld. Er waren zoveel meer tegels besteld dat wij een hele andere muur hebben kunnen betegelen, bij navraag houdt men rekening met 20% snij afval, zelf de m2 berekend er is ruim meer dan 20% bij besteld. Bij navraag legt men de verantwoording bij de aannemer. Natuurlijk neemt men de extra bestelde tegels retour (wel mondeling afgesproken), nee dat is handig voor in de toekomst kan je een tegel vervangen als deze stuk is....(ruim 7m2, over) natuurlijk staat dat goed in de regels omschreven, mondelinge afspraken zijn vergeten... Gelukkig hadden wij een zeer competente aannemer Smit BV uit Delft. Die een aantal zaken voor ons kon oplossen. Maar van Brugman kreeg hij alleen de schuld. De tussentijdse controle door Brugman stelt niets voor, binnen 5 minuten en in het bijzijn van de aannemer werden de werkzaamheden beoordeeld... lastig om als leek daar iets van te zeggen. Het was niet eens een medewerker van Brugman... (andere naam op het shirt). Met contact met de klantenservice was per mail werd vooral afgegaan op de regels die op papier stonden...
Lang verhaal kort! Niet doen of zorgen dat de aanvullende mondelinge afspraken op papier staan!
Reactie of foto toevoegen
“Aanbetaling verplicht”
Jan peelen | maandag 4 dec 2023 23 | Brugman Almere
Pas op bij aanbetaling bij Brugman. Bij Brugman is 100 procent verplicht. De aanbetaling is in 2 delen. Bij levering van de bestelde spullen moet 100 procent betaald zijn, anders ben je het eerste deel van de aanbetaling kwijt. Wettelijk is 50 procent aanbetaling toegestaan. De tegels moet je zelf naar boven brengen.
FOTO VAN JAN PEELEN
+ Toon extra foto van Jan peelen
Reactie of foto toevoegen
“De volgende keer zeker geen Brugman”
Veronica | vrijdag 29 mei 2026 26 | Brugman Hoofddorp
Keuken gekocht bij Brugman inclusief inductiekookplaat. Nodig: 2 extragroepen. Blijkt achteraf de externe stroomvoorziening niet toereikend. Koken kan alleen door niet teveel tegelijk aan te zetten. "anders klapt het eruit", was de mededeling. Dat is een aardige beperking. Een vraag vooraf als "kan het wel in het oude centrum van adam", is door Brugman niet gesteld/onderzocht. Voor een oplossing wordt naar anderen verwezen, bv Liander. Brugman vindt het niet hun verantwoordelijkheid. Op mails wordt niet of nauwelijks gereageerd. We wilden ontzorgd worden bij de aanschaf maar we hebben een hoop gedoe gekregen. Een keuken koop je niet snel 2 keer. Een volgende zal echter zeker niet via Brugman gaan
REACTIE VAN VERONICA MIOG
We hebben ook naar aanleiding van het melden van de klacht geen reactie van Brugman gekregen (de klacht is ook rechtstreeks naar hun verstuurd). Mogelijk is de gedachte "het geld is binnen en daarmee is de kous af". Een juridisch proces is een drama maar we overwegen dit wel. Voor nu: koop geen keuken bij Brugman, er is geen nazorg en je wordt niet serieus genomen! ER zijn zeker betere, betrouwbaardere keukenboeren
Reactie of foto toevoegen
“Een treurig bedrijf”
Fam Matteman | dinsdag 19 apr 2022 22 | Brugman Almere
Een Brugman keuken? Nooit meer. Wat een slecht bedrijf! Hoewel we met vier partijen te maken kregen, vonden wij dat we met Brugman een overeenkomst hadden, maar dat zag Brugman toch anders. In deze evaluatie spreken we daarom over Brugman, ook al betreft het diverse onderaannemers. Half maart 2021 een keuken gekocht bij Brugman in Almere, verkoper dhr D. Idskes. Redelijk eenvoudig: 13 kastjes, vier apparaten, u-vorm, nagenoeg hetzelfde als de bestaande keuken. Tijdens het eerste verkoopgesprek overlegden wij foto's, (bouw)tekeningen, maten en onze wensen. Wel, alles kon, alles werd duidelijk doorgesproken en vastgelegd. Het zag er goed uit, dus hebben we enigszins onder tijdsdruk, getekend. Dom en helaas, achteraf. In de order zat een bedrag van 3.400 euro voor (de)montage van alles; wij hoefden niks meer te doen! Op 1 juni zou de keuken worden gemonteerd, in één dag! Het uur daarna was het enige uur dat we plezier hebben gehad van onze aankoop. Thuis bleek, ondanks dat we dachten alles goed besproken en doorgenomen te hebben, er veel onvolkomendheden, tekortkomingen en onduidelijkheden in de order zaten. Zowel ten aanzien van geld, materialen, maten, vormen, kleuren, bestelnummers enzovoorts. Een week later bleken wij gewoon belazerd en misleid te zijn ten aanzien van frontkleur en dessin. We moesten verder en dus kwam de inmeter, die we nog maar eens de maten en bouwtekeningen gaven. Daarna kwamen de de-monteurs. Ze verwijderden de oude keuken en grof de oude tegels; lijmresten moesten we zelf maar doen 'want zat niet in de prijs'. Overleg met de verkoper had geen zin meer want hij deed zich er al snel mee af van 'jullie kopen niet bij mij maar bij Brugman', deed nagenoeg niks voor ons en liet ons zelf echt overal achteraan gaan. We hebben toen besloten dat we met deze man in het vervolg traject niets meer te maken wilden hebben; onbetrouwbaar, leugens en klantonvriendelijk. Toen kregen we zomaar een aanvullende offerte van 1.800 euro voor zaken die niet nodig waren en vooraf goed waren besproken met de verkoper. Veel gedoe en dreiging van 'zo gaan we niet verder' door Brugman. Na veel aandringen en 'alles kon toch?' ging Brugman overstag nadat we aangaven dan maar zelf bepaalde dingen te doen! Frustratie. Het was onze keuken maar Brugman gaf daar een heel eigen invulling aan! De dag vóór de montage vond levering plaats, een ramp. Spullen niet geleverd, dingen teveel, tekort of te lang, verkeerde kleuren, enzovoorts. Niet te geloven gewoon. Na die eerste montage dag hadden we een halve keuken en veel teleurstelling. Met elke montage dag was er steeds weer materiaal tekort, verkeerd spul, weer niet de juiste kleur, verkeerde maten enzovoorts. We werden er moedeloos van. En dat terwijl wij (!) elke keer weer, al vanaf na de eerste order, uitwerkingen en e-mails maakten van wat er fout ging, wat er moest gebeuren en wat wel dan niet af was. Het heeft ons vele dagen tijd, papier en toner gekost, los van ons gevoel van woede, onmacht, frustratie en teleurstelling. Wij deden veelal het werk dat Brugman zou moeten doen, maar helaas ontbreekt het bij Brugman intern aan de juiste communicatie, coördinatie en voorbereiding en naar ons als klant oprechte empathie. Hoewel de instelling van elke medewerker vriendelijk en goedbedoeld is, gaat er binnen het bedrijf zakelijk toch heel veel verkeerd. Wij voelden ons als klant niet belangrijk, kregen geen prioriteit en moesten steeds drie maanden wachten tot er bij ons weer wat gebeurde. Terwijl er met nagenoeg elke component van de keuken wel iets fout ging; vele tientallen zaken. Daarbij is het zo frustrerend dat Brugman alle macht heeft, want als je kan drinken en koken, heb je als klant geen enkele juridische weg om dingen te versnellen of schadevergoeding te vragen voor geleden ongemak. Wel, na 13 bezoeken over-en-weer, een inmeet-, een afbreek en vier montagedagen, 17 medewerkers over de vloer gehad, waarvan 14 verschillende, is onze keuken in maart 2022 na ruim een jaar eindelijk af. En dat allemaal in Corona tijd. Helaas heeft Brugman na de realisatie geen contact meer met ons opgenomen noch een reactie gegeven omtrent het afgelopen jaar. Wat een treurig bedrijf.
Reactie of foto toevoegen
“Broken sink”
katja | vrijdag 7 apr 2023 23 | Brugman Amsterdam
Terrible terrible customer service, rude to the core, arguing and yelling at the customer who bought a 20000€ kitchen with them a year earlier. Sink that came with the kitchen broke in 6 months. Sink that apparently you can hit with a hammer and it would not brake (according to the salesperson) broke because of too hot water!? They replaced it after we waited for 2 months -just to brake again in a month. We called customer service (sink is still under warranty) who was unprofessional and rude, said it is our own fault it broke and we should pay 400€ for a new one. We will get a new one indeed but not with Brugman and after being treated how we were treated by them, will never ever buy anything in Brugman! Btw, sink is supposed to be made for washing pans and pots in it in hot water, shouldn't break because water is too hot or you hit it with a pot while washing it. Ridiculous. And warranty ? It's there for the show seems like. Unprofessional!
Reactie of foto toevoegen
“Doe het niet”
Esther | woensdag 26 feb 2025 25 | Brugman Amersfoort
Helaas toch een slechte ervaring. Het leek mooi: bij Brugman Amersfoort een totaal pakket van badkamer, met slopen, plaatsen, monteren en afwerken voor 25.000 euro gekocht. Slopers zijn dwars door alle muren gegaan, waardoor er 3000,- euro extra kosten moeten worden gemaakt, waarvoor Brugman zich niet aansprakelijk stelt. Bij de reeds betaalde 25.000,- euro komt er nu dus nog 3000,- om de muren te herstellen anders kunnen er geen tegels op. Brugman doet hier niets mee en verwijst herhaaldelijk naar de kleine lettertjes. Eens en nooit weer!
FOTO VAN ESTHER
Reactie of foto toevoegen
“Bak ellende”
Paul de Groot | dinsdag 26 jan 2021 21 | Brugman Son
Eigenlijk zou geen sterren meer op zijn plek zijn! Van A tot Z een bak ellende.
De gevallen van fouten en miscommunicatie (lees geen communicatie) zijn er te veel om op te noemen, maar voor het idee een kort overzicht.

De winkel en het ontwerp:
- Zodra men merkt dat je een serieuze klant (melkkoe) bent kan alles. En dat geldt ook bij het maken van een ontwerp, maar dan.....
- Eenmaal een handtekening gezet onder de opdracht, dan begint de ellende. Ineens kunnen ze producten die zijn opgenomen niet meer leveren. Kleuren en stijlen waarop het ontwerp is gebaseerd zijn er niet meer, tot aan de tegels aan toe.
- Op een afspraak horen dat er in de situatie omtrent de levering niets is veranderd t.a.v. de vorige afspraak. Dus niet even de afspraak annuleren, terwijl de verkoper wist dat het niet goed ging met de ondergetekende.
- Te laat verschijnen op afspraken in de winkel en niet of veel te laat reageren op een mail.

Montage:
- Ook daar zijn behoorlijke fouten gemaakt door de aannemer. Verkeerde of geen afstemming tussen de verschillende werkuitvoerders. Een lekkage na de aflevering wegens niet goed afkitten.
- Na een goed half jaar scheuren in de tegels. Alle wandtegels in de badkamer worden op dit moment vervangen en dat betekent weer twee weken in de puin met drie sportende kinderen.
- Sommige producten moesten wij zelf montageklaar maken (folie die er niet goed afkwam in het bad).

Klantenservice:
- Het eerste contact over de scheuren is gelegd eind januari/begin februari 2020 en nu (8 december 2020) wordt de klacht verholpen.
- Gedurende deze periode werd er door de klantenservice meermaals beloofd contact op te nemen tijdens een door mij geïnitieerd telefoongesprek. Maar deze afspraak werd vaker niet dan wel nagekomen....het gevolg was dat ik er weer achterna moest bellen om meer informatie van de status te krijgen.
- Over een compensatie voor alle ellende wordt nog niets gezegd door de klantenservice; eerst de herstelwerkzaamheden afwachten zeggen ze dan.
- Vandaag (18-12-20) schuiven ze in een telefoongesprek zelfs de verantwoordelijkheid helemaal naar de aannemer en wassen zij hun handen schoon. En uiteraard moest ik er zelf weer achteraan bellen, na twee keer niet teruggebeld te zijn.

Bijna 15.000 euro voor een nieuwe badkamer uitgegeven, maar we hebben er al anderhalf niet volledig van kunnen genieten!! Maar goed Brugman heeft de knaken weer binnen.....

Oooww en een maand later ook nog niets van de oooh zo bezorgde webcare vernomen. Ze blijven mij negatief verbazen bij Brugman!
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop badkamer met tegels”
Fryslan | donderdag 23 sep 2021 21 | Brugman Leeuwarden
Verkeerde design radiator geleverd en nu geen moeite nemen om het op te lossen "sorry meneer moet u binnen 5 dagen aangeven". Lekker hoor.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer klantonvriendelijke klantenservice”
Marc Weijts | donderdag 8 dec 2022 22 | Brugman Roosendaal
In week 36 nieuwe keuken laten plaatsen door Brugman. Bij plaatsing bleken enkele onderdelen niet geleverd, waaronder 2 voorfronten voor de lades. 6 weken later zijn de spullen nageleverd. Men was vergeten de frontpanelen voor te boren, zodat deze niet gemonteerd konden worden. Weer 5 weken laten weer een monteur langsgekomen met een nieuw front. En weer waren ze vergeten het paneel voor te boren, ondanks ons dringend verzoek om het paneel voor levering te controleren. Als je de klantenservice belt word je zeer klantonvriendelijk behandeld.
Reactie of foto toevoegen
“Dure les bij badkamer inclusief montage”
Jansen | maandag 29 mrt 2021 21 | Brugman Leeuwarden
Sanitair gekocht bij Brugman Leeuwarden, werk uitgevoerd door installatiebedrijf Terpstra uit Drachten. Werd ons verteld dat het werk net zo duur zou zijn als kosten materiaal. Voor kleine douche en toilet 12000 euro lichter. Veel van hetgeen we hadden uitgezocht was er niet en voor alles een alternatief. Slecht betegeld, niet op de juiste wijze gemonteerd, belachelijk slecht kit-werk slordig, en nu zitten we met lekkage en extern bedrijf bij gehaald en weten ons dus te vertellen dat hier buitengewoon slecht werk is afgeleverd, prutswerk om maar zeggen. Voor ons nooit meer naar Brugman Leeuwarden. Deze les was erg duur, en moeten nu meerkosten gaan maken om het voor elkaar te krijgen
Reactie of foto toevoegen
“Geen aanrader”
J. Ritfeld | vrijdag 12 mei 2023 23 | Brugman Utrecht
Nooit iets kopen of gelijk tekenen! Je bent blij met de offerte als je de winkel uitloopt. Je denkt dat je een goede deal hebt gesloten. In tegendeel. Komen elke keer meerkosten bij. Als je hierover belt, krijg je te horen dat dit in kleine lettertjes in de offerte staat. Wanneer je ze belt of mailt omdat dingen niet gaan zoals ze horen te gaan of omdat er dingen niet goed gemonteerd zijn of beschadigingen zijn is er niemand thuis (op de lades van onze badkamermeubel zitten witte strepen. Zeggen ze bij Brugman dood leuk dat wij dit met wasbenzine er moeten afhalen!). Plus daarbij zetten zij slechte aannemers in. Ik raad iedereen af om hier een badkamer te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Wat een chaos”
Feuchte | vrijdag 4 okt 2019 19 | Brugman Emmen
Fouten maken bij het inmeten van onze keuken, na constatering van deze fouten wordt er geen enkele actie ondernomen dit te herstellen. Wel wordt verzocht of ik nog een zelf wil meten het doel hiervan is natuurlijk mij alsnog de fout in de schoenen te schuiven. Kosten van de herstelwerkzaamheden moeten door ons worden betaald. Tot mijn verbazing krijg ik in het voortraject een factuur opgestuurd die ik moet voldoen voordat de keuken wordt afgeleverd. Tot mijn verbazing is dit een factuur voor eenan dere keuken en ander adres. Wat een chaos.
FOTO VAN FEUCHTE
Panoramafoto
Reactie of foto toevoegen
“Ga nooit naar Brugman”
Cees Vooijs | maandag 21 jun 2021 21 | Brugman Den Haag
Mijn advies ga nooit naar Brugman, vooral vestiging Den Haag. De verkopers weten het allemaal goed te verkopen, maar zijn niet capabel genoeg en maken teveel fouten.

Voorbeeld:
Ik wilde in mijn keuken een Quooker + Cube en een vaatwasser. Ik wist zelf dat dit mogelijk een extra elektragroep voor aangelegd moest worden. De medewerkster in Den Haag zei dat dit niet nodig was. Intussen had ik al zelf al een elektricien ingeschakeld om een krachtstroomgroep aan te leggen voor mijn inductieplaat. Later komt door Brugman ingeschakelde aannemer een opname doen en vertelde dat er wel een extra elektragroep moest komen, omdat de Quooker en de vaatwasser niet op dezelfde groep konden. Dit heeft mij veel frustratie opgeleverd omdat dit vooraf gewoon voorkomen had kunnen worden hadden er competente personen gewerkt bij de Brugman vestiging in Den Haag. Naar mijn mening is Brugman een te grote organisatie die alles uitbesteed, met alle gevolgen van dien. Leveringsproblemen, slechte klantenservice en opleveringsproblemen.

