Feedback
4,8

De Koning Keukens

Score uit 4 ervaringen | beschrijf ook uw ervaring
tel: 0592-481377 | Zeilmakersstraat 18C, 9403 VA Assen
Bedrijfsomschrijving
Afkomstig van De Koning Keukens
De Koning Keukens assen - de mooiste keukens te bewonderen in onze showroom.
10+ beste keukens
Alle Top Keukenzaken (Reviews)
Lees reviews over de 10+ Beste keukenzaken met ruim 19.000+ ervaringen over meer dan 900 beoordeelde keukenwinkels. Voorkom een miskoop bij het kopen van een keuken met reviews die altijd zijn gecontroleerd op betrouwbaarheid.
Ervaringen
Er zijn 4 ervaringen over De Koning Keukens. Alle ervaringen zijn door Qasa gecontroleerd. Uw ervaring toevoegen: schrijf een review
“Totaal niet tevreden”
Door Kim op zondag 12 jan 2020 20
Ik weet dat het schrijven van dit verhaal voor de eigenaar van De Koning Keukens niks uit maakt. Het doet hem niks, zo gevoelloos is hij wel. Maar het geeft me opluchting én ik hoop dat ik andere mensen de ellende van De Koning Keukens kan besparen. Dit wil je niet! Lees alsjeblieft het hele verhaal, al is het lang, maar het voorkomt één grote deceptie! Lees hieronder mijn verhaal. Ik heb geprobeerd een zo compleet mogelijk verhaal te schrijven, maar ik beloof je nu al, dat ik vast dingen ben vergeten. 1 boodschap wil ik je geven koop hier niet je keuken. Het kost je je geluk, je genot van je nieuwe keuken, je gezondheid, want stress is niet zo goed voor je én het kost je extra geld omdat De Koning Keukens schade aan je nieuwe huis maakt, heel veel schade. Die beloven ze je terug te betalen, maar tot vandaag krijg ik nog geld van ze.

In 2018 kocht ik mijn nieuwe huis en in een nieuw huis moet natuurlijk een keuken. Daarvoor heb ik verschillende keukenzaken bezocht en zo ook De Koning Keuken in Assen. Omdat ik een heel duidelijk idee had wat ik wilde en De Koning Keukens in het verkoopgesprek het het beste wist, hoe ze dat moesten maken en ze ook met me mee wilde denken heb ik besloten bij hen de keuken te kopen. Maar ja, bij het tekenen ging het eigenlijk al mis, maar daar sta je achteraf pas bij stil. Keuken gedraaid in de woning én voor het raam, welke tot de grond reikt, geplaatst. Gelukkig was de bouwer zo oplettend en kon deze grote fout hersteld worden. De grootste en fijnste belofte van De Koning Keukens was dat al mocht er iets mis gaan, wat natuurlijk best kan gebeuren, je hoort het immers zo vaak bij keukenbedrijven, dat ze het dat natuurlijk gingen oplossen. Dit stemde me positief, maar ..................... ineens ontving ik een telefoontje, einde 2018 zo'n 6 weken voor plaatsing van de keuken. De apparaten die we gekozen hadden, waren er niet meer. Want ze hadden het te laat besteld, echter ze gingen het regelen en alsnog andere bestellen en ik dacht dat het goed zou komen, maar helaas. Begin februari 2019 was het dan eindelijk zo ver, eerst de sleutel van mijn nieuwe huis en toen de plaatsing van de keuken!

Het is nu een jaar later, januari 2020 en het is nog steeds niet af en ook financieel is het niet afgewikkeld. En waarschijnlijk gaat het ook nooit door De Koning Keukens geregeld worden. Ik ben vele honderden euro's extra kwijt om hun schade te laten maken. De levering en plaatsing gingen zo zo...... De avond voor de plaatsing kreeg ik ineens de factuur. Met het verzoek direct alles te betalen. Ik had 10 dagen eerder al eens gevraagd waar de factuur bleef. Ik kan namelijk niet zomaar op een zondagavond x duizend euro ergens vandaag toveren. Laat staan dat je dit uit bijvoorbeeld je bouwdepot moet halen. Dan duurt dat een paar dagen. Maar op dat verzoek van mij was geen gehoor gegeven. Toen dus ook mijn betaling niet direct kon volgen, kreeg ik een boze dreigende sms van de monteur. Ik moest betalen, anders kwam hij niet. Dit speelde 24 uur na het ontvangen van de factuur. Ook bleek het zo te zijn dat mijn nieuwe overburen ook hun keuken bij De Koning Keukens hadden gekocht en ze op dezelfde dag 2 keukens gingen plaatsen, maar met slechts een paar monteurs in dienst, voel je al aankomen dat dat niet gaat lukken en dat bleek ook zo te zijn. Bij mij gingen ze uiteindelijk een dagje later aan de slag en tussendoor moest de monteur steeds naar de overburen, want ook daar is van alles niet goed. (1 positief voordeel aan dit verhaal? Je krijgt direct contacten in de nieuwe buurt, maar helaas heb je 1 gezamenlijk horror verhaal)