Het heeft mij zoveel tijd, geld en frustratie opgeleverd dat ik bijna geen goed woord over Brugman kan zeggen. Mocht je wel naar Brugman gaan voor een keuken of badkamer (wat ik overigs niet zou doen), spreek vooral betalingscondities af. Nu is het zo dat je 10% aanbetaald, wat prima is maar daarna wordt voordat de apparatuur geleverd verwacht dat je alles betaald. Doe dit nooit want als er eenmaal iets mis gaat ben je maandenlang bezig om het opgelost te krijgen ,want Brugman heeft jou geld dan toch al binnen. Brugman gaat echt niet harder voor jou lopen als er iets mis gaat.

De betalingscondities die ik af zou spreken in het vervolg zijn: 10% aanbetaling, 40% bij levering en 50% bij oplevering.

Mocht Brugman daar niet akkoord meegaan ga dan vooral lekker een andere keuken of badkamerboer die wel akkoord gaat met deze betalingscondities. Ga vooral lekker naar een lokale keukenboer of bestel zelf een badkamer, want Brugman besteed toch alles uit. Het is eigenlijk niet eens meer de naam Brugman. Je denkt dat je als je Brugman alles laat regelen dat je compleet ontzorgd wordt, maar dat is echt niet zo,
Wat ik wel moet toegeven is dat de kwaliteit van de keukens en badkamers wel goed zijn, maar goed elders zou dat ook wel het geval zijn.

Aannemer cijfers voor montage en oplevering:
- Westnederland bouw krijgt van mij een waarderingscijfer 5.
- De monteur van de Keukeman krijgt van mij een waarderingscijfer 8.
- Visco stuc, tegel en onderhoudsbedr. in Wateringen krijgt van mij een waarderingscijfer 9.
In de toekomst zou ik mijn keuken nog willen uitbreiden, maar Brugman moet denk eerst nog over de brug komen om mij weer als klant binnen te halen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Jacqueline | maandag 29 jun 2020 20 | Brugman Zaandam
Keuken bij Brugman gekocht. Zeer slechte ervaring. Er was een verkeerde maat voor de bovenkastjes doorgegeven waardoor mijn oude tegels niet aansloten. Zij boden aan dit op te lossen maar dan moest ik wel bijbetalen, terwijl dit hun fout was. Later bleek dat dit volgens de consumentenwet helemaal niet had gemogen. Dit heb ik ook aangegeven maar mijn geld niet teruggekregen. Bovendien deed mijn nieuwe vaatwasser het na drie keer niet meer. Meer dan twee maanden moeten wachten voordat er een monteur kwam, waaronder twee keer voor niets een dag vrij genomen omdat zij niet kwamen opdagen. Daarna bleek de vaatwasser niet meer te repareren waardoor ik uiteindelijk een nieuwe kreeg. Naar mijn mening had dit meteen moeten gebeuren. Bovendien moet je zelf contact opnemen met de leverancier van de apparaten (want dit staat in hun algemene voorwaarden) terwijl dit helemaal niet mag volgens de consumentenwet. Het contract is afgesloten met Brugman en zij dienen dit op te lossen. Had ik dit van tevoren geweten dan had dit mij heel veel tijd en ellende bespaard.
Reactie of foto toevoegen
“Afspraken gaan in lucht op”
frans van den Hurk | zondag 7 feb 2021 21 | Brugman Nijmegen
Brugman Nijmegen, oplichters. Mijn tip koop geen keuken bij brugman, ik kan er een spanend boek over schrijven en heb alle mail als bewijs bewaard. In aug 2020 lopen wij bij Brugman Nijmegen naar binnen voor een nieuwe keuken, leuke bijkomstigheid gratis een mobiele airco bij aankoop van een keuken wij hebben eens rond gekeken en komen in gesprek met een verkoper[ naam bij ons bekend] alles kan alles mag en zelfs 1ste week van Jan 2021 leveren en plaatsen zal geen probleem zijn misschien levering laatste week van 2020 maar daar komen wij wel uit volgens verkoper. Dan de prijs best aan de hoge kant dus wij besluiten er in het weekend over na te denken en op dinsdag contact op te nemen , dus in het weekend goed over nagedacht en besproken. Dinsdag bel ik dat de keuken echt onze smaak is maar de prijs veels te hoog is en dat daar wat aan gedaan moet worden, volgens verkoper kan dat ook en de prijs zakt best wel maar ik ben nog niet tevreden er volgt van mij een hoger bod op voorwaarden dat de bestaande keuken verwijderd wordt door Brugman en de nieuwe geplaatst wordt dus all in zonder verassingen . De verkoper doet of dit moeilijk is maar gaat akkoord, ik ben dus op dat moment tevreden.
Contract volgt via de mail en ik kijk wat wij besteld hebben en de totaal prijs inclusief verwijderen en plaatsen van keuken klopt, mijn fout ik lees niet alle kleine letters in het contract. Twee weken later weer naar Brugman om alles nog een door te spreken de wettelijke bedenktijd is om de vriendelijkheid is ver te zoeken wij hebben een andere verkoper en hij heeft minder kennis en plaatsing in 1 ste week Jan 2021 is niet mogelijk en bij levering alles betalen [ de kleine letters in contract] alles bij elkaar ben ik hier niet over tevreden want dit is in het 1 ste gesprek toch afgesproken de sfeer wordt er niet beter op dus ik besluit van de koop af te zien en mijn keuken ergens anders te kopen dan wordt er met een proces en zeer veel kosten gedreigd toch loop ik de winkel uit. Na een paar dagen nadenken en te bang voor een juridisch gevecht met bijkomende kosten besluit ik toch met de voorwaarden akkoord te gaan. Vanaf dat moment diversen keren gebeld en gemaild voor de levering en plaatsing,s datum want er moeten nog andere partijen werkzaamheden in het huis uitvoeren krijg geen reactie op mail of wij laten het nog weten als ik bel. dan belt de onderaannemer van Brugman voor een datum om de keuken te verwijderen komen wel extra kosten bij om de tegels van de muur te verwijderen , ik vertel dat het een all-in contract is dus dat ik geen extra kosten hoef te betalen dat hij dat met Brugman moet regelen spreek met hem af dat ik Brugman zal verzoeken dit aan hem te bevestigen daarna hoor ik een tijd niets dus doe de aanname dat dit geregeld is. In dec 2020 bel ik nogmaals voor de plaatsing,s datum en 2 dagen later weet ik na zoveel tijd eindelijk de correcte datum ik vraag nog of bij de levering van de keuken ook de airco geleverd word maar krijg te horen dat deze niet geleverd word want ik heb korting op de keuken gekregen [ hier is in de prijs ondergandeling door verkoper nooit over gesproken] ik leg mij hier maar bij neer want op service rekening al lang niet meer. 6 jan 2021 komen 2 verschillende onderaannemers op de afgesproken tijd [ die door de eerste onderaannemer zijn ingehuurd ] de keuken verwijderen en leiding werk verleggen dit wordt keurig en vakkundig gedaan of ik wel even € 150 contant wil afrekenen voor meerwerk , leg nog een keer uit dat dit niet hoeft en dat ik Brugman een mail heb gestuurd om dit te bevestigen later die dag belt de eerste aannemer weer en hij heeft van Brugman niets meer gehoord en hij moet nog een stukadoor zoeken die tijd heeft en dat kost zonder bon € 500,00 en officieel € 675.00 dus ik neem met de klantenservice van Brugman en leg het verhaal uit. De volgende dag belt de verkoper van filiaal Nijmegen dat ik het allemaal niet snap en dat hij bij de prijs onderhandeling heeft verteld dat de airco niet zou worden geleverd bij de keuken en dat het stukadoors werk niet bij de prijs inzat anders moet dat er apart op staan. ik vertel hem dat ik zeer goed weet wat ik afgesproken heb en dat hij niet correct handelt , en dat hij er dingen bij verzind hij raakt wederom geïrriteerd en maakt een einde aan het gesprek. Na een evaluatie te hebben ontvangen die ik niet positieve heb beoordeeld belt de klantenservice van Brugman ik vertel nogmaals mijn irritatie maar zij kunnen niets voor mij beteken alleen de verkoper in de winkel maar ja hij liegt alles bij elkaar dus ik ga zelf op zoek naar een stukadoor en neem wederom mijn verlies. Twee dagen later belt de eerste aannemer weer of ik zijn mail heb ontvangen, vertel dat ik geen mail heb ontvangen maar hij heeft een stukadoor gevonden en zal de prijs even doorsturen € 765,00 stuur een mail terug dat dit niet klopt dat er over andere bedragen is gesproken zijn reactie nee dit is het juiste bedrag. Een dag later belt hij weer of het door gaat maar ondertussen heb ik besloten om zelf iemand in te schakelen zodat er geen 3 partijen op hoeven te verdienen. Alles bij elkaar brugman belooft veel maar na bedenktijd en ondertekening van contract kan er veel minder en komen zij hun afspraken niet na, ik zal dan ook aan iedereen die het wil horen vertellen dat een keuken van brugman een zeer slechte keus is.
Reactie of foto toevoegen
“Geleverde keuken”
Sanne | dinsdag 19 mei 2020 20 | Brugman Breda
Eerst twijfelde ik om hier een keuken te kopen vanwege de vele slechte recensies hier. Maar ik ben zo blij dit toch te hebben gedaan. Goede service, zowel in de winkel met het uitzoeken van de keuken als de service daarna. Wanneer er iets niet goed was werd dit meteen opgepakt en opgelost. Echt super.

Aanvulling ontvangen 20 mei 2020: Is geleverd en zelf gemonteerd. Beschadigde deurtjes en plinten werden direct vervangen. Echt super.
Reactie of foto toevoegen
“Geen klantenservice maar klantontvriendelijkheid”
Jessy Middelhoven | woensdag 11 apr 2018 18 | Brugman Almere
Een badkamer kopen bij Brugman, waar moet ik beginnen... Omdat wij totaal geen kennis hebben van badkamers etc. gingen wij naar Brugman. Zo'n grote firma, die moet toch wel alles weten van badkamers en de levering daarvan, toch??

Het aankoopgesprek bij Brugman Almere verliep soepel, aardige verkoper en vriendelijke dame achter de kassa die ons koffie en thee gaf. Wij hadden gekozen voor badkamernummer 13, dus exact dezelfde badkamer als in de showroom. De verkoper maakte voor ons een tekening (zonder afmetingen) en de koop was rond. Wij kregen, achteraf gezien, een onvolledig rapport mee naar huis. Onze aannemer vroeg naar een tekening met afmetingen, maar deze hadden wij niet gekregen en wij dachten dat dat normaal was. Dus onze aannemer moest zelf nog alle afmetingen bij de tekening plaatsen.

Ongeveer 6 weken later werd de badkamer geleverd, ik heb alle serienummers en artikelcodes vergeleken met de dozen en de factuur. Alles leek in orde. Een week later werden wij gebeld door de tegelzetter; ik kom 30 tegels te kort, dus ik kan nu niet aan de slag.. ik bellen met Brugman, en zij zeiden; ''de tegelberekening klopt inderdaad niet, maar u moet wel alle 30 tegels alsnog betalen en wij kunnen deze over een week leveren''. U begrijpt, wij zijn ons hele huis aan het verbouwen dus onze aannemer heeft een strak schema, een week later die tegels bezorgen was geen optie. Na lang zeuren en boos worden heb ik besloten om zelf die tegels om 07:00 's ochtends te gaan halen in Waalwijk (3 uur rijden heen en terug en een ochtend vrij moeten nemen) anders duurde de oplevering een week langer en hadden wij extra kosten aan onze aannemer.

In Waalwijk moest ik €126,- afrekenen en ''dit wordt vast wel vergoed door Brugman, aldus de verkoper in Almere die de fout had gemaakt''. Na 3 dagen zaten de tegels er in en kwamen wij kijken. Tot onze schrik, bleek de vloer een totaal verkeerde kleur tegels te hebben (zwart in plaats van licht grijs). Wij schakelde gelijk met Brugman Almere; ''ach wat vervelend, ik ga dit intern overleggen als de manager terug is van zwangerschapsverlof''. Een week later spraken wij eindelijk de manager (in de tussentijd was de badkamer klaar en kwamen wij er ook nog achter dat er een hoek uit de spiegel was). Deze manager was erg klantonvriendelijk en herhaalde constant zijn standpunten over waarom wij niks vergoed kregen. ''de tegelkleur kan verschillen door lichtdoorval (zwart en lichtgrijs is niet te veranderen door licht)'' ''nee mevrouw, de tegels die u heeft opgehaald krijgt u niet vergoed omdat u deze in eerste instantie al niet heeft betaald''.

Hierna nog 20x gebeld te hebben met het hoofdkantoor en 4x langs te zijn geweest bij Brugman in Almere, zijn wij nog geen steek verder en blijven zij herhalen dat wij niks vergoed krijgen. Nu zitten wij met een badkamer waar wij niet tevreden mee zijn aangezien er een totaal verkeerde kleur vloer in zit, wij een kapotte spiegel hebben, extra geld kwijt zijn en heel veel bloed zweet en tranen hierin hebben zitten. Ik raad het iedereen af om zaken te doen met Brugman. De klantenservice is geen klantenservice maar een klantontvriendelijke service die niks willen oplossen en nergens over meedenken.
FOTO VAN JESSY MIDDELHOVEN
Grijze tegels
Reactie of foto toevoegen
“Na 5 maanden keuken nog niet af”
Sluijter | donderdag 9 jun 2022 22 | Brugman Almere
Eind januari 2022 is onze nieuwe keuken geplaatst maar nog steeds niet af! Ze zijn zo gochem geweest om tot 3X aan toe het verkeerde profiellatje mee te nemen! Waardoor wij nog steeds met losse muurpanelen zitten in de keuken! Inmiddels is het juni en zijn we het zat om tegen een keuken aan te kijken die niet af is! En is ons keukenblad ook nog eens beschadigd! 3 X 4weken moeten wachten, ben bang dat daar nog 4 weken bij gaan komen. Hoe gaan we dit oplossen?
Reactie of foto toevoegen
“Een dure les”
Andries | vrijdag 10 apr 2026 26 | Brugman Groningen
Wij zijn bij Brugman geweest voor een oriënterend gesprek over een badkamer. We zijn starters en bezig met de aankoop van ons eerste huis, dus we wilden vooral inzicht in de kosten. Tijdens het gesprek met verkoopster hebben we samen een badkamer samengesteld en kregen we een prijs te horen. Daarna werd ons gevraagd te tekenen. We hebben meerdere keren expliciet gevraagd of we ergens aan vast zouden zitten, omdat we dat absoluut niet wilden. Het antwoord was telkens nee. Op basis daarvan hebben we, achteraf gezien te goedgelovig, getekend. Pas na het gesprek kregen we de papieren mee, inclusief voorwaarden die we vooraf niet hadden gezien. Daarin stond dat annuleren €500 kost. Dit is ons niet duidelijk verteld. We hebben direct gebeld om dit recht te zetten, maar we konden nergens meer onderuit. Uiteindelijk hebben we de €500 moeten betalen. Dit voelt misleidend en totaal niet transparant. Zeker voor starters is dit een vervelende en dure les. Geen prettige ervaring en wij zouden Brugman niet aanbevelen.
Reactie of foto toevoegen
“Onbetrouwbare leverancier”
Prins | donderdag 8 jul 2021 21 | Brugman Leeuwarden
Na de handtekening van de koopovereenkomst geen danwel moeilijk contact met de verkopers Keuken is niet conform afspraak opgeleverd. Tussen aanrechtblad en muur zitten kieren van wel 5 millimeter. Installateur geeft aan dat een oplossing gezocht kan worden met plint. Besteld nooit geleverd. Deze opdracht had de verkoper moeten doorzetten, foutje bedankt. Opnieuw besteld met offerte (5 weken later). Brugman zegt gehackt te zijn kunnen niet leveren. Zal wel oktober/november worden werd ons gezegd. Wij hebben daarop te kennen van de plint af te zien en vragen aan Brugman om een oplossing, danwel de keuken conform afspraak op te leveren. Hoofd verkoop meldt dat zij dat niet doen en zich hiervoor niet verantwoordelijk te voelen. Kennelijk kunnen zij zich dit veroorloven maar ik adviseer nooit met Brugman in zee te gaan. Zoals gezegd. De verkopers zijn getraind om een handtekening op een verkoopovereenkomst te krijgen en daarna kun je in je eigen sop gaarkoken. Wij hebben spijt dat wij in zee zijn gegaan met deze onbetrouwbare leverancier!!!!!
FOTO VAN PRINS
Reactie of foto toevoegen
“Service van Brugman”
Antoon Jansen | vrijdag 11 nov 2022 22 | Brugman Venlo
5 jaar en 4 dagen geleden een gehele badkamer gekocht. Alles is piekfijn geïnstalleerd. De vloer- en de wanttegels zijn door een echte vakman geplaatst. Vandaag heeft de thermostaatkraan het begeven. Net 4 dagen na de aflevering. Volgens de garantiebepalingen zou ik in het laatste garantiejaar aanspraak hadden kunnen maken op 20% vergoeding. Toch maar even de servicedienst van Brugman gebeld. "Geen Probleem! Het is dan wel net buiten de garantieperiode, maar daar doen we niet moeilijk over! We sturen meteen het element gratis naar u op, met een handleiding hoe het te vervangen!"
Reactie of foto toevoegen
“Hele slechte ervaring”
Patrick | zondag 8 okt 2023 23 | Brugman Tilburg
Ons is beloofd dat de badkamer in 3 weken gerealiseerd zou worden. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en de badkamer is nog steeds niet gereed. Veel afspraken zijn niet nagekomen, wij worden van het kastje naar de muur gestuurd, worden slecht geïnformeerd, hebben veel vrij moeten nemen van ons werk, krijgen onze contactpersoon nauwelijks te spreken en er worden discussie gevoerd door de telefoon i.p.v. te zoeken naar een acceptabele oplossing.
- Tijdens verkoop gesprek meerdere malen aangegeven dat de startdatum 3 weken eerder was. Zou steeds aangepast worden totdat het niet meer mogelijk was.
- 2 Weken voor aanvang is er een wisseling van de aannemer geweest. Alles moest opnieuw opgenomen worden en bouwvakkers klaagde over slechte informatie en een ad-hoc klus.
- Op verzoek van Brugman moesten we zelf onze vloertegels inkopen omdat ze deze niet konden leveren. Een week voor levering kregen we te horen dat ze niet onze tegels mochten verwerker en dat ze deze nu ineens wel konden leveren. Wij hebben extra kosten gemaakt omdat tegels niet meer afgezegd konden worden.
- Verkochte onderdelen waren uiteindelijk niet meer te leveren.
- Heel veel problemen met het leveren van spullen omdat het adres niet klopte. We hebben meerdere malen aangeven dat ons adres niet klopte. Steeds werd dat niet aangepast waardoor vrachtwagens en monteurs constant bij ons oude woning stonden of bij ons tijdelijke woning.
- Er is ontzettend veel extra bouwmateriaal geleverd waarvoor wij wel betaald hebben. Veel meer dan nodig was volgens de monteurs. Er is dus veel mee terug genomen of weggegooid.
- Wanneer iets ingemeten was, kwam je onder aan de stapel te liggen. Planning is niet opgesteld dat er al capaciteit is vrijgehouden om je producten te produceren. Ons maatwerk wastafel meubel incl. Extra planken in een nis heeft 3 maanden geduurd na inmeten.
- We hebben veel geld betaald voor maatwerk meubelen. Tijdens montage bleek dat alles met overlengte is geleverd en dat er een timmerman alles op locatie nog moest verzagen om daarna de zaagranden af te kitten. Dit was niet bekend bij de aannemer. Er was dus geen timmerman aanwezig. Daarnaast een hele discussie gehad aan de telefoon dat wij bij maatwerk daadwerkelijk maatwerk verwachten en niet alles op locatie verzagen. Zelfs onze verkoper gaf aan dat maatwerk daadwerkelijk maatwerk moet zijn zonder zagen.
- Veel telefoonverkeer vanaf de ochtend en niet terug gebeld worden en als ze terug bellen 2 min voor 17:00 uur op vrijdagmiddag en zeggen dat ze niets meer voor je kunnen betekenen ivm het weekend en pas na maandagmiddag als de winkel weer open is het probleem kunnen bespreken.
- Vooraf alles moeten betalen, dus nu geen pressie middel om ze te dwingen om naar oplossingen te zoeken.
- Na 4 maanden nog steeds geen 100% werkende badkamer en momenteel geen zicht op oplossingen en geen afspraken hoe verder.

Aanvulling 14 oktober 2023:
Na mijn voorgaande review blijkt wel dat ze een slechte review belangrijker vinden om op te lossen dan onze badkamer. Zowel vanuit de winkel als het kantoor is de vraag gesteld om deze weg te halen omdat ze het geen nette actie vinden. Wij vinden na 4 maanden geduld te hebben gehad, dat wij nu een hulpkreet mogen uiten. Tot heden nog geen excuus of compensatie mogen ontvangen. De voorgedragen oplossing kwam niet van Brugman, maar hebben wij geopperd. Het streven was om afgelopen vrijdag alles op te lossen. Inmiddels is het alweer 1 week doodstil mbt de opvolging. Geen communicatie geweest of ze wel/ niet zouden komen vrijdags. Wij weten nog steeds niet waar wij aan toe zijn en wanneer de badkamer klaar is. Het komt over dat er totaal geen verantwoordelijkheid of prioriteit wordt gegeven wanneer klanten aan de noodbel trekken.
FOTO VAN PATRICK
Reactie of foto toevoegen
“Boze klant”
Frits | donderdag 28 mei 2020 20 | Brugman Heerlen
Als je eenmaal je handtekening heb gezet dan ben je de klos bij Brugman als je een klacht heb.we zijn geholpen bij een verkoper ,een persoon met heel veel praatjes, maar alles pakte heel anders uit, over het monteren raakten we in gesprek met die persoon over een hele goede aannemer die volgens hem perfect werk leverde, na uitdrukkelijk 2 x te vragen of dat wel klopte heeft hij ons in contact gebracht met de aannemer, nou ik kan jullie zeggen dit was voor ons een nachtmerrie, hij was al 14 dagen bezig met de keuken en was nog niet klaar die man heeft meer kapot gemaakt dan gemaakt, en volgens de verkoper een prima vakman ,hij is zelf komen kijken wat deze persoon had gepresteerd,de verkoper schudden alleen met zijn hoofd was aan het grovere en smeet met woorden nou die spreek ik liever niet uit toen vroeg mij man hem wat die dan alzo bij hem had gemaakt en toen kwam er uit hij had was gestuct bij hem en dat was het ,volgens hem had die brugman ook weleens uit geholpen ,maar ook dat bleek niet te kloppen .en zo wat noemt zich verkoper van Brugman heerlen, maar met een oplossing kwam hij niet liet ons gewoon in de kou staan met een onafgemaakte keuken. manager thuis geweest ook niet met een oplossing hij zei maar steeds hadden we het via brugman moeten laten monteren dat snap ik wel ,maar als een verkoper zoiets zegt dan geloof je toch dat het goed is,maar ook hij is niet coulant naar ons toe,nooit meer Brugman voor bijna 20.000 gekocht. 5 weken spatrand met spoed besteld volgens de verkoper nog steeds niet, combimagnetron gaskookplaat nog niet de originele geleverd, anderdeurkastje ook nog niet. dus al met al een nachtmerrie, iets geluisterd hadden ons van tevoren gewaarschuwd, gr een hele boze klant.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde bestellingen, slechte communicatie”
Meike | woensdag 21 dec 2022 22 | Brugman Den Bosch
Wat je ook doet, koop hier nooit een badkamer. Na een eerste gesprek in de showroom helemaal enthousiast en direct het contract ondertekend. Hierna helaas nooit meer iets gehoord van Brugman tot de verbouwing zou starten. Na het slopen van de badkamer bleek dat de bouwtekening helemaal niet realistisch en haalbaar was. Verbouwing heeft hierdoor stilgelegen en we hebben plotseling een compromis moeten sluiten, we moesten wel; want onze badkamer was al gesloopt. Tijdens het bouwen bleek toen ook dat er verkeerde producten waren besteld, welke opnieuw besteld zijn. Al met al hadden we toen al een vertraging van een maand. Bij communicatie met brugman (/bademann) echt geschrokken hoe niet flexibel ze zijn. Na een officiële klacht uiteindelijk een goed gesprek gehad waar excuses waren aangeboden. Hier bleek dat er in de showroom al diverse fouten waren gemaakt. Echter compensatie voor hun fouten weigeren ze te doen. In eerste instantie hebben ze zelfs geprobeerd ons te laten opdraaien voor hun fouten. Bespaar jezelf ellende, bestel hier alsjeblieft geen badkamer. Voor €13.000 euro verwacht je een prachtige badkamer en niet 2.5e maand ellende zonder enig uitzicht naar oplossingen.
Reactie of foto toevoegen
“Twee compleet nieuwe badkamers gekocht”
Mevrouw Heijstek | zaterdag 16 okt 2021 21 | Brugman Den Haag
2 compleet nieuwe badkamers gekocht, tekening, bestelling alles volgens plan, verkoop werkt idd prima en vriendelijk maar daarna problemen oplossen is idd onmogelijk. Reacties duren weken of maanden. De spiegelkast past niet, gloednieuw maar mag niet geruild worden, wie zijn fout dat is, verkeerd ingeschat en ingetekend plus geadviseerd door verkoop, doet er niet toe. 2 kranen lekken Kastje muur verhaal tussen aannemer brugman nu nog een derde fout ontdekt maar wat heeft t voor zin contact te zoeken kost alleen maar tijd energie en geen oplossing. Kortom alles zelf maar oplossen en nooit meer bij brugman iets kopen
Reactie of foto toevoegen
“Incomplete en verkeerde leveringen”
Els | zondag 4 sep 2022 22 | Brugman Arnhem
September 2021 keuken aangekocht, zou in februari 2022 geleverd en gemonteerd worden. Niet alles was compleet en er was een kastje verkeerd besteld. Daarnaast een ombouw 15 cm te hoog gemonteerd. Weer meerdere nieuwe afspraken gemaakt om te bespreken wat niet klopte. Werden daarin ook tegengesproken. Na 5 afspraken (betekent ook 5x vrij nemen) uiteindelijk na maanden de goede vaatwasser geleverd (eerst kwamen ze afspraken helemaal niet na, toen kwamen ze met een vaatwasser doet niet paste en daarna met de goede) ondertussen verschillende afspraken gehad over de ombouw welke verkeerd gemonteerd was. Uiteindelijk kwamen ze deze maken, maar toen braken ze de natuursteen omlijsting af.... Deze moest dus opnieuw besteld worden, nu... een jaar nadat we de keuken besteld hebben is hij af naar wens. Inmiddels 8 dagen hiervoor vrij moeten nemen. De keuken was al duur, maar hierdoor nog veel duurder. Op de vraag of dit vergoed kon worden, kregen we terug dat ze de vergoeding geven inde service die ze bieden.
Reactie of foto toevoegen
“Zwaar teleurgesteld in de klacht afhandeling.”
E. Fraiquin | dinsdag 12 dec 2023 23 | Brugman Leeuwarden
Een complete badkamer besteld via Brugman Leeuwarden. zeer tevreden met alles totdat het bad aangesloten moet worden. Bij het monteren blijkt de huid zo dun te zijn dat er een scheur ontstaat. Volgens Brugman en de fabrikant geen garantie want de scheur zat er bij aflevering niet in... nee, dat klopt maar de oorzaak van de scheur zit in de te dunne huid en komt pas aan het licht als je de inlaat monteerd. Een zeer "coulant" aanbod is dat we een nieuw bad mogen kopen voor 50%. (van €2.000), repareren kan ook, maar dan op eigen kosten. Oh ja, de fabrikant zegt dat het boren een automatisch proces is en dus feilloos.. ja ja. als het dan nooit voorkomt kun je in dit blijkbaar unieke geval ook besluiten te gaan voor de goede naam en een nieuw bad leveren. Los van dat het meerdere mailtjes en telefoontjes en drie week heeft geduurd, moet je dit als bedrijf oplossen. Geen oplossing, geen handreiking. Service ten top.
FOTO VAN E. FRAIQUIN
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
C.dankers | dinsdag 3 jun 2025 25 | Brugman Barendrecht
Keuken gekocht bij Brugman Barendrecht alle apparaten van zanussi 2 weken voor aflevering kreeg ik te horen dat de apparatuur electrolux is vaatwasser bovenste mand hangt naar beneden als je hem uittrekt rollen alles naar beneden inductie kookplaat afzuiging krijg allemaal stofdeeltjes in de lades monteur laten komen heeft niks kunnen oplossen deuren moesten allemaal opnieuw afgesteld worden is gebeurd door gebruik zijn de deuren weer uit het lood monteur van aeg voor de afzuiging geweest zegt alles zit goed aangesloten hij kon niet zeggen waar de stof vandaan komt in de lades klanten service zegt kan niks meer voor je betekenen bij aflevering moet je voor de keuken betalen service krijg je dan niet meer vanaf 15 januari 2025 mee bezig en nog niet in orde mensen koop hier geen keuken.
FOTO VAN C.DANKERS
Reactie of foto toevoegen
“Prima”
Jan Ferdinandus | dinsdag 18 sep 2018 18 | Brugman Amsterdam
Heb bij Brugman een badkamer besteld en werden daarbij goed geïnformeerd.
We hebben ook hun aannemer genomen voor de montage. De spullen werden keurig afgeleverd volgens afspraak. Alles was aanwezig. De montage werd verzorgd door FRZ renovatie, een prima bedrijf. Alles keurig afgewerkt met strakke kitvoegen en ook ruim binnen de tijd. Ook alles mooi opgeruimd. Wij zijn echt blij dat alles zonder problemen is opgeleverd.
FOTO VAN JAN FERDINANDUS
Opgeleverd onderdeel badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer”
Jacqueline Brosky | maandag 24 sep 2018 18 | Brugman Heerlen
Badkamer gekocht; prima advies,mooie spullen. Gewoon tevreden klant. Totdat er bij de levering van een pallet tegels de beide heren van de badenman denken naar binnen te kunnen rijden met een palletwagen waarop een pallet staat met 27 dozen tegels. Onze zoon was op dat moment thuis, toen wij savonds thuis kwamen,zagen we tot onze schrik dat een groot formaat tegel van onze vloer beschadigd was door het gewicht van de palletwagen. Kontakt opgenomen met verkoper van Brugman, kon hij misschien iets betekenen? We moesten kontakt op nemen met de leverancier, de badenman. Brugman stond hier buiten,zei men.Nou, toen begon het kinderachtig spelletje van de badenman.Ik zal details hier maar niet op noemen maar we zijn nu 3 mnd verder en na het indienen van een offerte opgesteld door onze aannemer inzake het repareren van de beschadigde vloer,is "na een intern overleg",dat blijkbaar een maand duurt, het antwoord van de badenman dat het bedrag "buitenproportioneel" is! Geen tegenvoorstel, geen verdere uitleg ,alleen deze zin. En dat terwijl we een offerte voor het verwijderen en opnieuw leggen van tegels voor een halve vloer hebben geoffreerd.. Het advies van de aannemer was om de gehele vloer weg te halen en opnieuw te leggen. Maar wij wilden het niet op de spits drijven, voor de helft was ook wel oké.Hier heb ik dus net een niet zo vriendelijk antwoord op gemaild naar de juf van de badenman. Maar tot mijn verbazing lees ik net op Google dat de badenman en Brugman dus gewoon één pot nat is!! Bedankt Brugman Heerlen, veel geld betalen voor een badkamer en ons dan afschepen met een leugen als we vragen om hulp na het beschadigen van onze vloer door de leverancier waar van jullie beweren dat Brugman hier niks mee van doen heeft. Wat de Badenman betreft daar zijn geen woorden voor hoe schofferend en denigrerend die mensen met klanten om gaan! Hadden we geweten van deze samenzwering waren we nooit bij Brugman onze badkamer gaan kopen !