Maar terug naar mijn eigen verhaal. De keuken was niet compleet, de handgrepen waren er niet en ook de kraan ontbrak. Ook was de verkeerde vriezer (70 liter i.p.v. 97 liter) geleverd en de kast die daar om zit was dus ook niet goed, maar ze gingen het allemaal regelen, althans.......dat dacht ik. Verder was de plaat aan de zichtzijde van de bar in 2 delen. Waren er verschillende soorten afwerkhoeken, wat er natuurlijk niet uit ziet. Waren de steuntjes in de magnetron afgebroken en 2 deuren beschadigd. Een hele waslijst, zoals je leest. Uiteindelijk hebben ze in 2 dagen de keuken geïnstalleerd, terwijl hier 1 dag voor gerekend werd. Op zich niet mega erg, maar het zegt iets over het bedrijf. Het kunnen overzien van een klus en het kennen van je eigen kwaliteiten. Verder wil ik het in het geheel niet hebben over de uitlatingen van de monteurs over de collega's in de winkel. Dat mag een ieder zelf invullen. Positief was het in ieder geval niet. In de tijd die hierna volgt is er veel gebeurt, maar dit gaat te ver om het allemaal op te schrijven. Het is helaas steeds zo dat ik als klant contact moet zoeken, maar ze je TOTAAL negeren en het absoluut niet willen oplossen. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik tientallen mails heb gestuurd, boze bezoekjes heb gebracht en daar dan in z'n geheel geen reactie of een verfomfaaide reactie op krijg. Ook maak je afspraken en komen ze gewoon niet opdagen zonder een bericht te sturen. Pas in juli 2019, 5 maanden na het plaatsten werden de meeste dingen opgelost. Dit nadat ik zelf boos in de winkel ben geweest en een oplossing hebt geëist. Hun reactie was bizar, het lag aan mij! Ik had verkeerde dingen besteld en apparaten gewisseld. Ik zal het nu netje opschrijven......ik was des duivels! Hoe kun je de klant de schuld geven van je eigen domme dingen. Incapabel noemen we dat.

Echter het ergste moet nog komen. Het fout installeren van de afzuigkap. Dit werd pas na veel geruzie en officiële rapporten van de leverancier van de kap, door De Koning Keukens met enig morrelen erkend. De kap was dusdanig fout geïnstalleerd met foute afvoer etc dat de afzuigcapaciteit slechts 30% van zijn capaciteit leverde. Herstel moest plaats hebben en De Koning Keukens ging dit dan ook wel regelen, zeiden ze. Voordat ik tot deze oplossing kwam heb ik veel met de rechtsbijstand moeten overleggen en pittige mails moeten sturen. In de antwoorden van De Koning Keukens is letterlijk schriftelijk bevestigd dat de kosten voor het schilderwerk en de stukadoor door De Koning Keukens betaald gaan worden.
Voor herstel moest namelijk een koof worden opengebroken en die moet dan ook opnieuw worden gestuct en geschilderd. Dit geld moet ik nog steeds van ze krijgen! Pas 7 maanden na het fout installeren is het hersteld en zou je hopen dat je kunt gaan genieten van je keuken, maar niks minder is waar. Door nog een fout bij het installeren zakken de lades en kunnen ze niet goed open en dicht. Dit merk je de eerste maanden niet, want dan is het nog super straks afgesteld, maar na enig gebruik wordt het allemaal soepeler en wijder en begint het te krassen, te kraken en willen ze niet goed meer open en dicht. Ze waren even vergeten dat je bij grote lades een extra stevigheids-balkje moet monteren onder de lade. De melding van dit defect is gedaan in oktober en toen heb ik ze wederom herinnerd aan de facturen van de stukadoor en de schilder die ze nog moeten betalen aan mij. Uiteraard heb ikzelf de mannen wel betaald, want ik wil niet te boek staan als een wanbetaler.