Aanvulling ontvangen 5 november 2018: Inmiddels weer een maand voorbij , nog eend getelefoneerd met brugman , aangesproken op hún verantwoordelijkheid in deze, men zou kontakt opnemen met de badenman. De mevrouw was het helemaal met me eens en zou er achter aan gaan. Een mailtje van de badenman ontvangen, zzp'er zou naar de schade komen kijken, deze meneer is op 5 oktober langs geweest, had een andere optie dan de hele vloer er uit halen, wat ons betreft prima, laat maar gaan! Al zal dit ook niet goedkoop zijn gezien uurloon en materiaalkosten, hopelijk niet té buitenproportioneel voor de badenman !! Inmiddels is het dus 5 november, 1 mnd na het bezoek van deze zzp- er, hebben we alweer twee mails naar de badenman gestuurd om te vragen of het dan nu eindelijk klaar is.... en wat denkt u ; GEEN REACTIE!! NIKS !! Wat een vreselijke mensen, wat een afschuwelijk slecht bedrijf die Kl#TE badenman , hier zijn geen woorden meer voor! Dit gaat een gevalletje geschillencommissie worden, eens kijken hoe buitenproportioneel de badenman dat vindt!! Helemaal klaar er mee.
Reactie of foto toevoegen
“Probeer het ergens anders”
Rob Alsem | vrijdag 6 jul 2018 18 | Brugman Den Haag
Keuken aangeschaft voor 18.000 euro. Slechte afstemming en coördinatie, was er niet, keuken deels gemonteerd en afgeleverd, de keuken ziet eruit als een bouwval had ik het maar nooit gedaan, dit is de dag dat Brugman mijn leven verruieneerde. Pas aub op ze beloven veel en als het geld op hun rekening staat zijn ze niet meer thuis. Ik zou een ander bedrijf proberen, die zijn er zeker.
FOTO VAN ROB ALSEM
Kwaliteit montage
Reactie of foto toevoegen
“Klantenservice onbereikbaar”
Lizette | dinsdag 15 dec 2020 20 | Brugman Hoofddorp
Nooit meer. Er zijn een hoop dingen mis met onze order, en we krijgen weinig tot geen hulp van Brugman. Zo is onder andere het glas van onze oven is kapot geleverd door Brugman. Wij verplaatsen dijken om de klantenservice te kunnen bereiken (slechts een paar uur per dag beschikbaar, 30 minuten in de wacht gestaan), om vervolgens een arrogante medewerker aan de lijn te krijgen dat ze weinig voor ons kan doen omdat dit nou eenmaal de voorwaarden zijn. Ze kunnen als zogenaamde service (pardon?) een nieuwe oven leveren, maar ze kan niet vertellen wanneer dit zal zijn. Daarnaast mogen we hem zelf gaan installeren. Voor de duidelijkheid: wij hebben direct contact opgenomen toen de oven stuk werd geleverd. Ook zit er een verspringing in de kastjes (het loopt niet in één lijn door, één van de kasten zit een paar centimeter hoger), wat NOOIT met ons besproken is. Nooit. We begrijpen ook niet waarom dit zo is want wie tekent en verkoopt er nou een keuken die niet recht loopt? Wij hebben 3D tekeningen gekregen waar alles gewoon keurig gelijk loopt. Maar mevrouw van de klanten"service" verteld ons dat deze tekeningen "helaas" niet leidend zijn. Wij geven tienduizenden euro's uit bij dit bedrijf en wat krijgen we er voor terug? Je zou op z'n minst wat empathie en service verwachten. Het lijkt me dat dit beter op te lossen valt. We zijn zeer teleurgesteld in deze oplichterij. Enthousiast verkopen maar vervolgens achterover leunen en geld tellen zonder daadwerkelijk nog service te verlenen.
Reactie of foto toevoegen
“Veel misgegaan”
Richard Schneider | dinsdag 6 apr 2021 21 | Brugman Utrecht
Na een goede ervaring met ons aanrechtblad (niet de rest van de keuken), zijn wij in januari 2020 vol vertrouwen bij Brugman Utrecht binnengestapt om bij dit bedrijf ook onze nieuwe badkamer uit te zoeken. Al snel hadden wij in de showroom mooie tegels gezien. Helaas waren deze niet meer te bestellen. Misleidend dat dit niet in de showroom vermeld stond en dat twee weken later nog steeds deze tegels in de showroom hingen. Na andere tegels te hebben gevonden, hebben we samen met de verkoper een ontwerp van onze badkamer gemaakt. Achteraf bleek de verkoper helaas niet alle opties met ons doorgesproken te hebben. Begin juni 2020 is Kodax Klusbedrijf - in opdracht van Brugman - bij ons begonnen met het slopen van de badkamer. In twee weken zouden wij een mooie nieuwe badkamer hebben. Nu - ruim 8 maanden later - is onze badkamer 'klaar'. Nog steeds niet naar volle tevredenheid, maar wij zijn helemaal klaar met zowel Kodax klusbedrijf als Brugman. Er is heel veel misgegaan bij onze badkamer: nieuwe wand en plafond zijn scheef geplaatst, ventilatieschacht kapot gemaakt, scheve tegels, loslatende tegels, lelijk gekit, voegen niet goed dichtgemaakt of ontbreken, lijm op de tegels, sifon verkeerd aangelegd waardoor wij lekkage kregen, leidingen verkeerd gelegd, sierstrips verkeerd geplaatst, etc. Uiteraard hebben wij verschillende keren aangegeven een andere aannemer te willen dan Kodax klusbedrijf. Dit kon niet, omdat een aannemer recht heeft om zijn eigen fouten te herstellen. Blijkbaar gaat dit ook op wanneer een aannemer vier of vijf keer zijn werk verprutst. Wij hebben regelmatig contact opgenomen met de kwaliteitscontroleur van Brugman. Deze was zeer slecht bereikbaar en belde vaak niet terug. Na oplevering hebben wij contact opgenomen met Brugman over een financiële tegemoetkoming voor de slechte montage service. Dit konden wij wel vergeten.
FOTO VAN RICHARD SCHNEIDER
Reactie of foto toevoegen
“Een incomplete keuken”
Stephanie Bertram | donderdag 24 feb 2022 22 | Brugman Hoofddorp
Een uitgebreide zeer luxe keuken gekocht en het bekende verhaal: Tot het moment dat je getekend hebt zijn ze vriendelijke maar vanaf het moment dat de handtekening staat, niet te bereiken, met een receptioniste die als een soort schild functioneert en telefoontjes tegenhoudt.
De keuken is incompleet geleverd, er ontbraken onderdelen en de koelkast is niet goed gemonteerd, die sluit niet. Inmiddels 1 maand verder en na alle telefoontjes vanuit mijn kant nog niks van Brugman vernomen. De telefonistes van de klantenservice zijn wel zeer vriendelijk die dames proberen hun best te doen, maar kunnen uiteraard ook niet veel. We hebben een case contactpersoon gekregen die ik nog nooit gesproken heb, sterker nog hun eigen klantenservice kan deze ook niet bereiken. De onderdelen staan nog in backorder dus voorlopig blijf ik met een incomplete keuken zitten!
Ook moeten we een nieuwe badkamer, ik wilde dit aanvankelijk tegelijk doen maar besloot toch eerst de keuken af te ronden en kijken hoe dat verliep. Na deze ervaring geef ik geen euro meer uit bij dit bedrijf. Echt waar alles wat u hier leest op deze pagina herken ik en verloopt precies zo slecht bij ons.
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Nicole van Epen | vrijdag 2 aug 2019 19 | Brugman Zwolle
Wij hebben bij Brugman Keukens een keuken en badkamermeubel gekocht. Super leuk ontvangst bij binnen komt, heel vriendelijk personeel die de tijd voor ons namen en met ons mee dachten. We kregen de gedurende tijd die wij er waren van alles van koffie met koek tot soep met broodjes. De keuken werd eerst geleverd ook hier weer kundig personeel die onze keuken super mooi hebben gemonteerd en hebben opgeleverd. Het badkamer meubel is ook netjes afgeleverd, deze monteren wij zelf. Wij zijn heel tevreden over Brugman Keukens , wij hebben een prachtige keuken en badkamermeubel.
FOTO VAN NICOLE VAN EPEN
Keuken met eiland
+ Toon extra foto van Nicole van Epen
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer niet af”
Thea | zaterdag 14 dec 2019 19 | Brugman Tilburg
Badkamer gekocht, de aannemer uit Eindhoven M.v M aannemer nul eerste klas Nooit mee in zee gaan. Nu 6 weken verder en badkamer NOG STEEDS NIET AF. Drempel en plafond moet nog en meneer komt maar niet opdagen. Brugman zegt dat ze er niets aan kunnen doen omdat het werk waar hun verantwoordelijk voor zijn gedaan is. Koop daar echt nooit meer iets.
Reactie of foto toevoegen
“Keukenmontage duurt een half jaar”
Nicky Jansen | woensdag 8 sep 2021 21 | Brugman Hengelo OV
Beste toekomstige klanten van Brugman keukens, Want daar is een review per slot van rekening voor bedoeld. In begin maart 2021 een prachtige keuken geleverd gekregen. Helaas pas in september, een half jaar later af gekomen!!! Omdat er één plankje na besteld werd. Daar hebben wij maanden op moeten wachten. Eerst op het plankje. Daarna op de monteur. De hele bovenkant van de keuken. (plinten) moest nog gemonteerd worden. We hebben maanden tegen een zilverkleurige afzuigkap buis aan gekeken. Het heeft ons vele appjes, telefoontjes en emails gekost om onze keuken alsnog klaar te krijgen. De winkel zelf, Brugman keukens Hengelo stuurde ons iedere keer door naar de klantenservice. Waar ze niet echt klant vriendelijk zijn. De keuken zelf zijn we nu erg blij mee en is ook goed gemonteerd. Maar bestel niets extra's na. Want dan kan je er maanden op wachten. Het is ook erg jammer dat er nooit spontaan contact met ons is opgenomen. Een beetje nazorg was wel op z'n plaats geweest. Maar als je eenmaal de hele keuken hebt betaald, (en dat moet voordat de keuken geleverd wordt) moet je het verder zelf maar uitzoeken.
FOTO VAN NICKY JANSEN
Reactie of foto toevoegen
“Heel tevreden”
Gert en Anja Beuving | woensdag 9 sep 2020 20 | Brugman Ede
Wij zijn erg blij met onze nieuwe badkamer. De service van Brugman was prima. Er kwam een paar keer een controleur lang om de vorderingen te bekijken en om vragen te beantwoorden. Ook over het montagebedrijf Pelkmans die van Brugman de opdracht had gekregen, waren wij heel tevreden.
FOTO VAN GERT EN ANJA BEUVING
Geplaatste badkamer
Reactie of foto toevoegen
“Heel lang wachten als er iets niet goed gaat”
Yasser | maandag 26 jul 2021 21 | Brugman Zaandam
Via een vriend hier gekomen omdat hij tevreden was over Brugman Zaandam. Gesprek was goed, vriendelijk en behulpzaam. Maar toen de keuken geleverd werd zijn de problemen begonnen.

- vestiging manager heeft een berekeningsfout gemaakt met openslaande hoge kasten, deze komen tegen de inbouwkasten. Hij had hier geen rekening mee gehouden. Kasten zijn ingekort, was geen andere optie en nu passen er minder dingen in. Na veel aandringen worden de kasten opnieuw besteld maar hier gaat maanden overheen. We krijgen dus korte kasten en moeten het daarmee doen omdat iemand een fout heeft gemaakt.
- verkeerde boiler is geleverd, wederom fout vestiging manager. Het is dat ik het eea op mail heb betreft de boiler want anders moest ik zeker betalen omdat de boiler die wij wilden hebben duurder is.
- we zitten nu al een week zonder boiler dus zonder water in de keuken, wordt ik gebeld door Brugman: ze hebben een afspraak gemaakt met spoed om de boiler te monteren. Afspraak is 5 augustus, keuken is 19 juli geleverd. Dat noemen ze spoed.
- vestiging manager Zaandam doet niets voor ons, hij schuift alle schuld af bij de klantenservice en het moet daar maar opgelost worden.

Ik ben zowat elke dag aan het bellen met Brugman, lange wachttijden en niemand die helpt.. hele lange wachttijden bij klantenservice. koop hier geen keuken, hoe aardig of behulpzaam ze eerst zijn. Dat verdwijnt zodra er iets moet gebeuren.
FOTO VAN YASSER
Reactie of foto toevoegen
“Alles ging mis”
J. van Erp | zaterdag 22 dec 2018 18 | Brugman Heerlen
BRUGMAN HEERLEN....RONDUIT WAARDELOOS EN ZEKER GEEN AANBEVELING! Wij hebben in juli 2018 een kookplaat en werkblad besteld. Na 5 maanden is na heel veel ellende eindelijk de kookplaat geplaatst! Alles wat maar mis kon gaan ging mis! Zeer ondeskundig personeel! Bij aansluiten van de kookplaat hield de monteur 1 kabeltje over en had geen flauw idee waar deze aangesloten moest worden. Waarop hij ons vroeg, zal ik de stekker insteken en het eens proberen? "Gaat MEESTAL wel goed, en als de kookplaat ploft bestellen we wel weer een nieuwe" waren zijn woorden!!! Terwijl dit al de tweede kookplaat was. (De eerste stond bol in het werkblad door ondeskundige montage!). Om over de filiaalmanager maar helemaal te zwijgen! Hij heeft nog niet 1 keer de moeite genomen om excuus aan te bieden of ons aan te spreken in het filiaal terwijl hij wel aanwezig was! Wij hebben geen goed woord over en raden Brugman ten zeerste af! Lees ook andere reviews.
Reactie of foto toevoegen
“Let op de voorwaarden van annuleren”
Menno | vrijdag 4 okt 2024 24 | Brugman Hilversum
Na een paar uur aan de tafel gezeten te hebben voor een nieuwe badkamer komt er een offerte gemaakt. Op de vraag binnen hoeveel tijd ik mocht afzien werd mij verteld; binnen 48 uur. Hierop tekende ik stom genoeg. Achterin de map zaten de voorwaarden van annuleren, het bedrag is 5% v/d aanschafwaarde met een minimum van €500,- Pas toen ik daadwerkelijk wilde annuleren werd ik op deze clausule gewezen. Bewuste misleiding. Heb onder protest betaling gedaan. Bestel of koop niets bij deze firma list en bedrog.
Reactie of foto toevoegen
“Doe geen zaken met ze”
Marcel | vrijdag 6 dec 2019 19 | Brugman Arnhem
Bij Brugman een complete badkamer gekocht, naar het zetten van je handtekening doen ze werkelijk niets meer voor je. Leveren op een datum die hun uitkomt en verplaatsen is niet mogelijk, Telefonisch wordt je onfatsoenlijk te woord gestaan en letterlijk met de rug tegen de muur gezet. Als we niet thuis zouden zijn wordt er niet leveringsdatum gepland dit zou dan ca. 5-6 weken later zijn. Bij levering is 1 pak tegels gebroken een nalevering van een nieuw pak tegels duurt ruim 2.5 week! De aannemer moet nu later nog een keer terugkomen. Na levering telefonisch contact opgenomen met Brugman om te vragen of we 1 artikel kunnen omruilen, het eerste wat er gezegd word: we verwijzen u naar pagina3.2 bij de leveringsbon. Hierin staat dat geleverde artikelen niet retour worden genomen. ik vraag om een artikel te ruilen! Meedenken of meewerken in oplossingen doen ze niet. Ons advies is om geen zaken te doen met Brugman.
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Jennifer Hilmans-Meij | maandag 29 nov 2021 21 | Brugman Heerlen
Eind augustus een complete badkamer gekocht en gekozen ervoor om alles via brugman te laten verlopen. Wij kregen toen bijna 4 weken later een brief dat we een afspraak moesten maken voor het inmeten van de badkamer. Ik kreeg de brief op woensdag en die vrijdag erna moest het meetrapport al klaar zijn. Dat ging de aannemer niet lukken, begrijpelijk.

27/9/2021 had ik de afspraak voor het inmeten van de badkamer gepland om 18.00 uur. Toen er om 18.30 nog niemand was geweest heb ik de aannemer gebeld. Hij was de afspraak vergeten, dat kan gebeuren. Een uurtje later dan gepland stond de aannemer alsnog op de stoep. Ik kan niet zeggen dat deze meneer enthousiast was over de klus. Ik kreeg er al meteen een slecht gevoel bij, maar goed ik wilde de aannemer niet afrekenen op het te laat komen en niet enthousiast zijn. Hij kan ook een slechte dag of week hebben. Na het inmeten beloofde de aannemer dat we na 1 a 2 weken de offerte zouden ontvangen.

Na 4 weken had brugman het meetrapport, ietsje later dan 1 a 2 weken, maar het is druk in bouwland. Echter had ik nog geen offerte. Verkoper bij brugman vertelde telkens dezelfde smoes "aannemers zijn goed met hun handen, maar niet met hun administratie". Dus nogmaals gewacht. Het is inmiddels al 9 weken geleden dat de aannemer geweest is, maar een offerte heb ik nog steeds niet ontvangen. Vorige week, nadat ik pas 8 weken op een offerte zat te wachten, gebeld met brugman. De verkoper zou erachteraan gaan. Inmiddels heb ik mijn verwachtingen gigantisch naar beneden bijgesteld. Ik hoop dat ik midden januari een keer een offerte mag ontvangen, want op dit tempo duurt het nog eens 9 weken. Ik heb noch van brugman, noch van de aannemer iets vernomen. Een volgende ga ik bij een goedkopere badkamer aanbieder, want duurder betekent niet dat je betere service krijgt.
Reactie of foto toevoegen
“Maat van de tegels klopt niet”
Tanja | zondag 17 nov 2024 24 | Brugman Son
Beste mensen, koop niet bij Brugman. Als er iets misgaat zijn ze echt niet thuis. Veel winst maken en geen service. Het heeft ons de afgelopen weken zoveel stress en oponthoud gekost en nu ook veel extra onkosten: nieuwe tegels, extra werkuren, tegellijm etc. En het extra werk moet nog gedaan worden dus echt heel vervelend allemaal. We hadden bij Brugman tegels besteld in twee tinten zoals het te zien was in de showroom. De tegels werden geleverd toen er al flink gewerkt werd. Toen we de lichte tegels op de muur hadden zitten met 2 mm voeg en we wilde beginnen aan de donkere tegels op de andere 2 muren en vloer (dezelfde tegels wel) bleek dat de deze tegels zodanig groter waren dat we dit niet konden aansluiten want de kleinere zaten er al op met 2 mm voeg. We moesten dus dezelfde maat donkere tegels hebben (op de bestelling staat 60 bij 60 overigens, verder niets). Maar Brugman gaf meteen niet thuis en waren zakelijk en duidelijk, het was niet hun schuld. Na veel discussie en vervelende telefoontjes met veel stress bleek dat de donkere tegels ook niet verkrijgbaar waren in de maat van de lichte tegels. Dat moesten we maar zelf oplossen. De lichtgrijze tegels hadden dus een maat/ afmeting die niet meer bestaat. Wat doe je op zo'n moment. Opnieuw andere tegels uitzoeken terwijl we deze zo zorgvuldig uitgezocht hadden. De kleinere lichte tegels zaten al op de muur. De donkere tegels waren nergens verkrijgbaar in de maat van de lichtere tegels, ook niet in de fabriek. Toen zijn we uiteindelijk zelf gaan kijken of we dan de lichte tegels in de maat van de donkere tegels konden krijgen. We moeten verder en we weten geen betere oplossing. En gelukkig kon dat wel. We moeten dus de lichte tegels eraf slopen en daarna de wanden opnieuw gaan stuccen en opnieuw betegelen. We vroegen aan Brugman of ze ons tegemoet konden komen aangezien hun bedrijf aansprakelijk is voor deze situatie en de schade groot is. Maar ze wilde de nieuwe tegels niet kosteloos of met korting voor ons bestellen. Nog winst maken op onze ellende, schandalig. Dus bleef er geen andere keus voor ons dan ze bij een ander bedrijf te bestellen en de correcte maat tegels zelf te betalen. Knap gedaan Brugman, geen onkosten voor jullie maar wel een hele slechte naam en op naar de volgende handtekening onder een order in de showroom. Vanmorgen nog eens om een vergoeding gevraagd maar nee. Ze weigeren nu een bijdrage te leveren omdat we de tegels bij een ander besteld hebben, absurd. Past wel helemaal in het patroon van alle andere reacties de afgelopen weken. Bestel dus gewoon niet bij Brugman en bespaar je de nare ervaring. Ze hebben een tegelboer die het allerlaatste restant van een niet meer gemaakte grootte kwijt wilde en die maat doodleuk met de donkere variant in een andere maat ( die ook nog in de lichte maat verkrijgbaar is) aan ons leverde, terwijl deze maten niet samen gebruikt kunnen worden. En Brugman heeft schijt aan de veroorzaakte ellende bij de klant, ze zijn koud en zakelijk, ze besteden hun tijd en service niet aan mensen die al betaald hebben. En wij zitten met veel extra onkosten, stress, oponthoud en extra werk en een hele nare ervaring met Brugman. Dus niet doen mensen, je staat er alleen voor na betaling. We hebben nog netjes gewacht met deze review maar het laatste woord is dus echt gezegd.
Reactie of foto toevoegen
“Loop met grote boog om Brugman heen”
Fred Vos | dinsdag 30 nov 2021 21 | Brugman Den Bosch
Er is me een wasmachinekast en wasdrogerkast geleverd die niet door het trappegat konden. Daar hebben ze niks mee willen doen. Heb ze weg moeten geven aan de Vincentiusstichting. Dat was een forse kostenpost. Het bouwbedrijf dat ze voor me vonden heeft meerdere bouwtechnische fouten gemaakt, waaronder knelkoppelingen in de muren verwerken. Dat mag niet. Een van die koppelingen lekte. Verder heeft het bouwbedrijf een waterleiding geraakt bij sloopwerkzaamheden, waardoor een tweede lek ontstond, in de buurt van het eerste. Vermoeden van een lek was er al snel bij mij, maar 'deskundige' van Brugman wuifde het bij inspectie weg. Weken later was de hele vloer verzadigd met water, begonnen overal in huis muren vochtig te worden en druppelde er water in de meterkast. Had ik toch gelijk. Douche moest deels worden gesloopt voor vinden en dichten lekken. Mede door de verzadigde vloer en wanden duurde het herstel erg lang. Drie maanden niet thuis kunnen douchen, maar geen enkele interesse bij Brugman voor hoe het ging. Zij stellen dat je een contract hebt met het bouwbedrijf. Toch geven zij de totaalprijs en lijken de klus zelf aan te nemen. Maar zodra de spullen bij je thuis staan en het geld binnen is, doen ze niks meer voor je. Geen hulp bij de oplossing van mijn problemen. Alles op bouwbedrijf gegooid. Ik heb heel veel tijd besteed aan laten uitvoeren van onderzoek, juridische hulp en herstel. Ik kan sinds een paar weken weer thuis douchen, maar overal zijn er wanden aangetast door het vocht en ook het kozijn van mijn keukendeur. Herstel van > 7000 euro moeten verhalen op bouwbedrijf, gelukkig grotendeels al vergoed door zijn aansprakelijkheidsverzekering. Bouwdroger draait al 2 maanden. Hoop dat volgende week de muren droog genoeg zijn, zodat alle stuc- en schilderwerk nog voor einde jaar is gedaan. Deel van herstelkosten moet nog betaald worden door bouwbedrijf, maar dat moet ik ws ook met juridische dwang regelen. Het is een horrorverbouwing geworden. Brugman doet na leveren spullen HELEMAAL NIKS meer voor je. Zelfs een bedrijf zoeken dat de iets verzakkende douchedeur komt rechtzetten doen ze niet. Neem contact op met het bouwbedrijf, zeggen ze. Die wil ik nooit meer zien. De garantie die dat bouwbedrijf me moet leveren is dan wel weer bepaald door Brugman. Brugman bepaalt de prijs voor de plaatsing, zoeken het bouwbedrijf en leggen de garantiebepalingen vast, waardoor het lijkt alsof zij de hele klus aannemen, maar zeggen later dat ze niks met de plaatsing te maken hebben. Ze laten je stikken. Laat nooit de spullen monteren door een bedrijf dat zij voor je vinden. Beter nog: negeer Brugman en elk ander bedrijf van de Mandemakersgroep. Het spul van Ben, hun huismerk, is niet beter dan huismerkspullen van de bouwmarkt, dus koop je net zo goed daar. Kortom, loop met een grote boog om Brugman heen en alles van de Mandemakersgroep.
Reactie of foto toevoegen
“Slecht werk”
René | dinsdag 4 jul 2023 23 | Brugman Roermond
Door studio129 de verbouwing van de badkamer gigantisch verpruts en door de onderaannemer. Onze badkamer werd opgebouwd en weer afgebroken, nadat we een bouwkundig rapport hadden overhandigd. De tweede keer werd bijna net zo'n drama. Met name de douche drain, scheef en vreselijk slecht gemaakt. Gaten in tegels. Slecht voeg- en kit werk. Nog te zwijgen van de arrogante en intimiderende houding van de aannemer. Oa de laatste betalingstermijn eisen, voordat de klus geklaard was. We hebben onze woning hierna verkocht. We willen hier niet eens meer aan herinnerd worden!
FOTO VAN RENÉ
Reactie of foto toevoegen
“Al met al tevreden”
Evelien | maandag 3 feb 2020 20 | Brugman Barendrecht
Bij Brugman zowel een badkamer als keuken gekocht. Vriendelijk geholpen in de winkel. De keuken laten plaatsen door hen, maar de badkamer niet. Dit kostte zo ontzettend veel dat we dit iemand anders laten doen. De keuken staat inmiddels, maar de vaatwasser was verkeerd. We kregen we één met een bestekkorf ipv en besteklade. Het bleek dat de verkoper deze verkeerd op de order had gezet en wij niet goed gekeken en ondertekend. Aangezien er nog iets niet goed was wat ze moesten komen vervangen hebben we gevraagd of er nog iets met de vaatwasser geregeld kon worden. Na wat belletjes konden ze voor €600,- een nieuwe komen brengen met besteklade... €600,-! Terwijl een besteklade €80,- meer kost. Ik begrijp dat het onze eigen fout is en we hier wat extra voor moeten betalen, maar €600,-? Dat gaan we helaas niet doen. We hebben een dure keuken én badkamer aangeschaft, jammer dat er om zoiets dan niet iets geregeld kan worden. Hoe de badkamer meubels zijn weten we nog niet. Al met al best tevreden, maar jammer dat de bestekkorf niet opgelost kon worden :( Kleine moeite zou ik zo zeggen aangezien de monteur toch nog een keer terug moet komen en we de vaatwasser bewust nog niet gebruikt hebben. Mvg, Evelien
Reactie of foto toevoegen
“Aanmaning zonder levering”
Miranda | donderdag 13 jan 2022 22 | Brugman Groningen
Oktober 2020 bij brugman Groningen binnen gelopen omdat wij ons wouden oriënteren op een nieuwe badkamer en keuken voor ons nieuwe huis. Gingen vriendelijk met ons door de winkel en een ontwerp tekening gemaakt. Vervolgens zouden we moeten tekenen om te kunnen profiteren van de kortingen die op dat moment liepen. Aangegeven dat wij nog niet wisten wanneer we het nodig waren en of er nog wat aangepast moest worden,Dit zou geen enkel probleem zijn. Vervolgens getekend en naar huis gegaan. Zijn nog een paar x benaderd wanneer we de keuken en badkamer nodig zouden zijn meerdere keren aangegeven dat wij nog geen datum hebben. Vervolgens gisteren en aanmaning in de bus. Allereerste denk je dan hoe kan je een aanmaning krijgen zonder een herinnering. Bleek dat de herinnering naar een heel verkeerd mail adres gestuurd is. Erg slordig dat dit alleen per mail gebeurt en niet per post. Vervolgens gebeld dat we hier niet van gediend zijn en dat we er vanaf willen. De medewerker van de vestiging gaf aan stuur een mail naar het hoofdkantoor, oke dit hebben we die zelfde dag nog gedaan. Vanmorgen krijg ik een mail terug de orders waren geannuleerd en ik zou een bedrag van 9000 euro moeten betalen. Wel stond er bij als ik binnen 2 jaar een nieuwe offerte liet opmaken van het zelfde order bedrag kon dit als aanbetaling gebruikt worden. Heb ze terug gestuurd het heel vreemd te vinden dat ik moet betalen voor iets waar ik niet aan vast zou zitten ook gevraagd wat voor orderbedrag ik dan een nieuwe offerte moest laten maken. De nieuwe offerte moest een waarde zijn van 30000,- voor de aanbetaling van 9000 euro verrekend kon worden. Hier staat niks over vermeld op hun website en alles en vindt dit dan ook niet normaal. Vervolgens nogmaals een mail gestuurd dat dit niet de bedoeling kon zijn en dat ik het wel met ze wilde oplossen maar niet op de manier wat ze nu benoemde en ook zeker niet voor dat bedrag. Daarna krijg ik zelfs een mail terug dat ik niet meer per mail kan annuleren en dat mijn annulering van de order nu schriftelijk moet. Met andere woorden deze zaken zijn de grootste oplichters en doen we alles aan om een handtekening te ontfutselen om vervolgens aan ze vast te zitten. Hopelijk gaat dit nog opgelost worden alleen heb er een hard hoofd in.
Reactie of foto toevoegen
“Geen goede ervaring”
Fam B | woensdag 21 aug 2019 19 | Brugman Groningen
Wij hebben geen goede ervaring over de levering en afhandeling van onze badkamer artikelen . We worden van het kastje naar de muur gestuurd. Zo missen we de bevestiging van onze toiletbril en de bevestiging van onze radiator. Voor het laatste hebben we voor niets €70 voorrijkosten moeten betalen aan onze installateur. Helaas zonder dat de verwarming hangt, want de bevestiging is er nog steeds niet. Voor de bevestiging van de toiletbril moeten we betalen. Belachelijk als je voor duizenden euro's hebt uitgegeven bij Brugman. We zijn met de toiletbril onder de arm naar de winkel in Groningen gegaan. De verkoper gaf zelf toe dat het belachelijk was dat we hiervoor moesten betalen en dat het opgelost zou worden, maar helaas weer een mail gekregen dat we de toiletbril bevestiging moeten betalen. Helaas dus meneer Angelo Boots. We wachten nu alweer enkele weken.. Geen aanrader dus om iets aan te schaffen bij Brugman keukens en badkamers te Groningen
Reactie of foto toevoegen
“Belabberde service”
V. | vrijdag 9 mrt 2018 18 | Brugman Son
Wij kochten in 2014 een Brugman keuken. Onplezierige behandeling door de onbeleefde verkoper waarbij je het gevoel krijgt onder druk te staan om meteen akkoord te gaan want 'deze prijs geldt alleen als u nu beslist'. Wel gedaan omdat we de keuken zo mooi vonden. Toen er van alles mis bleek met de Boretti kraan en de Boretti combi magnetron bleek dat we dat maar moesten uitzoeken met Boretti. Dat de monteur daarbij tot 3x toe de kraan veel te strak aandraaide zorgde voor een deuk in ons aanrechtblad. Daarvoor geen compensatie gekregen... Uiteindelijk na veel gesoebat wel een andere kraan gekregen. Wij vinden de service van Brugman echt belabberd en kopen hier nooit meer een keuken. Ook nooit meer Boretti trouwens want daar is de service zo mogelijk nog slechter.
Reactie of foto toevoegen
“Afhandeling van fouten is een ramp”
Hans Janssen | dinsdag 13 sep 2022 22 | Brugman Den Bosch
Keuken bij Brugman gekocht, gaat al mis bij inmeten en wijken zelfstandig af van afgesproken producten in levering. Werkblad wordt niet conform order geleverd: 2 naden ipv 1. Geven fouten toe maar qua afhandeling een ramp. Winkel en orderverwerking geven elkaar de schuld maar lossen het voor de klant niet op. Orders zwart op wit komen ze niet na!
Reactie of foto toevoegen
“Zeer zeer slecht”
Schachtschabel | donderdag 30 jan 2020 20 | Brugman Barendrecht
Voorstel aan Brugman Barendrecht is de naam te wijzigen in Ali Baba en de 40 rovers, dan weten de mensen in ieder geval van te voren dat het niet goed zit. Tot het moment van de handtekening alles goed maar daarna begint de ellende. Communicatie ronduit belabberd. Wist niet dat keukenleveranciers zo'n vergadercultuur hadden. De mensen die je wilt spreken lijken welhaast heel de dag in vergadering te zitten. Trap er niet in !! Ronduit slecht te noemen nadat je je handtekening hebt gezet. Schaamteloos. Doe het niet.

Aanvulling ontvangen 5 februari 2020: Wij hebben een keuken incl. demontage en montage gekocht. Tevens 2 badkamers excl. demontage en montage. Montage is deels gebeurd, zeer slechte service. € 25.000 uitgegeven aan alleen de keuken en een service die ronduit beschamend te noemen is. Oplevering heeft formeel nooit plaatsgevonden.. Alles is erin geramd en monteurs zijn verdwenen, formele oplevering nooit plaatsgevonden. Over de badkamers kan ik alleen maar zeggen dat geleverd is waarvoor betaald is, geen klachten. Eindscore 1, zeer, zeer slecht. Communicatie gedurende demontage, montage, oplevering en daarna praktisch onmogelijk, betreffende personen bij Brugman lijken welhaast de gehele dag te vergaderen. Hebben tot heden geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Reactie of foto toevoegen
“Problemen worden niet opgelost”
Eli | woensdag 18 okt 2023 23 | Brugman Arnhem
Vorig jaar de nieuwe badkamer laten installeren door Brugman/De Badenman.
Badkamer is schandalig gemaakt en opgeleverd door aannemer van Rekum uit Zoelen. Echt alles is fout gegaan. Met klachten kom je terecht bij de Badenman, deze gasten lossen zo goed als niets op. Op dit moment hebben wij nog steeds een Douchewand met krassen en vlekken, hier wordt gewoon niets mee gedaan. Ze bestoken u met zoveel onzinnige mails, dat ze proberen dat je het eindelijk gaat opgeven. Conclusie koop niets bij Brugman en/of de Badenman.
Reactie of foto toevoegen
“Om te huilen”
Karen Cox | woensdag 4 apr 2018 18 | Brugman Roermond
Ik kan wel janken... en hard ook. Al vanaf mei 2017 is Brugman bezig met het plaatsen en later het in orde maken van mijn keuken. Ik heb bijna 3000 euro betaald aan Brugman voor de montage van mijn keuken. Veel geld maar ik dacht dat dat het waard was. Het montagebedrijf dat Brugman bij mij liet komen heeft er 1 grote puinhoop van gemaakt. Inclusief 1 grote kras op mijn nieuwe vloer. De laatste keer zijn ze eind januari geweest. En nu klopt het weer niet. Bij mijn magnetron oven kan ik aan 1 kant mijn pink ertussen duwen en aan de andere kant is de ruimte nihil. Ook de vaatwasser is weer naar achter aan het gaan zodat ik een ongelijke wand heb. Moedeloos word ik ervan. Ik zou de onkosten voor het repareren van de kras vergoed krijgen. Een van de vele brugman mannen die ik over de vloer heb gehad verzekerde me ervan dat het een verzekeringskwestie was. Ik hoefde alleen maar een offerte te laten maken en ik kreeg het geld terug gestort. Ik heb de offerte opgestuurd en dan krijg ik, na 2x om een reactie gevraagd te hebben, te horen dat Brugman nog in conclaaf is met het montagebedrijf. Ze vergeten voor het gemak dat ik brugman betaald heb voor de montage. Zij zijn dus eind verantwoordelijk! Koop geen keuken bij Brugman. Doe het niet... nooit....echt niet.... Doe het niet...
Reactie of foto toevoegen
“Een slechte ervaring”
Marco | vrijdag 14 jan 2022 22 | Brugman Hilversum
Wij hebben een keuken gekocht. Brugman zorgt van begin tot eind voor een echt slechte ervaring. Van de mensen die ze sturen voor het verrichten van klusjes tot de afwerking en de after service. Het was een nul sterren ervaring. Lekkages, putjes in de parketvloer (afdekken doe je niet), gebruik van de dozen met het servies erin als onderzetter waardoor het servies stuk ging. Afwerking niet goed. Om het goed te krijgen kost nu al meer dan 6 maanden. Het enige waar ze echt goed in waren (en waarschijnlijk ook nog zijn) was het opeisen van het geld terwijl ze al wisten dat ze niet eens konden leveren wat we besteld hadden.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte kwaliteit”
Peeters | donderdag 29 okt 2020 20 | Brugman Heerlen
Een liegende verkoper, die snel geïrriteerd raakt, maar pas nadat je je handtekening hebt gezet. Hij liegt over de materialen en tovert "handig" met een aanbiedingen boek. Hij raakt geïrriteerd als je hem mededeelt, dat je je keuken zelf plaatst en hem confronteert met zijn leugen. Hij laat je bij een reclame ook nog eens ruim een half uur wachten, als hij het dossier moet ophalen. Na een schriftelijke aangetekende klacht niets meer gehoord van Brugman. Pas na een klacht bij consumenten contact kwam er een reactie. Maar ... nog steeds afwachtend nu na maanden!