Ze zijn pas in november geweest en toen was het natuurlijk nog verder verzakt. Ze hebben er wat aan geprutst en gemorreld en de lades dusdanig vernield dat het niet meer te maken is en de besteklades niet meer naar voren willen. Dit heb ik weer via mail gemeld bij De Koning Keukens, maar er komt geen reactie. Niks noppes nada. Omdat ik graag wil dat ik ook kan genieten van de keuken heb ik in overleg met mijn rechtsbijstand op 12 december een uiterste mail gezonden met een ingebrekestelling, maar helaas raad je het al. Geen reactie. De raadsman heeft me aangeraden een extern gekwalificeerd bedrijf het te laten repareren, niet omdat De Koning Keukens zijn verantwoordelijkheid niet moet nemen, maar om te voorkomen dat er nog meer schade ontstaat. In totaal ben ik nu meer dan €1500,- euro extra kwijt, omdat De Koning Keukens in Assen waardeloos werk levert. En dan heb ik het nu nog niet eens over de vrije dagen die het me gekost heeft. Dit loopt wel tegen de 2 weken. Bijna een jaar na het zetten van de keuken ben ik 1 grote illusie armer en kan ik nog maar 1 ding doen..................andere mensen waarschuwen en behoeden voor de fout hun keuken te kopen bij deze vervelende mensen. Je wilt wel alle nare woorden die je kent op ze los laten, maar ik probeer me dan maar te bedenken dat ik me niet wil verlagen tot hun niveau.
Reactie of foto toevoegen
“Dure keuken”
Door Bosman op maandag 5 nov 2018 18
Ook wij hebben een (dure) keuken bij De Koning Keukens gekocht. Onze ervaring is een exacte copy van de eerder geplaatste recensie. Aan creativiteit ontbreekt het niet. Wij verlieten de winkel met een prachtige tekening die zelfs nadien nog veranderd is omdat de constructie van het appartement tegen zat. Alle lof daarvoor. MAAR ..... Wij zijn de eerste week van april 2018 gestart met de uitvoering en 2 weken geleden, dus een half jaar later is het laatste elektrische aansluitpunt in het keukenblad geplaatst, vermoedelijk alleen omdat we een 'in gebreke stelling' in juli naar De Koning hebben gestuurd. Grootste ergernissen:
- afstemming zzp-ers in verkeerde volgorde. (Stucadoor heeft met voorrang nieuwbouwhuis eigenaar De Koning gestuct).
- afspraken niet nakomen.
- geen rechtstreeks contact met eigenaar die ons de keuken verkocht in de showroom. Steeds verschillende tussenpersonen.
- achteraf geen excuus of uitleg.
- nepverhaaltjes om fouten te verhullen.
Voor ons een opeenstapeling van irritaties. Dus ook wij hebben ons niet de koning gevoeld bij De Koning Keukens.
Reactie of foto toevoegen
“Zeer tevreden”
Door p. v/d Meulen op zondag 9 feb 2020 20
Een nieuwe keuken gekocht. Tijdens het gesprek wordt er geluisterd en mee gedacht in de lijn die wij voor ogen hadden. Verbeter punten of andere mogelijkheden worden voorgelegd en besproken. Aan t einde van het gesprek komen we tot een opstelling die ons erg aan spreekt en binnen ons budget blijft. Toen we de 3D afbeelding van de keuken zagen, waren we super blij. Ze hebben goed geluisterd naar onze wensen en een prachtig ontwerp gemaakt. Ruim voor de levering de afzuigkap al opgehaald i.v.m. inbouw in de koof . Na telefonisch overleg de keuken op vrijdag geleverd bij ons en de maandag daarop is alles geïnstalleerd en geplaatst. Alles compleet, passend en werkzaamheid getest. Nu ruim 1 maand later, nog steeds zeer tevreden en trots op onze nieuwe keuken.
FOTO VAN P. V/D MEULEN
Ruime keuken
Reactie of foto toevoegen
“Dure keuken niet tevreden”
Door W. Ritsema op maandag 29 okt 2018 18
Het kopen van een (dure) keuken bij De Koning Keukens leek in eerste aanleg een goede keuze vanwege de creativiteit en het meedenken bij het ontwerp, maar daar hield het mee op. Niet 1 afspraak is correct nagekomen. Op geplande data (verlofdagen!) hebben we vergeefs op de monteurs zitten wachten. De ruwbouw zou 1 dag in beslag nemen en de opbouw van de keuken eveneens. Uiteindelijk heeft het proces maanden geduurd en zaten we met een half afgebouwde keuken zonder enige vorm van communicatie van de kant van De Koning ("waar de klant Koning is"). Er werd 100% betaling vooraf geëist anders zou de inbouwapparatuur niet worden geïnstalleerd. 3x spatstroken geleverd vanwege foute maatvoering, magnetron/oven op de verkeerde hoogte geplaatst. We kunnen er een boek over schrijven. Ook nu de keuken een jaar na dato compleet is, geen enkele vorm van excuus of enige vorm van communicatie. We wachten nog een laatste plank maar hebben de moed opgegeven.
Reactie of foto toevoegen
Foto's
Gebruikersfoto: Ruime keuken
1 / 1
Vestiging De Koning Keukens
aAssen , Zeilmakersstraat 18C, 9403 VA Assen, tel 0592 - 48 13 77
Kaart
Uw ervaring
Overzichtpagina's
Meer bedrijven voor keukens in Drenthe
Over deze pagina
Het helpcentrum van Qasa bevat uitgebreide informatie over onder meer betrouwbaarheidscontrole, privacybescherming, scorebepaling, wijzigen of intrekken van ervaringen, en wat er gebeurt na het schrijven van een ervaring.