Aanvulling ontvangen 30 oktober 2020: de keuken is vorig jaar al geleverd en ik heb ze zelf gemonteerd. Ik had eerdere ervaringen in keuken montage. De eigen montage was tot ongenoegen van die verkoper. De frictie is eigenlijk al begonnen vanaf dat moment. Qua kleur en inrichting is 't de keuken waarvoor we gekozen hadden. Echter de materialen zijn niet de materialen die we verwacht hadden.
REACTIE VAN PEETERS
Twee mensen van Brugman (een dezer heren kwam onverwachts mee en stelde zich ook niet voor bij binnenkomst) bezochten mij en spraken over de keuken. Gesprek verliep niet prettig, maar NN bood tegen inkoopsprijs (!) een nieuw stenen blad te kunnen regelen. Wijzend op de leugens, werd NN boos en is weggelopen. Andere meneer zette gesprek voort en beloofde vier dagen later terug te bellen net een antwoord. Heden, 04 november nog steeds GEEN antwoord. Brugman neemt niet zijn verantwoording maar loopt weg ! Wordt vervolgd.
REACTIE VAN PEETERS
Omdat Brugman keukens een zeer kwetsbaar aanrechtblad had geleverd (kostprijs € 1591.-), kreeg ik na een klacht daarover het voorstel om een nieuw blad te bestellen. Kostprijs € 3200.- Ook in dit voorstel gesprek spreekt de vertegenwoordiger (aantoonbaar) zichzelf tegen! Laat ik het voor 't gemak maar geen leugens noemen. Brugman keukens blijft een niet te vertrouwen instantie.
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerde leveringen”
Mathias Bruin | dinsdag 24 nov 2020 20 | Brugman Alkmaar
Wij hebben voor 10.000,- een keuken besteld. Wij zijn begonnen met het verbouwen van de keuken ergens in Juni van dit jaar. Na de levering bleek de oven niet te werken, de koelkast deur was niet meegeleverd en de vriezer deur had ophang gaten aan de verkeerde kant. Nu zouden zij het komen fixen, wat overigens meerdere maanden duurde (een maand of 3-4), maar inderdaad kwam er een monteur de keuken fixen ergens in oktober. Hij was de koelkastdeur ophangstukjes vergeten, had een deur voor de vriezer mee waarvan de nerf van het hout verticaal liep in plaats van horizontaal en kon de plinten niet leggen omdat deze nog bewerkt moesten worden (wat overigens ook in de opdracht stond). Nu hebben wij net bericht gehad dat ze 24 November weer langskomen om alles te fixen. Ik ben benieuwd. EDIT: Ja hoor het is weer zo ver... Inmiddels 24 november en ze hebben weer het verkeerde deurtje voor de vriezer mee! Lekker kansloos!
Reactie of foto toevoegen
“Slechte service en nazorg”
Sara | donderdag 19 feb 2026 26 | Brugman Almere
Vanaf de levering waren er meerdere problemen en onduidelijkheden, vooral met het afvalsysteem. Onderdelen ontbraken, waaronder de deur van het afvalsysteem die pas maanden later werd nageleverd. Toen de keuken uiteindelijk gemonteerd kon worden, bleek opnieuw dat het afvalsysteem niet correct was. De geleverde deur was niet montage klaar. Daarnaast bleek dat de geleverde bakken niet bij de kast passen. Ze zijn in verhouding super klein, vergelijkbaar met toilet prullenbakken, zoals door hun eigen montageafdeling wordt aangegeven. In plaats van het probleem structureel op te lossen, werd dit telkens weggezet als "ontevredenheid" en werd alleen een betaalde vervanging aangeboden. Kosteloos herstel werd geweigerd, ondanks dat het probleem al sinds levering speelt en meerdere keren is gemeld. Er wordt nu enkel een monteur gestuurd om een onderdeel te bevestigen, terwijl de kern van het probleem blijft bestaan. De communicatie verliep moeizaam en oplossingen bleven uit. Al met al veel tijd, moeite en frustratie voor iets wat netjes opgelost had kunnen worden.
Reactie of foto toevoegen
“Verlichting kapot bij Brugman keuken”
Henk | woensdag 16 okt 2019 19 | Brugman Zoeterwoude
Nieuwe keukenverlichting. Oorspronkelijke na 2 en een half jaar kapot. Moest eerst betalen, dan kon Brugman bestellen en leveren. Dus eerst betaald en om het verhaal kort te houden, na bijna 2 maanden en meerdere verzoeken om teruggave van mijn betaling, wacht ik nog steeds op mijn geld. Kortom, schandalige behandeling van iemand die al ruim 20 jaar klant is.
Reactie of foto toevoegen
“Klantgerichtheid is ver te zoeken”
Jan Opdam | donderdag 21 apr 2022 22 | Brugman Zaandam
Ik zou ook niemand aanraden om ooit een Brugman Keuken aan te schaffen. Op 28 September 2021 is mijn keuken geleverd. Na 7 maanden(!) en ontzettend veel frustratie, nog steeds niet afgemaakt. Als ze eenmaal je geld hebben, in mijn geval ongeveer € 18.000, moet je constant achter ze aanzitten om de te herstellen gebreken af te maken. Ga dus niet met ze in zee, mensen! In de showroom lijkt het leuk en kan van alles. In 1e instantie gekozen achterplaat niet meer leverbaar. Daarna omdat er geen keus was andere achterplaat gekozen. Deze tot 3 x toe foutief gemonteerd of hadden foutieve delen mee. Hopenlijk komt het nu 5 mei 2022 wel goed. Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer”
Annelet Troch | zondag 24 nov 2019 19 | Brugman Den Haag
Wij hebben een volledige badkamer van €10.000 bij Brugman gekocht. Bij plaatsing al een hoop gezeik. Uiteindelijk na veel klachten hier een dinercheque voor aangeboden gekregen. Nu een jaar later zitten er weer plekken op onze spiegel van €400,-. De reactie van Brugman: komt omdat hij in een vochtige kamer hangt. Ja rug, waar dacht je dat ik de badkamerspiegel zou hangen? Ik kan 30% korting op een nieuwe spiegel krijgen. Maar daar bedank ik voor. Voor ons NOOIT meer Brugman.
FOTO VAN ANNELET TROCH
Vochtige spiegel
Reactie of foto toevoegen
“Goede service en uitmuntende levering”
Arjan Steffner | woensdag 2 sep 2020 20 | Brugman Nijmegen
Allereerst wil ik de receptioniste van Brugman Nijmegen bedanken voor het regelen van allerlei zaken zoals vooraf leveren van spullen en dergelijke. Wel even een kritische noot: de technische tekeningen hebben we via Brugman Eindhoven/Son moeten verkrijgen terwijl we in Nijmegen besteld hadden. Dus een tip voor toekomstige badkamer kopers: vraag op tijd om de technische tekeningen, om teleurstellingen te voorkomen. Wat service betreft, wij hadden het geluk dat de eerste verkoper in een andere vestiging is gaan werken omdat deze in eerste instantie wat (kleinere) fouten had gemaakt zoals bijvoorbeeld geen rooster bij ons bubbelbad. Dit is door de uiteindelijke verkoper gelukkig rechtgezet. Verder nog een tip: regel zelf een aannemer als je de badkamer niet kunt monteren, omdat de prijs via brugman onnodig hoog is. Wat betreft de levering; de chauffeur en bijrijder hadden alles netjes in onze garage gezet en de spiegels, bad en wastafels grondig gecontroleerd. Top gedaan jongens !
Reactie of foto toevoegen
“Geen service”
Marvin T | dinsdag 31 aug 2021 21 | Brugman Amersfoort
Zolang je niet betaald hebt is alles mogelijk. Bij ons is niet een complete keuken geleverd... Dit moest ik perse met het service-centrum regelen (Burak/de vestiging had geen interesse om hierbij mee te werken). 7 Bestellingen en 3 maanden later nog niet de juiste onderdelen binnen... Heb de onderdelen maar privé besteld want na 3 maanden niet kunnen koken ben ik het zat om dit nog proberen te regelen. Tijdens een grote aanbouw en renovatie van een heel huis was dit absoluut het grootste hoofdpijn hoofdstuk. service 1/10 Ik snap niet hoe ze zo een positieve score overal krijgen.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop keukenkast en apparaten”
Elroy | vrijdag 7 dec 2018 18 | Brugman Hoofddorp
3 onderdelen voor in de keuken, koelkast/oven/afzuigkap. Hiervoor moet ik uiteindelijk 4 dagen voor thuis zijn om te monteren, omdat bij jullie intern van alles fout gaat! Laten we het dan nog maar niet hebben over de hendels en koolfstoffilters welke jullie vergeten zijn om leveren! En dan alleen een tegemoetkoming voor één dag beschikbaar stellen op een bedrag van bijna 30 keer zoveel dan de tegemoetkoming. Zodra jullie het geld binnen hebben ben ik als klant niet meer in beeld bij jullie.
Reactie of foto toevoegen
“Afrader”
M. van Balen | woensdag 8 aug 2018 18 | Brugman Barendrecht
Bij Brugman hebben we een badkamer gekocht. We installeren de badkamer zelf, maar met alleen al de levering is ongelooflijk veel fout gegaan. Ik zou iedereen afraden bij Brugman te kopen.
- het bad dat we hadden besteld moest drie keer opnieuw geleverd worden, want tot twee keer toe was het bad ernstig beschadigd
- Brugman was onze betalingen deels kwijtgeraakt. We kregen een sneer dat we zelf maar moesten aantonen dat we alles hadden betaald, want het zou de administratie veel teveel tijd kosten als zij dat moesten uitzoeken. We hadden alles keurig op tijd betaald, toch dreigde Brugman niet de hele badkamer te leveren omdat we niet voldoende betaald zouden hebben
- diverse onderdelen waren niet besteld en moesten na levering opnieuw worden besteld, dat levert uiteraard vertraging op
- diverse onderdelen waren verkeerd besteld, wederom vertraging
- wij hebben vloertegels van 60x 60 gekocht. Dit staat ook zwart op wit in de orderbevestiging De geleverde vloertegels zijn echter kleiner. Brugman houdt zich niet aan de ondertekenende koopovereenkomst en zegt : ja, jammer voor u, maar ja, de tegels die u heeft gekocht zijn nu eenmaal geen 60x60, maar ze zijn kleiner. Vervelend voor u, maar we doen er niets aan. Klantenservice, die inderdaad vaak moeilijk bereikbaar is, is alles behalve klantvriendelijk en weigert de klacht serieus te nemen. We hebben enorme spijt dat wij bij Brugman onze badkamer hebben besteld.
Reactie of foto toevoegen
“Niet echt tevreden”
Patrick | zaterdag 10 mrt 2018 18 | Brugman Heerlen
Ik heb bij brugman de complete inrichting voor mijn badkamer gekocht dat ging echter zeer goed. Maar na de levering begon de ellende heel veel artikelen beschadigd en sommige 2x moeten ruilen. Grootste probleem is het badmeubel nu 30 dagen verder bijna en het is nog steeds niet opgelost door het servicecentrum van badenman uit Waalwijk daar komen de spullen van brugman vandaan het hoofdkantoor dus. Alles bij elkaar echt niet tevreden.
Reactie of foto toevoegen
“Super tevreden”
Paul | donderdag 3 sep 2020 20 | Brugman Zaandam
Na begin dit jaar bij Roy Gromme van Brugman Zaandam een badkamer te hebben besteld is deze afgelopen week geïnstalleerd door aannemer Unal Cosgun. Het resultaat is schitterend, ook de communicatie met Brugman was uitstekend, Roy dacht goed mee met onze wensen. Tussendoor nog een ander bedieningspaneel besteld en dit is allemaal zonder problemen geleverd. Ook de mannen van de levering waren zeer behulpzaam. Al met al een hele goede ervaring en niks dan lof ook zeker voor Unal die de badkamer heeft geïnstalleerd met zijn neef. Hij is echt een vakman, alles super netjes en strak afgewerkt.
FOTO VAN PAUL
REACTIE VAN PAUL
.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte Klantenservice”
I Khalil | maandag 8 feb 2021 21 | Brugman Hoofddorp
Alles kan, niets is een probleem, totdat je betaald heb, dan is het allemaal "een andere afdeling"

Aanvulling ontvangen 9 februari 2021: Betreft complete keuken en badkamer. Aankoop is geleverd en gemonteerd in december 2020, er ontbreken items die ik tot nu toe niet heb ontvangen, hoewel ik zoveel telefoontjes en e-mails naar de klantenservice heb gepleegd, maar tot nu toe kan ik geen geplande datum krijgen om de ontbrekende items te bezorgen. Zeer slechte klantenservice.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer negatieve ervaring”
Karin Rotterdam | vrijdag 31 jul 2020 20 | Brugman Barendrecht
Blijf weg bij dit stel oplichters! Dure badkamermeubels en verwarming gekocht november 2019. Alles maar dan ook alles is verkeerd gegaan en nog niet opgelost (juli/aug 2020!). Dramatisch slechte service, stel prutsers: verkeerde technische tekening vanuit Brugman waar geen donder van klopte, waardoor alle leidingen en afvoeren verkeerd zijn aangelegd. Brugman weigert hiervoor een oplossing te bieden: ik moet de herstelkosten zelf maar volledig ophoesten. Daarnaast is alles verkeerd afgeleverd: verkeerde radiator (bestelling november 2019! nog niet afgeleverd!), kapotte lade, verkeerde afmetingen spiegelkast, verkeerd sifon. Al maanden bezig, en nul op rekest. Verbouwing ligt stil en volgens Brugman is alles gewoon mijn probleem. Nul geboden oplossingen, nul klantvriendelijkheid, zeer negatieve ervaringen met ronduit onbeleefde klantenservice.
Reactie of foto toevoegen
“Wees superkritisch”
Dunja | vrijdag 6 sep 2019 19 | Brugman Den Haag
Eind 2015 hebben wij naar tevredenheid een Brugman keuken laten plaatsen. Na enkele maanden begonnen een aantal frontjes, waaronder die van de vaatwasmachine, wat te hangen. Melding van gemaakt en er kwam een monteur om dit te verhelpen. Keurig. Wel was het vreemd dat het frontje van de vaatwasmachine niet recht te krijgen was, maar daar was helaas niks aan te doen. Nu, 4 jaar later, heeft de vaatwasmachine het begeven en trek ik het plintje los om te kijken of ik er zelf iets aan kan doen. Nu schetst mijn verbazing dat de hele machine op een klein richeltje tegel leunt en dat de bijbehorende pootjes afgebroken achter de plint liggen. Niet gek dat die vaatwasser altijd bewogen heeft en het frontje dus niet mooi aansloot. Dubieuze installatie! Ook de aansluiting van de gootsteen op de afvoer ziet er amateuristisch uit. De monteur die de vaatwasmachine heeft gerepareerd, liet weten dat de machine zo snel stuk was door de slechte plaatsing (normaal gesproken was dit soort reparatie pas nodig na 10 jaar). Als de keuken geplaatst is, vragen de monteurs of alles naar wens is, maar ik heb er niet aan gedacht om de plint ervan af te trekken en even te kijken hoe goed de vaatwasser is neergezet. Dus voor iedereen die een keuken laat plaatsen; wees superkritisch op wat er geplaatst wordt en kijk ook goed achter de plint om verrassingen te voorkomen.
Reactie of foto toevoegen
“Ontevreden over de service”
Brouwer | maandag 23 mei 2022 22 | Brugman Capelle aan den IJssel
Slechte raadgever 3 x moeten veranderen, niet nagekomen wat beloofd is en kapotte en verkeerde spullen, die niet nageleverd worden
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerd inmeten”
Frans | zondag 21 okt 2018 18 | Brugman Barendrecht
Keuken een grote ellende het begon al met verkeerd inmeten verkoper gebeld Adri dejongh om opnieuw intemetenging niet gebeuren de keuken stond al klaar ik bleef aandringen hij werd kwaad engooide de Hoorn op de haakom een lang verhaal kort te maken Adri jebent een eikel koop nooitbij brugman
Reactie of foto toevoegen
“Koop nooit iets bij Brugman”
Viergever | maandag 18 okt 2021 21 | Brugman Barendrecht
Wat een slecht bedrijf beloven van alles maar op het eind nog even tig duizenden euro's erbij neerleggen. Keuken gekocht met all in tenminste dat werd gezegd waarmee we het zelfs nog tig keren gevraagd hebben zit alles bij jazeker werd er gezegd door Sven en nu ineens even 3100 meer betalen omdat volgens Sven dat nooit gezegd is wat een oplichterij alles beloven en dan van tevoren al weten dat de klant tig duizenden euro's meer moet neertellen, moet wel 4000 euro betalen voor het monteren en aansluiten van de keuken best veel geld toch alleen hiervoor en als je belt wordt je na tig mails en bellen een keer teruggebeld maar eigenlijk als leugenaar neergezet als klant mijn advies koop nooit iets brugman want beloven koeien met gouden horens maar krijg je krijgt een strontbak over je heen omdat je met je rug tegen de muur staat.
Reactie of foto toevoegen
“Hopeloos”
Aydin | woensdag 10 mrt 2021 21 | Brugman Utrecht
Brugman probeert sinds 1 jaar mijn frontjes onder garantie te vervangen. 4 frontjes zijn inmiddels al 3 keer met verkeerde gaten geleverd. Daardoor maakt Brugman slechte reclame bij iedereen die bij mij over de vloer komt. De monteurs doen hun best maar het lijkt onderhand wel pesterij van het hoofdkantoor/leverancier dat zoiets simpels 3 keer fout moet gaan. Nu weer 3 maanden wachten tegen beter weten in...? Hopeloos.
Reactie of foto toevoegen
“Ging niet goed”
M. Derikx | maandag 24 jun 2019 19 | Brugman Son
Tot de aankoop verliep alles goed. In oktober alles gekocht en dit zou in begin maart geleverd worden. Uiteindelijk pas in mei de laatste spullen gekregen. Verder verschillende keren via mail een klacht ingediend, maar geen reactie op gehad. Dit telefonisch ook gedaan, maar tot op heden ook geen oplossing gekomen.
Reactie of foto toevoegen
“Niet tevreden”
Ivonne | zondag 31 mei 2026 26 | Brugman Venlo
Als je na de oplevering nog een mankement ontdekt, wordt hier niet meer serieus op ingegaan. Een kras op het profiel van de douchedeur die je opmerkt na installatie en je de badkamer hebt gepoetst, willen ze bij de monteur neerleggen, terwijl die hem al niet geïnstalleerd zou hebben, als hij die kras had opgemerkt. De kras heeft al in de doos bij oplevering gezeten. De mannen die alles hebben afgeleverd, hebben het bad en de spiegel en de wasbak gecheckt. De rest was niet nodig zeiden ze, dat kon altijd achteraf nog wel. Niet dus.... Ja binnen 5 dagen na levering. Maar de dozen worden pas opengemaakt na montage en dan ben je 3 weken verder.
Verder hebben we met de verkoper in de winkel duidelijk besproken dat we de lades van de wastafelonderkast in verschillende hoogtes wilden hebben, zodat we in de onderste la een bus haarlak, een fles wc-eend etc. zouden kunnen opbergen. Na oplevering bleek dat niet zo te zijn. Echter is geleverd wat op de bon stond, maar dat is door de verkoper fout in de order verwerkt. Als je de laatste handtekening gezet, wordt de hele offerte nog wel met je doorgenomen, maar niet meer specifiek op de maten. Dus let daar goed op, om dit soort problemen te voorkomen. Als je daar over gaat bellen, is de verkoper al maanden ziek en niet bereikbaar. Er is nog wel naar een alternatief gezocht en toen hebben ze voor ons een geschikte wastafelonderkast gevonden, welke € 2.000 kost en die we dan voor € 1.200 mochten hebben. Zoals je wellicht zult begrijpen, vinden we dat geen passend alternatief. Zelf hadden we al een alternatief voor € 830 gevonden. Maar daar deden zij geen zaken mee. Ook hier wordt verder niets meer mee gedaan. Ook geen vergoeding uit coulance of zo. Helemaal niets. We hebben wel geluk gehad met het montageteam. De slopers, tegelzetter en de aannemer hebben heel goed werk geleverd.
Reactie of foto toevoegen
“Niet geleverd wat besteld is”
S. Emadi | woensdag 29 mei 2019 19 | Brugman Amersfoort
Een keuken gekocht. Ik heb betaald voor grote app. (vaatwasser, inductieplaat, koelkast en vriezer) en ik heb alles in kleiner maat gekregen. Het is een oplichting praktijk. je krijgt een contract met codes van de app. maar die zijn niet van de app. die je hebt gekozen.
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Janina | woensdag 10 aug 2022 22 | Brugman Roermond
Wij hebben een badkamer en toilet uitgezocht. We zijn blij met hetgeen wij uitgezocht hebben, fijn contact in de winkel gehad (hierdoor 2 sterren ipv 1) en daarna met spanning gewacht op montage. Nadat wij bericht kregen wie de aannemer was (Studio 129 B.V. te Weert) en wij enkele recensies hierover vonden die niet goed waren contact met Brugman opgenomen en gevraagd wat de ervaringen met deze partij zijn. Hier werd aangegeven dat ze goede ervaringen hebben en al enkele jaren met deze aannemer samenwerken.

De aannemer blijkt de werkzaamheden echter "verkocht" te hebben aan een onderaannemer. Deze onderaannemer heeft ZZP'ers ingezet die geen woord NL spraken en vreemde werkzaamheden uitvoerde (een hele sleuf in de muur hakken voor elektra waar dat helemaal niet mogelijk was, koppelstukken op leidingen terwijl dit niet mag). Helaas was er te weinig toezicht door de aannemer en onderaannemer. We hebben zelf heel veel tijd gestoken om de juiste werkzaamheden uit te laten voeren, uiteindelijk met de onderaannemer deze ZZP'ers van de werkzaamheden te halen. Helaas was de onderaannemer ook niet capabel om de werkzaamheden uit te voeren waardoor veel werkzaamheden dubbel uitgevoerd moesten worden, we onnodig schade hebben (kleurverschil aan een dorpel omdat ze lijmresten 4 weken hebben laten zitten, voeg kleur verschil omdat alle voegen minimaal 2x gevoegd zijn, olie op de tegels omdat er om onduidelijke reden olie voor hardsteen op betontegels is gedaan die er vooralsnog niet vanaf gaat, tegels die scheef teruggeplaatst zijn nadat ze eruit moesten ivm te lage montage van een kraan bij het bad en de eigen gelegde leiding doorboren).

We hebben Brugman en de aannemer Studio 129 gevraagd toezicht te houden, vervolgens gevraagd voor een gesprek omdat er te weinig toezicht was en daardoor ons inziens niet tijdig ingegrepen werd.

Onze insteek van het gesprek was dat de onderaannemer van het werk gehaald zou worden, omdat wij het vertrouwen volledig kwijt waren. Helaas werd erkend dat het proces en de werkzaamheden beter konden, maar de aannemer had geen oplossing en de werkzaamheden moesten door de onderaannemer opgepakt worden.
Uiteindelijk is de aannemer 1,5 dag op het einde van het traject zelf aanwezig geweest.

Het eindresultaat is dat wij een badkamer en toilet hebben, maar uiteindelijk helaas niet geheel naar tevredenheid (we hebben nog steeds olie op tegels, kitresten die zichtbaar blijven nadat het bad 3x opnieuw gekit is, een dorpel die onnodig verkleurd is door lijmresten 4 weken te laten zitten, tegels die scheef zitten met voegkleurverschil, gat voor luchtafzuiging dat te groot is waardoor je gat blijft zien etc.), ook niet geheel volgens tekening (met name bij het toilet hebben we een muurtje waar we heel specifiek voor gekozen hadden dat dit weg zou zijn in de nieuwe badkamer, maar helaas).

Daarnaast heeft het werk 10 weken in beslag genomen in plaats van 4 en is het proces geheel naar ontevredenheid verlopen. Doordat er echter geen oplossing aangeboden is konden we niet anders dan een onderaannemer te accepteren die vrijwel alles minimaal 2x opnieuw moest doen, mensen indienst of ZZP'ers had waar wij niet mee konden communiceren (maar niet volgens tekening werkten). Doordat de aannemer en onderaannemer er echter niet waren konden we einde van de dag aangeven wat daags erna weer opgelost moest worden en heeft het ons heel veel tijd en frustratie gekost.

Tijdens dit proces ook Brugman betrokken, maar onze verwachtingen van de rol van Brugman kwam niet overeen. Onder andere de verantwoordelijkheid willen afschuiven naar ons door aan te geven dat wij een overeenkomst met de aannemer hebben en niet met Brugman (wat wij overigens niet terugzien in de documenten), losse zaken benoemen en aangeven dat dit binnen de marge is. Ten eerste hadden we dan graag vooraf de marges ontvangen en daarnaast kan dat als er enkele zaken niet goed verlopen, maar niet in onze situatie waar de aannemer erkende dat het niet goed gaat, maar geen andere oplossing aan (kon) bieden.

Al met al zullen wij niemand naar Brugman verwijzen
FOTO VAN JANINA
Reactie of foto toevoegen
“Fout op fout”
Pierre | zondag 22 apr 2018 18 | Brugman Nijmegen
Een onervaren verkoopster verkocht ons een half jaar geleden een badkamer. Fout op fout werd gemaakt, zowel in tekening als materialen, en met een lach steeds weer gecorrigeerd. Uiteindelijk een andere verkoper van deze zaak in de hand genomen. Tijdens plaatsing bleek de tegel niet overeen te komen met het bestelde exemplaar. De plaatsing door het externe montagebedrijf, dat overigens wel prima werk leverde, werd even stil gelegd. De directie van Brugman beweerde dat het alleen een andere 'wassing' van de tegel was, we hebben het er onder protest maar mee gedaan. De verkoper van Brugman zou regelen dat wij de extra kosten voor het 4 uur stil liggen van de inbouw niet hoefde te betalen. Nooit meer iets van gehoord totdat we een aanmaning kregen van het inbouwbedrijf. Bel je Brugman met de vraag om terug gebeld te worden om dit te bespreken, word je tot 3 keer toe is niet terug gebeld. Heb uiteindelijk de meerkosten zelf moeten betalen. Nu is duidelijk waar de uitdrukking 'praten als Brugman' vandaan komt. Slechte ervaring dus!
Reactie of foto toevoegen
“Waanzinnig blij”
Harriët Bremer-de Maar | zaterdag 2 mei 2020 20 | Brugman Alkmaar
Een paar dagen geleden is bij ons de nieuwe keuken geplaatst, en we zijn er ongelofelijk blij mee! Wij danken de mensen die hem geleverd en geplaatst hebben! Ook de mensen bij Brugman zelf danken wij voor het meedenken zodat wij nu een droomkeuken hebben!! We zijn ontzettend goed geholpen en alles ging zoals het moest gaan, bedankt!
FOTO VAN HARRIËT BREMER-DE MAAR
Droomkeuken
Reactie of foto toevoegen
“Service na koopmoment was stroef”
Dennis Neeleman | zaterdag 19 mei 2018 18 | Brugman Barendrecht
Als 'leek' stapten wij bij Brugman Barendrecht binnen voor een nieuwe badkamer. Zijn netjes geholpen ook qua keuze prima begeleid alleen toen we op het onderwerp 'montage' kwamen kregen we te horen dat Brugman zelf geen montageservice had. Het kon wel via een aannemer gaan die Brugman dan zou regelen. Uiteindelijk hebben we zelf een uitstekende installateur uit de buurt gevonden die de badkamer geplaatst heeft. Verdere contacten na de aankoop van de badkamer verliepen wel wat stroef en terugbellen was ook niet een hele grote prio voor ze, dus wel een aantal keer zelf in de telefoon moeten klimmen, dat kan dus beter. Tijdens het tegelzetten kwam de installateur een pak tegels tekort, 2 dagen later om 6.30 was het extra pak tegels al geleverd, en we hoefde er niet eens voor te betalen. Dat was dan weer wel een goede service!!
Reactie of foto toevoegen
“Service is ver te zoeken”
Mick | dinsdag 9 nov 2021 21 | Brugman Zutphen
Begin dit jaar een badkamer gekocht bij brugman. Met de verkoop werden we zeer vriendelijk geholpen. Bij het leveren van de materialen was het bad beschadigd (kan gebeuren), maar dit werd nadat de chauffeurs een zetje nodig hadden goed opgelost. Toen we onze badkamer hadden afgemonteerd, op het scherm na, ontstond het probleem. Helaas hebben we zelf een fout gemaakt en een sierstrip van de douchewand beschadigd. Dit leek ons geen probleem, dit moet wel te vervangen zijn. Hierover contact gehad met de service afdeling die ons vertelde dat we een heel nieuw scherm moesten bestellen voor een 'zachte" prijs van 500 euro. Dit vinden wij belachelijk, 500 euro voor een strip van misschien 20 euro. Als we vragen waarom we een nieuw scherm moeten kopen, krijgen we het antwoord dat er geen losse onderdelen geleverd worden. BELACHELIJK!!
Tijdens onze zoektocht naar onze badkamer kwamen we een mooie keuken tegen bij brugman, maar door deze onredelijke afhandeling gaan we op zoek naar een andere.
Reactie of foto toevoegen
“Aanrechtblad veel te kort”
Westerhuis | vrijdag 27 jan 2023 23 | Brugman Leeuwarden
Oktober 2022 keuken gekocht, helaas bij levering (december) het aanrechtblad veel te kort. Direct gebeld, men zou er achteraan. Nooit weer wat gehoord vanuit Brugman! Alle keren zelf moeten bellen en mailen maar nooit hebben wij wat gehoord van Brugman zelf. Inmiddels eind januari nog geen nieuw werkblad en nog steeds niets vernomen van Brugman, schandalig!
Reactie of foto toevoegen
“Nooit meer Brugman”
Joop | zondag 2 mei 2021 21 | Brugman Capelle aan den IJssel
Fout op fout op fout. Geen enkele coulance, zelf van alles regelen/rechttrekken. Nooit meer Brugman, echt ik ben er wel zo klaar mee. En het ergste is nog dat ze "verbaast" zijn dat dit ergernis bij mij heeft veroorzaakt. Als ze dat na alle telefoontjes niet gemerkt hebben, moeten ze toch echt eens kijken of ze wel op de goede plek zitten.

Aanvulling ontvangen 4 mei 2021: Ik heb een badkamer gekocht en laten installeren. Alles is nu afgeleverd en gemonteerd. Montage ging goed (aannemer). Het hele traject werden er fouten gemaakt door Brugman die de aannemer weer oploste. Aannemer is top, Brugman een flop.
Reactie of foto toevoegen
“Waardeloze service”
M van der Schaft | maandag 4 jan 2021 21 | Brugman Hilversum
Ga niet in zee met Brugman badkamers. Er kan van alles tot je een handtekening hebt gezet. Er worden verkeerde producten besteld en geannuleerd. Je zit weken zonder goede badkamer en de juiste producten. Na 5 weken nog niks compleet. Waardeloze service!
Reactie of foto toevoegen
“Alles onder een dak = het wordt niet geregeld”
S.aydin | zaterdag 5 mei 2018 18 | Brugman Venlo
Na eerdere aankopen bij brugman. Hadden we besloten om weer voor een badkamer te gaan, we zijn goed behandelt in de winkel daar is nog op aan te merken. We besloten ook op het te laten installeren via brugman. Dacht alles onder een dak geen ellende voor zelf op pad te gaan voor loodgieter tegelzetter en de rest achteraf nu spijt van. Aannemer zou contact met ons opnemen voor een na meting en om te kijken als verder alles prima was. Wij wachten en nog eens wachten werd een afspraak met ons gemaak komen vervolg 2 keer toe niet opdagen. Wij contact op genomen met brugman en het bij hun gelegd. Nou we werden meteen goed "geholpen" dat was niet de gang van zaken en vonden het zeker niet gepast. We zorgen voor een andere aannemer prima dachten wij. Het nieuw bedrijf kwam gelukkig wel opdagen. We hebben voor geslagen om wat koste te sparen om onze oude badkamer zelf af te breken daar zijn we samen uit gekomen. Weekend badkamer afgebroken. En het bedrijf zou begin van week komen om te kijken wanneer ze gingen starten. Duurde wat langer wij toch maar weer Bellen waar ze bleven. Ze komen kijken en de conclusie is mmm er moet eerste een stucadoor aan te pas komen prima. We nemen vanavond of morgen vroeg contact om af te spreken over de stucadoor inmiddels is het woensdag. Wij weer wachten op het telefoontje aangezien we niks hoorde en er weer een weekend over heen ging. Toch maar weer zelf gebeld waar ze bleven woord er dood leuk verteld sorry maar heb 4 a 5 stucadoor gebeld maar had niemand kunnen vinden dus laat je de klant maar wachten op de kerstman ongelooflijk dit. Dat komt het leuke ik start volgende week maandag en gebruik dan platen dat ze meteen kunnen beginnen (intussen zitten we wel als gezin van 5 al 2 weken zonder badkamer) en heel eerlijk zie ze maandag niet hard beginnen want we hebben nog niks vernomen maar goed we zullen maar positief blijven aangezien je badkamer voor 95 procent betaald is kan je natuurlijk verder niks als afwachten en hopen dat het goed komt. Voor ons dus NOOITS meer iets van brugman. Je denk laat alles onder Een dak regelen waar je voor betaald en je denk bespaard je een hoop romp slomp. Maar is ik dit had geweten waren we zelf naar een aannemer op zoek gegaan. Badkamer zou met max 3 weken klaar zijn. Intussen al 2 weken zonder en ze moeten nog begonnen ZWAAR schandelig
Reactie of foto toevoegen
“Keuken, badkamer, toilet en pvc”
Caroline van der Randen | vrijdag 25 jun 2021 21 | Brugman Venlo
Bij Brugman 2 jaar geleden keuken, badkamer, toilet en pvc vloer gekocht. Verliep toen niet allemaal vlekkeloos. Tot op heden klachten over de keuken. De carouselkast tot op heden niet in orde. Er is al zeker 5 x een monteur geweest maar tot op heden is de klacht niet naar behoren opgelost. Op 23 juni j.l. Zouden ze weer komen. Afspraak met de klantenservice gemaakt en wederom aangegeven dat ze in de middag konden komen. Wat denk je natuurlijk komen ze in de ochtend. Afspraak geannuleerd en ik zou teruggebeld worden. Dit heb ik na een aantal dagen maar weer zelf gedaan. Nu kunnen ze i.v.m de drukte op 3 augustus komen. Dat duurt nog 6 weken, dan wonen we niet meer op dit adres en hebben ze de klacht binnen 2 jaar niet kunnen oplossen. Ze zouden er goed aan doen om hun interne processen eens tegen het licht te houden. Hier kan wel het een en ander aan verbeterd worden. Schandalig om nu weer zo lang te moeten wachten, maar dit wordt nu iets voor de nieuwe bewoner. Al met al zal ik niemand aanraden om bij Brugman iets te kopen.
Reactie of foto toevoegen
“Na anderhalve maand al vochtschade”
C. Ebbe | woensdag 22 feb 2023 23 | Brugman Zaandam
20 jaar gedaan met een zelfgemaakte badkamermeubel gemaakt met IKEA kastjes geen enkel probleem. 1 1/2 maand een brugmanbadmeubel van 1600,00 euro en er ontstaat schade. Jammer meneer uw probleem want dit is vochtschade! Hoe durven ze! Naar Brugman voor uw keuken of badkamer bezint eer ge begint!

Aanvulling 12 mei 2023:
Na een zeer geïrriteerde woordenwisseling nieuwe panelen gekregen die na vijf weken dezelfde klachten gaven. Ongelooflijk dezelfde reactie van Brugman!!! Mijn buik meer dan vol met dit bedrijf. Eigenlijk zeg je tegen je klant u liegt als je vertelt hoe zorgvuldig je omgaat met je nieuwe spullen.
Reactie of foto toevoegen
“Badkamer en wc”
Lonneke | maandag 27 jun 2022 22 | Brugman Zaandam
Vorig jaar badkamer en wc hier gekocht
- Met dure douche Handdouche HDDKRBB
- Douchethermostaatkraan LAVIONCDTSKRBB
- Fonteinplug 211BB
- Metalen doucheslang
Is nu al beschadigd, kalk en roest aanslag wat niet weg te krijgen is. Lelijke vlekken op het metaal. Verkoopster had gezegd dat geborsteld van betere kwaliteit is en beter schoon te houden. Ik maak het met dure badkamer spullen van hun merk schoon en zo droog mogelijk. Maar krijg als reactie dat het door mij zelf is veroorzaakt en dat dit niet binnen garantie valt. Heb mijn klacht nu bij rechtbijstand liggen want voel mij niet begrepen wil op deze manier voorkomen dat andere mensen de zelfde fout maken als ik en met brugman in zee te gaan. En twee zwarte wc brillen deze is al op plaatsen beschadigd hier wel een nieuwe voor terug ontvangen.
FOTO VAN LONNEKE
Reactie of foto toevoegen
“Zeer ontvreden”
Semra en Jacky Regeling | dinsdag 14 dec 2021 21 | Brugman Hulst
Zeer ontevreden. Keuken kon je makkelijk zelf plaatsen als je een beetje handig was. Je krijgt planken schroeven en van alles waar je achteraan moet bellen wat hoort wat wat is. Greeploze keuken besteld toen ze de keuken bestellen moest er toch op 1 kast handgreep op omdat het anders niet pastte en kon niet anders. Uiteindelijk toen we niet akkoord gingen kon het toch greeploos. Wasmachine wilden we in de kast was allemaal geen probleem maar bij de keuken bestellen werd ons verteld dat we van 3 delen een kast zelf moesten maken en zelf voor scharnieren moesten zorgen. Greeplijsten wilden we zwart op de tekening is het zoals we wilden, maar ze hebben rvs besteld en wij natuurlijk ondertekend en niet op gelet. Dat is onze fout schijnbaar, maar zij hebben de lijst met ons niet doorgenomen. De wand achter de keuken moest 8cm naar voren omdat we alles op 1 lijn wilden hebben, toen moest de wand van wasmachine ook 4 cm naar voren. Keuken is zo goed als geplaatst maar de wand is uiteindelijk 24cm voren
Reactie of foto toevoegen
“Een badkamer en keuken”
Karen Schuddeboom | zaterdag 4 apr 2026 26 | Brugman Zaandam
We hebben een badkamer en keuken gekocht bij brugman zaandam geholpen door twee toppers beau en Chanel. We hebben nu onze droombadkamer en keuken. Zo,n goede uitleg en zo meedenkende mensen echt fantastisch
Reactie of foto toevoegen
“Verkeerd geïnformeerd”
Van Aanholt | dinsdag 29 okt 2024 24 | Brugman Nijmegen
Bij Brugman een badkamer uitgezocht. Wasbak, spiegel, douchecabine. Tijdens gesprek erop gehamerd dat de douchecabine (VAN 2100 EURO!) 90x90 cm moest zijn ivm schuine afloop naar drain. Geen probleem werd er gezegd. Op de afleveringsbon stond netjes deur en wand van 90x200. En dan ben je bezig en dan blijkt de stelmaat 86x86 te zijn. Hier kom je dus pas achter als men bezig is. Dus nu tussen deur en wand zit 4 cm verschil dus de deur kan niet sluiten. Contact gehad en hun oplossing is een verbreedprofiel die ik dan zelf zou moet betalen a 119 euro. Als men had gezegd dat 90x90 niet haalbaar was had ik deze niet aangeschaft. Ik ging naar Brugman voor professioneel advies, anders was ik wel naar een Bouwmarkt gegaan.
Reactie of foto toevoegen
“Aankoop losse afzuigkap”
G.Hoogland | donderdag 13 feb 2020 20 | Brugman Zaandam
Een siemens afzuigkap, bij de aankoop is nadrukkelijk gesproken over de wijze waarop de afgezogen lucht verwerkt /afgevoerd zou worden ,type buis en wandrozet . Geen probleem , de monteur heeft alle benodigde materialen bij zich in de montage auto. Niet dus . Ook na herhaald klagen is tot op heden niet voldaan aan de toezeggingen tijdens de verkoop ,ook niet na bezoeken van monteurs ,die het wel even kwamen oplossen , maar tot op heden na 6 maanden , NOG NIETS OPGELOST.
Reactie of foto toevoegen
“Vage meerprijzen en slechte afwerking en nazorg”
GJ | vrijdag 4 jul 2025 25 | Brugman Amersfoort
Ik heb bij Brugman in Amersfoort een complete keuken en badkamer gekocht. In de showroom werd mij verteld dat alles geregeld zou worden en dat ik volledig ontzorgd zou worden. Dat gaf in eerste instantie vertrouwen. Helaas begon het gedoe al bij de sloop van de badkamer. Er kwamen direct extra kosten bij, waarvan ik dacht dat die inbegrepen waren. Daarna volgden nog twee andere vage meerprijzen. Iedere keer kreeg ik tijdens de verbouwing – terwijl de badkamer open lag – weer nieuwe kosten voorgeschoteld. Dat gaf mij het gevoel dat ik geen keuze had en telkens maar moest instemmen. Uiteindelijk liep de prijs op van €15.000 naar €22.000. Na de oplevering begon een stroperig en frustrerend nazorgtraject dat nu al maanden duurt. Meerdere onderdelen zijn dubbel gefactureerd, wat ik zwart-op-wit heb aangetoond, maar Brugman blijft dit ontkennen. In plaats van verantwoordelijkheid te nemen, word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik liever zelf een betrouwbare aannemer wil kiezen voor het herstelwerk – iemand die ik begrijp en waarmee ik een vertrouwensband kan opbouwen. Toch blijft Brugman vasthouden aan hun eigen aannemers, terwijl mijn wens volledig wordt genegeerd. Tot slot is ook de afwerking ronduit ondermaats. Er zijn op meerdere plekken scherpe hoekprofielen geplaatst, die zó scherp zijn dat kinderen zich eraan kunnen snijden als ze niet goed opletten. Dat mag je absoluut niet verwachten in een badkamer van €22.000. Voor een bedrijf dat zich presenteert als kwaliteitsmerk is dit niveau van service en afwerking zwaar teleurstellend. Geen aanrader.
FOTO VAN GJ
Reactie of foto toevoegen
“Niet leveren op afgesproken dag”
Ron | maandag 21 jan 2019 19 | Brugman Wateringen
Vorig jaar een spullen uitgezocht voor een badkamer en 2 wc's. Prima geholpen door de verkoper daar ter plekke. Aangegeven dat we de spullen pas begin van dit jaar geleverd wilden hebben i.v.m. het gereedkomen van de nieuwbouw woning. Dat was uiteraard geen probleem, en zou geschiedde in week 6. Echter in de loop van het jaar enkele keren gebeld door Brugman dat ze de spullen wilde komen leveren. Aangegeven dat de nieuwbouw woning pas in week 4 gereed was, dus dat er gewoon in week 6 geleverd kon worden. Nu is bijna het moment van leveren aangebroken ( week 6)( nieuwbouw woning gereed), en als wij dan een afspraak proberen te maken voor de leverdag, wordt er bijna lacherig verteld, dat dit zeker niet gaat lukken , want ze hebben "zogenaamd" ( sorry verzin gewoon een betere smoes) logistieke problemen, en kunnen niet eerder als week 8 leveren ( misschien dat brugman zelf te laat is met bestellen?). Daar sta je dan. Alle aannemers e.d. staan op scherp, en kunnen nu ff 2 weken wachten. ( dit krijgt nog een staartje). Als je al deze problemen voorlegd aan Brugman, dan hebben ze daar totaal geen boodschap aan, en van het meedenken met de klant, en een beetje service hebben ze al helemaal niet gehoord. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en de juiste personen zijn allemaal ineens niet meer te bereiken of vrij. Hoeveel vrije dagen krijgt het personeel wel niet bij brugman? Ben zelf ondernemer, en weet wel dat je met service en klantvriendelijkheid heel veel klanten aan je kan binden, maar dat kwartje is bij brugman nog niet gevallen denk ik.
Reactie of foto toevoegen
“Heel veel toestanden”
van Zomeren | donderdag 2 mei 2019 19 | Brugman Arnhem
Augustus 2018 voor het eerst bij Brug man geweest. Vol vertrouwen daar een keuken uitgezocht en mijn handtekening gelijk moeten zetten. Het was niet mogelijk om een offerte te krijgen.(Iets wat je bij normale keukenzaken wel krijgt.). Er is niet echt besproken buiten de apparatuur (en dan hebben we het niet over de keuze wat voor een type er in zou komen) om wat er in mijn keuken zou komen en ook geen tekening. Nadat het mij toch allemaal niet lekker zat ben ik terug gegaan en heb toen een andere keuken uit gezocht, Maar ook toen is er niet besproken hoe en wat. Met gevolg dat na dat alles al besteld was en ik toen pas de tekening zag was het duidelijk dat ik absoluut mijn idee was van hoe de keuken er uit had moeten zien. Reactie van Brug man was dat 80 % van de mensen in goed vertrouwen een keuken bij hun bestellen maar geen idee hebben van hoe en wat en dat het aan de mensen zelf is om alles in de gaten te houden en na te vragen. En het is dus niet aan Brugman om je hier op te attenderen En dus dikke pech voor de koper. In dit geval dus voor mij. Dus als je nooit eerder een keuken hebt gekocht hoe kan je dan weten waar je allemaal rekening mee moet houden. Met vragen hoef je ook al niet te komen bij Brugman want aan terug bellen doet hij niet of nauwelijks. De spreuk klant is koning gaat al helemaal niet op want ik was gewoon een zeer lastige klant die veel tijd heeft gekost en die zich maar beter had moeten inlezen voordat ik een keuken zocht. Mijn keuken zou begin nov 2018 geplaatst worden die is uiteindelijk 31-01-2019 geplaatst. Dit komt omdat er niemand van hun mannetjes het aan durfde om mijn oude keuken er uit te slopen ivm het behouden van het aanrechtblad. Met het gevolg dat ik ruim 2 2/1 maand zonder keuken heb gezeten. De details zal ik jullie verder besparen maar het enige wat ik wel wil mee geven koop nooit een keuken bij Brugmanwant je krijgt geen waar voor je geld.
Reactie of foto toevoegen
“Mankementen na aantal jaren”
Fatma | maandag 2 mrt 2020 20 | Brugman Arnhem
Wat een slechte service!! Ik heb een aantal weken geleden gebeld met de klantenservice omdat er een aantal dingen defect zijn. Zij hebben mij aangegeven dat ze een mail gingen sturen als ze dit hadden besproken. Ik heb nog steeds geen antwoord.. Beetje slecht hoe ze met de afspraken omgaan.
Reactie of foto toevoegen
“Slechte installatie”
Leon Broere | maandag 11 aug 2025 25 | Brugman Utrecht
Installatie badkamer dramatisch. Bij verwijderen oude badkamer dwars door 2 muren heen met de kangoo. Ook dwars door de scheidingsmuur met buren naar slaapkamer. Installatie knullig inclusief vlijmscherpe randen bad. Meerkosten stucen kleine strook muur E 2500. Bedreiging door uitvoerder. Nul hulp en compensatie door Brugman en Mandemakers.
Reactie of foto toevoegen
“Niet allemaal zoals afgesproken”
Steven | vrijdag 2 aug 2019 19 | Brugman Breda
Een keuken gekocht, mondeling afspraken gemaakt en netjes geleverd. Over het bestelproces en levering valt niets aan te merken. Wel wat er geleverd was, we hadden enkele punten die niet geleverd werden zoals afgesproken:
- zichtzijde van de kasten zou hetzelfde zijn als de frontjes (nu zit er een verschil in afwerking, het lijkt matglanzend vergeleken met de glanzende frontjes. Reactie van Brugman: ja dat klopt, de kasten zijn een ander materiaal dan de frontjes. Sorry dat dit niet vooraf gemeld was).
- groepjes zouden voorgeboord worden, bij 4 frontjes was dit niet het geval. (Reactie: ja dat gebeurd altijd zo, zo kun je later nog bepalen waar ze moeten)
- beschermingspoelonderkast miste in levering -> is nabesteld
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto null
1 / 52

Brugman vestigingen

  Brugman Alkmaar (7 reviews), Noorderstraat 7, 1823 CS Alkmaar, tel 072-5156793
  Brugman Almere (6 reviews), Miamistraat 72, 1334 KX Almere, tel 036-5328252
  Brugman Amersfoort (11 reviews), Euroweg 95, 3825 HB Amersfoort, tel 033-4613448
  Brugman Amsterdam (6 reviews), Johan Cruijf Boulevard 106, 1101 DJ Amsterdam, tel 020-5673000
  Brugman Arnhem (10 reviews), Heerlenstraat 3, 6845 AD Arnhem, tel 026-3812112
  Brugman Assen (1 review), Borgstee 31, 9403 TS Assen, tel 0592-340822
  Brugman Barendrecht (14 reviews), Pesetastraat 20, 2991 XT Barendrecht, tel 010-2922011
  Brugman Breda (5 reviews), Kruisvoort 32, 4814 RZ Breda, tel 076-5202058
  Brugman Capelle aan den IJssel (10 reviews), Hoofdweg 46, 2908 LC Capelle aan den IJssel, tel 010-2587555
  Brugman Den Bosch (4 reviews), Reitscheweg 14, 5232 BZ Den Bosch, tel 073-6411595
  Brugman Den Haag (7 reviews), Binckhorstlaan 113, 2516 BA Den Haag, tel 070-3477985
  Brugman Ede (6 reviews), Galvanistraat 59, 6716 AE Ede, tel 0318-631855
  Brugman Emmen (4 reviews), Nijbracht 80, 7821 CA Emmen, tel 0591-729000
  Brugman Goes (4 reviews), Marconistraat 34, 4461 HH Goes, tel 0113-246080
  Brugman Groningen (5 reviews), Peizerweg 82, 9727 AK Groningen, tel 050-5250553
  Brugman Heerlen (10 reviews), In de Cramer 166, 6412 PM Heerlen, tel 045-5754240
  Brugman Hengelo OV (3 reviews), Holtersweg 55, 7556 BS Hengelo OV, tel 074-2506366
  Brugman Hilversum (4 reviews), Verlengde Zuiderloswal 34, 1216 BX Hilversum, tel 035-5448092
  Brugman Hoofddorp (12 reviews), Kruisweg 785c, 2132 NG Hoofddorp, tel 020-6533462
  Brugman Hulst (5 reviews), Industrieweg 4b, 4561 GH Hulst, tel 0114-320080
  Brugman Leeuwarden (8 reviews), De Centrale 13, 8924 CZ Leeuwarden, tel 058-2130383
  Brugman Nijmegen (8 reviews), Wijchenseweg 168, 6538 SX Nijmegen, tel 024-3442805
  Brugman Purmerend (1 review), Einsteinstraat 4, 1446 VG Purmerend, tel 0299-460200
  Brugman Roermond (5 reviews), B. Lindanussingel 2, 6041 LV Roermond, tel 0475-311501
  Brugman Roosendaal (4 reviews), Rucphensebaan 1-1a, 4706 PH Roosendaal, tel 0165-569852
  Brugman Son (6 reviews), Ekkersrijt 4024, 5692 DA Son, tel 0499-474481
  Brugman Tilburg (2 reviews), Ringbaan Zuid 378, 5022 GA Tilburg, tel 013-4609020
  Brugman Utrecht (12 reviews), Hollantlaan 14, 3526 AM Utrecht, tel 030-2888471
  Brugman Venlo (10 reviews), Nijmeegseweg 4, 5916 PT Venlo, tel 077-3101262
  Brugman Wateringen (5 reviews), 's-Gravenzandseweg 25, 2291 PE Wateringen, tel 0174-225850
  Brugman Zaandam (15 reviews), Pieter Ghijsenlaan 20, 1506 PV Zaandam, tel 075-6157867
  Brugman Zoeterwoude (4 reviews), Hoge Rijndijk 195, 2382 AJ Zoeterwoude, tel 071-5892086
  Brugman Zutphen (4 reviews), Gerritsenweg 10, 7202 BP Zutphen, tel 0575-517025
  Brugman Zwolle (4 reviews), George Stephensonstraat 4, 8013 NK Zwolle, tel 038-4601440
Kaart
Brugman review
Overzichtpagina's
Meer bedrijven
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.

Een bewerking voorstellen van de naam, bedrijfsomschrijving of adresgegevens. Geef hier uw wijziging door.